Normaalse läbisõiduga ratta müümine/ostmine

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Fox
Postitusi: 153
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Normaalse läbisõiduga ratta müümine/ostmine

Lugemata postitus Postitas Fox »

Dusterx kirjutas: 13 Aug 2022, 21:33
Tehnoseisukorda tuleb osta, mitte rumalaid ja mittemidagiütlevaid numbreid.
"Rumalad numbrid" on ainult siis kui odomeetrit on keritud. Nagu keegi eespool juba ütles, mis liigub see kulub. Mootoris ja käigukastis sees on neid vidinaid üksjagu, mis suure läbisõidu juures järgi võivad anda ning siis terendab isegi väikese vea tõttu enamasti kallis remont. Enne ostmist ilma mootorit lahti võtmata väga kontrollida selliseid asju ka ei saa.



Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Normaalse läbisõiduga ratta müümine/ostmine

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

See on teooria, kahjuks mitte praktika. Selleks, et seda mõista peab süübima sügavamale, kui lihtsalt läbisõit. Tänapäeva tööstuses optimeeritakse kõik sisuliselt viimase piirini, ala rattalaagri tootmisel arvestatakse ka juba näiteks co heidet selle tootmiseks, mis pole seda laagrit tegelikkuses paremaks teinud. Võibolla hoiab ta planeeti, pole kliimateadlane, kuid laagri mõistes pole ta paranenud vaid pigem hävinenud. Seda listi saaks jätkata lõputult. Suurim häving on minumeelest tihendite ja pukside maailmas, kus asjad lihtsalt surevad vanadusse oluliselt kiiremini, kui nad seda kunagi teinud on. Töötan tööstuses, tuleb uus ja õhem materjal, ei anna enam tegelikult standardit välja, standard liigutatakse nn sobivamasse kohta-tulem, toode on paberipeal sama hea ja paremgi veel, reaalses elus on mitu protsendipunkti kehvem. Neist asjadest tuleb pikasplaanis välja, et näiteks iga uus rehv on eelkäijast 20% parem, aga reaalses elus on ta väga harva niimoodi ja seda ainult hi-end toodete puhul. Ehk siis kosmosesse suudetakse ilmselt tänaseni kvaliteetkaupa müüa, dacia sellest paremaks ei lähe. Kes saab aru, see saab, kes ei saa, ei saa. Minu silmis on sellest tulenevalt uuema tehnika ja kahjuks ka uute varuosade kvaliteet kukkunud hea osakese ning läbisõidu number ei oma enam nii suurt kaalu, kui ta seda kunagi tegi. Sama jutt selle pritse peale kolimisest jne, see et pritsung peale pandi ei tee automaatselt seda mootorit kestvamaks, pigem vastupidi, karpa timmis asjalik omanik paika ja kestis ja sõitis väga hästi, pritsega ei tee enamik mitte miskit. Optimeerimisega on mindud riski piirile, et saada co norme ja midaiganes sealt mootorist kätte, mis taaskord tegelikkuses neid mootoreid hoopis hävitavad. Hea näide on pritsega 2t kergenduurod, mis varem või hiljem lusika nurka viskavad, on selleks siis mõne anduri varjusurm või tehase softi puudulikkus ei oma sinu rahakoti jaoks tähtsust ja karpaga ise õli pentsu segades ei tapa su konet ka autoaatne õlilisamine, mis neist enamuse mingihetk tapab...

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Normaalse läbisõiduga ratta müümine/ostmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Olen nõus. Kuigi ma otseselt tööstuses ei tööta siis siit sealt on samuti seda nö. oma kogemust antud asjadega. Võib võtta kasvõi näiteks tsiklirehvid. Sisuliselt iga aasta tuleb neid teatavasti välja muudkui "30% eelmisest mudelist paremaid" jne :D kõik ju väga tore, teoorias...aga ma reaalselt sõidan, olen sõitnud ja sõidan ka täna (suht läbisegi) nende igasuguste 30+30+30+30% paremate kui ka samas nende vanade ja "jube halbade" rehvidega. Ning sõidan kohati üsna viimase piiri peal ehk rajal. No sry mehed...ei ole see vahe nii mäekõrgune kui need vägevad numbrid lubaksid eeldada. Ei ole seejuures ei pidamine nii hirmus märkimisväärselt parem (pigem väga hästi kui üldse mingit üliminimaalsetki erinevust tajud), ega ole ka vastupidamine sama pidamise juures nii märkimisväärselt parem. Palju suurem eelis on see kui leiad lihtsalt oma kasutuse ja vajaduste jaoks õige kujuga (profiiliga) rehvi.

Pritse kohta mul endal õnneks või kahjuks pole küll üldiselt midagi väga halba öelda, samas minu kogemused pritsega on ka vähemalt 90% tänavarataste poolelt. Olen samas ka kuulnud, et igasugustel metsa ja krossimasinatel on probleeme. Kuigi - eks mingil määral võib ka karbussiga neid probleeme olla. Karbuss on minu hinnangul pigem rohkem/kiiremini füüsiliselt kulub asi (sisuliselt kuluosa) kui pritsesüsteem.

Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Normaalse läbisõiduga ratta müümine/ostmine

Lugemata postitus Postitas Prets »

:shock:
Tohoh, misasi see sul karpas kulub niimoodi? Membraanid väsivad ajaga, aga kasutuse peale karpas nüüd küll miskit erilist kulumist ei toimu.
(togi)

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Normaalse läbisõiduga ratta müümine/ostmine

Lugemata postitus Postitas Tort »

Mingil põhjusel on müügil ja ka vahetatakse kulunud nõelu, ujukinõelu, soontega kaevusid, raskeks läinud või sulanud ujukeid, kogu tihendisatsi jne.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Normaalse läbisõiduga ratta müümine/ostmine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Tort kirjutas: 16 Aug 2022, 15:08
Mingil põhjusel on müügil ja ka vahetatakse kulunud nõelu, ujukinõelu, soontega kaevusid, raskeks läinud või sulanud ujukeid, kogu tihendisatsi jne.
See on ikka ainult rumalatelt raha ära võtmiseks :lol: (nali, kes aru ei saanud)
Aga asjast (suurest läbisõidust) kah veel natuke:
Suure läbisõiduga ratta julgeb endale osta ilmselt ikkagi ainult see, kellel varasemalt on olnud kogemust suure läbisõiduga ja teab mida karta ja mida mitte karta.
Neile "ostke seisundit, aga mitte läbisõitu" soovitajatele tahaks kohe ise statoili stardika osta, kui benss 2€/L ei maksaks :mrgreen:
Mootorit lahti võtmata ei ole mitte kuidagi võimalik tuvastada erinevate detailide resurssi. Väga suure tõenäosusega saadab müüja pikalt isegi sellise kodaniku, kes tahab silindrite surveastmeid mõõta. Paremal juhul lubatakse sul piduriketaste paksuseid mõõta :wack: Proovisõitki (vähemalt maanteele ja tagasi) võib juba mõnele vastukarva olla (meenub, et oma 70kkm läbisõiduga ratast müües ükski vaatama tulnud seda isegi ei küsinud :shock: ).
Turg paneb asja paika - see hind millega tehinguni jõutakse ongi "turuhind", aga see ei tähenda, et müüja ei võiks esmalt kõrgemat hinda küsida, kui protsessiga kiire ei ole ...
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Normaalse läbisõiduga ratta müümine/ostmine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

@Maaks pakun,et õige läbisõidu hindamiseks peab ka olema vähemalt sama suure kogemusega, kui see kes sinu meelest võiks selle reaalselt suure läbisõiduga( loe kruttimatta ododga)ratta osta. Ehk kasutatud ratta-auto ostul oled ikka ja alati võimaluse juures, et said tüssu. Ma ikkagi eelistaks seisukorda osta, sest seda on kergem hinnata. Ütleme siis nii,et ratas,mis on hästi hoitud ja näeb sile ja on veel igasugu lisadega võiks olnud olla hooliva peremehe oma. Stock seisukorras, väga väikse läbisõiduga, ratas teeks mind pigem ettevaatlikuks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”