ratas ja varustus välismaale minekuks

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Mul on Jack Wolfskin jope mida täna enam ei toodeta. Jope mida sa otsid on pacakable, neid on nii sulgedega, kui sünteetilisi. Suled peavad siiski sooja märjaks saades, kui tegu on veelinnu sulgedega (tüüpiliselt hahk, hani).

Villaga on sama asi, tavaline lambavill märjaks saades sooja ei pea, samas meriinolamba vill peab. Meriino täiendavaks plussiks on võimalus seda kasutada nii sooja, kui külmaga ning ka pikaajalisel kandmisel ei hakka see haisema.

Jack Wolfskin jope
https://www.amazon.co.uk/Jack-Wolfskin- ... R4CIQ?th=1

image.png
image.png


🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
draakon123
Postitusi: 19
Liitunud: 26 Apr 2018, 10:22
Tänanud: 2 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas draakon123 »

Tänud seltsimehed! Lasin naisterahval tallinn-tartu trassil ette lugeda. Saime naerda ja saime ka oo jaa momente. Väga põnev ja suur üllatus, et step by step juhised põhimõtteliselt :)

Sain palju hakkaja vaibi juurde. Nüüd tuleb loota, et piirid ilusti lahti.

ROOKIE

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas hmm »

Nüüd sain siis veel kord testitud oma soovitust - 90% oli asi eesmärgipärane...
Sõitsime siis väga soojades tingimustes (+28....+38 kraadi). natuke ka vihma. Ööbimine oli kavandatud bookingu kaudu tubastes tingimustes - tegime ka sedasi (kuigi see piirkond on ülerahvastatud, siis tuli ka ukselt uksele käia e. zimmeriga märgistatud hooned) - seega ööbimise vahendeid kaasa ei võtnud (madrats, padi, magamiskott, telk)
Söömised restoranides, pubides, tanklates jne... seega söögitegemise asju kaasas polnud.

Sõitsime 6-14 augustini, millest ratastega 8-13 august.
Teekond: Austria-Itaalia-Sloveenia-Horvaatia-Bosnia ja Hertsogoviina, Slovakkia

Pakkimise ruumiks oli 2x25...35L pehmed küljekohvrid + vana jawa360 küljekarbid ja istmealune.
Alustan vana ratta mõistes hoolduskomplektist:

  1. Leathermani tüüpi näpitsad, millel kruvikeerajate otsikud (ristpead, lapikud, kuuskant) juures - näpitsate osa ei kõlba siduritrossi läbi lõikamiseks....
  2. Ilma veeta kätepuhastuse kreem Motul hand clean
  3. Keermeliim Loctite 243
  4. Elektriku teip - oli vaja, üks juhe hõõrus ennast vastu massi...
  5. tugev UV kindel kahepoolne teip
  6. 10m el.juhet 1,5mm2
  7. Esitule pirn (R2) + tagatule pirn
  8. Ketilukk + mõned lülid
  9. Trossi paranduse kruvitavad otsikud - oli vaja ühel rattal läks gaasitrossi otsik lahti
  10. mõned 6 ja 8 poldid mutrid, seibid
  11. Siduritross - oli vaja, 5000km kasutusel olnud uuel trossil hakkasid kiud juba katkema.
  12. Tellitav võti 0-30
  13. 3/4 narre koos 10, 13 ja pikendustega (spetsiifilised suurused jawa poltidel/mutritel, e selle järgi võtsin padruneid kaasa)
  14. 1/2 momentvõti koos küünla, 17 ja 32 padruniga
  15. 2x 3m kinnitusrihmad 250kg
  16. Tihendussilikoon Reinozil
  17. kott nipukaid ja traati - mõni element vaja turvakinnitusi, sest teed olid ikka väga hüplevad
  18. Nitritkindad
  19. Brakecleaner - Läks vaja tilkumise kontrollimisel - õnneks karpa ülevool
  20. 3x kodarat
  21. Siselohv 16x3,5

Reisikohvrites olid kõik elemendid v.a. vihmariided pakitud kinni tõmmatavatesse e. zipitavatesse 5L õhukindlatesse kilekottidesse nii, et kogu õhk kotist võimalikult välja saaks e. vaakumisse - tohutult hoiab ruumi kokku ning lihtne võtta ja panna.

  • 4x T-särk

  • aluspüksid + sokid (no iga ühe isiklik asi palju...)

  • Ujumise sortsid (asendasid ka õhtuti lühikesi pükse)

  • Keskmise suurusega käterätik

  • Varbavahe plätud (krt pigem oleks pidanud võtma jalalaba pealt käivaid... varvbavahe hakkab hõõruma)

  • "tennised"

  • õhuke sulejope - oleks saanud seda kasutada ka tagi all oleva soojavoodrina - tänud soovitajatele :bsmile:

  • Soealuspesu e. särk+püksid + nahkkindad - vabalt oleks võinud olemata olla, kuid oli plaan ka alpides ronida)

  • Vihmariided

  • Läbipaistev visiir + pinlock

  • Visiiri puhastuse vedelik koos lapi või paberiga

  • Väiksed zipidavad kilekotid, et prinditud dokumente või telefoni vihma eest kaitsta.

  • Hügieeni kott

    • Hambapasta + hari
    • habeajamise aparaat (akuga)
    • seep
    • paratsetamol + mõni vajalik tabletike veel
    • haavaside + haavapuhatuse lapid
    • plaastrid
    • Kätekreem
    • küünetangid
  • Tehnika kott (GoPro karp)

    • 2x seina USB laadijad - need tuleks asendada sellised, millel on 2 või enam USB väljundit, sest ega pistikutega pole ööbimiskohtades liialdatud.
    • 2x usb C laadimiskaablit (telefon+GoPro) ja üks USB micro (peakomplekt Midland)
    • 2x 12V USB laadijat
    • LED taskulamp + Micro SD - USB adapter
    • Päikseprillid
    • Liim superatack

Rattal:
Telefonihoidja koos juhtmevaba laadijaga Q-mount
Gaasile väike vidin püsikiiruse hoidmiseks.
Mõned kinnituse kummid, et vajadusel tagi või kiivrit korraks ratta sadulale kinnitada.

Seljas:
Kiiver (kinnine, 1240g, puudub sisemised päikseprillid) + toonitud visiir + Lõuaotsas GoPro + Midland BTX2 proS kiivriside + kiivrisukk
Õhuesed alpina krossi kindad
Dainese nahk tagi, ilma voodrita
Dainese mototeksad
Lühikese säärega motosaapad.

Üldjuhul kõik vajalik oli olemas, soojapesu oleks võinud ära jätta, kuid see nii pisike pamp. Ülivajalik on telefoni juhtmevaba laadimine, et telefonis saaks WAZE ja geoape rakendus töötada. Juhtmevaba laadimine (Q-mount + samsung S10) töötab ka vihma ning väga kuumaga - viimase korral piirab telefon ise palju vastu võtab, kuid suutis aku taset vähemalt hoida. Jahedmatel kohtadel ka täita.
Tööriistadest ehk natuke palju kaasas, kuid masinate väljalaseke aasta on ikkagi 1973...
Riietusest väga oleks tahtnud kaitsmetega särki või siis väga õhukest motojakki ja pükse. Kuumust oli nii palju, et kui visiir tuulutuse peale panna või kui lahti oli, siis silmamunad hakkasid praadima... normaalseks sõiduks pidi visiir kinni olema et tuul ei kõrvetaks.

Internett.... tavaliselt on EU riikides 4-7GB sama tariifiga kasutada nagu eestiski, kuid EU-st väljas tuleb endale siis kohaliku pakkuja juurest netikaart hankida nt Bosnia ja Hertsogoviinas.... Reisi ajal kasutasin 3GB mobiilset roaming netti, majutuse ja söögikohtades WiFi...

Rattast eemale minnes (nt poodi, ujuma, sööma jne, kui ratas polnud silma all) võtsin alati kaasa kiivri, millesse panin GoPro karbi, milles dokumendid, ujuma minnes veel kiivrisse ka rätik...). Piemal parkimisel ööbimise kohas võtsin küljekohvrid majutusse kaasa.
Süütevõti on mul kummist randmepaela otsas - hea ümber käe panna, et ära ei kaoks. Õnneks igasugune immo värki tal pole ja seega saab ka vajadusel ujuma minna....

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”