KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Prets »

Mul omal 701ga kolmas rehviring täiesti läbi omadega, originaalsadul ja päris pikki päevi saanud teha. Pikim seni miski 700 kanti. Küll aga ei suuda asfalti ma kuidagimoodi taluda pikemalt. Võimalik, et mul on veel nupusem rehv, taga Motoz Tractionator Desert ja ees Metzeler MC360 ja seega vibrad on küll päris jõhkrad. Undab ka. Aga kruusa ja säänast võib vabalt väga pikalt sõita, tänagi 450 kilti ring tehtud.

Kukkuda oskab see rattapaar tõesti hästi. Ma igasse asendisse, ka vett täis kraavi lennanud külje peal ja miskit peale käiguvahetuspedaali ja piduripedaali pole nagu viga saanud. Kuigi, põhjakaitse õnnestus Männiacsi tehes kuidagi ära kaotada, nii et ise aru ei saanud...



(togi)
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1062
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 116 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas villy »

Mul Motoz RallZ 5k km täis ja veel kannataks mõnisada veel aga otsin ka uut tagarehvi. Täitsa ostaks veel sama aga huvi lihtsalt midagi uut proovida. D606 või Rockrider ilmselt,


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]villy[/mention] Ma sõitsin neid Rockridereid mitu tükki jutti läbi ja mul on tunne, et sinu RallZ on parem. Rockrider on maanteel mugav ja igal pool mujal lihtsalt OK. Jama selles, et ta kulub suht kiirelt (see ei lähe arvesse, et viimase 5mm võid kasvõi 5K sõita - ta on lõpust nii kõva, et aitab korralikult tahtmatutele crash testidele kaasa).

RallZ ja Tractionator tunduvad mõlemad parema pidamisega ja kindlasti pikema elueaga. Peaksin pikemalt katsetama, et kindel olla...

Hetkel on mul üldse taga MC360 ja ees mingi suvakas Mitase klots SX10F. Vot see on hea pidamisega komplekt (ilmselt kestab ainult u 2000km). Uskumatul kombel on mul jummala suffel sellest, et maanteel undab ja uriseb.

[mention]Prets[/mention] võibolla ma olen lihtsalt kivipallur, et see mind ei sega aga oskan välja tuua ühe asja. Ma ei suuda selle urina saatel ilma kõrvatroppideta sõita... Kui tropid kõrvas, pestud klaasiga prillid ees + pestud kiivriklaas ees, siis oled maanteel nii mõnusas kookonis, et ükski undamine ei sega. Eile panin lenksult veel Pink Floydi Cardosse mängima ja kruiisisin 90ga kodu poole...

Ja pinnatud teel pole pidamise osas nuppudel häda midagi. Kui keegi tahab, siis võime asfaldil võidu teha :D

PS! [mention]Prets[/mention] kirjutas, et tal on taga Tractionator - see on ilgelt kõva undamisega asfaldil - ma tegelt pead ei anna, et ma sellega paagitäie asfaldil ilma peatumata viitsiks sõita...


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Prets »

Mul lööb asfaldil sellest vibrast nagu alaselja valutama. Neeruvöö ega seljakaitse ei aita, kõige suurem abi old siis, kui taga sabakott ja seljakott ka seljas, siis nagu tugi olemas.
Ma ilma troppideta ei sõidagi üldse ja tundub nagu nüüd lõpuks peale 4000 kilti tundub nagu oleks vaiksemaks jäänud. Samas on see Tractionator taga ka nüüdseks päris läbi omadega, eilsel tiirul pidamine oli juba päris niru algusega võrreldes. Nuppu nagu isegi oleks, aga ta on lihtsalt nii ümaraks kulunud. Mõtlen, kas äkki tasuks proovida seda lamelli lõikurit ja natuke klotsi teravamaks saada, kas peaks paremini. Samas, maksis ta ainult 85 euri siinsamas Tartus ostes.

Ma olen kaks korda asfaldil oma esimese MC360 libisema saanud korralikult. Ühe korra oli märjaga ja teise korra oli kerge liivavire asfaldi peal. Ehmatas väga ära.

(togi)

Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]Prets[/mention]
Pakun omast kogemusest suht ilmselgeid variante, millest mõni võiks sinu jaoks maanteesõidu oluliselt mugavamaks muuta.

  • laiemad ja madalamad jalarauad (näiteks Rade Garagest)
  • aegajalt pikal sirgel teel jalgade tagumistel raudadel hoidmine - minu jaoks on see üks parimaid viise, kuidas pikkadel teedel selga puhata (ka mugavate ratastega). Ükspäev tegime pikema sõidu nii, et laps oli tagaistmel - ilgelt ebamugavam kui üksi sõites...
  • kõrgem lenks (näiteks 20-25mm riserid)
  • lihtsalt lenksu ettepoole keerata
  • esiklaas nagu minu eilses postituses
  • lühikesed jalgratta püksid sõidupükste alla panna
  • pehmem sadul, näiteks Seat Concepts (samas enne tasuks pükse proovida)
  • inimlikum tagarehv (näiteks RallZ)
  • kõrvatroppidest ja prillidest juba rääkisime
  • EDIT: eilse Tallinn-Jõgeva-Tallinn maanteeotsa valguses lisan siia veel Scottoileri “püsika”. See lapats, mis ümber gaasirutska käib, teeb ka sõidu mugavamaks.

Lisaks. Need korrad kui esiratas libisema hakkab, on võibolla ainukesed hetked, mida saab võrrelda selle ärevusega, kui esimest korda elus lääne baigil rulli põhja sain keerata - GPZ500 oli see :D

Viimati muutis morse, 23 Aug 2020, 12:41, muudetud 4 korda kokku.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Endal oli kunagi LC4'le mitu satsi velgi:
Maanteele, kärnatamiseks ja SadoMaso.
Samuti igal oma ülekanne ja klõpsuga kett.
Vahetus käib kiiresti...

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

Puhastasin/koristasin paagikotti ja pildistasin oma remondikomplekti üles.

Tööriistakott on alati paagikotis kaasas. Sisu: KTMi näpitsad, Spets lehtvõti keti pingutamiseks, MotionPro TriDrive, lapik ja PH2 kruvika ots, T20, T25, T30 ja see ilgelt suur Torx, mis mootorikinnitusi keerab, kuuskandid (4,5 ja 6mm), hex’id 6,8,10,11,12,13,14mm. Muidugi nipukad. Kerget küünlavõtit pole aga kui kellegi on pakkuda, siis mul oleks vaja.

EE444A2D-1193-4526-8C85-E62C76439EF5.jpeg

Tagumises kotis on tavaliselt kaasas veel 21” sisekumm (teoreetiliselt sobib ka tagumiseks - endal pole vaja läinud õnneks) ja MotionPro heeblid, mis keeravad ka esi ja tagaratast lahti ning rattapump.

Paagikotis on veel muud nodi prillide puhastamiseks ja hotellis seadmete laadimiseks ning hammaste pesuks. Fotolt on puudu Leatherman:

E6C8CEB8-8C70-4B7E-A524-8E1D21BCCB16.jpeg

Pikal matkal on rohkem nodi kaasas. Aga hea meelega kuulaks, mis teistel standardkomplekti sisuks kujunenud.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Kergeks küünlavõtmeks sobib 2'e otsaga toruvõti, mittevajaliku lõikad ära ja puurid sobivasse kõrgusesse keeramisaugud.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kunagi kui mul veel kahetaktiline oli ja varuküünlad põhimõtteliselt padrunivööga risti üle rinna, siis sain ühe sae-entusiasti käest hästi vahva küünlavõtme, mille pulk oli küll mitte-eemaldatav ja seega ei kadunud ära, aga selle üks ots oli 90 kraadi alla painutatud ja pulga sai kenasti toru kõrvale klappida, et kuskil taskus või seljakotis kõike sodiks ei torgiks. Ma ise veel lisasin sinna jalgratta lohvist kinnituse, mis pulka paigal hoidis. Paraku kuna nelari puhul on küünlahooldus umbes sama regulaarne asi nagu väntvõlli või käigutrumli oma, siis olen selle kuhugi x kohta hästi ära pannud, aga usun, et see on mingi levinud saemudeli standardvarustuses.

Täiendus: näe leidsin ilmavõrgust pildi ka: https://www.lavespadue.it/en/spare-part ... p.13609.uw


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Prets »

Hah, mul oli omal sääne rolleriga kaasa tulnud remondikomplektis :D

(togi)

Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

690 küünlavõti on hästi pikk ja õhuke toruvõti, mida saab 13mm padruniga pealt keerata. Sellise tahakski komplekti lisada - mul originaalis oli see mingil põhjusel puudu...

Küünlavahetus ei ole jah teema, ma ei kanna kunagi varuküünaltki kaasas (mootoris neid niikuinii 2tk). Aga kui juhtub, et tsikkel näiteks jõkke upub, siis moodsatel ratastel, millel deco’t pole, tuleb lisaks õlipunnile ka küünal maha keerata.

Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 280
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: T7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 35 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Alterjor »

morse kirjutas: 24 Aug 2020, 10:44

690 küünlavõti on hästi pikk ja õhuke toruvõti, mida saab 13mm padruniga pealt keerata. Sellise tahakski komplekti lisada - mul originaalis oli see mingil põhjusel puudu...

75029072000, äkki mingi 7€, kui täna tellid on äkki kolmapäevaks KTM's kohal.

HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]Alterjor[/mention] Tänud viite eest, tellisin ära, maksis 12.-

Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 280
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: T7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 35 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Alterjor »

morse kirjutas: 24 Aug 2020, 12:54

@Alterjor Tänud viite eest, tellisin ära, maksis 12.-

Kui sa just transporti sinna sisse ei arvesta siis nats palju (7.74€): https://ktm.ee/varuosad?aribrand=ktm#/s ... 072000/1/y

HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]Alterjor[/mention] Ma KTMist tellisin. Ei tea, mis nad sinna juurde arvutasid. Tundus lihtsam tellimus ära kinnitada, kui otsima ja võrdlema hakata. Sellise väikse asja puhul oleks see ilmselt lõppend sellega, et tööriist olekski tellimata jäänud :)


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

Õlitilk on siiski all. Otsingud jätkuvad :)


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

2019 kui ma oma tsikli kohta teema avasin, lubasin aasta jooksul vastata küsimusele: kas kergem enduuro on matkamiseks hea?
Teeks siis vähemalt esialgsele püstitusele lõppsissekande.

Kiire vastus on: Jah!

Pikk vastus:
Kuna Enduuro ja DualSport ja teised sellised väljendid on inimeste peas (ka minu enda peas) nii sassis ja keeruliselt defineeritavad (ühele kangastub enduuroga seoses krossimees, teisele gessumees), siis on hea lakmuspaber TETi rada, mida enamus asjast huvitatud inimesed on näinud.

Niisiis enamus rattad, millega pikemalt olen sõitnud, on olnud TETisuutlikud. DR800 on TETil väga mugav, LC4 Adventure ka. 2019 690 on igaljuhul samm päris enduuro poole, mis oleks siis selline sõit, kus koguaeg on veel raskem kui TETi kõige keerulisemates kohtades. :bsmile:

690 on peaaegu 50 kg raskem kui päris enduuro (mõtle krossimees tulede ja numbriga). Ja see on üüratu erinevus juhitavuse mõttes. Aga sellegi poolest on 690 võimeline minema igale poole, kuhu ühe matka ajal võiks ainult ette kujutada.

Samas on ta täielikult maanteesuutlik. Kui matka start on Riiast ja teada on, et matk on kruusal, siis pole mitte mingi probleem alustada Tallinnast (VS ratta käru peal vedamine, mida ma natuke põlgan).

Mugavaks sõiduks pole isegi sadulat vaja tingimata vahetada aga kohe peale ostmist on siiski pikk nimekiri asjadest, mis vajavad täiendust: põhjakaitse, käekaitsmed, parempoolne mootorikaitse, esiklaas, rutskasoojendused, lisatuli ning muidugi GPS ja pagas (minu puhul kokku 4 kotti). Kui osta uus ratas, siis tuleks kohe ka rehvid ära vahetada, sest kui keegi tahab E07 rehviga päriselt ringi sõita, siis võikski juba suurema ratta osta, kuhu saad vajadusel kellegi mugavalt ka tagaistmele võtta.

Naljakal kombel sain lõpliku kinnituse oma ratta matkasuutlikuse kohta justnimelt teistsuguste ratastega sõites ja võrreldes. Seda, et suuremad rattad minu sõitudega enam ei istu, teadsin juba varem. Kahekesi sõidan teise rattaga. Üksi proovin ikka nii, et üle poole teekonnast oleks selline nagu TET (hea võrdlusbaas, eksole). 990, 1290, GS, AT jt on sellisteks sõitudeks täielikud suutelised, kuid väga rasked ei ole ilmselgelt kõige mõistlikumad ega kõige lõbusamad. Eesmärk ei ole mitte lihtsalt rajast läbi saada vaid kergelt ja mõnusalt läbi lennata. 690 ja Gessu vahele jääb veel mitu ratast nagu 790 (mis mulle ei meeldi) ja T700 ja veel palju teisi aga hetkel olen teinud valiku hoopis 1 aste veel kergema ratta poole.

Oma rattast omakorda veel kergemate pillidega oli mul siiani vähe võrdlust. Kunagi "matkasin" mööda põlde KTM EGS125 2-taktilisega. Aga kõikvõimalikud 250-500CC enduurokad olid mulle võõrad. Kuna mu oma ratas ootab, kuna ma ta radika ära keevitan, siis otsustasin, et katsetaks õige KTM EXC 450. Rentisin ratta ja sain megalaheda kogemuse.

Sõitsime eile kõiki teid. Maanteed, kruusa, metsa, muda, turvast, päikest, vihma, lörtsi, lund. Kokku u. 450km. Väga lõbus oli. Teised olid ikka 690tega (üks pikk mees sõitis 1290ga ja sai ka sõidetud).

450 on kruusal palju parem ja pehmel väga palju parem, kui 690.
Aga liida nüüd kokku palju parem ja väga palju parem ja lahuta see 690ne maanteemugavusest ja siis sa saad EXC450ne maanteemugavuse.

Mul on kannikas nii valus!! Ja mõelda, et Eestlane Romet sõitis sellesama mudeliga (stock sadulaga!) kogu TETi läbi ja Aafrika põhja tipust lõunasse veel takkaotsa. Hull! RTWPaul ja paljud teised teevad EXC500st matkakaid (450 ja 500 pidid ülisarnased olema). Miks mitte. Väga hea meelega paugutaks sellisega. Aga kogu selle aastapikkuse projektipäeviku põhiline mõte võiks olla see, et päris enduurokaga võrreldes on 690 tõepoolest mugav matkaratas ja kui oled otsustanud olulise osa ajast "TETilaadset" rada sõita, siis on 690/701 ratas, mis mugavuse ja maastikusuutlikuse osa on päris hea kompromiss. See ei ole ilmaasjata, et KTM liigutas oma kodukal mingil hetkel 690ne "enduro" alt "travel" kategooriasse.

Pilte eilsest:

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG

450 on mootori poolest maanteel täitsa OK. Aga vibra on rohkem ja kogu asi on maru jäik. Lisaks on asend veits teine. Selline tunne on, et tuul rebib ratta pealt maha. 690ga on muidugi raskem kui Gessu klaasi taga aga siiski nauditav. 450 maanteel oli lihtsalt ära talumine. Kehvem kui ma arvasin.

Samas kruusal oli 450 üllatavalt palju parem kui 690. Nii lihtne oli näiteks soovi korral kurvis pidurdada või gaasi anda - üdini kontrollitav. Ja väga andestav kõikvõimalike sõiduvigade osas. Teate seda tunnet kiires kruusakurvis, kui masin natuke lappama läheb. Mul ei juhtunud seda eile üldse, isegi siis kui ma provotseerisin. Väga mõnus!

"Pärisenduuromehed" ärge siis mind risti lööge. Ma siin lihtsalt ventileerin.

PS! Garantiiteemat olen ka siin puudutanud, see vajab ka kokku tõmbamist:

Olgugi, et ma olen rattaga mitu korda garantiis käinud, siis tegelikult pole töökindlus hetkel veel kurta. Korra juba kirjutasin sellest aga teen värskema kokkuvõtte. Mingis mõttes on seesama garantii olemasolu ka otsapidi Jälgimäele sõitude põhjuseks. Asi selles, et ma olen üritanud ratast garantii ajal ise mitte pilbasteks kiskuda (nii nagu mul muidu oma ratastega ikka kombeks on). See aga on tekitanud olukorra, et ma pole kahte asja tähele pannud:

  1. Õli lekkis lahtise esimese veohammaka tõttu - tal on selline süsteem, et simmekas ei pea, kui hammakas lahti loksub. Nii minu rattal juhtuski. Ma ei tahtnud pilli ise laiali kiskuda - kui garantiid poleks olnud, oleks ma selle juba ammu leidnud. Nüüd kui leke suuremaks läks, leidis KTM selle üles.
  2. Jahutusvedelik lekkis, kuna kivi oli kukkunud mootori poolele lõdviku peale. Seal lõdviku ja radika vahelises praos istus see kivi jumal teab kui kaua. Igaljuhul on nüüd radikas auk sees ja ma pean selle ära remontima. Halb õnn...

Lisaks on olnud paar asja, mis juba korda tehti:

  1. Spidokas ei näidanud vahepeal kiirust. See oli ABSi lüliti pistiku viga ja see tehti garantiis korda.
  2. Siduri töösilinder kustus kohe alguses ära. Minu teada tüüpviga, samas mul statistika puudub. Pandi kähku uus komplekt külge - nüüd toimib veatult. Pole hullu - teele ei jätnud.

Arvestades, et sõpruskonnas on paljupalju erinevas vanuses 690neid, siis on näha, et lisaks siduri töösilindrile on ka bensupump selline asi, mis võib kooleda (ilmselt saab ta paagi põhjast mõnel juhul liiva).

Tundub, et hooaeg hakkab läbi saama.
Päris lumega tavaliselt sõita ei viitsi. Täna juba tulid hommikul Nõmme poolt valged autod vastu ja mu neljandal pildil on näha ka, et viimase lõpu sõitsin kerges lumes.

Hooaja lõpetuseks tahan tänada rajameistreid! Sõpru, kes radu joonistavad ja Eesti ning lähiriikide TETimeistreid. [mention]randel[/mention] ja co!
Ilma ägeda GPX jutita pole sellisel rattal nagu eriti pointi. Õnneks olen ma oma uue rattaga juba suurusjärgus 10 000 km toredaid jutte jälitada saanud!

:bsmile:

KRT! Mõtte poolest viimane sissekanne ja kõik pildid võõrast tsiklist. Panen ühe enda omast ka:

IMG-7482.JPG

Edit: tahtsin veel öelda, et oleme ka edaspidi looduses mõistlikud ja külavahel samuti! Valime väga hästi kohta, kus võib braapi teha ja kus võib ennast mutta puurida!

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas ranel »

morse kirjutas: 19 Okt 2020, 20:23

Kiire vastus on: Jah!

Ma endiselt ei saa aru, kuidas see ratas saab mugav matkamiseks olla selles seades. Tahaks täitsa proovida, kas su 690 on siis nii palju parem, kui vana 690? Oma vaimusilmas kujutaks ette, et sellest saaks peale tõsist tööd tõesti teha mugava ratta.
Vana 690 põhjal ma ei kujutaks ette ka sellega reisimist. Väikese lisakaaluga saab oluliselt mugavamaid rattaid.
Teiseks rattaks 1-2 päevane offroad sõit aga kindlasti suurepärane valik.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]ranel[/mention]
Nõus, et lisakaalu eest saab oluliselt mugavamaid rattaid. Aga sõiduomadused on ikka megalt kehvemad ka (ütlen ära, et T700ga sõitnud ei ole).

Peale tõsist tööd saab temast sama mugav ratas kui, ma ei tea, võibolla T700 - aga siis võiks juba alustuseks tolle osta :D

Minu ratas on arvestatavalt mugavam kui vana 690 (vähem vibra, mugavam iste, madalam, mootor käib paremini ja kiirendab ka paremini, paremad amordid, quickshifter pro, TC), kuid oma olemuselt on tegu täitsa sama rattaga.

Lugedes su reisikirju ja meenutades, mis tunne oli, kui ise 690tega esimesi katsetusi tegin, siis on mul sulle 2 võimalikku vastust:

A
Näiteks T700 ongi sinu jaoks õigem ratas, sest sa sõidad vist reisidel pikki teid, kus saaks ka GSiga hakkama - aga milleks punnida kui on lõbusamad rattad olemas. Samas ei ole mingit plaani singletracki sõita või liivadüünidesse minna vmt. Selles ei ole ju midagi halba. Ausaltöeldes kuluks mulle natuke rohkem sellist eluvaadet ära (oleks vast vähem kukkumisi).

B
Avastad, et ratta peal istuv asend VS ratta sees istuv asend ei ole olemuselt sinu jaoks ebamugav VS mugav olukord. Kui jalarauad, lenks, iste ja esiklaas enda järgi ideaalseks seada, siis on pukis istumine väga mugav. See, et tuule käes lipendavaid põlvi kusagile eriti toetada/varjata ei ole, on veider jah. Aga tollega harjub ka.

Minul on siis see variant B

Loomulikult ei ole ta nii mugav kui raskemad rattad. Aga see on suhteline. Ma olen oma rajad palju põnevamaks joonistanud - ja nendel radadel on ta supermugav.

Sulle ta võibolla oleks teine ratas (aga võibolla ka mitte). Aga kuna ma stiilis asfaldit mööda Hispaaniasse ei sõida, siis tuleb välja, et see “teine” ratas ongi mu esimene ratas.

Mu sõidud siiani ongi olnud mõnepäevased (mingi vahe olin vist neli/viis päeva sõidus Eesti ja Läti peal).

Enne Koroonat oli mõte Balkani TETile minna. Seal oleks sõitnud ikka rohkem kui paar päeva. Vast nädal, max kaks. See oleks raudselt väga OK olnud mu rattaga.

Kui ma peaks nüüd sinna Balkanile mööda asfaldit kohale sõitma... Vot see oleks nõme. Aga see on mittenõme ainult suurte ratastega nagu AT ja GS. Ja seal on kompromissid juba väga suured...

Proovi sõita. KTM küsib päeva eest 120 koos KMiga. Mõtle nii, et selle hinna sees on sul rattapesu ja paak kütust. Ja rehvide ning muude kuluosade peale kuluks sul karmi päevaga niikuinii mitkukümend Euri.

Lajal ütles, et ta rendiraha tavaliselt ei küsi, kui ära ostad :D

Ja proovipäevad on ju puha tasuta.

Ma ei suru oma arvamust peale. Tahan lihtsalt murda seda Charlie ja Ewani aegadest pärit dogmat, et matkaratas peab suur ja raske olema. Mäletate kuidas kaameramees tegi Planeta 5ga meeste ümber ringe, kui ta oma Bemmi maha pidi kandma...

Ma ei ütle, et Ranel mingis mammutivaimustuses oleks aga lihtsalt üldiselt. Kaal on väga tähtis. Konkreetselt mida kergem seda parem. See, millise mängleva kergusega 450 suurel kiirusel kruusal pidurdas, oli ikka huumor võrreldes 690ga. U. 45kg vahet. Ja need rattad, mis on 690st julmalt mugavamad. Need on oma 40-70kg raskemad. See on MEGA vahe!

PS! Kui tahad, võid minu ratast ka proovida.


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

Oi kui üllatav oli jahutusvedeliku lekke põhjus...
Kuidas saab 16/32 killustik sügavale radika ja mootori vahele??
(crash)

364EAB4D-422A-42D7-BE5C-A7B6FE525DB2.jpeg
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ainult ehitaja saab kivitükki niiviisi nimetada.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

Piipz kirjutas: 14 Nov 2020, 19:13

Ainult ehitaja saab kivitükki niiviisi nimetada.

Ma ehitaja ei ole aga naerda sain küll selle kommentaari peale. :)


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

Nali naljaks. Palun soovitage kvaliteetset kohta, kes oskaks sellise radika ära taastada (pärast peaks survetesti ka tegema). Omal erinevad alumiiniumi keevitamise võimalused/kontaktid olemas aga siin tavaline TIGimine ei aita...

Tutikas radikas on 450.-

71A61158-C363-442B-BA89-8D3147D4B184.jpeg
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Sellise koha ma pätsisin ühel oma radikal keemilise metalliga kinni.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

Tee ääres isegi nii tehtud. Aga see on värske tsikkel ja talvel oleks aega korralikumalt teha.

Mitte, et need radikad, mida me keemilisega lappinud oleme, lekkima oleks hakanud. Uskumatult hästi toimib see.

Aga jah. Antud koht on peidus ka. Seda ei saa kontrollida kah enne sõitu, et kas peab või mitte. Tahan ikka kindlalt paremat lahendust.

Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 280
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: T7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 35 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Alterjor »

Mul küll ei tehtud auku korda vaid vahetati terve kärje http://www.radiaator.ee ära. Survestati ja sain garantii ka tehtud tööle. Teenuste all ka ilusasti olemas augu lappimine.

HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]Alterjor[/mention] tänan! Vastasid kiiresti ja tundub, et nad on sellele väga spetsialiseerunud. Eeldan, et see ei ole salajane inf, et nad lubasid hinnaks 50.- (koos testimise ja värvimisega, saan ma aru). Võtab paar päeva aega. Asub Streemoto läheduses.

Idekas! Kui ise teeks, siis keemiline metall maksab ka ju natuke raha :D Sellesmõttes ikka väga OK variant.

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1062
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 116 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas villy »

morse kirjutas: 16 Nov 2020, 13:51

@Alterjor tänan! Vastasid kiiresti ja tundub, et nad on sellele väga spetsialiseerunud. Eeldan, et see ei ole salajane inf, et nad lubasid hinnaks 50.- (koos testimise ja värvimisega, saan ma aru). Võtab paar päeva aega. Asub Streemoto läheduses.

Idekas! Kui ise teeks, siis keemiline metall maksab ka ju natuke raha :D Sellesmõttes ikka väga OK variant.

Wow, igasugune radikakaitsme ostmise isu kadus just ära. Niigi õhk ei käi läbi ilma kaitsmeta.


Teema algataja
morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]villy[/mention] Mul polekski lisaradikakaitsest kasu olnud antud juhul (ja originaal kaitse on niikuinii väga hea). Võibolla üks hiiglaslik õhupall ümber mu tsikli oleks selle kivi eest kaitsta saanud. :D See ei tulnud ju otse eest vaid kõrge kaarega ülevalt ja siis osavalt paar korda suunda muutes põrkas plastikute vahelt sinna radikani ja jäi lõdviku peale pidama...

Edit: ei saa välistada, et see oli sinu kivi!! :bsmile:

Viimati muutis morse, 18 Nov 2020, 13:30, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

morse kirjutas: 16 Nov 2020, 13:51

@Alterjor tänan! Vastasid kiiresti ja tundub, et nad on sellele väga spetsialiseerunud. Eeldan, et see ei ole salajane inf, et nad lubasid hinnaks 50.- (koos testimise ja värvimisega, saan ma aru). Võtab paar päeva aega. Asub Streemoto läheduses.

Idekas! Kui ise teeks, siis keemiline metall maksab ka ju natuke raha :D Sellesmõttes ikka väga OK variant.

Tean mitut juhtumit, kus nende tehtud asi on päästnud väga suurest väljaminekust ja vahetatud kärjega radikas näeb välja nagu tutikas. Kui saab auku parandada,siis tehakse seda. See ettevõte või tegija seal minu teada väga ammu tegutsemas ehk kogemusetega tegijad.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”