Õlivahetusteema (järjekordne)

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Asi oli margis :)

Hea, et VW grupp mootorrattaid ei tooda.


Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Heikik kirjutas: 30 Mär 2023, 12:15
Töötasin kunagi välismaal elades nii Audi kui VW esinduses tehnikuna. Vahetasin iganädalaselt meie mõistes väikeste läbisõitudega (50-150 000km) ja tehase long life välba järgi hooldatud autodel juhtkette, õlipumpade kette, kolvigruppe jms. Olen piisavalt näinud ka ovaalseks kulunud silindreid, väsinud saalesid jms. Kõige õnnetumad olid seejuures VW 1.2 ja 1.4 bensukad.
Ma julgeks küll öelda, et kõik need tehasejuhendi järgi toimetavad VW ja Audi omanikud, eriti 1.2 ja 1.4 mootoritega, teevad pikemas perspektiivis ühiskonnale teene ja väärivad seega tunnustust ning meelespidamist. Veel suurema teene teeks nad muidugi siis, kui need sitavikatid otse salongist kaalu peale ajaks, aga noh, midagigi :D
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas Turist »

See on paraku tänapäeval enamikel (kõikidel?) tootjatel nii, et eesmärgiks on näidata kliendi jaoks võimalikult väikeseid hoolduskulusid ja välbad on venitatud nii pikaks kui vähegi võimalik, samas et enamasti garantiiajal veel probleeme ei tekiks. Konkurents on tihe ja kui jätta kõrvale mingid eriti luksuslikud/sportlikud jms mudelid ja rääkida autodest ja mootorratastest mida tavainimene ostab, siis lihtsalt eriti ei ostetaks selliseid mudeleid, mille hoolduskulud oleksid 2x suuremad kui (mõnedel) teistel. 90-ndatel ja varem anti hooldusvälbad sellised, mis olid tehnika maksimaalse vastupidavuse huvides. Ei ole need õlid mingit sellist kosmilist arengut läbi teinud, et kordades kauem kasutades oleks ikka veel praktiliselt sama head kui sisse valades. Teine teema on see, et kas ja kui paljud kasutajad peaksid otstarbekaks, et mootori õlist sõltuv sisemus (kolvid, hülsid, väntvõll...) kestaks veel xxx xxx km peale seda kui muude probleemide tõttu on tegelikult rahaliselt otstarbekam see tehnika juba "taaskasutusse" saata ehk siis viid auto/mootorratta metallikokkuostu või romulasse, aga mootori ressurssi on veel näiteks 50% alles ja sa kokkuvõttes maksid selle ressursi säilimise eest lisaks, aga uue asja pead ostma ikkagi.

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas 701 »

Turist kirjutas: 30 Mär 2023, 13:35
See on paraku tänapäeval enamikel (kõikidel?) tootjatel nii, et eesmärgiks on näidata kliendi jaoks võimalikult väikeseid hoolduskulusid ja välbad on venitatud nii pikaks kui vähegi võimalik, samas et enamasti garantiiajal veel probleeme ei tekiks. Konkurents on tihe ja kui jätta kõrvale mingid eriti luksuslikud/sportlikud jms mudelid ja rääkida autodest ja mootorratastest mida tavainimene ostab, siis lihtsalt eriti ei ostetaks selliseid mudeleid, mille hoolduskulud oleksid 2x suuremad kui (mõnedel) teistel.
Ma tegelikult olen juba pikemat aega mõelnud, kas tõesti keegi valib isiklikku autot hoolduskulude järgi? Seda enam, et on ammu teada, et need paberil andmed on pullikaka. Tööautode puhul ma saan sellest isegi aru.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas motoreis »

701 kirjutas: 30 Mär 2023, 14:19
Ma tegelikult olen juba pikemat aega mõelnud, kas tõesti keegi valib isiklikku autot hoolduskulude järgi? Seda enam, et on ammu teada, et need paberil andmed on pullikaka. Tööautode puhul ma saan sellest isegi aru.
Ei pea enam pikalt m6tlema - jah. Maja ostetakse energiakulu järgi, kortereid, kylmikuid, miks mitte ka autosid? Osa ylalpidamiskuludest ja eeldada, et auto ostul raha ei loeta, on veider.
Mis värvi Bugattiga sa s6idad?

EDIT: Mitte et mina seda teeks, aga maailm on palju värvikam ja laiem, kui oma peas ettekujutame.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Hoolduskulud auto vs auto vahel ei ole niiväga erinevad, et oluliselt mõjutaks auto omamise kulusid, küll aga on suur tegija siin auto hinna langus ja kütusekulu. OK, mul on tegu olnud senini ainult "tavaliste" autodega (hallmetellikbensiinnotvagnonturbo).
EDIT: Mu Bugattid on pruunid, aga teistele ei soovitaks selliseid :-)
Spoiler
Pilt
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Maaks kirjutas: 30 Mär 2023, 14:56
Hoolduskulud auto vs auto vahel ei ole niiväga erinevad, et oluliselt mõjutaks auto omamise kulusid, küll aga on suur tegija siin auto hinna langus ja kütusekulu. OK, mul on tegu olnud senini ainult "tavaliste" autodega (hallmetellikbensiinnotvagnonturbo).
Tehnikaajakirjades tehakse vahepeal ylevaateid ja rahvaautode vahel v6rreldes on need 2-3 kordsed. Toyotad, Skodad (tavalised s6iduautod) soodsamad, Subaru näiteks kallim. Siin yks vanem artikkel, aga suurusjärgud tabelis näha.
https://www.mihkelkulaots.ee/2015/03/au ... amiskulud/

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas 701 »

motoreis kirjutas: 30 Mär 2023, 14:27
Mis värvi Bugattiga sa s6idad?
Mul õnneks pole Bugattit. :D Ja isegi ei ole mingit unistuse poegagi omale sellist või mingit muud sarnast tahta, isegi, kui keegi kingiks nt.
Aga tõesti külmikut ma pole kah energiakulu järgi ostnud. Need A+ seal omavad vaid mingit hüpoteetilist väärtust. Seal on muid olulisemaid tegelikku energiakulu määravaid tegureid palju rohkem, kui need plussid ja kasutud funktsioonid. Autol ikka vaadatakse muid omadusi enne ja siis hinnatakse, kas rahakott ka soovidele vastu lööb. Võib muidugi vastupidi kah, et saan autole kulutada X€ kuus, mida ma selle eest saan? Nii ehk naa ei saa ei maja, külmiku ega auto puhul nende üles haibitud numbritesse väga tõsiselt suhtuda. Hea näide on kütusekulu andmed ja tegelikus.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas Maaks »

motoreis kirjutas: 30 Mär 2023, 15:08
Maaks kirjutas: 30 Mär 2023, 14:56
Hoolduskulud auto vs auto vahel ei ole niiväga erinevad, et oluliselt mõjutaks auto omamise kulusid, küll aga on suur tegija siin auto hinna langus ja kütusekulu. OK, mul on tegu olnud senini ainult "tavaliste" autodega (hallmetellikbensiinnotvagnonturbo).
Tehnikaajakirjades tehakse vahepeal ylevaateid ja rahvaautode vahel v6rreldes on need 2-3 kordsed. Toyotad, Skodad (tavalised s6iduautod) soodsamad, Subaru näiteks kallim. Siin yks vanem artikkel, aga suurusjärgud tabelis näha.
https://www.mihkelkulaots.ee/2015/03/au ... amiskulud/
See on hea ja põhjapanev tabel - sealt tuleb välja, et 2x või siis 3x kallimat autot on 2x või siis 3x kallim üleval pidada :mrgreen:
Ma rääkisin hoolduskulust (õlivahetuse teemas, sellepärast hoolduskulust) :D
PS Liisingu jääk ei ole kindlasti õige "number" väärtuse vähenemise hindamiseks. AGA igaüks kes endale autot ostab peaks objektiivsuse säilitamiseks endale sellise tabeli tegema. Mina ei teinud :(
EDIT: Lõin huvi pärast kokku 2-e sõiduki tegeliku hoolduskulu:
Mazda 6 13a =2906,74€ (0,016€/km, ~13700km/aastas)
Avensis 8a =2521,70€ (0,023€/km, ~13300km/aastas)
Vahe on silmaga näha, aga tuleb pigem sellest et vanemale sõidukile tehakse teatud mööndusi/soodustusi (esinduse hooldused!).
Viimati muutis Maaks, 30 Mär 2023, 15:55, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas 701 »

Maaks kirjutas: 30 Mär 2023, 15:30
Mina ei teinud :(
Mina kah ei teinud. :D
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas motoreis »

701 kirjutas: 30 Mär 2023, 15:13
motoreis kirjutas: 30 Mär 2023, 14:27
Mis värvi Bugattiga sa s6idad?
Mul õnneks pole Bugattit. :D Ja isegi ei ole mingit unistuse poegagi omale sellist või mingit muud sarnast tahta, isegi, kui keegi kingiks nt.
Aga tõesti külmikut ma pole kah energiakulu järgi ostnud. Need A+ seal omavad vaid mingit hüpoteetilist väärtust. Seal on muid olulisemaid tegelikku energiakulu määravaid tegureid palju rohkem, kui need plussid ja kasutud funktsioonid. Autol ikka vaadatakse muid omadusi enne ja siis hinnatakse, kas rahakott ka soovidele vastu lööb. Võib muidugi vastupidi kah, et saan autole kulutada X€ kuus, mida ma selle eest saan? Nii ehk naa ei saa ei maja, külmiku ega auto puhul nende üles haibitud numbritesse väga tõsiselt suhtuda. Hea näide on kütusekulu andmed ja tegelikus.
Energiakulu/kytusekulu seadmetel on m66detav ja tulemused olenevad m66tjast, metoodikast, kasutusest ja järelvalvest jne. Ma ei nimetaks neid hüpoteetilisteks väärtusteks (oletuslik), kui siis, indikatiivsed, v6tta neid väikese varuga, tegelikus kasutsues liida 10% tarbimist otsa. Aga A+ klass seadmed v6tavad vähem energiat, kui D E v6i F seadmed, see on m66tmistega selgeks tehtud. H66gpirn vs LED pirn, ei ytleks, et nende energiatarve on ylesse haibitud ja hypoteetiline.

Mu eelmise postituse "torge" oli, et mitte m6elda ainult oma mätta otsast, vaid avatumalt, leidub igasugu inimesi kes teevad otsuseid emotsiooni, horoskoobi, kes kalkulatsiooni pealt, kes auto värvi pealt. Ja kindlasti leidub ka neid, kes teevad otsuse hoolduskulude pealt, see on ju v6rreldav suurus margiti.

Ja pigem k6igi teemade kohta siin foorumis, kus paljudes teemades postitused "mina ja maailm" stiilis:

"Mina teen ainult nii ja ei kujuta ette, et keegi teine v6iks seda sama asja kuidagi teisiti teha"
"Ma teen oma ratta hooldused k6ik ise, need kes teeninduses käivad on lihtsalt lollid ja saamatud"
"Ma käin ainult margihoolduses, k6ik kes ei käi on vaesed ja peavad rattaid ise hooldama"
"Vanasti tehnika kestis, ja tehti vastupidavaid mootoreid, tänapäeval ei teha"
"Õlivahetusel on ainult yks reegel ja tõde ja see on nii, nagu mina seda seni olen teinud"

Ja siis veel, et oma postitusega tuleb eelnevale "teisitim6tlejale" kindlasti ära panna, mitte arutelu jätkata. Eks isegi panustan siin sellele, et saag edasi käiks :-||| , aga jagasin vaatleja tähelepanekuid foorumist.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas Maaks »

@motoreis :-)
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas 701 »

Huvitav, kas õlil ja õlil on vahe? Shell teeb Ducati ametliku õli, mis esimese googeldamisega maksab 23€/l. Muidu sama nimega õli ilma Ducati logota pudelis on nii 10€ kanti liiter. Samas Motorexi, mis peaks kah sobima saaksin mingi 7,...€/L. Kas oleks mingi hea põhjus, miks peaks ostma Ducati sildiga pudeli, isegi, kui see oleks odavam, kui 23€/L?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas Heikik »

@motoreis , sa tahad öelda, et maailm ei olegi mustvalge? :shock:
CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Heikik kirjutas: 30 Mär 2023, 16:45
@motoreis , sa tahad öelda, et maailm ei olegi mustvalge? :shock:
Siin foorumis on ainult must ja valge :D

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas motoreis »

701 kirjutas: 30 Mär 2023, 16:43
Huvitav, kas õlil ja õlil on vahe? Shell teeb Ducati ametliku õli, mis esimese googeldamisega maksab 23€/l. Muidu sama nimega õli ilma Ducati logota pudelis on nii 10€ kanti liiter. Samas Motorexi, mis peaks kah sobima saaksin mingi 7,...€/L. Kas oleks mingi hea põhjus, miks peaks ostma Ducati sildiga pudeli, isegi, kui see oleks odavam, kui 23€/L?
Et oma eelmist näidet illustreerida
"Ei tea, kas leidub inimesi, kes motika 6li hinna järgi valivad?"

Tagasi t6siseks, kui v6idus6itu ei harrasta, siis sobib iga tootja 6li, millel vastav markeering peal, mida tootja on lubanud. Aga maitse asi ja eriti kui vahetad poole välba pealt, siis sobib ka odav. Samas, kui raha on, vali kallis! :D
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas Vint »

Mersu raip pani asja üle mõtlema. Võrdlusena Corolla, mis oli suht lihtsa ehitusega. Enne seda tegin otsused mootori ehituse järgi, et oleks ketiga ja turbo diisel, mis iganes. On mugav sõita ja püsib paremini teel aga see Sakslaste ülevõlli täpsus tuleb remontides esile. Suht nõudlik sõiduk, ise tegemise poolest.

Kui nüüd keegi ütleks veel et vahetab õli horoskoobi järgi. :ner:
701 kirjutas: 30 Mär 2023, 14:19
Spoiler
Turist kirjutas: 30 Mär 2023, 13:35
See on paraku tänapäeval enamikel (kõikidel?) tootjatel nii, et eesmärgiks on näidata kliendi jaoks võimalikult väikeseid hoolduskulusid ja välbad on venitatud nii pikaks kui vähegi võimalik, samas et enamasti garantiiajal veel probleeme ei tekiks. Konkurents on tihe ja kui jätta kõrvale mingid eriti luksuslikud/sportlikud jms mudelid ja rääkida autodest ja mootorratastest mida tavainimene ostab, siis lihtsalt eriti ei ostetaks selliseid mudeleid, mille hoolduskulud oleksid 2x suuremad kui (mõnedel) teistel.
Ma tegelikult olen juba pikemat aega mõelnud, kas tõesti keegi valib isiklikku autot hoolduskulude järgi? Seda enam, et on ammu teada, et need paberil andmed on pullikaka. Tööautode puhul ma saan sellest isegi aru.

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas 701 »

motoreis kirjutas: 30 Mär 2023, 16:57
Et oma eelmist näidet illustreerida
"Ei tea, kas leidub inimesi, kes motika 6li hinna järgi valivad?"
Motika valiku tegemisel oli palju muid kaalumiskohti. Õli hinnaga ei arvestanud üldse. Hooldusvälpa kah ei vaadanud. Ducati kirjutab, et õli tuleb vahetada kas korra aastas või 15 000 km järel. Shell kirjutab, et see õli annab vahetusvälbaks kuni 12000 km, seda siis ilma Ducati logota pudeli puhul. Mulle endale tundub, et võiks siiski õli ära vahetada nii umbes 10000 km ja kevade saabumise puhul. Ducati tahab seda sama õli umbes 4 kuu pärast ise uuesti vahetada, et garantiijuhendist kinni peetud saaks. Selleks ajaks peaks ka see reklaamitud 15000 ja lubatud 12000 täis olema. Huvitav on lisandunud 13€ liitri hinnale ja 2000km vahetusvälbale.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

701 kirjutas: 30 Mär 2023, 16:43
Huvitav, kas õlil ja õlil on vahe? Shell teeb Ducati ametliku õli, mis esimese googeldamisega maksab 23€/l. Muidu sama nimega õli ilma Ducati logota pudelis on nii 10€ kanti liiter. Samas Motorexi, mis peaks kah sobima saaksin mingi 7,...€/L. Kas oleks mingi hea põhjus, miks peaks ostma Ducati sildiga pudeli, isegi, kui see oleks odavam, kui 23€/L?
Ei ole.
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas tito »

mx77 kirjutas: 30 Mär 2023, 18:47
701 kirjutas: 30 Mär 2023, 16:43
Huvitav, kas õlil ja õlil on vahe? Shell teeb Ducati ametliku õli, mis esimese googeldamisega maksab 23€/l. Muidu sama nimega õli ilma Ducati logota pudelis on nii 10€ kanti liiter. Samas Motorexi, mis peaks kah sobima saaksin mingi 7,...€/L. Kas oleks mingi hea põhjus, miks peaks ostma Ducati sildiga pudeli, isegi, kui see oleks odavam, kui 23€/L?
Ei ole.
Hui!
Ma küll ei tea ühtegi Motorexi tõsiselt võetavat ratast üheltki rajalt, seevastu näitab selgelt kasutaja ostuharjumus miks Ducati selline peldik on. Kui Te just Eesti esinduse kallist elektrit või gaasi kinni plekkida ei raatsi, siis tehaste toodetud varuosa või hooldusvahendeid võiks vähemalt uusi ja paremaid rattaid soovides ju tarbida?!?

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis keemiat see vend tarbib huvitav :O pikk jutt kirjas, 100% otsast lõpuni täiesti arusaamatu jura...

701, mis võiks siis juhtuda kui paned mootorisse ühe õli asemel teist? mis imelisi asju seal "tootja logoga" õli sees täpsemalt olla võiks? kui tead vastust ehk tead täpselt, mis need imelised asjad on ning kuidas nad imet teevad...siis pane seda tootja logoga õli. kui ei tea, eks siis jääb üle kas teha researchi või siis loota, et tootja on aus poiss ning mingid imeasjad selle raha eest tõepoolest sinna sisse ikkagi on lisatud :D
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

tito kirjutas: 30 Mär 2023, 20:28
mx77 kirjutas: 30 Mär 2023, 18:47
701 kirjutas: 30 Mär 2023, 16:43
Huvitav, kas õlil ja õlil on vahe? Shell teeb Ducati ametliku õli, mis esimese googeldamisega maksab 23€/l. Muidu sama nimega õli ilma Ducati logota pudelis on nii 10€ kanti liiter. Samas Motorexi, mis peaks kah sobima saaksin mingi 7,...€/L. Kas oleks mingi hea põhjus, miks peaks ostma Ducati sildiga pudeli, isegi, kui see oleks odavam, kui 23€/L?
Ei ole.
Hui!
Ma küll ei tea ühtegi Motorexi tõsiselt võetavat ratast üheltki rajalt, seevastu näitab selgelt kasutaja ostuharjumus miks Ducati selline peldik on. Kui Te just Eesti esinduse kallist elektrit või gaasi kinni plekkida ei raatsi, siis tehaste toodetud varuosa või hooldusvahendeid võiks vähemalt uusi ja paremaid rattaid soovides ju tarbida?!?
WTF???
Joo vähem.

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas Tort »

Veel on puudutamata filtrite puhastusvõime ja mõju õlisurvele.
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas tito »

will111 kirjutas: 30 Mär 2023, 21:41
mis keemiat see vend tarbib huvitav :O pikk jutt kirjas, 100% otsast lõpuni täiesti arusaamatu jura...
See et su ema sind eriliseks peab ei tee sind muidu eriliseks onju :mrgreen:
Ma võin ka sulle r a h u l i k u l t s e l g i t a d a k u i m i s k i t a r u s a a m a t u k s j ä i !
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas tito »

mx77 kirjutas: 30 Mär 2023, 21:45
tito kirjutas: 30 Mär 2023, 20:28
mx77 kirjutas: 30 Mär 2023, 18:47
Ei ole.
Hui!
Ma küll ei tea ühtegi Motorexi tõsiselt võetavat ratast üheltki rajalt, seevastu näitab selgelt kasutaja ostuharjumus miks Ducati selline peldik on. Kui Te just Eesti esinduse kallist elektrit või gaasi kinni plekkida ei raatsi, siis tehaste toodetud varuosa või hooldusvahendeid võiks vähemalt uusi ja paremaid rattaid soovides ju tarbida?!?
WTF???
Joo vähem.
Et kui veel rohkem Shelli või Motorexi tarbid siis Ducatist tuleb parem toode või mis sul arusaamatuks jäi?
Võin sarnaselt Williga järeleaitamist anda ja nagu dauniga rääkida.
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas tito »

Tort kirjutas: 30 Mär 2023, 22:39
Veel on puudutamata filtrite puhastusvõime ja mõju õlisurvele.
Opsti, ega kaks ilma kolmandata jää. Sul kindlasti on cum laude selle oma arvamuse tõestamiseks. Pulli pärast võid ju videoid vaadata kuidas üks või teine filter filtreerib….
Ja päris puutumata teema muidugi pole, keegi siin eelpool kirjutas, et vahetab õlifiltrit üle ühe korra. Njah, kui sul on silm peast väljas, siis kangemad prillid puudava silma nägemist ei paranda. Et milleks prillide peale siis raha raisata?
Ja et siis lühema või pikema jutu mehed enne ärplemist veel korra maale tuua, on mul täiesti suva mida, kui palju ja kuhu te enda ratastel valate!
Aga minu arvamus on, et pigem rohkem on parem kui vähem. See on mu arvamus ja arvamustega on nagu tagumentidega, igal on üks (jah meditsiiniliselt kui seedekulglaga mingi pahandus, võib sul kott ka teisest kohast välja tulla ja sul võib olla kaks auku keres)
Ma vabandan kui kedagi solvasin.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kas mitte TDM'il ei andnud hispaanlane Manuel õlifiltri vahetust ette üle ühe korra.....

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas rannamees »

yeekim kirjutas: 31 Mär 2023, 07:13
Kas mitte TDM'il ei andnud hispaanlane Manuel õlifiltri vahetust ette üle ühe korra.....
Paljud Yamahad on service manuali järgi filtrivahetus üle ühe õlivahetuse.
Pilt
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 721
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Vint kirjutas: 30 Mär 2023, 17:07
Kui nüüd keegi ütleks veel et vahetab õli horoskoobi järgi. :ner:
Aga tee proovi - kahaneval kuul lase vana õli välja ning uus vala peale alles kasvaval kuul (lol)
Vahepeal käi jala!
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Õlivahetusteema (järjekordne)

Lugemata postitus Postitas tito »

No siin eespool oli ka kogemuse põhine revüü mida pikk hooldusvälp VAG mikromootorites tegi- kes tahab katsetada, palun kätt ette ei saa pann. Aga ka originaalis ilmselt maksab see Yamu filter koos tihenditega 10.- pekske mind kui ma väga puusse panen. See hoolduses ära vahetada ei ole nagu suur kulu ja töö- peris kindlasti ei mõju see mootorile halvasti :)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”