Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Seda, kuidas ma aasta tagasi endale dual sport ratast ostima hakkasin, saab lugeda teemast: viewtopic.php?f=10&t=109652
Juba toona oli KLR mu peamisi favoriite.

Ning eile saigi siis üks, kuus aastat tagasi liikusregistrist kustutatud KLR pärast ülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist uuesti Eesti teedele lubatud sõidukite nimekirja kantud. :bsmile:

_SSO3985.jpg

Mu esmakohtumien selle rattaga tekitas kahetisi tundeid. Kriipsud-kraapsud, kuivanud pori, roostetavad poldid, paari koha pealt lagunenud plastik. Küljest murdunud peegel. Mittetöötav suunatuli, streikiv süütelukk, reservasendis tilkuv kraan. Näritud ja narmendavad cripid, millest ühest vaid pool alles. Mittetöötav spidomeeter.
See kõik nagu natuke pelutas. Samas teisalt veenis, et omanik ei ürita mulle miskit koletist ilusas pakendis maha müüa. Vaid müübki ratast täpselt nii nagu see on. Seda enam, et mõisa mõõtu maja ning selle ees seisvate autode järgi otsustades, polnud tal ka mingit vajadust ratast rahaks teha. Kinnitan siinkohal, et maja oli seest ja väljast väga ilus ja korras, ehk siis ei olnud ka asi selles, et inimene lihtsalt ei suuda korda luua.

A no see maja pole oluline. Oluline on see, et ratas käivitus ilma probleemideta. Kusjuures katsusin mootorit - ei olnud eelnevalt soojaks sõidetud. Tegin proovisõidu. Katsusin maanteel kõik käigud läbi - lülitusd ilusti. Aga kuidagi hästi pehmelt. Nagu ei tunnegi, et käik vahetub, ainult pöörded mutuuvad. Ei tea, kas peabki nii olema.
Keerasin ka pehme kattega külavaheteele. Whoa....elus pole ma sellistel teedel end nii kindalt tundndu. Sai lasta pea sama kiiresti kui maanteel. Ehk siis proovisõit veenis mind, et pole nagu põhjust kaupa kati jätta ja endale Bolti järgi kutsuda. Kui müüja veel Garmin Nüvi 220 kauba peale ulatas, oli asi otsustatud.

Juba õhtuhämaruses sõitsin rattaga koju.

Järgmisel õhtul käisin ratta põhjalikutl puhastusvahendiga üle. Vaja oli. Keegi oli ilmselt mõned aastad tagasi söönud sadulas moosisaia. Paagil olevate plekkide konsistentsi järgi otsustades vaarikamoosiga. See tuli kenasti maha. Ka plastikud ei määrinud pärast pesu enam käsi.
Peeglid, millest ühest oli alles vaid vars, kruttisin küljest ära ja panin asemele kunagi Ducati küljes olnud peeglid. Need isegi sobivad sellele KLRile. Meentuab natuke uuema generatsiooni isendit.
Samamoodi sikutasin küljest need mädanenud gripid ja asendasin Ducatist üle jäänud grippidega. Sai kohe soliidsem.
Suunatulega oli see kamm, et alguses kahtlustasin või lootsin, et ehk on lihtsalt pirn läbi. Suunaka katteklaasi eemaldanud, selgus et probleem võib olla ka muus. Pirn oli oma pessa niimoodi kinni roostetanud, et ei liikunud absoluutselt. Uhasin roosteemaldusvahendit sisse ja lõgistasin, Jälle roosteeemaldusvahendit ja jälle lõgistamist. Pärast poole tunnsit mässamist, mille käigus sai tulblisit roostekarva vdeleku pirnipesast välja uhatud, sain pirni kätte. Puhastasin pesa ära, keerasin pirni sisse ja ..olemas - blinkis.

Süüteluku seisukorra parandamiseks riivisin sinna sisse hariliku pliiatsi puru. Hakkas paremini tööle küll. Isegi rooliluku asendisse liikus.

Ja ega ma esimese hooga rohkem midagi teha ei saanudki. Sõitsin ülevaatusele, sain läbi ja võtsin ratta uuesti arvele. Great Success nagu ütleks Borat.

Nüüd oleks vaja rattal õli vahetada. Eelmine omanik tegi seda viimati kuus aastat tagasi. Kõlab jubedalt aga noh, ta ei sõitnud kah vahepeal eriti.
Samamoodi ilmselt tuleb ära vahetada õhufilter. Ma ei ole julgenud seda veel vaadatagi. Aga arvestades, millises seisus ratas oli, siis nojah...ilmsetl on hiired õhufiltri ära söönud ja sinna oma uru teinud vms.

Õhufiltri vahetusega ehk saab ka sellest paukuvast helist lahti, mis praegu tekib kui gaasi järgi anda. Samas, tõenäoliselt vajab ka karpa puhastamist. Aga see käib juba üle minu tehniliste oskuste.

Ahjaa...ja üks esiaamordi zimmer tunudb kah kergelt lekkivat. A selle vahetamisega saan äkki isegi hakkama. Aga sellega on natuke aega. Praegu pole mul ei keskpukki ega ka manuaali.
Ning muidugi jah, spidokas tuleks mingi hetk tööle saada. Äkki ei olegi tigu õhtul vaid on lihtsalt saasta ning roostet täis.

Sellest kuidas ratas maastikul käitub ja kas mu ootsutele vastab, sellest ilmselt järgmisel kuul. TET peab natuke ootama sest õli ja filtrite vahetuseks ning muudeks remonttöödeks pean jälle palgapäeva ära otoama. Praegu läks kogu raha ratta soetamiseks ja registreerimsieks. Täis loll, eksole. Aga teinekord on lihtsalt nii, et on vaja. Ja kui on vaja, siis on vaja.

Lisan mõned täna tehtud pildid kah:

_SSO4034.jpg
_SSO4003.jpg
_SSO4018.jpg
_SSO4022.jpg
_SSO4028.jpg
_SSO4034.jpg
_SSO4007.jpg

Päevik sai tehtud, kuna ilmselt hakkab selle ratta putitamisega veel huumorit saama.



Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas joel »

Nozzu kirjutas: 17 Sept 2021, 14:56

Mu esmakohtumien selle rattaga tekitas kahetisi tundeid. Kriipsud-kraapsud, kuivanud pori, roostetavad poldid, paari koha pealt lagunenud plastik. Küljest murdunud peegel. Mittetöötav suunatuli, streikiv süütelukk, reservasendis tilkuv kraan. Näritud ja narmendavad cripid, millest ühest vaid pool alles. Mittetöötav spidomeeter.

Mitu punkti sellest ostueelse kontrolli nimekirjast oleks edukalt läbinud? viewtopic.php?f=1&t=111004#p864208

Joel

Nomidaiganes
Postitusi: 23
Liitunud: 06 Sept 2018, 16:02
Tänatud: 2 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nomidaiganes »

Inspiratsiooniks

Jõudu :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

joel kirjutas: 17 Sept 2021, 15:07
Nozzu kirjutas: 17 Sept 2021, 14:56

Mu esmakohtumien selle rattaga tekitas kahetisi tundeid. Kriipsud-kraapsud, kuivanud pori, roostetavad poldid, paari koha pealt lagunenud plastik. Küljest murdunud peegel. Mittetöötav suunatuli, streikiv süütelukk, reservasendis tilkuv kraan. Näritud ja narmendavad cripid, millest ühest vaid pool alles. Mittetöötav spidomeeter.

Mitu punkti sellest ostueelse kontrolli nimekirjast oleks edukalt läbinud? viewtopic.php?f=1&t=111004#p864208

Tead, ei viitsi isegi vaadata. Läksin põhimõtteliselt selle, kulda väärt soovituse peale: Istu peale, sõida ja kui tunne on õige - siis on õige!
Küll muud hädad annab pärast järgi aidata.

No seda ma tean, et piduriklotsid on läbi. Sel rattal on juba ideaalses olekus pidurdamsiega probleeme. Ducati piduri puudutamisele järgneb kohe valulik reaktsioon munandites ja ratta peatumine. KLR aga...noh, piduri heeblit tõmmataes hakkab ratas aeglaselt kiirust kaotama.
Pidurikettad tundusid aga OK olevat.

Katsusin ka rattaid loksutada, et kas on laagrid läbi. No ei loksunud.
Uurisin raami - no on must ja värv maas, aga kuskilt mõlkis ei ole ja roostes kah mitte.
Mis veel....elektrivärk tundus töötavat - v.a üks suunakas.
Kodaraid natuke kõlsitasin kah ja vaatasin ega veljed mõlkis ole. No tundus kõik ok.
Mootor ei olnud kah kusagilt nähtavalt õline. Kui oleks probleeme olnud, oleks näha olnud, sest nagu öeldud, omanik ei teinud midagi pildi ilsutamiseks.
Ahjaa..ka soojalt läks mootor kenasti käima.
Suitsu välja ei ajanud. Ehkki eile jah, käima pannes ikka tuli seda suitsu sumpast välja rohkem kui Ducal. Samas polnud see must suits.
A...hammakaid vaatasin kah. Needki tundusid täitsa ok olevat. Tegelikult nägid enam vähem uued välja. Moos oli kuus aastat tagasi koos ketiga ära vahetnud ja pärast seda jäi ratas seisma.

Ehk siis jah...natuke uurisin aga....

Viimati muutis Nozzu, 17 Sept 2021, 15:35, muudetud 1 kord kokku.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas tito »

Lahe ülevaade ja esimene pilt täiesti söödavast rattast!
Remondi manuaale on interneedus täis ja ilmselt sinutoru aitab ka liikuva pildiga, selle pärast ei pea stressama ja no ilmselt siingi mõni sama ratast omanud guru.
Igatahes jään uusi postitusi huviga ootama (w)


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

Pole hullu midagi, 1200 eest on ratast küll :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

will111 kirjutas: 17 Sept 2021, 15:28

Pole hullu midagi, 1200 eest on ratast küll :D

Hahahaha.....no....ei saanud sellise rahaga. Ikka märksa rohkem maksin. Aga ütleme et alla 2000

Ok, saan aru, õiglane hind oleks 1200 olnud, jah?

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

Ei oleks. See paistab päris sile pill :D

Barn Find!

:)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

morse kirjutas: 17 Sept 2021, 16:44

Ei oleks. See paistab päris sile pill :D

Barn Find!

:)

Nojaa. Mulle tundus kah, et võib olla. Läbisõit kõigest 40 000.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

Nozzu, ei see oli naljaga pooleks :D no ütleme, et mina oleksin maksnud max 1500e, aga kuna mina ei ostnud ratast siis see pole tegelikult üldse oluline. tegelikult mulle tundub ka päris okei, vähemalt visuaalselt ja arvestades selle masina vanust. endal oli kunagi ammu vist kas teine või kolmas ratas kle500, mis maksis küll tunduvalt vähem kui 1200e ja oli ka veel tunduvalt vanem, kuid sõitis sellegipoolest ilma igasuguste investeeringuteta minu käes kuskil aasta ja teadaolevalt sõites veel hiljemgi edasi. lihtsalt eriti fun ei olnud ja metsas polnud sellega ka suurt miskit teha ning kohe ostmise päeval ja koju sõites (ostsin üsna oma kodukoha lähedalt) sai ühe kruusatee meeletus porilombis pimedas korralik külg maha pandud...otse lombi põhja :D seda halli sitta ei saanudki enam kunagi igaltpoolt vahedest kätte. aga loodetavasti sul läheb palju paremini ja nii sügavale sita sisse selle pilliga ei sukeldu

PS. see pliiats trikk on päris huvitav, peab ka kunagi proovima

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

See pliiatsi trikk on legit värk jah.
Eks ma olin seda enne kah kuulnud ja eri kanalitel näinud. Proovinud polnud.
A näiteks ka MC Garage vennad soovitavad seda:

https://youtu.be/dorEvoVVjO8

Mis ratta hinda putuub, siis jah, pakkusin ise kah algul 1500. Aga vana ütles, et 1500 pakkus talle ka õepoeg kes tahtis sellest scramblerit ehitada. Ja 1500 annaks ta pigem õepojale kui mulle selle ratta. Noh...eks mul tuli siis maksta, mis küsiti. Ja kiiresti, enne kui õepoeg raha kokku saab :)
Samas, kui mobile.de st vaadata, siis KLRi hinnad on veel kõrgemad.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ah see paar sotti siia-sinna ostuhinnas on hiljemalt 2 kuu pärast unustatud teema, lihtsam on kohe ära unustada. Kui sõita palju offroadi, siis nagunii hakkab neid pulki lendama vasakule ja paremale, varustusest ma üldse ei hakka rääkimagi, nii selga käivast kui igasugu kottidest ja värkidest. Samas vast natuke paremini ja põnevamalt kulutatud raha ikka, kui Viru ring - Viimsi Statoil liini triikimine...

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Jesper kirjutas: 17 Sept 2021, 23:09

Ah see paar sotti siia-sinna ostuhinnas on hiljemalt 2 kuu pärast unustatud teema, lihtsam on kohe ära unustada. Kui sõita palju offroadi, siis nagunii hakkab neid pulki lendama vasakule ja paremale, varustusest ma üldse ei hakka rääkimagi, nii selga käivast kui igasugu kottidest ja värkidest. Samas vast natuke paremini ja põnevamalt kulutatud raha ikka, kui Viru ring - Viimsi Statoil liini triikimine...

Kirjutan alla. Absoluutselt nõus!

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Minu kartus osutus tõeks.

Sellise õhufiltri avastsain siis ratta küljest.
Räigelt kleepuv ja räpane.

Uhh.... joppenpuhh.

Arvatavasti iga teine mootorratas kui KLR oleks sellise kohtlemise peale juba surnd.

IMG_20210921_145303.jpg
IMG_20210921_145320.jpg

A täna saan uue filtri kätte ja see õudus lõpeb. Loodetavasti ei ole mootor väga kahjustada saanud sellest jamast.
A millega ja kuidas ma seda õhufitri karpi puhastada võiksin?
Break cleaner või silikooni eemaldaja oleks ok? Või on ohtlik kui need aurud sisse pääevad sealt?

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Sa seda ikka tead, et švammfilter on pestav (spetsiaalse pesuainega) ja see tuleb enne paigaldamist õlitada (spetsiaalse õliga, ka uus)? See "vana" filter tõenäoliselt käib veel tükk aega, ma olen pärast tolmusel rajal sõitmist ka palju kurjema välimusega filtri välja võtnud.

See laga kraabi misiganes käepäraste vahenditega välja, peaasi et midagi mootorisse ei aja. Ma olen tavaliselt puhastuspaberist nutsaku õhutorusse toppinud (NB! see on mõistlik sealt hiljem ka eemaldada, muidu tekivad käivitusprobleemid, damhik), laisemad ostavad poest filtri asemele käiva plastmassist kaane ja lasevad boksi survekaga puhtaks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Jesper kirjutas: 21 Sept 2021, 15:39

Sa seda ikka tead, et švammfilter on pestav (spetsiaalse pesuainega) ja see tuleb enne paigaldamist õlitada (spetsiaalse õliga, ka uus)? See "vana" filter tõenäoliselt käib veel tükk aega, ma olen pärast tolmusel rajal sõitmist ka palju kurjema välimusega filtri välja võtnud.

Ahnii.. Ok :) Ma, tänavaratastelt tulnuna, pole nii räpast filtrit varem näinud. Aga ok, siis tean, et ära ei viska. Aga uue panen peale ikka. Sai juba tellitud.
Seda et õlitada tuleb fiktrit, seda jah eile YouTubest õppisin. Nii et surtsu filtriõli hankisin samuti.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Nonii

Üks suhteliselt lihtne operatsioon tehtud. Loodetavasti õnnestus - kunagi varem pole svammfiltritega kokku puutunud ega neid töödelnud.

Sebisin Motardi Raidult HiFlo õhufiltri ning raasike õhufiltriõli. Naiselt panin pännu jäätisekarbi.

IMG_20210921_211129.jpg

Nõrutasin õli jäätisekarpi ja mätsisin ettevaatlikult filtrit seal sees. Sõrmede vahel mudisin kah ja lõpeks pigistasin õrnalt õli välja. Ning jätsin enam vähem 40 minutiks kuivama. Tulemsu selline:

IMG_20210921_222426.jpg

Aega täitsin õhufiltri pesa puhastamisega. Kusagilt jäi meelde, et selle kopsiku põhjas on ka vee äravoolu ava. Isegi selle leidsin üles ning pidin peenikese kruvikeeraja appi võtma, et see saastast, mis tundus olevat värske asfalt, puhtaks surkida:

IMG_20210921_224015.jpg

Enne oli selline:

IMG_20210921_145320.jpg

Ning seejärel juba uus, õliga immutatud filter omale kohale:

IMG_20210921_225014.jpg

Järgmine operatsioon õlivahetus. Siis saab ehk teha väikese sõidu maastikul.

Seejärel siduri heebel ja tross. Heebel käib ikka suhjt raskelt ja lõtku pole üldse. Ei heeblil ega ka trossi teises otsas, seal kus tross sidurisse jookseb vms. Nagu ma aru saan, peab seal kah väike freeplay olema.

Seejärel tuleks ilmselt piduri suppordid laiali lammutada, ära puhastada, uued klotsid panna ja õhutada.

Ahjaa...ja see pagana spidomeeter. See kah.

Ja täna avastasin, et masina alla on kergelt õli tilkunud. Pole liiga hea. Aga nagu KLRi foorumis keegi sarnast teemat kommenteeris - muretsema on aeg hakata siis, kui õliloiku enam alla ei teki. Noh, tegelikult, ilmselt tuleb ühelt maalt ka selle probleemiga tegeleda.

Üks simmer lekib kah kergelt. Aga see on normaalne.Nagunii oleks vaja uus amordiõli kah panna.
Õnneks talv on pikk ja jõuab nokitseda.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Sul on siduri reguleerimiskrae suht kaugele välja keeratud, enne suuremat lammutamist proovi seda väheke sissepoole timmida ja vaata, kas tekib tühikäik.

image.png
image.png (318.55 KiB) Vaadatud 3423 korda

Üldiselt võrreldes asfaldiratastega käivadki mammutite tross-sidurid raskelt, ma ka õlitasin ja möllasin ning panin isegi uue trossi, aga kasu oli marginaalne ja harjutasin end lihtsalt nimetissõrme asemel keskmise näpuga tirima. Muidugi üle vaadata võib ikka, aga mingit imet sealt tõenäoliselt oodata pole.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sa pead endale sebima ka spetsiaalset filtri pesuvedelikku. Millegi muuga seda filtrit korralikult puhtaks ei saa.


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas pyta »

mx77 kirjutas: 22 Sept 2021, 08:50

Sa pead endale sebima ka spetsiaalset filtri pesuvedelikku. Millegi muuga seda filtrit korralikult puhtaks ei saa.

Miks tavaline bensiin ei kõlba?

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas bitter »

Minu hinnangul bensiin teeb filtri puhtaks küll aga väidetavalt ka lõhub seda liigselt.

Nozzu kirjutas: 21 Sept 2021, 23:09

Ja täna avastasin, et masina alla on kergelt õli tilkunud.

Mis värvi? Värskelt õlitatud filter võib ka tilkuda alguses.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Jesper kirjutas: 22 Sept 2021, 00:45

Sul on siduri reguleerimiskrae suht kaugele välja keeratud, enne suuremat lammutamist proovi seda väheke sissepoole timmida ja vaata, kas tekib tühikäik.
image.png

Üldiselt võrreldes asfaldiratastega käivadki mammutite tross-sidurid raskelt, ma ka õlitasin ja möllasin ning panin isegi uue trossi, aga kasu oli marginaalne ja harjutasin end lihtsalt nimetissõrme asemel keskmise näpuga tirima. Muidugi üle vaadata võib ikka, aga mingit imet sealt tõenäoliselt oodata pole.

Novot, raju! Tänud, Jesper! On ikka mehi, kes vaatavad rattale peale, leiavad kohe vea ning oskavad ka ravi määrata.

Tõtt öelda oli enda tegevusplaan kah umbes selline, et alustan siduri sättimist ülevalt heebli juurest (ainutl ma polnud veel aru saanud, kas pean kruvi sissepoole või väljapoole keerama). Kui sealt kruttides tulemsut ei saa, proovin alt siduri juurest mutrid lahti keerata ja trossi järgi anda. Ja kui ka see ei aita, siis trossiõli. Ja kui ka see ei aita, siis uus tross.

A nagu nüüd tean, siis raske sidur ei ole mitte hälbimine normist vaid norm. Seega liig palju närveldada pole vaja selle pärast. :bsmile:

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

mx77 kirjutas: 22 Sept 2021, 08:50

Sa pead endale sebima ka spetsiaalset filtri pesuvedelikku. Millegi muuga seda filtrit korralikult puhtaks ei saa.

Mhmh, ideaalne olekski ilmsetl kaks filtrit. Üks peal, teine pestud, õlitatud ja kilekotis peale panemist ootamas. Aga noh...see on juba teema selleks ajaks, kui muud asjad korras.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

bitter kirjutas: 22 Sept 2021, 09:39

Minu hinnangul bensiin teeb filtri puhtaks küll aga väidetavalt ka lõhub seda liigselt.

Nozzu kirjutas: 21 Sept 2021, 23:09

Ja täna avastasin, et masina alla on kergelt õli tilkunud.

Mis värvi? Värskelt õlitatud filter võib ka tilkuda alguses.

Aaa..ei, see õli oli seal juba enne filtri vahetama hakkamist.
Vot ei saagi aru, mis värvi. Tundub, et värvitu. Seda avastasin ka esimesel hommikul ratast garaazhis vaadates sutsukese. Ja nüüd oli samamoodi, et põrandapraos jooksis nagu selline tume peenike triip aga selle kõrval oli värvitu vedelik. Ehk siis see mustus võis äkki lihtsalt põrandal olev mustus olla.

Ahjaa...õhufiltri õli see ei olnud, Sest praegu avastasin maast ka laigu sinsit õli, mis on õhufiltrst välja nõrgunud. Tea kas jäi liiga palju seda õli filtirsse? ja nüüd tõmbab käima pannes kõik mootorisse?

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma olen sellega pesnud, ühest pudelist jätkub umbes üheks hooajaks, tundub soodsam kui näiteks Motuli vedelik: https://www.motonet.ee/et/toode/593050/ ... hend-900-g . Bensiin on totrus väljaspool hädaolukorda, kallis, haiseb, mürgine ja pärast pesu seda ju paaki ei vala enam, seega peab ka jäätmejaama vahet sõitma. Õhufilter tundus sul natuke üleõlitatud jah, samas ma ise kasutan sprayd, niiet ei oska öelda, milline ta vedelikku kastes välja peab nägema. Aga kui tilgub, siis võta uuesti maha ja pigista uuesti liigne õli välja, seda ei pea väga siidikinnastes tegema, kujutle, et pigistad nõudepesulappi või pesušvammi kuivaks.

Siduri kruvil keerad kõigepealt selle ümmarguse ratta lahti, mis vastu heeblit on ja siis lõdvendamiseks keerad sisemist kraed heebli sisse, pingutamiseks vastupidi. Kui natuke mõtled seal kõrval, siis saad suht kiiresti ise ka aru, milles loogika on.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

pyta kirjutas: 22 Sept 2021, 09:35
mx77 kirjutas: 22 Sept 2021, 08:50

Sa pead endale sebima ka spetsiaalset filtri pesuvedelikku. Millegi muuga seda filtrit korralikult puhtaks ei saa.

Miks tavaline bensiin ei kõlba?

Lahustab filtri materjali pikapeale

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jesper kirjutas: 22 Sept 2021, 10:01

Ma olen sellega pesnud, ühest pudelist jätkub umbes üheks hooajaks, tundub soodsam kui näiteks Motuli vedelik: https://www.motonet.ee/et/toode/593050/ ... hend-900-g .

Selle pulbriga saab pesta Twin air Bio filtriõli. Tavalise filtriõli pesemiseks hästi ei kõlba.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Mulle tundub see juuksekarvade poolitamisena, silmaga küll mingit vahet pole, lõhna järgi saab aru, mis millega pestud sai. Aga ma pigem lihtsalt tahtsin tuua näite, et mis summadest jutt käib, muidu inimesed arvavadki, et pesuvedelik on mingi hirmus kallis ja special race factory teema ja õige talupoeg lobistab ikka bensiiniga jne.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jesper kirjutas: 22 Sept 2021, 10:47

Mulle tundub see juuksekarvade poolitamisena, silmaga küll mingit vahet pole, lõhna järgi saab aru, mis millega pestud sai. Aga ma pigem lihtsalt tahtsin tuua näite, et mis summadest jutt käib, muidu inimesed arvavadki, et pesuvedelik on mingi hirmus kallis ja special race factory teema ja õige talupoeg lobistab ikka bensiiniga jne.

Valvoline filtriõli ta igathes ei eemaldanud, aga see on tegelikult ka üks paremaid (loe: kleepivamaid).

Samas selle kulu kohta - kui ma kasutasin seda Valvoline filtriõli, siis mul oli eraldi suurem pesuämber, kus sees oli 5 liitrit seda Valvoline pesuvedelikku ja sellega sai rahulikult terve hooaja pesta, sodi vajus ämbri põhja ja moodustas sinna klombi.
Aga viimasel ajal läksin mugavaks ja kasutan seda TwinAir Bio kraami ja pesen pesumasinaga filtreid :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Nii....kruvisn seda kraed heeblile sisse ja sain üles heebli juurde paari millise lõtku. Peaks hea olema küll.

Aga alt, fotol näidatud kohas on see hoob endiselt pinges. Selles mõttes et loksu ei ole. Aga peaks vist olema, eks? Kuidas käitun? :)

kaan7-karri kaas.jpg
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”