Garaazi kütmine ja soojustamine

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas romulus »

Külm käes ja vaja oma tööruumi kütta. Põhiliselt tegelen seal puutööga, seega puutolmu ikka lendab, ehkki elektririistadel tolmuimeja taga.

Kas keegi on kuskil silmanud IP5x või 6x elektriradikat? Kas õli või konvektor, vahet pole. Pinda 16m2 ja soojustatud, ehk siis pakun u 2 kw võiks piisata. Pigem võimsam kui lahjem, sest plaanin sellega mingit miinimumi sees hoida, ja kui midagi nokitsen, saaks kiiremini soojaks. Mehaanilise termostaadiga võiks olla, saaks olemasoleva targa koduga juhtida.



Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

https://www.ktskliima.ee/en-gb/infrared ... -0-kw.html
https://www.ahlsell.se/10/el-1/varmepro ... r/8560982/#
https://www.archiexpo.com/prod/burda-wo ... 97202.html
https://e-panouri.ro/produs/radiator-2000w-ip55/
Ma olen kunagi ka paar atex "radiaatorit" (plahvatuskindel elektrikütteseade) ostnud, aga nende hind on sama suurusjärgus sooja garaaži hinnaga seepärast ei hakka linki otsima :-)
EDIT: Võid neid kah vaadata
https://www.google.com/search?sxsrf=ALe ... xEQ4dUDCA0

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

kui tõesti soojustatud siis ma pakuks, et 2kw on kindlasti liig 16ruudu jaoks. eriti eeldades, et päris 20 või rohkem plusskraadi garaazis ilmselt hoida ei plaani.
elektriradikat mina ei paneks, pigem ventilaatori sest see jaotab sooja natuke ühtlasemalt ja samas on kõige soodsam alginvesteeringuna. vajadusel ka välja vahetada ei maksa põmst mitte midagi. kütteseadmena kõige ideaalsem oleks muidugi vast infrapunaplaat, näiteks siis seinal või laes. seda ei tohiks tolmud ega asjad väga segada, kuid alginvesteering on muidugi ka tõsisem.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Turist »

romulus kirjutas: 09 Dets 2020, 10:10

Põhiliselt tegelen seal puutööga, seega puutolmu ikka lendab

Kas õli või konvektor, vahet pole.

Konvektor unusta kohe ära, isegi koduses elamises on tolmu kärssamist tunda.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

romulus kirjutas: 09 Dets 2020, 10:10

Külm käes ja vaja oma tööruumi kütta. Põhiliselt tegelen seal puutööga, seega puutolmu ikka lendab, ehkki elektririistadel tolmuimeja taga.

Kas keegi on kuskil silmanud IP5x või 6x elektriradikat? Kas õli või konvektor, vahet pole. Pinda 16m2 ja soojustatud, ehk siis pakun u 2 kw võiks piisata. Pigem võimsam kui lahjem, sest plaanin sellega mingit miinimumi sees hoida, ja kui midagi nokitsen, saaks kiiremini soojaks. Mehaanilise termostaadiga võiks olla, saaks olemasoleva targa koduga juhtida.

Ma ostsin Espakist sellise, kütan tööjuures trepikoda talvel. Mingi 30ruutu,millest pool läbi kahe korruse. See küll IP44 ,aga on puhur ka, kui kiiremalt vaja sooja saada. Maksis vist natuke alla 60-ne. K-rautal oli e-poes suur valik, aga kohapeal polnud suurt midagi.
Eurom RK2009N TURBO

image.png
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3136
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 329 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas: 09 Dets 2020, 21:39
romulus kirjutas: 09 Dets 2020, 10:10

Külm käes ja vaja oma tööruumi kütta. Põhiliselt tegelen seal puutööga, seega puutolmu ikka lendab, ehkki elektririistadel tolmuimeja taga.

Kas keegi on kuskil silmanud IP5x või 6x elektriradikat? Kas õli või konvektor, vahet pole. Pinda 16m2 ja soojustatud, ehk siis pakun u 2 kw võiks piisata. Pigem võimsam kui lahjem, sest plaanin sellega mingit miinimumi sees hoida, ja kui midagi nokitsen, saaks kiiremini soojaks. Mehaanilise termostaadiga võiks olla, saaks olemasoleva targa koduga juhtida.

Ma ostsin Espakist sellise, kütan tööjuures trepikoda talvel. Mingi 30ruutu,millest pool läbi kahe korruse. See küll IP44 ,aga on puhur ka, kui kiiremalt vaja sooja saada. Maksis vist natuke alla 60-ne. K-rautal oli e-poes suur valik, aga kohapeal polnud suurt midagi.
Eurom RK2009N TURBO
image.png

See on väga halb soovitus. Puhuriga osas on traadid sees nagu tavalisel odaval puhuril. Kuidas see IP44 olla saab, on müstika.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas: 10 Dets 2020, 15:32
urmas66 kirjutas: 09 Dets 2020, 21:39
romulus kirjutas: 09 Dets 2020, 10:10

Külm käes ja vaja oma tööruumi kütta. Põhiliselt tegelen seal puutööga, seega puutolmu ikka lendab, ehkki elektririistadel tolmuimeja taga.

Kas keegi on kuskil silmanud IP5x või 6x elektriradikat? Kas õli või konvektor, vahet pole. Pinda 16m2 ja soojustatud, ehk siis pakun u 2 kw võiks piisata. Pigem võimsam kui lahjem, sest plaanin sellega mingit miinimumi sees hoida, ja kui midagi nokitsen, saaks kiiremini soojaks. Mehaanilise termostaadiga võiks olla, saaks olemasoleva targa koduga juhtida.

Ma ostsin Espakist sellise, kütan tööjuures trepikoda talvel. Mingi 30ruutu,millest pool läbi kahe korruse. See küll IP44 ,aga on puhur ka, kui kiiremalt vaja sooja saada. Maksis vist natuke alla 60-ne. K-rautal oli e-poes suur valik, aga kohapeal polnud suurt midagi.
Eurom RK2009N TURBO
image.png

See on väga halb soovitus. Puhuriga osas on traadid sees nagu tavalisel odaval puhuril. Kuidas see IP44 olla saab, on müstika.

Mina seal traate ei näe,puhub üle selle sama õliradika minu meelest. IP44 oli peal,aga kust see sinna sai ei oska kommenteerida, peab tootjalt küsima.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas morse »

Puidutolmu sisse puhurit küll panna ei tohi. Puidutolm on plahvatusohtlik - isegi elektrikilp peab tolmuses keskkonnas tihe olema.

Urmase soovitatud õliradikal on ilmselt puhur, millel ei ole küttetraate, see on oluliselt turvalisem variant. Mul ka sarnane õliradikas (ilma ventikata) ja tegelt on päris hea misiganes ruumi kütmiseks. Palju mõnusamalt kütab kui tavaline elektriradikas (mitte õliradikas) - kogu aeg on kuum.

Tolmuses keskkonnas oleks selline veneaegne paneelikujuline õliradikas mugavam puhastada aga selliseid tänapäev vist ei pakuta.

Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

mul elpe õlikad kasutusel (ma ei tegele otseselt puidutolmuses keskonnas nendega)...motoneti odav meh. kell/timer 24h on ees ... radika varustuseks - lambikesega lüliti on/off ja hääletu lülitusega termostaat...mingitel versioonidel oli lisaks programmi lisamine öö/päev nupuke (ei sobinud mulle ja seega ei süvenenud).
plaadi tyypi asi ja müüvad seda vast kõik suuremad...ise võtsin esvikast sellel nädalal kaks juurde (800W mõõdud KxL 300 x 1380 mm IP21 - 130+km...pole suutnud madalamat vaikse lülitusega õlikat teistelt tootjatelt leida...teistel mõõtudel valik suurem ja võimsusele samuti valik).

sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

morse kirjutas: 10 Dets 2020, 23:00

Puidutolmu sisse puhurit küll panna ei tohi. Puidutolm on plahvatusohtlik - isegi elektrikilp peab tolmuses keskkonnas tihe olema.

Urmase soovitatud õliradikal on ilmselt puhur, millel ei ole küttetraate, see on oluliselt turvalisem variant. Mul ka sarnane õliradikas (ilma ventikata) ja tegelt on päris hea misiganes ruumi kütmiseks. Palju mõnusamalt kütab kui tavaline elektriradikas (mitte õliradikas) - kogu aeg on kuum.

Tolmuses keskkonnas oleks selline veneaegne paneelikujuline õliradikas mugavam puhastada aga selliseid tänapäev vist ei pakuta.

Õliradikas on oma väiksuse kohta üllatavalt efektiivne sooja tegemise kohapealt. Elektri kulu kohapealt ei oska sõna võtta.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Elektri kulu kohapealt on kõikide otsekütte seadmetega (radiaator, konvektor, puhur, paljas ten jne) lihtne: 2kW seade tarbib 1s tunnis 2kWh energiat ja muundab selle 99,99% soojuseks.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2192
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

A kuhu see 0,01% läheb?

Selles suhtes on see "elektrikütte 100% efektiivsuse" jutt umbes sama kasulik nagu GPS, mis ütleb et sa oled Maal - täpselt samamoodi pakuvad 100% efektiivsust elektri soojuseks muundamisel ka näiteks arvuti, külmkapp, telekapult ja vinüülplaadimängija. Reaalselt huvitab meid siiski subjektiivne tunne selle kohta, kui kiiresti ja ühtlaselt õhk toas soojeneb, milles on erinevatel sama võimsusega küttekehadel suured vahed.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Loff »

:wack: (lol)

Jesper kirjutas: 11 Dets 2020, 10:49

A kuhu see 0,01% läheb?

Selles suhtes on see "elektrikütte 100% efektiivsuse" jutt umbes sama kasulik nagu GPS, mis ütleb et sa oled Maal - täpselt samamoodi pakuvad 100% efektiivsust elektri soojuseks muundamisel ka näiteks arvuti, külmkapp, telekapult ja vinüülplaadimängija. Reaalselt huvitab meid siiski subjektiivne tunne selle kohta, kui kiiresti ja ühtlaselt õhk toas soojeneb, milles on erinevatel sama võimsusega küttekehadel suured vahed.

Elektrialast kõrgharidust ilmselt pole omandanud?

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2192
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ei, aga milles probleem? Energia jäävuse seadus on põhikooli materjal.

Miks mind see teema nokib on asjaolu, et mu majas käib sügiseti keskkütte sisse lülitamine mingi penskarite komitee otsusega ning esimeste külmade puhuks on varutud kaks küttekeha - 2kW puhur ja 1,5kW radiaator. Miskipärast saab radiaator oma tööga oluliselt paremini hakkama, voolukulu on sama (mõõdetud), õhutemperatuur on kõrgem (mõõdetud). Miks see nii on, selle võiks mõni kõrg- või muu haridusega dude ära seletada, mind siiralt huvitab, vaielda ei viitsi.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Loff »

Jesper kirjutas: 11 Dets 2020, 11:48

Ei, aga milles probleem? Energia jäävuse seadus on põhikooli materjal.

Miks mind see teema nokib on asjaolu, et mu majas käib sügiseti keskkütte sisse lülitamine mingi penskarite komitee otsusega ning esimeste külmade puhuks on varutud kaks küttekeha - 2kW puhur ja 1,5kW radiaator. Miskipärast saab radiaator oma tööga oluliselt paremini hakkama, voolukulu on sama (mõõdetud), õhutemperatuur on kõrgem (mõõdetud). Miks see nii on, selle võiks mõni kõrg- või muu haridusega dude ära seletada, mind siiralt huvitab, vaielda ei viitsi.

Siinkohal tuleb ilmselt mängu soojusõpetus, ehk milline küttekeha (kütmisviis) ruumis kuidas käitub. Kui aega leian võin vanad konspektid läbi lapata ja meelde tuletada.
Selge on ka see, et võrgust tarbimise võimsus on üks aga küttevõimsus on teine, muidugi ei saa see olla üle ühe. Puhuril kaod suuremad.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

joel
Postitusi: 1800
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas joel »

Esimese variandina tuleb pähe piirikihi takistus. Puhur liigutab aktiivselt õhku, segab objektide ümber piirikihi ära ja soojus kandub sellevõrra rohkem õhult esemetele, piiretele jne. Umbes nagu saunas istudes on oluliselt palavam, kui vihaga vehid või endale peale puhud.

Joel
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Jesper kirjutas: 11 Dets 2020, 11:48

Ei, aga milles probleem? Energia jäävuse seadus on põhikooli materjal.

Miks mind see teema nokib on asjaolu, et mu majas käib sügiseti keskkütte sisse lülitamine mingi penskarite komitee otsusega ning esimeste külmade puhuks on varutud kaks küttekeha - 2kW puhur ja 1,5kW radiaator. Miskipärast saab radiaator oma tööga oluliselt paremini hakkama, voolukulu on sama (mõõdetud), õhutemperatuur on kõrgem (mõõdetud). Miks see nii on, selle võiks mõni kõrg- või muu haridusega dude ära seletada, mind siiralt huvitab, vaielda ei viitsi.

Kui 2kW ja 1,5kW seadmel on mõõdetud voolulukulu (misiganes füüsikaline väärtus see siis on) sama, siis ei ole "suvalise" haridusega dude-st mingit abi - siin on kosmilised jõud mängus sest maised seadused enamk ei kehti.
AGA olukord, mida kirjeldad ei ole päris võimatu - väljalülitatud seadmetega on tõesti mõlema seadme näitajad samad :mrgreen:

Loff kirjutas: 11 Dets 2020, 14:28

...
Selge on ka see, et võrgust tarbimise võimsus on üks aga küttevõimsus on teine, muidugi ei saa see olla üle ühe. Puhuril kaod suuremad.

Mingi peen reedeõhtune huumor jälle või? Puhuril on tõesti "metsikud" kaod - umbes sama suured kui sea tapmisel eralduv kisa :D

joel kirjutas: 11 Dets 2020, 15:15

Esimese variandina tuleb pähe piirikihi takistus. Puhur liigutab aktiivselt õhku, segab objektide ümber piirikihi ära ja soojus kandub sellevõrra rohkem õhult esemetele, piiretele jne. Umbes nagu saunas istudes on oluliselt palavam, kui vihaga vehid või endale peale puhud.

See töötab mõlemat pidi! Külmas kütmata toas puhub puhur su käsivarre juurest ära kehalt soojuse saanud õhukihi ja "tunne" ütleb, et on külm. Tuulekülm :lol:

Viimati muutis Maaks, 11 Dets 2020, 15:42, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Maaks kirjutas: 11 Dets 2020, 15:29
Jesper kirjutas: 11 Dets 2020, 11:48

Ei, aga milles probleem? Energia jäävuse seadus on põhikooli materjal.

Miks mind see teema nokib on asjaolu, et mu majas käib sügiseti keskkütte sisse lülitamine mingi penskarite komitee otsusega ning esimeste külmade puhuks on varutud kaks küttekeha - 2kW puhur ja 1,5kW radiaator. Miskipärast saab radiaator oma tööga oluliselt paremini hakkama, voolukulu on sama (mõõdetud), õhutemperatuur on kõrgem (mõõdetud). Miks see nii on, selle võiks mõni kõrg- või muu haridusega dude ära seletada, mind siiralt huvitab, vaielda ei viitsi.

Kui 2kW ja 1,5kW seadmel on mõõdetud voolulukulu (misiganes füüsikaline väärtus see siis on) sama, siis ei ole "suvalise" haridusega dude-st mingit abi - siin on kosmilised jõud mängus sest maised seadused enamk ei kehti.
AGA olukord, mida kirjeldad ei ole päris võimatu - väljalülitatud seadmetega on tõesti mõlema seadme näitajad samad :mrgreen:

Siin kohal sooviks sinu reedeõhtust indu tiba kärpida

x ruumalaga ruumi kütmine temperatuurile q võtab y koguse kiluwatti mis iganes füüsikalist väärtust. Sealjuures ei ole absoluutselt mitte mingit vahet kui võimas on kütteallikas (kuni ta on suurem kui y) olgu võrdlus kasvõi 1,5kw ja 100kw küttekeha vahel

:bsmile:

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Madlobster kirjutas: 11 Dets 2020, 15:41
Maaks kirjutas: 11 Dets 2020, 15:29
Jesper kirjutas: 11 Dets 2020, 11:48

Ei, aga milles probleem? Energia jäävuse seadus on põhikooli materjal.

Miks mind see teema nokib on asjaolu, et mu majas käib sügiseti keskkütte sisse lülitamine mingi penskarite komitee otsusega ning esimeste külmade puhuks on varutud kaks küttekeha - 2kW puhur ja 1,5kW radiaator. Miskipärast saab radiaator oma tööga oluliselt paremini hakkama, voolukulu on sama (mõõdetud), õhutemperatuur on kõrgem (mõõdetud). Miks see nii on, selle võiks mõni kõrg- või muu haridusega dude ära seletada, mind siiralt huvitab, vaielda ei viitsi.

Kui 2kW ja 1,5kW seadmel on mõõdetud voolulukulu (misiganes füüsikaline väärtus see siis on) sama, siis ei ole "suvalise" haridusega dude-st mingit abi - siin on kosmilised jõud mängus sest maised seadused enamk ei kehti.
AGA olukord, mida kirjeldad ei ole päris võimatu - väljalülitatud seadmetega on tõesti mõlema seadme näitajad samad :mrgreen:

Siin kohal sooviks sinu reedeõhtust indu tiba kärpida

x ruumalaga ruumi kütmine temperatuurile q võtab y koguse kiluwatti mis iganes füüsikalist väärtust. Sealjuures ei ole absoluutselt mitte mingit vahet kui võimas on kütteallikas (kuni ta on suurem kui y) olgu võrdlus kasvõi 1,5kw ja 100kw küttekeha vahel

:bsmile:

Katsume ikka enne lugeda ja alles siis kirjutada :D

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Turist »

Ega 2 kW puhur ja 1,5 kW radiaator konstantselt 24/7 ei tööta, vaid hoiavad ruumis seda temperatuuri mille peale nad on seadistatud ja lülitavad end aeg-ajalt välja (ja mida võimsam seade, seda rohkem istub välja lülitatud olekus), seepärast ongi elektri kulu sama.
Radiaatoril on mingi arvestatav osa soojusest siiski ka kiirguslik (oleneb ka konkreetse radiaatori ehitusest, mida siledam ja vähemate ribidega, seda suurem on kiirguslik osa), puhuril praktiliselt kõik (päris 100% siiki mitte) konvektiivne. Konvektiivne osa kütab õhku ja õhk kütab ruumis olevaid esemeid. Kiirguslik osa kütab ruumis olevaid esemeid (ning need omakorda soojendavad õhku). Sama õhutemperatuuri ja kütmise võimsuse juures tundub kiirguslik soojus inimese jaoks soojem.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Maaks kirjutas: 11 Dets 2020, 15:44
Madlobster kirjutas: 11 Dets 2020, 15:41
Maaks kirjutas: 11 Dets 2020, 15:29
Jesper kirjutas: 11 Dets 2020, 11:48

Ei, aga milles probleem? Energia jäävuse seadus on põhikooli materjal.

Miks mind see teema nokib on asjaolu, et mu majas käib sügiseti keskkütte sisse lülitamine mingi penskarite komitee otsusega ning esimeste külmade puhuks on varutud kaks küttekeha - 2kW puhur ja 1,5kW radiaator. Miskipärast saab radiaator oma tööga oluliselt paremini hakkama, voolukulu on sama (mõõdetud), õhutemperatuur on kõrgem (mõõdetud). Miks see nii on, selle võiks mõni kõrg- või muu haridusega dude ära seletada, mind siiralt huvitab, vaielda ei viitsi.

Kui 2kW ja 1,5kW seadmel on mõõdetud voolulukulu (misiganes füüsikaline väärtus see siis on) sama, siis ei ole "suvalise" haridusega dude-st mingit abi - siin on kosmilised jõud mängus sest maised seadused enamk ei kehti.
AGA olukord, mida kirjeldad ei ole päris võimatu - väljalülitatud seadmetega on tõesti mõlema seadme näitajad samad :mrgreen:

Siin kohal sooviks sinu reedeõhtust indu tiba kärpida

x ruumalaga ruumi kütmine temperatuurile q võtab y koguse kiluwatti mis iganes füüsikalist väärtust. Sealjuures ei ole absoluutselt mitte mingit vahet kui võimas on kütteallikas (kuni ta on suurem kui y) olgu võrdlus kasvõi 1,5kw ja 100kw küttekeha vahel

:bsmile:

Katsume ikka enne lugeda ja alles siis kirjutada :D

Maaks ää lärma

loe ja mõtle nac, metsa paned ja kohe hoolega paned metsa :bsmile:

10 liitrise ämbri täitmiseks kulub 10 liitrit vett vahet pole kas täidad pipetiga või tuletõrjeautoga (mõõdetud) ;)
võimsusest oleneb ämbri täituvuse kiirus mitte kulu (mõõdeti kulu)
ülejäänud jutt on siis igasugu soojusbarjääridest ühtlasest jaotuvusest ja veel mingitest detailidest, mis on mõjutataud küttekehade erinevatest temperatuuridest jms

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Ma ei vaidle su väitele vastu: 1x10L või 10x1L on täpselt sama ämbritäis, nagu ka 1,5kWx20h=2kWx15h=30kWh, vaid et sama voolukulu juures on teise lahenduse korral õhutemperatuur kõrgem :-)

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Maaks kirjutas: 11 Dets 2020, 16:10

Ma ei vaidle su väitele vastu: 1x10L või 10x1L on täpselt sama ämbritäis, nagu ka 1,5kWx20h=2kWx15h=30kWh, vaid et sama voolukulu juures on teise lahenduse korral õhutemperatuur kõrgem :-)

voolukulu ei ole üldse kohe mingi hea väljend aga see selleks

seal võivad mängida rolli siin eelpool mainitud igasugu barjäärid ja jaotumised, lisaks veel mingi rollid äkki küttekehade temp erinevuse tõttu jms (ma nedesse ei hakka süübima)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Loff »

Turist kirjutas: 11 Dets 2020, 15:46

Radiaatoril on mingi arvestatav osa soojusest siiski ka kiirguslik (oleneb ka konkreetse radiaatori ehitusest, mida siledam ja vähemate ribidega, seda suurem on kiirguslik osa)...

Üks asi, mis soojusõpetusest väga hästi meelde jäi oli see, et kiirgavate küttekehade puhul on pind (pindala) see, mis kütab! Miks ka on plekkahjude plekk-kest pressitud laineliseks - et kiirgavat pinda suurendada. Kui vaadata igasuguste radiaatorite ehitust siis neist pole ükski sirge pinnaga nagu aknaklaas, näiteks.
Sõidukite jautusradikad ei ole ju ka lihtsalt mingid jahutusvedeliku paagid, mille välispind on sile. Ikka väga palju "ribisid" on ju! Ja ilmselt ikka põhjusega.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2192
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Maaks kirjutas: 11 Dets 2020, 15:29

voolulukulu (misiganes füüsikaline väärtus see siis on)

Ega raudselt ei oleks ju teistpidi nokkimiseks läinud, kui ma oleks füüsikaterminoloogiliselt korrektselt kirjutanud, et "töö on sama"?

Kui kellelegi protseduur segaseks jäi, siis ma torkasin umbes sellelaadse poisi liinile ja mõõtsin 24h jooksul tarbitud elektrit. Kuna radikal on veidi parem termostaat, siis kruttisin seda natuke siia-sinna, et tulemused oleks võrreldavad. Kokku vist kaks nädalat jaurasin sellega, mingi hetk tekkis juba hasart :)

Anoh, igatahes senikaua, kuni keegi mingile silmapaistvale rumalusele ei viita, mille kõrvaldamise järel võiks puhur ette rebida, olen radika-usku :)

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3136
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 329 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas ranel »

Pane siseseina poole puhuma. Välisseina üleskütmisest pole erilist kasu jah :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Turist »

Loff kirjutas: 11 Dets 2020, 17:27

Üks asi, mis soojusõpetusest väga hästi meelde jäi oli see, et kiirgavate küttekehade puhul on pind (pindala) see, mis kütab!

See on sul küll põhimõtteliselt valesti meelde jäänud. :) Kiirgusliku soojusvõimsuse arvutamisel korrutatakse omavahel muuhulgas (lisaks neile veel paar tegurit) pindala ja (absoluutse) temperatuuri neljas aste. Kuna see temperatuur on seal valemis absoluutne temperatuur (Kelvinites), mis on juba iseenesest suur number (toas on mul praegu 292 K), siis praktikas madalate temperatuuride juures see neljas aste väga suurt mõju ei avalda. Näiteks kui kiirgusliku küttekeha pindala on 1 m2 ja temperatuur 50 C, siis on võimsus 618 W. Kui pindala suurendada 2x, siis on võimsus 1236 W. Ja samas kui pindala samaks jätta (1 m2), aga suurendada temperatuuri 50 C-lt 100 C-ni (Celsiuse kraade 2x), siis on võimsus 1099 W ehk antud juhul pindala kahekordistamisel suurenes võimsus rohkem kui Celsiuse kraadide kahekordistamisel.
Pilt aga muutub kui võrrelda 1 m2 pinnaga küttekeha temperatuuriga 100 C (võimsus 1099 W) küttekehaga mis on 2x suurema pindalaga (2198 W) ja kõrvutada seda 1m2 küttekeha temperatuuri (°C) kahekordistamisel saadud tulemusega: 2842 W. Ja mida suuremaks lähevad temperatuurid, seda enam võime öelda, et kiirguslike küttekehade puhul just temperatuur on see, mis kütab.

Loff kirjutas: 11 Dets 2020, 17:27

Miks ka on plekkahjude plekk-kest pressitud laineliseks - et kiirgavat pinda suurendada. Kui vaadata igasuguste radiaatorite ehitust siis neist pole ükski sirge pinnaga nagu aknaklaas, näiteks.
Sõidukite jautusradikad ei ole ju ka lihtsalt mingid jahutusvedeliku paagid, mille välispind on sile. Ikka väga palju "ribisid" on ju! Ja ilmselt ikka põhjusega.

Ribide lisamine loomulikult suurendab küttevõimsust, aga mitte niivõrd kiirgusliku osa arvelt, vaid konvektiivse. Seetõttu mul kodus on selline radiaator (kuna tahan, et küte oleks võimalikult suures osas kiirguslik): https://www.effex.ee/pildid/toodes/1877/elpe2.jpg
Mitte selline: https://www.effex.ee/pildid/toodes/2397.jpg
:bsmile:

Viimati muutis Turist, 11 Dets 2020, 22:35, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Turist kirjutas: 11 Dets 2020, 20:14

Ribide lisamine loomulikult suurendab küttevõimsust,
:bsmile:

"Kahju" :(, et minul sellist õpetajat koolis ei olnud.
Kas tsiklile annaks ka kuskile ribisi juurde panna. (no nii umbes paarikümne kiluwati jagu) ?

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas tito »

Madlobster kirjutas: 11 Dets 2020, 20:37

"Kahju" :(, et minul sellist õpetajat koolis ei olnud.
Kas tsiklile annaks ka kuskile ribisi juurde panna. (no nii umbes paarikümne kiluwati jagu) ?

Lebo

935A5795-A972-4178-B989-4ED95EEBE642.jpeg

20% minimaalselt 100kw ratta puhul saadki oma paarkümmend kiluwati

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Turist »

Madlobster kirjutas: 11 Dets 2020, 20:37
Turist kirjutas: 11 Dets 2020, 20:14

Ribide lisamine loomulikult suurendab küttevõimsust,
:bsmile:

"Kahju" :(, et minul sellist õpetajat koolis ei olnud.

Võtame näiteks sileda radiaatori, mille temperatuur on näit. 50 C. Nüüd sellele radiaatorile ribisid külge lisades küttevõimsus suureneb kui hoida radiaatorit ikka samal temperatuuril (50 C). Tsikli jahutusradikas ka ju ei jahuta sama hästi kui veesärgi küljest ribid ära võtad. Või kui kasutada seda radiaatorit kütmiseks, ühest otsast muudkui 90 C vett sisse ajada ja vaadata kas palja veesärgiga radikas kütab sama hästi kui ribidega. Või mida sa silmas pidasid, et "kahju" on? :wack:
Ei tasu ühte poolikut lauset kontekstist välja rebida. Mu jutt käis selle postituse kohta: "Miks ka on plekkahjude plekk-kest pressitud laineliseks - et kiirgavat pinda suurendada. Kui vaadata igasuguste radiaatorite ehitust siis neist pole ükski sirge pinnaga nagu aknaklaas, näiteks. Sõidukite jautusradikad ei ole ju ka lihtsalt mingid jahutusvedeliku paagid, mille välispind on sile. Ikka väga palju "ribisid" on ju! Ja ilmselt ikka põhjusega."
Selle kohta oligi mõeldud, et sellepärast lisatakse ribisid, et küttevõimsust juurde saada. Mitte kiirgusliku osa suurendamiseks (sest seda need ribid ei tee), vaid lihtsalt võimsuse suurendamiseks.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”