Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


will111
Postitusi: 4224
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

Nozzu, annan sulle seoses momentvõtmega oma "klaviatuurivõitleja" vaatenurgast ühe sellise natuke teist tüüpi nõuande ka siia profitööriistade jutu vahele. Kui sul on valida, kas a) vähekogenud mutrikeerajana võtad suvalise pikkusega saba ja keerad sellega suvalise jõuga näiteks 20nm (ette nähtud) jõu asemel peale 70nm või b) kasutad seda üüüberebatäpset odavat prügikastist leitud jesperi poolt ära visatud hiina momentvõtit ning keerad samale poldile võtmelt sätitud 20nm asemel peale hoopis 30nm...siis mina soovitaksin valida selle viimase. Each and every fucking time! Noh, unless muidugi sa ei soovi minna ostma mõnda neist 200 või 300 euristest supervõtmetest.

Üks päris hea moodus on veel, mida kunagi aastaid tagasi ka ise kasutasin. Leiad kellegi, kes laenab sulle ühte neist puhtast kullast ja iga keeramise järel paika kalibreeritud momendikat ning teed sellega paar katse "keeramist" erinevate nm juures. Jätad saba pikkused meelde või kasvõi kirjutad üles ning jätad ka enamvähem meelde, millist jõudu sabale rakendasid milliste väärtuste saamiseks. 1nm täpsusega sa peale seda oma polte kodus keerama ei lähe aga aitab väga hästi ära hoida 10nm asemel 50-100nm keeramist ja vastupidi :bsmile:




Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 190
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Irual »

Tavalisel lehtvõtmel on saba pikkus seoses keermega (umbes-täpselt muidugi) - mõistusega keerates saadki hea tulemuse. Narrega on üle-või alapingutuse oht suurem.

Edu, L


will111
Postitusi: 4224
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

well, kui ma võtan oma riiulist võtmed näiteks mõõdust 12 ja 19 siis väiksema ja kõige suurema saba pikkus erineb kõige rohkem 50% võrra ehk siis umbes midagi sellist, et nii 12 on ligi 150mm ja 19 on ehk natuke üle 200mm. kui nüüd võrdled keermete torque'i siis m8 ja m12 erinevad ligikaudu 4 korda! kusjuures isegi 10 võti on tavaliselt pool või rohkemgi 19st oma pikkusega ning vähemalt minul on kõik erinevad 10 ja 12 võtmed praktiliselt sama pika sabaga. nii et go figure
ka narred on aga tehtud samal põhimõttel, sellepärast ongi 1/4, 3/8, 1/2 jne sabad. 1/4 mõõdud on tavaliselt 8mm kuni 13/14mm max. 3/8'ga keerad ka 19mm mõõtu polte ja mutreid kui vaja jne. sabade pikkused on erinevad ja tavaliselt 1/2 on topelt pikkus võrreldes 1/4.

mina sellest saba pikkusest siiski reaalses elus ei lähtuks :) mõistusega keeramine samas tuleb elus kasuks pea igas olukorras, seega see on kindlasti hea soovitus :D aga kui midagi on vaja tõesti keerata täpselt siis võib alati osta ka odavama momendika, selle ära kalibreerida ning oma keeramised ära teha. suurem osa polte ja mutreid tsikli juures kohe päris kindlasti mitte momentvõtmega keeramist ei vaja, vaid vajavad lihtsalt kerget kogemust, et mis jõuga mingit polti umbes pingutama peaks


Virks
Postitusi: 53
Liitunud: 21 Apr 2018, 16:48
Tsikkel: Varadero
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Virks »

Võtmete saba pikkusest.
Scanni tehase esindaja väitis, et veljevõtmete sabad on viimasel ajal lühemaks tehtud, sest juhtide kehakaal on tõusnud...


kalju1
Postitusi: 410
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

Saab momentvõtmeid ka kalibreedida lasta (Metrosert nt.). Teenus teenuse hind ületab kordades odava momentvõtme hinna.
VAG lepingilistel teeninduspartneritel on kohustus momentvõtmeid iga 6 kuu järel kalibreerida. Kalibreerimistunnistusi peab säilitama 5 aastat.


Tort
Postitusi: 1740
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 119 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Tort »


laurikaks
Postitusi: 93
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Tsikkel: DR650
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas laurikaks »

will111 kirjutas: 23 Sept 2021, 02:46

Nozzu, annan sulle seoses momentvõtmega oma "klaviatuurivõitleja" vaatenurgast ühe sellise natuke teist tüüpi nõuande ka siia profitööriistade jutu vahele. Kui sul on valida, kas a) vähekogenud mutrikeerajana võtad suvalise pikkusega saba ja keerad sellega suvalise jõuga näiteks 20nm (ette nähtud) jõu asemel peale 70nm või b) kasutad seda üüüberebatäpset odavat prügikastist leitud jesperi poolt ära visatud hiina momentvõtit ning keerad samale poldile võtmelt sätitud 20nm asemel peale hoopis 30nm...siis mina soovitaksin valida selle viimase. Each and every fucking time! Noh, unless muidugi sa ei soovi minna ostma mõnda neist 200 või 300 euristest supervõtmetest.

See õige momendi kättesaamine ei ole isegi selle supervõtmega väga lihtne. Kui keerme vahel on sodi (mõni liivatera näiteks, veidi roostet), siis ei pruugi see peale keeratud 20nm tegelikult olla see, mida soovitakse ja polt-mutter võib ikka lahti jääda.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1767
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas bitter »

Jõumomendi ühikust Nm saad ettekujutuse ka ilma kalli võtmeta. Nm = njuuton x meeter. 1N = ~ 0,1 kg (9,8N=1kg), seega 15 Nm jõumomendi annab 1,5kg raskus 1m horisontaalse jõuõla otsas. Või siis 3kg x 0,5m. Jne. Ja mõistlik mitte unustada, et praktikas kipub ka jõuõlg (harjavars vms) siiski midagi kaaluma.
Pilt

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

bitter kirjutas: 23 Sept 2021, 11:47

Jõumomendi ühikust Nm saad ettekujutuse ka ilma kalli võtmeta. Nm = njuuton x meeter. 1N = ~ 0,1 kg (9,8N=1kg), seega 15 Nm jõumomendi annab 1,5kg raskus 1m horisontaalse jõuõla otsas. Või siis 3kg x 0,5m. Jne. Ja mõistlik mitte unustada, et praktikas kipub ka jõuõlg (harjavars vms) siiski midagi kaaluma.
Pilt

Tänud arusaadava selgituse eest. Kaks korda läbi lugenud ja mõlenud, sain aru küll.
Vist.
Kontrollime:
Matemaatika ei ole mu tugevaim külg aga:
Kui mul ei ole mitte meetrine, vaid 0,5 meetrine kaigas, saavutan jõumomendi 15Nm, riputades kaika otsa 3 kilose raskuse. Eksju.

Mutrivõtit, mille pikkus on ütleme, et lihtsam oleks, 25 sentmeetrit, pean sikutama 10Nm jõumomendi saavutamiseks 4 kilogrammise raskusega.

Ehk siis kui ma kinnitaks mingi kalakaalu 25 sentimeetri pikkuse mutrivõtme külge, siis tuleks mul sikutada kaalust kuni osuti näiteb 4 kg.

Kalakaalud muidugi jah, vaevalt et taadeldud ja sertifitseeritud on aga noh...põhimõtteliselt. Täpsema tulemuse saavutamsieks ei tuleks mitte sikutada kaalu vaid riputada 4 kilone pomm võtme otsa. Sest noh, kaaluvihu kaal vaevalt et aastate jooksul sellisel määral muutub, et seda taatlema peaks.

EDIT: Mis siit aga kaasa võtta, on see, et kui tead, et polt tuleb kinni keerata jõuga 10Nm, siis tuleks arvestada, et see on umbes nagu tõstaks nelja kilost raskust. Ehk pole vaja hambad ristis kahe käega sikutada.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Nii, järgmine etapp - õlivahetus - tehtud!

Läks siis sisse 10W40 Gulf õli.

Ülivahetus, nagu arvata võis, miski väga keeruline protsess pole. Olen seda ennegi teinud. Mitte küll Kawal aga Ducal. Siiski, päris ilma pisisekeldustetga ei möödunud.
Põhjaaluse poldi lahti keeranud, avastasin, et poldil puudus seib. Ei olnud ka õlikaussi kukkundu, kontrollisin. Käsin paar poodi läbi, lõpuks ühest sain vaskseibi. Mitte küll päris mõõdus aga ehk peab.

seib.jpg

Edasi õlifiltri pesa lahti. Õnneks polnud poldid kinni roostetanud ja sai kenasti kätte. Tagasi panekuga jälle tõrge. No ei lähe kaan tihkelt kinni. Seal on see läbi filtri jooksev mingi metall pulk, aukudega, mõtlesin, et see äkki pole korralikult pesas. Võtsin välja, panin uuesti, võtsin välja, panin uuest. No ikka ei lähe filtripesa kaan tihkelt kinni vaid jääb miski 3 milli vahe. Lõpuks otsisin Youtubest lahendust. Lahendus oli lihtne, kaanele tuleb anda käega üks mats, ja paigas ta ongi.

filter.jpg

No ja siis juba uus õli sisse.

oli.jpg

Pragu muidugi garaazhi kontrollima minnes sain paraja ehmatuse. Ratta all oli väike õlilaik. Mõtsin, et ongi nii, et lekib. Et tuleb lahti võtta ja ilma seibita tagasi panna polt, sest enne ju pidas. Asja üle natuke juurelnud, jõudsin siiski järeldusele, et see õli tilkus põrandale ilmselt põhjaksitse pealt kuhu see ilmselt valgus, kui poldi maha keerasin ja voolava joa all sobrades polti otsisin.

Viimati muutis Nozzu, 28 Sept 2021, 15:32, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7803
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 218 korda
Tänatud: 299 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Huvitav kuidas see õlipunn enne üldse pidas? Oma kogemuse järgi ilma seibita 95% juhtudel hakkab lekkima.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Eks ta ilmselt ei pidanudki. Hinnates selle õlikoguse järgi, mis ma välja lasin. Ehk siis eriti polnud seda õli seal. Pakun et liiter, maks poolteist.
A tundub, et suuremat kahju pole rattale sellest sündinud.

Igaks juhuks, et enda meel rahu saaks, viisin ratta ikkagi täna spetsialistile kah vaadata. Motardisse.
"Sõidab ju küll," andis Rait proovisõidult tagasi tulles hinnangu. Hakkas kohe palju kergem. Siiani oli ikka väike kahtlus hinges, et äkki ostsin endale mingi koletise, millest ei saagi kunagi asja saada.

Selle tegi kah kindlaks, et spidomeetri mittetöötamises on ikkagi süüdi puruks tross mitte tigu. Selgus kohe, kui nipli sealt esiaratta küljes oleva suporti küljest maha keerasime ja tross eraldus. Trossi jala jätsime sisse ning ratast ringi ajades see ka ringi pöörles ilusti.

A ja see müstiline vigur "karbuss", sellega pidi kah kõik korras olema. Sest tühikäigul tuksub kenasti.

Ainus tõsisem probleem - seesama sidur või siduritross. Heeblit vajutades ei liigu see mitte sujuvalt vaid kuidagi nõka-nõka, poob kinni. Ma ise sellest aru ei saanud aga spetsialisti käsi on spetsialisti käsi.

Millest ma aru sain, oli see, et esimene käik nagu ei võta alguses, kui kohapealt liikuma hakata. Tuurid lähevad üles aga käik ei lähe, ei ole sees. Ja siis ühelt maalt läraki võtab käigu taha ja viskub edasi ilge jõuga.


will111
Postitusi: 4224
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

See viimane lõik on küll väga kahtlane asi...kui see asi sul pikemalt ja mitmekordselt niimoodi jätkub, et midagi võtab läraki taha ja hakkab ilge jõuga edasi viskama...siis varem või hiljem, aga ilmselt varem lendab kuskil mingi asi laiali. Ja kuivõrd sellised taha hakkamised saavad tsiklil ikka tulla vaid mootori seest siis ilmselt lendab ka laiali midagi mootori sees. Nii et see teema tasuks kohe kindlasti korda saada...enne kui laiali lendab :D

Minu kunagisel kawasakil (kle500) oli teine käik selline, mis ei püsinud sees ja vahepeal käisin ka vist mingid lärakad kui see jälle kuidagi haakis. Sellel mootoril oli ka tervet kasti sisu juba enne mind vahetatud (vana tükid sain kastiga kaasa) nii et võiks eeldada, et oli selle mootori nõrk koht või siis oli eriti sadist eelmine kasutaja

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

will111 kirjutas: 28 Sept 2021, 15:19

See viimane lõik on küll väga kahtlane asi...kui see asi sul pikemalt ja mitmekordselt niimoodi jätkub, et midagi võtab läraki taha ja hakkab ilge jõuga edasi viskama...siis varem või hiljem, aga ilmselt varem lendab kuskil mingi asi laiali. Ja kuivõrd sellised taha hakkamised saavad tsiklil ikka tulla vaid mootori seest siis ilmselt lendab ka laiali midagi mootori sees. Nii et see teema tasuks kohe kindlasti korda saada...enne kui laiali lendab :D

Jap. Saigi Motardiga kokku lepitud, et spido tross - selle vahetan ise. Piduriklotsid - kah ise. Muud nipet-näpet nagu amordiõli vahetus, teen ise - ei hakka tema aega ja minu raha kulutama. Aga siduri koos käigukastiga jätsin nende teha. On siis asi vaid trossis või milleski enamas, noh hea kui need mehed seda näpivad, kes asjast midagi teavad kah.

Praegu jätsingi ratta sinna.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Aaa... See "läraki" on minupoolne kunstiline ebatäpsus. Selles mõttes, et tegelikult mingeid normist hälbivaid heliefekte edasi sööstmisega ei kaasne.


morse
Postitusi: 1000
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 146 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

Minu panused on, et see kunstiliselt liialdatud läraki on siduri viga.

Kõige lihtsam oleks see, et tross käib nii kehvalt, et ei tule sujuvalt tagasi. Aga sellist kogemust mul endal pole.

Mingi asi on seisnud ratastel kleepuvate ketastega. Seda ka ise kogenud ei ole aga midagi sarnast võiks vist juhtuda.

Minu ratas tegi kunagi sama moodi, kui ma olin just värsked sidurikettad sisse pannud. Korvi servad olid suht krobeliseks kulutatud ketaste poolt ja siduri lahti laskmisel käis väga sarnane kunstiliselt liialdatud läraki. Mul käis see sidur kiirelt sisse ja hakkas normaalselt tööle.

Ma arvan, et sidurit tuleks natuke uurida. Alustada võiks trossist. Tavaline motopoe tehnik suudab ka ilmselt natukese uurimise järel diagnoosi anda.

Ma olen ka kunagi tundud, mis on Kawasaki käigukasti teise käigu “LÄRAKI” (ilmselt sama asi, millest Will räägib). Kui antud juhul oleks see olukord, siis teemaalgatajal oleks postitustes pisaratega emotikonid. Kurja millist laksu see Kawa kast tegi. Aga too pill sõitis tegelikult pikad kilomeetrid ilma päriselt laiali lendamata…

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

morse kirjutas: 29 Sept 2021, 07:33

Kõige lihtsam oleks see, et tross käib nii kehvalt, et ei tule sujuvalt tagasi. Aga sellist kogemust mul endal pole.

See! Ilmsetl nii ongi. Motardist öeldi kah kohe, et see tross liigub nii heeblit tõmmates kuui lahti lastes mitte sujuvalt vaid nõks-nõks-nõks.
Kui nüüd mõtlen, siis proovisõidu ajal mul seda probleemi ei olnud. Samuti ka ülevaatusele sõites. Aga nüüd oli esimene sõit pärast seda, kui olin ise siduri trossi lõdvemaks ja heebli logisema lasknud.

Ehk siis ilmselt oli põhjusega siduri tross räigelt pingule tõmmatud, sest muidu ta ei...mis see on...lahutanud....sidurit ära.

Lihtne vigade parandus oleks tross uuesti pinge alla kruvida. Aga ilmsetl oleks õigem trossi õlitada ja proovida, kas hakkab korralikult käima. Kui see ei aita, siis uus tross. Ja kui see kah ei aita, siis sidur lahti võtta ja vaadata, mis nägu on kettad ja siduri korv.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7803
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 218 korda
Tänatud: 299 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kui päris aus olla, siis nii vanal rattal oleks trosside vahetamine esimene asi koos õlivahetusega mis tuleks kohe ära teha, seal võivad vabalt kiud puruks olla ja kõrisse kinni jääda. Lisaks ka risk kuskil suvalises kohas teele jääda

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

mx77 kirjutas: 29 Sept 2021, 10:35

Kui päris aus olla, siis nii vanal rattal oleks trosside vahetamine esimene asi koos õlivahetusega mis tuleks kohe ära teha, seal võivad vabalt kiud puruks olla ja kõrisse kinni jääda. Lisaks ka risk kuskil suvalises kohas teele jääda

Mhmh, tundub nii jah. Ise teadsin, et jah...kindlasti, kui tood uue vana ratta majja, siis esimese asjana õlivahetus. Sest tont seda teab, kas ja millal eelmine omanik seda tegi. Aga trosside peale ei osanud mõelda. Seda pole väga toonitatud kah kuskil. Aga üldiselt Youtuberitest arvamusliidreid ei osta ka 20 aastat vanu rattaid. Ja 5 aastat vana ratta puhul pole see ehk nii kriitiline.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1782
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 215 korda
Tänatud: 438 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

See Internetist asjade õppimine on üks rist ja viletsus, võta parem mingi enam-vähem asjalik manual ette, nii populaarsele rattale on kindlasti olemas Haynes ja vbl mõni asjalik veel. Kuigi seal leiduv ei ole alati puhas kuld, siis vähemalt on asjad esitatud struktuurselt, et mida esimesena, mida teisena jne. Muidu kipub asi natuke sinnapoole minema, et bulbulaatori kalibratsioon tehakse mikroni täpsusega, samal ajal kui rattalaager on seest kolmnurkne.

B-osa trossid on jah nii odavad tänapäeval, et kui juba kahtlus on, siis pole vaja pikalt mõelda. Samas need tulevad nii õhkõrna määrdekihiga, et enne paigaldamist võiks ikka üle määrida, muidu kestab rõõm mõni tuhat versta.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7803
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 218 korda
Tänatud: 299 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Nozzu kirjutas: 29 Sept 2021, 10:51
mx77 kirjutas: 29 Sept 2021, 10:35

Kui päris aus olla, siis nii vanal rattal oleks trosside vahetamine esimene asi koos õlivahetusega mis tuleks kohe ära teha, seal võivad vabalt kiud puruks olla ja kõrisse kinni jääda. Lisaks ka risk kuskil suvalises kohas teele jääda

Mhmh, tundub nii jah. Ise teadsin, et jah...kindlasti, kui tood uue vana ratta majja, siis esimese asjana õlivahetus. Sest tont seda teab, kas ja millal eelmine omanik seda tegi. Aga trosside peale ei osanud mõelda. Seda pole väga toonitatud kah kuskil. Aga üldiselt Youtuberitest arvamusliidreid ei osta ka 20 aastat vanu rattaid. Ja 5 aastat vana ratta puhul pole see ehk nii kriitiline.

Üldiselt on tross kulumaterjal ja tasuks vahetada näiteks iga 5 aasta tagant kui tsikliga piisavalt palju sõidetakse. Sellel rattal on trosside hind vahemikus 12-15 eurot, seega täielikult no-brainer (võrdluseks krossika push-pull gaasitross maksab ca 50 eur)

Siit peaksid saama hooldusmanuaali: https://www.manualesdemecanica.com/soci ... ion&id=208

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Jap...
Mulle kuidagi itundub, et Youtubest vaadates, edasi tagasi kerides, ja erinevaid videosi kõrvutades, saan paremini pihta kuidas misikt tööd teha, kui lihtsalt lugedes.

Aga tõepoolest, elektroonilise manuaali hankisin endale kohe, kui ratta soetasin. Ja läinud nädalal ka paberversiooni:

IMG_20210929_113308.jpg

Niipalju kui lapanud olen, tundub tõesti asjalik. Samm sammu haaval kõik lahti seletatud ning ka vajalikud tööriistad välja toodud. Tõsi küll, näed, seda polnud öeldud, et õlifiltri pesa kaanele tuleb sulgemiseks üks mats käega pihta anda.
Ehk siis jah, ilmselt tuleb algajal nagu mina kombineerida käsiraamatuid "vaata kuidas ma seda teen" videodega.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7803
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 218 korda
Tänatud: 299 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Nozzu kirjutas: 29 Sept 2021, 11:39

Tõsi küll, näed, seda polnud öeldud, et õlifiltri pesa kaanele tuleb sulgemiseks üks mats käega pihta anda.

Tuleta meelde mis klassikud on öelnud: mis kinni ei jää tuleb kinni lüüa :D

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1774
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 196 korda
Tänatud: 85 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas pühak »

mx77 kirjutas: 28 Sept 2021, 12:41

Huvitav kuidas see õlipunn enne üldse pidas? Oma kogemuse järgi ilma seibita 95% juhtudel hakkab lekkima.

Mõnikord võib pidada ka. Kui ma oma Kawa VN ostsin ja esimest korda õli vahetama hakkasin, avastasin sama nalja. Et ilma tihendita kork otsa keeratud. Aga korgi ümbrus oli kenasti kuiv ja õli tuli piisavas koguses karterist välja. Pärast kinni pannes panin ikkagi seibi alla ja edaspidi olen ka pannud ikka uue seibi. Ei tea, kas see mingi vana Euroopa mood, et seibi ei panda? Ma selle tsikli Eesti esimene omanik.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7803
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 218 korda
Tänatud: 299 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

pühak kirjutas: 29 Sept 2021, 12:34

Mõnikord võib pidada ka. Kui ma oma Kawa VN ostsin ja esimest korda õli vahetama hakkasin, avastasin sama nalja. Et ilma tihendita kork otsa keeratud. Aga korgi ümbrus oli kenasti kuiv ja õli tuli piisavas koguses karterist välja. Pärast kinni pannes panin ikkagi seibi alla ja edaspidi olen ka pannud ikka uue seibi. Ei tea, kas see mingi vana Euroopa mood, et seibi ei panda? Ma selle tsikli Eesti esimene omanik.

Muuseas päris tihti kasutatakse ka alumiiniumseibe ja neil on omadus ühele poole kinni kleepuda. Kui see jääb sul näiteks korgi või väljalaskeava külge, siis ei panegi teist üldse tähele.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Kahtlustasin kah, et ehk on seib veel kere küljes kinni. Sest kuidas nii, et seibi pole. Sobrasin ja kompisin ja kangutasin aga ei tundunud olevat.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1774
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 196 korda
Tänatud: 85 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas pühak »

mx77 kirjutas: 29 Sept 2021, 16:56
Spoiler
Näita
pühak kirjutas: 29 Sept 2021, 12:34

Mõnikord võib pidada ka. Kui ma oma Kawa VN ostsin ja esimest korda õli vahetama hakkasin, avastasin sama nalja. Et ilma tihendita kork otsa keeratud. Aga korgi ümbrus oli kenasti kuiv ja õli tuli piisavas koguses karterist välja. Pärast kinni pannes panin ikkagi seibi alla ja edaspidi olen ka pannud ikka uue seibi. Ei tea, kas see mingi vana Euroopa mood, et seibi ei panda? Ma selle tsikli Eesti esimene omanik.

Muuseas päris tihti kasutatakse ka alumiiniumseibe ja neil on omadus ühele poole kinni kleepuda. Kui see jääb sul näiteks korgi või väljalaskeava külge, siis ei panegi teist üldse tähele.

Ma uurisin tookord spetsiaalselt asja, et ega seib külge pole kleepunud. Tänaseks on see tsikkel juba 8 aastat minu käes olnud, selle aja peale oleks ikka selgunud, kui esimesel korral olekski kahe silma vahele jäänud.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Olin siin vahepeal töölähetuses ja andsin ratta spetsialistidele kõpitseda.
Just see siduriteema. Tross vahetati ära ja voila igasugused anomaaliad kadunud ja kõik toimib.
Möödarääkimiste tulmusena mitte ei tellitud uusi piduriklotsee vaid ka paigaldati need ja puhastati suppordid ära. Noh, hästi. Nüüd see mure kah maas.

Täna sain ratta kätte ja kasutasin esimest korda, kui proovisõit välja arvata, ka asfaltilt maha keerata. Kodulähedasele teele, kuhu ma oma Ducatit kunagi viia polnud söandanud.

sygis.jpg

Aga nüüd natuke nõu vaja.
Kuna mul pole kunagi...mis....vesijahutusega ratas olnud...või on..ja ma pole sellele tähelepanu pööranud...aga, kas oleks mõistlik ära vahetada ka jahutusvedelik radiaatori ja paisupaagi seest (eeldusel, et seda viimase kuue aasta jooksul tehtud pole)? Ja kui, siis millist jahutusvedelikku soovitate?

EDIT: Ahsoo jah, foori all ajas üks Poola rekkamees, kellele ma eelnevalt kõrvalteelt peateele keerates vähe ette keerasin (no midagi ohtliku polnud, nägin teda küll ja arvestasin oma võimalusi õigesti), mulle oma masina külje alla, lasi törtsu signaali, näitas avatud aknast ülespoole krutitud pöialt ning uuris palju kuubikuid on.
Ehk naisi selle rattaga ei saa, küll aga nalja :)

Näiteks nagu...10 minuit hiljem, kui linna ümbersõiduteel (kiirusepiirang 70 reaalne 80+) minu ees sõitev auto vasemale pöörde punast tuld otseliikumise punaseks pidas ning piduritele hüppas, nõnda, et ma kiiresti möödapõike pidin tegema, vältimaks selle juhmaka ja minu numbrimärgist poole meetri kaugusel sitsiva masina vahele lömastatud saamist. Seljataha jäi närviline signaalitamine ja meile järgi jõudnud rekkamehe suust välja lennanud kurwa matt (viimast küll ei kuulnud aga olles poolakatega koos reisinud, olen üsna kindel, et nimetatud sidesõna käiku läks).

Pärast sellist tralli oli ikka väga relax ja chill metsavaheteel paarutada.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 517
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 257 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Eile sai siis katkenud spidoka tross ratta küljest eemaldatud.
Hullu ei miskit - alt suppordi ja amordi küljest lahti. Seejärel tuld ja juhtmeid kattev mask maha.
Täitsa põneva linnupesa avastasin maski alt.

pesa.jpg

Tegin endale seal juhtmerägastikus teed ja sain näpparid spidokaabli ülemise otsa keerme külge.

Ja käes see tross oligi. Nüüd on vaja kaubandusvõrgust leida täpselt samasugune aga toimiv tross.

Enne nimetatud remonttöid, sai õhtul korra ka metsas käidud. Sedakorda päris single trackil. Tegin täpselt risti vastupidiselt sellele, mis soovitatud. Ehk siis läksin üksi, kellelegi ei öelnud kuhu, ning täiesti tundmatule rajale.
Aga pagana äge oli ikka lasta. Vasaklul käel miski rohekas sinise vedelikuga kaetud kraav, paremal puud ja võss ning sõitmiseks kõnniteelaiune mudane, künklik, kord ühele siis teisele poole ära vajunud rajake.

Selle, natuke lagedama koha peal võetud foto tegemse järel pani ka telefon pildi tasku. Mistõttu otsustasin kiusatusele edasi sõita mitte järgi anda ja otsa ringi keerata. Andsin endale aru, et kui mul nüüd rattaga midagi juhtub ja ma abi kutsuda ei saa, pean ise ratta kuidagi metsast välja nügima.
Peaks aga minuga midagi juhtuma, ei oska mind sealt keegi otsida.

Et edaspidi oma võiamlusi, jamadest puhtalt välja tulla, suurendada, tellisin endale nüüd ka lenksu külge krutitava laadija.

Manused
metsas.jpg
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7803
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 218 korda
Tänatud: 299 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mis süsteemi järgi need tsiklitootjad seda elektrijuhtmestikku välja mõtlevad ja paigaldavad on täiesti võimatu aru saada. Vahest jääb mulje, et neil on juhtme kulutamise plaan peal. Kui ma oma Cafe racerit ehitasin, siis selle tuli tulekopsiku seest mitu meetri täiesti mõttetuid juhtmeid välja ja kui ma juhtmestiku ära optimeerida lasin, siis jäi pea täpselt pool üle.

Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”