Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Terv,
mõtlesin, et panen oma uue ratta osas ka väikese loo siia.
Ratas:
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R (1. generatsioon), stage 2 turbo (võimsus varieeruv, sõltuvalt palju turbo rõhku peale keerata, hetkel reaalselt Eestis mõõdetult tagarattast 255 Nm / 270 hj @ 1 bar, max ca 1,2-1,3 bar ehk siis umbes 300-320 hj - mis teeks mootorivõimsuseks väntvõllilt ca 360hj).
Tsikkel on tänavalegaalne tulede ja viledega ratas, algselt tehtud selliselt, et kui gondlid peal siis väljast aru saada eriti pole, et lisatud ka turbo.
Saamislugu:
Otsisin paar kuud tagasi omale võimalikku uut kiirendus tsikli toorikut Inglismaalt, kuuesajast. Leidsin väga huvitava ja kiire Triumph Daytona 675 ringrajaratta mille müüjaga hakkasin hinda läbi rääkima (polnud just väga odav), kahjuks (või õnneks) sõitis müüja paariks nädalaks ära puhkusele just siis kui mul positiivne ostuotsus valmimas oli ning reaalne kokkusaamine ja ost jäi seega ootele.
Hakkasin entusiastlikult mööda internetti sobilikke kiirenduseks vajalikke vidinaid Triumphile otsima ja muud infot selle ratta kohta erinevatest foorumitest kui täiesti juhuslikult sattusin ühes UK tsiklifoorumis nägema oma Busa müügikuulutust...
...ja kuna hind tundus üsna mõistlik, teades kui kallis (ja keeruline) on ise ehitada toimivat turboratast, tuli võtta kätte telefon ja paluda abi meie Eesti kohalike turbotsikli gurude Deivi ja Klausi ratta komplekteerituse ja hinna hindamisel ning - peaasjalikult Deivi aktiivse ässitamise tulemusena selle ratta lõpuks (peale samuti suht pikka info otsingu ja hinna tingimise perioodi) ära ostsin.
ühel ilusal päeval mõned nädalad tagasi veeretasime ratta treileri pealt maha, Deiv kes on mitu aastat gsxr 1000 turboga ringi sõitnud, läks asja kohe "proovima", kas on ikka hea... kui mees ratta seljast maha tuli, näitas oma konkreetselt värisevaid käsi ja pomises vaikselt "see on HIRMUS" - tuli mu näkku naeratus - pill on HEA
mis rattaga edasi sai ning vahepeal sellega tehtut ja pilte - panen lähiajal juurde siia.
EDIT: ja siinkohal tänusõnad neile kes selle rattaga seonduvalt mulle kõige rohkem abiks on siiani olnud :
Tõnis
Janek Kirjanen (Nuclear)
Deivid Urbus (Deiv)
Klaus Luhavee
Marek Virves
Marten Suur (Steelrider)
Veho Eesti (Urmo)
Expressmoto (http://www.expressmoto.ee)
Kaupo Toom (Harimal)
Korke
Rivo Jundas
Emo Racing Team - Sepp, Tips, Tihver, Nuke
ja kõik kes mult kunagi midagi ostnud on SUURED tänud!
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Ma vist sabaalust katte alt näinud
Aga ega sa ei tea turbo nimetust ning juhuslikult düno graafikut käespärast ei ole?
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Sa pead oma busaga tv3'e ukse taha sõitma, lased seitsmeste uudiste logod peale panna, võtad kamaluga pappi ja hakkad suvel korkega joonele panema. Seitsmesed uudised VS Reporter
Igatahes jõudu sulle.
-
- Postitusi: 124
- Liitunud: 19 Veebr 2007, 15:06
- Tsikkel: Yamaha XJR1300
- Asukoht: tallinn
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Korke busale konkurent või mis
53300612
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Viitsid mainida, kas tegemist 100% ise komplekteeritud turbolahendusega või osaliselt/tervenisti karbitoode?
Ja kui karbikas, kas siis HoleShot Racing, BigCC Racing või mõni muu?
Ise nillinud juba 2 aastat HoleShoti kraami, aga finantsid käivad oma radu..
Mis tüüpi ja marki stage kontroller sul peal on, kas käsitsiregullitav või mõni elektrooniline?
Kas aju on VEMS, Ignitech, DJ lisakontrolleritega või midagi muud?
Nuka tagant sai kuulda, et mootori poole pealt olevat sul tegemist stock lahendusega.
Kui nii, siis kas tulevikus on plaanis hakata sisemisi juppe vahetama?
Mõtlen klapid, vedrud, seibid, sidurikorv, õlipann, võll, kepsud, kolvid, jms?
Huh, sai vist piisavalt küsitud. Uudishimu tapab
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
mart211 kirjutas:Sa pead oma busaga tv3'e ukse taha sõitma, lased seitsmeste uudiste logod peale panna, võtad kamaluga pappi ja hakkad suvel korkega joonele panema. Seitsmesed uudised VS Reporter
Igatahes jõudu sulle.
Mis tähendab "kamaluga pappi"? Reporterilt?
-
Teema algataja - Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Dali - laupäeva ei maksa selles mõttes väga oodata, hetkel umbes 50/50 tõenäosus, et selle rattaga sinna sõitma saab ja isegi kui - siis äärmiselt pooliku lahenduse, olematu trenni/testi ja puuduolevate juppideta. tulemust kindlasti ei tule - point ainult eestikate mingid punktid "igaks juhuks" vormistada, äkki suve poole saab asja valmis Küll aga ootaks laupäeval Korke pilli liikumist. Väga.
TV3 ukse taha ple plaani minna, tegu siiski tänavarattaga, millega võibolla, hobikorras ka kiirendustel käia.
Korke konkurendiks saaks ratast pidada pädeva sõitjaga sangas, mina see kahjuks tänasel päeval veel pole.
Ratas on HoleShot Racing toode, nende nimekirjas stage 2 koos mõningate lisadega. Ilmselt parim tootja/komplekteerija euroopas, sellest ka usk sellist asja osta. nö isetehtud turboga asja poleks ostnud. Palju tuleb ise veel juurde panna. Mootor on küll jah, niipalju stock nagu neil stage 2 kit koostatud - st kolvid on siiski nö "turbokolvid" juba sees ja mõned vidinad veel modifitseeritud / vahetatud. Hetkel näeks vajadust mootori osas muud (kepsud jne) vahetada kui plaaniks turbot vahetada või boosti tõsta või lõppkiirus võistlustel sõita - tänasel päeval tegelen pigem boosti/võimsuse piiramisega
Hetkevõimsusele peaks mootori sisu "peaaegu" piisav olema, tuginedes laialt testitud ja levinud tootjapoolsetele teadmistele - alati võiks (ja peaks) ka varu muidugi olema kuid rahakott seab omad piirid siinkohal...
Hetkel nõrgim lüli on kindlasti sidur, mis on stock (v.a. vedrud).
Boost stage controller oli mingi manuaalne 2 astmeline mis suurt ei töötanud, tellitud ja paigaldamisele läheb elektrooniline 6 stage multifunktsionaalne controller, mis võimaldaks aidata ka kiirendusel mingeid enamvähem aegu ehk kunagi saavutada.
Aju on stock ja lisapihustite juhtimine käib eraldi, tootja enda "karbikesest". Vahendite tekkimisel paigaldaks ka uue aju. Või asendaks selle suht vanaaegse lisapihustite juhtploki kaasaegsema vastu.
Pilte panen ka. Lähiajal.
Ahjaa - turbo föön ise on Mitsubishi toodang, väiksemapoolne. Ja dünograafikud on olemas aga siia ei raatsi panna
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Pane ikka.
Kuid edu edu sulle.
Ehk õnnestub seda ratast suvel kuskil liikumas ka näha.
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Jõudu tubli motohundikene!
Pane 50km/h kirikusse ja ära siin kilovatiga küll kiitle!
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Hajabuusa kirjutas:Jõudu tubli motohundikene!
Pane 50km/h kirikusse ja ära siin kilovatiga küll kiitle!
Pacaan ja kerik ei käi kokku.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Hajabuusa kirjutas:Jõudu tubli motohundikene!
Pane 50km/h kirikusse ja ära siin kilovatiga küll kiitle!
ma ennast väga rumalaks inimeseks ei pea aga sinu postitusest küll mitte mõhkugi aru ei saanud - kas peaksin 50km/h kirikusse sõitma? hayabusaga? miks? võin kirikusse sõita küll, pole mingi probleem, kuid ilmselt läheksin sinna jala või autoga ning vähe sobivamalt riietatuna kui oma sõidukombes
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
-
- Postitusi: 3828
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Hajabuusa kirjutas:Jõudu tubli motohundikene!
Pane 50km/h kirikusse ja ära siin kilovatiga küll kiitle!
Katus sõidab?
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
sepp kirjutas:Hajabuusa kirjutas:Jõudu tubli motohundikene!
Pane 50km/h kirikusse ja ära siin kilovatiga küll kiitle!
Katus sõidab?
Pigem puudub, kui sõidab ...
-
- Postitusi: 971
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Hajabuusa kirjutas:Jõudu tubli motohundikene!
Pane 50km/h kirikusse ja ära siin kilovatiga küll kiitle!
mingi inside joke vä???
krt kui mitu korda lugeda ajab ikka naerma küll
see post kõlbab küll huumori rubriiki nagu maasikas karule p...e. huvitav mida ja palju tarbiti et sellist puhast kulda pritsima hakkas. või jäi just midagi sisse võtmata!
-
- Postitusi: 2004
- Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
- Tsikkel: Midnight Star 1900A
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
13reede kirjutas:Pahadeplaneedi palatikaaslane????
K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Miks peab ühe hea teema ära risustama ühe kommentaari mämmutamisega?
Selle jaoks on teised teemad.
Võiks ikka jääda ühe mootorratta juurde- Suzuki hayabusa, või peaks teema pealkirja ära vahetama?
Olge nüüd inimesed ja lõpetage see ära.
võiks düno pildi ka siis siia juba panna ja paar pilti rattast ka.
ratas tundub aga väga
pahadeplaneet kirjutas:Aga kuidas käib 1000 bike kui on 25kw piirajad
on sellega võimalik üldse sõita nii et kiivrit märjaks ei nuta
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
- Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
- Asukoht: Tallinn. Varese tn.
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
christian kirjutas:võiks düno pildi ka siis siia juba panna ja paar pilti rattast ka.
ratas tundub aga väga
jah.. konkurentidele võiks siis düno graafiku juba meili peale ka saata
-
Teema algataja - Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
mart211 kirjutas:Mina sain seda näha. Ilus punane oli
pole enam kauaks "ilus punane" vaja ikka kustomiseerida veidi ka aparaati oma maitse järgi, ei saa ju korkest ja tema kuulsast busast palju kehvem olla...
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
- Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
- Asukoht: Tallinn. Varese tn.
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
pacaan kirjutas:mart211 kirjutas:Mina sain seda näha. Ilus punane oli
pole enam kauaks "ilus punane" vaja ikka kustomiseerida veidi ka aparaati oma maitse järgi, ei saa ju korkest ja tema kuulsast busast palju kehvem olla...
no arvestades laupäevaseid tulemusi ....
-
Teema algataja - Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Säga kirjutas:pacaan kirjutas:mart211 kirjutas:Mina sain seda näha. Ilus punane oli
pole enam kauaks "ilus punane" vaja ikka kustomiseerida veidi ka aparaati oma maitse järgi, ei saa ju korkest ja tema kuulsast busast palju kehvem olla...
no arvestades laupäevaseid tulemusi ....
mnjah. laupäeval korkel oli tulemus hapu st nullilähedane, ise ei saand üldse rajale - seega vabsee ümmargune null aga erinevalt korkest ei tahtnud mina ratast rajale häbistama minna
ple ullu - saame ilmselt teise turboka kah veel järgmiseks korraks jonksu ja siis kindlasti mõlemad rajal, rohkem valmis rattaga ja äkki ka veidi treeninud sõitjatega, 600cc vabalthingavate rataste aegu ei tahaks sõitma tulema hakata kohe üldse mitte...
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=231567 ?
Sama ratas vist nagu tundub?
Kas nn turbokolvid langetavad aint surveastet või on tugevamad ka?
-
Teema algataja - Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
Martin. kirjutas:http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=231567 ?
Sama ratas vist nagu tundub?
Kas nn turbokolvid langetavad aint surveastet või on tugevamad ka?
ikka tugevuse pärast on need kolvid kuna stockid kannatavad hinnanguliselt kuni 250hp ja ainult suht madalat boosti. järgmiseks võimsuspiirajaks on stock kepsud, nendel "ohutu" piir ca 350hp - mistõttu, kuigi pealolev föön ilmselt võimaldaks ka boosti mis tagaks 400hp jõu (iseasi kui kaua seda boosti hoida jaksab), ei saa niipalju seda peale keerata kuna tõenäosus kepsud lendama saada on siis suur. mitte, et see üldse oluline oleks - reaalne praegunegi jõud on küll ja veel.
ma pole tegelikult kindel, et need konkreetsed kolvid, mis minu rattal üldse surveastet langetavad kuna selle jaoks on nö lisatihend silindriploki vahel. EDIT: targematega konsulteerides selgus, et nendel kolvidel siiski ka oluline roll surveastme alandamisel lisaks tugevusele.
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
-
Teema algataja - Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
vahepeal tehtud ja sellel nädalal tehtavad tööd:
paigaldatud modifitseeritud lühemakäigulised esiamordid (Suzuki GSXR 1000 K3 K4)
taga-amort madaldatud (lühendatud käik), kiigepikendustega sõitmiseks (ka tänavaseades)
/täpsem vedrustuse seadistamine veel tegemata/
asendatud orig lenksud ning paigaldatud need allapoole ülemisi prille (ehk siis muudetud sõiduasend sportbike-ilikumaks)
vahetatud jalarauad jäikade reguleeritavate Gilles võistlusjalaraudade vastu ja modifitseeritud jalaraua asendi kinnitused (kosmeetiline pool lõpetamata)
asendatud/asendamisel orig esipidurisüsteem (nüüd Brembo radiaal pump, ISR monoblock radiaal support, sbs klotsid ja PFM performance ketas, armeeritud voolikud). tänavaseades kasutusel siiski 2 kettaline süsteem, Tokico radiaal supportite (GSXR/ZX6R/ZX10R jms) ja Hayabusa orig ketastega.
tehtud rooliamordi hooldus (originaal, mittereguleeritav). hiljem asendus Öhlins reguleeritava amordiga (vaja hankida sobiv kinnituskomplekt).
tehtud siduri töösilindri puhastus ja remont. vahetamisel siduri peapump (radiaal Aprilia Brembo pumba vastu). Kaalumisel oli trossiga lahenduse kasutamine orig hüdraulika asemel aga kuna "riiuli" komplektid maksavad ülemõistuse palju siis esialgu jäi hüdrauline sidur. lock up siduri ost pooleli - vajadusel siis ka selle paigaldus lähiajal.
asendamisel orig.veljed Dymag magneesium kergvelgede vastu (mitte kaalu pärast aga lihtsalt vaja võistlusrehvide jaoks teist komplekti velgi)
paigaldatud eBoost2 elektrooniline 6-stage boost controller (test&tune pooleli)
paigaldatud käiguvahetus märguande tuli
täispikk summuti asendatud lühikese väljalaske toruga (hetkel veel pooleli)
proovitud muuta wastegate-i (boosti alandamiseks), hetkel ei õnnestunud veel
kergelt modifitseeritud õlipanni ja vahetatud lekkiv tihend.
ja igasugu muud nipet näpet pudi padi veel tehtud mis enam meeldegi ei tule.
sel nädalal paigaldamisel pneumo käiguvahetusabi (mingi vanakool variant), datalogger (ajutiselt laenatud), uus kütusepump (ja vajadusel regulaator).
veel sel nädalal vaja testida ja kontrollida kütusesegu ja küttesüsteemi komponente, vajadusel asendada ja dünotestida / seadistada. ja teha esimesed trennid kuskil. aaargghh... võistlus juba laupäeval
värvimine edasi lükatud juuni lõpuks
raha kulutatud - üsna palju.
sõita saanud - õieti polegi veel
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 15 korda
- Kontakt:
Re: Suzuki Hayabusa turbo - pacaan
ära unusta paigaldada 12 volti sigarisüütaja pistik. Sobilik koht on vasaku lenksu juures.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.