Kõlarite remont.
Moderaator: Moded
Kõlarite remont.
Tervist!
Pole küll mototeema, aga siin foorumis varemgi igasugustele muudele muredele ka abi saanud ning otsustasin jälle õnne proovida.
Nimelt on 4jarattalises sees Harman Kardon helisüsteem, mille üks kõlar on ragisema hakanud. Kuna tegemist on miskite erimõõduliste kõlaritega, siis asendada neilt aftermarket asjadega naljalt ei saa ning uue hind on ajuvabalt kallis arvestades, et kvaliteet neil teab mis melomaanile just mõeldud pole.
Seega küsiks, et kas keegi oskab kommenteerida kõlarite parandamist. On see tehtav ja kui on, siis kas oskate kedagi soovitada? Kui keegi hindade suurusjärke teab oleks eriti timm. Ise leidsin sellise asja: [url][https://netiabi.ee/k%C3%B5lari-v%C3%B5i ... remont/url] . Võibolla on kellegil antud kohaga kogemust ning oskab kiita/laita
Tänud vastajatele juba ette
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Kõlarite remont.
Nemad oskavad remontida, ma ei tea kas auto omasid viitsivad ette võtta (neil konkreetne suunitlus vanadele kastidele):
http://www.hificlassic.ee
Aga iseenesest ragisev kõlar peaks täitsa parandatav asi olema.
Anna siis teada, kes ja kus lõpuks remontis.
Edu!
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Kõlarite remont.
Tallinnas võib seda näidata ka Noore Tehniku töökojas, mis on Järve keskuse keldris.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Kõlarite remont.
peaasi, et selle "uue" eest üle 25eur ei maksa sest rohkem ta kindlasti väärt ei ole...tegelikult pole muidugi sedagi, aga noh niipalju on veel kuidagi okei loovutada.
katkise parandamine minu hinnangul läheb kindlasti kallimaks. kuigi jah, täpselt ei tea mis tunnihindega vennad sellist asja kuskil ühes või teises kohas teevad.
Re: Kõlarite remont.
Sisulist vahet pole, kas sinna sisse sebida kasutatud või see ragisev remontida. Mingit erilist kvaliteeti need kõlarid ei anna ning sprst ei raatsi ka väga palju maksta selle eest. Kasutatuid lihtsalt esimese hooga kuskil müügil ei näinud ja sprst mõtlesin alternatiiv variante uurida
Re: Kõlarite remont.
Tõsi, aga see remontimine on ka selline võrdlemisi küsitav tegevus. Lihtsustatult öeldes, lõpptulemust ega selle kvaliteeti sa ise mitte kuidagimoodi ei näe ega hinnata ei saa. Kätte saades võib asi muidugi toimida...kui kaua ja millistel tingimustel, see on juba täiesti teine teema. Eeldan, et probleem on seotud kas mähise veaga või siis mingitlaadi korrosiooniga. Välistatud ei ole ka rauapuru magnettsentri ja mähise pooli vahel. Fix võib seega olla lihtne või siis üldse mitte nii lihtne ja ülipalju sõltub lõpuks sellest kui proff vend seda remontima satub.
Kui sa selle elemendi sealt juba kätte said siis ma olen suht kindel, et seda saab ka asendada millegi piisavalt sarnasega. Ma ise läheksin igal juhul seda teed. Eelkõige just seetõttu, et siis sa saad vähemalt uue asja sisse, mitte ei pea muretsema ja mõtlema kaua see fix nüüd vastu peab. Auto helisüsteemides on reegline nagunii sedavõrd primitiivsed kõlarilahendused ja filtrid, et ega seal väga vahet ei ole, mis element seda piiksu ja prääksu toodab
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Kõlarite remont.
Tüüpilised vead on, jah, sodi pooli ja magneti vahelises pilus, rebenenud membraani serv, vastu membraani käiv pooli ja klemmi vaheline kaabel.
Millega täpsemalt tegu? D3 A8 midbass?
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Kõlarite remont.
Raginat ja krõpsumist üldjuhul põhjustab läbi membraani minev painduv juhe elemendi pistikusse.
See on kas jootest lahti või on kiud suures osas suuremas painde/vibra kohast katki. Selle asendamine või uuesti jootmine pole suur ega ajamahukas ettevõtmine, kuid ega see seal kaua ka enam siis kesta. Ta ei kesta sellepärast, et see juhe on oma aja ära elanud või pole ta materjali valikult sinna kestma sobinudki = ebakvaliteetne toode...
Kuna ma ise pole omal masinal (2000 aastate infinity) uusi asendanud, ning kahel korral sellist viga ka eemaldanud, siis ütleme nii, et 2-3a. kestab...
Kui soovid püsivamat lahendust - asenda kvaliteetsema kõlari vastu.
Element tuleb sul nii ehk naa välja kookida...
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kõlarite remont.
Mul oli kunagi mingil autol ragina põhjuseks üldse ukse sisse tulev kaabel,mis oli kummiluti sees viga saanud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 154
- Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
- Tsikkel: k175b, Riga 13,
- Asukoht: Paide-Ardu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: Kõlarite remont.
See ukse ja posti vahel olev kummist rüüz ja kaabeldus selle sees ning pistikud on minu Fiatil ka kõlareid seganud...kaks aastat tagasi peale aknatõstukite toimimise lakkamist süvenesin teemasse (kõlar oli töö lõpetanud varem). Juhtmed olid rüüzi taga katkenud (auto vanus 6a ja vaevalt keegi noaga rüüzi taga juhtmeid pikki suunas lõhestamas oli käinud!).
Täna on tagumisel (rohkemat kasutust leidval) uksel mingid probleemid - vahelduva eduga jääb üks kahest kõlarist vait...heli kõvemaks kruttides ärkab taas ellu...samas võid nädalaid sõita ja kõik toimib...eks tuleb ka kuuris mingil hetkel esmalt rüüzi all elu kaeda,pistikud uksepostil puhastada ja seejärel hakkaks polsterduse eemaldamise ja kõlarite kallal juhtmete kinnitustega tegelema.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kõlarite remont.
Kõlar ei pruugi üldse vigane olla, võib niisama ka klippida.
Tagakõlar on, siis keera fader ette ja unusta see jama ära, ükski kantsert ei tule seljatagant ja eest korraga.
Eeskõlar, siis lase üle vaadata.
Otsi üles Tõnis Vesiallik, kui temaga kaubale ei saa, Anryo, Harry, Paul vms. pädev vend autoheli maailmast.
Re: Kõlarite remont.
suht ägedad soovitused ikka ja kui teised ka klippima hakkavad siis fader ette ja balanss vasakule, siis klipib ja ragiseb kindlasti vähem
tegelikult on nii, et "vunts" on küll ka üks põhjustest miks kõlar võib krõbiseda, kuid kaugeltki mitte ainuke ja ma ütleks ka, et mitte nüüd kõige tavapärasem põhjus. kui asi tõesti selles on siis pigem isegi üsna lihtne fixida, kuid paljudel juhtudel tuleb krõbin/ragin siiski kuskilt mähise vahelt ja põhjuseks on siis näiteks kas lahtised keerud, vigastatud mähise pool, osaliselt kõrbenud mähis jne. ja kordan veel, see ei ole lihtne fix!
muude asjade vead saab väga lihtsalt välistada, võttes elemendi auto seest välja ja testides seda eraldi võimendi küljes. eeldasin, et teemaalgataja on seda juba teinud, aga kui ei ole siis mõistlik muidugi oleks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.