Re: Trans Euro Trail - TET
Umbtee märk iseenesest ei keela seda teed mööda edasi sõita. See on osutusmärk, mis viitab, et ees on läbisõiduvõimaluseta tee. On mitmeid kohti, kus see pandud meelevaldselt ja tegelikult läheb edasi läbisõidetetav tee.
Umbtee märk iseenesest ei keela seda teed mööda edasi sõita. See on osutusmärk, mis viitab, et ees on läbisõiduvõimaluseta tee. On mitmeid kohti, kus see pandud meelevaldselt ja tegelikult läheb edasi läbisõidetetav tee.
Enamikud neist on "õigustühised" sest liiklusmärke pannakse kas MNT või kohaliku OV nõusolekul ja kooskõlastusel....
Õigustühibe või mitte, vahet pole. Kas on vaja, et sinna hakatakse naeltega latte maha panema? (Reaalne juhus aastate tagusest ajast) Ei ole ju. Pealegi on mul juba uus ja põnevam ümbersõit plaanis
Kui eratee, siis korraldab liiklust ikka omanik.
LS § 6 lg 4 (4) Liikluse korraldamise ning liikluskorraldusvahendite õige paigutuse ja korrasoleku tagab teeomanik või teehoiu korraldamise eest vastutav isik.
Minu küsimus tulenes pigem sellest, et kirjas oli "aia tagant", mitte "läbi aia". Ei saanud hästi aru, et kelle maa seal aia taga siis on. Kui tegu on kellegi eramaaga, ja eriti kui see on veel ka kuidagimoodi piiratud siis loomulikult võib selle maa omanik otsustada ja juhatada, kas ja kust sõita tuleks või mitte. Aga siis oleks justkui mõistlik ka teeots aiaga piirata.
Anyway, see oli lihtsalt teoreetiline huvi. Ma ise ei ole kunagi (vähemalt mitte teadlikult) kuskil ühtegi teti sõitnud, ega ole ka plaanis seda teha. Nii et pole vaja karta, et ma seal aia taga sõitma asuksin
Samas ka minu aia tagant läheb mööda tee. See ei anna mulle ju ometi õigust minna sinna liiklust korraldama või tõkkepuid panema
Kui ninapidi joones kinni olla, siis tõesti läbi ei saa. Kui natuke loomingulisemalt läheneda siis pole mingit probleemi selle läbimisega.
Üleüldse on soovitus joone sõitjatele, et tehke silmad lahti ja vaadake ringi nii looduses kui kaardil. TET muutub kohe pikemaks ja põnevamaks.
Kui see eratee on antud valla-linna vmt registrisse kui avalik eratee, siis ei saa seda lambist kinni panna. Sama teema ka kui seal on kellegi kasuks servituut või midagi muud selle taolist. Kui tee on eratee ja see ei ole avalik tee, ega koormatud lubadega kolmandate isikute kasuks, siis on omanikul õigus sel teel lubada või keelata liiklust omaniku suva järgi. Tõkkepuud,märgid piirangud jne on vastavalt omaniku tahtele.
"Tõkkepuud,märgid piirangud jne on vastavalt omaniku tahtele."
ainult omaniku maa peal! kui tee läheb "aia tagant" nagu siin kirjas oli...siis tekib küsimus, et miks on suvalisse kohta keset eramaad ehitatud aed - väga loogiline oleks aed püstitada ikka oma eramaa PIIRILE, mitte suvalisse kohta väidetava eratee kõrvale. Ja kui see aed oli seal varem ning maad on näiteks juurde ostetud ning sellega saadud ka vastava tee omanikuks siis on samuti loogiline, et kuskilt, mõnest teisest teeotsast saab see teejupp alguse. Sinna on ju võimalik püstitada vastav silt või kasvõi tekitada mingi värav. Kui midagi sellist tehtud ei ole siis ei maksa vastaval väidetava eramaa omanikul ka väga kõva häälega tõugelda, et "mis te siit minu aia tagant sõidate?"
Aga noh, ausalt öeldes täiesti ebaoluline teema - lihtsalt jäi silma see vähe veider kirjeldus, sõnastus aia tagant kulgevast erateest (mis muuhulgas EI VII mitte selle eratee väidetava omaniku maja ette...nagu ma aru saan)
Kui liikluskorraldusvahendeid ei ole, mis keelvad või reguleerivad, siis valgel ajal võib eramaal ja erateel vist lausa 24/7, ilma igausugu piiranguta liigelda. Väljaspool teed siis ikka ilma mootorsõidukita.
Helilooja kirjutab:
http://www.hiiuleht.ee/2021/05/avalik-k ... tsealasid/
edu
Olen ka ise Hirmustes puhanud ja tean inimesi Helilooja külast. Olen ka sovieti piirivalvurite poolt sissesõidetud liivateedel adrenaliinilaksu saanud. Ja kutsun samuti üles, mitte teelt kõrvale kalduma...
Kuna sõidan, siis tean, kuidas need asjad päriselus lähevad. Eks olen ka mingeid jamasid korraldanud. Näiteks sattusin seal paar nädalat tagasi rannale sõitma, sest panin teeotsast mööda (tegelikult ju rannal sõitmine ette nähtud ei ole). Ja tean ka seda, et sel hetkel kui sa oled sattunud looduskaitsealal samblavaibale, siis sa saad sellest aru - saad aru, et see ei ole tee. Oleme ikka mõistlikud - ka krossirehviga on võimalik sealt tagasi teele suunduda nii, et jälgegi maha ei jää.
See on meile üldse üks väga tore juhus, et sellises kohas Hiiumaal liivajutt teeks on nimetatud.
Tervitused Hiiumaale!
Tegime äsja Hiiumaa TET-i terves ulatuses ja umbes pool Saaremaad. Kuigi Hiiumaal palju liiva ning meil rasked rattad, siis oli Hiiumaa TET kindlasti nauditavam kui Saaremaa oma.
Sõitsime enda arvates ikka õigel rajal ning midagi ära ei lõhkunud. Igasuguseid suletud lõike oli palju, kasutasime eri ümbersõite gmapsi abil, polnud probleemi.
Suletud lõigud Hiius? Saaremaal kasutasite ikka seda mu antud lisakaarti?
Saaremaal kasutasime lisakaarti ja toimis.
Hiiumaal oli mitu kohta, kus aed või värav ees, aga ümbersõit oli lihtne. Ma ei mõtle sellist aeda, mida saad avada ja viisakalt sulgeda, nagu olen välismaa TETil kogenud, vaid ikka selline kus traadiga kinni pitsitatud. Kuna tsiklil oli jahutusega mure, siis ei hakanud ka probleemseid kohti üles märkima ja edastama, vabandust.
Kas mingi osa Eesti TET-ist ka raske on? Tõdval on pehme, Soodla kandis on üks tõusu moodi asi, aga rohkem polegi midagi kohanud, mis raske oleks. Ei ole etteheide vaid küsimus - planeerime juba järgmist trippi ja mis meil muud vist üle jääb kui osaliselt sõitmata TET lõunas. Läti ja Leedu olid ka tolmutamised segamini liivas kaevamisega, ning näpuotsaga pori.
oil kirjutas: ↑14 Mai 2021, 21:18Saaremaal kasutasime lisakaarti ja toimis.
Hiiumaal oli mitu kohta, kus aed või värav ees, aga ümbersõit oli lihtne. Ma ei mõtle sellist aeda, mida saad avada ja viisakalt sulgeda, nagu olen välismaa TETil kogenud, vaid ikka selline kus traadiga kinni pitsitatud. Kuna tsiklil oli jahutusega mure, siis ei hakanud ka probleemseid kohti üles märkima ja edastama, vabandust.
Kas mingi osa Eesti TET-ist ka raske on? Tõdval on pehme, Soodla kandis on üks tõusu moodi asi, aga rohkem polegi midagi kohanud, mis raske oleks. Ei ole etteheide vaid küsimus - planeerime juba järgmist trippi ja mis meil muud vist üle jääb kui osaliselt sõitmata TET lõunas. Läti ja Leedu olid ka tolmutamised segamini liivas kaevamisega, ning näpuotsaga pori.
Lõuna-Eestis “Randeli Kolmik”
Päripäeva sõites Vivikonnast alates ca 2 km oli täna väga raske lõik. Lombid, millest kõige sügavam istmeni peaaegu. Nüüd õhtul kontrollides õhufilter märg.
[mention]oil[/mention] Seal lõunas on jah ikka paar väga mõnusat purakat. Kolm mäge jutti on tipp. Ja kui killustikus sõit veel 100% käpas pole, siis on vana raudtee tamm ka raske.
Hei kaardigurud ja muidu nutikad! Kas keegi oskab juhendada, kas ja kuidas Maa-ameti topokaardi saaks Garmin Basecampi põhjaks? Siiani olen erinevate opentopomapide jms hakkama saanud, aga tahaks detailsemat kaarti TETi radade joonistamiseks. Basecamp meeldib just oma rajajoonistamise funktsionaalsuse poolest, aga eks ma olen sellega harjunud ka ja mugavusest pole alternatiive otsinud. Raha eest programmid esimese hooga välistaks.
Vaata sinna, loe seda "Opening Garmin Custom (Raster/.kmz) Maps In BaseCamp" osa
https://www.gpsfiledepot.com/tutorials/ ... -basecamp/
[mention]villy[/mention] nii pole ju üldse põnev. See hetk, kui sa teelt maha keerad... ja esimesest mäest rassides üle saad. ja siis teisest... ja siis kolmandast...
(tegelt ma ei mäleta täpset kohta)
"Randeli kolmik" on kollasega märgitud lõigul Linnajärve lõkkekoha lähedal.
Selline näeb üks koht seal välja:
Maaks kirjutas: ↑19 Mai 2021, 08:33Vaata sinna, loe seda "Opening Garmin Custom (Raster/.kmz) Maps In BaseCamp" osa
https://www.gpsfiledepot.com/tutorials/ ... -basecamp/
Tänud, kui nüüd leiaks veel konverteri, mis Maa-ameti kaardi kmz formaati konverdiks, oleks ehk lahendus olemas. Siiani pole mul õnnestunud ca 10GB andmete jaoks konverterit leida.
[mention]randel[/mention] kas on lihtne viide, kust maa-ameti 10GB andmeid kätte saab?
Ise kaalun mõtet need kaardid telefonis OSMandisse või Locusesse importida...
(Kusjuures Locuses on veel selline asi, et erinevad Zoomi tasemed tahavad erinevaid rasterfaile... Ma ilmselt keskenduks sellele, et tavapärase zoomi ajal oleks pilt hea).
morse kirjutas: ↑20 Mai 2021, 09:26@randel kas on lihtne viide, kust maa-ameti 10GB andmeid kätte saab?
Ise kaalun mõtet need kaardid telefonis OSMandisse või Locusesse importida...
(Kusjuures Locuses on veel selline asi, et erinevad Zoomi tasemed tahavad erinevaid rasterfaile... Ma ilmselt keskenduks sellele, et tavapärase zoomi ajal oleks pilt hea).
Mina leidsin sellise koha: https://geoportaal.maaamet.ee/est/Ruumi ... -p612.html
randel kirjutas: ↑20 Mai 2021, 09:18Maaks kirjutas: ↑19 Mai 2021, 08:33Vaata sinna, loe seda "Opening Garmin Custom (Raster/.kmz) Maps In BaseCamp" osa
https://www.gpsfiledepot.com/tutorials/ ... -basecamp/Tänud, kui nüüd leiaks veel konverteri, mis Maa-ameti kaardi kmz formaati konverdiks, oleks ehk lahendus olemas. Siiani pole mul õnnestunud ca 10GB andmete jaoks konverterit leida.
kmz ei ole omaette faili formaat vaid konteiner (pakitud kml). Kaardi failid KML-i sees peaks olema jpg formaadis. Kahtlen kas paari klikiga on üldse võimalid kõike seda teha mida sa soovid.
https://www.xmswiki.com/wiki/KMZ_files# ... ent%20view.
Kui on olemas kaardi pildifail siis saab selle Garmini formaati Google earth-is vist.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=c ... TFWMkPNLN9
Kes Androidi kasutab, siis hea topokaardi / rakenduse (Maa-ameti Eesti põhikaart 1:10 000; 2020) saab siit: https://rattamatkaklubi.ee/wiki/OruxMaps