Küsimused mx rataste ja radade kohta.

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Jalamees
Postitusi: 183
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 26 korda

Küsimused mx rataste ja radade kohta.

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

Sai siin 5a. järeltulija krossitrenni pandud esialgu mõttega, et las proovib ja nüüd ühe suvega asi nii meeldima hakanud, et ei saa enam üle ja ümber ja rõõm vaadata kuidas hoog ja enesekindlus kasvab mühinal. Kuna endal raja ääres passides koguaeg ka pulss laes ja kripeldab sees, et tahaks ka proovida ning igav niisama passida siis tekkis mõte ka kõrges :lol: eas ratas osta ja poisiga kaasa joristada.
Küsimus selles kas on mõtet vaadata rattaid 250 ccm 4t mis on seal 2000-2010 a vahel hinnaklassis max 2000eur? Või on need lootusetult iganenud? Mida üldse jälgida krossika ostu puhul? Endal pöial päris peopesast välja ei kasva, laagrite, õlide jne vahetustega tulen ilusti toime.
Teine küs millised on Tallinna ümbruses sellised leebemad rajad kus saaks käia poisiga koos hullamas arvestades, et mõlema oskused vajavad lihvimist.
Ma ise ei ürita üle oma varju hüpata vaid soov oleks lihtsalt mõnusalt lapsega aega veeta.
Tänavaratta ja mõningane enduro kogemus on olemas.



Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Küsimused mx rataste ja radade kohta.

Lugemata postitus Postitas Jesper »

No iga krossikas on parem kui raja ääres kurvalt vaadata, kuidas teistel lõbus on, aga vana krossikaga see lõbu kaua ei kesta, samas jupid maksavad ikka sama palju nagu uuemal ning hea, kui neid üldse saada on. Mingi suht tõenäoline kolb-silinder-klapid tüüpi hooldus on juba neljakohaline summa ja seda vajab ta pigem varem kui hiljem, sest no keegi ei tee seda 2000€ rattale enne müüki ära, pigem ikka venitatakse kuni veel käivitub :) Ma paneks selle raha pigem ostuhinnale juurde ja vaataks 2015+ rattaid, muidugi mingit garantiid see ei anna, aga vähemalt on mingi hulk pakkumisi, mille hulgast kõige siledam välja valida.

Ilmselt see krossirada, mida sa vajad, asub Lokutis, vt https://www.facebook.com/Lokuti/ .

Täiendus: ma küll Kawadest midagi ei tea ja võibolla see on silmapaistvalt halb idee, aga no lihtsalt näitena, et mida natuke suurema raha eest saab: http://www.mototehnika.ee/used/3387904

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Küsimused mx rataste ja radade kohta.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kui sa vaatad rattaid, is on rohkem 2010 +/- 2 aastat, siis need on täitsa OK rattad oma ehituselt. Üldiselt tasub müügikuulutustel silma peal hoida, sest tuleb häid pakkumisi nagu Jesper postitas.
Kasutatud ratta puhul kontrolli et käivitusk külmast peast korralikult, kuskil mingeid lokse ei oleks ja ratta üldiste seiskorda. Kui on näha et ratta eest on hoolt kantud, siis võib eeldada, et ka muud hooldused on õigel ajal tehtud. Kui kett ikka ripub vastu maad ja asju on traadi ja mägiaivari teibiga paranadatud, siis näpud eemale.
Tallinna lähiümbruses kahjuks radasid väga ei ole. On Maardu ja Saku, aga kuna mõlemad liivarajad, siis nad väga popid ei ole. Lokuti minu arust suurele rattale hästi ei sobi. Siis on veel ka algajale hästi sobivad lähemad rajad Märjamaal ja Paliveres.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Küsimused mx rataste ja radade kohta.

Lugemata postitus Postitas Jesper »

No mulle tundus Lokuti a'la 2 nädalat pärast esimese krossika ostu ikka väga korraliku trennina ja Saku täielik kosmos. Aga noh eks muidugi nii on lihtsam alustada, kui noorem generatsioon trajektoorid ette näitab :D


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Küsimused mx rataste ja radade kohta.

Lugemata postitus Postitas will111 »

on küll tallinna lähedal veel üks rada, mis mäletamist mööda ei ole liivarada. see asub keila külje all, tuulas.

tänasel päeval ei ole enam eriti pointi vaadata alla 2010 kasut rattaid, või vähemalt mitte oluliselt vanemaid kui 10. muidugi võib olla erandeid, kus 2009a ratas näiteks on PALJU vähem kasutatud ja ka paremini hooldatud kui teine, mis on toodetud a'la 2013. aga nagu mx77 ütles siis ostes tuleb vaadata terava silmaga üle, et mida sa seal ratta juures näed ehk kuidas sellega ümber on käidud. 9 juhul 10st võib ilmselt selle järgi suht täpselt ära öelda, millise omanikuga on tegu või on varemalt tegu olnud.
hinnad on sellised, et 2000-2010 rattad maksavad nagunii umbes sama palju kui näiteks 2010-2014 rattad. nende kõigi hinnad on seal 2k ümbruses ja tänase raha väärtuse juures pole vist väga vahet, kas maksab lõpuks 500eur vähem või rohkem. krossikate pakkumisi on turul sittakanti, seega ostjal valikut ja kauplemisruumi on ning esimest suvalist pilli pole mõtet suvalise hinna eest ligi võtta.

ostes tasuks lisaks mootorile kontrollida natuke ka muid asju - pidureid, amorte. rattad võiksid ikka enamvähem sirgelt joosta ja kena ju kui kodarad ka alles oleksid suuremalt jaolt :D kui on selline mudel, millel on aku ja starterkäivitus siis tasuks testriga kontrollida, mis pinge käies on. käivituda võiks krossiratas kenasti nii külmalt kui soojalt. ja tore oleks kui peale korralikku proovisõitu ei ole kuskil mootori vahelt õli välja immitsema hakanud

aa jah, see asi ka, et kuskil 2010 ringis vist enamus tootjaid tegi juba puhtalt pritsemootoriga pille. lihtsalt infoks, endal ei ole pritsega ja pole kunagi sellest puudust tundnud, olen pritsungitega ka võrdluseks sõita proovinud ja tuntavat vahet ei tee...aga võibolla ei ole siis piisavalt proff

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Küsimused mx rataste ja radade kohta.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 28 Okt 2020, 16:03

on küll tallinna lähedal veel üks rada, mis mäletamist mööda ei ole liivarada. see asub keila külje all, tuulas.

Tuula raja jätsin ma meelega välja, seda ma algajale eriti ei soovita, enne kui põhioskused ei ole korralikult omandatud.

aa jah, see asi ka, et kuskil 2010 ringis vist enamus tootjaid tegi juba puhtalt pritsemootoriga pille. lihtsalt infoks, endal ei ole pritsega ja pole kunagi sellest puudust tundnud, olen pritsungitega ka võrdluseks sõita proovinud ja tuntavat vahet ei tee...aga võibolla ei ole siis piisavalt proff

Vahe on tegelikult nagu öö ja päev, ma ei taha küll enam karpapilli selga istuda


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Küsimused mx rataste ja radade kohta.

Lugemata postitus Postitas will111 »

miks see tuula rada algajale ei sobi? ma ise seal veel sõitnud ei ole, aga korra käisin uurimas vaatamas seal raja kõrval, et milline ta on ja kuidas pinnas tundub. polnud nagu selline sügav liiv, mis suhtkoht igalpool mujal siinkandis tundub olevat.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Küsimused mx rataste ja radade kohta.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 28 Okt 2020, 17:32

miks see tuula rada algajale ei sobi? ma ise seal veel sõitnud ei ole, aga korra käisin uurimas vaatamas seal raja kõrval, et milline ta on ja kuidas pinnas tundub. polnud nagu selline sügav liiv, mis suhtkoht igalpool mujal siinkandis tundub olevat.

No mine proovi, ja ürita ikka hüpped ka üle saada. Lained ka muidugi.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”