Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ja vanad metallninaga saapad garanteerisid 4 tonni ninale.



Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

and
Postitusi: 127
Liitunud: 14 Okt 2016, 15:37
Tsikkel: Warrior
Asukoht: Tallinn-Viimsi
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas and »

tegelikult saab ka 100 euri eest täitsa korralikult kaitsvaid motosaapaid. poes kohapeal läbi katsumine viib sihile.

linnasaapad-tennised on lihtsalt libisemisvastase tallaga, käiguvahetuse koht topeltriidega ja vist veidi veelindlamad ka, muud eelist neil tavajalatsite ees pole.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1809
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 216 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas pühak »

urmas66 kirjutas: 25 Okt 2021, 15:34
Spoiler
Nozzu kirjutas: 25 Okt 2021, 15:06
Slash kirjutas: 23 Okt 2021, 13:47

Tuleb ikka talupoja mõistusgea vaadata ja mitte neid üle haibitud moto logosid uskuda. Seega uueks aastaks sõjavõe saabas või mõni turvasaabas hoopiski.

Turvasaabas ei tundu olevat väga hea mõte. Õigupoolest tundub aga tegelikult ei ole. Iseäranis selline turvasaabas, millel metallnina. Kujutad ette, kui see metall seal mingi surve mõjul kokku pressitakse, siis nii see jääbki. Ehk ka pärast surve eemaldamist saapaninale, jäävad su varbad endiselt metallsesse haardesse.

Täna enam korralikke turvasaapaid vast metalliga ei tehtagi. Kõigil on mingid kerged komposiidid või mis iganes kasutusel. Samas turvasaabas pole üldjuhul lihtsalt mugav tsikli peal kasutamiseks. Turvasaapa peamine miinus on hüppeliigese kaitse puudumine,mis tsikli sõidul vast kõige olulisem. Ehk Turva saapa asemel pane siis juba tavaline sõjaväe või matkasaabas.

Ostsin eelmisel sügisel Tamrexist omale turvajalatsid. Mitte tsiklisõiduks vaid töö juures kasutamiseks :) Tamrexi müüja ütles, et piir jookseb kuskilt 50-60 euro juurest, alla selle on kõik endiselt metalliga. Nojah, korralikud olid neist vaid mõned üksikud. Kuna olin varem odavaid turvajalatseid kasutanud ja tundnud jalavalu, mis nendega päev otsa ringi traavimisega paratamatult kaasa tuleb, tegin valiku komposiidi kasuks. Tsikliga sõites pole neid kasutanud, aga niisama peale vahtides ja filosofeerides tundub, et see, mis tuleb jalalaba pihta, selle eest kaitseb turvasaabas korralikult, aga kõik, mis tuleb jalalabast ülespoole, selle eest turvasaabas enam nii väga ei kaitse.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Korralik tsiklisaabas kaitseb su jalga neljas punktis: varbakaitse, kannakaitse, hüppeliigese kaitse ja lisaks on tallas tugevus, mis ei lase jalga/saabast küljesuunas kokku litsuda. Pikkadel saabaste on tüüpiliselt ka sääreluu kaitse. Ma olen omal nahal Sidi saabastega järgi proovinud, kui oluline ja kui hea see kompleksne kaitse on, kui mõned aastad tagasi kokkupõrkel jalg auto ja tsikli vahele jäi. Ei taha mõeldagi, mis oleks saanud, kui ma tol päeval pikkade Sidi saabaste asemel oleks lühikesed suve/linnasaapad või sõiduketsid valinud.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas will111 »

"kui ma tol päeval pikkade Sidi saabaste asemel oleks lühikesed suve/linnasaapad või sõiduketsid valinud"

ma olen ausalt öeldes alati imestanud (ja imestan edasi), et kes need inimesed ometi on, kes ostavad omale mingisuguseid "sõiduketse", "sõidutenniseid" ja muid äärmiselt imelikke asju. ei jõua kohale, mis mõte sellisel asjal on - tahad sõita tsikliga ja samal ajal mitte olla tsikliriietes? no siis kanna oma tavalisi igapäeva jalanõusid/riideid. tahad sõita tsikliga ja tahad, et jalas/seljas oleks midagi sellist, millest pauku pannes ka võimalikult maksimumi lähedaselt kasu on - siis kurat osta normaalsed pikad, korralikud reaalsete turvaelementidega saapad ja kanna neid. Aga et mille jaoks need "natuke nagu oleks kah turva" lahendused küll head on? :D Sõidukets on minu jaoks sünonüümne turvalühkarite või sõrmeosata tsiklikinnastega. Endal olid sel hooajal kah ühed nö. poolsaapad. Need ei olnud kaugeltki mitte ketsid vaid ikkagi tsiklisaapad, mis ulatusid siiski ilusti üle selle "munaka" jala siseküljel (ei mäleta mis nimetusega kont see seal on) aga ausalt öeldes natuke sai nendega sõidetud ja müüki nad läksid. Täpselt selline tunne, et no jalga paned ikka nagu tsiklisaapa, millegi poolest mugavam otseselt pole kui pikad saapad. Aga samas on sõites juba selline tunne, et no käna pannes ikka võib nendega ühtteist murda palju kergemini. Ega kukkumisi nendega polnudki õnneks, kuid paar korda mingite erinevate metallesemetega pikki sääreluud sain küll...kõik need sinikad oleks ära jäänud kui sel hetkel oleks pikk saabas jalas olnud :D

Ja kui juba jalavalust räägiti siis täna kukkus ehitades üks pruss 2m kõrguselt otsaga otse varbale. Jalas olid ketsid, mitteturva...oli raisk valus küll, detsibellid kajasid päris kaugele üle küla :D


Assamait
Postitusi: 196
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Assamait »

will111 kirjutas: 31 Okt 2021, 01:22

"kui ma tol päeval pikkade Sidi saabaste asemel oleks lühikesed suve/linnasaapad või sõiduketsid valinud"

ma olen ausalt öeldes alati imestanud (ja imestan edasi), et kes need inimesed ometi on, kes ostavad omale mingisuguseid "sõiduketse", "sõidutenniseid" ja muid äärmiselt imelikke asju. ei jõua kohale, mis mõte sellisel asjal on - tahad sõita tsikliga ja samal ajal mitte olla tsikliriietes?

Kes ostavad, kes ostavad? Juba unustatud see, et seaduseandjatel (tegelikult lobistidel) oli vahepeal geniaalne idee nõuda, et kogu seljas olev varustus oleks eurosertitud tsiklivarustus? (togi)
Säärase seaduse vastuvõtmine oleks vesi "sõidutenniste", sõidulühkarite" jms müügi veskile. Ju siis kellelgi ei müünud see kraam hästi.

Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Ma kaldun arvama, et serte jagatakse ikka muude kriteeriumite alusel, mitte liite "sõidu" ette lisamisel.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Ain »

läks vähe valesti..

Viimati muutis Ain, 31 Okt 2021, 20:13, muudetud 1 kord kokku.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Ain »

Ma ikka arvan, et tehakse teatavat statistikat tsikliõnnetuste kohta ja seal vaadatakse milliseid nõudeid tuleb karmistada. Sest ega lõpuks on need kõvad iseteadjad plätumehed kuskil masinate otsas ja koormaks meditsiinisüsteemile ja sugulastele. Kui mingi toode olgu see kiiver, kindad või saapad veidikenegi kaitsevad on juba asi lõppkokkuvõttes ilusam. Usa-s vist on mingid erisused kiivrikandmise osas..Võid sõita ilma ja kui miskit juhtub siis plekid ise.. kindlustused seda ei kata. Aga kui oled nigelama rahalise olukorraga siis lõpuks jääd ikka sugulaste või riigi kaelapeale.. Ehk siis tegelikult taandub ikka kõik nagu tänagi teatava ühiskondliku vastutuse taha mis algab iseendast!

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Assamait
Postitusi: 196
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Assamait »

No kuule, kui palju sind päästavad "sertifitseeritud mootorrattatennised", "sertifitseeritud mootorrattalühkarid", "sertifitseeritud võrksärk" võrreldes Alpi saabaste, sertifitseerimata "tsikli nahkpükste" ja serifitseerimata "tsiklitagiga".
Ma panustaks siiski esimesese maailmasõja aegse tanki soomusele, mitte märulipolitseiniku eurosertifitseeritud kilbile :bsmile:

Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Ain »

Assamait kirjutas: 31 Okt 2021, 18:46

No kuule, kui palju sind päästavad "sertifitseeritud mootorrattatennised", "sertifitseeritud mootorrattalühkarid", "sertifitseeritud võrksärk" võrreldes Alpi saabaste, sertifitseerimata "tsikli nahkpükste" ja serifitseerimata "tsiklitagiga".
Ma panustaks siiski esimesese maailmasõja aegse tanki soomusele, mitte märulipolitseiniku eurosertifitseeritud kilbile :bsmile:

Ise kasutan päris tsikliriideid, saapaid, kiivreid ja kindaid. Mitte kõige odavamaid.. pigem kallimapoolseid. Usaldan pigem teadlasi ja tootearendajaid. Ehitus ja sõjariided minupärast jäävad sinna kuhu need loodud on..

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Kus kohas müüakse sertifitseeritud "mootorrattalühkareid"?
Kes on serdi väljastaja ning, mis on serdi sisu? St millised katsetused on läbi viidud ja millele vastab?

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Prets »

Euroopas tohib tsikliriietena müüa ainult vastava CE standardiga rõivaid. Kahjuks, tänu rõivatootjate lobile on need standardid väga madalad... Klass A saab isegi kõige tavalisem teksariie, sest testitakse ja standardeid jagatakse selle järgi, kui palju läeb aega, kui pmst betoonplaadi peal libisedes aega läheb kuni riie läbi kulub. Algselt oli plaanis ka AAAA tase, aga peale tootjate (Dainese on eraldi välja toodud) lobi, kaotati see tase ära, kuna tänapäeva tekstiilid, olgugi, et reklaamitakse kui supersafe ja secure siiski mingisugust asfaldil lohisemist väga ei kannata ja on pmst ühekordse kasutuse jaoks.

Need standardid on ka põhjus, miks tehakse riietele, mis originaalis olid mõeldud eraldi kaitsmevesti peale mingid hädised level1 kaitse jaoks taskud, kuna ilma kaitsmeta ei ole võimalik isegi A taset saada. Adventure-Spec Mongolia jakid on näiteks sellest. Või Mosko rõivad. Ilma ei tohi neid nimetada üldse "mootorrattarõivasteks" Euroopa Liidus.

(togi)
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas M.T. »

will111 kirjutas: 31 Okt 2021, 01:22

ma olen ausalt öeldes alati imestanud (ja imestan edasi), et kes need inimesed ometi on, kes ostavad omale mingisuguseid "sõiduketse", "sõidutenniseid" ja muid äärmiselt imelikke asju. ei jõua kohale, mis mõte sellisel asjal on - tahad sõita tsikliga ja samal ajal mitte olla tsikliriietes?....
.... Ega kukkumisi nendega polnudki õnneks, kuid paar korda mingite erinevate metallesemetega pikki sääreluud sain küll...kõik need sinikad oleks ära jäänud kui sel hetkel oleks pikk saabas jalas olnud :D

Sõiduketsid ka täiesti tsikliriided, need ei ole mõeldud niisama hängimiseks või korvpalli mängimiseks. Jep, nende kaitsevõime on oluliselt väiksem kui kõrge säärega saabastel, rääkimata krossisaabastest. Aga kui lähed tsikliga Haapsallu ja tahad natuke linnas jala ka liikuda ning kohvikus lõunatamas käia, siis ei soovi nagu Robocop ringi liikuda. That’s life ja risk turvalisuse arvelt mugavuse kasuks.
...
Metallvarrastega sõidu aeg piki jalgu saamine on ikka mingi hard core sõit, mitte tavaline ja eeldabki saabast, mitte ketsi. Me siin räägime siiski tavaliiklemisest.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas will111 »

eks asju võib nimetada miljonil erineval viisil, kui sõidutennis siis sõidutennis. minupärast olgu, aga minu silmis kasutu ese:D meie nägemus nendest asjadest on siis ilmselt päris oluliselt erinev. mul neid nö. päris õigeid sõidusaapaid olnud igasuguseid erinevaid, vast nii 10-15 paari ikka...aga hetkel meenuvad vaid ühed, millega oli niisama ringi jalutamine ikka tõesti üsna ebamugav. no pluss siis üks paar päris krossisaapaid, mis kunagi olid aga ega nendega vast keegi tänavarattaga/tänaval ei sõida nagunii. kõigist nendest saabastest kõik peale ühe paari - millest ka enne paar lauset kommenteerisin - olid sellised, mida ma loen igati piisavalt heaks/turvaliseks igasuguse sõidu jaoks. säärepikkus varieeruv, kuid piisab. ja sai ning saab nendega kenasti ka natuke ringi käia, loomulikult võib jalg hakata rohkem higistama suvel kui mingi poollahtise tossuga aga noh elab üle minumeelest. ühed olid isegi sellised, millega imekombel jalad isegi suvel oluliselt ei higistanud ja samas polnud külmema ilmaga sõites ka eriti külm.

kui ikka tõesti tead, et lähed kuskile jalutama siis minumeelest on mõistlik visata väike seljakott selga ning sinna sisse kerged jalatsid. heck, mõnel rattal mahuvad sellised minimaalsed suvejalanõud isegi sadule alla. kohvritega ringi sõitjatest rääkimata. ja lõpuks, kui ma istung tsikli selga selle mõttega, et kasutan masinat antud juhul vaid transpordiks kuskile konkreetsesse sihtpunkti siis ma panen vabalt jalga suvalised tossud, nii et silm ka ei pilgu. sama suht kogu muu varustuse kohta v.a kindad. ühesõnaga, ei näe mina pointi selle poolkõva varustuse ostmisel/kasutamisel. teoreetiline usecase on loomulikult olemas, aga praktikas ju suht kasutu.

metallvardad on enamasti tsikli küljes. vahel veeretad ratast kuskile õige koha peale või sikutad tagurpidi parkimiskohalt välja, et käima pannes saaks kohe nahh kerida ning aegajalt ikka juhtub, et teatud "vardad" tabavad sääreluud. aga tore kui sinul seda kunagi ei juhtu...ega ta mõnus ei ole, eriti kui ketsimees oled :D

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Vot nende tsikli küljes olevate varrastega piki säärt saamise kogemus tõesti puudub. Ei oska hetkel isegi silme ette manada millest jutt.
Esimesed hooajad lasin ka saapaga, sõltumata ilmast. Põhjendus sama, et kui peaks s.tasti minema, siis oleks max võimalik kaitse. Aga mingi hetk sai sellest natuke kohmakast liikumisest siiber ja teksa-kets kombo vastu vahetatud ning ausalt öeldes sellest hetkest alates seisavad saapad nurgas. Reedel otsisin välja ja kasutasin üle jupi aja, kuna plaanis oli pikem ring ja arvasin, et ketsiga äkki jahe. Natukese aja pärast keerasin koju tagasi ning vahetasin ikka teksa+kets vastu ning läksin oma sõiduringile.
Jep, kui kuhugi vahele peaks jalaga jääma, siis tõenäoliselt tulemus kehvem kui saapaga. Olen sellest teadlik ja sellega arvestanud, loodetavasti ei pea seda kunagi testima. Kaitsel olen rõhunud rohkem pea ja selja olulisusele. Ehk siis alati korralik kiiver ning Dainese täispikk seljakaitse, mitte jope sees mingi pehme lahendus. Jalgadel enamasti ka Dainese säärekaitsed teksa peal. Antud kombo on ka ühe küljeka ja üle pea selja peale maandumise testi saanud, seljakaitse töötas ootustele vastavalt, ka kiiver ning säärekaitsed said oma testi kätte.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Kokkuvõttes on kõigil oma valik
Nõue on kasutada, teatud normidele vastavat kiivrit. Kõik saavad omale siiski, mis tahes munakoore hiinast tellida (hea kerge või, mis iganes veel ülimalt "vajalike" omadustega), lihtsalt ei ole võimalik kõigile igal sammul järgi joosta, mida osta, mida kanda, kuhu astuda, kuhu istuda.

Sama on muu varustusega.
Algul räägid, et tahaks Haapsalus mööda kohvikuid kõndida, pärast pauku saab suurimaks sooviks ise peldikussegi kõndida (rääkimata muust).

Jant lugu on see, et esimeses lauses nimetatud valikuid saab nii mõnigi kord teha ainult enne pauku.
Peale pauku võib valikute võimalus suht olematuks jääda, aga teadmised, mida valida saavutavad enneolematud mõõtmed ja jutt on pöördvõrdelises seoses enne pauku oleva jutuga.

Turvalisi valikuid! :bsmile:

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Lobster, kõik õige ja eks igaüks teebki oma valikud. Kes mida tähtsustab, see on erinev. Kui ajaks max turvalisust taga, siis peaks tõenäoliselt iga kord nagu Rossi tänavatele minema, üleni nahkkombes jne. Kindlasti asfaldil lohisedes parem valik kui mis iganes sertifikaadiga teksa. Ja tagantjärgi tarkus on alati parim täppisteadus, nõus. Eks me muidugi läheme alati tänavatele lootuses, et tuleme ilma probleemideta ka tagasi ja loodame mingil määral õnnele.
Tõmmates paralleeli autodega, siis need kes sõidavad 20-30 aastat vanade autodega, on ju ka täielikud enesetapjad. Millist turvalisust need on pakuvad võrreldes tänapäevaste autodega? Kõik nad peaksid jooksma poodi ja ala viimase Volvo XC90 omale ostma, kui tahavad pärast avatiid veel üldse mingitmoodi elada.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Igasugu näiteid võib tuua lõputult ja paralleele vedada kohta kuhu nad ei sobi ("sõiduplätu" ja 20 aaastat vana autot ei saa eriti samale sirgele panna, noh saab aga...)

On erinevad äärmused plätudega baigi selga ronimine ja täis "rossina" iga päev rolleriga tööle sõitmine. Siia vahele annab aga see, aga too, aga mää teha oi kui palju.

Me teeme iga päev valikuid (mitte ainult jalanõudekapi ees plätusi ja krossisaapaid kaaludes)
Kapuuts peas, nööbid kõrvas, pead pööramata teele astumine on ka valik ja heale õnnele lootmine. Samuti roolis olles "lõustakaustikut" kraapida on valik. Kui need kaks "valijat" ühele sirgele satuvad, saavad nad pärast üks vanglas teine ratastoolis oma valikute üle järgi mõelda.

Lõpliku tõde ja 100% õigust ei ole ei ühes ega teises ääres. Valikuid teema vastavalt oma haridusele, haritusele, kogemustele, hetke olukorrale, tasku pistetavale talismanile, lehest loetud horoskoobile ja religioossetele veendumustele.

Seega veelkord turvalisi valikuid :)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

AndiKa
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Juul 2020, 11:11
Tsikkel: Scout, ST1100
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas AndiKa »

mx77 kirjutas: 25 Okt 2021, 18:44
Oleme ausad, et Daytona on mõttetult üle hinnatud. Sama kvaliteediga saab asju ka odavamalt
Too mõni näide, mis oleks samaväärne, aga soodsam. Valin uueks hooajaks korralikke saapaid ja Daytona on radarile jäänud.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Ain »

Osta Daytona ja sa ei kahetse!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Bonifacius
Postitusi: 23
Liitunud: 03 Apr 2020, 16:33
Tsikkel: Honda NC700SD
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Bonifacius »

AndiKa kirjutas: 30 Jaan 2022, 17:31
mx77 kirjutas: 25 Okt 2021, 18:44
Oleme ausad, et Daytona on mõttetult üle hinnatud. Sama kvaliteediga saab asju ka odavamalt
Too mõni näide, mis oleks samaväärne, aga soodsam. Valin uueks hooajaks korralikke saapaid ja Daytona on radarile jäänud.
Osta jah Daytona, see 50 odavam saabas ei tasu sul seda ära..
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Mul on Daytonad olnud. Võrreldes korralike SIDI-dega on Daytona ikka paras kaloss. Veekindel kindasti aga elust võetud turvalisuse osas ei kannata SIDI saapaga võrdlust. Liiga pehmed ja mugavad. SIDID nii mugavad pole, selles osas pigem askeetlikud. Aga turvalisus on hea.
Mul on jäänud jalg avariis auto ja tsikli vahele SIDI-d jalas - paiskusin kooos tsikliga 10m kaugusele. Väike mõra hüppeliigeses. Rääkimata kõigist nendest kordadest, kus tsikkel jala peale on kukkunud ja jalga isegi kätte ei saa. Samas ei läbi saapa isegi ei tunne, et 200kg jala peal lebab.
Saapad on parim ost, kui nende turvaomadusi vaja läheb - vigastatud jala kokkulappimine on ikka väga keeruline kui mitte võimatu ettevõtmine.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas AzA »

Madlobster kirjutas: 02 Nov 2021, 10:59
Lõpliku tõde ja 100% õigust ei ole ei ühes ega teises ääres. Valikuid teema vastavalt oma haridusele, haritusele, kogemustele, hetke olukorrale, tasku pistetavale talismanile, lehest loetud horoskoobile ja religioossetele veendumustele.
Täpipealt nii on.
Ma näiteks sõidan mõned korrad suvel krokside, lühkarite ja üllatus - ilma kiivrita .... nokatsiga .... nurga peale poodi ca 200m, 30kmh märk tänaval ja puha.
Ma kujutan ette, et kui mind poest väljudes näha 1200cc otsa ronimas sellises kostüümis, siis saab mu õnnetu elunatuke kuskil feissaris kõvasti peksa :mrgreen:
Kuigi suvaline velomees on samal tasemel.

Oi kui palju ma olen kuulanud juttu, et ei hooli oma lõuast üldse, sest +25c sõidan tuimalt 3/4-dikuga. Määravaks saab tsiklitunne, täiskombes ja kinnisega valin parem juba auto kuskil avalikus liikluses.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Turist »

Huvitav on see, et tihti need kes kõikvõimalikku kõige kõvema brändi kaitsevarustust kasutavad ja peavad ilmvõimatuks ilma selleta sõita, siis mingil põhjusel kui keegi nö. lihtsamat/vähemat varustust kasutab või siis midagi peale kiivri ei kasuta, siis üritavad neile iga hinna eest selgeks teha, et nii kohe mitte ei saa. Need kes peale kohustusliku kiivri kaitsevarustuse peale väga palju ei panusta, millegipärast ei tunne ennast teemast niivõrd puudutatuna, et oleks vajadus püüda ka teisi panna samal viisil käituma. :D
272913368_4789239377834692_1303120737819313941_n.jpg
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma just imestan vastupidi, et kui ma kirjutan stiilis "Forma Adventure saabas on pask, mingit kaitset ei paku ja ära selle peale raha raiska", siis miks mingi plätuentusiastide komando selle peale end solvatuna tunneb ja viis lehte vahutab, kuidas ja mida ja millistel temperatuuridel nemad täpselt teevad. Ega saabas sellest ju paremaks ei lähe.

Anoh eks vast "õigem" ongi vakka olla ja vaikselt pihku naerda, kui keegi oma rahaga samasse musta auku silmini sisse kühveldab, kuhu sa ise mõni aeg tagasi komistasid. Rehviteemad on juba ammu sellised :)
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Turist »

Jesper kirjutas: 31 Jaan 2022, 15:05
Ma just imestan vastupidi, et kui ma kirjutan stiilis "Forma Adventure saabas on pask, mingit kaitset ei paku ja ära selle peale raha raiska", siis miks mingi plätuentusiastide komando selle peale end solvatuna tunneb ja viis lehte vahutab, kuidas ja mida ja millistel temperatuuridel nemad täpselt teevad.
Kui ilusti küsitakse, eks siis ikka antakse kuna sellises stiilis on see mõttetu lahmimine- iga saabas (või muu varustuse element) on kellegi jaoks pask ja iga "pask" on kellegi jaoks piisavalt hea. :bsmile:

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas 701 »

Jesper kirjutas: 31 Jaan 2022, 15:05
Ma just imestan vastupidi, et kui ma kirjutan stiilis "Forma Adventure saabas on pask, mingit kaitset ei paku ja ära selle peale raha raiska"
Miks see pask siis on? Ma pole tähele panud. :D
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Jesper »

701 kirjutas: 31 Jaan 2022, 17:14
Miks see pask siis on? Ma pole tähele panud. :D
Oled sa neid Astarsi/Sidi/Gaerne saabastega võrrelnud? Ma ka kunagi olin nendega üsna rahul, soovi korral võib ilmselt siitsamast foorumist süüdistusmaterjali leida :wack:
Turist kirjutas: 31 Jaan 2022, 16:36
iga "pask" on kellegi jaoks piisavalt hea
Nojah, järelikult ei tohigi ühegi varustuse elemendi headuse kohta enam oma arvamust avaldada - kohe keegi solvub, sest kindlasti on ta kellegi jaoks kuskil piisavalt hea. Eriti hea on kõik muidugi nende jaoks, kes ise tsikliga sõidavad näpuotsaga või üldse mitte, aga armastavad igas vähegi konfliktses teemas pikalt ja tihti sõna võtta.

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega

Lugemata postitus Postitas 701 »

Jesper kirjutas: 31 Jaan 2022, 20:29
Oled sa neid Astarsi/Sidi/Gaerne saabastega võrrelnud? ida :wack:

Ausalt öeldes ei ole. Aga eks pean selle siis käsile võtma. Minu meelest on need Formad head pehmed matkasaapad. Saab nii jala käia, kui sõita. Ninad on natuke liiga ümarad ja käiguvahetus tahab esialgu harjumist. Mingid plastist krossisaapad nad muidugi ei ole. Mis oleks nt Sidi analoog? Mingi Forma fänn ma pole, nii sama arutlen.
,
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”