Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 956
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas villy »

mx77 kirjutas: 22 Sept 2021, 11:02

Aga viimasel ajal läksin mugavaks ja kasutan seda TwinAir Bio kraami ja pesen pesumasinaga filtreid :D

hmmm :D Peaks siis garagesse muretsema pesumasina, see on küll huvitav. Samas saaks siis mudased ja haisvad tsikliriided ka seal õiendatud :D




Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1782
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 215 korda
Tänatud: 438 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kui tross on alt otsast vaba, ehk siis seda liigendit hoova küljes saab liigutada, siis on tühikäik korras ja rohkem muretseda pole vaja. Hoob ise ei peagi minuarust loksuma, võin muidugi eksida. Ega ma tegelt suurt midagi ei tea, vbl need hullud jaapanlased on veel midagi keerulisemat seal leiutanud, aga vähemalt Honda süsteemi puhul sa ei reguleeri alt otsast mitte tühikäiku, vaid maksimaalset käiku, ehk siis saad timmida kõigepealt alt kõri keermestatud otsa selliselt, et klambri ja kõri kokkupuude piirab max lahutuse ära, siis trossi keskelt saad kõri laias laastus pikemaks-lühemaks teha nii, et oleks tühikäik enam-vähem paigas ja siis lõpuks heebli poolt otsast reguleerid lahutuspunkti endale mugavasse kohta, aga minu B-osa trossil oli see keskmine vidin üldse puudu ja pole ausalt öeldes puudust tundnud, et seda asja üldse nii peeneks ajama peaks. Mul on muidugi suht pikad sõrmed ka, ymmv.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ehh...läks natuke keeruliseks. Aga jah, tundub, et tross enam pingul pole sest see liigend seal hoova küljes liigub sisse ja väljapoole paar millimeetrit. Kui tross oleks pingul, siis ei oleks see ilmselt võimalik. Nii, et saab ilmeslt veel ühe asja korda läinuks lugeda :)

Aitäh!

Aga lahkaks õli teemat kah natuke. Mul on 4-taktine mootor. 10w-40 peaks olema ok vahemiku ja viskoossusega õli küll, eksole.
Clymer ütleb, et KLRile läheb: SG rated 4 taktilise mootori õli.
SAE 10w-40, 10w-40, 10w-50, 20w-50

Aga kas poolsünt või sünt, sellest ma aru ei saa. Foorumites kah, osad räägivad, et täis sünt. Teied jälle, et täis-sünt on halb ja ikka pool-sünt peab olema.
Ise ma eelistaksin pool sünti. See on odavam, eks? :)

Ja mis...."tavaline" mootorratta mootoriõli ei sobigi, et peab olema spetsiaalne, 4-taktilise õli?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7803
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 218 korda
Tänatud: 299 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Nozzu kirjutas: 22 Sept 2021, 13:06

Ja mis...."tavaline" mootorratta mootoriõli ei sobigi, et peab olema spetsiaalne, 4-taktilise õli?

Mis asi on tavaline mootorratta mootoriõli? :shock:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Hehe...umbes sama, mis tavaline pesupulber :) Ei aga kuskilt jäi silma ,et nog, automootori õli ei sobi, et peab ikka mootorratta oma olema :) Ehk siis potsku peal peaks olema mootorratta pilt (ja selle eest küsitakse + 5 eurot).

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 557
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 38 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas tito »

Nozzu kirjutas: 22 Sept 2021, 09:50

Mhmh, ideaalne olekski ilmsetl kaks filtrit. Üks peal, teine pestud, õlitatud ja kilekotis peale panemist ootamas. Aga noh...see on juba teema selleks ajaks, kui muud asjad korras.

Just just, see must käkats pese puhtaks (kasutan ka seda va Twin i pulbrit Motonetist ja õlina aerosoolis Motulit mis ka Motonetis letikas) pane kilesse oma aega ootama, kui külge hakkad panema siis õlita ;)
NB! Kui muidugi kannatab veel kasutada :D

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7803
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 218 korda
Tänatud: 299 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Nozzu kirjutas: 22 Sept 2021, 13:36

Hehe...umbes sama, mis tavaline pesupulber :) Ei aga kuskilt jäi silma ,et nog, automootori õli ei sobi, et peab ikka mootorratta oma olema :) Ehk siis potsku peal peaks olema mootorratta pilt (ja selle eest küsitakse + 5 eurot).

Automootori oma ei kõlba, kuna sisaldab libesteid (mitte neid mida Durexi reklaamis näidatakse) ja keerab su siduri tuksi, kuna sidu supleb sama õli sees.


will111
Postitusi: 4224
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

tavaline mootorratta õli ongi ju 4taktilise õli?! poolsüldil ja täissüldil pole muud vahet kui et üks on kehvem ja teine on parem. selle konkreetse mootori seisukohast siis tegelikult suht ükstapuha kumba paned sinna. mina lähtuks hinnast ja sellest kui tihti viitsid õli vahetada või kui palju sõidad.
kui on mootor kuhu läheb suht sur kogus õli (ütleme näiteks 2.5 või rohkem liitrit) ja sa sõidad sellega aastas miski 2000-2500km või vähem siis võib vabalt poolsüldi sisse panna.
kui õli läheb vähe, sõidad palju, annad väga tihti kõvasti kuuma ja hoiad mootorit tihti pikalt pöördes siis tasub mõelda täissüldi peale.

kokkuvõttes vahe on lihtsalt selles, et üks peab kauem vastu kui teine. päris topelt kauem küll täissündiga minumeelest ei sõida. seega vaata hinda. kui täissüldi eest pead välja käima 2x rohkem siis pole seda üldiselt enam mõtet osta. kui mootorisse läheb vähe õli ja peab väga tihti vahetusi tegema siis tasub täissünt kindlasti ära sest tööd on lihtsalt vähem

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Selge. Tänud. Pool-sült it is then.
2.5 tuleb sinna sisse ajada jah.
Ja nagu ma aru olen saanud, kipuvad KLRid õli põletama. Ehk tuleb ilmsetl aeg ajalt juurde lisada. Ja aega aejalt juurde lisamiseks on poolsünt taskukohasem.


will111
Postitusi: 4224
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

Sellisel juhul pole jah isegi midagi mõelda, kindlasti poolsült või isegi mineraal (põhimõtteliselt odavaim specide poolest sobiv õli) sest "õlivahetus" toimub nagunii koguaeg jooksvalt läbi peale valamise :D mitte just loodussõbralik lahendus, aga samas mugav


oil
Postitusi: 651
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas oil »

Automaailmast saab 10w-40 poolsünt tsikliõli e-poest vahel eriti meeldiva hinnaga. “Carlube” oli viimati 5 eur/l.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Tundub, et on vaja lähiajal suurem hulk polte lahti ja kinni keerata. Õlipolt, piduri suppordid, amordi poldid. Mida iganes. Puruks ei tahaks keerata, lõdvaks jätta kah ei taha.

Aga pagan, digitaalsed momentvõtmed on erinevate ulatuste ja padruni suurustega. Milline see õige soetada oleks, ei tea. Ja kallid on kah.

A miks ei võiks keerata sellise, osutiga momentvõtmega. Ulatus 0-300 peaks kõik vajadused katma.

Või pole see hea mõte?

https://www.tooriistad24.ee/momentvoti- ... a-0-300nm/


will111
Postitusi: 4224
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

võib keerata küll...lihtsalt pead arvestama, et see osuti ei näita sul momenti just väga suure täpsusega. eriti seal vahemiku päris alguse otsas (mida sul vaja on - kuskil 5-30nm).
aga no momentvõti ei ole selliste tööde juures tegelikult miudugi absulootselt vajalik asi KUI sul ei ole ahviajud ja gorilla käsi :D tunde järgi saab enamasti kõik kenasti tehtud ent kui ei soovi riskida siis soovitaks ikkagi kuni 30nm momendikas hankida

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7803
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 218 korda
Tänatud: 299 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Nozzu kirjutas: 22 Sept 2021, 21:05

Tundub, et on vaja lähiajal suurem hulk polte lahti ja kinni keerata. Õlipolt, piduri suppordid, amordi poldid. Mida iganes. Puruks ei tahaks keerata, lõdvaks jätta kah ei taha.

Aga pagan, digitaalsed momentvõtmed on erinevate ulatuste ja padruni suurustega. Milline see õige soetada oleks, ei tea. Ja kallid on kah.

A miks ei võiks keerata sellise, osutiga momentvõtmega. Ulatus 0-300 peaks kõik vajadused katma.

Või pole see hea mõte?

https://www.tooriistad24.ee/momentvoti- ... a-0-300nm/

Unusta ära


ummip
Postitusi: 150
Liitunud: 09 Sept 2008, 00:39
Tsikkel: honda cbr900rr suzuki gsf600
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas ummip »

Hetkel on autokaubad24 head hinnad neil momentvõtmetel. Neid võiks olla kaks, suur ja väike 1/2 ja näit. 3/8. Need hobi omad kõlbavad koju garaaži küll

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

OK, mõistuse hääl on rääkinud. Jääb see seieriga vars minu poolt ostmata.
Mõtsin, et parem kui mitte midagi. Ja täpsem ikka kui käsi. Aga tõesti, kui 300sel seal all, esimese kümnendiku peal majandada, siis ilmselt on jama rohkem, kui asi väärt.


ummip
Postitusi: 150
Liitunud: 09 Sept 2008, 00:39
Tsikkel: honda cbr900rr suzuki gsf600
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas ummip »

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

ummip kirjutas: 22 Sept 2021, 22:02

https://moto24.ee/et/mootorioli/41026-l ... treet.html õli soovitus ka sulle.

Ossa raks, päris raju allahindlus.


morse
Postitusi: 1000
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 146 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

Momentvõtmetest

Mina ajan kõik asjad 5-25nm IKH 1/4” momentvõtmega ära. Kui sul juhtub 3/8” padruneid olema, siis nendele leiab sellise 5-25nm momentvõtme vist lihtsamalt.

Suuremate poltide mutritega on lihtsam, neid ei jaksa üle keerata, võib tavalise 1/2” narrega ka kruttida :) Kui just plokikaanest jutt ei käi.

Mootorisse ja mujale alumiiniumisse keermestatud asjade keeramisel (eriti M5 ja M6 poltide puhul), on algaja puhul ikka väga suur võimalus lõpuks miskit üle keerata. Samas eks me oleme kõik neid asju alguses ilma dünovõtmeta teinud ja siis töö käigus teada saanud, et kui palju on 20nm :D

Kuni momentvõtit veel pole, siis kasuta võimalusel kuni 13mm peaga poltidel väikest 1/4” narret - olen tähele pannud, et sellega keerab vähem asju pekki :)

Õlidest

Õli peab jah, raudselt, 4T tsikli õli olema. Sidur peaks kohe väga katki minema sellest autoõlist :) Bemmimehed saavad oma bokserisse autoõli valada - neil kuivsidur.

Viskoossus 10W40 on igal juhul OK. Mõnele meeldib paksem kraam ka - eks seda saad tulevikus ise proovida.

Mineraal/poolsünt/täissünt nii vana mootori puhul on natuke koolkonna küsimus. Minu ratastest kõige adekvaatsem võrdlus on DR800, mille üüratu läbisõidu juures olen kasutanud kõiki variante.

Mineraal - saab sõita aga ei soovita. Mootor jääb seest pruuniks. Lisaks kaotab ta omadused päris kiiresti. Kui kogemusi pole, siis ei oska tähele ka panna, et õli ei ole enam värske.

Poolsünt - sellisele vanale rattale sobib kindlasti

Täissünt - ise eelistan seda. Minu arust ainuke miinus on hind. Boonus on see, et kannatab paremini kuuma ja ei teki sellist vana õli tunnet nii kiirelt kui poolsündiga (vanal õlil on kohe teistsugune hais ja värv kui korgi lahti teed).

Ma ei laseks KLRil ühegi õliga üle 5K km.

KTMil kasutan muidugi ainult täissünti ja ausaltöeldes seal ma vahetan üldiselt 2-3K km tagant. Manual ütleb, et 10K või “after every racing use” :)

Edit: Siduritrossist
Kui üleval on loks ja all nagu väga ei liigu, siis üks variant on see, et tross käib nati raskelt. Kuna siduritrossi eluiga on väga pikk, siis tegelt ma täitsa soovitaks panna siiski uus tross ja vana lihtsalt backupiks pikematel reisidel kotti visata.

Kui kohe ei taha uut osta, siis kindlasti soovitan olemasoleva läbi pesta. Võtad trossi maha ja proovid otsast võimalikult palju WD-40 sarnast vedelat õli läbi pesta. Liiguta trossi ja kui teisest otsast hakkab sodi juba tulema, siis peaks trossi liikumine ka kergemaks muutuma.

Selleks, et protseduurist toa seinad pritsmeid täis ei saaks, on spetsiaalne trossiõlitamise tööriist ka olemas. Müüakse Streetmotos ja Motonetis umbes 15.- euroga. Neid on ühe poldiga ja kahe poldiga. Kahene on palju parem!

Kui ma sellise asjaga juba tegeleks, siis ma peseks gaasitrossid ka läbi.

Samas võid mitte teha ja ilmselt toimib ikka. Alusta sellest, mis kõige rohkem pekkis on. Aga talvel ilmselt jõuad trossideni niikuinii.

Viimati muutis morse, 23 Sept 2021, 00:18, muudetud 4 korda kokku.

morse
Postitusi: 1000
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 146 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

Nozzu kirjutas: 22 Sept 2021, 22:12
ummip kirjutas: 22 Sept 2021, 22:02

https://moto24.ee/et/mootorioli/41026-l ... treet.html õli soovitus ka sulle.

Ossa raks, päris raju allahindlus.

Ma arvan, et see on täitsa OK õli. Kui sul on nii palju asju, millega tegeleda, siis saad selle 4L soodsa aga täiesti okei õli ostmise pealt säästetud raha eest juba ühe siduritrossi lisaks soetada :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Aitäh, Morse. Puhas kuld.
Usutavasti on sellise, kogemusepõhise info eest teisedki tänulikud. Eks neid algajaid mehaanikuid ole siin ju veel.
Ma olen nii algaja, et ma isegi ei tea, mis mõõdus mul padrunid on.
A tundub olevat, et see suurem kohver on 1/4

suur.jpg

ja väiksem valdavalt 1/2

vaike.jpg

Sest selle väiksema karbi peale on kirjtuatud 1/2 ja 1/4 ja ülemise karbi padrunid istuvad alumise karbi väiksema padrunivõtme otsa. Mhmh, see on nüüd selge ja selle järgi saan endale momentvõtme valida.
Narret mul pole - a juba uurisn järgi, mis see on. Või vähemalt arvan, et uurisin. See on see padrunivõti, millel saab suunda muuta ja mis kõriseb, eksole.

Õlidest. Veelkord, tänud kogemuste jagamise ja soovitsute eest. Visaksin selle viidatud õli juba korvi.

Siduritrossist - ise mõtsin kah, et igaks juhuks peaks selle veel trossipuhastusõliga läbi laskma. Kui ma ühelt maalt trossimajanduseni jõuan.

Praegu on pärast õlivahetust plaanis piduriklotsid ära vahetada. Selle töö kohta juba mudelipõhiseid videosi vaatasin. Tundub suhteliselt lihtne töö. Loodetavasti suppordid veel töötavad. Kindel ei julge olla. Sest nagu ma nüüd vaatasin, siis näikse, et tagapiduri paagis pole enam piiskagi pidurivedelikku. A no mul DOT4 on õnneks mitmeid poolikuid pudeleid.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1782
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 215 korda
Tänatud: 438 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Sry, aga nende igasugu whatever24, IKH jms momentvõtmete ostmise järel on kõige targem teguviis ostetud võti kohe enne garaaži sisenemist prügikasti poetada - vähemalt ei kulu raha piiksu keeratud juppide asendamise peale. Normaalsetest momentvõtmetest kirjutas kasutaja Kauri kunagi kuskil pika jutu, otsi üles ja loe.

Üldiselt nende asjade juures, mida sa hetkel teha plaanid, ei ole momentvõtit tarvis, pigem kuluta 9€ pudeli Loctite 243 peale ja pane igale poole tilk vahele, mille lahti tulemist kardad. Ma muidugi enamasti ei viitsi sedagi teha, anoh aegade jooksul on tunnetus sisse harjunud, millise suust kostva häälitsuse peale milline moment võtmel peal on.


morse
Postitusi: 1000
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 146 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]Jesper[/mention] Sarnase võtme kohta, mis mul on, olla üks reguleerija kunagi öelnud, et see pole momentvõti, see on klõpsuga võti :D Olen häid võtmeid ka kasutada saanud ja tean vahet aga kuna mul selline odav võti juhtub olemas olema, siis teda ma kasutan. Ausaltöeldes palju parem, kui niisama õlanjuutoniga teha. Ja pole midagi võtme tõttu pekki läind ka. Aga jah - paremad võtmed on paremad.

Teemaalgatajale: need on sul jah 1/2” ja 1/4” padrunikomplektid. Narre all pidasin silmas neidsamuseid krõkakrõka võtmeid, millega sa padrunit keerad - need sul olemas seal fotol.

Kusjuures ma oma eelmises postis ajasin need 1/4” ja 1/2” võtmed omavahel sassi. Lähen parandan kohe ära.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1782
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 215 korda
Tänatud: 438 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

No sulle lihtsalt juhtus vähe parem eksemplar, aga ka see pole garanteeritud, et kas täna 25Nm asemel 27 peal klõpsu tegev hiinakas homme seda näiteks 43 peal ei tee. Õnneks on tegemist ühega vähestest asjadest, mille ma õppisin ära teiste, mitte enda kogemustest :wack:, aga päriselt ka, kui su mõõdulint annab 2m näidu reaalse mõõdu vahemikus 1,5-2,9m, siis kas sa tunneks, et selle alusel kasvõi puukuuri ehitamine on hea mõte ja veidi kvaliteetsem mõõteriist on tarbetu peenutsemine?

Anoh nagu Karjamaa vanasõna ütleb, kui pea ei võta, siis võtab helicoil :D Eelmisel nädalal just keerasin kirstu alumiiniumist käändteljele ühe sisse, sest žarniiri polti pingutades oli tunne, et naaaaatuke peab veel keerama... ei pidanud (crash).

Viimati muutis Jesper, 23 Sept 2021, 01:40, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Nojah...ma olen siin oma peas momentvõtme puudumist vabandanud sellega, et kui nüüd mõelda vanakooli mehhaaniku (mida ma küll kuskilt otsast ei ole) arhetüübi peale.
No teate küll...Easy Rider, Hell Angels, The Wild One, noh, selline lõhkiste teksade, õlise särgi ning suunurgas tolkneva sigaretiga tüübi peale, siis vaevalt too oleks tsikliremondi pooleli jätnud hüüatusega: "Mehed, kurat, oot, kus mu momentvõti on?"

Ehk siis on ilmselt suurusjärk rohkem mehhaanikuid, kes tunnetuse ning õlanjuutoni abil polte kinni väänavad kui neid, kes selleks täppistööriistu kasutavad.

Tõsi jah, et sinnamaani jõudmiseks ja sellise vilumuse saavutamiseks kulub ilmselt aastaid garaažis ning hulka puruks keeratud metalli. A noh, lihtsamad tööd Ducatiga olen kah pea aegu ilma polte purustamata ära teinud. Ainult siduri bleedimis nipli olengi ainsana puruks keeranud. Ja seda kah, mitte kinni vaid lahti keerates.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1782
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 215 korda
Tänatud: 438 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Jah noh ma pole otseselt momentvõtne vastane, väga mõnus on näiteks mootorit koostada, kui manuaal momentidega on laua peal ja korralik momentvõti käes klõpsub, mingit muret ei ole, kui tehas on need numbrid kord välja mõelnud, siis ilmselgelt need ka töötavad. Ma olen viletsate momentvõtmete vastane, sest nende täpsus on alla igasugust arvestust.

Kuna keegi nagunii otsida ei viitsi, siis palun: viewtopic.php?f=1&t=78038&start=30#p746997


Prets
Postitusi: 488
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Prets »

Tahtsin juba hakata Morset parandama, et mismõttes 1/2" ja 1/4" võtmed nüüd nii... Tahaks näha 1/2" 5-25nm momentvõtit, need üldiselt ikka hulka suuremas vahemikus :)

Üldiselt väänete puhul mingit aimdust annab ka see, et iga lehtvõti on erineva pikkusega vastavalt sellele, kui palju keskmiselt sellele konkreetsele poldisuurusele peale keerama peaks. See küll ainult kunagine helesinine mõte, tänapäeval väga ei päde, aga kunagi seepärast eri pikkused said loodud.

Seda moto24 allahindlust ei tasu päris nii võtta, tavaline letihind sel õlil on nii alla 40 euri 4l kanku kohta. See -60 euri on väga laest võetud seal, a la K-Rauta veebipoe allahindlused. Näiteks Motomari veebipoes täishind 39, hetkel saab 35-ga - https://motopood.motomari.com/toode/mot ... orioli-4l/
Samas 20 euri eest on isegi soodne küll.

Tänapäeval rattale ei ole mõtet enam mineraali sisse valada, kui just pole mingi väga konkreetse eesmärgiga sisse valatud(mõned teadjamad väidavad, et tutika ratta esimeseks õlirõngaste sissesõitmiseks mineraal on parem kui sünt õlid). Samas KLR ei ole nii forseeritud, et sinna kallist täissünti sisse valama peaks. Mõõdukas poolsünt oleks võti. Nagu eelpool mainitud, autoõli on big no no igale märgsiduriga rattale. Ainus asi, mida võiks tähele panna, on et viskoossus oleks õige, mis mootorile mõeldud. Muidu tekib liigselt kulumist või lihtsalt rahakotile hakkab valus.

Kui vähegi liikuma saad, tule mõnele motoorienteerumisele. Kurda muresid, kohe on ümber kümmekond inimest heade ja veel paremate mõtetega, probleemide puhul üldiselt saab ka abi nö "wrenchimisel". Inimestelt, kes reaalselt sõidavad, mitte pole ainult klaviatuurivõitlejad khmwillkhm.

(togi)

ummip
Postitusi: 150
Liitunud: 09 Sept 2008, 00:39
Tsikkel: honda cbr900rr suzuki gsf600
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas ummip »

Jesper kirjutas: 23 Sept 2021, 00:26

No sulle lihtsalt juhtus vähe parem eksemplar, aga ka see pole garanteeritud, et kas täna 25Nm asemel 27 peal klõpsu tegev hiinakas homme seda näiteks 43 peal ei tee. Õnneks on tegemist ühega vähestest asjadest, mille ma õppisin ära teiste, mitte enda kogemustest :wack:, aga päriselt ka, kui su mõõdulint annab 2m näidu reaalse mõõdu vahemikus 1,5-2,9m, siis kas sa tunneks, et selle alusel kasvõi puukuuri ehitamine on hea mõte ja veidi kvaliteetsem mõõteriist on tarbetu peenutsemine?

Anoh nagu Karjamaa vanasõna ütleb, kui pea ei võta, siis võtab helicoil :D Eelmisel nädalal just keerasin kirstu alumiiniumist käändteljele ühe sisse, sest žarniiri polti pingutades oli tunne, et naaaaatuke peab veel keerama... ei pidanud (crash).

See asi nüüd nii hull ka ei ole :D eks neid tööriistu tuleb ka mõistusega kasutada. Kui käib klõps siis ei ole vaja edasi pingutada, rikub ära. Peale kasutamist tuleb pinge nulli keerata, muidu väsib vedru ära. Kui selliseid elementaarseid asju ei tehta, ongi tulemuseks 25 asemel 45 või 15. Nii, et algajale selline tööriist on abiks kindlasti. 3/8 soovitasin sest sellega saab enamus tööd tehtud. Skaala peaks neil olema15 20 - 70. See 1/2 jäägu parem kõvemate ühenduste jaoks. Kuna 3/8 padruneid pildil pole tuleks veel soetada ülemine 3/8 - 1/2.


ummip
Postitusi: 150
Liitunud: 09 Sept 2008, 00:39
Tsikkel: honda cbr900rr suzuki gsf600
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas ummip »

ummip kirjutas: 23 Sept 2021, 02:29
Jesper kirjutas: 23 Sept 2021, 00:26

No sulle lihtsalt juhtus vähe parem eksemplar, aga ka see pole garanteeritud, et kas täna 25Nm asemel 27 peal klõpsu tegev hiinakas homme seda näiteks 43 peal ei tee. Õnneks on tegemist ühega vähestest asjadest, mille ma õppisin ära teiste, mitte enda kogemustest :wack:, aga päriselt ka, kui su mõõdulint annab 2m näidu reaalse mõõdu vahemikus 1,5-2,9m, siis kas sa tunneks, et selle alusel kasvõi puukuuri ehitamine on hea mõte ja veidi kvaliteetsem mõõteriist on tarbetu peenutsemine?

Anoh nagu Karjamaa vanasõna ütleb, kui pea ei võta, siis võtab helicoil :D Eelmisel nädalal just keerasin kirstu alumiiniumist käändteljele ühe sisse, sest žarniiri polti pingutades oli tunne, et naaaaatuke peab veel keerama... ei pidanud (crash).

See asi nüüd nii hull ka ei ole :D eks neid tööriistu tuleb ka mõistusega kasutada. Kui käib klõps siis ei ole vaja edasi pingutada, rikub ära. Peale kasutamist tuleb pinge nulli keerata, muidu väsib vedru ära. Kui selliseid elementaarseid asju ei tehta, ongi tulemuseks 25 asemel 45 või 15. Nii, et algajale selline tööriist on abiks kindlasti. 3/8 soovitasin sest sellega saab enamus tööd tehtud. Skaala peaks neil olema15 20 - 70. See 1/2 jäägu parem kõvemate ühenduste jaoks. Kuna 3/8 padruneid pildil pole tuleks veel soetada ülemine 3/8 - 1/2 ja3/8 - 1 m 4.


morse
Postitusi: 1000
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 146 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]ummip[/mention] minu arvates võti, mis algab 15nm pealt, ei ole KLRi juures hea. Kõige rohkem keerad asju kinni ilmselt vahemikus u. 8-20nm. Seega niiehknii oleks 1/4” hea valik.

Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”