ratas ja varustus välismaale minekuks
Moderaator: Moded
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Re: ratas ja varustus välismaale minekuks
Mul on Jack Wolfskin jope mida täna enam ei toodeta. Jope mida sa otsid on pacakable, neid on nii sulgedega, kui sünteetilisi. Suled peavad siiski sooja märjaks saades, kui tegu on veelinnu sulgedega (tüüpiliselt hahk, hani).
Villaga on sama asi, tavaline lambavill märjaks saades sooja ei pea, samas meriinolamba vill peab. Meriino täiendavaks plussiks on võimalus seda kasutada nii sooja, kui külmaga ning ka pikaajalisel kandmisel ei hakka see haisema.
Jack Wolfskin jope
https://www.amazon.co.uk/Jack-Wolfskin- ... R4CIQ?th=1
-
Teema algataja - Postitusi: 19
- Liitunud: 26 Apr 2018, 10:22
- Tänanud: 2 korda
Re: ratas ja varustus välismaale minekuks
Tänud seltsimehed! Lasin naisterahval tallinn-tartu trassil ette lugeda. Saime naerda ja saime ka oo jaa momente. Väga põnev ja suur üllatus, et step by step juhised põhimõtteliselt
Sain palju hakkaja vaibi juurde. Nüüd tuleb loota, et piirid ilusti lahti.
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: ratas ja varustus välismaale minekuks
Nüüd sain siis veel kord testitud oma soovitust - 90% oli asi eesmärgipärane...
Sõitsime siis väga soojades tingimustes (+28....+38 kraadi). natuke ka vihma. Ööbimine oli kavandatud bookingu kaudu tubastes tingimustes - tegime ka sedasi (kuigi see piirkond on ülerahvastatud, siis tuli ka ukselt uksele käia e. zimmeriga märgistatud hooned) - seega ööbimise vahendeid kaasa ei võtnud (madrats, padi, magamiskott, telk)
Söömised restoranides, pubides, tanklates jne... seega söögitegemise asju kaasas polnud.
Sõitsime 6-14 augustini, millest ratastega 8-13 august.
Teekond: Austria-Itaalia-Sloveenia-Horvaatia-Bosnia ja Hertsogoviina, Slovakkia
Pakkimise ruumiks oli 2x25...35L pehmed küljekohvrid + vana jawa360 küljekarbid ja istmealune.
Alustan vana ratta mõistes hoolduskomplektist:
- Leathermani tüüpi näpitsad, millel kruvikeerajate otsikud (ristpead, lapikud, kuuskant) juures - näpitsate osa ei kõlba siduritrossi läbi lõikamiseks....
- Ilma veeta kätepuhastuse kreem Motul hand clean
- Keermeliim Loctite 243
- Elektriku teip - oli vaja, üks juhe hõõrus ennast vastu massi...
- tugev UV kindel kahepoolne teip
- 10m el.juhet 1,5mm2
- Esitule pirn (R2) + tagatule pirn
- Ketilukk + mõned lülid
- Trossi paranduse kruvitavad otsikud - oli vaja ühel rattal läks gaasitrossi otsik lahti
- mõned 6 ja 8 poldid mutrid, seibid
- Siduritross - oli vaja, 5000km kasutusel olnud uuel trossil hakkasid kiud juba katkema.
- Tellitav võti 0-30
- 3/4 narre koos 10, 13 ja pikendustega (spetsiifilised suurused jawa poltidel/mutritel, e selle järgi võtsin padruneid kaasa)
- 1/2 momentvõti koos küünla, 17 ja 32 padruniga
- 2x 3m kinnitusrihmad 250kg
- Tihendussilikoon Reinozil
- kott nipukaid ja traati - mõni element vaja turvakinnitusi, sest teed olid ikka väga hüplevad
- Nitritkindad
- Brakecleaner - Läks vaja tilkumise kontrollimisel - õnneks karpa ülevool
- 3x kodarat
- Siselohv 16x3,5
Reisikohvrites olid kõik elemendid v.a. vihmariided pakitud kinni tõmmatavatesse e. zipitavatesse 5L õhukindlatesse kilekottidesse nii, et kogu õhk kotist võimalikult välja saaks e. vaakumisse - tohutult hoiab ruumi kokku ning lihtne võtta ja panna.
4x T-särk
aluspüksid + sokid (no iga ühe isiklik asi palju...)
Ujumise sortsid (asendasid ka õhtuti lühikesi pükse)
Keskmise suurusega käterätik
Varbavahe plätud (krt pigem oleks pidanud võtma jalalaba pealt käivaid... varvbavahe hakkab hõõruma)
"tennised"
õhuke sulejope - oleks saanud seda kasutada ka tagi all oleva soojavoodrina - tänud soovitajatele
Soealuspesu e. särk+püksid + nahkkindad - vabalt oleks võinud olemata olla, kuid oli plaan ka alpides ronida)
Vihmariided
Läbipaistev visiir + pinlock
Visiiri puhastuse vedelik koos lapi või paberiga
Väiksed zipidavad kilekotid, et prinditud dokumente või telefoni vihma eest kaitsta.
Hügieeni kott
- Hambapasta + hari
- habeajamise aparaat (akuga)
- seep
- paratsetamol + mõni vajalik tabletike veel
- haavaside + haavapuhatuse lapid
- plaastrid
- Kätekreem
- küünetangid
Tehnika kott (GoPro karp)
- 2x seina USB laadijad - need tuleks asendada sellised, millel on 2 või enam USB väljundit, sest ega pistikutega pole ööbimiskohtades liialdatud.
- 2x usb C laadimiskaablit (telefon+GoPro) ja üks USB micro (peakomplekt Midland)
- 2x 12V USB laadijat
- LED taskulamp + Micro SD - USB adapter
- Päikseprillid
- Liim superatack
Rattal:
Telefonihoidja koos juhtmevaba laadijaga Q-mount
Gaasile väike vidin püsikiiruse hoidmiseks.
Mõned kinnituse kummid, et vajadusel tagi või kiivrit korraks ratta sadulale kinnitada.
Seljas:
Kiiver (kinnine, 1240g, puudub sisemised päikseprillid) + toonitud visiir + Lõuaotsas GoPro + Midland BTX2 proS kiivriside + kiivrisukk
Õhuesed alpina krossi kindad
Dainese nahk tagi, ilma voodrita
Dainese mototeksad
Lühikese säärega motosaapad.
Üldjuhul kõik vajalik oli olemas, soojapesu oleks võinud ära jätta, kuid see nii pisike pamp. Ülivajalik on telefoni juhtmevaba laadimine, et telefonis saaks WAZE ja geoape rakendus töötada. Juhtmevaba laadimine (Q-mount + samsung S10) töötab ka vihma ning väga kuumaga - viimase korral piirab telefon ise palju vastu võtab, kuid suutis aku taset vähemalt hoida. Jahedmatel kohtadel ka täita.
Tööriistadest ehk natuke palju kaasas, kuid masinate väljalaseke aasta on ikkagi 1973...
Riietusest väga oleks tahtnud kaitsmetega särki või siis väga õhukest motojakki ja pükse. Kuumust oli nii palju, et kui visiir tuulutuse peale panna või kui lahti oli, siis silmamunad hakkasid praadima... normaalseks sõiduks pidi visiir kinni olema et tuul ei kõrvetaks.
Internett.... tavaliselt on EU riikides 4-7GB sama tariifiga kasutada nagu eestiski, kuid EU-st väljas tuleb endale siis kohaliku pakkuja juurest netikaart hankida nt Bosnia ja Hertsogoviinas.... Reisi ajal kasutasin 3GB mobiilset roaming netti, majutuse ja söögikohtades WiFi...
Rattast eemale minnes (nt poodi, ujuma, sööma jne, kui ratas polnud silma all) võtsin alati kaasa kiivri, millesse panin GoPro karbi, milles dokumendid, ujuma minnes veel kiivrisse ka rätik...). Piemal parkimisel ööbimise kohas võtsin küljekohvrid majutusse kaasa.
Süütevõti on mul kummist randmepaela otsas - hea ümber käe panna, et ära ei kaoks. Õnneks igasugune immo värki tal pole ja seega saab ka vajadusel ujuma minna....
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.