Turist T200 1974

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Paistab nii, et probleem on kõrvaldatud.
Kahjuks küll probleemi põhjust ei õnnestunud tuvastada, sest ei tahtnud nii palju aega selle peale kulutada, et iga väikese muudatuse järel jälle minna mootorit kuumaks sõitma ja vaatama kas mõjus.

Mõõtsin kontaktide vahe üle, oli lubatud vahemikus (0,4...0,7 mm lubatud, oli seal 0,7 mm lähedal) ja muutma ei hakanud.
Süütemoment oli juhendiga võrreldes natuke varasem, oli u. 5 mm, aga ette nähtud on maksimaalselt 4 mm, panin sinna 4 mm kanti, võibolla mõni kümnendik vähem (min. oli vist 3,6 lubatud). Mingit spetsiaalset täppsimõõteriista ei kasutanud, tegin küünla avasse pandud pliiatsile nihikuga mõõdetu põhjal märgid peale.
Küünla elektroodide vaheks oli soovitatud 0,5-0,6 mm. Oli võibolla veidi üle 0,6, panin 0,5...0,6 vahele.
Panin teise mootori küljest võetud küünlajuhtme ja piibu.
Karburaatori segunõela panin maksimaalselt üles, varem oli keskel.
Panin lisaks paagis olnud u. 5L bensiinisegule 1:20 lisaks 5L suhtega 1:16. Kokkuvõttes võis siis paagis olev segu olla 1:18. Liigset suitsemist ei olnud näha. Muidu juhendi järgi on ette nähtud sissesõidul 1:20 ja peale sissesõitu 1:25.
15-20 km sõitsin kiirusega 60-70 vahel. Varasemalt on selle ajaga juba hakanud probleem ilmnema, eriti arvestades seda, et pool sellest distantsist oli tuul otse vastu ja kiiruse hoidmiseks pidi gaasi päris palju peal hoidma. Peale 20 km sõitmist hakkasin kiirust ka üle 70 laskma, vahepeal ka 80. Peale mõningast linnakiirusel sõitmist läksin jälle maanteele ja vahepeal sai ka 1-2 km gaas põhjas sõita. Tavaliselt maanteel üle 70 km/h eriti ei tahagi sõita, aga mootori proovile panekuks sai proovida kiiremat. Kokku tuli 125 km sõitu ja probleemi ei esinenud. :bsmile:
Härradele sinise-punase vilkuriga autoga pakkus ka see masin (masina ja juhi kooslus) huvi kui parajasti maanteel sõitsin. Võibolla esialgu olid ainult vilkurid sees, aga kuna üle 60 km/h sõites peegel hakkab värisema ja sealt midagi väga täpselt ei näe, :D siis võibolla ma ei pannud vilkureid kohe tähele ja tähelepanu äratas kusagilt tuvastamata suunast kostuv sireen. Kuna eestpoolt ühtegi vilkuritega masinat ei paistnud ja kõrvalteid polnud, siis see pani pingsamalt peeglisse vaatama ja seal võis tõesti näha vilkureid sähvimas (natuke võtsin ka kiirust maha ja see parandas nähtavust peeglist). Kontrolliti joovet, juhiluba ja seda kas masin on mu enda nimel. Kõik oli korras ja sõit võis jätkuda.




hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas hmm »

Sa keerasid segu väga rikkaks (nõel kõige üleval e. stopperseib kõige alumises sälgus) + rasvaseks (1:16...18 tänapäevaste õlidega on ikka väga rasvane...). Võib öelda, et sõitsid mootori külmseadetes e. toorega.
Lisaks NGK küünal "6".
Kogu see kompott kokku jahutas silindris toimunu korralikult maha.
Sellistes seadetes peaks küünal süsimust ja tugevalt tahmunud olema. Kas sa oled kindel, et lisaõhku kuskilt ei võta?
Kas sõitsid "uue" karpaga?

Oleks vaja kuidagi tuvastada, kas REAALSELT säde tekib, kas aga on see kuidagi võimalik?

Selleks on olemas ümber küünlajuhtme pööratav tahhokas või veel parem stroboskoop.
See tahhoka reageering on aeglane - loendab vist 1sek jooksul küünlajuhtmes impulsse ja sealt arvutab mootori pöörded... kui seal midagi pole, siis lülitub 5sek jooskul töötundide näitamisele.
Stroboskoop väreleb koheselt.

Kõige kindlam on panna uus küünal, see näitab ka segu olukorda, kui kontrollimiseks välja võtad.

Ma nüüd tuula tehasejuhendit pole sirvinud, kuid kas tõesti 0,4-0,7mm on kontaktivahe ja nii suures vahemikus?
0,35-0,45mm peaks "tavaliselt" vanadel vene masinatel kontaktivahe olema, kuid tõesti, oleneb kondekast (0,22uF reeglina), mis peaks jääma vahemikku 0.17-0.30 uF (400V), genekast ja süütepoolist.

Nüüd kui masin sõitis 120km 70..80 km/h ning suuri probleeme polnud, siis võiks süüte ahela probleemid mingiks ajaks lõppenuks lugeda ning keskenduda küttesegu paika saamisele.

Aga kui sõidab on ju hästi, lihtsalt mõtetult palju kütet ja õli läheb... kuid, kui sõita saab ja rahul oled - anna takka. 8)

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Raamatus on jah antud kontaktivaheks 0,4-0,7 mm. Algul panna 0,7 mm ja kui aegamööda nuki vastas käiv pind kulub ja vahe väiksemaks muutub, siis 0,4 mm juurde jõudes peaks jälle reguleerima.
Lisaõhu kohta ei oska midagi öelda. Pole veel ka küünalt vaadanud, enne sõitma minekut tegin võimalikult puhtaks. Varem oli igatahes nii, et küünlaga "6" oli väga hea, "7" kiskus mu arust veidi liiga tumedaks (7 oli paras siis kui leegitoru oli lindiga sisse mähitud).
Karburaatori panin jah praegu selle vähe kasutatud, millel alles piiraja peal oli, aga üldiselt vist vahet ei ole, sest esialgu ainult karburaatori vahetusega seoses midagi ei muutunud.
Kondeka mahtuvust ma ei tea, JAWA oma on.
Võibolla järgmisel korral proovin kuidas siis on kui nõela siiski veidi allapoole lasen, seda on vajadusel lihtne pärast tee peal tagasi panna. 120 km sõitmine sellise masinaga on füüsiliselt paras katsumus. Lenksa kõrgus ja/või asend ei sobi hästi, selg jääb ülevalt/keskelt haigeks. Ega juhitavus ka kõige parem pole, tuleb ikka tänapäevaste masinatega võrreldes rohkem vaeva näha, et soovitud trajektooril püsida. Päris kindel pole, aga selline tunne, et klaasi külge panek mõjutas seda pigem negatiivselt (klaas kinnitub lenksa külge), vähemalt tuulise ilma korral. :bsmile:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Roolikannu vaata ja tagaratta jooksu ka, kui ei püsi teel. Ma ei mäleta,et oleks maanteel keerulisem olnud kui muu rattaga. Ikka täitsa lõdvalt sai üksi sõites olla,ka klaasiga. Kui keegi taga,siis natuke võib häirida,aga muidu sõitis ta mul otse normaalselt. Ainuke nö ohtlik asi oli pehme liiv-kruus,sest ratas on väike. Saaremaal oli ohtlikud kohad kus asfalt lõppes ja kruus algas,aga ka kruusateedel sai 70-80km/h sellega sõidetud, nende karvasemate rehvidega.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas morse »

Urmase võrdlus oli omal ajal näiteks Kavross, teemaalgataja võrdlus on võibolla GSiga :)

Aga laagreid tasub ikka vaadata jah. Lisaks ma hetkel unustasin ära, et mis rehve sa kasutad? Head ümara profiiliga rehvid annavad palju juurde.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

morse kirjutas: 08 Sept 2020, 11:03

Urmase võrdlus oli omal ajal näiteks Kavross, teemaalgataja võrdlus on võibolla GSiga :)

Aga laagreid tasub ikka vaadata jah. Lisaks ma hetkel unustasin ära, et mis rehve sa kasutad? Head ümara profiiliga rehvid annavad palju juurde.

Kavross on vist ainuke ratas ,millega tolleaegsetest pole kordagi sõitnud :D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas morse »

no sel juhul Izh :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Rehvid:
taga: download/file.php?id=15158&t=1
ees: download/file.php?id=15354&t=1
Mõlemad uued. Rõhud tehase juhendi järgi: ilma kaassõitjata ees 1,0 bar, taga 1,5 bar. Juhtitavusele kindlasti mõjuvad kehvasti amordid (üsna kiirelt käivad üles-alla), amortide kinnituskohtade kummipukside mitte väga hea seisukord, esikiige telje (nö. poldi) kulumine. See telg on määritav (määrdenippel oli küljes), aga see vist pole peale tehasest väljumist määret näinud, oli üsna roostes ja olid näha kulumisrandid. Talvel tegeleks sellega. Tagumist kiiget pole veel lähemalt uurinud, roolikannu samuti mitte.
Nüüd vaatasin kuidas küünal välja näeb peale seda eelmist u. 125 km sõitu rikkama ja õlisema (1:18) seguga. Elektroodid ja isolaator täitsa head (?), neid ümbritseval metallosal on tahma näha.

IMG_4826.jpg

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas hmm »

Küünal ongi 1:18 õli-bensiini nägu - suht tahmane/rasvane, vähenda õli kogust küttesegus ja pilt läheb ilusamaks. Pane 1:25 ning sõida 50+ km ja vaata siis küünalt.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Amordid on sellel tegelikult ka uuena suht väetid. Ei pruugi isegi korrast ära olla. Samas lahti nad saab ja õli võib parema tänapäevase vastu vahetada.Pukse peaks ka ju mingeid sinna saama.
Küünal on jah natuke rasvasem,kui võiks ideaalis olla, aga ei ole ka midagi hullu. Mina jätkaks seguga a´1:20(kas see ei olnudki tehase soovituslik?) ja ei vaevaks oma pead rohkem, kui sõidab.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Uurisin mitte vene rehve rollerile ja Contist oli valikus 4.00-10 K62, mis välimuselt natuke retro, aga otse sealt tuli vastus,et koroonaga seoses neid ei toodeta ilmselt mitte enne järgmist kevadet.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Äkki tahad seda, ma 1 tellisin selle, hind on koos saatekuluga: https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... 4/R-307492

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Turist kirjutas: 15 Sept 2020, 18:13

Äkki tahad seda, ma 1 tellisin selle, hind on koos saatekuluga: https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... 4/R-307492

Ma tellisin ka need 2tk sealt ära, äkki tuleb ikka.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

urmas66 kirjutas: 15 Sept 2020, 22:33
Turist kirjutas: 15 Sept 2020, 18:13

Äkki tahad seda, ma 1 tellisin selle, hind on koos saatekuluga: https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... 4/R-307492

Ma tellisin ka need 2tk sealt ära, äkki tuleb ikka.

Täna tuli meil,et on teele pandud. Ehk jõuavad kohale ka.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Nüüd lasin segusiibri nõela 1 astme võrra allpoole ja lisasin paagis olnud u. 1:18 segule juurde 1:25 segu. Umbes pool paaki oli enne sees, seega nüüd peaks olema paagis segu 1:21...22. Täna peale sõitu kuuma mootoriga ei hakanud küünalt vaatama, homme teen seda.
Varem olin mõne korra 100-125 km sõitnud. Arvasin, et enam küll ei viitsi nii pikka sõitu teha, aga siiski täna sai veelgi rohkem sõidetud: 167 km. Käisin Pärnus motohooaja lõpetamise sõidul. :lol: Ametlik sõit oli veidi üle 50 km. Tee ääres olnud pealtvaatajatest mööda sõites mitmed pöidlad tõusid püsti, paar korda ka mõlema käe omad korraga. :bsmile:
Vahepeal käis ikka korralik kütmine ja pigistasin ka viimast välja. 90 km/h sai mitu km sõita, korraks max. 95 km/h (tuul oli tagant). Mõtlesin, et peale seda sõitu on mootor küll ära küpsenud, kolvile auk sisse sulanud vms :D , aga polnud häda midagi, tuksus edasi:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Leidsin veel ühe laadimis relee kaasaegseks tegemise video, siin ka adetailid välja toodud, mis sinna asenduseks pannakse. Tellisin omale need ära.
Starteri releeks proovin seda või selle analoogi Motoralist 4RA 003 510-111 HELLA 12V- see võiks olla autopoodidest saadaval ja ongi starteri relee. Videos tüüp paneb mingi bensupumba relee selle asemele.
Keskmise relee asemele läheb see diood https://www.oomipood.ee/product?product_id=1056693
Laadimise relee asemele läheb see https://alvadi.ee/kataloog/varuosa/8474 ... nsiin-1988
See on vähemalt pildi järgi tegemist hemeetilise tabletiga ja võiks sinna hästi sobituda.
Ma tellisin neid kõiki asju 3tk ehk kui sul on vana 121PP korpus olemas, siis võin sulle ka ühe sellise kokku joota. Kõike seda on ka hiljem võimalik asendada ehk tegemist tänapäeval igaltpoolt saadaval olevate asjadega.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Võiks üks töökindlam regulaator olema olla küll, aga ei tahaks siiski olemasolevat originaali veel päris ära lõhkuda, prooviks kusagilt leida selle jaoks ühe. Mingit trikki see asi mul tegi vahepeal. Pinge läks liiga kõrgeks ja sulatas ühte kaitset läbi mitu korda, peale kontaktide näppimist sai hetkel korda, aga ei tea kauaks. :roll:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

On varem ka selline kahtlus olnud, et bensiin alati hästi ei taha jõuda karburaatorisse. Paagi ja karburaatori kõrguste vahe on väike ja ilmselt olukorda mõjutab ka vooliku pikkus ja kuidas see täpselt jookseb, ega voolik pole originaal enam. Mul oli voolik niimoodi, et vahepeal enne karburaatorisse jõudmist teeb väikese jõnksu ka karburaatori ühenduskohast allapoole. Tegelikult ongi suhteliselt raske niimoodi panna, et kordagi natukenegi allapoole ei lähe. Filter on ka vahele pandud mul, võibolla ilma filtrita oleks parem.
Täna olin tunnistajaks sellisele juhusele, et paagis oli 5 L bensiini, aga karburaatorit üle ujutades ei tulnud tilkagi. :twisted: Esialgu mõtlesin, et kraan on umbes, aga prooviks lasin vooliku kaudu paagi tühjaks ja jooksis küll, mõlemast kraani asendist (nö. tavaline ja reserv), samas üsna kaua jooksis seda 5 L ja mitte nö. täie voolikuga, eriti arvestades seda, et voolik oli praktiliselt otse alla suunatud, mitte ainult natuke paagi alumisest pinnast nagu karburaatori küljes olles. Karburaator õnnestus üle ujutada siis kui "kapott" (koos paagiga) oli üles tõstetud. Ja pärast kui all oli, siis hakaks mingi aja pärast tunduma, et ei tule jälle hästi peale. Peaks vist ikka filtri vahelt ära võtma ja siis proovima. :roll: Variant oleks ka, et paneks karburaatorite jaoks mõeldud madalarõhulise bensiinipumba vahele. Ei tea ainult kui hästi selline nõelklapp peab, see ei ole kummist otsaga, vaid metallist nõel on metallist pesas.


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Mul oli ükskord ummistus ujuki kambri kaane sees.
Jupo aega ning puhastamist läks kuni taipasin sinna vaadata. Kui bensufilter on sul paber elemendiga siis soovitan proovida diisel autodele mõeldud võrk elemendiga filtrit.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas morse »

Kui mul Jawal kehvalt kütet peale tuli, siis ma ka hullult otsisin viga. Kuna kraanist kütet tuli ja ujutas kenasti jmt, siis ei saanud tükk aega aru, milles asi. Lambi hetkedel hakkas pooma. Eriti korviga (siis võtab rohkem kütust).

Lõpuks oli kombineeritud viga: paagi korgi õhutusava oli paagikoti kasutamisega umbe läinud + kraanid olid kehvad (alles kolmas kraan toimis veatult). Tänaseks olen filtri ka välja visanud, sest elu on nii palju parem, kui tead, et küttest puudu ei jää...

Paberelementi üleüldse ei soovitaks. Kui paak on roostene või oled harjunud kütust oksapuruga läbisegi tankima, siis peaks tõesti võrkelemendist piisama nagu siin eelnevalt juba soovitati.


grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas grahv »

Milleks lisafilter - kas kraani sees olev filter/sõel on eemaldatud?

G

Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

Vana paagi rõõmud. KR kraanil on potis olev filter pisike (paagis olevaid olen pidanud ise jootma/koostama), jawa kraanil olen paagis oleva samuti umbe saanud.
Lisafilter on minul seni kütuse voolamise ja puhtuse hindamiseks parim lahendus olnud (mtz 05 traktor,k175b, riga 7 ja t200...kõigil on peal). Sellisel juhul on takistustevaba kulgemine kraanist läbi otse filtrini (kraanis kanali umbe saamiseks peab vast tõesti okstega bensiini tankima). Mingi teema oli segubensiini ja osade paberelementide omavahelises sobimatuses - õli ummistab vms. Mul on lisafilter võrguga lahendus olnud...mtz on 4t mootoriga ja seega "paberiga" filter.

sõidan võrriga!

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas hmm »

Vanadel masinatel, kui paagid on seest uute hooldusvahenditega tegemata, on küttesegus igasugust ollust. Asi pole okstega kütuse tankimises, vaid palju kehvemas asjas... listalt paljas raud paagi sees, kohati oksüdeerub ning uus kütusetase eemaldab selle õrna olluse ja seguneb hästi küttega. Paratamatult on selle osakesed nii peenikesed, et tulevad igast sõelfiltrist ilusti läbi. Kuid ladestub kohas, kus kütus saab natuke seista nt karpa ujukikambris, kütusekraani filtri/settepotis jne.
Mul maailmaränduril on kolm sõelfiltrit karpa ja paagis oleva kütuse vahel ning kord poolaasta jooksul on vaja karpat ja kraani settepotti ikkagi puhastada peenikesest settest. Oli ka juhus, kui polnud aasta jooksul kraani settepotti puutunud, ning ühel sõidul sai iga km tagant peatust tehtud ja nõutud näol viga otsitud - kütus ju jooksis... säde ju on... aga iga km tagant sureb mootor välja - seisab 10min siis tühikäigul töötab ja sõites 1km sureb välja :evil:
Minu kolm sõela on nii: esimene sõel on paagi sees kraani kõride juures, teine kraani sees settepotis (need kaks on kraaniga juba koos olemas) ja kolmas kraani ja paagi vahel (selline pisike kandiline - pigem näen sealt kütuse liikumist). Siiani ei ole probleemi kütuse peale tulekuga olnud, kuigi kütus voolab jah otse alla karpasse ning voolikud ei tee ühtegi "nõksu"
Oli ka üks jaff, millel paagil 2 kütusekraani ning need oli vaja ühendada üheks. Siis tekkis ja see olukord, kus kütusevoolik tegi liiga järske paindeid. lahenduseks olid voolikutele 90 kraadised põlved vahele ning "T" kujuline ühendus karpasse. "T" ühenduse ja karpa vahele filter.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kui paak puhas,siis pole seda filtrit sinna üldse vaja. Nõuka ajal sai need kraani sisesed ka kohe välja visatud ja ei läinud sellest kellegi karpa ubme. Kui on sodi paagis,siis lihtsam paak puhtaks teha.Kraanil on seal ju settepott ka olemas ja paksem mudru jääb niikui nii sinna.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Karburaator ega kraani sees olev filter pole ummistunud ja ka oma poolt lisatud lisafilter ei ole ummistunud. Nagu mainisin, siis üle ujutada proovides algul ei tulnud midagi peale (nägin ka, et filtris ei toimu liikumist) ja kui kapoti koos paagiga üles tõstsin, siis hakkas liikuma ja pärast alla lastes mingil hetkel mootori töötades tundus, et jälle ei tulnud hästi. Kuigi jah, ka siis kui voolik sirgelt alla oli suunatud ja sealt paagi kanistrisse tühjaks lasin, oleks nagu võinud paremini tulla, seda voolamist ilmselt põhiliselt takistas paber(vähemalt paistab selline)elemendiga lisafilter ja arvatavasti võtan selle vähemalt proovimiseks vahelt ära. Selline filter mäletamist mööda muidu võtab lisaks vägapeenele sodile ka vee kinni- ei lase vett läbi minna. Mäletan , et isegi veneagsetel mingitel metallist lehtritel (meil oli kasutusel Žigulisse bensiini valamisel) oli ka selline hästi tihe sõel, et veetilgad jäid sõelale.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Turist kirjutas: 01 Veebr 2021, 18:22

Karburaator ega kraani sees olev filter pole ummistunud ja ka oma poolt lisatud lisafilter ei ole ummistunud. Nagu mainisin, siis üle ujutada proovides algul ei tulnud midagi peale (nägin ka, et filtris ei toimu liikumist) ja kui kapoti koos paagiga üles tõstsin, siis hakkas liikuma ja pärast alla lastes mingil hetkel mootori töötades tundus, et jälle ei tulnud hästi. Kuigi jah, ka siis kui voolik sirgelt alla oli suunatud ja sealt paagi kanistrisse tühjaks lasin, oleks nagu võinud paremini tulla, seda voolamist ilmselt põhiliselt takistas paber(vähemalt paistab selline)elemendiga lisafilter ja arvatavasti võtan selle vähemalt proovimiseks vahelt ära. Selline filter mäletamist mööda muidu võtab lisaks vägapeenele sodile ka vee kinni- ei lase vett läbi minna. Mäletan , et isegi veneagsetel mingitel metallist lehtritel (meil oli kasutusel Žigulisse bensiini valamisel) oli ka selline hästi tihe sõel, et veetilgad jäid sõelale.

Kui seal need tehasest pandud sõelad kõik olemas,siis viska see lisa sealt vahelt välja, see ei anna mitte midagi juurde. Vesi ei lähe ka üldjuhul sealt kraani sõelast juba edasi ehk siis jääbki kinni. Samas see sorts vett ei tee sellele mootorile mitte midagi. Ja kui varasematel aegadel võis vett ka saada tanklast, siis täna on tõenäosus selleks ikka kaduvväike.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas grahv »

urmas66 kirjutas: 01 Veebr 2021, 20:05

Kui seal need tehasest pandud sõelad kõik olemas,siis viska see lisa sealt vahelt välja, see ei anna mitte midagi juurde. Vesi ei lähe ka üldjuhul sealt kraani sõelast juba edasi ehk siis jääbki kinni. Samas see sorts vett ei tee sellele mootorile mitte midagi. Ja kui varasematel aegadel võis vett ka saada tanklast, siis täna on tõenäosus selleks ikka kaduvväike.

Just. Ja veel, et kui kraanis on sõel alles, siis tuleks kontrollida ega see pole oksiidi tõttu ummistunud. Seda võib seal rohkem olla kui muud paagi setet.

G

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kuna, nagu juba korduvalt mainisin, lasin paagist läbi kraani, lisafiltri ja vooliku paagi tühjaks (5 L) ja nagu voolas küll (kuigi isiklikult arvasin, et võiks natuke paremini tulla, aga ilmselt lisafiltri kaudu ei voolagi päris täie voolikuga), siis ei saa nagu millegi ummistumisest rääkida. :roll:
Võibolla piisaks ka lisafiltri vahelt ära võtmisest ja kindluse mõttes ka kraani filtri üle vaatamisest (nüüd pole vaadanud, aga seni varasemalt on olnud puhas), aga tekkis mõte siiski madalasurvelist (kuni 0,3 bar) pumpa proovida. Kas seda just tingimata vaja on, aga vähemalt üks kena uus mänguasi, juba tellitud. :bsmile:

Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

See nõrk küte pealevool sellel masinal pole uus teema.. paak on liiga madalal ja voolik liiga pikk.. lisaks segab miski plekist asi kah sel voolikul normaalselt kulgeda.. kui paned lyhema vooliku siis kapoti ülestõstmisel rebid selle karpa kyljest lahti, sumpa jookseb kah sobivalt just sellel kyljel ja põhjust kapotti üles tõsta sel masinal leidub :D
Mingitel mudelitel on tehas üritanud seda viga parandada ülerõhu tekitamisega paagis. seda tehti selliselt et mootori jahutus kohast umbes sealt kus stokis syytepool on tuli voolik otse spets kohta paagil ja kui mootor käis siis tekitas sinna miski surve.. tegemist võis olla ka prototyybiga aga miski jutt ja pildid jäid kunagi silma..
Ma oma pardil kraani seest kiskusin kõik filtrid välja, vooliku tegin nii lyhikeseks kui saab ja nii et vaja kyljest võtta enne kyi kapott yles läheb (mida ma vahest olen ka unustanud teha :D ) ja panin pisikese võrguga disla filter vahele, mida tuleb kah kord aastas kindlasti vahetada kuna bena sulatab seda võrku kokku pika aja peale.. aga niimodi kannatab sõita kuni mingi 3L loksub põhjas nii et üritan ikkagist paagi täis hoida..

kui saladus pole siis mis pumba ja kust tellisid?
kyi juba seda teed lähed siis asenda kraan mõne vabajooksu kraaniga ja pane elektriline klapp vahele sest karpa nõel kohe kindlasti ei pea nendel vanadel karpadel..,

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas morse »

Igast pumbad ja asjad on ägedad aga ma esimese hooga ütleks ikka, et saab ka ilma ja vast pole mõtet seda võõrkeha sinna vahele panna. Ajutiselt pumpa kasutades saad muidugi kindlaks teha, kas voolukogus üldse on liiga väike või mitte - selles mõttes hea vidin jah.

Pole ise Turisti omanud aga olen Turistiga pikema nädalavahetuse-reisi teinud ja võin öelda, et toimis nii nagu peab (kui paar anomaaliat nagu lahti vibranud süütepooli juhe välja jätta). Sõber, kes selle masina taastas, teab vast paremini rääkida, kuidas ta lõpuks kütte jooksma sai. Paak oli tal kenasti pulbervärvitud, eeldan, et ka sisu on puhas.

Jawal vahetasin ühel hetkel paagi välja - korralik roostest puhas paak võiks olla asja alguspunktiks. Kraanide ja filtritega on tee ääres jamatud üksjagu... Viimatisena meenub üks Ural, mis hommikust saati jantis - kell oli juba päris palju, kui lõpuks jõuti selleni, et kraani pott lahti keerata (ja sodi välja valada). Võite ette kujutada, mida kõike oli selleks hetkeks vahetatud (küünlad, piibud jne)

Saan aru, et teemaalgatajal ei ole suurt probleemi roostega aga sellegi poolest - kui kõik sõlmed (paagifilter, kraan, kraani pott,voolik, filter??, karpa) on korras, siis kütust PEAB tulema... Ja silmaga ei kannata seda voolu hästi hinnata... Kui ühel hetkel veakoht parandatud on, siis saab alles aru, et masin hakkas normaalselt käima. Vähemalt Jawa näitel oli nii...

edu!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”