Trans Euro Trail - TET
Moderaator: Moded
Re: Trans Euro Trail - TET
Jesper kirjutas: ↑07 Juun 2021, 18:22Minu isiklik tagasihoidlik arvamus on, et mitte midagi ei tohiks välja jätta puhtalt selle pärast, et kellegi jaoks on see liiga raske, porine, väsitav jne, sest see võtab otseselt ära informatsiooni ja sõidunaudingut nende jaoks, kelle jaoks probleemi pole. Eestis on 36000+km avalikke teid, kus saab oma lenksust numbrini ADV-poest ADV-kulinaid täis riputatud ADV-ratta vabalt nii tolmuseks teha, et linnas keegi ei saa arugi, et sa tegelt ringiga läksid Ja ootamatusi võib ette tulla igal pool, ei ole väga realistlik iga veidi sügavama lombi juurde kaardile linnukest panna, et "mõtle nüüd järgi", "omal vastutusel" jne, kellelgi pole ju eales aega neid jälgida, hea kui joonelegi seitsmel korral kümnest pihta saab. Tundub rohkem sellise turvateatri maiguga, "a ma ju ütlesin!"
Lihtsalt edaspidi teate, et enne järsust mäest alla sõitmist tasub kindlaks teha, mis see plaan B võiks olla, kui sealt enam tuldud teed mööda tagasi üles ei saa. Ärge küsige, kuidas mina seda õppisin
Asi polnud selles, kas mäest tagasi üles saab või mitte. Asi oli selles, et "tee" on ära uhutud, pildi järgi paistab, et pole kuhugi jalgagi toetada. Ja see on juba TET-i kohta liiga ohtlik. Sest TET pole tehtud kergete ratastega hulljulgetele meestele, vaid kõikidele, kes oskavad sõita tsikliga metsateel ja kruusateel.
Mina sõidaks sealt kah läbi ja ilmselt pea iga rattaga, aga mina olen mina ja ei saa eeldada, et ka kõik teised sealt läbi sõidavad, eriti nõrganärvilised. Ma olen saared, Kesk-Eesti, Lääne-Eesti ja põhja-ida läbi sõitnud ning pole leidnud mitte ühtegi rasket kohta. Videote järgi on näha, et mõned pusivad sellelgi trassil ikka ligumärjaks end. Pärnumaa kant ja lõuna trass on sel aastal plaanis, see tundub kirjelduste järgi olema väga huvitav.
Seega ärgem võtkem kõigi eest sõna, vaid proovigem arvestadada ka teistega. Mõni hard-enduro mees võiks sellise trassi joonistada, et GS-idega saaks läbi vaid tükkhaaval kandes.
Re: Trans Euro Trail - TET
Get real, ma ei räägi endurost, ammugi hard-endurost, vaid tavalisest 90ndate aastate mammutist suht alla keskmiste oskustega lohhiga seal seljas. Endurorada käiks sikk-sakina viis korda sellest kaldast üles ja alla Suht arusaamatu on see suhtumine, et kogu värk peab olema ühtlaselt leige ja misiganes ratastel kultuurimajadega läbitav - mis sellest muutub, kui keegi joonega võrreldes paar versta ringi sõidab? Kaardil olev joon ei tähenda, et selle sajaprotsendiline läbimine on kohustuslik, igaüks peab ikka oskama ise enda võimeid ja piire hinnata ning vajadusel tagasi keerata. Ja no üldse ei tasu uisapäisa nina telefonis kihutada, mul on näiteks kaks korda juhtunud, et keegi on "ammu peas"-tüüpi rajalõigust kraavi läbi kaevanud, mida nähes on pidurdamisega oioi kui kiireks läinud, seda küll mitte TET-il.
Anoh ma otseselt ei tahtnud mingit hirmsat vaidlust üles keerata, vaid lihtsalt kuna kolm inimest avaldas arvamust ühtepidi, siis tundus oluline, et ka vastupidine hääl kirja saaks. Ja noh konkreetses kohas pole kahjuks käinud veel, aga seda kiunu et "lihtsamaks, lihtsamaks" kostab viimasel ajal juba iga lombi ja rööpa ja põlvekõrguse tõusu kohta, absurdne nac minuarust.
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Jesperiga päri, kõike ei pea ju läbi sõitma. Serbias ja GB-s TETil sai mitmes kohas koormatud matkamammutiga ringi pööratud kuna polnud raske rattaga enam läbitav / mõnus. See ei tähenda, et teised seal ei naudiks, TET km ju nii palju mida sõita.
-
Teema algataja - Postitusi: 703
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Ma oma jutuga ka kindlasti ei tahtnud öelda, et see jupp välja peaks jääma. Lihtsalt, et kui on kahtlane koht, jaluta enne sisse uhamist läbi. Piusa raudeeäärsel rajal on võimalik pimesi uhades pea püstloodis seinast alla jõkke võimalik panna. Kurikuulsal raudteetammil on infotahvli juures kõrgust miski paarkend meetrit. Neid kohti kus hätta jääda, on palju. See vast ongi too "adventure" osa.
Kaardi peal ju hoiatus võiks olla, aga veits kahtlane, et seda keegi tähele paneb. Siin üks näide, et ei tasu midagi eeldada:
-
- Postitusi: 683
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 67 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
See koht muidu on olnud üks mu lemmikuid üldse, saab ägeda adreka igatahes aga samas otsest ohtlikkust pole tundnud. Muidu vist 5+ korda sealt läbi sõitnud ja pole kordagi leidnud, et liiga hardcore. Paistab, et suurvaring on seal hiljutiste vihmadega old. Edaspidi uustulnukaid sinna enam ei vii vist, aga ise sõidaks ikka.
Re: Trans Euro Trail - TET
Tetil on avalik funktsioon ja see argument, et lihtsalt joon, ja igaüks ise otsustab päris pädev suhtumine ei ole. Joon on kaardile märgitud ja sellest eeldatavasti ju lähtutakse. Kuid kaarti vaadates ei selgu millal asi võib hapuks minna (nii nagu selle uhutud kohaga siin oli - saad aru, et asi on paha alles siis, kui tagasipööramise võimalus puudub).
Minu meelest on Teti kõige suurem probleem see, et 99% on suhteliselt väikeste probleemidega ka raske rattaga tehtav, kuid 1% pigem ei ole. Kuid sa ei tea täpselt kus see 1% sind ees ootab ja päeva ära rikub! Raske rattaga oled Tetil nagu hiir kelle nagu pakutakse juustu, kuid kellele varem või hiljem lõks selga lajatab. Kõik, need inimtunnid ropendamist, mis kuhugi ***** juhatatud ratturite suust tuleb rajameistrite kõrvu ju ei kosta. Eestlased on viisakas rahvas ja ütlevad aitäh isegi kui peksa saavad.
Ettepanek: rajal võiks eraldi tähistatud olla need kohad/lõigud mida tegelikkuses keegi enam ei hoolda või kus autod ei ole kunagi sõitnud - kohad mis on läbitavad ainult traktoritele ja metsaveotehnikale.
Re: Trans Euro Trail - TET
Su naviseadme kaardile on ju märgitud, mis tasemega tee sind ees ootab või ei oota. Lisaks enamasti on 10m pärast kruusalt maha keeramist aru saada, et nüüd läheb põnevaks, ei pea kilomeetrite kaupa võpsikut mööda raiuma. Kui tahad autode moodi sõita, siis ära keera autoteelt maha ja moos. Kui ikka keerasid, aga eespool tundub kitsas/raske/väsitav, siis jätad ratta seisma ja kõnnid läbi, enne kui kivi ja kõva koha vahele kinni sõidad. Ma pigem näen siin egoprobleemi, tahaks justkui kõigile öelda, et "sõitsin TETi läbi", aga ei tahaks summutit poriseks teha.
Tehniliselt GPX ei toeta nagunii mingit "eri värviga teed", variandid on, et kas lõik sisse jätta või välja võtta. Ja see, kas miski on "raske rattaga tehtav", ei sõltu üldiselt ikka eriti rattast, kuigi rattapoe müügimees tahaks justkui teisiti väita ja talle viiekohalise ülekande teinu uskuda Aga ega need oskused autoteel tolmutamisest ei tule ega arene.
Ma nagu ei taha ka end siin mingile poodiumile upitada, ma olen suht keskpärane sõitja, orienteerumises töllerdan kuskil esikümne teises pooles ja enduros on hea päev kui üldse finišisse jõuan, aga no kui kõik need karvased kohad välja võtta, siis pole TET-il ju enam mingit pointi. Pane Osmandis linnuke, et väldi kõvakattega teid ja moos, sul on hetkega 10000km "TET"-i.
Re: Trans Euro Trail - TET
Ärme aja sassi raskeid kohti ning kohta, kust on uhtumine pool teed minema viinud ning läbimine muutunud juba selgelt ohtlikuks.
Ehkki tõsi on, hetkeolude eest ei saa ükski kaart vastutada, seega jääb igaühe enda otsustada, kuhu sõidab ja kuhu mitte.
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Trans Euro Trail - TET
Väga vajalik arutelu, ilmselt on aeg rajameistril ka sõna sekka öelda.
Ma ei hakka uuesti siia kopeerima TETi raja allalaadimisega kaasnevat disclaimerit, kokkuvõtvalt - iga sõitja võtab ise endale vastutuse rajal sõitmisega kaasneda võivate probleemide ees ja kohustub järgima ka kõiki kehtivaid seadusi. Lisaks, tegemist on tasuta pakutava rajaga, mitte tasulise giiditeenusega, kus makstud reisijuht iga osaleja taset arvestades raja valib.
Eelmistest vastustest juba tulebki selgelt välja, et on sõitjaid, kelle jaoks on rada liiga lihtne ja siis teine pool, kes tahaks mugavat kruiisi läbi Eesti. Vaadake kaarti, meil pole selliseid teid, kus teeolud on kogu aeg 100% ühesugused. Enamasti ongi tee peal üks-kaks rasket kohta ja seejärel jälle kilomeetreid kõva metsateed. Minu arvamus on, et rajal peab olema ka keerulisemaid kohti ja kelle jaoks see on liig, siis piisab reeglina maksimaalselt paarikilomeetrisest ringist, et antud kohta vältida. Hetkel ma rada selle lõigu pärast veel muutma ei hakka, seal on väga lihtne alternatiiv suure tee kaudu ringi minna. Kui keegi läheb TETi peale matkama, siis on üsna kummastav lugeda etteheiteid, et rajal oli tupik, pidin ringi minema. Matkamine ongi ju oma vaba aja veetmine looduses, mitte kella peale sihtpunkti jõudmine.
-
- Postitusi: 726
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Sõbrad, mitte midagi isiklikku, aga see on kohati ikka paras vaimne lumehelblus, kui kujutate ette, et keegi tasuta kurnäu eest teile kõik ette ära teeb ja tasuta koju kätte toob. See ei ole ju teenus, kus teie raha eest 24/7 infoliinil vastab meelas naishääl, kes on valmis, nui neljaks, organiseerima teile poole tunni jooksul ettenähtud kohta silla tanki, kütuseveoki vms. (ok, on natuke utreeritud näide aga ma ütlen, et sobib).
Kõrgem pilotaaž on muidugi silmaklappidega joone järgi sõitmine - organiseeritud elu - kas teie navidel on siis ülejäänud teede võrgustik ära kustutatud? Ise ma teadlikult TETi pole sõitnud aga käin aeg-ajalt huvitavates kohtades kolamas nii kahel kui neljal rattal ja olgem ausad, pea on parajalt kaardis - tihti on vaja loodusjõudude, usinate metsavaraste või ihnete omanik tegevuse tõttu marsruuti muuta, ehk sestap mul polegi eriti usku joonejärgi sõitmisesse, kuigi see oleks hulka mugavam (rõhk viimasel sõnal) .
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 3828
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Tänud Sulle Randel, et hoolitsed selle eest, et meil oleks äge kusagil sõita ja uusi kohtasid avastada.
Aga igasugused vingujad "keegi võiks mulle pudrule veel moosi ka peale panna"
puhake lihtsalt jalga ja minge passige viruringil kui mujal ei saa hakkama ja ikka on kõigest mis on tehtud vähe Teile!!
-
- Postitusi: 240
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 138 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
@ Sepp pole öelnud et vähe oleks. Eesmärk oli teisi algajaid hoiatada uhtunud kitsa tõusu eest.
See teema tundus hea koht selle tegemiseks.
Kõvemad sõitjad võivad läbi sõrmede vaadata ja näiteks koha oma silmaga üle vaadata, oma silm on kuningas.
Need,kes kohta ise läbinud, aitäh kaasa rääkimast. Tänud ka Randelile hea raja eest.
Julgustan teisi ka raja kohta tagasisidet andma, mis siis, et saag käima tõmmatakse
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 178
- Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Tervitan kahte härrasmeest, T7 ja suure KTMiga, kes täna koos minuga Tõdval mudaspa võlusid nautisid. Oli mõnus ja meeldiv müttamine!
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
[mention]Turist[/mention]
Kõik rajad kokku tuleb juba vist üle nädala ära? Mingi stiilis 70 sõidutundi? Ma võin siin eksida aga mitte kordades
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Njah. Pmst 3000km kokku. Keskmiselt sõidad 300km päevas kui grill ja chill ka? Krt kibeleb sõitma juba.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Naise käitumine võiks vabalt õppefilmiks olla.
Kuidas tegutseda siis, kui juba on juhtunud.
-
- Postitusi: 218
- Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Admiral Vint kirjutas: ↑08 Juun 2021, 19:52Tervitan kahte härrasmeest, T7 ja suure KTMiga, kes täna koos minuga Tõdval mudaspa võlusid nautisid. Oli mõnus ja meeldiv müttamine!
Ma olin see KTM-iga härrasmees. Tervitused ka sinnapoole. Tänud, et enne meid sinna auku sõitsid, muidu oleks me suure optimismiga samast kohast üritanud läbi sõita ja ilmselt siiamaani üritaks ennast sealt välja kaevata
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 178
- Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Loodan et jõudsite sinna kuhu tahtsite jõuda kenasti ja ülejäänud Tõdva trass ilma vahejuhtumiteta läks
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 19 Nov 2016, 01:22
- Tsikkel: BMW F800GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Ma olin ka igasugu videote põhjal hull TET huviline ja sai f800gs ostetud lootuses sellega kenasti kulgeda nii TET kui ka maanteel. Aga esimene kord proovides oli see tallinn - paldiski ots ja kui aus olla siis see jäi vist ka viimaseks aega võttis tohutult. Peale paldiski tuuleparki sai normaalset teed pidi edasi sõita, igasugu põlvini liivad sügavad kraavid ja punkrite otsa sõitmine polnud päris mulle, varasem offroad kogemus suht null ja ei julgegi selle suure mammutiga selliseid radu ette võtta. Kindlasti on ka mingi 1200gs rada väga lihtne kui sõita oskad. Käntsa käisin ka mitu korda tuled murdsin ka küljest, seega kui sõita ei oska siis ära metsa roni, üldiselt igasugu metsa ja kruusarajad olid täitsa huvitavad aga need 1% mis polnud ajasid vanduma ja kettasse. Või äkki peaks mingi offroad koolituse läbima, ma miskipärast eeldasin sõita kogu tee läbi mugavalt istudes, oleks võinud vast püsti sõitmist ka proovida aga sellele mõtlesin alles hiljem.
Re: Trans Euro Trail - TET
No mis rehvid sul seal all olid? Ilmselt mitte sobivad. Poolkulunud TKC 80-ga oli mu sõbral võimlemist F650-ga, ma nupurehvidega otsisin sügavamaid rööpaid kõrval.
Kui sõitmine pole veel selge, siis püsti sõites kukuksid raudselt rohkem. Liivas püsti sõitmiseks peab ikka üsna julge olema (kiiruseta ei saa).
Ei tasu üksi minna, eriti algajana. Ei julge võib-olla proovidagi üksi, et "kas siit oleks hooga kergemalt läbi saanud" ning pole ka kedagi ütlemas, et kuule hoia ikka jalgadega tsiklist kinni ka, mitte ära ole seal nagu lipp lehvimas peal.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 19 Nov 2016, 01:22
- Tsikkel: BMW F800GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
All olid k60 scout tagumine ka üsna kulunud juba, ma ise ka just miski kärbeskaalus pole ratas ka mitte väga kerge ja kraam veel peal. Aga noh vabandused lihtsalt.
Re: Trans Euro Trail - TET
Ma proovisin korra sõita selliste rehvidega ja müüsin järgmine päev maha ning ostsin korralikud rehvid. Liulaskmise rehvid on lõbusad ainult siis, kui soovida teha lihtne trass raskeks katsumuseks. Mitas C02 ja Michelin AC10, asfaldil veits laulavad aga see on suva. Kiire kulumise jutt on ka mõttetu, vahet pole see kas kulub 10 euro jagu kiiremini või aeglasemini ju.
-
- Postitusi: 197
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Ei sõida sihilikult TETi rada, aga käin suht tihti Paldiskis sõitmas teid, mida autoga ei saa. Usun, et ikka kattun suht palju TETiga. FZ6 ja all asfaldirehvid. Seal, kuhu olen julgenud ronida, pole seni hätta jäänud
Keegi võiks Google Street View varustuse selga panna ja selle Pakri poolsaare nurgatagused nähtavaks muuta, teaks, kuhu ronida ja kuhu mitte
Re: Trans Euro Trail - TET
Keegi võiks Google Street View varustuse selga panna ja selle Pakri poolsaare nurgatagused nähtavaks muuta, teaks, kuhu ronida ja kuhu mitte
Lihtsam ja põnevam on ju ise kõik läbi sõita ja usun, et saad ilusti läbida kõik need eelnevalt videotel nähtud teerajad. Ise korduvalt käinud nii tsikli, kui autoga. Eile autoga tiiru tehes sai üks liiva sisse kinni jäänud seiklusi otsinud prantslase hübriid CHR välja sikutatud. Mere äärt pidi edasi minnes auto jaoks teele langenud paar puukestki eest raiutud.
-
- Mode
- Postitusi: 557
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: Honda CRF1000L
- Asukoht: EU
- Tänanud: 180 korda
- Tänatud: 120 korda
- Kontakt:
Re: Trans Euro Trail - TET
Saaremaal on kõigile rasketele kohtadele vaadatud ka alternatiiv. Kui tundub liiga raske (mis ob tegelikult just huvitav), siis vaata lähedal asuvaid teid. Aga midagi kontimurdvat () Saaremaal pole. Uus TETi fail koos Muhu suure muudatuse ja Saaremaa väiksematega, on kohe koge väljas
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
-
- Postitusi: 3135
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 328 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
iSlanderEST kirjutas: ↑13 Juun 2021, 10:12Saaremaal on kõigile rasketele kohtadele vaadatud ka alternatiiv. Kui tundub liiga raske (mis ob tegelikult just huvitav), siis vaata lähedal asuvaid teid. Aga midagi kontimurdvat () Saaremaal pole. Uus TETi fail koos Muhu suure muudatuse ja Saaremaa väiksematega, on kohe koge väljas
Saaremaal on alates eelmise suvepaigast tulnud mõni raskem versioon välja või millest jutt? Ise käisin eelmine aasta peale suuri vihmasid seal ja reaalselt oli ainult Muhumaal üks keeruline lõik. Olin Transalpiga, mitas e07 rehvidega, 52l topcase kraami täis, suured alumiiniumkohvrid kraami täis ja telgi varustus kaasas. Ratta täiskaal 250kg kanti.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Mode
- Postitusi: 557
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: Honda CRF1000L
- Asukoht: EU
- Tänanud: 180 korda
- Tänatud: 120 korda
- Kontakt:
Re: Trans Euro Trail - TET
ranel kirjutas: ↑13 Juun 2021, 11:02iSlanderEST kirjutas: ↑13 Juun 2021, 10:12Saaremaal on kõigile rasketele kohtadele vaadatud ka alternatiiv. Kui tundub liiga raske (mis ob tegelikult just huvitav), siis vaata lähedal asuvaid teid. Aga midagi kontimurdvat () Saaremaal pole. Uus TETi fail koos Muhu suure muudatuse ja Saaremaa väiksematega, on kohe koge väljas
Saaremaal on alates eelmise suvepaigast tulnud mõni raskem versioon välja või millest jutt? Ise käisin eelmine aasta peale suuri vihmasid seal ja reaalselt oli ainult Muhumaal üks keeruline lõik. Olin Transalpiga, mitas e07 rehvidega, 52l topcase kraami täis, suured alumiiniumkohvrid kraami täis ja telgi varustus kaasas. Ratta täiskaal 250kg kanti.
Saaremaa selle aasta esimene versioon on väljas, kus põhimuudatus oli Leisi ja Panga piirkonnas. Üleeelmine nädal käisime uut lõiku sisse raiumas ja nüüd on GPX Randelile edastatud ja ta juba lisas kõik muudatused ka Eesti faili sisse. Muhu sai kokku üle 100km nüüd, põhjas on mõnus singletrack. Saaremaa kaguosa sai veidi muudetud ja seal muudan veel, kui aega saan Saaremaale minna. Kohalik muuseumi omanik näitas kaardil huvitavaid kohti ja soovitas uurida, aga aega polnud. Saaremaa keskel on plaanis üks suurem pikem pehme lõik sisse panna, aga hetkel jäi see välja, sest keegi oli eratee sildi soole pannud ja alternatiivtee jäi läbisõitmata. Leisi ümbruse tegin ringi kahe maaomaniku pärast ja võtsin niipalju asfaldit välja kui sai. Seal on mõnus liinialune lõik, kust ma twinniga läbi surusin. Husky sai ka seal mudavanni
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
-
- Postitusi: 726
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Guugli striitviu nimes on ju vihje olemas - 'street'
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
oldbanana kirjutas: ↑12 Juun 2021, 14:13Ma olin ka igasugu videote põhjal hull TET huviline ja sai f800gs ostetud lootuses sellega kenasti kulgeda nii TET kui ka maanteel. Aga esimene kord proovides oli see tallinn - paldiski ots ja kui aus olla siis see jäi vist ka viimaseks aega võttis tohutult. Peale paldiski tuuleparki sai normaalset teed pidi edasi sõita, igasugu põlvini liivad sügavad kraavid ja punkrite otsa sõitmine polnud päris mulle, varasem offroad kogemus suht null ja ei julgegi selle suure mammutiga selliseid radu ette võtta. Kindlasti on ka mingi 1200gs rada väga lihtne kui sõita oskad. Käntsa käisin ka mitu korda tuled murdsin ka küljest, seega kui sõita ei oska siis ära metsa roni, üldiselt igasugu metsa ja kruusarajad olid täitsa huvitavad aga need 1% mis polnud ajasid vanduma ja kettasse. Või äkki peaks mingi offroad koolituse läbima, ma miskipärast eeldasin sõita kogu tee läbi mugavalt istudes, oleks võinud vast püsti sõitmist ka proovida aga sellele mõtlesin alles hiljem.
Kui varasem asfaldilt maas kogemus puudub, oled ostnud just f800gs, siis on arusaadav, et see Tln-Paldiski ots ei pruugi olla niisama kulgemine. Enne igat lõiku tasub muidu hinnata oma võimeid ja ise võtta vastu otsus, et kas teha väike ringi või mitte. Samas Paldiskist edasi kuni Pärnuni on suht rahulik kulgemine. Pärnust edasi ida poole ei ole sõitnud aga sealt pidi kuni Valgani ka väga lihtne olema.
Kesk-Eesti kuni Türini(edais ma pole sõitnud) Osa ka suht lihtne kui Männiku ja Tõdva gaasitrassi ujumine välja jätta
Ida suunast võib algajal olla keerulisem Soodlas paar tõusu ja lompi(millest ei pea läbi sõitma) Aga Aegviidust edasi 250km ida poole kuni Aidu karjäärini ka väga lihtne. Peale Karjääri ja Toilat ida poole veel Viivikonna mingi paljukiidetud(loe: rattad upuvad) lõik, kuhu pole ma veel jõudnud aga seda ka pigem raske rattaga esimeseks kogemuseks ei soovitata
Saared: Saaremaa on väga tsill ja rahulik. Hiiumaa metsateed on kõige lahedamad minu arust aga seal on ka veidi liiva, mis eeldab kogemust kui tahad lõbutseda. Saad Paldiskis harjutada =)
Kim-i offroad mammutite koolitus on muidu kiita saanud
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.