Krossika ost 15aastasele

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Tere, olen 14a poiss, saan kohe kohe 15, pikkuseks 173cm ja kaalu 59kg. Siiani olen sõitnud 7aastasest saadik ainult hiina pitide ja atv-dega, nii automaatide, poolautomaatide, kui ka manuaalidega aga oleks nüüd soov minna mõnele firma krossikale üle. Hetkel kogun raha ja vaikselt juba mõtlen millist osta, kuid ise ei oska midagi arvata ega otsustada. Hiina mootoritest tean ühtteist küll, olen neid mootoreid küll ja küll lahti võtnud ja tean, kuidas need rattad käituvad. Küll aga firma krossiratastest mul teadmised puuduvad ja ei tea pm üldse milline on nende jõud võrreldes hiina omadega. Ei taha päris selliseid ka mis oleks mulle üleliia võimsad. Ise olen mõelnud kawasaki kx85 või suzuki rm85 aga arvan, et äkki raamilt jääb mulle väikeseks ja suuremad raamid on juba 250cc masinatel. Kuna siiski tööl ma ei käi ja seda raha nii palju ei liigu siis otsin rohkem odavamate kuludega krossikat, olen kuulnud, et 2t pidavat olema odavamad üleval pidada. Seepärast kirjutangi siia, äkki oskate teie kui kogenud sõitjad aidata ja soovitada millest alustada, ise vaatan hindadelt maksimum 1500eurot. Ette tänades!



Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma neid 85seid väga ei tea, aga kardetavasti see jääb väikseks jah, enne 250 on 125sed ka juba "täismõõdus" raamiga. Anoh kui võimsust kardad, siis kahetaktiline on ikka üsna ärev riistapuu, mu eelmine oli KTM 125SX, ise kaalun 110-120kg vahele ja ei ütleks küll, et kiire sõit kunagi tsikli taha jäänud oleks, ikka sõitja ei julenud-osanud piisavalt gaasi anda :)

Ülalpidamine on mootori poolest odav, aga kruttida saab seda ikka kõvasti, sest iga ilma jaoks peab olema karpas õige düüs ja nõel ning vale küünal või väheke ära põlenud summuti vill võtvad ka kohe sõidurõõmu ära. Muid vidinaid kulub ikka sama palju kui igal tsiklil, samas "firma" tsiklile ei pea juppe ka tingimata esindusest ostma, B-osad on enamasti 30-50% odavamad.

1500 eest midagi väga head muidugi ei saa, aga üldiselt on nende kahetaktiliste tehnoloogia enne sissepritse tulekut paarkümmend aastat paigal seisnud, KTMi 2001.a mootorisse sobis näiteks 2018.a kolb. Ehk siis pead otsima sellise, mille mootor poleks veel päris lõpuni sõidetud. Seda on muidugi ostes raske kontrollida, kui ei tea, mismoodi ta tegelikult sõitma peab, ei oskagi head nõu anda.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma ise sõitsin nooremana KTM 125 EGSiga. Sellised low performance ja madala kubatuuuriga mootoriga aga muidu täismõõdus kerega (18"+21" rattad) on alustajale väga mõnusad. Selles mõttes, et okeide amortide ja piduritega ning normaalse kehaasendiga masin õpetab vast õigemini sõitma kui bitbike - ja mega lõbus on ka. Hea näeb välja ja hea järelturu väärtus on ka sellistel pillidel. Samas vajavad oluliselt vähem hooldust kui krossikad (kasutatud ratta puhul on muidugi enamus kinni selles, kuidas eelmine omanik asja hooldas).

Ingliskeelne väljend oleks vist "trail" motorcycle VS MX ehk krossimootorratas. Mitte sassi ajada TRIAL mootorrattaga, mis on ka tore leiutis :)

Järelturg on Eestis ilmselt üsna olematu. Aga tasub ringi vaadata teadmisega, et Pitbike ja Krossika vahel on olemas veel terve segment häid rattaid. KTMil minu teada sellist farmboy'le sobivat heinamaal pläristamise ratast enam pakkuda ei ole (see minu EGS on tänaseks juba uunikum ja seda enam ei soovitaks). Lihtsalt võrdluseks viide Yamaha tänapäevaselt kodulehelt:
https://www.yamahamotorsports.com/trail ... ls/tt-r230

Kujuures Trailbike võib vabalt ka suurema kubatuuriga olla - sellised masinad ei tapa ära. Ma DR350 pole proovinud aga ma arvan, et see oleks ka täiesti hallatav pill (näiteks 125CC krossikas on ikka palju karmim masin) - samas see konkreetne DR näide on ilmselt suht olematu vedrustusega.

Plussid pitbike ees on lugematud alustades sellest, et tegu oleks ikka päris tsikliga, mitte mingi imeliku väikeste ratastega masinaga
Plussid MX pilli (näiteks 125 või 250CC krossika) ees on pikem mootori hooldevälp.

1500 on selline napikas summa muidugi. Aga arusaadav, et 16-aastasena on hind väga määrav. Rääkimata sellest, et mingit varustust on ka vaja jooksvalt hankida. Igaljuhul me kõik oleme mingi panni endal lõpuks hankinud. Mõnel on läinud hästi, mõnel kehvemini. Kindlasti on selles vanuses tehtud ka selliseid ostuotsuseid, mis tõid koju tsikli, millega vaevalt üldse sõita sai (kuna enamus aega oli vaja remontida). Aga ära lase ennast sellest hirmutada. Vali endale meelepärane tsikkel ja anna kuuma! Muidugi nagu Jesper ütles, et masin ei tohiks olla liiga vanaaegne, muidu ei leia juppe jmt...

Ja kui sa lõpuks ostadki tutika Pitbike (et vältida riske kasutatud ratta ostmisel) või hoopis räigelt kasutatud krossika - siis kogemuse saad igal juhul.

Edu!

Edit: lugesin teema veelkorra läbi ja kommenteerin veel ühte asja. Kui sul on plaan rajal sõita, siis osta ikka krossikas. See 125/250 pill võiks olla täiesti õpitav masin. Leia lihtsalt võimalikult korralik täismõõdus raamiga ratas, mida soetada jaksad. Kui kavatsed ringi matkata metsades ja põldudel, siis vaata pigem mu eelmist juttu. Ma ise olen rajal vähe käinud (peamiselt sellesama EGSiga) ja kirjutasin just lähtudes sellest, et ise teismelisena kippusin põldude ääri mööda võimalikult kaugele matkama...

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Jah, kui eesmärk on sõitma õppida, mitte niisama meelt lahutada, siis ikka päris krossikas tõesti. Võimsust tulebki lihtsalt õppida kontrollima ja kahetaktiline on selles suhtes ideaalne, et sellega lihtsalt ei saa kurvides laiselda ja sirgel lahti keerata, nagu suuremate nelaritega, vaid peab oskama teda kogu aeg lennus hoida. Mul kulus kahe aastaga käiguvahetusheebli koha peale saapasse läbiv auk sisse, ilma naljata :) Julgeks väita, et 95% kõigest, mida ma tsiklisõidust tean (mida pole muidugi palju) õppisin ma selle 125SX seljas, ja ülejäänud 5% ei ole nagunii 15-aastaselt veel legaalne :D


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas will111 »

väga suures osas kordaks morse juttu, täpsustaks vaid seda osa tema soovitusest kus kirjas, et kui rajal krossikas ja kui ei siis vb midagi natuke erinevat. miks see nii on...sest krossikatel on mootorid, mis on pretty much siiski mõeldud ja tuunitud nimelt seal krossirajal sõitmiseks. see tähendab näiteks seda, et "aeglaselt sõita" on nendega üsna raske, eriti kui oled pigem algaja.

ma ise läksin seda teed aastaid tagasi, et ostsin krossika...sõitmiseks vähemalt 95% mitte krossirajal. ratas on väga lõbus, hea, tehniliselt super, amordid, pidurid kõik väga hea. aga mis seal salata, ega mingeid enduro trikke sellega kindlasti niiväga hea teha ei ole. sest seda mootorit on vaja siiski hoida pöördes, mingit erilist hooratast tal ei ole ja kuskil vaikselt nikutades sureb ta mu käes siiamaani vahel välja :D

kahjuks on jah järelturg eestis olematu kõigele muule peale 450 ja natuke ka 250 (peamiselt muidugi 4t) krossikatele. see tähendab seda, et kõik muud kasutatud sedatüüpi rattad on haiglaselt ülehinnatud, mistõttu väga raske on soovitada neid osta. mina soovitaks 250 ratast...sest on valikut ja saad ehk enamvähem heas korras pilli ka, mitte väga palju üle makstes :)

PS. igati tore näha, et mõned noored inimesed oskavad ikka arusaadavalt ja korrektselt kirjutada, kirjavahemärke kasutada ja end väljendada. kõik ehk polegi hukas :D


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas morse »

Justnimelt! See, et mõte on selgelt kirja pandud, kohe kutsub kaasa mõtlema ja vajadusel ka abikätt ulatama. Mõistan ka seda, et iga noor motohuviline ei pruugi eriline kirjatšura olla aga sellest on ikka aru saada, kas küsija on pingutanud või mitte.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Esmalt suured tänud, et nii abivalmis siin foorumis ollakse!

Kõigepealt sooviks küsida Jesperilt, et kas siis tõesti 2taktilisega nii palju jamamist, et korralikult töötaks? Kui ma atv-delt hiina 2rattalistele üle läksin siis mul oli 50cc 2taktiline Ktm Replica (oli siis hiina oma aga ehituselt enam-vähem krossika moodi) siis sellega nii palju jama küll ei olnud.

Mulle meeldis morse lause ''Plussid pitbike ees on lugematud alustades sellest, et tegu oleks ikka päris tsikliga, mitte mingi imeliku väikeste ratastega masinaga''.
Üks suur põhjus ongi just see, et pitbike-d on nii väikesed, kuidas sa sõidad põlved peaaegu lenksu otsas ja need rattad ka. Tihti jääb metsas sõites/ronides kõik just nende rataste taha. Rattad on nii väikesed, et annab üle oksade ja juurte ronida. Ja nende hiina masinatega palju häda ka parandamise osas. Koguaeg vaja uusi juppe. Tean, et firmakate jupid on kallimad aga ise arvan, et ka kindlasti siis on vähem seda putitamist ja kinni-lahti võtmist.

Vastaks veel morsale sellele küsimusele, et milline mu sõidustiil on?
No suviti sõidan ma palju mööda põldusid ja metsi järvede ja jõgede äärde kalale (kalastus on mu teine suur hobi, miks mitte siis 2 hobi kokku panna), Kodu kõrval on mul metsatukake kus olen sõitnud ca 3-4a järjest, olen seal võsa lõikanud ja heina vikatiga võtnud raja sissetegemise eesmärgil (isegi väikese hüpeka tegin), see rajakene mul vaikselt järjest raja moodi läheb. Meeldib tihti käia ka siin läheduses ühes mahajäetud liivakarjääris, kus sõidetakse väga palju. Sealt ühtlasi käin ka üle tee asuvas männimetsas kus on RMK rajad sees ja seal veel eraldi sisse sõidetud väikesed krossirajakesed. Eriti meeldib mulle talvel lagendikule rada sisse lükata ja siis hakata seal rajal lumega hullama.

Kokkuvõttes on päevi kus sõidan lihtsalt pikemaid teekondi ja on ka päevi, kus just on vajadus seda viimast välja pigistada ja korralikult põrutada.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

No ega see karpas düüsi vahetamine ja nõela tõstmine-langetamine väga raske ei ole, võtab äkki 5min, aga trikk on selles, et natuke läheb aega õppimiseks, millist seadet millisel päeval kasutada. Kui segu on rikas, siis varsti tahmab küünla ja summutivilla ära, pärast mida peab juba poodi uute järgi minema, rääkimata sõidumõnu puudumisest. Oma olemuselt on krossikas ikkagi võidusõidutehnika, teeb oma 20-30min raundi ära, sõidab boksi ja mehaanik vaatab kohe üle, krutib siit, näpib sealt, jne, see ei käi nii, et kevadel teed hoolduse ära ja hiljem täidad ainult paaki. Anoh nii ei käi ka mu praeguse 350se nelari pidamine, ikka iga nädal on mingit suuremat või väiksemat sättimist, lihtsalt sissepritsega jääb see karpa seadistamine ära.

Samas kui kõik on paigas, siis ei takista otseselt miski ka metsas sõitmast, see on võrreldes nelaritega väga kerge ja hästi manööverdav, läheb vändast lihtsalt käima ja samuti on hea kerge seda igalt poolt välja tõsta. Lihtsalt see ei ole laisalt töristamise masin, koguaeg peab ise ka ärkvel olema, 350 on selle kõrval chopper pmst :D

Väike motivatsioonivideo ka siia kuiva jutu vahele, võtab hästi kõik kahetaktilisega sõitmise aspektid kokku :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

See pidev düüside vahetamine ja nõela langetamine/tõstmine on minu jaoks uus asi. Kui näiteks juhtub, et see kellelt ma ostan selle krossika, et temal nüüd pole erinevaid düüse vaid on ainult üks ja ainus, siis kas neid saab kuskilt erinevaid? Üleüldiselt kas oskate soovitada mingeid lehtesid kust saaks tulevikus ka osta juppe. Siiani olen ainult hiina juppe ostnud ja siis ikka on e-poeks Starmoto olnud.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Mina ostsin esindusest, vist olid 4€ tükk, reaalselt läheb vaja 4-5tk kui sõita nii südasuvel kui -talvel. Aga kindlasti need on igas asjalikumas poes müügil. Lehti soovitada ei oska, käin tunde järgi kas esinduses või Streetmotos.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas morse »

Kirjelduse järgi oleks teemaalgatajale idekas just mingi “trail bike”, mitte krossikas. Kusjuures minu KTM125EGS, mis on sisuliselt SX aga rahulikuma moega (ehk pigem trail bike mitte MX), ei tahtnud kunagi moto poolelt mingit seadistamist. Käis suvel ja talvel sama düüsiga.

Selles hinnaklassis ei saa ilmselt väga valiv olla - kui on pakkuda korralik nelar, siis muidugi! Aga ma kindlasti ei välistaks 2T mootorit. Kusjuures 2T puhul on ju selline eelis, et kui ongi vaja näiteks kolbi vahetada, siis see on odav ja lihtne ühe õhtu töö (oma 125sel tegin seda raami vahel).

Kahjuks nagu siin juba mitu arvamust läbi käinud on, siis need trail pillid on kallid. Sõber ostis suvel 250cc Yamaha WR250Ri. Super ratas sellisteks sõitudeks nagu siin kirjeldatakse. Kahjuks 3X kallim, kui eelarve ette näeb.

Sellegi poolest. On ju olemas Yamaha TW ja Suzuki DR ja Kawasaki KLX ja Honda CRF
Neid on enamasti 250se nelarina saada ja kuna nad on Dual-Sport, mitte MX rattad, siis on nad väga rahuliku käiguga ja võrdlemisi vastupidavad. Muidugi ma nimetasin nüüd street legal masinaid, mis on numbri ja ämrbiga ning selle võrra kohe kallimad! Samas tulede olemasolu on suur pluss.

See ka, et MX rattad teevad tavaliselt rohkem lärmi. Et kusagile kalale sõites võib rohkem tähelepanu äratada.

Kui selliseid Dual-Sporte/Trail bike ette antud eelarvega saada pole, siis tuleb ilmselt krossika teed minna. Leida kõige paremas seisukorras mitteuunikum 125 2T või 250 4T ja ma usun, et rõõmu on palju! Remontimist on niikuinii palju! Aga selle kohta saad juba uue teema avada siis kui ratas kodus ja kickstarterist hommikul tagasi peksma hakkab :D

Edit: Panin otsingulehele kiire filtri ja vaatasin, et mida siis pakutakse. Mõni ratas on, millega oleks lahe sõita ja mis ilmselt kannatab remontimist (et juppe saada jne). Et valik natukenegi parem oleks, läksin hinnast natuke üle:

Aprilia 125 2T: See vajaks uusi rehve, ilmselt tahab hooldust ja võibolla hüppamist ei armasta aga muidu läbib kõiksugu maastikku:
https://www.auto24.ee/used/3426103

Apollo 250 4T: Tundub, et täpselt teemaalgatajat silmas pidades ehitatud masin. Mul pole õrna aimugi, kas nad ka vastupidavad on ja kuidas selle konkreetse isendi olukord on. Aga paberil on kõik linnukesed kirjas:
https://www.auto24.ee/used/3457007

WRX?? 250 4T Tundmatu looma nahk. Kui keegi oskaks kinnitada, et see masin tegelikult ka vastu peab ja et talle juppe on saada, siis piiratud eelarvega võibolla, et oleks isegi hea lahendus. Jah, amordid ja pidurid pole päris need, mis Japsidel ja Eurooplastel... Aga samuti nagu selle Apolloga, et linnukesed on paberil olemas.
https://www.auto24.ee/used/3471241

Ma ise soovitaks igal juhul Brändi masinat. Aga hinnapiiriga Eesti turul otsingut tehes tulid välja pigem noname rattad. Ehk keegi oskab sõna sekka öelda, kas nendel ka mingit pointi on. Vähemalt on nad rahuliku 250 nelariga ja 18+21" ratastega. Et sellesmõttes on ilgelt suur hüpe edasi võrreldes pitebike'ga.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Väga raske on nõustuda, see on just veel viimane aeg, kui muu elu veel mõned aastad liiga ei piira ja on võimalus normaalse rattaga normaalselt sõitma õppida. Seesama Adam Riemann, kes seal videos lammutab, ostis ka oma esimese ratta 15-aastasena - ma küll ei mäleta, mis see täpselt oli, aga no võib üsna kindel olla, et supermarketi kassas teenitud rahaga ei löönud ta KTMi esinduse pöördust pauguga lahti :) Igasugu mufiratastega jõuab 40-sena ka sõita, kui siis veel huvi peaks olema.

2t vs 4t on muidugi maitseasi, anoh kuna üks inimene saab millegagi alustada ainult ühe korra, siis ma tõesti ei oska öelda, kuidas 250 4t algajale tundub. Meistritiitlitest unistavatele krossinoortele on 250-4t tavaliselt üks samm edasi 125-2t pealt, nii palju kui ma tean.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]Jesper[/mention] Kui jutt käib krossikast, siis jah - nood on ilged püssid. Kõik need ülejäänud 250 4T rattad on vääääga rahulikud ja vabalt algajale sobilikud aga seda sa tead vist ise ka ja ma saan aru, et neid sa pidasid vist mufiratasteks? :D Nojah! Eks ma ise läksin ka ikka kolmanda ringi KTMi püüdma (samamoodi mingi 15 000 krooni eest) - ei kahetse. Lahe ratas oli.

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas tito »

Mina vaataks ka naaberriikidesse, 1500.- eest saab sellise trail v dualspordi kätte küll. Lätis ntks Yamaha või Kawasaki, ilmselt neile kuluosad Eestist lihtsalt saada ja ma eelistaks japse enne muud maailma iga kell.
https://www.ss.lv/msg/ru/transport/moto ... jinll.html
https://www.ss.lv/msg/ru/transport/moto ... ildmb.html


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]tito[/mention]
100% nõus. Ma ise võtaks ka iga kell Lõunanaabritelt ühe nendest kahest rattast kui võrrelda, mis valiku ma Eestist leidsin. Sobib täpselt kirjeldatud kasutusotstarbesse. Algajale sobivalt lahjad (olen ise sarnase 150CC Hondaga väljamaal kahekesi ringi sõitnud - ülirahulik pill). Samas väga kvaliteetsed masinad.

Ilmselgelt võib seal olla vajadust remontida ja hooldada - aga ma ei kardaks seda. Kui nad on KTMiga võrreldavad, siis on isegi 10 aasta pärast veel juppe normaalsete hindadega saada.

Edit: täpsustan ära, et selline 125CC Yamaha XT on täiesti teine maailm kui mingi krossikas. Palju kehvem vedrustus. Palju lahjem mootor. Aga ma mõtlen, et see on antud juhul hea asi :D
(crash)

Edit 2: ja [mention]Jesper[/mention] jutu valguses mainin veel teist korda ära, et ei tasu foorumi jutul lasta ennast liiga palju kallutada. Täpselt nii nagu mina ütlen, et kalalkäiguks on tuledega "muffiratas" hea, on Jesperil õigus, et korralik krossikas on ikkagi korralik krossikas (kiirendab, pidurdab ja hüppab).

Viimati muutis morse, 16 Veebr 2021, 16:07, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

morse kirjutas: 16 Veebr 2021, 14:19

Kui jutt käib krossikast

No ma ei tea, justkui nagu käib ju?

image.png
image.png (8.73 KiB) Vaadatud 2943 korda

Anoh selle "trail bike" teemaline arutelu on nagunii puhtalt teoreetiline - neid pole eriti müügil, sest keegi ei ostnud neid juba uuena :)


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas morse »

Jesper kirjutas: 16 Veebr 2021, 16:02
morse kirjutas: 16 Veebr 2021, 14:19

Kui jutt käib krossikast

No ma ei tea, justkui nagu käib ju?
image.png
Anoh selle "trail bike" teemaline arutelu on nagunii puhtalt teoreetiline - neid pole eriti müügil, sest keegi ei ostnud neid juba uuena :)

Ma just samal ajal tegin oma eelmisele postile editi. Et sellemõttes ma olen sinuga nõus Jesper :)
Noormehel jääb nüüd üle ise otsutada, mis huvid tal on. Vähemalt sellest saime aru, et kindlalt peaks olema täismõõdus raamiga masin ja otseselt ei ole vaja liiga palju karta, et masin on liiga võimas. Küll ta hakkama saab ;)

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Lisaks veel nii palju, et praegusel ajal ei ole mõtet kuulutusi vaadata, keegi ei viitsi neid pikendada. Kui raha on näpus ja soovide piirid paigas, siis tasub mõnda asjakohasesse FB gruppi ostukuulutus teha, et vähid kivide alt välja ujuks. Samas esimeste soojadeni pole mõtet jokutada, siis läheb hirmsaks rabamiseks kohe jälle :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Tänud sellise suure informatsiooni eest.

Nüüd saan veel ja veel seda kõike uuesti läbi lugeda ja mõelda. Sain palju mõtteainet juurde. Eks seda vaatan, kuna ostan, võibolla hoopiski otsustan veel koguda juurde ja vähe uuem masin osta, sest ainult käsipidi mootori otsas ka istuda ei taha ja neid juppe otsida taga :D.

Igal juhul mina tänan teid, et aitasite. Kui ma millalgi lõpuks saan mingi masina ostetud, eks siis kirjutan siia ka sellest, mis teed läksin, endale on ikka meeldinud krossikas kui selline, aga nagu te ütlete, et sellega rahulikke sõite väga pole siis ma isegi ei tea, kas ikka päris krossikat ostan. Kindel on see, et enne kui raha üle andmiseks läheb, siis proovin ma erinevate masinate peal istuda ja tunnetada.

Head vastlapäeva ja olge siis mõnusad!


2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Tõsine sportlane pole ja osasid eelnevaid soovitusi lugedes tekkis küll küsimus et kuidas???
Näiteks et krossirattaga ei saa metsas käia ja rahulikult sõita on arusaamatu.

Minu arvates on väga hea ja kerge asi, kuigi pole 125 vaid 250 Kawasaki.
Erinevalt 125 on tal ka madalalt piisavalt jõudu, et rahulikult sõita ja jutt liigsest äkilisusest on vähe üle pakutud.
Kui äkilisust vaja pole sõidetakse kõrgema käiguga ja nii lihtne see ongi.
Düüse pole ka kunagi vahetanud ja selleks vajadust tundnud.
Summuti villa korra sai vahetatud kuid see oli ka summuti remondi mitte vajaduse pärast.
Muidu aga väga kestev ja muretu asi sest algul kohe sai mootor ära remonditud, mille käigus läksid uued vändalaagrid, kasti lülitushambad kergelt üle käidud ja paar tihendit ka ja sõidab kuues aasta juba.
Korra aastas saab kolb ka vahetatud ja silinder on ka taastatud uue nikasiliga paar aastat tagasi, sest ikkagi 2002 aasta ning esimene välismaa tsikkel ikkagi.
Saab ka suurema rattaga sõita nii metsa kui krossi ja samuti jutt liigsest äkilisusest...
No ei pea rohkem keerama kui vaja on ja pidevalt pöördes hoidma vaid kõrgema käiguga saab teinekord palju paremini.

Aga Kawasaki meeldib ikkagi rohkem sest kerge ja käepärane ratas, kuid kahjuks juba nii vana, et mõnda spetsiifilist osa on raske saada ja seepärast hoiangi vanakest, hangin need osad, käin otsast lõpuni üle ja loodan sellega veel 5 aastakest ratsutada.


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas pyta »

No kui metsa nõkerdad ja kalal tahad käia, siis liigud ka mingitel hetkedel mööda avalikke teid. Võta vabalt mingi xt või klx. Tulede viledega tõmbad vähem tähelepanu, hooldust vajavad vähem,kui rajapillid. Kui siiamaani mingite hiinakate ja pittidega sõitnud oled,siis on need väga head pillid ja käivad igast nurgast paremini edasi,vedrustus niikuinii parem kui hiinakal. Ja kestavad need yamparid ja kawad nagu pudi, enda ttr-i uputasin küll sohu ja merre,sai pärast õlivahetust probleemideta käima

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Karl32 kirjutas: 16 Veebr 2021, 00:20

See pidev düüside vahetamine ja nõela langetamine/tõstmine on minu jaoks uus asi. Kui näiteks juhtub, et see kellelt ma ostan selle krossika, et temal nüüd pole erinevaid düüse vaid on ainult üks ja ainus, siis kas neid saab kuskilt erinevaid? Üleüldiselt kas oskate soovitada mingeid lehtesid kust saaks tulevikus ka osta juppe. Siiani olen ainult hiina juppe ostnud ja siis ikka on e-poeks Starmoto olnud.

Tere!Ühinen eelkõnelejatega kes Teie tehnikahuvi kiidavad ja järgmise tsikli soetamise suhtes nõu ja teavet jagavad.Selgituseks MX rataste (krossirattad) ehk niipalju,et sagedaste düüside vahetamise kohta olete liiga palju igasuguseid foorumeid ja tarku kuulanud.Mitte kõige uuem kahetaktiline vajab jah pisut suuremat düüsi,aga et neid kamaluga vaja läheks.Ei! Teie ei lähe ju 30+ kraadiga Saku raskele liivarajale ja anna seal täiega mitmed ringid "tuld" .Seda suudavad need Teie eakaaslased kes kunagi alustasid 50nestega,jätkasid 65 ja seejärel 85 kuubistega,mille "tühjaks" suutsid keerata ning alles siis "võrri " peale istuvad. See aga ei tähenda,et MX ratas ei võks Teile sobida.Nagu mitmest vastusest lugeda võisite,on neil mitmeid häid külgi nt.head amordid,väga efektiivsed pidurid,kerged ja hästi juhitavad.Vända-kolvigrupp vajab vahetamist sagedamini aga harrastaja käes peavad sidur ja käigukast pikalt.Keti vahetusest muidugi ei pääse!Kas 2T 125ne või 250cm "nelar" on valikute küsimus.Peetud neljataktiline on tunduvalt kallim hooldada.Enamlevinud meil saadaolevad margid on kõik head.Moto-ja tehnikahuvile pikka jätku!

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

KXBTVL kirjutas: 17 Veebr 2021, 13:55

liiga palju igasuguseid foorumeid ja tarku kuulanud.

KXBTVL kirjutas: 17 Veebr 2021, 13:55

aga et neid kamaluga vaja läheks.Ei! Teie ei lähe ju 30+ kraadiga Saku raskele liivarajale

Tänan väga komplimendi eest, ma siiani pidasin end pehmelt öeldes keskpäraseks sõitjaks, aga tuleb välja, et kuna 125se segu tuli pidevalt timmida, et normaalselt edasi liiguks, siis järelikult olen täitsa äss kohe! Kui nüüd veel nende väikeste krossipoiste käest vähem tappa saaks, kui ühe ringiga nelja kohta... (crash)

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jesper kirjutas: 17 Veebr 2021, 14:48

Tänan väga komplimendi eest, ma siiani pidasin end pehmelt öeldes keskpäraseks sõitjaks, aga tuleb välja, et kuna 125se segu tuli pidevalt timmida, et normaalselt edasi liiguks, siis järelikult olen täitsa äss kohe! Kui nüüd veel nende väikeste krossipoiste käest vähem tappa saaks, kui ühe ringiga nelja kohta... (crash)

Sõitsin kah kunagi päris pikalt 125-se kahetaktilisega ja ei olnud seda tohutut düüside vahetamist. Jah, hilissügiselsügisel ja varakevadel tuli teise düüsiga sõita, kuid suvi läbi lasin ühe ja samaga. Segukruvi tuli ehk vahest veidi timmida, et pill ka tühikäigul normaalselt tiksuks, aga seda kah mitte eriti tihti.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Nojah, krt siis teab, mis seda risu vaevas. Ma pistsin ükskord Piksepinil 3h sõidu poolepeal väiksema düüsi sisse, kuna temperatuur tõusis stiilis -8 pealt nulli ringi ja enam ei saanud mägedest üles. Ülejäänud elu oli sarnane, ta kas töötas nagu õmblusmasin või siis ei sõitnud üldse. Aga noh, vahet pole, järgmine 2t tuleb majapidamisse nagunii pritsega :)


KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Tere! Minu jutt oli mõeldud teemaalgatajale,kes MX tsikli võimsusest vast poole suudab alguses ära kasutada ja düüside suurus terava lõpu tarvis tuleviku lugu.Teie teadmisi ,oskuseid ja kogemusi ei alahinda üldse. Sellel tasemel kus väidade end olevat peab tõesti enamat teadma-tegema kui ainult bensiini valama ning vänta lööma.Kuigi 100-110 kg-a võrri piinata....Teisalt hea kerge ja käepärane.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Jesper »

No ma ei ole mittemingisugusel tasemel peale selle, et tavaliselt ikka näen külaendurotel finišilipu ära, sellest imestangi, et kust see Sakus peal hoidmise jutt nüüd tuli. Aga see selleks, teema ei ole minust - ma lihtsalt võtsin sõna, kuna tundus, et targemad nagunii ei viitsi midagi arvata ja mul on sellise just täpselt 1500 maksnud 125sega palju ilusaid hetki olnud. Kui ei peagi tegelt nii palju kruttima, siis seda parem.


torms
Kaupmees
Postitusi: 23
Liitunud: 03 Veebr 2015, 00:42
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas torms »

85 jaksab minna küll, aga sinu pikkuse juures on ta natuke liiga madal vist juba. Ma olen ise 175 vist pikk ning olen sõitnud 85sega mitu korda ning väga edukalt saab hakkama ning ülimalt lõbus on, muidu oman ise 125st ning on mul see juba neljas. Suvel on üks düüs sees, ning talvel on teine. Kui kisub tõesti ilm ekstreemseks ning on +30 vms siis metsas nökutamiseks tuleks teha natuke lahjemaks ta kuna siis hakkab täis käima, aga põhjagaasiga rajal sõites pole erilist vahet.
Üldjuhul kui midagi juhtub on 2t odavam remontida kuna lihtsalt detaile vähem. Aga kui oled niisama töristaja siis ei tasu väga kumbagi varianti karta kuigi 4t ostes peaks ta olema korralikum ning hästi hoitud.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas will111 »

Karl32, see on sul mõistlik mõte natuke juurde koguda. Ma olen puht huvi pärast päris pikka aega hoidnud silma peal eelkõige just kasutatud krossirataste turul (ja noh, ütleme nii kohati tundub, et see on isegi suurim kasutatud mototehnika segment eestis) ja võib öelda, et laias laastus kuskil alates numbrist 2k tekib selline asi nagu valik. Muidugi sinna juurde võid veel lisada oma tingimisoskuse aga pigem on ilmselt niipidi, et väga hea joppamise puhul ja õigel mõmendil ostes õnnestub ehk mõni 2.5k pakkumine tingida kuskile 2k juurde. Leiad erinevadi tehnilised probleemid üles, tood välja ja kui ise tead, et neid ei ole tegelikult niiväga raske fixida siis tingid selle arvelt hinda.
Trikk on muidugi mitte osta mootorit, kus tuleb hakata "fixima" kohe mitme tuhande euro väärtuses :D

Mis iganes põhjusel on see 2k olnud suht selline magic number juba vääääga pikki aaastaid. Paistab, et tegu on mingi psühholoogilise piiriga, et selleni ollakse nõus hinda laskma ja umbes sellist hinda siis keskmiselt ka ollakse nõus maksma, kasutatud krossirataste eest. Tänasel päeval võib selle eest oodata umbes selliseid 2014-15a masinaid, ja loomulikult AINULT!!! päris tootjate tehnikast käib jutt. Kui keegi küsib mõne "vähekasutatud" Tsingtsui eest 2500e siis need pakkumised lihtsalt konkreetselt ei kuulu sellesse kategooriasse.

Mis tootjaid puudutab siis muidugi tore on näha, et eksisteerivad igasugused apollod ja muud huvitavad nimed, minu soovitus oleks nendest asjadest viisakalt kaarega mööda kõndida. Kui sa tahad tehnikat, mis sõidab ja kestab siis valik on selline: Yamaha, Kawa, Honda, Suzu, KTM, Husq. Võibolla tänasel päeval saab sinna lisada juba ka Gasgas. Betat ilmselt mitte sest reaalselt ma ei ole näinud müügis veel mõistliku hinnaga ühtegi kasutatud betat eestis.
Vahe misiganes apollode ja eelnimetatud listi vahel on täpselt selline - nende kvaliteettootjate tehnika on aastakümnete jooksul arendatud ja TESTITUD, nii ala tippude kui kogu muu kontingendi poolt. Tootmisprotsess on täpne ja lahendused on lõviosas väga hästi läbi mõeldud, materjalid kvaliteetsed. Kõigil muudel "tegijatel" kõik eelnimetatu puudub, see on lihtsalt simple fact ja sinna pole midagi teha. Muidugi oleks kena kui soodukaga saaks osta sama hea ja kvaliteetse tehnika kui...aga paraku sellist shortcuti lihtsalt ei eksisteeri :D

Jutuks olnud 250 4t'd mina küll ei kardaks, siin foorumis muidugi on jah teatud rahvas, kes on põrgupõhjani veendunud, et isegi 100kg+ mehed peaksid sõitma max 125'se mootori otsas kuni nad saavad maailmameistriks jne jne. Sellesse arutelusse ma taaskord laskuda ei viitsi, eks igaühele oma vist. Küll aga näen kasvõi siin oma kodukohas regulaarselt kuidas tuttavate poisid lähevad täpselt just niimoodi...hiinakate või siis vahel 85'ste krossikate pealt 250 4t firma ratta otsa. Pole küll seni veel kuulnud ega näinud, et keegi neist sellega hakkama ei oleks saanud. Samamoodi oli minu jaoks ilmselt "liiga võimas" 500ne 4t ratas sel hetkel kui selle ostsin, sest ma polnud krossikaga sõitnud rohkem kui 15a ja isegi see kunagine kogemus oli väga lühiajaline...seda näitas juba esimene proovisõit enne ostmist põllu peal :lol: samas seesama proovisõit oli ka põhjuseks see "liiga võimas" ratas ära osta ning kahetsenud pole küll kordagi. kokkuvõttes on ikka nii, et käest ära lasta võib ükskõik mille kui ikka sõita ei oska või üldse gaasirulli regullida ei oska. Samas raske uskuda, et keegi kes on juba päris erinevate kaherattalistega päris palju sõitnud, ei oskaks üldse kaherattalist kontrollida. Anyway, pika jutu kokkuvõte, et kindlasti on veel palju igasuguseid vahepealseid rattaid, mis oma võimsuselt jäävad madalamale 250'sest krossikast...aga kui neid igasuguseid põnevaid rattaid ikkagi järelturult mõistliku hinna eest kasutatuna osta lihtsalt ei ole! ...siis pole ka eriti pointi inimesele sellest kõigest rääkida või öelda, et kogu veel 10 aastat raha ja mine osta siis poest see millest 10a tagasi unistasid. Välismaa turg on ka kindlasti tore koht, kuid 15a poisi jaoks võib see ka natuke out of reach reaalsus olla, et ta läheb kuskile poola ratast ostma. Lätis muidugi sõidetakse samas krossikatega väääga palju, ja see ei ole otseselt müstiliselt kauge koht. Võibolla tasub siis uurida


Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Minul on 2t 300cc enduro, oman 3 erinevat peadüüsi, millest enamasti kasutan 2. On suvine, sügiskevad ja talvine, viimane on kasutusel, kui päris ekstreemi sõidan- rohkem kui -10 ja jäärajal põhjagaas. Segukruvi peab sutsu timmima iga 10c kraadi muutuse järel muidu saad madalas otsas võimsusekao või küünla tahmamise. Ehk siis ka minu kogemus on, et see karpaga jändamine on veidi ületähtsustatud jutt, kui siia kõrvale võrrelda 4 taktisel näiteks klapiregulli, siis tegelen heameelega pigem selle düüsivahetusega. Firmakad, mis ennist ette laoti, nad kannataksid kõik, gasgas, beta ja muud nn vähemtuntud loomad kestavad samamoodi kui ktm, suurim vahe on plastikutes, odavama otsa pillidel kipuvad nad sutsu klaasist olema võrrelduna poppide pillidega.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”