koonusfilter

Moderaator: Moded


Teema algataja
vaidar

koonusfilter

Lugemata postitus Postitas vaidar »

kas koonukas teeb midagi mootorile ja palju ta kiirusele juurde annab??
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Ainult filtri vahetusega koonuse vastu saavutad tavalise karburaatormootoriga ratta puhul 3 asja. Otsusta ise, mis neist hea, mis halb on:

1. Mehisem hääl, kuna kuulda on läbi koonusfiltri oluliselt rohkem sellest, mis silindris toimub
2. Rikutud segu, kui sul karpas düüs vahetamata jääb, sest kõik 3 asja käivad alati koos - filtri vahetus, düüsi vahetus, väljalaske vahetus. Kui teha vaid 1 või 2 neist, siis rikud mootori töötasakaalu ja mingi asi kannatab nii või teisiti. Sissepritse puhul on asi teine, kuna targemad kontrollerid oskavad toimetada segu koostisega vastavalt imetava õhu kogusele.
3. Pidev järelvalve, kuna koonusfiltrist pääseb lisaks õhule lihtsamini läbi ka tolm ja muu peeneteraline sodi. Ehk siis tuleb tihedamalt pilku peale visata ja puhastada, õlitada jne.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

StreetMoto kirjutas:
Ehk siis tuleb tihedamalt pilku peale visata ja puhastada, õlitada jne.
See pidavat igapäevaliikluses osalevate "koonuka" kummardajate nõrgim lüli olema : tuunitakse koonusfilter peale ja poole aasta pärast sõidetakse lobeda, tõmbevaba mootoriga.
Andmed pärinevad tuttavalt amatöörautohobiliselt.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

schanzez
Postitusi: 223
Liitunud: 10 Sept 2004, 22:12
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas schanzez »

aa kui ma vahetan koonuse ära kuidas ma siis teada saan millise düüsi ja millise väljalaske pean soetama?

Triip
Postitusi: 104
Liitunud: 29 Mär 2005, 20:21
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Triip »

schanzez kirjutas:
aa kui ma vahetan koonuse ära kuidas ma siis teada saan millise düüsi ja millise väljalaske pean soetama?
Aa sa küsi ema käest.

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

On puhastamisomadused enam-vähem samad, mis ~80ndate nõuka/tsehhi masinate originaalfiltritel?

Teema algataja
vaidar

Lugemata postitus Postitas vaidar »

aga mis siis juhtub kui ma tyysi ära ei vaheta.....
Kasutaja avatar

ivar
Postitusi: 520
Liitunud: 05 Juun 2004, 15:43
Tsikkel: GSXR
Asukoht: Paide

Lugemata postitus Postitas ivar »

siis jääb segu lahjaks.
55577055

SUZUKI GSX-R 1000 K7
Kasutaja avatar

schanzez
Postitusi: 223
Liitunud: 10 Sept 2004, 22:12
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas schanzez »

mis selle koonusfiltri tööpõhimõte on ,kuidas see annab nii palju kw juurde, mis seal sees on?
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

mis selle koonusfiltri tööpõhimõte on ,kuidas see annab nii palju kw juurde, mis seal sees on
Sees on TÜHJUS. Mis võimsuse suurest juurdekasvust siin juttu on? Pea iga sumpsi- ja vabalthingava filtri tootja kodulehelt leiate võimsuskõverad. Kus on see hiiglama suur võimsuse kasv? Seda ei ole. Vabalthingava filtriga saab mootor segu põlemise soodustamiseks rohkem hapnikku kätte. See ongi kogu põhimõte ja heal juhul saab võimsust juurde mõne protsendikese. Pigem on tunda seda selles, et veidi suureneb jõumoment madalatel pööretel. Iseasi on see, et vabalthingav filter on nn "eluagne", mis on tihti müüjate argumendiks (ei pea kogu aeg uut filtrit ostma). Tegelikult on ju asjalugu hoopis selline, et tänu selle filtri tihedamale hooldamisele maksad hooldusvahendite maksumusega tavafilri maksumuse kinni.

Kogu vastus teemale - kui sa ei plaani minna oma apastraadiga ringrajale, kus on oluline iga käiguga kogu pöörete vahemikus (või siis konkreetses väikses vahemikus) maksimaalse momendi kättesaamine, siis on teema "panen oma rattale koonusfiltri" raha raiskamine ja minun arvates mõttetu aretamine.

Mul on endal 2003 aasta Honda Civic ja panin sellele ka koonusfiltri. Mis ma sellega saavutasin? Müdiseva heli kiirendamisel, suurema momendi madalal otsal (VTEC-i mootor on teatavasti selles suhtes eriline, et töötab korralikult vaid piirajaeelses alas) ja pideva peavalu selle filtri puhta hoidmise osas. Suurema vihmaga on sattunud vesi otse silindrisse, kuigi autol on ka tervet mootoriruumi alaosa kattev põhjakaitse paigaldatud. Erilist efekti (a´la nüüd on mul 1,6-ne mootor 1,8-se võimsusega) aga lihtsa filtri vaetusega ei saavuta.

Aga vaadates igasugu tuuninguteemat ja sealset statistikat, siis on muidugi vabalthingav filter üks enim müüdud asjandusi, sest see on võrreldes asise tegevusega odav, lihtne installida ja mõnedel juhtudel algus tõsiseks tuunimiseks. Edu...
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

schanzez
Postitusi: 223
Liitunud: 10 Sept 2004, 22:12
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas schanzez »

kas see õige et
keegi rääkis
et seal mingi spiraal sees ja kuidagi keerukujulislt imeb õhu sisse
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

seal mingi spiraal sees ja kuidagi keerukujulislt imeb õhu sisse
Niipalju, kui mina neid käes olen hoidnud, siis mitte. Võib-olla mingitel kallimatel on. Ei kinnita ega ei lükka ümber. Aga Koonuse loogika on see, et kui selle pinnalaotuseks teed, siis on filtreeriva osa pindala oluliselt suurem tavafiltri omast. Samuti on õhu ligipääs lihtsam ja ei pea läbima enne filtrini jõudmist mingeid keerukaid kanaleid. Seetõttu pääsebki rohkem õhku (ka hapnikkku) samas ajaühikus läbi.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

Ei ole seal sees mingit spiraali...tühjus on.
Muidu tekitab jah õhukeeriseid tänu oma koonuse kujule, kuid see efekt on tõesti minimaalne(vähemalt originaalmootoril, kui on juba teine silinder, karbuss, jne. siis on teine jutt)

Teema algataja
vaidar

Lugemata postitus Postitas vaidar »

yhesõnaga ta ei tee siis aparaati kiiremaks.....
aga mis ma teeksin et ta kiiremini edasi liiguks peale sport sumpa
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Lugemata postitus Postitas Kauri »

On tavakoonused ja nn twisterid.
Twisteri eripära on just selles et filtris sees on spiraalikujuline element mis õhu pöörlema paneb.Märgatavat tulu saavutatakse koonuste puhul üldiselt ainult ülelaade mootorites.Vabalthingavale annab ehk madalama momendi ja mölina kapoti alla(eriti julmalt häälitseb twister)
Kuid meie kliima on nende kasutamiseks ikka suht ebasobiv,liiva ja muud saasta on liiga palju.Ja kui filtri hooldamise unustad siis on mootorile karuteene tehtud.

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

http://www.zone.ee/raivokuusik/masinapa ... karpat.jpg

Mida rahvas sellisest aretusest arvab? :?:
Viimati muutis MotoMell, 15 Okt 2005, 09:48, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

3m
Postitusi: 408
Liitunud: 25 Juul 2005, 16:24
Asukoht: Keila
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas 3m »

N2O kirjutas:
Pilt

Mida rahvas sellisest aretusest arvab? :?:
su toodud aretus ei ole paista.
Aprilia Rs 125 '01-> Aprilia Rs 125 '04-> Z750-> FZ1S-> Tiger 800XC
Kasutaja avatar

schanzez
Postitusi: 223
Liitunud: 10 Sept 2004, 22:12
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas schanzez »

ma kyll seda pilti ei näe, või mis see ka olema peaks?
Kasutaja avatar

xzburnoutzx
Postitusi: 1256
Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn/Dragster
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas xzburnoutzx »

Pilti näete nii, kui vajutate parema klahvi alla selle X peal ning siis properties, sealt copyd selle URL ja siis paned selle adressi neti adrede kohale.
Kasutaja avatar

sander
Postitusi: 380
Liitunud: 23 Apr 2004, 13:42
Tsikkel: Husqvarna

Lugemata postitus Postitas sander »


Teema algataja
vaidar

Lugemata postitus Postitas vaidar »

aga kuidas ma saan siis ilma sport sumpata ta kiiremaks teha ...
aga kas atmile on yldse sport sumpat myygil ja kui on siis pallu maksab ja kas ta mootorit ää ei lõhu w
Kasutaja avatar

saqants
Postitusi: 298
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:02

Lugemata postitus Postitas saqants »

kuidas hooldada koonust ja millal?
Kasutaja avatar

xzburnoutzx
Postitusi: 1256
Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn/Dragster
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas xzburnoutzx »

Iga kuu, võtad lahti...pesed ära ja kastad benaseks või lased seda koonuse õli peale.

Ise panin Tnt Helix Carbon poroloon koonuse peale, ja düüs 93. Bena võtab nii naq ikka 70ccm ja hääl on :wink:
Kasutaja avatar

saqants
Postitusi: 298
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:02

Lugemata postitus Postitas saqants »

aga kaua koonuse töö iga on?
Kasutaja avatar

xzburnoutzx
Postitusi: 1256
Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn/Dragster
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas xzburnoutzx »

saqants kirjutas:
aga kaua koonuse töö iga on?
Kui poroloon koonus siis suht kaua. Kui metall siis suhteliselt vähe.
Kasutaja avatar

minenohh
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Juul 2005, 20:06
Asukoht: Lõuna

Lugemata postitus Postitas minenohh »

sain aru et kui tahad koonust on ka soovitatav düüs ja väljalase ära vahetada. aga mis asi see väljalase üldse on ?? :D
Kasutaja avatar

xzburnoutzx
Postitusi: 1256
Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn/Dragster
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas xzburnoutzx »

minenohh kirjutas:
sain aru et kui tahad koonust on ka soovitatav düüs ja väljalase ära vahetada. aga mis asi see väljalase üldse on ?? :D
Summuti :lol:
Kasutaja avatar

nm5
Postitusi: 468
Liitunud: 27 Sept 2004, 16:21
Asukoht: Räpina

Lugemata postitus Postitas nm5 »

minenohh kirjutas:
sain aru et kui tahad koonust on ka soovitatav düüs ja väljalase ära vahetada. aga mis asi see väljalase üldse on ?? :D
Väljalase on: leegitoru,summuti, resonants(blablabla...ma ei oska seda kirjutada :lol: )kamber (kui on tegemist 2t. masinaga).
Aprilia RST 1000 Futura
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Kui palju peaks düüs olema suurem kui orig.
Kasutaja avatar

xzburnoutzx
Postitusi: 1256
Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn/Dragster
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas xzburnoutzx »

--DogFood-- kirjutas:
Kui palju peaks düüs olema suurem kui orig.
Kui muud tuuningut pole siis 10 võrra.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mopeedid”