Sõiduasend
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 665
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 65 korda
Sõiduasend
Paar sõna sõiduasendist. Eriti kulub see vast ära alustavale tsiklimehele/naisele ning kes plaanib rattaga pikemaid otsi teha ja sõidab pigem touring, adventure rattaga.
Mul on nüüd endal viies ratas ning sõiduasendi ja mugavuse osas läinud nõudlikumaks.
Esimese kahe rattaga ei tulnud selle pealegi, et sõidu mugavust võiks lisavidinatega parandada. Kui tuul puhus liiga kõvast kiivrisse, panin tropid kõrva, kui selg ja tagumik hakkas valutama, tegin rohkem pause.
Praegune ratas 1200GS võiks ju tegelikult "out of the box" olla mugav ratas millega tuhaneid kilomeetreid sõita, aga ei.
Mida ma enda rattaga tegin, et sõidumugavus paika saada
Kuna ma pole just kõige pikemat kasvu (178) ja käed on normaalmõõdus, siis minu jaoks oli originaallenks liiga kaugel ja madalal. Kui õlad liiga ees, siis hakkab üsna kiiresti pikemal sõidul selg valutama. Lahendasin ära lenksukõrgenusega ning mõni aeg hiljem keerasin ka lenksu enda poole. Ise kasutasin korraliku Touratechi kõrgendit. https://touratech-usa.com/store/Bar-Bac ... DV-2013-on
Tuul kiivris. Originaal GS tuuleklaas ei kata eriti tuult. Panin adventure tuuleklaasi, aga ikkagi oli müra liiga palju - segab sõidukaaslastega intercomis suhtemist ja on väsitav. Asja lahendas ära tuuleklaasi spoiler. Kuna varasem kogemus hiinlaste spoileriga oli see, et peale esimest auku lendas see küljest ära, siis nüüd ostsin taaskord korraliku vidina ning toimib ideaalselt: https://www.louis.eu/artikel/mra-x-cree ... y/10008895
Ei hakanud klaasi auke puurima, vaid panin klambritega.
- Iste - taaskord on igale rattale aftermarket või custom istmeid olemas. Endale panin küll jah liiga kalli Sargent istme, aga tänase seisuga tundub toimivat. Sinna läheb lähiajal veel cool cover võrk peale.
Minu sõiduasend täna selline:
Loo point on see, et rattaga sõites ei tohiks ebamugav olla. Kui midagi ikkagi häirib, siis proovida muuta, täiendada jne. Kui ikkagi tuul kiivris häirib, siis on su fookus sellel, mitte sõidul.
See, kas osta Aliexpressi kola või mitte on muidugi maitse, rahakoti jms küsimus. Ma ise üldjuhul eetilistel põhjustel hiina laste tehtud vidinaid väldin.
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Sõiduasend
Taguotsa mugavuse viib vahel ära ka vale jalgade asend. Jalaraudu natuke alla või veidi ette-tahapoole (sentimeeter või paar muudab juba tuntavalt) ja oleks nagu hoopis teine ratas ning see sama sadul,mis enne kannikad kibedaks tegi, tundub jälle talutav. Pikal maal on mugav kui on kaks kohta kuhu jalgu panna. Ehk sõidu ajal muudad jalgade asendit mingiks ajaks kui on sobiv tee ning seljas ja nimmepiirkonnas muutub kõik.
Samas on ka rattaid,mis mõnele ei sobi(lisa mida tahes sinna) ja teine kiidab taevani selle mugavust. Minu arust on pika maa sõitmiseks üks mugavamaid rattaid Honda Varadero(kõik aastakäigud). Suur lai ja pehme sadul, lenks parajalt kõrge ja paljude ratastega võrreldes suht lähedal. Ma olen ka 178 pikk ja käed mitte väga pikad ehk samad mured
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 665
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Sõiduasend
Tõsi. Nt Harrukal oli jalgade sättimise võimalusi päris palju. Harrukal oli veel üks huvitav kogemus. Panin ette kõrge tuuleklaasi aga ikkagi on turbulentsi omajagu. Peale googeldamist selgus, et tuuleklaasist üksi ei piisa vaid esihargi külge tuli mõlemile poole panna tuulesuunajad.
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Sõiduasend
Olen kah GS peal asendit timminud.
Lenks kõrgemale ja tagapoole, Wunderlich sadul, jalatoed madalamale, ettepoole kukkumisraua külge lisajalatoed (saab jalad ette välja sirutada nagu kruiseri peal), tuuleklaasi kõrgendus.
Kõik need muudatused sai tehtud pikemaid reise silmas pidades, sest Eestis paar tundi sõites pole väga vahet, aga kui on soov päevad 500 km sõita ja mitu päeva järjest, siis hakkab asend aina rohkem rolli mängima.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.