Turist T200 1972+ Bad Boy X

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Niisiis :P
Asi on jõudnud nii kaugele et teostan hetkel oma ammust unistust.. Nimelt alustasin isale kuulunud/kuuluva motorolleri taastamisega..
Väike eellugu siis kah:
Sügaval nõuka ajal, aasta oli siis kas 72 või 75, täpsemalt mu vanamees ei mäleta, (küll aga mäletab et mind siis projektis veel polnud :D ) igatahes selles vahemikus ostis ta endale Paide linnast uuena poest motorolleri Turist. Sai ta sellega siis sõidetud ja nalja tehtud kuni sai võimaluse endale osta esimese auto, mäletavasti nõuka ajal auto ostmine tavainimesel nii lihtne polnud. Kuna autoga sõita oli uhke ja mugav jäi motoroller garaazi tolmu koguma. Sellest ka selle üliväike läbisõit nagu ühel pildil näha :P Nii ta kogus seal tolmu kuni minul aastal nii 94-97 tuli isu see tomust puhtaks pesta ja sõitma hakata..
akkut sellele too aeg saada ei olnud ja nii sai päev alustatud hommiku jooksuga rolleri kõrval :D sellest ajast on pärit ka mõnel pildil nähtavad lõigatud kohad et suurem akku mahutada kere alla, ja kere sisse küljele tehtud kickstarteri jaoks auk. mingi aeg mul huvi kadus ja rollu jäi jalle tolmu koguma..
Aastatuhande lõpu poole tuli ette ajateenistus ja sõjaväest tulles oli raha vaja ja müüsin kopikate eest oma heale sõbrale selle maha. Sõber aga ei saanud seda korralikult tööle, mingi laadimise probleem oli ja nii rollu jäi tal kuuri alla vedelema nii 8-9ks aastaks. Kuna hinges koguaeg näris et üldse ta maha müüsin ja veel üks tuula taastamise projekt:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=5 ... 9&start=20 - pani hinges ikka nii kripeldama et mõnda aega tagasi võtsin sõbral vuntsist kinni, sebisin treileri ja kaevasime ta kuuri alt välja.. Õnneks ei olnud see kõige hullemas seisus, värv koorus kohati ja paar kohta mis sai kunagi lõigatud ja väänatud vajavad keevitamist aga mis eriti huvitav et roostet nagu polnudki, isegi veeres ja pidurid töötasid korralikult.. kõige hullemini oli roostes see koht kus akku käib, aga see rooste läks esimese lihvimisega ära.
Plaan on ta taastada võimalikult originaali lähedasena. mingit 100% uunikumi taga ei aja, aga kuna välja arvatud mõned detailid on kõik küljes originaal siis ega ka see võimatu pole, aga pole eesmärk mul..
Originaalis oli tal tuule plekk tume rohelist värvi, kere ja esiporikas helerohelist värvi, veljed kollast värvi. vähemalt sellised värvid tulid lihvimise ajal välja ja mõnes kohas oli originaal värv ka värvimata olnud ja säilinud.. Uus värv tuleb kohe kindlasti midagi muud, küll aga 70ndate stiilis ;)
Kogu juhtmestik tuleb kah uus, vanaga on kohati seletamatuid trikke ja ühendusi tehtud (ex siin võib sõpra tänada), õnneks vajalik skeem olemas..
Võimalusel kui leian vajalikke kummi pukse ja muud nodi siis vahetan ka need välja kuna aeg on oma töö teinud ja üks kummi puks lihtsalt lagunes 2eks kui ta välja urgitsesin..
Lühidalt siis, üritan taastada seda võimalikult originaali lähedasena ja tolle ajale vastavalt, seega mingeid ulmelisi tänapäeva led-suunakaid ja muid trikke selle küljes ei näe, küll aga leiab kapoti alt ja muudes varjatud kohtades uusi juhtmeid, laagreid, tihendeid jne.. :P nii et kuigi kõik vajalik on nagu olemas aga tööd on nii et tapab..

Mõned pildid vaheldumiseks:
Sõbra juures maal kuuri alt just välja tõstetud:
Pilt

Kollane tuli on arvatavasti isal enda aretatud, aga nii palju kui ma mäletan on see koguaeg olnud kollase tulega..
kas arvele võtmisel ja sõitmisel tuleb sellega mingeid probleeme?? seadusesilm ei hakka nokkima? mingi seaduse punkt oli et enne xxxx aastat toodetutel võib olla ka kollane tuli, või ma eksin?
Pilt

Pilt
spido näit on õige :D
Pilt

alustasin lahti võtmisega:
Pilt

ja mõne tunnikese möödudes oli juba nii:
Pilt

siin aga näha see akku koht mis kõige hullemini mõlemalt poolt roostes oli
Pilt

kuna ma oma nokitsemistes üritan kõike võimalikult hästi ja korralikult teha, isegi seal kus pole vaja :D siis see võtab meeletult aega..
pildil tagumine piduri hujteabmis mida ma usinasti nühkisin..
Pilt

ja eilse seisuga oli asi juba nii: raam, tööriista kast, istme plekk, jalaraud, õhufiltri korpus ja veel hunnik juppe said metallini lihvitud ja uus kruntvärv peale..
välja tuli ilus :P
Pilt
Pilt

kereplekid vajavad veel lihvimist kuna see roheline värv mis halli all on on selline paras keemia et kui lihvides eemale lendab siis jääb sinna nii kõvasti külge et lapiga+lahusti seda maha ei nühi.. alt pildilt ka näha kõik vanad värvid +mingid kleebekad välja tulemas :D
Pilt
Neile kes tulevikus plaanivad midagi sarnast ette võtta teadmiseks: kandke maski ja prille, kohe kindlasti.. sest vähe sellest et mõnedes väga vanades värvides kasutati mürgiseid lisandeid (plii vist) siis seda pska lendab seal mõnuga nagu näha alumiselt pildilt..
Pilt

Viimati muutis Bad Boy, 06 Apr 2011, 11:15, muudetud 5 korda kokku.


_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200M 1972-75? Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Siinkohal tahaks tänada kasutajaid Reimps ja Tafka tanu kellele avastasin paar head poodi enda jäoks ja leidsin vajalikud tulukesed ja sain isegi siselohvi kah.. kusjuures sellest tondi omast sõidan nädalas korra mööda aga pole ennem sisse astunud :D
aga endiselt otsin suunakaid ja lenksu lülitit ja kummipukse..

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200M 1972-75? Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Küsimus targematele, ehk kellegil on kogemusi sellise releega:
Pilt
kas on sellele mingit tänapäevast analoogi? ehk saaks seda millegiga asendada.. niipalju kui olen infomaterjale lugenud on see elektromehaaniline relee milles on tegelt mitu releed sees.. mingi tagasivoolu relee (rele obratnogo toka), ja veel miskid, peab järgi vaatama.. lugedes foorumeid jäi meelde et enamuse laadimise ja ebanormaalse tööga seotud probleemide eest peab tänama seda releed.. siit tekkiski mõte et kas saab seda millegiga asendada? mitu eraldi releed panna?

rehvi kohta äkki oskab keegi õelda seda et mis kõrgus sellel on?? Peal on kiri: 100- 254 (4.00-10)
ei taha panna rattale originaal rehve, seega tean et pean otsima 100 laia ja R10 suure rehvi, aga mis krdi kõrgus sellel originaalil on?
on saadaval 100/80 R10 rehvid, kas need läheks alla? 100 laius on max kuna hakkab vastu käima..

Viimati muutis Bad Boy, 28 Juul 2013, 01:28, muudetud 2 korda kokku.
_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Turist T200M 1972-75? Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas joel »

Kui mu mälu nüüd ei peta, siis relee-regulaatorit RR-121 kasutati ka vanal Volgal. Sees on kolm releed. Alustuseks puhasta need ära ja veendu, et nad kinni pole roostetanud. Mingis raamatus (ei mäleta, kas Palu piiblis või Mootorratturi õpik-käsiraamatus) oli selle tööpõhimõte üsna pikalt lahti seletatud.

Joel
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200M 1972-75? Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Tänud!
Palu piibel mul täitsa olemas ja sellele lisaks veel selle skeem kah (turisti venekeelsest remondi manuaalist pärit)
Väljast vaadates peale tolmu ja ämbliku võrku pole sellel häda midagi.. igasugused releed ja lülitid kontrollin ja puhastan ära nagunii, lihtsalt tundsin huvi kas on võimalik seda üldse välja vahetada tänapäeva releede vastu.. need nagu veits töökindlamad kah ja kui lähebki rikki siis neid on saadava kah ja vahetamine ei oleks probleem, mida ei saa kahjuks õelda originaal relee kohta..

Paar küsimust kah jalle: :D
Kes teab mingit tegijat või kontakte kus saaks lasta iste korda teha, uus nahk ja svamm sisse, plekk on juba värvitud.
ja veel oleks vaja keevitada kah paar kohta kinni mis teema alguses mainisin.
oleks hea kui Järvamaa piirkonnas sest juppid seal ja ega bikega neid kaugele ei vea. sealkandis aga leiaks mõne auto millega saaks keevitamas ära käia.
oleks vaja see nädalavahetus kuna selel järgi jääb ootama pahteldamine ja kruntimine ja aeg läheb raisku..
bikeri foorumist ei osanud midagi tarka leida kuigi ennem jäi midagi silma mõlema kohta..
oleks väga tänulik :P

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Turist T200M 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas MarekM »

sa motokuuri foorumist pole juppe otsinud?

フーリガン
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200M 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

ei ole seda foorumit kunagi kasutanud.. elektri skeemi otsingul sattusin sinna aga pole seal ringi vaadanud..
Edit: vaatasin ja ei leidnud peale paari turisti-tuulitsa müügikuulutuse eriti midagi..

Nii.. Tänud Kloostrimetsa poe müüjale kes viitsis mu lollidele küsimustele vastata ja ladudes ringi vaadata, tänu millele saab rehvi mure varsti lahendatud :D
kahjuks lülitit ega suunakaid seal polnud, nagu ka amordi kummipuksi.. :(
mulle hakkab tunduma et see amordi jullade probleem hakkab esmatähtsaks saama.. sest pole kasu suunakatest ega lülitist kui ei saa rollule rattaid alla panna :evil: :D

Viimati muutis Bad Boy, 03 Aug 2009, 21:09, muudetud 1 kord kokku.
_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com

janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Turist T200M 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas janis »

Sinu amordipuksi mure on mulle tuttav teema :D See amordi puks koosnebki kahest eraldi jupist, koonusekujulised on need, mõlemalt poolt lükkad puksi amordi avasse ja kui kokku keerad siis pingutab ära. Mina ostsin volga poest hunniku enamvähem mõõdus kummipukse lõikasin need parajaks ja ongi olemas. Kummipuksi lõikamisel on hea nipp, uus teibi nuga pluss silikon spray, lõikab ülihästi. Otsisin esitule reflektorit või kasvõi midagi analoogset millest ise saaksin midagi ehitada, käisin hea hunniku poode läbi ja olin juba lootust kaotamas kuni sattusin laane tänavale mingisse eramajja, kus oli püsti väike vene autoosade pood ja sealt imekombel leidsin tutika tuula tule koos klaasi, reflektori, tihendi ja pirnipesadege, 100eek (y). Sealt poest võid leida ka relee, muidugi neid vene autode poode on veel palju. Mu sadul on just ühe sadulsepa juures tegemises, kuna ta mul hea sõbra isa siis saan vähe odavamalt, aga ta ütles mulle et ma talle sellist reklaami ei teeks, kuna ta jääks vaeseks kui kõigile nii odavalt teeks, ma võin muidugi uurida kui sul huvi on, et mis hind oleks, aga seda kui kiiresti ta sul selle teeb ma ei tea. Igatahes edu, varsti põristame külg külje kõrval mõõda tallinna, järel sinine tossupilv :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200M 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Ega sa seda eramaja aadressi ei oska õelda? kus ta seal asub..
hmm.. mul see amordi puks koosneb küll ühest jupist.. ainult toruke käib keskelt välja.. võibolla on tuula ja turistil selles osas erinevusi? Klostrimetsas oli neid kahest osast pukse küll aga suuremad krt.. tundub et peangi sobivamad välja valima ja siis parajaks lõikama.. õnneks ainult 2tk on vaja, ülejäänud ok.
aga uuri seda sadula hinda jah, ma leidsin mingi vana kuulutuse sellise töö kohta järvamaal, uurin kas see kehtib veel.. ega mul väga kiiret pole sellega aga samas päris kuu-kaks oodata küll ei viitsiks kui rolleri sõitma saan :D
aga põristada kahetaktilisega sinise tossupilve sees tahaks juba küll :D
pean ainult mõned vajalikud jupid ja värvi leidma ja tööd "nats" kah :mrgreen:

Küsimus: kust saaks normaalse värvi millega rolleri üle värvida? tavaline metall värv arvatavasti ei sobi.. spets autovärv on kuidagi liiga kallis (kemiflorast vaatasin et ohho odav on, aga siis selgust tõde et mõned grammid värvi+lakk+lahusti ja veel miski ja 1500eeku :shock: )
ruttan ette ja ütlen et värvida kusagil töökojas ei kavatse, värvin ise ja kogenud juhataja on kõrval näpunäiteid jagamas 8)

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Re: Turist T200M 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Kuna tegemist suht originaalilähedase asjaga, siis soovitan auto-moto foorumist uurida, sealt osatakse tooni täpsusega öelda, milliseid värve tehases kasutati, näiteks võid uurida selle algselt peal olnud halli kohta. Kuna nõukogude keemiatööstus oma toonide rohkusega ei hiilanud, siis peaks sama värv olema kasutusel ka sapikatel, vanematel IZ-idel jne.
Enda vanatehnika alase harimise seisukohast on huvitav lugeda selliste AMF kasutajate nagu Valdo, Pkuldsaar,Stihl, Nymmik autode/tsiklite teemasid.

K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200M 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Kuna tegemist suht originaalilähedase asjaga, siis soovitan auto-moto foorumist uurida, sealt osatakse tooni täpsusega öelda, milliseid värve tehases kasutati, näiteks võid uurida selle algselt peal olnud halli kohta. Kuna nõukogude keemiatööstus oma toonide rohkusega ei hiilanud, siis peaks sama värv olema kasutusel ka sapikatel, vanematel IZ-idel jne.
Enda vanatehnika alase harimise seisukohast on huvitav lugeda selliste AMF kasutajate nagu Valdo, Pkuldsaar,Stihl, Nymmik autode/tsiklite teemasid.

http://motoroller.org.ru/ - kui jagad vene keelt ja kuna tegemist vene päritolu rolleriga siis sealt saab vist kõige asjalikumat infot vjatka, tuula, turisti kohta. tänu sellele lehele olen sellel teemal palju targem, olemas ka remondi manuaal ja tean isegi mis tehasevärvides nad on välja veerenud teatud aastatel.. :P kahjuks juppidega seal saidil on teine lugu..
aga ega see värv ei ole probleem, tean et originaalis oli kahte tooni rohelist värvitud. sinine ja viimane hall on juba hiljem peale kantud, kõik ilma suurema vajaduseta kusjuures :D ja nagu ma teema alguses mainisin värv ei tule kohe kindlasti sama mis tehasest tulnuna oli, aga mingit pärlat sellel kah ei näe ;)
probleemiks on just mõnede varuosade kättesaadavus, indikaator tulukesed mul juba olemas ja loodetavasti saan varsti ka lülitit :P
suurem mure on amordi puksidega ja suunakatega hetkel, kuna neid originaalseid ei paista kusagilt siis tuleb teisi sobivaid otsida..
olen juba mõned päevad erinevaid foorumeid uurinud aga puhta otsinguga kahjuks midagi tarka leidnud pole.. uue teema postitamine eeldab aga sinna regamist ja postitamise reeglitega tutvumist- selleks mul hetkel aega pole. aga kuna enamus kahel rattal liikujaid külastab ka seda foorumit siis loodan ka siit abi saada :bsmile:
on olemas veel igasugu lehed nagu soov kuldne börs jne ja võimalusel vaatan ka neid, ega ma niisama käed taskus ei istu.. lihtsalt aega pole kõige jaoks :D
praegu aeg pressib eriti peale kuna vaba nädal tulekul ja siis tahaks rohkem projektiga tegeleda, mitte istuda ja oodata millegi järgi..
aga ühte asja arvasid õieti ära :D too hall värv on sama millega värviti sapikaid, mu vanamehe esimene auto oligi sapikas ja sellega sai ka roller sama hooga üle värvitud omal ajal :D

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200T 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

niisiis.. vaatasin siin mootorit ja küljepeal kiri ei ole T200M nagu ma arvasin vaid T200T... mingit infot sellise moto kohta mul pole silma jäänud, selles aga olen kindel et moto on originaal peal ja seda ei ole keegi vahetanud.. huvitab lihtsalt mis erinevused neil on :P kiiret sellega mul pole kuna palju muid asju on vaja ennem ära teha kuni mootorini asi jõuab..
nii et endiselt jooksen mööda poode ja otsin suunakaid, amordi pukse, värve, juhtmeid, ja veel mõnda.. asjad koos siis maale minek ja hakkab töö pihta.. vahepeal peab veel igasugu üritustele kah jõudma nii et infot ja pilte tuleb nii kui on midagi lisada :P :D
Kawa kah tahab tähelepanu saada, hakkas teine paukkuma vahepeal ja tühikäik kuidagi ebaühtlane on, eks vaja vist karpasi sünkida ja segu regullida.. viimast ma aga pole kunagi teinud nii et nalja saab.. :bsmile:

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: Turist T200T 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas miilits »

Puuduvate juppide otsimiseks on Võhmas tsiklijuppide pood + lammutus, 2* aastas Tagadi laat ja kord aastas ka Mellistes. :bsmile:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200T 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Oskad äkki selle Võhma tsiklijuppide poe aadressi anda? mis seal head leida võib? Krt just eile sõitsin sealt mööda.. :D

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: Turist T200T 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas miilits »

Võhma "esinduse" leidmiseks helista tel: 56644605 ja sellel numbril vastab Arno.
Muide mul seisab ka garaažis selline masin, peaks isegi käima minema, kuid nõuab värskendamist. :bsmile:


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Turist T200T 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas koi »

Igasugu imelikke vene juppe on Hiiul ühes väikses poes. See asub Salve 4. Käisin just äsja seal ja suunakad olid küll olemas. Relee võid ka sealt leida, kuna seal just Volga juppe palju. Need väiksed tulukesed olid ka minuarust seal esindatud mitmes värvis. Mine uudista ise!
Poemüüja ehk oskab pukside saadavusest/leidmisest ka nõu anda.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200T 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Tänud kaasamõtlejatele ja abistajatele :D
"Kõik" vajalikud jupid hetkel olemas, lähen homme veel siduri ja gaasitrossi järgi poodidesse.
( "kõik" on kirjutatud niimodi sest kas on veel midagi vaja selgub alles hiljem kokkupanekul, nagu alati kõikide asjadega tegelt :D )
Kõikidelt ennem värvitud metallpindadelt sai vana värv maha, uus krunt+roostetõrje peale, nädalavahetusel peale Alempoiste üritusel aja veetmise jõudsin ka need kõik mitu korda üle värvida, kusjuures ühe värvitooniga läks päris napilt: viimane jupp sai värvitud ja pilk värvipüstolisse ja ennäe tühi :D
värvimise ajal olin kaine :ner:
veel said amordid puhastatud, täidetud ja ülevärvitud. piltidelt võib näha et amordi topsid on nüüd musta värvi, see on sellepärast et vana plastmass muutus hapraks ja üks tops otsustas praguneda.. sai see epoliimiga parandatud ja siis juba kõik mustaks ülevärvitud. tegelik plaan oli neid täitsa originaalina jätta ehk valgeks. Raam sai siis kah kokku pandud, kõik õlitus kohad vanast pasast puhtaks pestud ja uus määre sisse ja kokku. rattaid veel külge ei saanud panna kuna veljed alles kuivavad. leidsin ka paar sobivat rehvi ja nüüd mõtetes maadlen iseendaga kas panna alla nagu tänapäeva rolleritel mustriga rehv alla või ka tänapäeva aga originaali meenutava mustriga rehv alla.. selline superbike stiilis rehv ei sobi kuidagi välimusega kokku, samas tahaks et pidamist oleks kah.. sellel originaal rehvi mustril on pidamist ainult otse sõites ja seda kah aeglaselt :mrgreen: nõuka värk ju- kombaini abimasina rehv alla ja tootjad rahul ja laod sai jääkidest tühjaks, see kas miski asi sobib või mugav kasutada on ei kottinud kedagi..
aga see selleks, tegin ka ühe "lolluse".. nimelt otsustasin et armatuurile jääb ainult kolm tulukest, akku-punane; neutraal-roheline; ja suunakad-kollane. ülejäänud keevitasin kinni. nüüd mõtlen et kuidas ma seda tööle panen, nii et tuluke vilgub ainult siis kui vasak või parem suund sees on. probleem on selles et pirn on ju üks ja kui miskit takistust vahel pole siis nii kui pirn voolu saab läheb see mööda ahelat ka teiste suunakate peale ja põlevad kõik :mrgreen:
originaal elektri skeemi järgi on suunakad olemas koos lülitiga aga tulukest vist polnud, pean uurima lähemalt. üks variant on paigaldada vahele mingid takistid mis ainult ühes suunas voolu läbi laseks, teine variant on panna sinna üldse näiteks kaugtule tuluke sisse et mitte jamada selle asjaga. kuna aga rolleri ehituse tõttu päeval esimesi suunakaid näha ei ole ja ma ei taha olla see tegelane kes kusagil vasaku suunaga paremale keerab siis pean ikkagi nats ajusi ragistama ja selle armatuuri tulukese tööle saama..
aga selleni on veel aega, detailid kuivad on siis alles läheb mootor peale, dünastarteri ja muude detailide kontroll ja läheb juhtmete vedamiseks-vahetamiseks.. loodan et peale trosside rohkem uusi juppe juurde vaja ei lähe aga kahjuks nii vanade asjade puhul on see paratamatus..
ex hoian asjadega kursis aga seniks paar pilti:
vot mis värvi alt tuleb, see kleebekas pole ilmavalgust näinud pea 35 aastat enne seda hetke. neid oli kusjuures ohtralt mööda kere kleebitud, ehk see oli ka üks rolleri ülevärvimise põhjusi :D
Pilt

Viimati muutis Bad Boy, 13 Sept 2009, 22:13, muudetud 1 kord kokku.
_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200T 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Väike update :D
Pilt

Nagu vanasõna ütleb: kõik ei ole kuld mis läigib nii on ka nende piltidega üleval. asi ei ole tegelt veel kaugeltki valmis, lihtsalt ei jaksanud ära oodata ja tahtsin näha milline ta siis hakkab välja nägema kui kõik kokku panna.. :mrgreen: nii et panin siis ilusti kapott koos istmega peale, esituli külge ja pilte tegema.
tegelik seis on hetkel nii:
Pilt
Maha sai võetud ja kontrollitud ja puhastatud dünastarter, ka sealt väljuvad juhtmed kuna neid 3tk ja nad jäävad alles. profülaktika mõttes sai siis ka silindripea maha võetud ja kolb rõngastega ülevaadatud ja tagasi kokku pandud. prügikasti läksid ka karbussi tihendid ja ühenduskohad said ülelihvitud et kusagilt vahelt õhku ei saaks ja kõik tagasi kokku pandud. järgmiseks siis läheb juhtmestiku vahetamiseks, tulede-vilede ühendamiseks ja ka loodetavasti esimeseks käivitamiseks. õlivahetus kah loomulikult sinna juurde veel..
Natukene negatiivset kah: nimelt oli vaja rollule uut gaasi ja siduri trossi, said vanad kaasa võetud ja kloostrimetsa poodi sõidetud. seal ütlesin et turistile vaja, vana viskas pilgu peale ütles peast pikkuse ja tõi uued tagatoast. kahjuks maale jõudes selgus et siduritross nats valet mõõtu, selles mõttes et pead keerama mutrit päris palju enne kui trossi natukenegi pingule saad, regullida saab aga ainult moto juurest seda. gaasitrossiga aga selline lugu et too saaks vedada läbi tagarattalaagri ja siis kah saaks veel karbussi külge (ok mitte päris läbi tagaratta aga siiski) :evil: tross oli lihtsalt nii pikk aga trossi ümbris see-eest liiga luhike et pingutamisest ei tule juttugi.. muidugi võib õelda et omad viitsad peksavad et kõrvuti vanadega ei võrrelnud, aga lootsin kogenud müüa peale.. kahju sest sellest poest on mulle hea mulje jäänud ja ex asja tegi natukene masendavaks ka see et avastamise hetkel olin juba oma 120+km kaugusel ja tagasisõit et ümbervahetada oleks suht mõttetu.. õnneks sai see lühendatud ja tooreklapi külge aretatud mis käib kahte asendisse ja mida üle/katki keerata on suht keeruline.
teine natuke väiksem pettumus on värvilahendusega, täpsemalt selle kollase värviga..
plaan oli värvida sarnaseks nagu allpool pildil: (aga mitte päris selliseks, ei tahtnud beezikat tooni vaid hele kollast)
Pilt
aga vot just selle tooniga paningi puusse :D tegelikult tundub et too pilt on tehtud kah kunagi ammu ja pleekinud, et päris värvid peaksid erksamad olema vaadates kasvõi muru ümber.. aga pole hullu :mrgreen: tibukollane käib kah, pealegi päikese käes on see kollane heledam ja on täitsa ilus. külge läheb ka valge esituli ja peeglid ja siis ei tundu kollast nii palju kah..

KÜSIMUS:
kust saaks gaasi käepideme?
üks asi sealt seest on nii kulunud et käepideme vabakäik sarnaneb mu motikal gaasi põha keeramisele.. :mrgreen:

Viimati muutis Bad Boy, 06 Apr 2011, 11:16, muudetud 1 kord kokku.
_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Niii :D
pühapäeval oli siis ajalooline hetk kui pauguga lendasid sumpsist välja hunnik ämblikuid oma võrkudega ja muud loomad mis sinna on omale aja jooksul pesa teinud.. :bsmile: sain ka teada et pean uuesti maha võtma dünostarteri kuna võtmest käima ei läinud. 30a kaitse põles kohe läbi ja lähemalt uurides selgus et lühis on kusagil sees.. ex saab nüüd see esmajärjekorras ette võetud, sest usina väntamise peale õnnestus mul kickstarteri jala ära murda :mrgreen:
kuna nii süüde kui karbuss olid totaalselt paigast ära siis pidi ikka mõned korrad vänta lööma et elu sisse läheks.. töötab natukene ja siis lööb küünla märjaks ja korras.. aga ega see küünal kah kõige parem polnud.
KAS keegi teab kas seda kicki jalga saab kusagil keevitada? tundub et on mingist malmist asi.. või mis motikal olid veel sarnased asjad küljes? et käiguvahetus ja kick siis eraldi..
kuna küünal on kah ebastandartse suurusega siis kust võiks leida sellised asjad et keerad silindrisse ja siis selle sisse keerad omakorda küünla??

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Niiii...
asi valmis :P
väiksemad regullimis tööd vaja veel teha, nagu siduri regull ja tühikäik korralikult paikka, piduritrosside pingutus ja võibolla veel midagi pisemat. kuna pole akkut sellele hetkel siis pole veel tiiru teha saanud. auto akkut ei viitsinud kah sülle võtta :mrgreen:
midagi veel siis omapärast sellest apparaadist.. käima läheb võtmest, starter ja genekas on sellel koos. genekas on alalisvoolu oma. kui töötab vabal käigul siis akku tuluke põleb, umbes 1.2t pöörete juures akku tuluke kustub. see on täitsa normaalne nähtus sellel apparaadil :D suunatulede lüliti asub parema käe juures ja esitule lüliti siis vasaku käe juures, kusjuures on 3 astet, lähi-park-kaug.
ja signaal kah seal samas (teeb konna ja pardi ristsugutise häält :D )
paar pilti ja video kah veel lõpetuseks..
enne:
Pilt
nüüd:
Pilt

umbes 3min videolõik apparaadist kah.. (filmitud moblaga ja millegipärast pilt valetpidi :D )
http://www.youtube.com/watch?v=OXtL0Cjr7SU
kui saan akkut siis teen mõne tiiru ja ilusa ilma korral ka paar paremat pilti õues..
nüüd siis jäänud suur bürokraatia arki näol.. :evil:
Edit: dokid üles leitud. motikas on 1974a väljalase, seisnud kusagil laos ja isa poolt uuena ostetud mõni aasta hiljem. kui arki formistama lähen siis äkki nad jätavad vana passi alles, mälestuseks ja tõestuseks et 1 omanik olnud :P

Viimati muutis Bad Boy, 21 Sept 2009, 21:20, muudetud 3 korda kokku.
_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Raiki »

Ma vaatasin ka , et pime talv tulekul ja alustasin sellise asjaga :)
Pilt
Nimeks tal siis vjatka

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

:D tubli, ei tohi lasta huvitavatel uunikumidel kuuri all ära mädaneda..
see peaks olema vjatka elektron või hoopis esimene generatsioon?
motoroller.org.ru lehelt leiad palju vajaliku infot; manuaalid, mis juppi millega saaks asendada jne..
tundub sul see suht sõidu korras olevat ja originaal?
igatahes edu :P

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Raiki »

mootorit käimas pole kuulnud aga jupid jah kõik 100% originaalid peaks küljes veel olema ja õnneks pole hullus seisus ka eriti :)
tänud linkide eest hakkan kohe uurima :)
kuna paberid asjal puuduvad, siis tuleb kaevama hakata, et mis aasta vjatkaga tegu üldse on ....

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

mootorit käimas pole kuulnud aga jupid jah kõik 100% originaalid peaks küljes veel olema ja õnneks pole hullus seisus ka eriti :)
tänud linkide eest hakkan kohe uurima :)
kuna paberid asjal puuduvad, siis tuleb kaevama hakata, et mis aasta vjatkaga tegu üldse on ....

praegu muide õige aeg sul lammutada seda kah, sest saad teada mis juppe oleks vaja ja tagadi laat varsti tulekul ;)
aga ega see aasta väga tähtis pole, selles mõttes et nõukogude insenerid pidevalt "täiustasid" neid rollereid nii et sama aasta mudelid võivad olla pisut või väga erinevad.
vjatkasi toodeti vist 3 tüüpi, kõige esimene vp150 siis tuli vp150-m ja siis vjatka elektron.. vaata järgi mis süüde sellel on.. kui on elektriline süüde siis sul ongi viimane variant mida toodeti aastast 1973 alates. (kõik see inf pärineb ülaltoodud lingilt ja kus käisin ennast harimas :D ) seal on kohe avalehel masstoodangu mudelite tutvustused, ka vjatka seal..
aga tee kindlasti ka oma teema.. saab huviga lugeda ja jälgida ja ehk ka järgmine aasta hooaega avada täites tänavad tossuga ja kahetaktiliste plärinaga.. :bsmile:

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas racerx »

Üldsegi mitte norimisena vaid soovitusena.... et siis ehk kui pole kuulnud tasuks teha väike Itaalia tripp ja kuulata millise häälega originaal, ehk siis Vespa käib.
See oleks päris kena kui siin mõni Vjatka taastaja ehk sellise häälestuse suudab asjale leida...

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jep, kunagise Vjatkaoanikuna võin kinnitada, et Vjatka hääl oli täiesti omanäoline ja jube sobiv sellisele pillile.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

nuh, ärge unustage et minu rolleri näol on tegemist puhta nõuka inseneride aretusega :mrgreen: Vespast on see kaugel oma lahenduste poolest.. Turist on edasiarendus Tuulast mille esimene variant oli saksa Goggo-roller TA55 koopia, jällegi nõuka tehaste poolt "täiustatud". viimane tähendas tihti et mõned osad olid asendatud kodumaistega mis saadavad olid ja tulemusena kaal tõusis ja võimsus langes (võrreldes originaaliga)
aga kõige esimene Vjatka mis välja tuli oli peaaegu 1:1 vespa gs 150 koopia, edaspidi insenerid "täiustasid" mudeleid.. nii et kahjuks vähetõenäoline on et saab nendest apparaadidest välja pigistada originaalilähedast häält.. hea seegi kui saab sellist häält mis neil tehasest tulnuna oli, mis on tegelt kah päris omapärane :P
minu apparaadil supma juurest kus toru sisse jookseb ei ole päris tihe ja ka süütega tuleb veel nats mängida :P ehk siis hääl ka nats muutub.. :bsmile:

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Raiki »

Ka minu poolt restaureeritav vjatka pole esimeste killast
nüüdseks juba teada, et tegu on 1966a. mudeliga ja saab dokumendid ka korda :)

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Sai nädalavahetusel esimesed meetrid-kilomeeter sõidetud ja lippab täitsa hästi, peale seda kui süütenurk sai uuesti paika ja kõik ära regullitud :P
ma muidugi täitsa totakas sain õli/kütte segu valmistamisest omamoodi aru, arvasin et 1:50 on 50ml õli 1l bena peale ja tulemuseks oli pool liitrit õli 10l bena sees :wack: lugesin ju küll ennem et 10l peale läheb 200ml tänapäevast õli juurde.. (togi) nüüd tossab nagu vana rongi vedur :mrgreen:
Terve küla naabrid jooksid kokku vaatama mis see seal kollane põriseb tossupilve sees :D
Tänaks ka putitamis koha kõrval elavat naabrit kelle käest sain vägeva peegli rollule, meenutab väga originaali
(originaal: http://www.motoroller.org.ru/img/turist/turist_001.jpg) ja käib käljepealt lenksu sisse, SUURED tänud :bsmile:
Pilt
Sai siis mõnuga põristatud ja ei tahtnud üldse seljast ronida, nii lahe tunne oli, naeratus koguaeg näol, mõnus 2t põrin, väga pehme ja mugav, oma käte abil uuesti sündinud ja et lõpuks ta valmis sai :mrgreen:
ja natuke kahju oli kah, sest hooaeg on lõppemas, päevad lähevad pimedamaks ja külmemaks ja peab väääga kaua ootama ennem kui ilmad ilusad on ja sõitma pääseb. paar pilti veel teema lõpetuseks, rollu läheb nüüd konserveerimiseks ja ex järgmise aasta üritustel näeme :bsmile:
Pilt

Nii :D
Putukas on täitsa sõidukorras ja ootab arvele võtmist. (viimane eriti kirves asi krt +peab arki vedama selle)

Viimati muutis Bad Boy, 06 Apr 2011, 11:21, muudetud 1 kord kokku.
_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com

Allanpoiss22

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Allanpoiss22 »

Tolka, oled suure tööga hakkama saanud! Minuarust värvikombinatsioonid sobivad omavahel hästi..kena näeb välja! :)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”