Turist T200 1974

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Prii »

Matm kirjutas: 08 Aug 2020, 22:53

Algab vahelejätmine ja siis kohe ka üsna kiirelt tahab päris välja surra, gaasiga mängimine (pigem nii, et gaas põhja) natuke pikendab "agooniat", aga harilikult jääb lõpuks ikka päris seisma ja starterit andes ei tee matsugi. Peale 10-15 min seismist saab jälle käima, aga kui on vaja pikemalt sõita, siis on ka vaja kauem jahutada, muidu üsna varsti jälle tee ääres.

Täpselt samad sümptomid olid mul Turistil. Minul oli lahenduseks süütepooli vahetus. Kui sõidu ajal välja sureb, siis kontrolli kohe, kas säde on.



Braap..

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

urmas66 kirjutas: 09 Aug 2020, 23:24

Kuna see isetehtud plekk korpus on tunduvalt väiksem,kui originaal,siis sul see ajabki selle asja sassi. Vaata selle pildi pealt,kus on originaal kest ja saad ise ka aru,et see on silndrist mitu cm(pakun mälu järgi,et umbes 5cm) eemal. Kuna sul silindri ribid on ikkagi risti selle korpuse seinaga ja see on liiga lähedal silindrile,siis jahutus toimib sul ainult silindri alumisele osale. Seal ei teki mingit õhu liikumist üleval olevate ribide vahelt. Võta see isetehtud kest ära ja proovi siis kas on muutusi,kui on,tee uus ja avaram kest. Küünlaaugust pressib sul õhk välja sest tal pole kuhugile minna.

Praegune plekk on mitu cm eemal küll (2 sõrme mahub vahele), aga muidugi pole sama hea kui originaal. Videos oleval paistab olema paremale nurka ava juurde lõigatud, originaalil vist ei ole seda.
Küünla avast puhus enne ka otse üles.

Prii kirjutas: 10 Aug 2020, 09:49

Täpselt samad sümptomid olid mul Turistil. Minul oli lahenduseks süütepooli vahetus. Kui sõidu ajal välja sureb, siis kontrolli kohe, kas säde on.

Säde oli. Kas piisavalt hea ja ka surve all, seda ei tea. Ilmselt süütepool võib kuumaks saades nii teha, et mingit pinget annab, aga mitte piisavat.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Aga siin meil neid Turiste ju mõni olemas,äkki saad kellegi oma pealt vaadata,selle pleki suurust ja asendit. Ideaalis laenata ja teha õigetes mõõtudes endale, selle järgi. Teisalt ega pole ka muu probleem välistatud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Prii »

Olen kokku puutunud viie variandi jahutusõhu suunamisplekkidega:
Kõige vanem variant, millel on nn vasakpoolset suunajat üldse ei ole. Mul oli üks selline mootor ning selle parempoolselt (ventilaatori poolsel) plekil ei ole kohti, kuhu vasakpoolne plekki kinnitada (pilt laenatud musta numbri aktist):

image.png

Minu enda rolleril on selline, millel on M6 kinnituskõrvad vasakpoolse pleki kinnitamiseks (pilt laenatu musta numbri aktist):

image.png

Siis olen kohanud sellist varianti, et vasakpoolne plekk kinnitub hoopis klambritega, mitte M6 poltidega, nagu eelmisel variandil (pilt laenatud musta numbri aktist):

image.png

Neljakandilise silindripea jaoks sobivad vasak ja parem tuuleplekk on näha Automotost napsatud pildilt https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... #pid202968 :

image.png

Kõige uuem mootor, mis mul oli, omas ainult nn kandilise silindripea kopsikut. Mina ei tuvastanud ühtegi võimaust, et seal oleks mingi tehase lisaplekk olnud:

image.png

Kokkuvõtteks on näha, et evolutsioon on jõudnud sarnasesse kohta, kust T200 mootoriga alustati. Minu kogemusel töötab korras mootor hästi ka siis, kui vasakpoolset plekki ei ole. Lihtsalt istumisalune läheb ebamugavalt soojaks.

Probleemi leidmine on proovimise asi. Kui sinu kirjelduse kohaselt välja sureb, siis tõenäoliselt kas säde kaob ära või kütust ei tule peale. Kui aga pärast väljasuremist on küünal hele, siis pigem viitaks see, et segu on lahja ja viga võiks otsida ahelast: umbes karburaator/voolik/filter/kraan, selle settepott ja paagisisese toru sõel/paagikork (kas annab normaalselt õhku läbi ja paaki vaakumisse ei jäta). Kui küünal ei ole valge, siis mina prooviks mõnda teist süütepooli ja kondensaatorit.

Sai pikk post. Loodan, et leiad lahenduse! :bsmile:

Braap..

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Mul on T200T mootor, sellel peaks olema selline plekk, mis kinnituskõrvade külge läheb. Keere võis olla äkki väikem kui M6.
Probleemi tekkides olen kontrollinud, et kütust karburaatorisse tuleb peale korralikult ja säde on ka olemas. Hetkel proovimiseks teist süütepooli ega kondensaatorit ei ole.
Praegu tegin nii, et eemaldasin leegitoru ümbert kuumakindla lindi ja painutasin pleki üsna korralikult lahti eest vasakult, järgmisel korral proovin üldse ilma selleta. Hetkel probleem jätkuvalt ilmneb. See lint pidavat kannatama üle 1000°C. Ei oska arvata kui kuumaks leegitoru silindripoolne osa läinud on, aga must (või tumehall) lint oli praktiliselt valgeks muutunud ja jäigaks ning hapraks nagu paber, toru ümbert tuli ära tükkidena. :shock: Ega mul seal ainult 1 kiht ei olnud seda, mähkisin ikka korralikult sisse.
Kuna sain õigesse kohta (lenksa toru otsa) kinnituva peegli ja klaasi kinnitusaugud jäid vabaks, siis sain klaasi külge panna. Päris kena peletis näeb masin välja nüüd. :bsmile:


WSW
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2010, 22:49
Tsikkel: Honda Crossrunner
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 4 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas WSW »

Mul ka üks Tuula tüüpi asi

Manused
20200811_160139.jpg
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Hea suure kandepinnaga masin pehmemal maastikul.
Kas sellel on leegitoru kinnitus 2 poldiga äärikuga ja karburaatoriks K65?


WSW
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2010, 22:49
Tsikkel: Honda Crossrunner
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 4 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas WSW »

Matm kirjutas: 18 Aug 2020, 16:13

Hea suure kandepinnaga masin pehmemal maastikul.
Kas sellel on leegitoru kinnitus 2 poldiga äärikuga ja karburaatoriks K65?

Jah on küll, ka mootor ise on Tuula ja mark on tal TMZ 5.591

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Nüüd uuesti tagasi alguses ehk nii leegitoru ümber olnud lint kui silindri ümber ise pandud plekk on eemaldatud.
Plekiga ja lindiga panin küünlaks B7HS kuna varem olnud B6HS tundus liiga kuumaks minevat. Nüüd on B6HS uuesti peal. Peale mõnekümnekilomeetrist sõitu: (1. pilt on tehtud välklambiga, 2. ilma välguta)

1.jpg
3.jpg

Väga kiirelt mitte (täna polnud ka väga kuum ilm), aga lõpuks ikka kuuma mootoriga ilmnes sama vana probleem, kuid mootor lõplikult välja ei surnud, sõidu ajal küll töötamine lakkas vahepeal, aga õnnestus kuidagi gaasiga ja pööretega (ja madalam käik pannes) meelitada niimoodi, et ei pidanud tee äärde seisma ja jahutama jääma. :D
On mõttes proovida kas teise süütepooliga (kui õnnestub leida) ja võibolla ka teise karburaatoriga midagi muutub. Karburaatoriks saan prooviks peale panna K65 või Jikov. Need kumbki küll ei ole selle mootori jaoks häälestatud, mõlemad on Voshodi jaoks. Jikovi jaoks on mul rohkem erinevaid düüse olemas (K65-l on teise keermega), aga selle karburaatori kinnitamiseks on ülemineku vahetükki vaja. Ja ilmselt gaasitrossi pikkus ei ole ka kummagi karburaatori jaoks sobiv. Ostes oli tross pikem ja arvatavasti oli Muravei K65 jaoks siis paras (oli müügil kui Muravei tross), aga K36 jaoks pidin lühemaks tegema. K65 ja Jikov vist isegi vajasid ühesugust trossi pikkust.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ilma välguta pilt ei viita küll, et segu lahja oleks. Kondekas on uus? Proovi vahetada, need ka vahel teevad trikke vene tehnikal. Kontaktid võib ka teemant viiliga üle käia, kui pind enam sile pole. Ehk asjad, mis kerge üle käia. Võibolla ka ujuki tasapinda tõsta hästi veidi.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kondensaatori võtsin Žiguli pealt, mõni aasta enne seisma jäämist sai see sinna uus. Kontakte viilisin, ühel poolel oli üsna tugev süvend keskel sees, see sai enam-vähem siledaks. Korra olen ujukit vaadanud, mulle ei hakanudki silma, et sellel nõela liigutada saaks? :roll:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ega ma seda ujuki teemat ei mäleta ka,kas saab või mitte. Mingil vene ujukil sai nõela sisse välja natuke liigutada. 1983 oli kui ma viimati enda rollut lammutasin,siis sõitsin sellega mõned aastad ja rohkem polegi teda näppinud. Nüüd see nädal plaan Saaremaale minna ja lähemalt üle vaadata. Venest ja valgevenest ning ukrainast pole siiani uut genekat-starterit saanud. Kõik kuulutused,mis netis leitavad ja justkui midagi müügis on kas igivanad või on asi müüdud.Ilmselt pole mu kontaktid ka väga pädevad nende asjade otsimiseks. Kohale minna ka ei saa. Aga kondekat võib ikka vahetada,see tegi vanasti soojenedes ka trikke. Ei maksa ju palju ja saab ühe asja välistada.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas morse »

Minu silma järgi ei ole see küünal nii valge, et mootor peaks lahja segu käes ägisema. Nagu [mention]Prii[/mention] ja [mention]urmas66[/mention] juba viitasid, siis vabalt võib olla nii, et kondekas või süütepool hakkavad kuumenedes pulli tegema. Minu arust sellise elektrisüsteemiga pillil on vaja, et kogu süüteahela juppidest oleks peotäis “kontrollitult töötavaid“ juppe istme alt võtta :D

See, et sa kunagi tutika kondeka panid, ei veena mind üldse :)

Ma ise sõitsin Prii rolluga ühe paaripäevase matka ja selleks ajaks oli omanik kõik vead juba eemaldanud ning sinu kirjeldatud anomaaliate sarnast värki tollel pillil enam ei esinenud - puhas rõõm. Kuid isegi siis sai tee ääres mingit juhtme mutrit pingutatud (oli vist süütepooli pealt).

Mõte selles, et ma ebausaldaks seda süütesüsteemi ka siis kui sa just oma roosade kätega kõik üle oled käinud.

Kütteviga ei ole välistatud. Aga ma kindlasti testiks kondekaid/süütepoole/ühendusi jmt... Eriti tore on see, kuidas testimise käigus 7 korda jõuad mõelda, et leidsid vea, kuniks pill jälle puterdama hakkab.

Edu!
Lahe projekt.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

urmas66 kirjutas: 24 Aug 2020, 08:48

Venest ja valgevenest ning ukrainast pole siiani uut genekat-starterit saanud.

Kas oled täpselt tuvastanud mis praegusel genekal viga on, ei anna korda teha?

Püüan teist süütepooli ja kondensaatorit proovida.

Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

No kyynal näeb küll viisakas välja selle masina kohta :D

Mul oli 2x selliste arusaamatute symptomitega tõrkumine. Ühel juhul grg ees võisid päevotsa masinat pöördesse lasta, aga niikui eemale said masin enam ei töötanud. Viga oli lahti tulnud poldis mis seda kontakte lahti ajavat hujoobinat kinni hoiab. Teisel juhul olid sümptomid rohkem sarnased nagu sul ja viga oli karpas. (umbes ja miski tihend lekkis/tõmbas õhku samal ajal)
kui võimalus proovi K65G karpaga :) Mul see peal ja rahul.

See silindri pleki teema on veits pointless.. kui on põhiplekkidega kaetud siis seda alla suunavat plekki pole kyll vaja.. Meie kliimas ongi hea kyi istmesoojendus olemas :) see masin polegi mõeldud ummikutes seismiseks ja nii kyi liikuma hakkad kaob see soojus sealt nagunii.. korras mootor peab töötama nii plekiga kui ilma..
syytepool ja kondekas krutitakse mootori kylge ja peaks sooja kannatama kyll aga nuh kvaliteet ja vanus... proovi uued asemele saada ja kyi ei aita siis võta karpa ette..

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Matm kirjutas: 24 Aug 2020, 17:26
urmas66 kirjutas: 24 Aug 2020, 08:48

Venest ja valgevenest ning ukrainast pole siiani uut genekat-starterit saanud.

Kas oled täpselt tuvastanud mis praegusel genekal viga on, ei anna korda teha?

Püüan teist süütepooli ja kondensaatorit proovida.

Mul on genekas konkreetselt läbi kulunud. See lamellide osa oli juba siis 1983 korraliku soonega harjadest ja tõrkus nii käivitamine kui laadimine. Minu rollul läbisõit vist mingi 60-70tkm. Ehk siis juba üsna palju selle isendi kohta. Mootori tegin ära ja see on korras,kuid geneka lamellide vahesid puhastasin ja panin uued harjad,kuid ega sitast saia ei tee. See osa siis mis on nö hooratta sees põhjas,kuhu vastu harjad käivad. Kui tõmbitsa üles leian,siis äkki katkun maha ja toon linna,et siin mõnele remondimehele näidata,äkki mõni saab taastatud.

image.png
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Panin uue süütepooli ja uue kondensaatori külge, et saada teada kas üks neist võib kuuma mootoriga probleeme tekitada. Süütepooli oli võtta täpselt samade mõõtudega, mis sobis olemasoleva hoidiku sisse. Sellist kinnituskõrvaga kondensaatorit ei saanud, sain JAWA jaoks mõeldud variandi, millel igasugused kinnituskohad puuduvad. Sellele tegin alumiiniumplekist kinnituse (sama põhimõttega nagu süütepooli kinnitus). Tundub, et üldiselt muutust ei olnud, 60-70 km/h vahel sõitsin u. 40 km ära, probleeme polnud. Kui aga gaasi juurde keerasin ja hakkasin proovima 80 km/h kiirust, siis hakkas varsti tõrkuma. Peale sõitu katsusin uut süütepooli, võibolla oli isegi veidi kuumem kui vana, üle sekundi sõrme vastas hoida ei saanud. Ju ta siis peab selline olema. :roll: Järgmisena võtan karburaatori maha ja puhastan kõikvõimalikud kanalid ja düüsid ära (seda sai tehtud ka suve alguses, siis kui masina sain), vaatame kas midagi muutub.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Matm kirjutas: 30 Aug 2020, 18:59

Panin uue süütepooli ja uue kondensaatori külge, et saada teada kas üks neist võib kuuma mootoriga probleeme tekitada. Süütepooli oli võtta täpselt samade mõõtudega, mis sobis olemasoleva hoidiku sisse. Sellist kinnituskõrvaga kondensaatorit ei saanud, sain JAWA jaoks mõeldud variandi, millel igasugused kinnituskohad puuduvad. Sellele tegin alumiiniumplekist kinnituse (sama põhimõttega nagu süütepooli kinnitus). Tundub, et üldiselt muutust ei olnud, 60-70 km/h vahel sõitsin u. 40 km ära, probleeme polnud. Kui aga gaasi juurde keerasin ja hakkasin proovima 80 km/h kiirust, siis hakkas varsti tõrkuma. Peale sõitu katsusin uut süütepooli, võibolla oli isegi veidi kuumem kui vana, üle sekundi sõrme vastas hoida ei saanud. Ju ta siis peab selline olema. :roll: Järgmisena võtan karburaatori maha ja puhastan kõikvõimalikud kanalid ja düüsid ära (seda sai tehtud ka suve alguses, siis kui masina sain), vaatame kas midagi muutub.

Äkki on ka tänane 95 bensiin natuke liiga kange selle jaoks. Algselt on see mootor üldse 66 ja 72 bensule tehtud.Turisti jaoks oli 76 mõeldud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mis suhtega bensule õli lisad?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

95 eriti ei taha kasutada biolisandi ja sellega seotud kehvema säilivuse, vaigustumisega ning ka väidetava agressiivsusega kummidetailide (simmerid) suhtes, kasutan 98-t. Õli panen 1:20
Ei oska öelda kas 98 põlemisel eraldub märgatavalt rohkem soojust kui vanasti 76. :roll:


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas morse »

Ei tee see 98 paha midagi. Täna saadaolevatest kõige parem sinna mootorisse.
Õli ma paneks isegi vähem... Aga noh. See vast ei põhjusta mingit koolemist.

Karpapuhastus on teema jah. Kui ultraheli vannile ligi ei pääse, siis vähemalt Carb Cleaner kulub küll ära - too aitab oluliselt rohkem puhastada kui lihtsalt kompressor.

Lisaks süütepoolile ja kondekale peab muidugi kontakte, juhtmestikku, kõrgepingekaablit, piipu ja küünalt ka jälgima.

Ma pigem ei usu sellesse aga on olnud mingeid veidrusi kunagi sellega, et piibul oli takisti sees - või et piibu juhe on mingi takistusega variant. Lihtsalt mainin.

(see konkreetne piip oli selline, et takisti sai välja võtta).

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Sain ühe teise K36G karburaatori veel, just võtsin selle osadeks ja puhastasin korralikult ära. Ei kasutanud küll spetsiaalset karburaatorite puhastusvahendit, aga üht Würthi aerosoolpudelis puhastusainet ja pärast suruõhuga ka. Sellel ujuk on metallist, millest läbi minevat nõela on võimalik ka liigutada, kuigi nõelal ongi ainult 1 asendi fikseerimise süvend (eks vajadusel saaks juurde ka teha), mu praegusel karburaatoril on plastmassist ujuk ja sellel justkui ei olnud võimalik nõela asendit muuta. Huvitav kas nendel karburaatoritel oligi kahte sorti ujukeid või on mu omale plastist ujuk hiljem pandud (võibolla mingi teise mudeli oma üldse). Teist piipu saan ka proovida. On võimalik proovimiseks ka juhe otse, üldse ilma piibuta küünla külge panna. Telekatel pilt tuleb nüüdsel ajal teistmoodi, vanasti väliantennide ajal kui JAWA-ga sõitsin niimoodi, et piipude asemel olid juhtmed otse küünla küljes, siis üks tädi läks kurjaks, et ei näe telekat. :bsmile:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Matm kirjutas: 30 Aug 2020, 22:27

95 eriti ei taha kasutada biolisandi ja sellega seotud kehvema säilivuse, vaigustumisega ning ka väidetava agressiivsusega kummidetailide (simmerid) suhtes, kasutan 98-t. Õli panen 1:20
Ei oska öelda kas 98 põlemisel eraldub märgatavalt rohkem soojust kui vanasti 76. :roll:

Soojust eraldub rohkem,kui süüde liiga hiline. Ehki,siis süüde võiks varasem olla kui 76-ga. Kui süüdet sättida,siis grammike enne surnud seisu võiks olla säde,sest kõrgema oktaan arvuga bens põleb silindris pikemalt ja kui hiline,siis tekib ülekuumenemine.
Ühes auto-moto foorumi teemas oli kellegi soovitus ka 2T õli täpselt poole rohkem lisada. Mis selle norm oli ei mäletagi,aga paagikorgi alune kopsik oli tal õli manustamiseks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Lembit »

Süütepooli jahutamiseks võiks proovida ka kontaktivahet veidi suurendada. Selle koha peal kuumutab süütepooli kõige rohkem läbi tema käiv vool ja see, kui pikalt tal 12V peal on, on määratud sellega, kui kaua kontaktid koos on.
See 98 vs 76 teema võiks lasta ka süüdet veidi varasemaks keerata. Konkreetse kütuse jaoks liiga hilise süütega kuumenevad ka mootorid üle.


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas hmm »

2T vanad mootorid on huvitavad asjad - lihtsad, kuid probleemid võivad ilmuda igalt poolt.

Juttude järgi soovitaks süütesüsteemist vea otsimise mõneks ajaks peatada, sest kui asi toimib 5+km ja seda ka 80+ km mõni aeg, siis need süsteemid ju töötavad. Muidugi tuleks kohe kui asi jupsib, kontrollida sädeme olemas olu.
Süütepooli osas, kui kardad, et liiga kuumaks läheb - too ta proovimiseks ta mootori ruumist välja... ma ei möllaks kontakti vahede suurendamistega, sest siis ei pruugi suurematel pööretel enam piisavalt kondekat laadida e. viid probleemi mujale.

Viga otsi alati ühe muudatuse - detaili vahetuse, kaupa. Kui teed mitu muudatust, siis sa ei leia viga üles.

Ise sõidan B98 ja õli 1:25...1:30 Motul 2T 510 (peamiselt), küünal praegu NGK B7HS R, kui on temp +26 ja rohkem, siis NGK B8HS, +5 alla poole NGK B6HS.
1:20 on liiga rasvane ning nii madalate pööretega masinal see õli pühitakse lihtsalt summutisse, kus ta pikapeale hakkab täis kittima seda süsteemi.
Kui kui mootori detailid on uued ja tolerans väike, päästab 1:20 mootori kokkujooksmisel päris palju.
Mõõtetops, mis üldjuhul vene masinatel on on 100ml suurune, ning 5L bensiini kohta tuleb lisada 2 topkat e. 1:25le.
Tänaste FD 2T õlidega võiks segu olla pigem 1:30 kanti... kulub vähem õli, kuid määrmise tulem sama. Veel vähemaks ma õli väga ei soovitaks... Võib ju proovida, kuid siis peab mootor täitsa korras olema ning küttesegu, süütehetk igal töö temperatuuril õige.
2T mootori päästab jamadest üldjuhul õli, kuid ega ta ka imeasi pole.

Mu 2T vanasõidukil (Voshod 3/2 e 175cc mootoriga) oli ka sarnane probleem, et 20km sai ilusti 80-90-100 sõita ja siis hing kinni ning tee või tina 60 oli lagi.
Kasutan küll vene kontaktivaba süüdet, mis pole teab mis probleemivaba, kuid töötav, kuigi panin ka teise süsteemi peale - viga sama.
Vahetasin isegi silindri ja kolvisüsteemi - viga jätkus.
Probleemseks osutus karburaator, oli teine uus toodangu (osta.ee-st ostetud) tutikas ning 1a probleemivabalt eelneva mootoriga töötanud K65V. Karpaga sai sõidetud 8000km seda nii Eestis kui ka Doonau äärde ja tagasi, keskmistel kiirustel 90 (+/-20km/h)... Kütus peamiselt 98, kuid 1000-1500km ka B95.

K65V karpa ja silindri vahel ning silindril endal lekkeid ei tuvastanud (kontrollitud töötava mootoriga Brakecleanerit pihustades ühenduskohtadesse)
Puhastasin karpat igatepidi - leotasin, puhusin läbi vahetasin teise K62 karpaga detaile - viga jätkus
Kontrollisin ujukikambri kütuse taset jne... viga jätkus

Tühikäigul ja linnasõitudel suht OK e. talutav töö.
Lõpuks ei saanud ka tühikäiku paika... e. tühikäigu õhukanali kruvi tuli keerat täitsa kinni ja alles siis sai enam vähem tühikäigu tööle, See oli peamine põhjus, miks karpa nurka viskasin, sest see ei töötanud enam nii nagu vaja.

Peale karpa nurka viskamist panin Mikuni VM24 peale ja probleemid kadusid (kuigi võiks suurem olla nt VM28 või VM30, sest 90-100 juures võiks 175ne mootor rohkem kütet saada, sest 24mm jääb 2T 175le väikseks, originaal ju 27mm). Njah - ka sellega tekkis alguses kuumenedes probleemid, sest ühenduseks olev muhv (Hydroscanis kütusevoolikust tehtud muhvi) deformeerus kuumaga ja/või bensiini mõjul. Klambrite vahelt pääses lisaõhk küttesegu hulka - masin hakkas väga kergelt 100...110 sõitma ja siis pörrrr - jooksis kokku. Väike jahtumine, käima lükkamine (vändast ei läinud enam) ja sai rahulikult 90-ga 100km koju töristada, tõmbasin igaks juhuks ka toore selleks ajaks peale.
Selle muhvi asendasin Mikuni originaal üleminekuga ning nüüd on asi korras aga paigaldatud düüs (vene 195cc) osutus nüüd suureks, sest kontrollimatu õhku küttesegu enam ei saanud.

Eelneva jutuga tahtsin lihtsalt kribada seda, et karpa viga on keeruline tuvastada, sest mingis osas töötab ta ikka...

Düüsid K65 karpale on M5 keermega ning kaubanduses saadaval. Üks ühele düüside suurused ei ole karpade vahel võrreldavad, vaid peab "katsetama", sest ka K65 karpal on erinev disain (nt siibri lõõri ava...)
K-36g(vene G) Tuula-Turist,Turist M ja TGM(kaubaroller) lõõr 27mm ja on peadüüsiks 185
Võrdluseks sama karpa aga teine tähis e. V Voshoodil 195...
Nüüd K65V (voshodil) düüsiks 165

Mikuni VM24 (millel oli sees originaal düüs 102,5 - osutuks väikseks, on oma omaduselt vene 165-ga sarnane), sai proovitud vene 195cc düüsi ning see oli liiga suur - uputas täisgaasil. 165cc liiga väike - küünal täisgaasiga 5km sõites täitsa valge. Ei adanud ka nõela täitsa alla laskmine.
Sain "hiinaka" M5 düüse, millel peal tähised 100...140. Mõõtes mähisetraadiga (mis on enam vähem kalibreeritud mõõtmetega) oli vene 195cc düüs seal hiinaka 135 juures. Otsustasin paigaldasin hiina düüsi numbriga 125 ja masin (vossi 175cc) töötab hästi.

Kui sa tahad masinast sõidupilli teha, siis pigem vaata kas IKOVI või mõne muu karpa poole, kui vene K65/K62/K63.
On küll seadistamist ja otsimist õigete detailide leidmisel rohkem aga lõpuks saad korda.

Teine alternatiiv on kasutada korraks kellegi teise karpat, mis samal mootoril töötab laitmatult...

Aga igaks juhuks mõned tegemised, mida võiksid kontrollida:

  1. Süüte ajastus pane nii nagu tehase seaded ette näevad - no jah võid mõne ühe kraadi varasemaks ka seada...
  2. ühenduskohtade lekete kontroll - kuumenedes detailid paisuvad ning võivad avada lisaõhule täiendava kanali, mida karburaator ei kontrolli. Vajadusel lisa tihendile täiendavalt kuumakindlamat tihendussilikooni.. nt Reinozil vms
  3. Õhupuhasti puhtaks. 2T suudab selle ka korralikult täis pritsida, sest teatud kolvi alla liikumisel puristab karteris olnud segu ka läbi karburaatori avatud siibri õhupuhasti poole. Kui puhasti pole kohe karpa juures siis seda probleemi väga kartma ei pea.
  4. Summuti puhtaks - tõsiselt, oli kokkupuude, kus need võivad üllatuslikult umbes olla, eriti vanadel 2T sõidukitel.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]hmm[/mention] jutuga nõus. Ja ikka on nii, et mitte miski ei välista, et kusagil kontaktid peksavad üle/tiptop süütepool ikka ei ole tiptop jne.

Põnevpõnev (crash)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Praegu midagi muud ei muutnud kui panin teise karburaatori. Vahepeal hankisin varuosade saamise eesmärgil ühe komplektse T200M mootori, väidetavalt väga vähe töötanud. Niisama prooviks ringi ajades oli tunda, et kompressioon oli hea küll. Karburaator K36 oli ka küljes. See nägi päris hea välja, nii väljast kui seest. Kuna ikkagi seisnud, siis võtsin osadeks ja puhastasin seest kõik kanalid ja düüsid ära. Peale panema hakates vaatasin, et mis jama see on, et segusiibrit ei saa rohkem tõsta kui isegi alla poole (võibolla 1/3) võrreldes vanaga. Piiraja oli alles peal. (lol)
Siiski selles osas muutust ei olnud, et mingil hetkel kuumalt hakkas ikka vana nali peale kui üle 60 km/h sõita. Vahetult peale seisma jäämist käivitada üritades tühikäigul nagu andis lootust käima jäämiseks, aga natuke gaasi puutudes seiskus ja käima sai peale mõningast seismist. Proovisin kohe ka teise küünlaga- säde oli, aga sädemega muidugi võib olla ka nii, et väljas on ja surve all ei ole. Oleks vaja kuidagi tuvastada, kas REAALSELT säde tekib, kas aga on see kuidagi võimalik?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kui gaasi puutusid ja seiskus siis ju ikkagi tähendab see seda et kuumalt ta eisaa kütet peale ja lööb hetkega lahjaks .Elekter ju rumpli keeramisel ei sekku.Kaua sa jaurad nende küünalde ja süütepoolidega.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


allvee raul
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Veebr 2008, 21:04
Tsikkel: BMW r1100gs
Asukoht: Tallinn

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas allvee raul »

Äkki läheb sul mootori kuumenedes karbussis bensiin keema. Karbuss ju suht sooja koha peal.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Võibolla, arvestades et bensiin hakkab keema madalamal temperatuuril kui vesi. Seekord küll karburaator väliselt katsudes nii kuum ei olnud kui kuumema ilmaga on olnud. Vaatasin, et seal ikkagi silindri juures oli paksem tihend, siis tuli u. 1 cm paksune, vist alumiiniumist vahetükk, siis õhuke tihend ja karburaator. Eks seal hea tahtmise korral annaks soojuse ülekannet silindrilt karburaatorile natuke veel vähendada ka.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”