Motoküsitlus
Moderaator: Moded
Motoküsitlus
Tere ja head uut aastat,
saadan teile edasi ühe mototeemalise küsitluse, millest võib edasi kasvada välja suurem küsitlus. Küsitluse viib läbi üks Tartu Ülikooli ajaloo viimase kursuse tütarlaps, kes palus mul edastada küitluse võimalikult paljudele motohuvilistele, keda mina tean. Arvasin, et Biker.ee oleks sobiv koht, mis koondab motohuvilisi, ehk siis antud küsitluse sihtgruppi.
Lisan siinkohal , et küsitlusele aktiivne vastamine on eeslduseks uute küsitluste loomisele edasopidi, millega saab ära näidata motomailma ning Eesti motoliikluse kitsaskohad.
Küsitluse aadress siinkohal:
EDIT: Viide küsitluse aadressile eemaldatud, kuna vastajad on teinud head tööd ja vastajaid on piisavalt
Ette tänades,
Kristjan
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
T3XTYD! aga paar tähelepanekut küsitlejale:
Mis nõuab selle elustiili juures kõige suuremaid kulutusi? Sõiduvarustus on suures osas siiski ühekordne kulu... Mõnel meie hulgast kulub tsikleid rohkem kui varustust, sellele tuginedes peaks siis ka tsikkel olema kulumaterjal?
Liikluseeskirjas mootorratturitele sätestatud piirkiirus Eestis võiks olla... Mootorratturitele ei ole seatud piirkiirust (90km/h), on üldine kiiruse piirang.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Kahjuks ei saanud vastata, kuna küsitluse aluseks on eeldus, et mootorratas ei ole, sõltuvalt konkreetsest isikust, kas transpordivahend, spordivahend või vabaaja veetmise mänguasi, vaid on olemas selline asi, nagu "mootorratturi elustiil".
Järelikult on olemas ka "autojuhi elustiil", "jalgratturi elustiil", "jalakäia elustiil", "rulluisutaja elustiil" jne jne jne
Ma lihtsalt ei ole piisvalt stiilipuhas... ja väikesed lapsed ka ei maitse
-
- Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Et siis veebruarist alates ootame tulemusi siinsamas teemas...eks?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
oldmoped kirjutas:Kahjuks ei saanud vastata, kuna küsitluse aluseks on eeldus, et mootorratas ei ole, sõltuvalt konkreetsest isikust, kas transpordivahend, spordivahend või vabaaja veetmise mänguasi, vaid on olemas selline asi, nagu "mootorratturi elustiil".
Järelikult on olemas ka "autojuhi elustiil", "jalgratturi elustiil", "jalakäia elustiil", "rulluisutaja elustiil" jne jne jneMa lihtsalt ei ole piisvalt stiilipuhas... ja väikesed lapsed ka ei maitse
Eks seal ole norida mujaltki. Kuna me kahjuks ei tea käimasoleva "uuringu" metoodikat ja täpseid hüpoteese, siis jääb üle vaid loota, et see on kokkuvõttes heade kavatsustega korraldatud üritus...
mes te ikke norite nüüd....ega vist küsitluse tegija pole otseselt tsiklist nagu aru sain...nii,et vastake parem ja vaadake nendest paarist sõnastus veast natukene mööda lihtsalt
Ise vastasin ja jään ka tulemusi ootama....tavaliselt need (üli)õpilaste küsitlused kukuvad täitsa huvitavate lõpp tulemustega välja.
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Tafka kirjutas:vastake parem ja vaadake nendest paarist sõnastus veast natukene mööda lihtsalt
Ma ei räägi seda otseselt halva pärast, või et mul midagi antud küsitluse vastu oleks aga see näitab, et igasugune kodune eeltöö on tegemata - võiks vähekenegi kõigepealt küsitletavasse teemasse süveneda... aga eks see ole küsitleja enda südametunnistuse ja suhtumise küsimus rohkem.
Samas kinnistavad kõik sellise ülesehitusega teemakäsitlused justnimelt seda "mootorratturi elustiil" müüti, nagu oleks olemas selline eriline inimkategooria, nagu MOOTORRATTUR, kes on keskmise vanusega, teeb keskmist rahakulutust ja sõidab keskmisel põhjusel keskmise mootorrattaga.
Võimalik, et mina ise hoopis olen asjast valesti aru saanud ja selline inimkategooria ongi olemas... aga minu jaoks on mootorrattur lihtsalt inimene, kes sõidab mootorrattaga ja mingit konkreetset elustiili ei ole olemas ega saagi olemas olla. Selleks on kogu see seltskond jagunenud väga erinevatesse "kategooriatesse" ja selletõttu on ka nende elustiilid täiesti erinevad ja mittemingisuguseid paralleele ei saa tõmmata ja keskmist arvutada motosportlaste (kross, ringrada, supermoto, kiirendus jne), motomatkajate, mülkade, bikemeeste, kroomimeeste, rollerdajate jne jne kohta. Selleks on nii masinate kui ka inimeste käitumised ja eelistused liialt erinevad ja tihti ka erinevatesse subkultuuridesse jagunevad. Kas on mõtet näppu ja m***i omavahel võrrelda ja siis lisaks veel ka nende vahel keskmine välja arvutada.
Vabandan, aga selline minu isiklik arvamus on.
Vaheinfo ... hetkel vastanuid 198.
Küsitlusest tean, et Eestis pole läbi viidud ühtegi mootorratturitele suunatud küsitlust. Küll aga on tehtud küsitlusi autojuhtidele, jalgratturitele jne jne. Selleks, et üldse esialgset suunda teada, kuhu küsitlused edasi võiksid areneda nii põhjalikkuse kui teema poolest, viiakse läbi sissejuhatavaid küsitlusi teemasse, mis näitavad ära mõningad teemad, mida edaspidiste uuringutega laialdasemalt tundma õpitakse. Seega, ei saa loota , et sissejuhatavad küsitlused oleksid sisutihedad ja süviti teemakohased. Selleks, et midagi tundma õppida, on vaja eelteadmisi, mis minu meelest sellise küsitluse eesmärk ka on. Samuti olen kuulnud ka, et küsitluse valdkonna vastu näidatakse juhendajate poolt üles suurt huvi, nii et on ehk lootust, et edaspidi ka mootorrattureid statistikasse hakatakse kaasama.
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
oldmoped kirjutas:Tafka kirjutas:vastake parem ja vaadake nendest paarist sõnastus veast natukene mööda lihtsalt
Ma ei räägi seda otseselt halva pärast, või et mul midagi antud küsitluse vastu oleks aga see näitab, et igasugune kodune eeltöö on tegemata - võiks vähekenegi kõigepealt küsitletavasse teemasse süveneda... aga eks see ole küsitleja enda südametunnistuse ja suhtumise küsimus rohkem.
Samas kinnistavad kõik sellise ülesehitusega teemakäsitlused justnimelt seda "mootorratturi elustiil" müüti, nagu oleks olemas selline eriline inimkategooria, nagu MOOTORRATTUR, kes on keskmise vanusega, teeb keskmist rahakulutust ja sõidab keskmisel põhjusel keskmise mootorrattaga.
Võimalik, et mina ise hoopis olen asjast valesti aru saanud ja selline inimkategooria ongi olemas... aga minu jaoks on mootorrattur lihtsalt inimene, kes sõidab mootorrattaga ja mingit konkreetset elustiili ei ole olemas ega saagi olemas olla. Selleks on kogu see seltskond jagunenud väga erinevatesse "kategooriatesse" ja selletõttu on ka nende elustiilid täiesti erinevad ja mittemingisuguseid paralleele ei saa tõmmata ja keskmist arvutada motosportlaste (kross, ringrada, supermoto, kiirendus jne), motomatkajate, mülkade, bikemeeste, kroomimeeste, rollerdajate jne jne kohta. Selleks on nii masinate kui ka inimeste käitumised ja eelistused liialt erinevad ja tihti ka erinevatesse subkultuuridesse jagunevad. Kas on mõtet näppu ja m***i omavahel võrrelda ja siis lisaks veel ka nende vahel keskmine välja arvutada.
Vabandan, aga selline minu isiklik arvamus on.
Nii, nagu paljud-paljud inimesed kujundavad spordiga tegeledes oma elu stiili (2 sõna), nii olen ma kindel, et paljud-paljud-paljud ei kujuta ette, mida tähendab elu ilma motoriseeritud rattata (ehe tõestus teemas "Kas rahvas ikka sõidab veel?"). Kirjutamata gategooriate järgi on inimesed ju jagatud sportlasteks ja mittesportlasteks, lahterdamata sealjuures eraldi kergejõustiklaste elustiil või ujujate elustiil.... lihtsalt sportlik elusviis/-stiil. Miks ei võiks see kehtida ka mootorratturite puhul. Pealegi ma arvan, et antud uurimuses on oluliseks peetud ka selle hoidmine võimalikult lihtsana, püüdes hetkel võibolla kohatuina näivate üldistustega tabada peamist, seda detailirohkusega koormamata. Olen kindel, et see on õige otsus.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
oldmoped kirjutas:... ning rekkajuht, lapsele kiaga lasteada järgi minev koduperenaine ja wrc rallisõitja viljelevad autojuhi elustiili.
Luban, et siin teemas rohkem sõna ei võta.
Just
http://www.animalistika.ee
Peale tsikliga sõitma hakkamist on minul küll elustiil teatud osas muutunud. Meie tingimustes on tsiklit vähemalt minul tavalise tarbevahendina raske käsitleda ja tegelikult ma ei soovigi seda. Hindan tsikliga ja sellel sõitmisega kaasaskäivat feelingut ning sellele täienduseks tsiklimehega kaasaskäivat imagot. Vaba aeg on nüüd sisustatud hoopis teiste tegevustega kui enne seda. Ühelt "elustiililt" teisele ümberlülitumine annab selle tunde, mille eest tasub tegelikult päris suuri summasid kulutada. Minu puhul "kontoritöötaja - juhi" suhteliselt reglementeeritud ja vaoshoidmist nõudva elustiili vahetamine vaba ja mingil määral ühiskonna arvamust ignoreeriva või ehk pehmemalt õeldes ühiskonna üldlevinud nn. head tooni eirava "tsiklimehe" elustiiliga. See bikeri elustiil ei ole muidugi väga sügav ja seda ei saa samastada mingi seadusvälise tsikliklubi bikeri elustiiliga. Pigem lihtsalt suure ja võimsa tsikliga sõitmise ületamatule tundele on juurde lisatud ka välist butafooriat. Aga kokkuvõtteks annab see tegevuse, mis aitab igapäeva töökeskkonnast ennast välja lülitada. Minu arvates iga sõnaga ei maksa kohe norima hakata ja oma arusaamist ei pea peale suruma. Küll aga on teiste arvamusi huvitav lugeda. Täitsin ise samuti hea meelega selle väikse küsitluse.
Lõpetuseks - rohkem sallivust ja teiste mõistmist!
Endise sotsioloogiatudengina tundsin vastutustunnet vastata küsitlusele. Eks ta pisut iisi oli, aga kui valim tuleb piisavalt suur, siis annab sealt infi välja võtta ja hiljem edasi jännata. Huv. kas bikerismist kui subkultuurist on tehtud ka uuringuid mujal ka? Kuidas see välja kujunes ntx Soomes?
Mina oleks teinud suurimat kulutust nõudnud alaliigi kohta kulutuse summas mingites vahemikes 0-5000, 5001-10000 jne. Varustust ja varuosi on nii erinevaid ja need sõltuvad väga sõidustiilist ja rattast.
-
- Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Kas panite tähele et neiu õpib ajalugu? See seletab ka miks antud küsitlusel veidi haltuura mek man on ... Loodan et tulemusi käsitletakse ka kui "küsitluse tulemusi", mitte ei hakata nende põhjal mingeid laialiulatuvaid järeldusi tegema.
Tegin kah need mõned klikid ära, põhiliselt just sellepärast et väljendada oma vastuseisu Eesti liikluse maapõhja kirujatele - ei ole sel häda midagi .
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Neid keda huvitab, siis hetkel on vastuseid laekunud 376! Tänud kõigile!
Veidi siis uuringu kohta ka, kuna on tulnud palju vastukaja. Tegemist on siis suhteliselt piiratud uuringuga (küsimuste arv ette antud jne.) ning tänu sellele võivad tulemused olla üldistavad, kuid kindlasti antud uuringust lähtuvad (ka ajalugu õppiv neiu teab, kuidas need asjad käivad). Nagu keegi eelnevalt ütles, on antud uurimuses oluliseks peetud selle hoidmist suhteliselt lihtsana!
Uurimuse mõte on ikkagi teada saada, mis on mootorrattaga sõitmise juures SEE, millepärast üldse sõitma hakatakse ning selle plussid ja miinused. Ei kujutanud ette, et sõna "elustiil" siinkohal probleemiks võiks olla. Vastajateks on ju ikkagi mootorrattaga sõitvad inimesed!
Samas on kriitika alati teretulnud!
Veelkord suured tänud vastajatele!
Uuringu läbiviija -Katre
Kokkuvõte uurimusest
Eesmärk, olulisus, uudsus
Antud uuringu eesmärgiks oli välja selgitada, miks pöördutakse mootorratturi elustiili juurde, kuidas selleni jõutud on ning mis on see, mis köidab just kõige enam. Olulisel kohal olid selle elustiili positiivsed ja negatiivsed küljed.
Tegemist on suhteliselt uurimata teemaga ning varasemaid uuringuid, vähemalt midagi põhjalikku tehtud ei ole. Samas on see teema hetkel aktuaalne, kuna iga aastaga tuleb mootorrattaid üha enam juurde ning just mootorratturite seas on viimaste aastate jooksul juhtunud palju liiklusõnnetusi. Tavaarvamuste kohaselt on just mootorratturid need, kes nende põhjustajateks on. Oluline oligi uurida, mida arvavad just mootorratturid ise kõige selle kohta. Kuigi tegemist on suhteliselt väikese mahulise uuringuga, võiks see siiski olla mingi alus juba põhjalikumale uuringule.
Alateemad
Peamine eesmärk oli teada saada, mis on see, mis paelub selle elustiili juures kõige rohkem, kuid samuti oli oluline koht antud uuringus ka mitmetel alateemadel:
- Teiste liiklejate suhtumine mootorratturitesse
- Teede olud Eestis
- Liikluseeskirjad ja liiklusõnnetused
- Varuosad, varustus
Hüpoteesid
- Mootorratturite arvates on teiste liiklejate suhtumine nendesse negatiivne
- Tavaarvamuse kohaselt juhtub viimastel aastatel palju liiklusõnnetusi just mootorratturite seas, kuna nad on liikluses vähem tähelepandavamad.
Uuritav kontingent, andmekogumise viis ja tööde protseduur
Käesolev uurimus viidi läbi kvantiivse internetiküsitluse meetodil. Sihtgrupiks olid mootorratturid Eestist. Vastav link uuringule oli ülesse pandud Eesti suurimasse mootorratturite kogunemispaika internetis- motoportaali www.biker.ee Uuringu valimisse haarati kõik antud küsimustikule vastanud inimesed. Andmetöötlus toimus SPSS-is.
Tulemused, analüüs
Laekunud ankeetide lõplikuks arvuks oli 421. Järgnevalt on välja toodud tulemused protsentides vastavalt küsimuste järjekorrale. Tabelites toodud protsentuaalsed väärtused on arvutatud täiskohtadele.
Esimese küsimuse puhul, mis kujutas endast maatriksit, taheti vastust kõikidele variantidele. Variant A. Sõidan juba lapsepõlvest peale, vastas „Eelkõige” 37%, „Ka see” 32%, „Seda mitte” 29%.
Variant B. Huvist tehnika vastu, vastas „Eelkõige” 44%, „Ka see” 46%, „Seda mitte” 9%.
Variant C. Sõprade kaudu, vastas „Eelkõige” 19%, „Ka see” 51%, „Seda mitte” 28%.
Variandi D puhul sai kirjutada ise midagi muud. Kuna vastuseid oli väga palju ja enamus väga erinevad siis toon siin välja need, mida rohkem kui üks kord pakuti. Näiteks kirjutati, et mootorratasteni jõuti soovist uusi asju proovida/ teha midagi erilist/ midagi uut, kiirusejanu esines ka mitmel korral nagu ka vabadus ja seda, et sõidetud on juba mitu põlve järjest/ pisik ammu sees. Mõned mainisid ka motomatkamist ning lihtsalt huvi mootorrataste vastu.
Teine küsimus, millega taheti teada saada, mis paelub teid selle elustiili juures kõige rohkem, vastasid 35%, et „Adrenaliin”, 17% „Seltskond”, 8% „Kiirus”, 14% „Ühtekuuluvustunne”, 18% „Tehnikahuvi”. Kuna oli ka võimalik oma variant kirjutada, siis tooks siin välja peamised. Kõige rohkem oli ära märgitud, et kõik variandid koos on see, mis kõige enam just paelub. Teiseks oli üpriski palju mainitud, et just vabadus on nende jaoks oluline tegur, samas oli ka vastuste hulgas variante nagu „Lihtsalt mõnus”, „Sõidunauding”, „Vahetum kontaks ümbritsevaga” ja „Pingetest vabanemine/vaheldus/igapäeva rutiinist eraldumine”.
Ainukese avatud küsimusega taheti teada saada, kas selle elustiili juures ka mingeid miinuseid on. Siinkohal tooks välja olulisemad. Kõige rohkem ehk siis 26 % vastasid, et selleks on kindlasti sõltuvus ilmast. Siia hulka kuuluvad ka vastused nagu näiteks Eesti kliima, talv ja lühike sõidu hooaeg. Ka peeti miinuseks seda, et sõitmine on küllalti ohtlik ning õnnetuse korral võivad vigastused olla tunduvalt suuremad, kui autoga sõites. Ohtlikkust pidas miinuseks 14% vastanutest. 11% tõi välja selle, et mootorrattur olla on suhteliselt kallis. Järgnevad 9% pidas miinuseks madalat liikluskultuuri (tähelepanematud autojuhid), 4% negatiivset imagot (mootorrattureid peetakse ülbeteks, pättideks jne.). Väga väike protsent vastas, et ei olegi miinuseid ning toodi ka välja veel seda, et aega jääb väheseks nii pere kui ka muude toimetuste jaoks.
Küsimuse „Mis nõuab selle elustiili juures kõige suuremaid kulutusi? tulemused on järgmised: „Sõiduvarustus” vastas 40% vastanutest, „Varuosad” 16%, „Kütus” 28% ja „Hooldus” 9%. Ka selle küsimuse puhul oli võimalik oma variant kirjutada. Kõige rohkem pakuti siin välja seda, et ratas ise (ratta soetamine) ongi kõige kulukam. Toodi välja ka variante, et kõik eelnevad ehk siis sõiduvarustus, varuosad kütus jne kokku. Märkimist tasuvad veel tuunimine, kokkutulekute/ürituste piletite hinnad ja ratta üha uuema vastu vahetamine, mida pakuti kõiki võrdselt.
Küsimusele, „Kuidas hindate Eesti teede olusid mootorrattaga sõitmiseks?” pidasid 3% teid „väga headeks”, „Pigem hea” vastas 40%, „Pigem halvad” 47% ning „Halvad 10%.
Kuues küsimus „Kas peate mootorrattaga liiklemist Eesti liiklusoludes turvaliseks?” tulemused on järgmised: „Jah” vastas 3%, „Pigem jah” 26%, „Pigem ei” 53% , „Ei” 18%.
Järgmisele küsimusele, kus taheti teada saada, milline võiks olla mootorratturitele sätestatud piirkiirus Eestis, vastasid „Praegusest kõrgem” 43%, „Sama, mis praegu” 56%. Vastusevarianti „Praegusest madalam” ei valinud mitte keegi.
Kaheksandale küsimusele, „Kas Eesti teeolud on kooskõlas kehtivate kiiruspiirangutega? Vastasid 12% , et „Jah, on kooskõlas”, 65% „Enamvähem”, 18% „Pigem mitte”, 4% „Ei ole kooskõlas”
Küsimuse „Kuidas hindate teiste liiklejate suhtumist mootorratturitesse Eestis?” tulemused on järgmised: „Positiivne” 5%, „Pigem positiivne 40%, „Pigem negatiivne” 46%, „Negatiivne” 8%.
Küsimusele, „Mida arvate sellest, et iga aastaga tuleb mootorrattureid üha rohkem juurde?” vastasid 57%, et see on „Positiivne”, 35% „Pigem positiivne”, 5% „Pigem negatiivne” ning 2%, et see on „Negatiivne”.
Üheteistkümnes küsimus käsitles liiklusõnnetusi. Taheti teada, mis mootorratturite arvates see peamine, miks on viimastel aastatel juhtunud palju liiklusõnnetusi just nende seas. Selle küsimuse puhul oli võimalik valida kuue variandi vahel või siis oma vastus kirjutada. 25% vastasid, et nende arust on õnnetuste põhjustaja „Mootorratturite vähene sõidukogemus”, 15% olid nõus variandiga „Liikluseeskirjade rikkumine/kiiruse ületamine (mootorratturite seas), 27% vastas „Mootorratturite üha suurenev arv liikluses”, 19% „Teiste liiklejate hoolimatu suhtumine mootorratturitesse”, 1% „Alkohol/mõnuained”, 9% „Teiste liiklejate vähene tähelepanematus. Vastustest, mis oli ise kirjutatud võiks välja tuua järgmised: kõige enam pakuti, et kõik variandid kombineeritult on peamisteks õnnetuste põhjustajateks. Siis veel näiteks, et amatööridest juhid, enda oskuste ülehindamine, madal liikluskultuur, rumalus ja suured kiirused.
Kaheteistkümnenda küsimusele „Kuidas hindate mootorratturite koolituse kvaliteeti autokoolis?” vastanud jaotuvad protsendiliselt järgmiselt: „Väga hea” vastas 4%, „Hea” 19%, „Keskmine” vastas 36%, „Alla keskmise” 19%, „Ei oska hinnata” vastas 22%.
Järgmine küsimus, millega taheti teada saada, kui hea on mootorrataste varuosade kättesaadavust Eestis, vastasid 8%, et see on „Väga hea”, 61% et „Pigem hea”, 7% „Pigem halb”, „Halb” vastas 22% ja 2%, et see on „Väga halb”.
Viimane küsimus „Kuidas teostate põhiliselt mootorratta hooldust/remonti?” tulemused on järgmised: „Teen ise” vastas 57%, „Koos sõpradega 15%, „Remonditöökojas 17%, „Esinduses” 10%. Selle küsimuse juures oli ka võimalik ise midagi muud kirjutada, kuigi seda varianti eriti kasutatud ei oldud. Ja kui oli kasutatud siis enamasti selleks, et mitut varianti välja tuua. Paaril korral oli mainitud, et rasekemad tööd tehakse remonditöökojas, kergemad ise või siis, et hooldus ise ja remont töökojas. Kaks inimest olid ära märkinud ka seda, et remonti teostatakse interneti abiga ning üks, et Service manuaalide järgi.
Analüüs:
Esimesena püstitatud hüpotees, et mootorratturite arvates on teiste liiklejate suhtumine nendesse negatiivne, leidis tõestust sedavõrd, et peaaegu pooled vastas „Pigem negatiivne”, kuid samas 40% pidasid ka suhteid „Pigem positiivseteks”.
Teine hüpotees, et tavaarvamuse kohaselt on viimastel aastatel palju õnnetusi just mootorratturite seas, kuna mootorrattad on liikluses vähem tähelepandamatud, siiski tulemuste järgi paika ei pidanud. Peamiseks põhjuseks peetakse ikkagi motorrataste üha suuremat arvu liikluses. Püstitatud hüpoteesiga nõustus ainult 9% vastanutest.
Probleemid, ideed tulevikuks
Probleemid: Kuna küsitlus sai ülesse pandud foorumisse, siis oli ka seal samas võimalik mulle kommentaare kirjutada. Sõna „elustiil” tekitas mõningate puhul suurt vastukaja. Teine asi mida ka paljud kirjutasid oli see, et nende küsimuste puhul, kus tuli valida peamine oleks võinud saada mitut vastusevarianti valida.
Ideed tulevikuks: Kuna antud uurimus on suhteliselt väikese mahuline ja liiga üldine, siis tulevikus võiks teemate põhjalikumalt käsitleda. Kindlasti oleks huvitavam endal viia läbi intervjuud, kuigi see nõuaks juba hoopis rohkem aega ja põhjalikumat lähenemist.
-
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
Päris huvitav tulemus aga tulevikus võiks tõesti keegi teha küstitluse, kus on küsitletud mootorrattureid ning tavainimesi eraldi (no kes ei sõida mootorrattaga) ja siis võib olla veel huvitavam tulemus Lihtsalt mõte.
Lihtsalt mõte. Kuna andmed olid sul käes oleks võinud teostada näiteks liiklusõnnetuste alamteema kohapealt korrelatsioon/regressioon analüüsi ning aegridade analüüsi. Siis oleksime teada saanud ka kas on olemas mingisugune seos rataste arvukuse ning liiklusõnnetuste vahel või on lihtsalt muutunud liiklejad rohkem hoolimatuks. Ise tegin sellise statistilise uurimustöö lihtsalt liiklusõnnetuste (ehk siis neljarattaliste) kohta.
Korrelatsion/regressioon analüüsid nõuavad spetsiifilisemaid ja kindlalt piiritletumaid algandmeid, mida antud uuring ei käsitlenud. Sama käib aegridade kohta. Tegemist ei ole kitsalt piiritletud uuringuga, seetõttu puuduvad väljavõtted mootorratturitega toimunud liiklusõnnetustest. Uuringu eesmõrgid on pigem sotsioloogilised kui kitsa valdkonna teadusliku põhjuse selgitamine statistiliste meetodite najal.
Re:
miks pöördutakse mootorratturi elustiili juurde, kuidas selleni jõutud on ning mis on see, mis köidab just kõige enam. Olulisel kohal olid selle elustiili positiivsed ja negatiivsed küljed.
Mis siis on see tulemus või vastus uurija sõnastuses-tõlgenduses? Protsendid protsentideks ja need kaks hüpoteesi hüpoteesideks, kuid mis järeldused tehti lisaks protsentarvutusele?
Seega küsiks ikkagi üle - mida see küsitlus meil elus siis paremaks muutis või muudab? Pointi tahaks näha, hirmsasti kohe. Muidu nagu vaatad, et hulk tööd tehtud ja tulemus selline, mille suudaks klaasi õlle ja kolme sõbraga sõnastada.
Võimalik, et uurijal tekkis tegelikult põhjapanev üldistus ja hulk elu paremaks muutvaid tähelepanekuid, kuid kahjuks ei ole see kättesaadav.
Ja veel - tegemist on küsitlusega.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.