4. leht 5-st

Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 29 Mär 2018, 15:55
Postitas Kauri
urmas66 kirjutas:
rannamees kirjutas:

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2567157
Ei ole küll minu kuultus, aga selliseid mitut haagise vedukina pidanud ja Vito bussi ei kujuta küll 2 tonnise haagise küljes ettegi.

Ma ei oska öelda,kuidas sellisega haagist vedada on ,aga üldiselt on see suht kehva juhitavuse ja teelpüsivusega jube kapriisne ja kulukas auto.Võrreldes VITO-ga on see juhitamatu auto :D

Oman ise vanemat mudelit ja kui aftermarketi sillapukside tuning kit alla visata ja normaalne amort siis on täiesti OK. Originaalseades on tõesti täielik kummilehm nagu enamus mikidemaa pille.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 29 Mär 2018, 20:08
Postitas Dusterx

Mina pakuks härrale sama mis mul endal on, subaru foresteri turboga versioonid. Käru tohib tõmmata 1700 ja uuemad 2t, saavad väga edukalt hakkama, niikaua kuni kärul ei ole tent kõrgemal kui vedukil, küttekulus trastilist muutust ei tule. Abiks on ka see, et taga on neil nivooamordid, ei ole vaja käru tahahaakimisel tulede kõrgusega maadelda (pole ju keeruline, aga lisakauged?) sama kehtib ka selle kohta, kui taga istub rohkem rahvast kui tavaliselt. Üldiselt on juhitavus parem kui paljudel sõiduautodel ja nelikvedu on tegelikult ka nelikvedu (olenevalt mudelist, vähemalt 2 limiteeritud libisemisega differentsiaali). Veeremiremonti peaaegu ei ole, ca 2 aastapeale lendavad mul kondid ja aamen, sõidan palju pommiauguteid ja olen võsavahel suht huligaan. Kui käru vedamist on palju ja offroadimist ka, siis pigem automaat, samas viimane rikub neilt sõidurõõmu. Kestvuse kohapealt-minu masin on eestist 2003 ostetud ja sõitnud on 501500km, pooleks pole veel läinud. Ainuke puue on, et olenevalt inimeste suurusest siis 5 matsi võib veidi paljuks jääda.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 29 Mär 2018, 21:01
Postitas urmas66

eelmise põlvkonna(639) MB VITO V6 mootoriga CDI 3,0 oli vist tähis.Sama mootor,mis S320-l,aga natuke deforseeritud.Liigub nagu loom :D


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 29 Mär 2018, 21:37
Postitas Vint

Jah, nüüdseks endises töökohas oli selline firma autoks, millega käisin korra isegi Bikeri grillil ja chillil. Täpsemalt 120 ( 123 oli see kõige ülim mudel. ) ja eks me testisime ka omajagu. Kohapealt ära minnes, jaksas kraapsu teha küll ja küll. Veojõu kontrolli pidi mõistagi välja lülitama.

Miinuseks kütusekulu, mis osalistelt ka heast minekust tingitud. :) Kui sul on midagi kiiremat, ega siis proovimata jää ju.
Ja aut. kast, "out" see lõpuks oligi omadega.
Muidu oli tööloom, jaksas ilusti vedada 100 Brokki kärus jms. võimsusest puudu ei jäänud.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 29 Mär 2018, 22:06
Postitas franz125

Rehkenda kuidas rehkendad aga maksad igal juhul,küsimus on ainult millal ja mille eest.Maksad vähem soetamise eest, maksad hiljem kütuse näol ja vastupidi.Erilist vahet pole.A muidu sõidan Expressiga kui käru vaja vedada või mugavat äraolemist.81kw paskaak lihtsalt ei jaksa.Kusjuures rahaline väljaminek on ca.sama.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 30 Mär 2018, 00:38
Postitas pühak
Maaks kirjutas:

Pühak, sulle sobi parameetrite poolest RangeRover mingi kobedama V8 mootoriga. Kuigi töökindlus ei ole suurem asi jääb ülalpidamine kindlasti palju odavam kui sinupoolt mainitud Ferraril :-)
Kui sa lustida ei tahaks, siis soovitaks LandCruiserit - kõige igavam maastur maailmas, isegi hooldused/ remondid ei paku üllatusi kui just õhkvedrustuses midagi saba ei anna.

Länkari peale olen isegi mõelnud. Kunagi olen Sisu kalluriga ka pulli pärast driftinud (ja pärast sikutas sugulane traktoriga seda tund aega hangest välja). Asi see siis Länkariga lollusi teha. Vähemalt pole esiveoline. Kõrgus on mingi piirini isegi plussiks, pole vaja oma pikemapoolset keret väga kokku voltida, kui autosse ronin.
Kas see õhkvedrustus annab võrreldes tavavedrustusega nii palju mugavust juurde, et tasub kapriissevõitu asja kasuks otsustada? Tegelikult, ega ma õhkvedrustusega variandini vist niikuinii oma õhukese rahakotiga ei jõua, seega pole see teema.

urmas66 kirjutas:

eelmise põlvkonna(639) MB VITO V6 mootoriga CDI 3,0 oli vist tähis.Sama mootor,mis S320-l,aga natuke deforseeritud.Liigub nagu loom :D

Sugulasel on tööauto selline. Muidu liigub kaubiku kohta tõesti edasi nagu loom ja kütusekulu polevat tema jutu järgi ka eriti hull, aga tema buss on automaatkastiga ja see koos igasuguste juhiabidega tapab kogu sõidulusti, kui mugavust lõbu hulka mitte arvestada. Lisaks "aitab" automaatkast talvel kergemini lumme kinni jääda.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 30 Mär 2018, 16:27
Postitas urmas66

Mul on uuem istmetega Vito 119 automaat,aga 4x4 ja see ei tapa midagi.Minu autol saab peale ABS-i kõik välja lülitada(nupust) ja automaadil on isegi see nö kõigutamise võimalus,kinni jäämise puhuks.Sõbral on minu pakutud 3,0 V6 ja ei kurda ta küll mingit kinnijäämist või muid ahistavaid tegureid.
Ma olen enda omaga ikka väga rahul.Liigub hästi,on hästi juhitav ja lisaks ka veel öko.
Täna käisin kodust tööle ja tagasi.Sellest 81km-st sõitsin 28km-t neljarealisel teel piloodiga 110-ga ja 13km külavaheteel piloodiga 70-ga.Ülejäänu oli linn Laagrist Peterburi teele ja tagasi+ vahepeal poeskäik Mustakivi Selveris 2-3km. Keskmine oli kompu järgi 7,0 aga reaalselt ilmselt 0,5l rohkem ehk 7,5.

VIto kulu.jpg

Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 05 Apr 2018, 18:00
Postitas Boobush
ranel kirjutas:
pyta kirjutas:

No jumal tänatud,et uuesti kontrollisid. Mu 2.0 fsi sama aasta passat näitab maanteel kompu keskmist u 8L
Kui universaal oleks siis võiks mõelda,kuigi endal samasugune sinine juba aastast 2011

Ja 1.9 tdi 2007 universiaal näitab katel töös keskmiseks ka 8 linn+maantee :lol: Puhas maantee tiksub 7 kandis 4 inimest autos.

Loen ja imestan, mis kulunumbreid Te kirjutate.

  1. gen quattro A8 3.7 V8 191kw maantekulu on 8-9l vahel.
    Universaalkerega 2.2 diisel Opel Omega 17" kõrgete suveratastega (spido ja gps 1:1-le) sain viimane sõit Tallinna piirkiirusega sõites 5.6l.
    Edit: Täispaak meetodiga valetas talveratastega kompuuter 0.1l/100le täispaagi kohta. A8 kohta ei oska nii täpselt kommenteerida.

Pilt


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 06 Apr 2018, 09:27
Postitas urmas66

Vanemate autode kompu näidule võib vahel ka 2l lisaks panna ,et reaalset kulu teada saada.Mul kunagi oli Volvo 2007,mille kompu järgi ma sain ka mingi 6-7 sõidetud,aga reaalsuus tankimiste järgi oli ikkagi 8,5-9.Mis pole ka paha,sest tehase keskmine oli 9,1.Sõbra audi A6 V8 mootoriga näitas vist mingi 4-5 litra vähem,auto oli 90 keskpaik-lõpp.:D
Uuematel autodel on see nii + 0,3-0,7l minu tähelepanekute järgi.Ma ise arvestan keskmiselt +0,5l kompu näidule ja siis väga mööda ei pane.Autodeks mersu ,škoda,hunday kõik mõne aasta vanused.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 06 Apr 2018, 12:50
Postitas reimps
Boobush kirjutas:

Vikerradio pilt

Kamoon, juntsu, sa pole nii vana, et Vikerraadiot kuulata veel :-|||


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 06 Apr 2018, 12:56
Postitas indumen
Boobush kirjutas:
Spoiler
ranel kirjutas:
pyta kirjutas:

No jumal tänatud,et uuesti kontrollisid. Mu 2.0 fsi sama aasta passat näitab maanteel kompu keskmist u 8L
Kui universaal oleks siis võiks mõelda,kuigi endal samasugune sinine juba aastast 2011

Ja 1.9 tdi 2007 universiaal näitab katel töös keskmiseks ka 8 linn+maantee :lol: Puhas maantee tiksub 7 kandis 4 inimest autos.

Loen ja imestan, mis kulunumbreid Te kirjutate.

  1. gen quattro A8 3.7 V8 191kw maantekulu on 8-9l vahel.
    Universaalkerega 2.2 diisel Opel Omega 17" kõrgete suveratastega (spido ja gps 1:1-le) sain viimane sõit Tallinna piirkiirusega sõites 5.6l.
    Edit: Täispaak meetodiga valetas talveratastega kompuuter 0.1l/100le täispaagi kohta. A8 kohta ei oska nii täpselt kommenteerida.

mis sa ikka imestad, maanteel piirkiirusega ja püsikaga versus maanteel +10 ja sellest ka ilmselt nii mõnigi möödasõit veel lisaks, ongi kohe liiter poolteist sinna tänna.

teema algas siiski linnakulust ja suurest mootorist.
ma sõidan ka maanteel (õigemini naine sõidab) piirkiirusega ja püsikaga 4.3 liitrise 205kw bensukaga 1998a universaalkerega 8.8L/100km, ise suudan 10 kanti jääda.
samuti rattad on suuremad ehk spido ei valeta ka.
Linnas aga sain just siin viimaste külmadega, lühikesed otsad tööle ja puhast linna ainult 20L/100km kuluks. Praegust liitrihinda vaadates vist peab kaaluma mõne muu liikuri peale, elektriroller äkki vms :wack:
diislitega mis jäävad 100kw raamesse ongi maanteel alla 6l sajale normaalne. Kõik ju oleneb palju rahmeldada pedaaliga ja mis tingimustes jne.

omatud igasuguse kubatuuriga ja igasuguse kilovatiga aparaate, otseselt pole vahet kui vana auto on, mida uuem seda rohkem tarbijaid küljes ja mugavusvidinaid, laiemad rehvid, raskemad kuna turvat täis jne. väga laia liistuga lüüa siis 30 aastaga oleks nagu auto kulu suht samaks jäänud, kui võidad kütusekulus siis bensuhinnad ikka tõusevad, või siis säästad mingi mugavuse arvelt jne


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 06 Apr 2018, 15:04
Postitas bitter
Boobush kirjutas:
  1. gen quattro A8 3.7 V8 191kw maantekulu on 8-9l vahel.
    Universaalkerega 2.2 diisel Opel Omega 17" kõrgete suveratastega (spido ja gps 1:1-le) sain viimane sõit Tallinna piirkiirusega sõites 5.6l.
    Edit: Täispaak meetodiga valetas talveratastega kompuuter 0.1l/100le täispaagi kohta.

Esmapilgul oleks nagu oluline vahe. Aga teisest küljest kas nt Tartu-Tln-Tartu tiiru peale see 9 liitrit lisakütust kaalub üles kõik selle, mida üks V-mootoriga A8 juhile pikal maanteesõidul pakub, võrreldes R4 diisliga :?:


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 06 Apr 2018, 16:50
Postitas Kauri

Mina tean igatahes kindlalt et A8-st astun ma peale seda trippi välja nagu oleks korra kohvikus istunud. Hetkel kasutusel oleva R4 diisliga on enne Tartut juba silmanurk niiske ja otsin kohta kus saaks võimelda ja selga sirutada. Ja -30*C on seal Audis päris kindlasti über soe ja mõnus, mitte ei pea jalgu liigutama kogu aja sest põrandast taob külma sisse läbi olematu müraisolatsiooni ja vaipkatte.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 06 Apr 2018, 21:12
Postitas Boobush
bitter kirjutas:
Boobush kirjutas:
  1. gen quattro A8 3.7 V8 191kw maantekulu on 8-9l vahel.
    Universaalkerega 2.2 diisel Opel Omega 17" kõrgete suveratastega (spido ja gps 1:1-le) sain viimane sõit Tallinna piirkiirusega sõites 5.6l.
    Edit: Täispaak meetodiga valetas talveratastega kompuuter 0.1l/100le täispaagi kohta.

Esmapilgul oleks nagu oluline vahe. Aga teisest küljest kas nt Tartu-Tln-Tartu tiiru peale see 9 liitrit lisakütust kaalub üles kõik selle, mida üks V-mootoriga A8 juhile pikal maanteesõidul pakub, võrreldes R4 diisliga :?:

Jah, raha paneb asjad paika, eriti kui läbisõidud ulatuvad 3-4k kuus. Lisaks praktilised vajadused, A8-ga ma koera, küttepuid, redeleid jms ei vea.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 06 Apr 2018, 21:39
Postitas simp
bitter kirjutas:

Esmapilgul oleks nagu oluline vahe. Aga teisest küljest kas nt Tartu-Tln-Tartu tiiru peale see 9 liitrit lisakütust kaalub üles kõik selle, mida üks V-mootoriga A8 juhile pikal maanteesõidul pakub, võrreldes R4 diisliga :?:

Ma soovitaks mõnda R6 diislit proovida (togi)


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 06 Apr 2018, 23:33
Postitas will111

oot mida täpsemalt see ilmatuma suur bensiini v-mootor seal pikemal maanteesõidul juhile siis niiväga pakub võrreldes diisel r4'ga? ja lausa kuskil 9 liitri kütuse jagu per tartu ots...

kui tegu on meeletu möödasõiduässaga siis ma saan ehk aru jah, peab ju ikka rämedalt istmesse pressima koguaeg :D (kuigi ma olen oma r4 diisliga ka vajalikud möödasõidud kõik seni ära tehtud saanud ilma erilise närvipingeta). aga kui inimene lihtsalt sõidab seda otsa...ilma mingite otseste "erivajadusteta" siis on küll suht raske mõista, mis see eriti hea pakkumine on. auto enese kvaliteet või mugavus ei ole ikka päris üks ühele seoses mootori võimsuse, tüübi või kütuse liigiga. ja ausalt öeldes leidub täna juba ka r4 diisleid, millel on võimu piisavalt ka igasuguste möödasõitude jaoks...ja samas küttekulu on ikkagi vaat et poole väiksem kui 9l/100. mitte, et mul oleks midagi vanade, võimsate saksa luksautode vastu. aga eriti praktiliseks ma neid siiski ei pea. ja eesti maanteed ei ole küll koht, kus ka nende võimsuste ja kiirendustega väga midagi teha oleks.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 07 Apr 2018, 10:23
Postitas urmas66
Kauri kirjutas:

Mina tean igatahes kindlalt et A8-st astun ma peale seda trippi välja nagu oleks korra kohvikus istunud. Hetkel kasutusel oleva R4 diisliga on enne Tartut juba silmanurk niiske ja otsin kohta kus saaks võimelda ja selga sirutada. Ja -30*C on seal Audis päris kindlasti über soe ja mõnus, mitte ei pea jalgu liigutama kogu aja sest põrandast taob külma sisse läbi olematu müraisolatsiooni ja vaipkatte.

No see ei pea küll alati paika.Võibolla,Kui võtta 1gen A8 ja selle eakaaslane mõni turbota disla Peugeot,siis võibolla. Üldiselt on need 1gen A8-d enamuses ise juba parajad rimakad,millega ei julgeks nii kaugele sõitagi.
Täna on näiteks kõik tavamootoriga VOLVO XC90-d ja S90-d ainult 2,0 R4(nii bens kui disla) ja vaevalt,et sellega Tartu ots nüüd silma märjaks võtab,pigem laseks veel sama soojaga Võrru edasi. :D
Või mõni mersu või bemm R4 diisliga.Mul on Vito ka R4 2,2 TDI ja sellega saab ikka ühe soojaga Bauska ära mindud.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 07 Apr 2018, 11:46
Postitas bitter
will111 kirjutas:

oot mida täpsemalt see ilmatuma suur bensiini v-mootor seal pikemal maanteesõidul juhile siis niiväga pakub võrreldes diisel r4'ga? + pikk jutt kiirendusest ja möödasõidust

Huvitav, et Kauri sai täpselt aru, mida ma öelda tahtsin aga mõnele peab xtra seletama :bsmile:. Ma ei rõhutanud mootori võimekust (kuigi see on ka maanteel oluline) vaid KÕIKE mida pakub suur ja hästi varustatud auto. Sõiduasend, müratase, juhiabid jne. Öko-Omega ja mainitud A8 on erinevates liigades minu teada. Proovin ümbersōnastada - kas boobushi kirjeldatud autode kütusekulu erinevus kaalub üles erinevused maanteesōidumugavuses? Ja turvalisuses.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 07 Apr 2018, 13:07
Postitas simp
bitter kirjutas:

Huvitav, et Kauri sai täpselt aru, mida ma öelda tahtsin aga mõnele peab xtra seletama :bsmile:. Ma ei rõhutanud mootori võimekust (kuigi see on ka maanteel oluline) vaid KÕIKE mida pakub suur ja hästi varustatud auto. Sõiduasend, müratase, juhiabid jne. Öko-Omega ja mainitud A8 on erinevates liigades minu teada. Proovin ümbersōnastada - kas boobushi kirjeldatud autode kütusekulu erinevus kaalub üles erinevused maanteesōidumugavuses? Ja turvalisuses.

Sellepärast peaksidki mõnda r6 diislit proovima, öko ja mugav. Ainult hind/hoolduskulud on omegast suuremad.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 07 Apr 2018, 13:20
Postitas Boobush

Kuna mõlemad on enamvähem täisvarustuses, siis see vahe lisavarustuses paberi peal nii suur polegi. Küll aga on koostekvaliteet öö ja päev, salongimüra erinevus ilmselge, üks on automaat, teine manual, üks nelivedu, teine tagavedu, üks V8 bensiin, teine R4 meh. pumbaga diisel jne. Ma pean ütlema, et Omega on maanteel mugavam kui arvata võiks. Kuna esiistme padi on A8-st pikem, siis mulle isegi meeldib Omega esiiste rohkem. Salongimüra on Omegal sama 2012a Octavia ja 2012 univ Mondeoga.

Ning no ühel on tagaluugist esiistmeteni 2.2m, armatuurini 2.9m, luugi laius 1.25 cm. Minu teada on universaalidest ainult Superb ja Mondeo on samasse mõõtu.
Pilt

Turvalisus on alumiiniumkerega autode puhul hell teema. Vt: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=80699931


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 07 Apr 2018, 17:22
Postitas indumen

ega tõsi suur mootor midagi ei anna, kui et saab öelda "mul on suurem kui sul" :D möödasõidud on pigem sellised et tahan ja lähen, mitte et, krt vist ei jõua.
mersu w210(s210) ehk siis esimene kurvasilmne universaal on armatuurist tagaluugini samuti gramm alla 3m aga kõrvalistuja iste kahjuks kokku ei klapi nõnda kuna on mäludega ja elektriga.

:)
tänapäeva diislitest tõesti võetakse 2 liitri pealt juba 150kw kanti välja, aga 20+ aastat need ette nähtud kestma ei ole julgen arvata :D eesti kütusekvaliteeti sinna otsa veel arvestades :)


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 07 Apr 2018, 17:45
Postitas Kirs

Boobush, Omega järglane Vectra C universaal seest vist isegi sama suur. Mul sama käru aastaid ratsida. Kaasaga sees maganud, 50cm kaks isetäituvat madratsit olid ilusti kõrvuti ja üle 2m põrandapinda esiistmeteni laisalt. Lisavarustausena on kõrvalistuja kokkuklappimine, siis 3m+ luugini.
Tõsi, enda 2005 Vectra C on vaiksem kui 2013 Universaal Octavia. Tegelikult klass ka pole õige võrdlemiseks. Superbiga pole võrrelnud.
Disla, 1600 tühimass ja elektroonika järgi käisin Saaremaalt Tallinnas ja tagasi 4,9 liitriga sajale. Okei, paneme liitri juurde, ikka ei tapa. Vean pea kõike, mis virtsast tahkem:) Kolme aasta vanusena soetatud ja nüüdseks plaani võetud, et lasen romulani. Igati praktiline liikur, millega ka pikemaid otsi kannatab lasta.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 07 Apr 2018, 21:02
Postitas Stonekurg
bitter kirjutas:
will111 kirjutas:

oot mida täpsemalt see ilmatuma suur bensiini v-mootor seal pikemal maanteesõidul juhile siis niiväga pakub võrreldes diisel r4'ga? + pikk jutt kiirendusest ja möödasõidust

Huvitav, et Kauri sai täpselt aru, mida ma öelda tahtsin aga mõnele peab xtra seletama :bsmile:. Ma ei rõhutanud mootori võimekust (kuigi see on ka maanteel oluline) vaid KÕIKE mida pakub suur ja hästi varustatud auto. Sõiduasend, müratase, juhiabid jne. Öko-Omega ja mainitud A8 on erinevates liigades minu teada. Proovin ümbersōnastada - kas boobushi kirjeldatud autode kütusekulu erinevus kaalub üles erinevused maanteesōidumugavuses? Ja turvalisuses.

Auto24 sinusuguseid täis, kes kõik müüvad lisaderohkeid autosid ( esitulede kojamehed ja püsikas) xD 20a korralik a8 on lugupidamist väärt aga f10-el on isegi standardis rohkem juhiabisid ja 0-lubatud tuleb neil mahlapakkidel 2 silmapilgutust enne ette.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 09 Apr 2018, 23:02
Postitas M2
ElectroMoto kirjutas:
matumatu kirjutas:

Sooviks teada, mis on sellise mootori puhul reaalne kütusekulu millega arvestama peaks?

Mina oma suhteliselt raske jalaga ja põhiliselt linnas sõites saan näiduks 10,3 l/100km. Maanteel on umbes 7,5

Juhuks, kui kellelgi on tekkinud ostumõte, siis lisan, et endal on sama mootoriga A3 Sportback (automaat ja 4wd) ja hetkel armatuuris 10,pudinatega l/100km. Sõidan valdavalt maanteel ja linnas väljaspool tippaegasid. Viimati sai näit nullitud käesoleva aasta märtsi alguses.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 10 Apr 2018, 15:31
Postitas bitter
Boobush kirjutas:

Turvalisus on alumiiniumkerega autode puhul hell teema. Vt: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=80699931

Üksikutest õnnetustest, kus sõidukiirus teadmata (kiirust hinnati kahjustuste järgi), ma ei järeldaks alukerede kohta midagi. Loen sellelt lehelt, et näiteks TEISE gen-i A8 kere väändejäikuse number on pea 2 korda parem kui Omega B2-l (25 000 Nm/deg vs 13 000 Nm/deg. 1.gen kohta info puudub. NB! ma pole kunagi Audit pidanud. Sõitnud olen, liiga kerge rool! :twisted:

Oluline tsitaat delfi loost: "Mida suurem, võimsam ja turvalisem auto, seda vähem juht reeglina selle kiirust tunnetab."


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 10 Apr 2018, 17:18
Postitas will111

delfi - tõestatud faktide entsüklopeedia! :D kui vaid veel rohkem inimesi ammutaks oma teadmisi delfist, küll oleks elu siin maailmas ilus!

"Mida suurem, võimsam ja turvalisem auto, seda vähem juht reeglina selle kiirust tunnetab." sellest väitest on tõsi heal juhul...noh, tegelikult isegi raske öelda kas midagi üldse on. parimal juhul ehk see suuruse jutt, kuigi seegi on nii üldsõnaliselt öelduna täielik kaamliila. võiks justkui arvata, et jubeda kolaka matkabussiga sõites tunnetab siis kiirust eriti vähe.

turvalisust juht ei tunneta mitte mingil moel sõidu ajal, vaid ikka siis kui sõit on saatuslikul põhjusel lõppenud. või tahad öelda, et keegi mõtleb roolis olles pidevalt paindetugevuse peale ja korrutab omale 25000NM, thank god im safe!? võimsust tunnetab ainult kiirenduse kestel ja suurus on üldse hirmus suhteline asi.
kiiruse tunnetamine või mitte tunnetamine sõltub auto veermiku kvaliteedist tervikuna eelkõige ning auto kujust ja "kõrgusest", ja müratasemest ehk selle summutamise võimekusest. nii tuulemüra, teekatte müra kui mootorimüra. mingil määral ka massist kuna näiteks tuul ja vastusõitjate või möödasõitjate tekitatud rõhulained mõjutavad raskemat autot vähem. aga et just SUUREMAS autos tunnetab kiirust eriti vähe, sellist lollust annab tõesti vist leida vaid delfist.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 10 Apr 2018, 19:30
Postitas rannamees
will111 kirjutas:
Spoiler

"Mida suurem, võimsam ja turvalisem auto, seda vähem juht reeglina selle kiirust tunnetab." sellest väitest on tõsi heal juhul...noh, tegelikult isegi raske öelda kas midagi üldse on. parimal juhul ehk see suuruse jutt, kuigi seegi on nii üldsõnaliselt öelduna täielik kaamliila. võiks justkui arvata, et jubeda kolaka matkabussiga sõites tunnetab siis kiirust eriti vähe.

turvalisust juht ei tunneta mitte mingil moel sõidu ajal, vaid ikka siis kui sõit on saatuslikul põhjusel lõppenud. või tahad öelda, et keegi mõtleb roolis olles pidevalt paindetugevuse peale ja korrutab omale 25000NM, thank god im safe!? võimsust tunnetab ainult kiirenduse kestel ja suurus on üldse hirmus suhteline asi.
kiiruse tunnetamine või mitte tunnetamine sõltub auto veermiku kvaliteedist tervikuna eelkõige ning auto kujust ja "kõrgusest", ja müratasemest ehk selle summutamise võimekusest. nii tuulemüra, teekatte müra kui mootorimüra. mingil määral ka massist kuna näiteks tuul ja vastusõitjate või möödasõitjate tekitatud rõhulained mõjutavad raskemat autot vähem. aga et just SUUREMAS autos tunnetab kiirust eriti vähe, sellist lollust annab tõesti vist leida vaid delfist.

Sellist jama on isegi raske kommenteerida.
Sõida algatuseks näiteks Yarisega ja siis S-Mersuga. Kui vahet ei tunneta, polegi midagi rohkem rääkida.


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 10 Apr 2018, 20:17
Postitas will111

ära siis kommenteeri, säästad end ja teisi!

mul ei ole vaja "algatuseks" mingite yariste ja mersudega sõita. olen nendega juba ammu sõitnud, ja veel väga paljude muude asjadega. aga rääkida pole siin tõesti midagi...sest sa ju võtsid minu jutu, ei saanud sellest ilmselt mitte essugi aru, või õigemini nähtavasti ei tahtnudki aru saada ja andsid enda meelest mingi jube "kõva" soovituse, mis peaks tõestama või näitama...mida täpsemalt??? no selgelt sa ise sellest küll aru ei saa, mida see näitama peaks. vahet võib tunnetada millega iganes, väga lihtsalt ka S-mersu ja väliselt täpselt samasuguse S-mersuga. Aga miks ma peaks midagi võtma ja mingeid vahesid tunnetama hakkama? Mina tean täpselt, mis on vahet autol ja autol. ja ma panin selle eelnevas postis kirja. Kui sa ei nõustu siis sa ei nõustu. No problem...aga kui sa ei taha midagi rääkida, siis tõesti, ära lihtsalt räägi midagi :D


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 10 Apr 2018, 20:27
Postitas Krl

Miks üldse on vaja mingile üksmeelele selles osas jõuda? Ka valge vs must auto võib kelleski täiesti erinevaid emotsioone tekitada ja seega tunnetuslikult on need kaks muidu identset autot kaks täiesti eri maailma.
Kellega teise jaoks aga "all same shit"


Re: Autode kütusekulust ja tarbekusest.

Postitatud: 10 Apr 2018, 22:25
Postitas Boobush
bitter kirjutas:
Boobush kirjutas:

Turvalisus on alumiiniumkerega autode puhul hell teema. Vt: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=80699931

Üksikutest õnnetustest, kus sõidukiirus teadmata (kiirust hinnati kahjustuste järgi), ma ei järeldaks alukerede kohta midagi. Loen sellelt lehelt, et näiteks TEISE gen-i A8 kere väändejäikuse number on pea 2 korda parem kui Omega B2-l (25 000 Nm/deg vs 13 000 Nm/deg. 1.gen kohta info puudub. NB! ma pole kunagi Audit pidanud. Sõitnud olen, liiga kerge rool! :twisted:

Oluline tsitaat delfi loost: "Mida suurem, võimsam ja turvalisem auto, seda vähem juht reeglina selle kiirust tunnetab."

Äge lehekülg :bsmile: D2 ongi A8 1.gen kere. Iseasi kui tõesed need numbrid on, kuid sama ajastu autode puhul E39 25k vs Omega 13k on ikka vahe küll. Arvestades, et Omega kere disainiti aastal 1993, siis kõige kõige hullem see tulemus polegi. Võrdlusena E46 univ 14k.

Bitter, ma ei tahtnud midagi faktuaalset väita alu kerede tugevuse kohta, lihtsalt selles õnnetuses tekkinud vraki laadset pole tükk aega näinud. Sihuke tunne nagu mitte midagi poleks paindunud ja energiat absorbeerinud vaid kõik rebenes kohe küljest.