Paikuse Enduro 2011

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas Möku »

Et siis mehed kellel on metsasõidu huvi - sel nädalavahetusel siis selle aasta esimene kahepäevaenduro üritus tulemas. juhend üleval ja registreerimine kuni neljapäevani msport.ee EMF kodulehel ja regada saab ka laupäeva hommikul kohapeal. Litsentsi saab ka kohapeal osta kellel litsentsi veel pole. A-kat load peavad ainult olemas olema. Tsiklil peab ka tuled ja number küljes olema (krossikatele pannakse miskit patareiga mask ette ja tehakse butafooriast reg number).

Mina, kes ma olen mõned aastad nüüd sõitnud võistlusenduro rattaga, aga pole mingi sportlikkuse kehastus oma ülekaalulise keha ja hedonistlike elukommetega, tegin eelmisel aastal esimest korda selle pulli kaasa ja sel aastal lähen jälle. Seal saab sellise laheda kahepäevase seikluse et anna olla. Kaks päeva puhast sõidurõõmu ja enese proovilepanekut. Paikuse mehed teevad ka ekstreemkatse sel aastal aga see saab olema kindlasti rahuliku loomuga et ralli-tänavarattad ning quadid ka üle läheksid. Kartma peab pigem oma lollust rajasoone valikul, aga ega seda muidu selgeks ei saa, kui ei sõida. (crash)

Mis on asja juures hea, et igaüks saab oma sõitu sõita -- kolm 60 km ringi esimesel ja kaks teisel päeval. Kiiruskatsed käivad eraldistardist ja pole midagi kontimurdvat. Ajakontrollpunktides on oma minut mille sees tuleb läbi minna. Kaassõitjad on sõbralikud.

Eraldi klass on ka ralli- ja tänavaratastele. Aga seal tasub siis arvestada, LC4 ja XR tüüpi isenditega millel annab esiotsa kergeks sõita. Raskemaid rattaid on ka seal rajal nähtud, aga siis võib sõidumõnu väheseks jääda.

Tulge aga peale, seltsis segasem



Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas mella »

Möku kirjutas:

A-kat load peavad ainult olemas olema. Tsiklil peab ka tuled ja number küljes olema (krossikatele pannakse miskit patareiga mask ette ja tehakse butafooriast reg number).

Kas on kindel, et patareiga maski ja butafooriast regnumbriga lastakse sel aastal peale ja kes garanteerib peale saamise?
Lugedes eestikeelset enduro juhendit, sellist muljet ei jää.
Kohustuslik küljejalg, mürapiirang, registris olemine, ülevaatus, esi- või tagapiduri kaudu toimiv pidurituli, töötav esi- ja tagatuli, (LE kohaselt peaks veel olema ka suunad ja signaal).
Lisaks ei tohi kasutada porikale kirjutatud numbrit, vaid peab olema tõetruu koopia või originaal.
Ka ei tohi kaasas tassida kütust mujal, kui tsikli paagis.

Selliste ümberehituste tegemine pole krossika juures mõistlik. Kui neid nõudeid ei kontrollita, siis paluks sellele kinnitust. Või kui kontrollitakse, siis mida.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas Möku »

Konkreetsetele küsimustele saab konkreetsed vastused kui helistada korraldajatele nagu need EMF kodulehel antud on. Kas annaksid siis foorumirahvale teada mis seis sel aastal saab olema?

Minu üleskutse baseerub eelmise aasta kogemusel, kus tehakse alguses palju kära - näiteks mürataseme kontrolli suhtes, aga siis kui korraldajatele reaalne instrument detsibellide mõõtmiseks kohale viia, siis tegelikult seda kasutusele ei võeta. Eks korraldajad peavad leidma tasakaalu tehniliste nõuete ja osalejate arvu vahel. Ja sestap pilli lõhki ei aeta.

Usinus-Kasinus-Cosinus

544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

Möku kirjutas:

Konkreetsetele küsimustele saab konkreetsed vastused kui helistada korraldajatele nagu need EMF kodulehel antud on. Kas annaksid siis foorumirahvale teada mis seis sel aastal saab olema?

Minu üleskutse baseerub eelmise aasta kogemusel, kus tehakse alguses palju kära - näiteks mürataseme kontrolli suhtes, aga siis kui korraldajatele reaalne instrument detsibellide mõõtmiseks kohale viia, siis tegelikult seda kasutusele ei võeta. Eks korraldajad peavad leidma tasakaalu tehniliste nõuete ja osalejate arvu vahel. Ja sestap pilli lõhki ei aeta.

Põnev peitusemäng käib nende enduuro reeglitega. Et justkui on vinged maailmatasemel reeglid aga tegelikult on mingid reeglid mida järgima ei pea. Mismoodi see uutes tulijates peaks huvi ala vastu tekitama? Et maksan stardimaksu + litsentsimaksu ehk 100+ EURikut ja proovin kas saan tuledega krossikaga tehnilisest läbi või mitte? Lisaks vastu taevast lastud isiklik aeg ja raha tsikli ettevlamistuses, kohalesõidus, majutuses jms kuludes. Ja kui tehnilisest saangi läbi siis äkki näiteks liikluspolitsei otsustab ikkagi asja legaalsust kontrollida ning "investeering" järjest suureneb.
Ja teiselt poolt need sõitjad kes on endale enduurokad ostnud ei ole ka just õnnelikud et osad kodanikud ei peagi reegleid jälgima.

Lugedes lugupeetud enduurokomisjoni talviseid protokolle siis mina küll ei näe et harrastajate ja uute tulijate jaoks oleks midagi muutnud.

Meenutaks ka veel EMF täitmata lubadust vist juba eelmisest kevadest võistlusmootorrataste registri osas, mis kombineerituna kohalike leebemate tehn reeglitega oleks andnud võimaluse kuidagigi lihtsamalt enduurosse siseneda.

Ja nüüd siis loodame et kõik krossimehed kes tahaks ka enduuros kätt proovida ostavad endale rõõmsalt enduurorattad ja uued offroadi tulijad on ka kohe nii targad et eelistavad enduurokat krossikale... Ja ala populaarsus hüppab taevasse.

Huvitav mis siis juhtuma hakkab kui tuleb kohale üks mees kes kirjutab protesti kõigi ilma suunakate ja viledeta sõitjate vastu, kas siis kogu võistlus tühistatakse? Kas tegemist on Eesti Mootorrattaspordi föderatsiooni ja Eesti meistrivõistlustega või lihtsalt Kükametsa pereklubi grilliõhtuga?

Kasutaja avatar

Teema algataja
Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas Möku »

Sportlikus mõttes pole ju tegelikult vahet, kas sõidad krossikaga või tänavalegaalse enduro rattaga. Mõlemal on eeliseid ja puuduseid aga kuna endurovõistlus on mitmekesine, siis tasakaalustuvad need erisused välja.

Tehniliste tingimuste osas on parem korraldajatele helistada ja tehnilise komisjoni nõudmisi uurida. Eks neil ole need asjad kohalike võimukandjatega ka räägitud ja kui sa tehnilisest kontrollist läbi saad, siis vaevalt et politsei su tagatulelt E märki otsima hakkab.

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

Premium1
Postitusi: 120
Liitunud: 24 Apr 2009, 13:53
Tsikkel: GASGAS EC300
Asukoht: Tallinn, Misso

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas Premium1 »

Nõute osalt olen täpsustanud rehvide osa ja selgus, et rehvinõuetega on järeleandmine tehtud. Tähendab lastakse peale ka krossi rehviga.

ajalugu: sääru, Husaberg FE 501E, porgand, jms.

544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

Möku kirjutas:

Sportlikus mõttes pole ju tegelikult vahet, kas sõidad krossikaga või tänavalegaalse enduro rattaga. Mõlemal on eeliseid ja puuduseid aga kuna endurovõistlus on mitmekesine, siis tasakaalustuvad need erisused välja.

Täspelt nii ongi, ma ei saa aru miks seda ära ei saa legaliseerida???

Möku kirjutas:

Tehniliste tingimuste osas on parem korraldajatele helistada ja tehnilise komisjoni nõudmisi uurida.

Et võtan FIM tehnilise reeglistiku ja küsin korraldajalt rida haaval kõik üle?

Möku kirjutas:

Eks neil ole need asjad kohalike võimukandjatega ka räägitud ja kui sa tehnilisest kontrollist läbi saad, siis vaevalt et politsei su tagatulelt E märki otsima hakkab.

Kas on ikka ja mis täpselt on üle räägitud? Mille kuradi pärast siis seda infot ei saa avaldada?
Eelmine aasta olid juhiloata sõitnud saanud täie rauaga.

Tegelikult on nii et hetkel kehtivate reeglite mittejärgimise osas on korraldajatel lausa kohustuslik vait olla sest seni kuni nad midagi seadusevastast ei luba on kogu probleemistik sõitja ja politsei vahel lahendada. Ehk mis sai võistlusmootorrataste registrist?

Kasutaja avatar

Teema algataja
Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas Möku »

lubade olemasolu ja kiiruspiirangute jälgimine peaks olema elementaarne nii sõitjaile kui korraldajaile. Muidu läheks avalikel teedel liiklemine kohalikule elanikkonnale liiga ohtlikuks. Kusagil peab ju see tasakaalupunkt olema.

Usinus-Kasinus-Cosinus

544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

Möku kirjutas:

lubade olemasolu ja kiiruspiirangute jälgimine peaks olema elementaarne nii sõitjaile kui korraldajaile. Muidu läheks avalikel teedel liiklemine kohalikule elanikkonnale liiga ohtlikuks. Kusagil peab ju see tasakaalupunkt olema.

Mulle tundub et suvaline Hiina pidurisüsteem võib ka ohtlik olla.
Aga teeme siis siin foorumis rahvaküsitluse et mis on ohtlik ja mis pole ning korraldajad ja enduurokomisjon saavad rõõmsalt edasi vaikida.

Tegelikult on enduurokomisjon juba kõik ära otsustanud 01.04.2010, huvitav et Paikuse enduuro korraldajad seda miskiks ei pea.

Tehnilise kontrolli osas otsustati rakendada ühe rangemalt rataste vastavust liikluseeskirjadele, kuna enduro võistlustel on osa rajast reeglina avatud liiklusega teedel. St, et rattad peavad olema registreerimismärgiga, korras tuledega ning ühtlasi vastama FIM nõuetele. Seda kontrollitakse kõigil võistlustel. Siiski lepiti kokku, et korraldajad võtavad arvesse suurt krossimootorrataste osakaalu võistlustel, kuid alates 2011 enam erandeid ei tehta.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas Möku »

iga sugu segaduse vältimiseks - mina pole korraldamisega seotud. Lihtsalt fännan üritust. Kui on Paikusele pealesaamise osas kahtlusi, siis helistage ikka korraldajale.

Aga meil liigub metsade vahel ka väga palju registrisolevaid sportendurosid ja rallirattaid (LC4, XR, TT). Neil ei tohiks küll mingit kahtlust olla.

Usinus-Kasinus-Cosinus

366923

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 366923 »

to 544mx

võta www.msport.ee juhend lahti ja loe, mitte ära aja mingit jama siin foorumis. Mis sa eeldad et korraldajad istuvad kõige kiiremal ajal kuskil foorumis ja ootavad et millal sa kirjutad. Kui tahad täeisti probleemivabalt sõita siis muretse omale enduro ratas ning kindlasti ka juhiload ja sa ei pea enne igat võistlust oma pead vaevama.


544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

366923 kirjutas:

to 544mx
võta http://www.msport.ee juhend lahti ja loe, mitte ära aja mingit jama siin foorumis. Mis sa eeldad et korraldajad istuvad kõige kiiremal ajal kuskil foorumis ja ootavad et millal sa kirjutad. Kui tahad täeisti probleemivabalt sõita siis muretse omale enduro ratas ning kindlasti ka juhiload ja sa ei pea enne igat võistlust oma pead vaevama.

Võtsin, võtsin ka FIM tehn reeglistiku. Aga siis ütleb korraldaja et osasid reegleid ei peagi järgima (!!!???) ja tegelikult saab modifitseeritud krossikaga ka peale. Aga keegi ei ütle täpselt mis siis on lubatud ja mis mitte.
Tahaks näha mitmel päris enduurotsiklil on suunad, signaal ja peegel küljes, kas Sinu omal on?

Kellele ja milleks seda jura vaja on, tehke siis reeglid mis on reeglid ja millest ka kõik kinni peavad.
Hirmsasti on vaja krossikad enduurost välja visata, kuigi kaalueelis on ainuke krossika eelis, ülejäänu on puhas miinus (väike paak, kickstart, jala puudumine). Meid on siin Eestimaal nii vähe, miks meil on vaja nii vingeid maailmaorganisatsiooni reegleid?

Ma ei eeldagi et korraldajad istuvad foorumis aga see mida korraldatakse on jura ja ei vasta mingitele reeglitele. Näiteks kui krossirehv on lubatud siis see annab märgatava eelise, ja kui see erisus ei ole avalikult välja öeldud siis mida tunnevad FIM legaalse rehviga vennad? Sellistes tingimustes nimetada üritust EMV-ks !!!???

Loomulikult tahab korraldaja alale ainult head ja rohket osavõttu ning seetõttu krossikaid endiselt peale lubatakse... Aga samas üle aasta on juba enduurokomisjonis istutud ja tegelikult ei ole rahvasportlase jaoks midagi silmaga nähtavat ja käega katsutavat muutunud, wtf?

Kasutaja avatar

Teema algataja
Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas Möku »

kui tõesti sõita tahad, siis tuledega registris tsiklit saab ka rentida
http://www.ktm.ee/?page_id=2921

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

Kangru
Postitusi: 422
Liitunud: 15 Juun 2007, 11:01
Tsikkel: Gas Gas 250 EC
Asukoht: Kiili vald

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas Kangru »

544mx kirjutas:

Tahaks näha mitmel päris enduurotsiklil on suunad, signaal ja peegel küljes,

Võistlusolukorras oleks antud detailide nõue tobe küll aga tänaval liigeldes niisama peavad need siiski küljes olema. Tänavalegaalsuse mõiste enduro ratastele on võistlusolukorras nats leebem siiski ja lubab ilma kirjeldatud detailideta sõita mis on ka tegelikult ainukesed detailid mida rattalt võistlustel eemaldada võib.
Sportrataste register minuteada krossikate probleemi ei lahendaks(võin ka eksida)kui lahendaks olek muidugi tore. Sinna registrisse kui see kunagi tuleb pidi saama enduro rattad mida mingil arusaamatul põhjusel ei ole meil võimalik ARK-s regada Honda, Kawa jne. et siis saaks ka nende markidaga võistlustel osaleda.
Samas rattad mida ilusti arvele saab ei olegi mõtet sinna registrisse panna kuna lihtsalt tänaval liigelda nendega ei või. Ainult võistlustel.

Paikusel näeme.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sportrataste register oleks ikkagi hädavajalik. Samas peaks sinna saama rattaid regada ka ilma tüübikoodita (need japsi tehasest tulnud endukad ka ju ilma tüübikoodita vist) seega, siis lisatud tuledega jms. krossirattad. Kuna klassikaline enduuro eeldab igal juhul mingisugustki tänavalegaalsust, et mitte LS-ga vastuollu minna peab see sportrataste register tekkima. Puhta krossikaga saad sa ikkagi legaalselt ainult selleks ette nähtud suletud rajal sõita. Mingi hetk võib seadusesilm sellise võistluste korraldajate anarhia (a-la reeglid on aga vaatame läbi sõrmede) radikaalselt ära lõpetada.


544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

Möku kirjutas:

kui tõesti sõita tahad, siis tuledega registris tsiklit saab ka rentida
http://www.ktm.ee/?page_id=2921

Mul ei ole seda lahendust õnneks vaja kasutada. Huvitav kas seal on FIM legaalne rehv ka all? Pärast maksad rendi, stardi, litsentsi.. ja siis keegi kirjutab protesti.

Võib ju pakkuda välja ka musta stsenaariumi nädalavahetuseks: keegi kellel on jamast siiber saanud kirjutab hulga proteste tehnilistele tingimustele mittevastavuste kohta, liikluspolitsei korraldab reidi teemal suunad-signaalid-... Pärast seda vist ei taha paljud enam enduurovõistlustel osaleda, korraldamisest rääkimata.

Sportrataste register võiks probleemi lahendada kui seda saaks siduda leebemate (krossikatele tuled, piiratud müra, FIM rehv, võib-olla veel midagi) tehn nõuetega, kuna ma sellega tegelenud ei ole ei oska hinnata kui jäik seadusandja selles osas on. EMF oma edusamme selles vallas ei kommenteeri ja edusamme pole ka, isegi eelnõusse ei ole jõutud.

Viimati muutis 544mx, 12 Mai 2011, 12:54, muudetud 1 kord kokku.

366923

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 366923 »

544mx
kuule ära parem mine sinna võistlusele.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas mx77 »

vaatain just kuidas sommidel ona asi lhendatud ja ei ole seal miskit keerulist. Eks tuleb lihtsalt majandusministeeriumis ja maanteeametis veidi lobitööd teha.


544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

366923 kirjutas:

544mx
kuule ära parem mine sinna võistlusele.

Ma siiski vist lähen sinna grilliõhtule :) Kes viitsib lugeda see saab aru mis probleem on.

tonjuh kirjutas:

Tänavalegaalsuse mõiste enduro ratastele on võistlusolukorras nats leebem siiski ja lubab ilma kirjeldatud detailideta sõita mis on ka tegelikult ainukesed detailid mida rattalt võistlustel eemaldada võib.

Minu arusaamist mööda ei ole leebem. FIM technical rules, general section, lk 114:

01.56 LIGHTING, WARNING EQUIPMENT AND SPEEDOMETERS
Motorcycles and their equipment must comply with the national legal
requirements for road traffic of the country in which the vehicle is registered and
with other rules specified in the Supplementary Regulations.

http://www.fim-live.com/fileadmin/alfre ... CEN_en.pdf
Seadust ei ole võimalik mingi organisatsiooni enda reelitega muuta.


kabemik
Postitusi: 21
Liitunud: 09 Nov 2008, 23:45

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas kabemik »

544mx poolt probleemi tõstatamisega olen peaaegu nõus, aga kui ma pean seal rabas peeglite ja suunatuledega lehvima, siis ma parem jätan selle sõidu vahele. Võtan hoopis kaamera ja lähen filmin kuidas 544mx oma uhke "paabulinnuga" seal metsas mürab:) Kuidas ma su ära tunnen?

weix.


544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

Kui ma peaks tehnilisest läbi saama siis jälgi rajal seda venda kellele sinised diskotuled järgnevad :bsmile:

ps. see suunad-peeglid probleem on köömes (ok trahvirahaliselt võib-olla mitte nii väga) aga näiteks rehvivalik ja sellest tulenev ebavõrdsus ei kannata võistluse nime kuidagi välja.

Viimati muutis 544mx, 12 Mai 2011, 15:20, muudetud 1 kord kokku.

366923

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 366923 »

kas näete ühelgi tsiklil peegleid ja suunatulesid???

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas mx77 »

366923 kirjutas:

kas näete ühelgi tsiklil peegleid ja suunatulesid???

Vale näide. Arvan et praktiliselt kõigis EU riikides, aga eriti nendes, kus enduuro on levinud on seadusandlikult ka vastavad seadusepügalad vastu võetud. Nagu varem tõin näiteks ka isegi soomes, mis on tänu kõrgele sõiduki tollimaksule eriti pipar kõiksuguste erandite osas.
Vaid EW-s on LS-is antud pügalad puudu ja vastavalt sellele on kogu tegevus nn. hallis tsoonis. Ehk võistluse korraldaja võib midagi lubada, aga kui sa pollaritele vahele jääd ei maksa ta su eest trahvi.

Kasutaja avatar

YZ 250 2t
Postitusi: 322
Liitunud: 17 Veebr 2008, 18:19
Tsikkel: YAMAHA YZ 250
Asukoht: Eesti

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas YZ 250 2t »

Hei...

Lugesin kirjad läbi ja tekkis küsimus, et miks te ei võta ühendust selliste meestega nagu Tõnu Kallast, Egon Üpraus, Toivo Nikopensius??? Nendest meestest piisab, et tõde teada saada, millega võib ja millega ei või... Ka erandid tulevad välja jutu käigus, pole kahtlustki, kulutage veidi aega moblas ja asi selge teile, milleks jurada siin sellega, mis sellel võistlusel võibolla 100% ei toimi???

Pigem oleksin mures hoopis sellepärast, et kõva vihm on tulemas ja raba läheb pehmeks, varuge tugimehi omale sinna tsikleid välja tõstma, kui mõtlete osaleda... olen ise kunagi võistlenud seal ja tean mis on turvas... ja mudaaugud ning lasketiir... :) Edu kõigile soovides!

Krossimees Aare :)

544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

Kuidas ma tean kuhu tugimehi passima saata? Ja kõrvaline abi on siis lubatud või on siin miskid piirangud?

Kasutaja avatar

YZ 250 2t
Postitusi: 322
Liitunud: 17 Veebr 2008, 18:19
Tsikkel: YAMAHA YZ 250
Asukoht: Eesti

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas YZ 250 2t »

544mx kirjutas:

Kuidas ma tean kuhu tugimehi passima saata? Ja kõrvaline abi on siis lubatud või on siin miskid piirangud?

No see ju teadagi, et eelmisel õhtul käid piilud kehvemad kohad läbi, muidu ei tea ju midagi, sõidad nagu kotti... raja plaan on olemas kindlasti kui veidi uurida.. nii vähemalt enamus teeb, kes vähegi sõita tahab... siiamaani, kes on kinni olnud nii, et oma jõududega välja ei saa, on ikka teiste käed kõljes olnud ning kangutamine kõva olnud, kuid selle koha pealt jään täpse vastuse võlgu, küsi teadjate meeste käest, nagu siin mainisin nimesid, Toivo nr peaks ometi saada olema kui otsida veidi, Kallastil lausa kodulehtki olemas... Üpraus on sellise nimega seotud nagu Stingray veemoto poolel... 1182 annab ka inffi... tegutse...

Krossimees Aare :)

544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

Tnx, tegutsen-tegutsen. Lihtsalt kui 100+ registreerunut hakkaks kõik Toviole helistama siis tal korraldamiseks ei jäägi aega, ehk saab nõu nendelt kel aega foorumis kolada.
Kas vihmaga läheb Paikuse hullemaks kui eelmise aasta Võrts? Kas rabas peaks proovima oma jälge ajada ja mitte teiste soonde auku end kinni sõita, on see seal üldse võimalik? Kas on veel mingeid hulle kohti peale raba?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas mella »

Võrts on hullem.
Paikusel tuleb väga peaga sõita turbas. Kohati tuleb vältida liiga märga osa ja teise jälge, kohati aga justnimelt eelnevate jäljes sõita. Kohe esimene ring lammutama pole mõtet hakata.
Enamasti tuleb sõita vahepeal diagonaalis üle sihi teise serva. Sellist korda, kus kogu aeg ühes servas lasta, ma ei mäletagi. Küll olen oma lollusest sõitnud hooga ja turbaauku esiporikani sisse.

Paikuse on suht lihtne rada. Ülesõitudest ka suur osa asfaldil-kruusal.
Ettevaatlik tuleb olla kahel rabavahelisel "teel". Üks on ilma muruta ja ca 3 auto laiune. Seal on kilomeetri jagu laineid ja mõnel võib kivi sees või põhi alt olla.
Teine tee on pealt muru ja autojäljega, 1 auto laiune. Seal ole eriti ettevaatlik - iga aasta on 1 auk olnud palke täis ja pmst põhjatu ning ilmub äkki, kui hooga lased. Sealt saab tavaliselt ringi. Teine auk näib põhjatu, kuid on kõva kruusapõhjaga. Eks ise vaatad, avastamisrõõmu peab ka jääma.
Lasketiir on lihtne - julgelt nokk püsti keskelt üle.

544mx kirjutas:

Kas vihmaga läheb Paikuse hullemaks kui eelmise aasta Võrts? Kas rabas peaks proovima oma jälge ajada ja mitte teiste soonde auku end kinni sõita, on see seal üldse võimalik? Kas on veel mingeid hulle kohti peale raba?


544mx

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas 544mx »

Mis asi on lasketiir? Koht kus püssi lastakse ja võib tule alla sattuda?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Paikuse Enduro 2011

Lugemata postitus Postitas mella »

Jah, kui piisavalt kiiresti üle kraavi ei saa, ergutatakse tinaubadega ;)
eks saad ise aru - see on kas ringi esimene või viimane hullem koht, sõltuvalt suunast.
Kui stardist paremale keerata, siis asfaldilt maha sõites esimene kraav.

544mx kirjutas:

Mis asi on lasketiir? Koht kus püssi lastakse ja võib tule alla sattuda?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”