Yamaha XJ600 -91

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
stiiv
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Dets 2016, 20:59
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 5 korda

Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas stiiv »

Selleks, et siin talveõhtutel midagi teha oleks (ning pärast kenadel suvepäevadel samuti), sai omale teemas nimetatud pill toodud.
Üllatusena on tegemist 9-kohalise VIN-koodiga (pole sellist enne kohanudki) masinaga, koodi algus 3KM... Kood on sama nii raamil, pirkal kui ka mootoriblokil, tegemist originaalmootoriga. Läbisõitu näitab 53tuh km (krt seda teab, palju tegelt on, aga ega see polegi nii oluline). Eestisse toodud 10a tagasi, siis ka siin ringi liikunud, aga viimased 7 aastat väidetavalt seisnud.

Tuues olid eemaldatud nii summutid kui karburaatorid, eelmise omaniku poolt käinud ultrahelipesus ja seejärel korrastatuna kokku, kuid mitte peale pandud. Olid ilusti kilesse pakitud ja vinks-vonks korras. Summuti kohta ei saa öelda, et korras, seda või neid oleks uusi vaja. Tõenäoliselt teen 4->1 lahenduse.
Saabumisel oli selline:

20200216_145606.jpg
20200216_145624.jpg
20200216_145618.jpg

Näeb natuke räsitud välja ning sellisel kujul korda tegema ma teda ilmselt ei hakka. Pigem lähen kas scrableri või trackeri teed.

Enne aga kui modifitseerimise juurde asuda, tahan tehniline poole korda saada.

Karterist lasin 4 liitrit õli välja, ametlikult mahub sinna 2,6l. Kust sinna ülearune sai, ei tea. Eelmine omanik oli küünlaavadest aeg-ajal õli lisanud, aga ma ei usu, et kokku nüüd nii palju.
Igatahes, uus õli sai sisse, summutid alla, karburaatorid peale, aku külge, aga käima ei lähe. Vool on kenasti olemas, tuled töötavad, sädet netu. Ühelgi küünlal sädet pole. Kaitsmed tunduvad kõik korras olema, aga juhtmeid näikse siit-sealt parandatud olevat. Nii vana pilli kohta on üllatavalt palju elektrit ikka peal. Mis võivad olla potentsiaalsed kohad, kust viga otsida? Väljamaa foorumite põhjal on võimalik viga kuskil mõnes juhtmes, ajus või ka näiteks süütelukus.. Head ideed on teretulnud.
Tahaks juba kuulda, mis häält mootor teeb :)




Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas Tort »

stiiv kirjutas: 27 Veebr 2020, 21:04

Eelmine omanik oli küünlaavadest aeg-ajal õli lisanud...

Oot oot, pea hoogu 😁 Küünlaavadest?

Aga tõmba manual, saad sädeme puudumist ise diagnoosida.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas bitter »

Tort kirjutas: 27 Veebr 2020, 21:45

Oot oot, pea hoogu 😁 Küünlaavadest?

Miks ka mitte kui 7a seisis.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas morse »

Lekkivad karpad võivad bensu õli sisse lasta. Karpad olid ju mingi põhjusega remondis käinud.

Küünlaavadest õli peale valamine pole paha komme.

Süüte osas tuleks ennekõike kontrollida CDI ja süütepoolide juhtmeid ja pingeid.

Muidugi võib ka mingi loll süütekatkesti viga olla (tavaliselt siis ei saaks starterit ka anda aga siiski, tasub küljejalg ja run/off ning süütelukk üle vaadata.)

Edu!


kasper
Postitusi: 70
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas kasper »

morse kirjutas: 29 Veebr 2020, 12:26

Muidugi võib ka mingi loll süütekatkesti viga olla (tavaliselt siis ei saaks starterit ka anda aga siiski, tasub küljejalg ja run/off ning süütelukk üle vaadata.)

Edu!

Ma alustakski nendest katkestites, seisujalg jms

Kasutaja avatar

Teema algataja
stiiv
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Dets 2016, 20:59
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas stiiv »

Vahepeal on hulk vett merre voolanud ning sündmuseid toimunud rohkem kui ühte kevadesse oleks vaja. Pühapäeval sai välisriigist naasetud ning nüüd on kohustuslik kahenädalane karantiinis olek. Ideaalne aeg rattaga nokitsemiseks.
Enne puhkusele minekut said poodi külastatud ning mõned vajaminevatest asjadest ostetud: kõik uued piibud, uued küünlajuhtmed, piduriklotsid ja pidurisadulate remontkomplektid.

20200325_172348.jpg

Nüüd on küünlajuhtmed ja piibud küljes ning tulemus sama. Sädet ei kuskil, ei ühelgi piibul.
Seisujala katkesti ei katkesta midagi, vahet ei ole kummas asendis jalg on, starter ajab vurinal mootorit ringi.
Süütelukku kätte ei saa, kuna see on see varint, mis on kinni needitud. xjrider-s pakutakse välja variant, et vaid selliselt saab süütelukku vahetada:

ignition_removal.jpg

Kas aju vigane? Kas kellelgi on (vaevalt?) töötavat kümne klemmiga aju pakkuda prooviks:

20200326_133012.jpg

Seniks kui seda pilli ei saa tööle, saab vähemalt teise talvekorterist välja võtta ja sõidukorda seada. Aega on küllaga käes :)


taxx
Postitusi: 103
Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas taxx »

Kindel, et needitud? Mul xt peal sama lukk ja oli selliste poltidega mis murravad pea ära kui õige jõuga kinni läheb. Mina puurisin neile lihtsalt augu ja lõin torxi sisse, väga lihtsalt tulid lahti.

Kasutaja avatar

Teema algataja
stiiv
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Dets 2016, 20:59
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas stiiv »

Olen kõvasti uurimistööd teinud ja üle kontrollinud kõik katkestid: sidurihoob, neutraaliandur, küljejalg, on-off-lüliti. Kõik toimib, multimeetriga mõõdetuna. Sama ka süütelukuga, toimib, takistus ilusti olemas. Tal on lisaks kõigile neile katkestitele oma relee. Ka see on korras. Sai proovitud korras releega, tulemus sama.
Süütepoolidel takistused korras. Ma ei tea, kas eesti keeles on esmane ja teisene takistus, inglise keeles on need primary ja secondary resistance. Takistused vastavad manuaalile.
Lisaks olen kontaktipuhastajaga üle käinud (enda arvates) kõik kontaktid ja puhastanud massiühendused. Näha on, et kunagi on paagi all juhtmepundis toimunud juhtmete isolatsioonide sulamine, aga kõik juhtmed (kiud) on terved ning neid on paigatud mäkaiveri teibiga :) Võtsin need teibid ära, asendasin isoleerteibiga.
Seega, mõistus ikka otsas.
Kontrollimata on aju ise. Yamahakeskuse mehaanik arvas, et see on väga harukordne juhus kui aju ise läbi on, aga muu maailma foorumites olen leidnud, et mõnel juhul on selles ikka viga olnud. Seega, kas kellelgi on olemas aju TID14-78 nagu ülal näha? Et proovida minu aju korras ratta peal või korras aju minu ratta peal. Kui see ka ei aita, siis ma ei tea, kus see kotermann veel on.

Kasutaja avatar

tauri23
Postitusi: 10
Liitunud: 06 Mai 2016, 23:31
Tsikkel: Yamaha XJ600
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas tauri23 »

Mul XJ900-l on kasutusel TID 14-37, mille sai lahti keerata. Osad jooted oli päris kahtlased, lasin elektroonikul üle joota. Pärast leidsin, et ajusse mineva pistiku sees oli juhe klemmi küljest lahti ning seetõttu sädet ei olnud.

Ühendused, juhtmed, klemmid läbi helistada. Mul oli kõik laiali, siis hea kontrollida. Kontaktid vasaku kaane all?

Teisel korral läks lenksu juurest juhtmepundist üks juhe katki. Säde kadus, kui lenksu välja keerasin. Sama teema - elektriskeem ühte kätte ja multimeeter teise ning siis ainult loota, et keegi ei ole omaloomingut teinud.

Kasutaja avatar

Teema algataja
stiiv
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Dets 2016, 20:59
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas stiiv »

Vahepeal on suisa kalender päris mitu tiiru jõudnud teha, kuid see ratas ei ole vahepeal kuhugipoole edasi arenenud. Olen oma uuringutega jõudnud sellesse punkti, kus minu mõistus enam ei võta ning väline abi kulub ära. Kas on Tallinnas-Harjumaal mõni motoelektrik, kelle poole võiks pöörduda, et saada abi, et kuskilt see kadunud säde üles leida? Võib saata PS mulle kontaktidega.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas Turist »

On sul elektriskeem ka olemas selle kohta? Mul on XJ550 ja soetasin sellise raamatu, seal on elektriskeemid ka, vajadusel saan skanneerida/pildistada. https://www.clymer.com/image/product/ya ... manual.jpg
Mootori vasakus osas kaane all peaks olema see andur, mis õigel ajal sädeme jaoks signaali annab, oled sinna kaane alla ka piilunud (oli vist 4 ristpeaga kruviga kinni mul)?

lermo
Postitusi: 470
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas lermo »

Enda XT-l oli sama jama, ainult et vahelduva iseloomuga. Soovitan enne uut CDI-d kontrollida pick-up coili takistused ja kogu vooluahela korrasolekut (aku - süütelukk - cdi - süütepool - küünlad). Ja ka kõik kaasnevad massiühendused.

Elektriskeem: https://www.xjrider.com/gallery/albums/ ... iagram.jpg

PS: mis takistust süütelukust mõõtsid?
PPS: kui vaja, siis on üks korralik Yamaha süütelukk pakkuda.
M: Honda FT500 Cafe-racer '84
Tel: 53453529
Kasutaja avatar

Teema algataja
stiiv
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Dets 2016, 20:59
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas stiiv »

1992 tuli uuendatud mudel, minu oma on -91 ehk selline nagu Turisti näidatud manuali kaanefotol ehk kandilise esitulega.
Elektriskeem on olemas, kasutan seda: http://onlymotorbikes.com/yamaha/xj-600 ... 89323.html
Juhtmed oma värvide järgi klapivad ilusti selle skeemiga, küll aga on kunagi istme all juhtmepundis olnud juhtmete kuumenemine/sulamine ning osadele juhtmetele on uued vahejupid vahele pandud.
Omateada olengi kogu ahela üle kontrollinud: süüteluku puhul jah, ei mõõtnud mitte takistust, vaid jätkuvust (continuity), uued küünlad, piibud, piibujuhtmed. Süütepoolide primary ja secondary resistance on paigas, kill switch, siduri ja küljejala katkestid ka mõõdetud ja korras.
Seega, tahakski nüüd kellegi värsket vaadet asjale, ilmselt on mul kuskil midagi jäänud kahe silma vahele ja ise aru ei saa, mis täpselt... :roll:
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Pick-up coil?

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas Lembit »

yep, pick-up coili takistuse kontrollimine - see tundub olevat vahele jäänud.
Lisaks saad kontrollida CDI pistikust, kas toide tuleb peale, kas mass on olemas ja kas ka CDI pistikus on küljejala, siduri lüliti ja start-stop nupu signaalid samuti õiged.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”