Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Martinez kirjutas: 25 Mai 2021, 11:30

Lahti lühendatud staatori faasid andsid 5000rpm juures välja 80+ V külmalt ja 76+ V soojalt.

Selline lahti ühendatud otstega mõõtmine on üsna kasutu. Kui tahad veenduda geneka väljundi korrektsuses, siis mõõda ikka koormusega. Ideaalne koormus on 230V/40-100W hõõgpirn. Paned mõõtmise hetkel mõõdetavatele otstele koormuseks ja näed geneka jõudlust toimivas süsteemis. Kui pirn korralikult põlema ei lähe gaasi keerates ja pinge on ainult paarkümmend vahelduvvolti, siis on probleemiallikas tuvastatud.



StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus Postitas joel »

Lappasin kiirelt kogu teema läbi, aga kõigi nende numbrite juures ei jäänud ühemõtteliselt silma, et kas laadimist pole ainult tühikäigul tiksudes või ka kõrgemal pöördel? Kui sõites laeb, aga tühikäigul kõiki tarbijaid ära ei jaksa toita, siis see on täiesti normaalne. Tsikkel polegi mõeldud tundide viisi tühikäigul tiksumiseks.

Joel

Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Lembit »

Martinez kirjutas: 25 Mai 2021, 19:30

Kui tühikäigul toodab genekas 19A ja pinge on 14.5 siis toodab ta suurusjärgus 275W

Mina olen sellest laadimise teemast aru saanud niimoodi:

  • Paned tsikli käima, vahetult peale käivitamist jaksab ära toita kõik tarbijad. Tühikäigul mitte ideaalselt, aga pööret andes ilusti.
  • Kui on mõnda aega töötanud, siis kaob laadimine ära ja voolu jääb väheks.

    Samas pidi olema ka ka diameetri erinevus. K2 väidetavalt 109 mm ja K3 112 mm, ehk siis tuleks vahetada ka staator kui võtta kasutusse 2003+ aasta rootor - https://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=18450

    Magnetvälja effektide osas ma väga tugev ei ole, aga ma siitkaudu siiki eeldan, et sul ei ole mingit sellist situatsiooni, kus 109mm staator on 112mm rootori sees, ehk magneti ja staatori vaheline pilu on disainiparameetritest märksa suurem.

Ilma koormuseta testimisest on natuke kasu ikka. See näitab näiteks seda, et magnetid ei ole pilbasteks ja mähistes ei ole lühiskeerde. Lühiskeerud võivad küll soojenedes tekkida, aga uue mähise puhul võib ilmselt selle tõenäosuse pigem väikseks võtta.

Kui generaator (ehk siis ainult see osa, mis on mootori sees) annab tühikäigul ilma koormuseta välja 22V ja panna talle külge 11A koormus, siis 0,9 oomi mähiste takistuse juures on täitsa normaalne, et generaatori väljundpinge langeb sinna 12V kanti. Pingelang generaatori mähistel on siis ca 9,9V
Kui seesama generaator annab 5000 rpm'i juures ilma koormuseta välja 75V, siis 11A voolu juures peaks (vahelduv)pinge generaatori väljundis olema ca 65V. Aga loen välja, et sellisel testil oli pinge ainult 2,8V ehk siis kuhugi "kadus ära" ligi 700W ((65-2,8)x11 )potensiaalset võimsust.
Ainuke generaatori sees toimuv taastuv muutus, mis saaks sellise suurusjärguga ärakukumist põhjustada, on minuarust lühiskeerud mähises, millede esinemise tõenäosus on uue staatorimähisega viidud suhteliselt miinimumi lähedale. Seega, mina pakun, et kuna kohe peale käivitumist laeb, siis viga ei ole generaatoris, vaid süsteemi mingi muu komponent põhjustab mittelaadimist. Kas pingergu on mõeldud 3 juhtmega genekale? Kindel, et seal mingit ülekuumenemise/termokaitsme teemat ei ole?

Pingeregulaator võib olla mitut erinevat tüüpi ja ma ei tea, missuguse tööpõhimõttega pingeregulaatorit sa kasutad. Mosfet on ainult transistori tüüp ja see ei selgita, missuguses lülitusskeemis ta on.
Paljudel mootorratastel on selline pingeregulaator, mis generaatori väljundist tuleva võimsuse ja tarbitava võimsuse vahe pingeregulaatori sees soojuseks muudab. Sellisel juhul lisatarbijate lisamine pigem vähendab koormust pingeregulaatorile. Sellist tüüpi pingeregulaator tahab päris suurt radikat või väga hea soojusjuhtivusega ühendust suure metallist asja külge (raam)
Sinul paistis generaatori staatorist tulema kolm juhet, ehk generaatori mähised on "delta" skeemis ühendatud. Sellisel juhul ei tule staatorist "0" juhet ja osadel pingeregulaatoritel on skeemi sees koht, kus reguleerimiseks võetakse referentspinge "0" korpusest. Seepärast ma pakkusingi, et proovi, kas lisamass parandab midagi. Äkki koormuse all või soojenedes kaob mingil asjal hea massisignaal ära ja seetõttu hakkab pingeregulaator reguleerima mingit muud pinget.
Samas on ka võimalus, et äkki pole pingeregulaatoril piisavalt head jahutust ja rakendub mingi ülekoormuskaitse. Sellisel juhul peaks laadimise kadudes pingeregulaator päris kuum olema.
Kui puuduolev võimsus muutub soojuseks kusagil mootori sees, siis seda ilmselt ei näe. Samuti on üsna raske leida seda, kui kusagil vooluringis on kehva elektriühendusega polt, mis näiteks paarisaja vatiga raami soojendab.

Kindlasti on võimalik ka mingeid palju põnevamaid pingeregulaatori skeeme välja mõelda. Näiteks selline, kus generaatorite mähiselt võetakse kuni 14.5V väljundpingeni pidevalt voolu ja edasi ainult osa ajast. A'la, kui geneka mähiste väljundpinge tahaks ilma reguleerimiseta olla 29V, siis on mähised tarbimisega ühendatud ainult 1/2 ajast. Kas selliseid pingeregulaatoreid päriselt ka olemas on ja mis numbreid näitab vahelduvvoolu mõõtma pandud multimeeter sellises reziimis ühendatud geneka mähise otstelt, ei oska mina küll pakkuda. Vast mõni targem aitab siin.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

See teema on siin soiku jäänud nagu ka selle rattaga sõitmine.
2021 mai lõpus sai tehtud üks 1200km tiir mööda Eesti kõvakattega teid. Kael oli kõveras iga metsatee peale aga seltskonnas oli toona vast valminud kolmesajase tagarehviga seljalõhkuja mis seda väga ei võimaldanud.
20210528_172043.jpg
Tühikäigul laadimise ärakukkumine tripi vältel mingeid probleeme ei põhjustanud. Samas mulle meeldib kui asjad on korras ja sai vastu võetud Piipz'i pakkumine soetada endale tema vana nelja magentiga rootor. Ta pidi magentid kinni liimima enne.

2021 juunis jõudis minuni Piipz'i rootor aga see oli ikkagi pärit uuema Strommi pealt ehk siis oli 6 magentiga.
4 mangentiga rootori magnetite kaugus/sisedieameeter 117.14mm ja 6 magentiga 120.49 ehk siis pea 3mm suurem. Staator ise 114.9mm. Pelgasin, et magentid võivad liiga kaugele jääda.

06.16.2021 (odo 4418O) läks sisse uus õli ja kuue magentiga rootor. Olulist muudatust see kaasa ei toonud.

Kuna ma valdava enamuse oma sõitudest tegin nagunii TET'i kõlbulikuks tehtud WR 450'ga siis jäi Stromm lihtsalt seisma.

Uuesti sai Strommi sadulasse istutud kui teel Motosügisele WR'i mootor TETi rajal, Läti piiri ääres kokku jooksis.
Õnneks on mul hea naabrimees ja veel parem naine. Stromm aeti kärru ja 5h hiljem otsis naine mind kottpimedas keset karu peed laste ja teise rattaga taga. Laadisin ühe ratta maha ja teise peale ning minu sõit sai jätkuda.
Laupäevasele Motosügise sõidule sai end muidugi muda klassi kirja pandud. Sai see probleemideta läbitud aga mõnususaks kulgemiseks seda pidada ei saanud. Kui ikka oled kerge, kõrgema kliirensi ja pikema amordikäiguga masinaga harjunud metsa all "lendama" siis madala pommiga ei olnud see enam nii väga nauditav.
Kirusin end, et omal ajal kõrgenduslingid originaalide vastu vahetasin :wack:
20210904_152721.jpg
Eelmise aastal sai sõidetud täpselt 12km - käisin juulis ülevaatuspunkti sondeerimas (togi)

Vahepeal asendus WR KTM'iga ja Strom on endiselt tolmu kogunud. Mingi hetk olid lapsed käinud ratta seljas ronimas ja ohutuled peale pannud/jätnud ja aku ära tapnud. Riiulis olevat tagavaraakut pole ka meeles olnud laadida ja ka see ei suutnud ka enam peale laadimist masinat käima tõmmata. Tellisin eelmine kuu KTM'le lipo aku ja tõstsin 690ne eelmise, võrdlemisi uue aku Stromi peale - käivitus poolest pöördes.

KTM' otsustas kuu alguses nookuri laagrid mootorisse laiali puistata ja nukkvõlli endaga kaasa võtta. Ilm oli ilus ja ajasin Strommi välja ning käisin sellega Langel juppide järel. Oli täitsa mõnus sellega jälle sõita, kruusal oli ainult veidi võõras/harjumatu.

Igatahes, ajasin täna Strommi uuesti välja, sõitsin mootori kuumaks ja võtsin õlivahetuse ette.

See läks kuidagi käest ära.
20230528_200514.jpg
28.05.2023 (odo 44537) õlivahetus ja nelja magentiga rootori install.
Lisaks võtsin suvalise kaabli, istutasin ühe otsa klemmi aku külgje ja teise keerasin staatori kaane poldi alla. Panin ratta käima ja 30min vältel püsis laadimine ilus. Pika peale hakkas ära vajuma kui ventikas järgi tuli aga nii kui see seisma jäi hüppas konsoolis oleva voltmeetri näit 14.4V peale. Eks tuleb normaalne kaabel ja otsad soetada ja peaks saama ka selle saaga lõpetatuks lugeda.

Olen Strommi seni hoidnud, et käia üks hetk Rootsis/Norras mägesid avastamas aga kuidagi ei ole sinnani jõudnud. Nüüd on vähe pikema välbaga masin ka olemas millega kannataks neid teid ehk sõita aga sinna oleks just paras DL'ga minna. Samas on rattaid millega sõita ei jõua rohkem kui üks ja ruumi hakkab nappima.
Ehk on aeg see teatepulk üle anda :?:
Natuke nadi on käia iga aasta ainult ülevaatust tegemas aga samas on jube hää kui on alati nurgast võtta üks masin mida saab usaldada (togi)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Vahepeal rändas rattale originaal pingeregulaator ja vahetasin välja lisade kaitsmeploki.
IMG_20230626_133541.jpg
Täna läbis ratas probleemideta ülevaatuse (hodo 44550)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Ratas vahetas omaniku.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”