Turist T200 1974

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Eks omalegi tundusid kõik peale JAWA-de ja vene omadest peale mõne üksiku uuema mudeli ühed parajad rondid. Kui veel mõnda vanemat IŽ-i juhtus nägema (49, 56), siis see ajas lausa naeru peale, et keegi sellise asjaga sõidab. :D
Seoses sidurikaanega meenus, et tegelikult peaks siduriga natuke tegelema. Külma õliga vahel järsemalt gaasi andes libiseb, sooja õli korral mõnikord peale käiguvahetust siduri lahti laskmisel ja kohe hoogsalt gaasi andes jääb mõneks sekundiks libisema. Ühel teisel vene rattal kõrvaldasin sama probleemi niimoodi, et lihvisin siduri metallkettad natuke karedamaks, kokkupuutepinnad olid üsna peegelsiledad. Lihtsalt hõõrdketaste vahetamine ei aidanud, aga niimoodi tehes sai kenasti veel vanu kettaid edasi kasutada.




kaiman
Postitusi: 970
Liitunud: 17 Mai 2010, 16:21
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas kaiman »

Turist kirjutas: 01 Juun 2021, 17:49

Eks omalegi tundusid kõik peale JAWA-de ja vene omadest peale mõne üksiku uuema mudeli ühed parajad rondid. Kui veel mõnda vanemat IŽ-i juhtus nägema (49, 56), siis see ajas lausa naeru peale, et keegi sellise asjaga sõidab. :D
Seoses sidurikaanega meenus, et tegelikult peaks siduriga natuke tegelema. Külma õliga vahel järsemalt gaasi andes libiseb, sooja õli korral mõnikord peale käiguvahetust siduri lahti laskmisel ja kohe hoogsalt gaasi andes jääb mõneks sekundiks libisema. Ühel teisel vene rattal kõrvaldasin sama probleemi niimoodi, et lihvisin siduri metallkettad natuke karedamaks, kokkupuutepinnad olid üsna peegelsiledad. Lihtsalt hõõrdketaste vahetamine ei aidanud, aga niimoodi tehes sai kenasti veel vanu kettaid edasi kasutada.

Pole siin naerda midagi.mind viidi IZ59 ga kylkas ja ema kõhus sünnitusmajja.toodi ära kh.siiamaani meeldib selle bensu hais :bsmile:
Isa viis.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Ei saanud veel jälile, mis põhjustab kaitsme(te) läbi põlemist siis kui tuled on sisse lülitatud. Algul hakkas kaitset (mõnikord 1 kaitsme, mõnikord 2) läbi põletama sel hetkel kui lülitasin kaugtule sisse. Proovisin siis nii, et võtsin esitulest pirni üldse välja (kahtlustades, et pirn ise võib seda põhjustada) ja ka siis mingil hetkel põles kaitse läbi kui tuled olid sisse lülitatud. Juhtus ka siis kui ainult garbariittuled põlesid. Kui ükski tuli ei põle, siis pole seda juhtunud. Varasemalt põletas vahel harva selle kaitsme läbi, mis laadimise ära võtab, aga mootor jäi tööle. Nüüd viimasel ajal on pigem põlenud läbi see kaitse, mis kõik ilma vooluta jätab- tuled kustuvad ja mootor seiskub.
Tulede lüliti (see metallist ON-OFF lüliti) pidin juba mõnda aega tagasi vahelt ära võtma kuna sisuliselt sulas üles. Nüüd on nii, et kui mootori käivitan, siis kohe tuled põlevad, lenksal oleva lülitiga saab vaid valida millised tuled.
Kusagil peab ikka korralik lühis tekkima, aga juhtmeid uurides seda kohta juhtmetelt küll ei leidnud praegu. Ei tea kas relee-regulaator ei saa sellist jama põhjustada? :roll:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Sain kaitsmete läbi põlemise põhjusele jälile. Esitules lähi/kaugtule pirnipesa on selline, millele juhtmed käivad tagant külge kruvide alla ja klemmid/kruvid millegagi kaetud ei ole. Sealt esitule korpusest jooksevad igasugused asjad läbi, näiteks tooreklapi tross, millel plastikümbris "sobiva" koha pealt katki oli. :wack:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Turist kirjutas: 16 Juun 2021, 18:35

Sain kaitsmete läbi põlemise põhjusele jälile. Esitules lähi/kaugtule pirnipesa on selline, millele juhtmed käivad tagant külge kruvide alla ja klemmid/kruvid millegagi kaetud ei ole. Sealt esitule korpusest jooksevad igasugused asjad läbi, näiteks tooreklapi tross, millel plastikümbris "sobiva" koha pealt katki oli. :wack:

Mul isal oli sinna pandud mingi õhukeset plastikust selline ümar kate(tuleaugust sisse mahutuv),et see kõik mis tule taga, oleks isoleeritud. Ehk see probleem on sellel juba tehasest sisse konstrueeritud :)

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist »

Sai jälle ülevaatus puhtalt läbitud. Aastaga (kahe ülevaatuse vaheline aeg) sõitnud 1300 km. Hetkel ei saa millegi üle väga kurta, ülevaatusel käies (rolleri asukohast lähim ülevaatuspunkt edasi-tagasi u. 80 km) maanteel enamasti sõitsin 70 km/h kandis, aga vahepeal sai paar km ka gaas põhjas 90 km/h proovitud, mingeid probleeme ei esinenud. :bsmile:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kusjuures nõukaajal ei pidanud rolleriga ülevaatusel käima. See oli ka üks kindel põhjus,miks mul isa selle ostis. Nõukaajal oli teatavasti ülevaatuse tegemine kohaliku miilitsa või autoinspektori ehk mendi teema. Isa jaoks oli nendega suhtlemine piisavalt vastik ehk vihkamine selle nõuka korra ja kommude vastu oli nii suur, et IŽ-i või Jawa ost muutus ka rolleri ostuks, et nendega vähem suhelda :)

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”