Riga Delta V 50 käigukasti jupid

Moderaator: Moded


Teema algataja
merehunt99
Postitusi: 3
Liitunud: 27 Sept 2021, 09:45
Tänanud: 1 kord

Riga Delta V 50 käigukasti jupid

Lugemata postitus Postitas merehunt99 »

Tervist!

Kindlasti on siin neid, kel aastakümnete pikkune kogemus Vairase V 50 mootoritega.
Leidsin kuurist üpris viisaka välimusega Delta, millel V 50 mootor, siis käsikäiguvahetusega.
Korra proovisin, käima läks. Käike vahetas suvalt, viskas käike välja, sidur ei lahutanud mitte alati kui vaja.

Kindlasti on vaja see mootor lahti võtta ja üle kontrollida, aga kas keegi teab kui identne Vairase V 50 mootor on Minarelli am 6-ga? Kas Minarelli juppe annab tagavaraosadena kasutada? Või kui nt on vaja sees laagreid vahetada, siis peab mõõdu järgi uusi otsima (mitte ei saa mudeli nime järgi seda teha)? Sest originaal V 50 juppe pole kusagil näinud enam.




morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Riga Delta V 50 käigukasti jupid

Lugemata postitus Postitas morse »

Põnev projekt. Pane pilte ka palun :)
Ma konkreetset mootorit ei tunne. Aga ühe sellise olen lapsena kehva sõiduoskusega sarnase tulemuseni viiinud, et käsikäike hakkas välja loopima.

Laagreid on ilmselt väga lihtne mõõdu järgi osta (eeldusel, et eelnevalt moto laiali kisud).


Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Riga Delta V 50 käigukasti jupid

Lugemata postitus Postitas Lembit »

Minarelli'ga ei ole V-50 mootoril muud ühist, kui see, et mõlemad on kahetaktilised mootorid alla 50 cc. Heal juhul saad mõnda samas mõõdus polti kasutada.
Käsikäikude probleemid olid V-50'l enamasti mehhaanilised. See keeratava käepideme sees olev aretis on väga suurte loksudega, trossid venivad nagu kummipaelad ja seda, et esimene käik püsiks sees ilma käepidet pidevalt esimese käigu asendisse väänamata, ei juhtu sellel käsikäikudega aretisel ka tutikate komponentidega parimatel päevadel.
Põhimõtteliselt on võimalik käigutrossist reguleerida välja nii situatsioon, kus koguaeg on sees esimene käik, kui ka see, et koguaeg on teine. Ideaalne asend oli siis, kui neutraali asendis reguleerida täpselt kahe "kõriseva" asendi vahele. Kui siis esimest jõuga sees hoides ei jõnksuta ja teine ka mitte, pole mõtet korpust poolitada.


ott1
Postitusi: 12
Liitunud: 21 Mär 2021, 10:13
Tsikkel: VN800 Classic
Tänatud: 3 korda

Re: Riga Delta V 50 käigukasti jupid

Lugemata postitus Postitas ott1 »

Hei
Kunagi omanud sellist käsikäikudega isendit ja käikude välja loopimise vastu aitas kui käigukasti sellel hammasrattal, mille külge läheb kahvel käiata hambad natuke sissepoole koonusesse. Ning vastavalt siis ka teise poole omadel.
Tänapäeval peaks rellakaga seda suht lihtne teha olema. Me polnud sel ajal rellakat näinudki ning pidime lõikeketta tava käia külge pookima ning niimoodi hammakat näpu vahle hoides hakkama saama.
Mingiks ajaks aitas niikaua kui uuesti ära kulusid


Teema algataja
merehunt99
Postitusi: 3
Liitunud: 27 Sept 2021, 09:45
Tänanud: 1 kord

Re: Riga Delta V 50 käigukasti jupid

Lugemata postitus Postitas merehunt99 »

morse kirjutas: 29 Sept 2021, 13:08

Põnev projekt. Pane pilte ka palun :)
Ma konkreetset mootorit ei tunne. Aga ühe sellise olen lapsena kehva sõiduoskusega sarnase tulemuseni viiinud, et käsikäike hakkas välja loopima.

Laagreid on ilmselt väga lihtne mõõdu järgi osta (eeldusel, et eelnevalt moto laiali kisud).

Kui projektiks nimetada, siis ikka on pilte ka vaja :)
Peab veidi aega võtma mootori lahti võtmiseks. Kindlasti on huvitav, mis seal näha on.
Kui läbisõit 1200 km õige on (keegi kerinud pole :lol: ), siis võiks muud osad veel ok olla.
Sidur ja käigud põhilised kahtlusalused.

ps Kusagilt peaks ka kastoorõli hiljem hankima, et sõidurõõm täielik oleks :D

Üldvaade
Üldvaade
Läbisõit
Läbisõit
Põgus olukorra kontroll
Põgus olukorra kontroll

Teema algataja
merehunt99
Postitusi: 3
Liitunud: 27 Sept 2021, 09:45
Tänanud: 1 kord

Re: Riga Delta V 50 käigukasti jupid

Lugemata postitus Postitas merehunt99 »

ott1 kirjutas: 29 Sept 2021, 14:08

Hei
Kunagi omanud sellist käsikäikudega isendit ja käikude välja loopimise vastu aitas kui käigukasti sellel hammasrattal, mille külge läheb kahvel käiata hambad natuke sissepoole koonusesse. Ning vastavalt siis ka teise poole omadel.
Tänapäeval peaks rellakaga seda suht lihtne teha olema. Me polnud sel ajal rellakat näinudki ning pidime lõikeketta tava käia külge pookima ning niimoodi hammakat näpu vahle hoides hakkama saama.
Mingiks ajaks aitas niikaua kui uuesti ära kulusid

Aitäh, see nipp võib väga abiks olla. Kui selline asi varasemalt ennast tõestanud.
Lahti võttes saab näha, aga võibolla on lõtkude vastu mõni õige paksusega seib vaja vahele panna ka lisaks (nii YouTube videod näitavad).

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Riga Delta V 50 käigukasti jupid

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Varuosadest: Tänaseks natuke liiga hilja (eile oli), aga 2x aastas korraldab Unic-moto Tagadil "Restauraatorite päeva" - seal müüakse igasuguste nõukaaegsete liikurite kola.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Riga Delta V 50 käigukasti jupid

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Selle aparaadi varuosi on teoorias saada Põlvast RH Autoosadest.
Miks teoorias? Aga seepärast, et tänapäeval teevad mingeid osasid millestki ja kuidagi miljon kooperatiivi üle endise liidu.
Kvaliteediga oli juba tehasest väljunud uuel mopeedil probleeme ja eks võib ette kujutada praegust kvaliteeti.
Näiteks ei töötanud need käsikäikudega asjad juba uuena ja hammasrattad olid tehnoloogilise tootmisveaga kus nad läksid karastusvedelikku serviti, mille tulemusel pool hammasratast oli täiesti pehme ja teine pool üle karastunud.
Käsikäikude süsteem on maha tehtud Saksa toodangult ja kui seal asi toimis, siis venelased ei saanud hakkama.
Juba lenksu läbimõõt on liiga peen et sinna ümber kerida nii jäika käiguvahetustrossi.
See pulk millest sidurilink kinni hoiab on ka poole peenem kui sidurilingi vahe.
Selle saab väga hästi tööle, kui kasutada kaasaegset pehmet trossi, teha see pulk ühest otsast sama jäme kui sidurilingi vahe ja keerata ümber lenksu 2mm plekist rõngas.
Parim lahendus oli aga vene ajal Iz Planeta sossklapi link.
Kui esimest vaja hoidsid näpuga linki ja kui polnud lasid lahti ning nii sai küll krossi sõidetud, kuna jalakäikudega keegi sõita ei tahtnud sest lingi käik oli meeletult pikk et esimest pannes võis selle maasse kinni jätta ja murda.
Sidurikettaid aga ei maksa mingi raha eest osta vaid ise teha tekstoliidist ja kolviks kasutada miskit kaasaegsemat kus rõngad on terasest ja kitsad.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mopeedid”