koonusfilter
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Ainult filtri vahetusega koonuse vastu saavutad tavalise karburaatormootoriga ratta puhul 3 asja. Otsusta ise, mis neist hea, mis halb on:
1. Mehisem hääl, kuna kuulda on läbi koonusfiltri oluliselt rohkem sellest, mis silindris toimub
2. Rikutud segu, kui sul karpas düüs vahetamata jääb, sest kõik 3 asja käivad alati koos - filtri vahetus, düüsi vahetus, väljalaske vahetus. Kui teha vaid 1 või 2 neist, siis rikud mootori töötasakaalu ja mingi asi kannatab nii või teisiti. Sissepritse puhul on asi teine, kuna targemad kontrollerid oskavad toimetada segu koostisega vastavalt imetava õhu kogusele.
3. Pidev järelvalve, kuna koonusfiltrist pääseb lisaks õhule lihtsamini läbi ka tolm ja muu peeneteraline sodi. Ehk siis tuleb tihedamalt pilku peale visata ja puhastada, õlitada jne.
1. Mehisem hääl, kuna kuulda on läbi koonusfiltri oluliselt rohkem sellest, mis silindris toimub
2. Rikutud segu, kui sul karpas düüs vahetamata jääb, sest kõik 3 asja käivad alati koos - filtri vahetus, düüsi vahetus, väljalaske vahetus. Kui teha vaid 1 või 2 neist, siis rikud mootori töötasakaalu ja mingi asi kannatab nii või teisiti. Sissepritse puhul on asi teine, kuna targemad kontrollerid oskavad toimetada segu koostisega vastavalt imetava õhu kogusele.
3. Pidev järelvalve, kuna koonusfiltrist pääseb lisaks õhule lihtsamini läbi ka tolm ja muu peeneteraline sodi. Ehk siis tuleb tihedamalt pilku peale visata ja puhastada, õlitada jne.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
See pidavat igapäevaliikluses osalevate "koonuka" kummardajate nõrgim lüli olema : tuunitakse koonusfilter peale ja poole aasta pärast sõidetakse lobeda, tõmbevaba mootoriga.StreetMoto kirjutas:Ehk siis tuleb tihedamalt pilku peale visata ja puhastada, õlitada jne.
Andmed pärinevad tuttavalt amatöörautohobiliselt.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Sees on TÜHJUS. Mis võimsuse suurest juurdekasvust siin juttu on? Pea iga sumpsi- ja vabalthingava filtri tootja kodulehelt leiate võimsuskõverad. Kus on see hiiglama suur võimsuse kasv? Seda ei ole. Vabalthingava filtriga saab mootor segu põlemise soodustamiseks rohkem hapnikku kätte. See ongi kogu põhimõte ja heal juhul saab võimsust juurde mõne protsendikese. Pigem on tunda seda selles, et veidi suureneb jõumoment madalatel pööretel. Iseasi on see, et vabalthingav filter on nn "eluagne", mis on tihti müüjate argumendiks (ei pea kogu aeg uut filtrit ostma). Tegelikult on ju asjalugu hoopis selline, et tänu selle filtri tihedamale hooldamisele maksad hooldusvahendite maksumusega tavafilri maksumuse kinni.mis selle koonusfiltri tööpõhimõte on ,kuidas see annab nii palju kw juurde, mis seal sees on
Kogu vastus teemale - kui sa ei plaani minna oma apastraadiga ringrajale, kus on oluline iga käiguga kogu pöörete vahemikus (või siis konkreetses väikses vahemikus) maksimaalse momendi kättesaamine, siis on teema "panen oma rattale koonusfiltri" raha raiskamine ja minun arvates mõttetu aretamine.
Mul on endal 2003 aasta Honda Civic ja panin sellele ka koonusfiltri. Mis ma sellega saavutasin? Müdiseva heli kiirendamisel, suurema momendi madalal otsal (VTEC-i mootor on teatavasti selles suhtes eriline, et töötab korralikult vaid piirajaeelses alas) ja pideva peavalu selle filtri puhta hoidmise osas. Suurema vihmaga on sattunud vesi otse silindrisse, kuigi autol on ka tervet mootoriruumi alaosa kattev põhjakaitse paigaldatud. Erilist efekti (a´la nüüd on mul 1,6-ne mootor 1,8-se võimsusega) aga lihtsa filtri vaetusega ei saavuta.
Aga vaadates igasugu tuuninguteemat ja sealset statistikat, siis on muidugi vabalthingav filter üks enim müüdud asjandusi, sest see on võrreldes asise tegevusega odav, lihtne installida ja mõnedel juhtudel algus tõsiseks tuunimiseks. Edu...
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Niipalju, kui mina neid käes olen hoidnud, siis mitte. Võib-olla mingitel kallimatel on. Ei kinnita ega ei lükka ümber. Aga Koonuse loogika on see, et kui selle pinnalaotuseks teed, siis on filtreeriva osa pindala oluliselt suurem tavafiltri omast. Samuti on õhu ligipääs lihtsam ja ei pea läbima enne filtrini jõudmist mingeid keerukaid kanaleid. Seetõttu pääsebki rohkem õhku (ka hapnikkku) samas ajaühikus läbi.seal mingi spiraal sees ja kuidagi keerukujulislt imeb õhu sisse
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
- Asukoht: Laagri
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
On tavakoonused ja nn twisterid.
Twisteri eripära on just selles et filtris sees on spiraalikujuline element mis õhu pöörlema paneb.Märgatavat tulu saavutatakse koonuste puhul üldiselt ainult ülelaade mootorites.Vabalthingavale annab ehk madalama momendi ja mölina kapoti alla(eriti julmalt häälitseb twister)
Kuid meie kliima on nende kasutamiseks ikka suht ebasobiv,liiva ja muud saasta on liiga palju.Ja kui filtri hooldamise unustad siis on mootorile karuteene tehtud.
Twisteri eripära on just selles et filtris sees on spiraalikujuline element mis õhu pöörlema paneb.Märgatavat tulu saavutatakse koonuste puhul üldiselt ainult ülelaade mootorites.Vabalthingavale annab ehk madalama momendi ja mölina kapoti alla(eriti julmalt häälitseb twister)
Kuid meie kliima on nende kasutamiseks ikka suht ebasobiv,liiva ja muud saasta on liiga palju.Ja kui filtri hooldamise unustad siis on mootorile karuteene tehtud.
-
- Postitusi: 1256
- Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
- Asukoht: Tallinn/Dragster
- Kontakt:
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1256
- Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
- Asukoht: Tallinn/Dragster
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1256
- Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
- Asukoht: Tallinn/Dragster
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1256
- Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
- Asukoht: Tallinn/Dragster
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1256
- Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
- Asukoht: Tallinn/Dragster
- Kontakt:
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.