Turist T200 1972+ Bad Boy X

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3132
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

tubli töö :bsmile:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Tänud! :bsmile:

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul ka samasugune seisab.tegin talle keskas käies samasuguse kapremondi ära.Praegu seisab isegi vana must nõuka aegne number on alles, ainult rehvid on ära repetanud.Kas said omal starteri ja selle relee korda?Minu arust seda aparaati vändast on pea võimatu käima saada,ise kasutasin starteri probleemi olemasolul pigem lükkamist.Käisin sellega koolis 84-85 ja 84-ndal oli suurim probleem akude defitsiit.Kui õnnestus saada Jawa akud,siis tuli neil klemmid pigi seest lahti sulatada ja küljele välja tuua,sest muidu ei mahtunud gondli [Motobot: õige on "gondli"] alla ära.Samuti oli suur probleem need keti ümber olevad kummid,mis ei kestnud ühte suve ka ja kui katki läksid,siis oli tagumise ketika ümber kogu pori,mis esiratta alt lendas,nii et kette ja hammakaid ikka kulus.Minu omal läbisõit vist mingi 27000.Plaanin enda omal ka uue restardi teha.
Sinu omal ilmselt esitiib uuema mudeli oma,peaks olema tööriista laekaga,aga ilusa värvivaliku oled leidnud.Muideks sellist asja tuleb selle aparaadiga teha,et sumpa tagumine osa tuleb aegajalt lahti teha ja ära puhastada,sest sinna koguneb kõvasti 2T põlemisjääke ja lõpuks ta lihtsalt läheb nii umbe,et ei käivitugi enam.Minu isa põletas seda sõela(käib vindiga ära) lihtsalt pliidi all,kroomitud osa tuli lihtsalt puhtaks kraapida.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Noh minu omal oli see esimene kapremont peale tehasest tulekut. Üle värvitud sai see küll omalajal mitu korda aga seda tänu sellele et vanamees suutis iga kord sellele värvi peale pritsida kui garaazis autosi värvis :D Rehvid tal all veel originaalid ja noh läbisõitugi pole seega kogu muster alles, ja vanasti rehv sisaldas ikka rohkem kummi ja peale väikest töötlust on uuesti pehme. Pühapäeva sõitudeks käib küll.
Starteri sain korda ja ka relee on ikkagi originaal küljes, vajas too väheke regullimist ja töötab ilusti. Suunatule relee kõrbes ära aga toda vahetasin lihtsalt samasuguse vastu välja, õnneks oli "uus" saada poest.
Selgus ka viga miks roller garaazist kaugemale kuidagi ei tahtnud sõita, kuigi selle ees ja ümber töötas laitmatult, nimelt olid selle juppi-pulga mis kontaktid lahti teeb kruvid lahti tulnud pidevalt, vibra ja ehk ka vanuse tõttu. (üks laager võib tegelt kah seda põhjustada aga loksu polnud). See viga kõrvaldatud käivitus see ilusti iga ilmaga ja asendist. võiks õelda et peale talve oli pareminigi käima läinud kui mu vana ridaneli bike.. :mrgreen: Ka vändast läheb nüüd ilusti käima aga see on raskendatud Turisti puhul sellega et vänt ise on ju kapoti all peidus ja see konks mis seda lahti hoidma peaks mul kahjuks puudub. Olen tähele pannud et kui ta ei lähe vändast käima siis ei lähe ka lükates mis ka loogiline kuna kuskil miski viga sees järelikult.
Akkudega oli nõuka ajal ikka tõsine probleem jah.. Sellepärast saigi kunagi akku kohalt kapott veits katki lõigatud et sinna üks pisike auto akku ära mahutada.
Keti ümber olevad kummid on tõsine probleem, mul ülemine veits rebenenud ja neid ei ole kusagilt saada aga ilma nendeta ei kesta kett ja hammakad kaua jah.
Esitiib ja mootor ja kõik muu on täpselt nii nagu oli poest uuena ostes, keegi ei ole midagi vahetanud. Turist-M oli juba pardatsok istme alla ära kadunud, vanal Turistil oli see jah esiratta juures. Asjatundjad on rääkinud et tehastes tol ajal pandi külge parajasti seda mis laos üle oli ja nii võiski juhtuda et uuemal Turistil oli vana laekaga esiporikas küljes.
Värvivalik on lahe jah aga tegelt ei ole see mida ma soovisin seega kui hästi läheb saab see millalgi uue värvi külge :P
Seda sumpa asja tean väga hästi sest esimese paagitäiele suutsin topelt koguse õli lisada ja roller suitses nagu vana rongivedur :mrgreen: siis sai ka mõnuga puhastatud kõike. Aga see regulaarne puhastamine mind ei häiri, mind häirib rohkem see vana kontaktide süsteem ja miks inzenerid loobusid sellest eelsüüte süsteemist mis oli kasutusel esimesel Tuulal.. Hetkel on nii et kui panna nurk ühtemoodi paika siis kiirendab väga hästi, igasugused aeroxid jäävad pika ninaga aga vot üle 75-80 ei taha minna. Keerad nurga teistmoodi ja minek ei ole enam nii hea ja tühikäik ebaühtlane aga vot läheb üle 100.. Aga kuna sellega nagunii kiirusrekordeid ei püstita siis jään vaikselt põristamise juurde, igasuguste moodsate asjade külge kruvimisest ei ole eriti huvitatud.
Aga jah, apparaat ise on vägev, mõnus ja pehme tank ja õnneks vanamees mul pole väga vana ja saab vahepeal ise kah sellega tiiru teha ja oma nooruse meelde tuletada.. kuidas talvel -20 sellega tööl käis kui mind veel projektiski polnud :D
Masin eelmisest aastast ilusti arvel ja kui keegi näeb kollast tanki mööda Eestimaad ringi sõitmas mille juhil tobe naeratus näol siis see olen mina :D
Pilt

Kui sõidukorras su masin siis hetkel on ja ega pilte kusagil pole?
Kui taastama hakkad iis tee kindlasti kusagile teema sellest, oleks huvitav jälgida tegemisi..

Edit: leidsin ühest artiklist huvitava pildi Turistidest Eestis.. :D
Pilt

Viimati muutis Bad Boy, 11 Mär 2012, 20:49, muudetud 1 kord kokku.
_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

tormavtellis
Postitusi: 1070
Liitunud: 22 Aug 2011, 13:54
Tsikkel: KTM 890 AdvR
Tänatud: 40 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas tormavtellis »

b'boy, sa pead ikka ära otsustama, kas sõidad rockersite või modidega :)

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Minu aparaat on välimuselt täitsa OK,aga seisab Saaremaal ja pilte käepärast pole.Niipalju mäletan,et keti kummid on täitsa läbi ja hammakas koos alu korpusega vajab ka vahetamist.Sellepärast ta seisma jäigi.Rehvid on küll uuemad alla,aga ära repetand ja tühjad.Mootor on täitsa ok,ise veel puurisin silindri läbi ja panin rem1 kolvi sisse,samuti sai kõik muud asjad ka ära vahetatud.Minu omal on tuuleklaas ka,seline alt kunst nahast põllega,isal oli ka originaal kunagi,aga see läks kukkudes katki ja ta vahetas selle vastu.sadula kate on uus ja mitte enam originaal,aga ikkagi tehase toodang.Värvisin,ta sama värvi,mis tehasest.Hallikas valge ja tumeroheline.Värvisin kodus saunas veneaegsete nö kuum värvidega.Saunalaval kuivatasin lakke riputatuna.
Ette võtan ma ta kindlasti,aga praegu pole kodu juures lihtsalt head kohta ,kus teda putitada.Arvel ta enam pole,aga nõukaaegne must number ja teh pass on alles.
Kui asjaks läheb,loodan et mitte hiljem kui paari aasta jooksul,siis kindlasti annan siia ka teada.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1210
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kas teemalgatajal või kellelgi ei ole näidata pilti istme fiksaatorist? Mul on sealt tagant vist midagi puudu, fikseerib kinni küll, aga ei ole mingi hooba ega kohta näha, millest uuesti lahti saab. Kui kruvikeeraja vms asi vahele panna, siis saab, aga peaks ehk ikka kuidagi inimlikumalt lahti käima. :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

:mrgreen: kruvikeerajaga ongi mõeldud see lahti käima..
Pildiloleva keele taga on vedruga konks, keeles endas auk. Kui iste on kinni surud kruvika otsaga läbi augu vastu konksu ja lykkad selle kinnitusest eemale ja saadki istme lahti.. Oli vist kunagi mõeldud et seda peax tegema süütevõtmega, nagu ka benakraani avamine aga ei soovita kumbagi kyi sul just varuvõtmeid alati taskust võtta pole..

Pilt
Pilt

Leidsin ka miski teema alustamise aegse pildi kah, kui vaja siis ehk saan mingiaeg ka paremat teha..
Pilt

Jaga siis projektist pilti kah :P

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1210
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Turist »

Ok, siis vist midagi puudu ei ole. :bsmile:
Mul on 1974 a oma, ka T200T mootoriga. Eelmine omanik ostis selle kunagi uuena ja seisma jäi u. 20 aastat tagasi. Venekeelne raamat oli kaasas, raamatus rolleri hinnaks 450 rubla. EV reg.tunnistus ja reg. number on olemas, tegime Maanteeameti e-teeninduses omanikuvahetuse.
Bensiinikraani ja karburaatori võtsin lahti ja puhastasin ära, kontaktid ka puhtaks ja külge uus kondensaator (vanaga tundus säde veidi kahtlane) ja küünal (peal oli 73.aasta oma) ja käima ta läks.

Uus aku on vaja (peal olid veneaegsed 6V akud), tagapidur lahti võtta (jääb peale),uus gaasitross (käepideme poolt on katki), käigukastiõli vahetada ja siis peaks juba omal jõul veerema saama. 8)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Hea leid!
Eriti et tehase suunad küljes ja kiki jaoks pole ava sisse lõigatud.. Aku panegi 2x 6V, 7-10ah vastavalt mis mahub kohale. 12V ja 15-20ah on üsna kolakad aga powerit on vaja kui tahad võtmest käivitada..

Tööde list on sul muidugi optimistlikult lühike.. :bsmile:

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1210
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Turist »

Mulle meeldis ka, et näeb originaal välja.
Akuks just täna ostsin 12V 10 Ah. Peaks olema mahtuvuse poolest vastav originaaliga kuna seal oli 2 tk 6V, otseselt vanadelt Ah välja ei lugenud, aga vist 10 Ah kuna vene tähistuses oli nr. 10 sees. 6V 20 Ah sisaldab sama palju Wh mis 12 V 10 Ah. Gaasitross on tellitud, käigukasti jaoks õli ka olemas. Siis ehk saab vähemalt liikuma ja põhjalikumalt järgi proovida, aga muidugi ülevaatuse ja teede peal sõitmise jaoks on vaja veel nokitseda. Esituli põles kohe, aga suunatuled,tagumine gabariit ja pidurituli esialgu mitte. Võtsin kõik tuled lahti ja puhastasin ära. 4 suunatule pirnist 3 sain tervelt kätte ja need olid ka terved, 1 oli nii kõvasti kinni, et sellel klaasiosa tuli sokli küljest lahti. 2 suunatule pirni (mis ka töötavad) on vist originaalid, valmistamise aeg 1973. :D Suunatulede klaasid on terved ja kenad, aga klaasi ja kere vahel olevad olevad plastikust tihendid pudenesid küll tükkideks, peaks kummist uued tegema. Tuledel oli massi probleem. Tagumine tuli (gabariit ja pidurituli) põleb ainult siis kui näiteks pakiraami ja mootori vahele juhe ühendada, vähemalt praegu üles tõstetud kattega, äkki alla lastes mass paraneb, autoakuga proovides ei saanud katet kinni panna. Signaal ei tööta, vool peale läheb, peab maha võtma ja uurima signaali ennast. Seda ei saanud nii lihtsalt kätte ja ei jõunud uurida, peab selle pleki eest ära võtma mis vist eest porilaua alt paari poldiga kinni on. Õhufiltri panen teise kui saab teede peale sõitma minna, originaal on küll korras, aga sisse vaadates tundub, et see püüab kinni puulehti ja sääski, aga tolmu küll mitte. :P Kui maanteele sõitma minna, siis 46 a vanade rehvidega seda võibolla teha ei tahaks, aga nende vahetamise peale hakkan mõtlema siis kui kõik muud asjad on ok, praegu ju ei ole veel kindel kuidas reaalselt sõita on, kohapeal gaasi järsemalt andes tuli vahepeal kerge tühi koht sisse enne kui pöördeid tõstis. Käikude lülitumist ja siduri tööd pole saanud ka veel proovida. Amordid on ilmselt õlist tühjad, ainult vedrude tööd on tunda, amortide oma mitte. Seda veel ka ei tea kas genekas voolu annab ja aku laadimine toimib. Starter töötas, aga ringi ajas liiga aeglaselt, käima saamiseks aitasin ühe vändalöögiga kaasa. Ülevaatuse jaoks võibolla ei sobiks ka see, et nii palju roostet näha on. Läbivat roostet ei ole, aga ikkagi vist ei või niipalju näha olla kuna siis pole kere värv enam see mis kirjas on. Mul autol kapott heledaks pleekinud ja seda juba mainiti, et järgmisel korral nii enam ei saa. Kui värvida ei taha, pidi saama ka nii, et uus reg.tunnistus võtta ja kere värvuseks panna "mitmevärviline".
Värviga on üldse selline huvitav lugu, et vene tehnilises passis on sinine, aga Eesti omas roheline. Minu arust üle värvitud ei ole, äkki siis ajaga nii palju pleekinud ja ülevaatajale paistis pigem roheline? Ega praegu ka olenevalt valgusest võib tunduda rohkekas, aga ka sinakas.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul on ka selline Saaremaal venna juures. Isa ostis uuena 1973. Ma 84a talvel tegin ta täielikult paljaks tegin mootori ära,värvisin korralikult üle(mul kahevärviline valge-roheline) ja sõitsin sellega kooli, toasussides,siis ei pidanud vahetusjalatseid kaasa vedama :) Nüüd on plaan ka ta uuesti asi korda teha, aga sellel on tagumine ketika korpus täitsa läbi ja neid kumme milles kett jookseb pole ka enam elus. Hammakad ja ketijooks on samuti läbi. Siiani pole leidnud seda tagumist jooksu kuskilt. Muus osas mul 100% komplektne va tagatuli on uuema oma ehk suts kandilisema klaasiga ja isa tegi sumpa mingi 10cm lühemaks,sest muidu ei mahtunud kuuri.
Mis sellesse sinu omasse puutub,siis ma võtaks selle algosadeks,see ei ole üldse keeruline ja teeks raami puhtaks ning vajadusel keevitaks praod üle(minu omal oli neid küll ja veel). Sõitmine muutub kohe palju paremaks kui raami jälle jäigaks saad. Kindlasti tee see starter-genekas lahti ja pane harjad ilusasti liikuma ehk puhasta kõik seest korralikult ära.See on ka laadimise olemasoluks väga oluline. Üldiselt on see laadimine tal üldse üks nõrk koht,kui kulunud on.
Õhupuhasti on tal õliga ehk see puhastab vägagi hästi,kui piisav kogus õli sees ja korralikult pestud. Korpuse ehk siis nö kapoti ja raami vahel on lukus olles ühendus olemas ning kui üles tõstad,siis on seal spets keel,mis toetatakse süüteluku kõrval oleva koti konksu peale ja siis on ka ühendus ok. Sul läbi puukaika vool ei käinud. Relee,mis seal ees aku juures tal ka nõrk koht,kui leiad pane uus. Sealt läbi käib laadimine. No ja siis ka see ketijooks on soovitav lahti ja puhtaks teha ,kui ta sul veel terve on. Aga jõudu ja peale hakkamist sulle.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Noh, kui seadusetähes näpuga järge ajada, siis see roostelaikude teema sind ei puuduta, sest nõue käib kere kohta ja kereks loetakse tsikli puhul ainult sellist moodustist, mis on piiratud vähemalt tuuleklaasi, põranda, katuse ning külg- ja tagaseinte või ustega. Kõik sellest vähemmastaapsem plekipuru on gondel ja selle roosteplekkidele nõudeid pole. Peab olema terve ja kinnitatud.

Anoh ma sinu asemel ei vaevaks üldse sellega pead hetkel, kui tõesti see on viimane asi, mis ülevaatust takistab ning selleks hetkeks on need laigud endiselt piisavalt armsad, siis võib ju lihtsalt õiget värvi kleepkile ka peale tõmmata.

Viimati muutis Jesper, 25 Mai 2020, 21:17, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Bad Boy kirjutas: 25 Mai 2020, 14:29

:mrgreen: kruvikeerajaga ongi mõeldud see lahti käima..
Pildiloleva keele taga on vedruga konks, keeles endas auk. Kui iste on kinni surud kruvika otsaga läbi augu vastu konksu ja lykkad selle kinnitusest eemale ja saadki istme lahti.. Oli vist kunagi mõeldud et seda peax tegema süütevõtmega, nagu ka benakraani avamine aga ei soovita kumbagi kyi sul just varuvõtmeid alati taskust võtta pole..

Istme ja bensukraani jaoks oli eraldi võti ja veel võti võti selle kapoti(me nimetasime seda mootori katet nii) ja esitiival oleva tööriistalaeka(vanemal) lahti-kinni keeramiseks. Süütevõti ikka ja ainult süüte keeramiseks. Mul neid võtmeid ka enam vast pole alles.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1210
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Turist »

Keti peaks tõesti enne sõitmist üle vaatama, aga muude asjadega hakkan tegelema siis kui mootori/käigukasti poolest kenasti sõidab. Muidu näe suur vaev ära näiteks raamiga ja värvimisega, aga kokkuvõttes tulemust ikka pole (sõita ei saa). :bsmile: See läks meelest, et ülevaatuse jaoks peaks peegli ka hankima, seda küljes ei olnud.
Tegelikult oli klaas (allpool nahast kate) ka olemas, aga enne transportimist võtsin ära. Ei olegi aru saanud, kas klaas oli tehase poolt küljes või ei olnud küljes, aga oli ette nähtud võimalus selle lisamiseks. Ja kas mudelipõhine klaas või kasutati mingitel teistel ka. Vaatasin üht vanasõidukiks tunnustamise akti: http://unic-moto.ee/uus/wp-content/uplo ... t-1973.pdf Seal on näha, et klaasi ei ole, aga on justkui olemas augud klaasi kinnitusklambrite jaoks, mis mul küljes on (lisatud pilt).

klaasi kinnitus.jpg
klaasi kinnitus.jpg (54.92 KiB) Vaadatud 2344 korda

Klaasiga nägi enne ostmist välja selline elukas. 8)

klaas.jpg
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

See klaas pole just kenaim osa selle rolleri juures(mul täpselt sama klaas) ja seda ei olnud tehasest. See konkreetne tuli tegelikult Muravei jaoks vist üldse palju hiljem. Turisti-Tulitsa oma oli algselt üleni pleksist, aga sealt vahelt puhus tuul ja vihm läbi ning läks väga kergelt katki. Kui tead vana ümara Jawa klaasi,siis midagi taolist ehk ulatus lenksust allapoole ja varjas käed ära. need augud lenksus olid tehasest tulles üldse tühjad. Peegel käis tal tehasest vasakul lenksu ostas. Kroomitud ja ristküliku-trapetsi kujuline oli. Minu meelest on see originaal peegel,aga hiljem oli kandilisem.

image.png
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1210
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Turist »

Ok, kui seda õiget peeglit ülevaatuse ajaks ei leia, eks siis panen mingi universaalse.
Kas see gaasi kõrval oleva väikese hoova kasutamine on mõeldud nii, et külmalt käivitades ette lükata, nii et tõstab karburaatoris olevat nõela, avab mingi lisakanali segu rikastamiseks? Või mõeldud koguni ka reguleerimiseks sõidu ajal? Ma ei ole sellise karburaatriga (K36G) varem kokku puutunud, rohkem K62/65-ga. Mingi skeemi peal nägin nimetust õhukorrektor, teise peal kütusekorrektor. :roll:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Matm kirjutas: 25 Mai 2020, 23:44

Ok, kui seda õiget peeglit ülevaatuse ajaks ei leia, eks siis panen mingi universaalse.
Kas see gaasi kõrval oleva väikese hoova kasutamine on mõeldud nii, et külmalt käivitades ette lükata, nii et tõstab karburaatoris olevat nõela, avab mingi lisakanali segu rikastamiseks? Või mõeldud koguni ka reguleerimiseks sõidu ajal? Ma ei ole sellise karburaatriga (K36G) varem kokku puutunud, rohkem K62/65-ga. Mingi skeemi peal nägin nimetust õhukorrektor, teise peal kütusekorrektor. :roll:

See hoob on ikka ainult käivitamiseks ehk tooreklapp on selle nimi. Kui selle peale tõmbamisega sõites töötamine paraneb,siis on karpa düüsid umbes või muu seda laadi viga,et ei saa piisavalt bena peale. Milles polegi midagi imelikku,kui rollu kaua seisnud.Bensiin teatavasti tekitab seistes vaikusid,mis ummistavad karpa.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Vaatan seda viimast pilti ja kui selle õudsa klaasi tagasi kuurinurka tõsta siis ma jätaks selle välimuse nii nagu on.. mõnus paatina on peal.. :P sellist saab ainult ajaga.. Tehnilise poole teeks korda a värvipurgiga ta kallale ei kiirustaks..
Selle dynastarteri saab maha spets võtmega ja ara mingil juhul keera selle korpusesse pikki polte... painutad seestpoolt mähise traadid välja ja võid minema visata..
Peaks kusagil pilt olema isetehtud spets võtmest kui huvi..

Seda istme ja benakraani võtit ma kyll noorusest ei mäleta... ehk miski pilt värskendaks seda kas mul oli see voi kasutasingi koguaeg kruvikat ja süütevõtit..

Minuomal oli kunagi Jawa klaas kylge pandud, kuni ma poisikesena salaja peale ronisin ja selle külili kukutasin.. ju siis juba siis tundus to klaas kole :) aga tol ajal soideti nendega ka talvel nii et keegi ei vaatanud kas on ilus, peaasi et praktiline on..

P.S kui sa plaanid selle pildil oleva lyliti vahetada välja siis mul oleks selle vastu huvi.. mul signaali nupuga lyliti on valge hoobaga aga teine mustaga, teine oli kah valge aga pudenes laiali ja vahetaks uuesti valge vastu :)

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1210
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Turist »

Praegu ei olegi seda tooreklappi kasutanud üldse, külmalt käivitades ujutanud ja soojalt ilma ujutamata- mõlemal juhul käivitub kohe kiirelt. Karburaatori võtsin lahti ja puhastasin ära. Mitte küll spets karburaatori puhastusainega, vaid mingi tavalisemaga. Üllatuseks mingit vaiku ei näinudki. Ma ei tea kas see võis nii olla, et kütusesegus olnud bensiin oli aurustunud ja õli alles jäänud, igatahes karburaator oli seest korralikult õline, bensiinipaagist voolas ka õli välja. Ujuk, nõel, düüsid- kõik olid õlised. Kaburaatoris seisnud kütusest nii palju õli kindlasti tulla ei saanud, võibolla siis paagi põhjast oli see õli tulnud (vahepeal selle pika seismise ajal kraan lahti tehtud või ei olnud päris tihedalt suletud). Või siis eelmine omanik oli seisma jättes ise õli pannud. :roll:
Klaasi ilmselt külge ei pane kuna ega sellega igapäevasõite (ja veel iga ilmaga) niikuinii tegema ei hakka. Praegu lülitite vahetamise plaane ei ole kuna kõik töötavad, sain signaali ka tööle (viga oli signaalis endas- puhastasin kontaktid ja natuke reguleerisin reguleerimiskruvist). See starteri tõmmits on vist sel pildil:

12.jpg

Üks sarnane asi oli istme all kaasas, esialgu ei osanud arvatagi mille jaoks see on, äkki siis ongi see sama. :bsmile: Eks seal relee-regulaatoris võib ka kontaktide probleeme olla peale nii pikka seismist, pole veel uurinud, igatahes laadimist hetkel ei toimu. Huvitav kas vajadusel selle relee-rgulaatori asemele midagi muud ka saab lihtsasti panna. Kunagi oli mul JAWA (must, vist 638, kuigi päris kõige uuema 638 välimusega nagu ei olnud) ja sel oli ka mingi releedega regulaator, selle asemel panin 1:1 (ilma juhtmestikus midagi ringi tegemata) sellise: https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_14483446.jpg
Värvimisega ei kiirusta tõesti, pigem meeldib kui võimalikult originaal ja oma vanusele kohane välja näeb. 8)
Aku sai peale, signaal tööle, tuled kõik põlevad, eest ja tagant pidurid lahti võetud/puhastatud ja paremini liikuma saadud, käigukastiõli vahetatud. Nüüd veel ainult gaasitrossi vaja ja siis saab juba sõitmist proovida. Loodan, et Muravei oma sobib (pidavat olema 203 cm pikkusega), see on tellitud.
On rõõm remontida kui poldid/mutrid on korralikult määritud olnud ja tulevad hästi lahti. Isegi näiteks ketipingutite mutrid (mis on vee ja tolmu käes) liikusid nii nagu uued.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

See tõmbits on jah geneka maha võtmiseks. Seal on see rootor ja harjad üldse üks probleem ehk see kollektor kuhu harjad vastu käivad kogus grafiidi tolmu sinna lamellide vahele ja lühistas nii ennast ise ära. Seda sai mitu korda puhastatud mingi plastist tehtud kaabitsaga. Laadimise puudumine võib olla sellega seotud,aga enne võta relee kaas maha ja proovi lihtsalt näpuga kontakte kokku panna,et kas geneaks voolu teeb või on viga juba seal. Kui laadimine tekib,siis esialhu ainult relee peetis. Seal relees kolm klemmi,aga milline neist mida tegi enam ei mäleta. Aga kui sul raamat olemas,siis sealt saab ju selgust.samas see genekas lahti teha pole üldse liigne töö,sest harjad jäävad seal kinni üsna kergelt kui mustust palju. selle ehitus on selline,et sealt ei saa mingeid kulumis jääke välja tulla. Kui starter ka hästi ei vedanud,siis kahtlustan harjasid. Seal on vist nii,et kaks harja on genekas ja kaks harja sarter.
Ma siin ajan praegu omale uue komplektse geneka-starteri teemat Ukrainast või venest. Sest ma tean,et see on ka mul kulunud. Venes leidsin umbes 150€ kanti selle ja Ukrainas oli suts üle 200€. Keti korpust ja kumme ei ole seal ka, vähemalt netist ,uusi siiani leidnud. Muraveile on kõike saada,aga Turistile-Tulitsale mitte midagi. Praegu kaalungi,et kas äkki üldse kett avatuks teha ja Scottoiler peale. Ühe kasutatud, uuema plastik korpusega, komplekti leidsin,aga see on müügis Siberis. Jääb suts kaugeks :)

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

See istme võti oli selline tsink plekist U profiili laadne umbes 5-7cm pikk pulk ja seda oli koos rolluga ainult üks,teisi võtmeid oli kaks. Sellega sai bensu kraani keerata,läks sinna pilusse ja siis istet lahti vajutada. Suurus just umbes selle istmes oleva kandilise luku augu suurus. Siis oli veel kapoti võti ja süütevõti a´la GAZ.
Leidsin netist pildi 1980 aasta raamatust ja seal on kapoti võti ja süütevõti kokku viidud ning istme ja bensukraani võtit pole justkui üldse mainitud. Vene inimene pidi siis ise aru saam,et kruvikas peab taskus olema :)
Selle eest oli seal kirjas,et garantii on 10000km või 18 kuud ja selle aja jooksul peab roller laitmatult töötama.

E: Raamatus kirjas, et bensukraan avada süütevõtmega ehk 1980a. enam eraldi võtit ei olnudki. Istet võib ka süütevõtmega avada ja ma ilmselt seda kunagi nii ka tegin.

10.jpg
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1210
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Turist »

urmas66 kirjutas: 26 Mai 2020, 22:09

Ühe kasutatud, uuema plastik korpusega, komplekti leidsin,aga see on müügis Siberis. Jääb suts kaugeks :)

Osta Kuressaarest 1979 a. Tulitsa ära, genekas vist sama, ketikaitsed (plastik) paistsid ka olema. Enamus juppe vist peaks samad olema, midagi ikka läheb tulevikus vaja jälle. 1400-ga müügis. :P
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=21690

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul on täpselt samades värvides(iste oli tehaset ka rohe-valge praegu must) ja venna sõnul ei ole nähtavalt roostes, vaid värv siiani ilus. Rehvid pidi tühjad olema. Mul vaja genekas ja ketijooks ning on ligi 100% originaal. Esimene uuena ostetu Teh pass ja must number nõuka aegne ka veel olemas.
Leidsin netist kontaktidega Muravei elektri skeemi, äkki on abiks ja jääb omale ka nähtavaks.

Elekter Muravei.jpg
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1210
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Turist »

Põhimõtteliselt sama skeem mis mul raamatus. Ei saa aru mida see nr. 13 teeb ja kus see reaalselt asub? Mu skeemil on see nr.7 ja natuke teise nimetusega (vene keel pole mul väga hea ja ei saa kummastki päris 100% aru).

skeem.jpg

morse
Postitusi: 1389
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 216 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas morse »

Sinu skeemil nr 7 on suunatule relee. Tiksumise järgi leiad üles :)

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2506
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Maaks »

13=relee-regulaator, reguleerib generaatori ergutust ja sellega generaatorist tulevat pinget ja aku laadimist.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1210
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Turist »

Mõtlesin seda urmas66 poolt pandud pilti, nr. 13 sealt on sama mis mu pandud pildil 7. Aga ok, tundub tõesti et suunatulede relee. :D Selle asukohta tean, algul kui suunatuled ei töötanud, siis otsisin üles ja vaatasin juhtmete kinnitused üle, aga probleem oli sunnatulede massis.

Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas Prii »

Suunatulede mass on seisnud Turistidel probleemiks. Ma vedasin suunatule juhtme rüüsis igale lambile lisamassi, et ei peaks selle probleemiga rohkem tegelema. Mul on Tallinnas hooratta tõmmits ka olemas, kui peaks laenuks vaja olema.

Braap..

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Turist T200 1972+ Bad Boy X

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Matm kirjutas: 27 Mai 2020, 10:47

Mõtlesin seda urmas66 poolt pandud pilti, nr. 13 sealt on sama mis mu pandud pildil 7. Aga ok, tundub tõesti et suunatulede relee. :D Selle asukohta tean, algul kui suunatuled ei töötanud, siis otsisin üles ja vaatasin juhtmete kinnitused üle, aga probleem oli sunnatulede massis.

Sellel minu pandud pildidl on suunakate releest tulev juhe pildilt välja jäänud ehk pildil on üks serv puudu.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”