KTM saba ümberehitus

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Hipponen
Postitusi: 119
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Hipponen »

Tervitus.

Kuna viimast korda ülevaatust tehes hakati norima numbrimärgi kalde/nurga koha pealt otsustasin natukene nokitseda ja oma rattal siis seda nurka natukene muuta. Imelik on see, et olen näinud uusi rattaid, mille nurk on sarnane ja lastakse ilusti ÜV läbi. Kuna päevakorras on ka ratta müük, aga ei tea millal see juhtub siis hea kui kevadel saaks ka ülevaatuse peale.

On olemas ägedaid mitmesaja euroseid uusi sabasi, aga esiteks ei tahaks nii palju investeerida ja teiseks on need ka üsna kobakad. Miks siis mitte proovida ise natuke pea tööle panna ja nikerdada kuniks väljas kõrged hanged :) Lisaks läheb ka väike numbritule LED, mille koha pealt hakati ka köhima.

Sai siis olemasolevasse sabasse lõigatud sooned siise, painutatud sobiva nurga alla ja tehtud plastiku sulatamist/jootmist, aga asi tahaks natukene kõvemat lahendust. Hetkel tundub, et kui kuskile pihta minna murduvad need sulatused lahti. Kuna siin palju nupukaid isendeid koos siis äkki oskab keegi mingi hea mõtte anda, mida proovida. Peast on läbi jooksnud murdekoha soojendamine, et plastik ei tahaks enam oma originaalasendisse tagasi minna. Mingi EPO variant äkki, sulatada traadid sisse või ehitada mingi alusraam/metalli nurgad, kuigi neid ei ole väga kuskile kinnitatda.

Pildid loovad selgust:
Esialgne variant, kahjuks paremat pilti kohe ei leidnud.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tänan tähelepanu eest (w)



Varasemalt: Honda CB1; Honda CB600F; Suzuki SV650; KTM 250 EXC-F Hetkel: Yamaha XJR1200 + Yamaha Bolt 950 '15 + Voshod 1969

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Tort »

Kui tehaselahendus ei sobi ja ülevaatuspunkti onud on - 20 prillidega, et seaduses nõutud kauguselt märki ei näe, siis on mõistlik "probleem" lahendada ülevaatuspunkti vahetusega. Kui aga local-füüreritele on kange soov meeldida mingil imelikul põhjusel, siis alumiiniumlehest ise tehes painutab sellise aluse nagu soovib. Siiski esmane lahendus - kui ei sobi neile, siis pöördugu ktm vabrikusse.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper »

See originaalne plastist kopsik maksab esinduses 20€ (78108016050) ja numbrituli 12€ (75014047100), igasugune aretamine pointless :) Kui ülevaatus käes, siis paned jälle ilusti tagasi riiulisse järgmist aastat ootama.

Obv ma jõudsin endale ka sarnase numbrikanduri alumiiniumist välja viilida ja kokku keevitada, enne kui neist hindadest teada sain :wack: Anoh vähemalt võtab riiulil vähem ruumi kui KTMi toode.


grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas grahv »

Oleks ju võind sellesama rihmaga ÜV-le minna :D

G


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas will111 »

kuumapuhur ja pehmeks, seesama rihm hoiab paigas kunimaha jahtub ja ongi kõik.

kuigi jah, mina läheks ja saadaks need ülevaatuse torud otsejoones tumedasse kohta ning nõuaks näha konkreetset kirja pandud kirjeldust seadusest estiteks, et kus siis täpne nurk kirjas on ja kui palju see on. ning teiseks, kui see tõesti kuskil kirjas ja "mõõt" justkui täis ei tule siis ma tuletaks neile meelde, et see nurk peab õige olema ikka ja ainult siis kui mehike otsas ka istub ning rattaga ringi liikleb. juhuks kui ise oled selle jaoks siiski miski ime läbi liiga kerge siis võta oma kõige raskem sõber ülevaatusele kaasa ja istub peale. las mõõdavad siis nurga ära ja näis, kas on ikka midagi ägiseda :D
ühesõnaga, reaalselt on see järjekordne täielik pseudoprobleem ja kellegi jabur väljamõeldis.
MUIDE! kui hakkad seda plastikut seal kõvasti väänama siis arvesta ka täiesti reaalse võimalusega, et sõitma minnes võib asi kehvasti lõppeda. ma pnin kunagi oma ktm krossikale mingi sellise "saba" külge, samuti selle jaoks, et saaks natuke aega numbrit ja tagatuld kanda. tundus, et clearance on täitsa piisav aga reaalselt tõmbas mingil hetkel selle asja rehvi raha ja minema sealt, ainult jupid olid järel :D

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 »

see on ikka suht porno.
ülevaatuse jaoks oleks võinud keerata kasvõi mingi ajutise plekist kronsa sinna.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper »

will111 kirjutas: 19 Jaan 2021, 10:47

ma tuletaks neile meelde, et see nurk peab õige olema ikka ja ainult siis kui mehike otsas ka istub ning rattaga ringi liikleb

Ei ole nii, nurka mõõdetakse tühja sõidukiga. Kui ei usu, loe ise direktiivist.

Üldiselt, nagu eeldada võikski, siis see KTM-i lumelabidas on suhtkoht sellisel moel tehtud, et nõuded oleks täpselt täidetud, aga samas mitte ülemäära :) Nagu kogu see ülejäänud "ARKi pakett" neil on, mis enamasti riiulil tolmu kogub ja ülevaatuste ajal küljes käib.

Kõigile nõuetele vastavat kinnitust ja tulesid saab imetleda näiteks siin:

image.png
Viimati muutis Jesper, 19 Jaan 2021, 13:49, muudetud 4 korda kokku.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas morse »

Mis te jaurate. Muidugi on selle kohta reeglid olemas :D

Ma ei viitsinud praegu kontrollida, kas ma loen viimast ja kehtivat varianti, kuid ma usun, et direktiivi sisu antud teemal on ajakohane (jutt kehtib siis L-kat kohta ehk tsiklile):

3.1. Tagumine registreerimismärk:
3.1.1. peab asetsema täisnurga all sõiduki keskpikitasandi suhtes;
3.1.2. võib tühja sõiduki korral asetseda vertikaalsuunas kaldu kuni 30o, kui registreerimismärgi kinnituspind on kallutatud ülespoole;
3.1.3. võib tühja sõiduki korral asetseda vertikaalsuunas kaldu kuni 15o, kui registreerimismärgi kinnituspind on kallutatud allapoole.

Lingil on joonis ka olemas:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32009L0062

NB! Ma sain esimesel aastal oma KTMi sabast kraaviületusel lahti ja nüüd mul ka number nii nagu teistel (loetamatu). Kui kunagi TÜVile lähen, siis ehk ostan uue saba...

edit: sama, mis [mention]Jesper[/mention] juba kirjutaski.

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas tito »

Mul ka eelmise omaniku poolt tehtud "ülevaatuspakett" alumiiniumist konstrui, mis käib kahe poldiga tule alla. Metsa oli reissing lahendus plastmassist plätakas koos kleebitava numbriga

image.png
image.png (399.48 KiB) Vaadatud 1649 korda

Ma metsas ei käi ja numbrit pole ka külge kleepind :oops:

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: KTM saba ümberehitus

Lugemata postitus Postitas puna »

Jesper kirjutas: 19 Jaan 2021, 05:34

See originaalne plastist kopsik maksab esinduses 20€ (78108016050) ja numbrituli 12€ (75014047100), igasugune aretamine pointless :) Kui ülevaatus käes, siis paned jälle ilusti tagasi riiulisse järgmist aastat ootama.

Ma ei tea kas järgnevad postitajad üldse seda juttu ei märganud
see on arki pakett ja kellegil pole midagi köhida
lihtne kiirelt külge ja pärast taas minema visata see sealt

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”