Turist T200 1974

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 02 Juun 2020, 21:59

Sai juba teises teemas algust tehtud masina tutvustamisega, aga õigem on ikka eraldi teema teha.
Tegu on 1974 a. Turist T200-ga, mis oli seisma jäänud u. aastal 2000, seega 20 aastat seisnud. Läbisõiduks näitab 15 000 km. Alates uuena poest ostmisest oli olnud ühe omaniku käes. Roller oli kenasti originaalsena säilinud, väliselt ei hakanud esmapigul silma midagi, mis ei oleks originaal. Isegi pooled suunatulede pirnid (neljast 2) võivad originaalid olla kuna peal oli valmistamise aastaarv 1973 ja süüteküünal samuti aastast 1973.
Peale kontaktide puhastamist oli säde olemas. Esialgu sai auto aku pealt proovida kuna peal olevad vanad 6V akud olid sellises seisukorras:

akud1.jpg

Panin uue küünla ja bensiinivooliku (vana oli üsna pragunenud), puhastasin karburaatori ja kraani ära ja proovisin kas häält teeb, aga veel siiski mitte. Säde tundus natuke kehv ja paranes peale kondensaatori vahetamist (sai Žiguli pealt võetud), siis läks ka juba käima.
Millised tegemist vajavad asjad kohe esimestel päevadel silma hakkasid: gaasitross katki, tagumine pidur jäi peale, suunatuled ei põlenud, signaal ei töötanud, amordid ei töötanud (tunda oli ainult vedrude tööd, hüppas kohe hooga üles tagasi), aku laadimist ei toimunud, uus aku vaja.
Aku panin 12 V 10 Ah. Originaalakud olid 6 V 10 Ah (2 tk), arvestades uue aku 2x suurema pingega, siis peaks mahtuvus kokkuvõttes sama olema (120 Wh). Akut laadima pole veel saanud, relee-regulaatori kontakte puhastasin, mingeid mõõtmisi sealt ei teinud, peaks olema vist võimalik mõõta kas generaatori poolt tuleb midagi üldse. Gaasitross sai uus. Trossi kogupikkus oli OK, aga kõrist väljaulatuv osa oli 4-5 cm pikem kui vaja, sai siis sobivaks tehtud (tükk ära lõigatud ja väike tinapunn otsa joodetud). Käigukasti õli vahetasin ära, välja tulnud õli oli väliselt isegi üllatavalt mee värvi. Peale seda sai siis esimese proovisõidu teha, sidur ja käigud toimisid. Starter esimestel käivitustel hästi ei vedanud ja pidi jalaga vändast hoogu juurde andma, aga mingil põhjusel hakkas paremini tööle ja viimased korrad kõik olen starterist käima saanud. Käivitunud on väga hästi nii külmalt kui soojalt.
Esimese proovisõidu alguses olid sisekummid täis, aga sõidu ajal lõi tagumiselt ventiili osa ära. Ilmselt tasub esimene ka ennetavalt ära vahetada. Hea on ikka ise vahetada kui velg poltidest keskelt pooleks käib.
Rehvid on mustri poolest head ja pragunenud ka pole, aga hirmus kõvad. Kui õhukumm katki läks, siis põhimõtteliselt ilma peal istumata ei olnudki aru saada, et tühi on.

rehv.jpg

Võtsin kõik amordid alt ära. Vaataks kuidas seest välja näevad ja paneks uue õli sisse, eks näeb kas ja kui kauaks sisse jääb. Vana õli liiga vähe alles ja väga must. Ega õigeid uusi osasid kusagilt võtta pole. Vaatasin, et simmeri võibolla saaks isegi asendada praegu müüdava nö. tavalise simmeriga (originaal on natuke erilisema kujuga) kui sobiva mõõduga võtta on. Kolvi peal tundus olema kandilise profiiliga, aga äkki ümar sobiks ka panna (kardan, et kandilist pole võtta)? Kas kinnituse aukudesse käivaid kummipukse on võtta kusagilt?
Amort käis lahti 23 osaks:

amort.jpg

Lahti sai nii, et vedru tõmmitsatega kokku tõmmata, plastkate allpoole lükata, siis ülevalt varrest kinni hoida (8-võti läheb peale) ja ülemine osa tuleb keerates ära. Ei tasu nii teha nagu ma tegin, et kõigepealt 8-võtme keerasin laiaks ära ja siis hoidsin kullinokktangidega ning ülemise kallal rakendasin jõunumbreid. Kui amort korralikult puhtaks teha ja hoolega vaadata, siis võib näha, et sealt ülemisest osast on täismetallist tihvt läbi varre pandud, äärtest kärniga stoperdatud. Kui see ära võtta, siis on kergem lahti keerata. (lol) Selle avastasin siis kui kõik 4 amorti olid juba lahti tehtud ja hakkasin uurima, miks kolvi varrest üleval auk läbi on.

amordi osa.jpg

Eks vaatan mida rolleriga edasi teha. Esialgu tehniliselt piisavalt korda, et ülevaatus läbida ja suvel veidi sõita. Värvimise plaane hetkel ei pea, praegu tundub just huvitav kui näeb oma vanusele (46 a) vastav välja. Samas väike kiusatus ikka on, et kui juba amordid on alt ära ja lahti võetud, et äkki värviks ära. Ja tagumine ratas on alt ära ja pooleks võetud... ilmselt siiski praegu ei värvi midagi, äge sellise "rotiga" sõita ju. :bsmile:



Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1691
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 76 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas pühak » 03 Juun 2020, 11:52

Rehvide koha pealt soovitan uued alla panna. Need vanad sobivad väga hästi mingile muuseumis seisvale pillile. Kõva rehv võib ootamatult igasuguseid trikke teha: puruks minna või siis näiteks väikese vihmaga ootamatult igasuguse pidamise kaotada. Aga edu vanatehnika taastamiseks ja sõitudeks!

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 508
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Bad Boy » 04 Juun 2020, 18:12

Amortide lahtivõtmise kohta interneedusest infot otsides oleks jõuvõtted ära jäänud :)
amordi kummipukse ma sain mingist poest sarnaseid ja lõikasin parajaks.. kindlasti vaata yle need kummipuksid kuhu kiiged vastu käivad, need kui alles siis kivikõvad ja hakkab kolisema sest amordid pole nagunii suurem asi sel masinal..
Mis laadimisse puutub siis genekasse jookseb yx ergutusvooluga juhe, vaata yle ehk see vigane ja ilma selleta laadima ei hakka..
Või kui sul relee karp vigane siis mul yx töökorras varudes olemas, ehk saame diilile laenuks kui vaja proovida kas viga ikka selles karbis.. aga ennem käi ikka testriga üle..

kuna starter läks kasutamisega paremaks siis arvatavasti hakkasid harjad normaalselt liikuma peale pikka seismist ja pole vajadust töötavat asja torkida.. :bsmile:

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 04 Juun 2020, 22:34

pühak kirjutas:
03 Juun 2020, 11:52

Rehvide koha pealt soovitan uued alla panna. Need vanad sobivad väga hästi mingile muuseumis seisvale pillile. Kõva rehv võib ootamatult igasuguseid trikke teha: puruks minna või siis näiteks väikese vihmaga ootamatult igasuguse pidamise kaotada. Aga edu vanatehnika taastamiseks ja sõitudeks!

Lisaks,et need nö originaal mustriga rehvid olid isegi uuena suht kehva pidamisega. Kruusal sõita oli peaaegu võimatu(aga tol ammusel ajal hädavajalik) ja ka vihmas oli esiratas võimalik lihtsalt alt ära sõita,pidurit puutumata. Need uuema mustriga, natuke karusemad rehvid, on paremad. Nad on natuke kumerama profiiliga ka justkui.

Selline rehv peaks sama mõõt olema ehk 4,00 -10 https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... 4/R-307492

Viimati muutis urmas66, 05 Juun 2020, 10:35, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 05 Juun 2020, 10:30

Ma kasutasin seda rollerit omal ajal paar aastat peaaegu igapäevaselt ja siis oli küll see harjade teema puhas hoida, väga aktuaalne.Paar korda suve jooksul ikka kindlasti puhastasin. Võis töötada ja läksid poodi ning välja tulles jälle ei töötanud ja seda nii ja naa vahel ei laadinud ja vahel starter ei tööta. Igal juhul peale puhastamist töötas ikka päris jupp aega normaalselt. Minu rolleril muidugi ls ka suurem, mingi 70tkm kanti ja neid harju oli seal juba kordi vahetatud. Isa käis sellega omala ajal pidevalt suviti Tallinnast Saaremaale ja käis igapäevaselt sellega tööl ka. Mina sain ta juba siis, kui 16a load tehtud sain ning isa enam sellega ei sõitnud.
See laadimis relee oli küll selline loterii ning isegi siis kui tutika ostsid. Mul oli tol ajal tagavara relee alati kaasas ja oli juhuseid kui vahetasid relee ära ja pärast töötas see väljavahetatud relee ka. Täna asja analüüsides olen seda meelt,et seal võis olla ka külmjooteid,mis oma elu elasid. samuti olid releekontaktid kehvad ja neid sai teemant muukviiliga natuke kohendatud. Kui oleks mingi tänapäevasem lahendus olemas,siis selle junni vahetaks esimeses järjekorras välja.
Amordid olid tal tõesti juba uuena sellised olematud,nagi kõigil vene ratastel. Täna saab kindlasti midagi paremat sinna ehk vene saitidel googeldades leiab Muraveile tehtud uuemaid ja siis oli neil sama tehnikaga veel motikas Tulitsa ka vahepeal tootmises. Tõenäoliselt saab ka midagi tänapäevast sinna leida.
See venest saadav kontaktivaba süüde oleks ka rahulolu mõttes hea paigaldada. No ei olnud see kontakti teema sel mootoril töökindel.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 05 Juun 2020, 11:00

Üks lahendus releee modimisesk leidus https://roker.kiev.ua/techinfo/motoroll ... -diod.html

PP-121 dioodile.gif
PP-121 dioodile.gif (9.18 KiB) Vaadatud 1859 korda

Диод вместо реле
Надежность реле РР-121, применяемого на мотороллерах «Турист», можно намного повысить, если вместо контактного реле обратного тока установить в нем диод Д214Л (допустима замена его диодами Д215Л. Д224Л. Д244В. Д3051. Для этого удаляем прибор и обрезаем выводы его катушки. В освободившемся отверстии на его основании крепим диод и соединяем его корпус с клеммой «В», а второй вывод — с клеммой «ЯШ» (см. схему).
С переделанным таким образом реле я проехал более 10 000 километров и убедился, что оно работает лучше прежнего.

Vene markeeringuga dioodi Д214Л parameetrid on siin http://www.5v.ru/ds/diod/d214.htm ja ilmselt on sellele ka tänapäevane vaste olemas. Pole ise elektroonikas üldse biiti jagav ehk minu jaoks see teema ei ütle midagi.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 107
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänatud: 4 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas suslik83 » 05 Juun 2020, 11:08

veidi OT aga seda teemat loetakse palju...
mida tuulale/turistile ikkagi alla sobitada
4.00-10 rehvide valik ahtake (just seda standardit).
on keegi miskit 100/90 - 10 või muud alla sobitanud?

Whitewall oleks kena...kuid eelkõige huvitab klassikaline/eriline muster.

sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 05 Juun 2020, 14:42

suslik83 kirjutas:
05 Juun 2020, 11:08

veidi OT aga seda teemat loetakse palju...
mida tuulale/turistile ikkagi alla sobitada
4.00-10 rehvide valik ahtake (just seda standardit).
on keegi miskit 100/90 - 10 või muud alla sobitanud?

Whitewall oleks kena...kuid eelkõige huvitab klassikaline/eriline muster.

Kuskil vene saidil oli nö müügipakkumine 100/100 R10

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 05 Juun 2020, 23:06

Tagumise rehvi panin uue koos uue sisekummiga.

rehv.jpg

Kui reaalselt sõitmiseks ja ülevaatuse tegemiseks läheb, siis ilmselt vahetaks esimese ka.
Amortide kummipuksid jätsin praegu vanad, mõni vajaks vahetamist, aga hetkel ei leidnud midagi sobivat. Kolvide peale kummist O-rõngad panin uued. 2 mm oli liiga õhuke ja 2,5 liiga paks, sai midagi vahepealset mida poes saada oli, ei mäleta kumb, kas 2,3 või 2,4 oli. Samasugust ülemist simmerit loomulikult kusagilt võtta polnud, isegi tavalise simmeriga oli probleeme, sest välismõõt oli 19 (seest 10), aga sellist ei olnud. Olid olemas 18 ja 20. 18 jäi loksuma, 20 pigistas kuidagi sisse. See on ilma vedruta, oli soontihendi nimega.

amordi tihend.jpg

Sees, selle ülemise keermega korgi alla käib ka kummirõngas, ühel amordil oli see vigastatud ja selle vahetasin ka ära. See peaks takistama, et õli ei tuleks korgi keerme vahelt välja. Vana tihend küll ei olnud ümara profiiliga (pigem kooniline), aga ei teagi kas see oligi selline mõeldud või oli ajaga pinge all sellise kuju võtnud, igatahes tundus, et O-rõngas täidab ülesannet. Ma ei olnud päris kindel, kas see rõngas takistab õlil ka äärtest üles kolvi varreni jõudmist ja sealt kaudu lekkimist või mitte. Vana simmer oli selline, et see ülemine kork oma kolvivarre ümber oleva osaga surus ka sinna simmeri vastu, aga uue simmeri puhul enam mitte. Seetõttu lõikasin vanalt simmerilt ülemise (laiema) osa ära ja panin selle uue peale.
Amortidesse panin 15W tähistusega amordiõli, mis on keskmisest veidi paksem. Amorte käes proovides oli nagu mingit vastupanu lahti tõmmates ikka tunda, aga kui vedrud ka külge said, siis üldiselt tundub, et ikka hüppavad kohe kiirelt üles ehk siis amorte põhimõtteliselt ikkagi ei ole. :P
Geneka voolu teemat üritan nüüd nädalavahetusel uurida.


Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 07 Juun 2020, 20:19

urmas66 kirjutas:
05 Juun 2020, 11:00

Üks lahendus releee modimisesk leidus https://roker.kiev.ua/techinfo/motoroll ... -diod.html
PP-121 dioodile.gif
Диод вместо реле
Надежность реле РР-121, применяемого на мотороллерах «Турист», можно намного повысить, если вместо контактного реле обратного тока установить в нем диод Д214Л (допустима замена его диодами Д215Л. Д224Л. Д244В. Д3051. Для этого удаляем прибор и обрезаем выводы его катушки. В освободившемся отверстии на его основании крепим диод и соединяем его корпус с клеммой «В», а второй вывод — с клеммой «ЯШ» (см. схему).
С переделанным таким образом реле я проехал более 10 000 километров и убедился, что оно работает лучше прежнего.

Vene markeeringuga dioodi Д214Л parameetrid on siin http://www.5v.ru/ds/diod/d214.htm ja ilmselt on sellele ka tänapäevane vaste olemas. Pole ise elektroonikas üldse biiti jagav ehk minu jaoks see teema ei ütle midagi.

Seal on siis see keskmine relee välja võetud ja dioodiga asendatud. Siin on aga ka parempoolne välja võetud ja elektroonikaga asendatud ehk sisuliselt ongi kogu pingeregulaator elektrooniline, seal karbis vasakpoolne pinge reguleerimises ei osale, on vaid starteri relee.

Ma veel laadimise probleemi ära lahendanud ei ole. Kuna niikuinii tahtsin generaatori harjad üle vaadata, siis võtsin genraatori lahti. Silmaga midagi ebaharilikku ei näinud, harjad kulunud ei olnud ja kinni ka mitte. Raamatu järgi on uute harjade pikkus 16 mm ja vahetama peaks siis kui on kulunud 11 mm-ni. Mõõtsin pikkuseks 15 mm. Laadimise märgulambi pirn oli läbi (aastast 73), panin uue, nüüd punane tuli põleb koguaeg. Korra mõtlesin, et mingil masinal vist käiski generaatori ergutus läbi pirni või igatahes niimoodi oli, et kui pirn läbi oli, siis laadimist ei toimunud. Sellel masinal see laadimisele mõju ei avaldanud.
Natuke proovisin ka sõitu maanteel, võttis näidiku järgi veidi üle 90 km/h kiirust üles küll. :bsmile:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 07 Juun 2020, 20:46

Laadimise tuli peaks ikka kustuma ,kui laadimine korras on. kas sul on kolmtuld seal? Mul on 2 tulega ehk neutraal ja laadimine.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 508
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Bad Boy » 07 Juun 2020, 21:01

Kas rehvi said mingist kohalikust poest? See mitase 4-10 rehv?

Punane laadimistuli peab sel masinal kustuma pöörete lisandudes, olenemata mitu tuld armatuuris on.. Proovi töötamise ajal releed vajutada kas kustub..
Seda releed saab kaasaegseks teha kyll, nii et ainult starteri oma jääb karpi originaalist alles..

90 km/h on selle masinaga sama mis keskmise tsikliga 160 :mrgreen: :bsmile:

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com

Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 07 Juun 2020, 21:18

Mul ka 2 tuld, roheline neutraalkäigu oma ja punane laadimise. Ma hetkel ei teagi veel kas ergutusvool üldse generaatorisse jõuab. Kas see peaks minema relee-regulaatori ülemise parempoolse musta juhtme (lisatud skeemil) kaudu? Millise relee vajutamisega kustumist proovida, keskmise või parempoolse?
Rehv on mul see: http://www.agroparts.ee/et/a/mootorolleri-rehv-4.00-10 Kirja järgi lubatud kiirusele kuni 70 km/h. Aga siis võib koormusega kuni 325 kg, Turisti korral jääb koormus (koos juhiga) sisuliselt poole väiksem, äkki pole väga suur probleem kui vahel 90-ga sõita. :P

Elektriskeem2.jpg
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 07 Juun 2020, 22:05

Kui mälu ei peta,siis keskmine relee tuli kokku vajutada. Isal oli isegi vist mingi õige pikkusega puupulk,kui teel relee saba andis, sinna kuskile vahele panemiseks. Seda ei võinud koguaeg sees hoida selleks ,et siis hakkas akusid keema ajama. Parem ja keskmine olid kuidagi selle laadimisega seotud ja vasak starteri oma. Seda saad kontrollida kui relee kaane ära võtad ja starterit andes tõmbab kohe üks relee kokku. Keskmise relee kokku surumisega tegi parem ka mingi liigutuse.Kokku või lahti ei mäleta,aga parema alt käis see laadimis tule teema. See sinu skeemil ka näha,et helesinine juhe läheb kontroll lampi. Ülevalt parem poolne relee klemm võiks minna genekasse ergutusvooluga

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 07 Juun 2020, 23:25

Kui õigesti meeles on, siis ei olnud seal üleval ega ka all paremal midagi, vähemalt mingit arvestatavat pinget. Kusagil mingit imelikku väikest pinget justkui nägin. Alt keskmisel oli 12 V peal ainukesena kui mootor töötas, sinna tuleb aku pealt vool. Kelle masinal kõik korras on, võiks huvipärast vaadata milliseid pingenumbreid nendel parempoolsetel klemmidel näha on mootori töötamisel? Nii tühikäigul (siis laadimist ei peaks toimuma) kui keskmiste pööretega.
Summuti võtsin ka puhastamiseks lahti. Tagumine 20-30 cm pikkune osa käib küljest ära. Kui see ära võtta, siis on kena hääl. :D

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 08 Juun 2020, 10:15

Matm kirjutas:
07 Juun 2020, 23:25

Kui õigesti meeles on, siis ei olnud seal üleval ega ka all paremal midagi, vähemalt mingit arvestatavat pinget. Kusagil mingit imelikku väikest pinget justkui nägin. Alt keskmisel oli 12 V peal ainukesena kui mootor töötas, sinna tuleb aku pealt vool. Kelle masinal kõik korras on, võiks huvipärast vaadata milliseid pingenumbreid nendel parempoolsetel klemmidel näha on mootori töötamisel? Nii tühikäigul (siis laadimist ei peaks toimuma) kui keskmiste pööretega.
Summuti võtsin ka puhastamiseks lahti. Tagumine 20-30 cm pikkune osa käib küljest ära. Kui see ära võtta, siis on kena hääl. :D

Sinna keskele tekib vool vist siis kui keskmise relee klemmid on koos. Proovi seda kokku suruda töötava mootoriga ja vaata siis mis toimub. ma kahjuks ei saa ise midagi proovida,mu rollu on saaremaal. Kogun jupid kokku ja siis kui enam-vähem kõik olemas toon ära ning hakkan teda elustama.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 508
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Bad Boy » 08 Juun 2020, 11:10

Kui ma õieti mäletan siis selle relee tööpõhimõte peaks olema järgmine:
Keerates võtit läheb vool vasakpoolse starteri relee peale, kui mootor juba töötab ja pöörete lisades hakkab nn starter generaatori reziimis tööle ja voolu tootma mis lykkab kokku selle keskmise relee.. parempoolne relee siis lülitab ennast sisse kui on umbes 12v aku klemmidel ja välja kui on 14v ja aku täis et üle ei laeks.. neid numbreid saab muuta parempoolse relee klemmide kinnitusi painutades aga muidugi peab tester kyljes olema kontrollimaks kas kõik funkab nii nagu peab. ja ilma vajaduseta seda teha pole vaja..
keskmise relee kokkupressimine peaks panema laadimistule kustu, parempoolne vastutab ainult laadimise vahemiku eest.. kui neid koos kokku vajutad ei juhtu midagi, ära aint starteri releed samal ajal näppi :) lase klemmidele el. kontaktide puhastajat, nii pika seismisega võivad olla ära oksydeerunud ja ehk sealt ka kogu mure..

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com

Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 08 Juun 2020, 21:49

Kontakte puhastasin. Ei tea mis see ergutusvoolu pinge peaks olema? Pinge peaks ilmselt minema peale juba süüte sisse lülitamisel.
Peaks selle releeregulaatori maha võtma ja vaatama tagumise poole üle, seal on ka midagi, mis võib kehvasti ühenduses või riknenud olla: https://imgsrv.kuldnebors.ee/dynamic/ti ... a28837.jpg
Kas keegi piduriklotsidel on katteid vahetanud/lasknud vahetada või ostnud uued klotsid? Osta.ee-s on Muravei esipidur terve kupatusega, eeldan et läheb Turistile ka, aga klotsid näevad suhteliselt kehvad välja- neetide ümber kattel praod sees.
https://www.osta.ee/esipidur-muravei-131710486.html

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 08 Juun 2020, 22:24

Matm kirjutas:
08 Juun 2020, 21:49

Kontakte puhastasin. Ei tea mis see ergutusvoolu pinge peaks olema? Pinge peaks ilmselt minema peale juba süüte sisse lülitamisel.
Peaks selle releeregulaatori maha võtma ja vaatama tagumise poole üle, seal on ka midagi, mis võib kehvasti ühenduses või riknenud olla: https://imgsrv.kuldnebors.ee/dynamic/ti ... a28837.jpg
Kas keegi piduriklotsidel on katteid vahetanud/lasknud vahetada või ostnud uued klotsid? Osta.ee-s on Muravei esipidur terve kupatusega, eeldan et läheb Turistile ka, aga klotsid näevad suhteliselt kehvad välja- neetide ümber kattel praod sees.
https://www.osta.ee/esipidur-muravei-131710486.html

Ergutusvool on ilmselt ikka 12v.Skeemi peal ei tuvasta ka ,et ta kuskilt mujalt läbi läheks. Ehk kui keskmine relee on klemmid koos,siis peaks sinna Ш klemmile ehk üles paremale tekkima vool,mis sealt läheb genekasse.
Need klotsid on minu meeelest tutikad ning see üks pragu selle needi kõrval on vene asja kohta jumala OK. Omal ajal ostsin poest neid klotse,sest need polnud eriti defka.Matrossovi tn(täna siis Tondi tn) poes ikka üht teist liikus.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 508
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Bad Boy » 09 Juun 2020, 11:59

Ma leidsin pildilt 5 pragu klotsidel :mrgreen: vene tehnika kohta ok küll aga oled sa kunagi kuulnud et keegi oleks kurtnud et ta voshoodil/izh-il pidurid liiga head oleks/olid? :) Kui sul just trumlit ennast vaja pole siis parem variant on vahetada klotside materjal välja. nii saad kindel olla et friktsioonikate on suhteliselt uus ja teeb oma tööd nagu peab. Mitte ei ole odav hiina koopia või nõuka aja stok.
Ma sain klotsimaterjali zhiguli/volga juppe müüvast poest ja lõikasin parajaks ja ütleks et pidur sai väga hea.. nüüd tunduvad rehvid libedad :)

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5423
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 283 korda
Tänatud: 187 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas yeekim » 09 Juun 2020, 12:02

Hoi!

Kuskil Veerenni tn. kandis taastavad nii piduri kui siduri katteid.

edu

Teen saiast sitta!

kalju1
Postitusi: 371
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 9 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas kalju1 » 09 Juun 2020, 13:14

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 09 Juun 2020, 15:51

Bad Boy kirjutas:
09 Juun 2020, 11:59

Ma leidsin pildilt 5 pragu klotsidel :mrgreen: vene tehnika kohta ok küll aga oled sa kunagi kuulnud et keegi oleks kurtnud et ta voshoodil/izh-il pidurid liiga head oleks/olid? :) Kui sul just trumlit ennast vaja pole siis parem variant on vahetada klotside materjal välja. nii saad kindel olla et friktsioonikate on suhteliselt uus ja teeb oma tööd nagu peab. Mitte ei ole odav hiina koopia või nõuka aja stok.
Ma sain klotsimaterjali zhiguli/volga juppe müüvast poest ja lõikasin parajaks ja ütleks et pidur sai väga hea.. nüüd tunduvad rehvid libedad :)

Pidurid olid sellel rolleril tegelikult ka orignaal katetega väga head ehk plokki sai lasta nii esi kui tagaratta lõdvalt. Pigem olidki rehvid libedad.

Leidisn ka ühe geneka remondi juhendi. Vene keeles küll, aga äkki on abiks. https://scooter-mania.ru/remont-dinasta ... tora-moto/

Ise üritan ukrainast, läbi sealsete sõprade, uut genekat leida ja piduri koltsid on seal ka vast veel müügis.
Ketihammakaid on ka justkui ukrainas olemas,aga tagumist uut mitte. Vedavat võib veel uut leida,aga need on kõik Muravei omad ja ilmselt liiga väikesed. Kui sul on võimalus,siis loe enda omal hambad ära ja pane siia ka kirja.
Tagumine ketikas on tal needitud keskosa külge ,aga justkui on ka sama mõõduga 6 poldiga sama sisemõõduga lääne ketikaid olemas. Needid saab ju poltidega asendada. Kui enda oma lahti kisun ehk siis saab otsima hakata. Seda ma juba otsustasin,et kett jääb mul lahtiseks ilma selle ümbriseta. Ümbrise saaks ,aga neid keti kumme pole ikka kuskilt saada ja ilma nendeta on asi mõttetu. Ka vene-ukraina foorumites on see tunnistatud peaaegu leidmatuks. Isa tegi kunagi neid Jawa omadest (lõikas lühemaks ja vulkaniseeris uuesti kokku), aga ma ei viitsi sellega tegeleda. Musta numbrit ei taotle niikui nii.
Nii palju sain ka teada,et Muravei amordid ei pidavat sobima Turistile ja Tulitsale,milles vahe ei tea. Venes müüakse mingeid hiina analooge.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 14 Juun 2020, 01:36

Pole veel laadimise probleemiga tegelenud. Viimati sõites oli tunda, et esiots oli üsna ebastabiilne ja ei tahtnud uskuda, et see päris selline olema peaks. Arvasin, et äkki amordid põhjustavad seda kuna ega nad eriti ei tööta nii nagu amortisaator töötama peaks. Kui aga esiratast külgede suunas loksutasin, siis oli tunda lõtku. See tuli selle nö. õõtshoova kinnituskohast, mis kinnitub pika poldiga "kahvli" vahele. Selle ühenduse määrimiseks on isegi määrdenippel küljes (minu puhul OLI, sest juba traatharjaga puhastades murdus ära). Seal ei olnud küll määrdest mingit märkigi näha. Poldil kulumisrandid peal, eks selle tõttu andiski hoob seal veidi loksuma. Põhimõtteliselt saaks ka uue detaili lasta treida, aga praegu tegin nii, et määrisin korralikult ära ja keerasin mutrist kõvemini kinni. Eks ilmselt hoova ja kahvli kokkupuutepinnad olid aja jooksul ka veidi kulunud ja olekski olnud vaja veidi pingutada. Praegu sai niimoodi küll tunduvalt paremaks, isegi konarliku tee peal ei tundnud sellist asja nagu eelmisel korral, et lenks tahtis isegi korraliku asfaldi peal "saagima" hakata. :-|||


Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 14 Juun 2020, 22:28

Millist küünalt kasutate? Vaatasin, et peal oli A6US (vene "U" ja "S"), mis oligi tehase poolt ette nähtud.
Praegu hetkel küll pole vaja, aga kas muidu esitule pirni (A12-50+40) praegu kusagil poodides müüakse ka?

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5327
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1122 korda
Tänatud: 248 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Juun 2020, 11:43

Matm kirjutas:
14 Juun 2020, 01:36

Pole veel laadimise probleemiga tegelenud. Viimati sõites oli tunda, et esiots oli üsna ebastabiilne ja ei tahtnud uskuda, et see päris selline olema peaks. Arvasin, et äkki amordid põhjustavad seda kuna ega nad eriti ei tööta nii nagu amortisaator töötama peaks. Kui aga esiratast külgede suunas loksutasin, siis oli tunda lõtku. See tuli selle nö. õõtshoova kinnituskohast, mis kinnitub pika poldiga "kahvli" vahele. Selle ühenduse määrimiseks on isegi määrdenippel küljes (minu puhul OLI, sest juba traatharjaga puhastades murdus ära). Seal ei olnud küll määrdest mingit märkigi näha. Poldil kulumisrandid peal, eks selle tõttu andiski hoob seal veidi loksuma. Põhimõtteliselt saaks ka uue detaili lasta treida, aga praegu tegin nii, et määrisin korralikult ära ja keerasin mutrist kõvemini kinni. Eks ilmselt hoova ja kahvli kokkupuutepinnad olid aja jooksul ka veidi kulunud ja olekski olnud vaja veidi pingutada. Praegu sai niimoodi küll tunduvalt paremaks, isegi konarliku tee peal ei tundnud sellist asja nagu eelmisel korral, et lenks tahtis isegi korraliku asfaldi peal "saagima" hakata. :-|||

Kuna sellel rolleril on ka kapott nö osa kerest ja näiteks kapoti lukk lahti on ka asi kohe vedelam. Samuti annatab ka need kapoti tagumised kinnitused üle vaadata. Lisaks vaata üle ka tagumise kiige võll,mis ilmselt on samuti kulunud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 15 Juun 2020, 19:07

On plaanis jah ka tagant üle vaadata, hargi peal olles peaks juba ka ratast loksutades mingit aimu saama, ees oli küll näha ja kuulda.
Laadimine sai ka nüüd korda. Releeregulaatori näppimine aitas. Algul proovisin, et mis teeb kui see keskmine kontakt alla vajutada- siis hakkas kusagilt sealt releest "amprihaisu" välja ajama. :lol: Mõtlesin, et nüüd kärssas midagi ära, aga tundub, et mitte. Taga olevad takistid (?) mõõtsin kõik üle, kõik tundusid korras olema (näitasid erinevaid takistusi, mitte katkestusi), kuigi kontakte oma arust juba puhastasin, siis mõõtsin testriga kontaktide takistused ka üle. Starteri omal (vasak) ja keskmisel releel oli kohe 0 oomi, parempoolsel oli niimoodi, et all asendis oli ka 0, aga üleval näitas päris mitu oomi (vist oli 8 ) ja seda muidu ei saanudki nulli kui keerasin ülemise kontakti maha, siis sai korralikult ära puhastada. Elektrisüsteemil on 2 sulavkaitset, üks punasel, üks mustal juhtmel, need mõlemad oli traadiga "remonditud", ju võibolla polnud sel ajal kaitsmeid saada. Lõikasin need asjad üldse vahelt ära ja panin korralikud kaitsmepesad, umbes sellised: https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/j ... aitsmepesa
Vahepeal oli 1 suunatule pirn ja spidomeetri valgustuse pirn läbi läinud, mõlemad olid 70-ndatest. Peab vist ennetavalt kõikvõimalikud pirnid korraga uued panema.
Siin videos on näha tulede kontrollimine, on ka näha kuidas väga madalatel pööretel laadimise tuli põleb ja natuke gaasi lisades kustub. Mõõtsin pinget ka, tuli hakkas põlema kui langes u. 12,5 V juurde. Maksimaalne pinge oli lühiajaliselt 14,5 V, pööretega muidu tavaliselt 14-14,5 vahel.


Teema algataja
Matm
Postitusi: 132
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 20 Juun 2020, 21:04

Ülevaatus tehtud. :bsmile:
Sõitmisega on nii, et kui natuke pikemat maad sõita, siis päris gaas põhjas (90 km/h) pikalt ei kannata sõita kui mootor juba kuum on. Kusagil peale 10 km sõitmist hakkas tunda andma. Päris täpselt ei ole aru saanud mis/miks siis toimub, aga põhimõtteliselt hakkas hoogu maha võtma, jõnksutama jms. 70 kandis kannatas sõita (kokku sõitsin u. 100 km). Ei tea veel kas on probleem ülekuumenemisega või midagi muud, näiteks tahab kuuma mootoriga lahjemat segu. Peale pikemat maanteesõitu kuumalt ei käivitunud ka kohe nii hästi kui varasemalt. Peab vaatama kas leian proovimiseks natuke väiksema düüsi ja võibolla võiks ka nõela allapoole lasta.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1691
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 76 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas pühak » 20 Juun 2020, 21:12

Mulle üks vana kooli mees kunagi rääkis oma sõitmistest Vjatkaga. Ütles, et kui kahekesi sõitsid ja reisikraam kaasas veel oli, siis pikka maad kannatas sõita kuskil 40-60ga, olenevalt tuule suunast ja võimalikest tõusudest-langustest. Elas Haapsalus ja isakodu oli Kohtla-Nõmmel. Kui naisega koos sinna läksid, siis ühe otsa sõit oli koos pausidega 7-8 tundi. Turist peaks minu hinnangul veidi rohkem kiirust kannatama, aga arvata võib, et 90-ga sõites tekivad pikapeale igasugused kuumenemisest tingitud probleemid.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 508
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Bad Boy » 20 Juun 2020, 21:21

Congrats ylevaatuse ja esimese 100km puhul :bsmile:
Tundub nagu karpa probleem.. oli sarnane lugu eelmine suvi ja karpa oli umbes ja ka karpa alumine tihend läbi..
Üldiselt selle masina ametlik max kiirus oligi kunagi 90-95 km/h.
Arvestades masina vanust, väikseid rattaid, olemata vedrustust ja vanakese mootori pöördeid siis kõige mõnusam kruiisi kiirus on seal 70-80 vahel.. kaasaegse kytusega ja kontakte sättides võid ka 110 kätte saada aga kas on sel mõtet.. :) siis vaja miskit kaasaegsemat vaadata pigem..

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”