UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Lugemata postitus Postitas simp »

lihtsalt huvitab:
on keegi seda ka proovinud?
on tõesti parem olnud võrreldes kellegi teise rattaga kes on sõitnud rahulikult sisse?

asdf123
Postitusi: 146
Liitunud: 21 Juun 2005, 01:34

Lugemata postitus Postitas asdf123 »

simp kirjutas:
lihtsalt huvitab:
on keegi seda ka proovinud?
on tõesti parem olnud võrreldes kellegi teise rattaga kes on sõitnud rahulikult sisse?
Ma proovisin ja tuli kasuks :D
Kasutaja avatar

Karupoiss
Postitusi: 301
Liitunud: 12 Apr 2006, 09:30
Tsikkel: Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Karupoiss »

Tegin samuti nii ja usun, et on hea. Siiski ei andnud kohe esimesel kilomeetril põhjagaasi - võtsin pisut Veldi nõuandeid kuulda...
Kawasaki Z-fighter

Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!

RKsilver
Postitusi: 454
Liitunud: 16 Mai 2006, 07:55
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas RKsilver »

eks rolleriga järgmisel kolvi ja rõngaste vahetusel saan proovida/p*rsse keerata :roll:
Emal oli kolm poega, kaks olid normaalsed ja kolmas oli elektroonik :)
Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Küsimus ei ole proovimises või persse keeramises...
Eelpool mainitud sissesõit ongi ainuke lahendus kui tahad mootorist võimalikult palju kätte saada.

Roth

Lugemata postitus Postitas Roth »

tõsi mis tõsi. paljude vigade algus on vähese gaasi viga :wink:
Kasutaja avatar

Aerox70
Postitusi: 180
Liitunud: 09 Apr 2005, 21:48
Asukoht: Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Aerox70 »

forseeritud 2t kokku joosta ei või ?
Kasutaja avatar

terall
Postitusi: 177
Liitunud: 21 Mai 2006, 12:40
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas terall »

Karupoiss kirjutas:
Tegin samuti nii ja usun, et on hea. Siiski ei andnud kohe esimesel kilomeetril põhjagaasi - võtsin pisut Veldi nõuandeid kuulda...
Äkki valgustad mind kui ka teisi Veldi nõuannetega? :wink:
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Lugemata postitus Postitas simp »

Nigga kirjutas:
Küsimus ei ole proovimises või persse keeramises...
Eelpool mainitud sissesõit ongi ainuke lahendus kui tahad mootorist võimalikult palju kätte saada.
ja kas sama lugu on nii 2t kui 4t?
sest sealt lehelt ma midagi sellekohta küll välja ei lugenud...

errorcode12
Postitusi: 168
Liitunud: 20 Juun 2006, 20:41
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas errorcode12 »

Suht lehe alguses:

Although the examples shown here are motorcycle engines,
these principles apply to all 4 stroke engines:
Kasutaja avatar

karujänes
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Veebr 2004, 19:31
Asukoht: Täna siin, homme seal... ;-)

taasleitud vana

Lugemata postitus Postitas karujänes »

ikka ja jälle juhtub, et uus on lihtsalt taasleitud vana... ;)
siin mõned kommentaarid, mis antud teemal juba varem läbi käinud:

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=1647

Kuna vähemalt minu ümbruskonnas pole just liiga palju inimesi, kes iga päev tutikaid masinaid poest välja veeretaksid, siis IRL katsetamise võimalust ei ole ka väga palju olnud. Kuid sellegipoolest...

Hea sõbra mõned aastad tagasi ostetud Mazda 323 F sai väga rangelt kirjeldatud meetodi järgi sisse sõidetud. Elik siis esimesed 500 km ainult pelk sissesõit + õlivahetused (nb! mineraalõliga), järgmised 2000 km igapäevast sõitu koos tavalisest natuke suurema tähelepanuga mootorile & käiguvahetusele. Sealt edasi tavaline sõit, nii nagu autot kasutatakse igapäevaselt, elik käima ja minek. Umbes 8-10 tuh. km läbisõidu juures hakkas mootor ilmutama antud masina kohta üsna ebatavaliselt head minekut, ühtlast tõmmet alates väga madalatest pööretest (jaapanlane!) ja ... märgatavat kütusekulu langust.
Praegu, tagantjärele mõeldes, oleks pidanud just siis selle masina Dynos ära testima. Kahjuks jäi see tegemata, sest sõber sõitis pikemaks ajaks ära teisele kontinendile ja pidi ka antud auto maha müüma. Millegipärast on mul tunne, et selle masina praegune omanik tunneb rõõmu tõeliselt hästi käivast ja ökonoomsest mootorist... Mõnusat nautimist talle igatahes! :)

Ja hr Credo! Kui juhtud seda postitust lugema - võiksid uurida Küpsise käekäigu kohta ;) Lootuses, et sul temaga õlivahetused soovitatud aegadel tehtud said, peaks ka see masin praegu kindlasti juba tippvormis olema! :D

Mõnusat küljelibistamist kõigile!

Cheers,
KJ 8)
The truth is somewhere out there!
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Nigga kirjutas:
Küsimus ei ole proovimises või persse keeramises...
Eelpool mainitud sissesõit ongi ainuke lahendus kui tahad mootorist võimalikult palju kätte saada.
Ilmselt on siiski erinevaid situatsioone. Mina ei julgeks oma mätta otsast vaadatuna ka seda kunagi racerx poolt ülestähendatud lähenemist vaidlustada :
Et ei tekiks lisaküsimusi:

Sissesõit Wiseco kolviga.
Mina olen alljärgevalt toiminud ja pole kunagi ühtegi Wisecot lõhkunud.

Paned käima, lased kohapeal praktiliselt tühikäigul või väikse pöördega tiksuda kuni mootor soe. ( katsud radikat, et on vesi ikka nii, et kätt peal ei hoida enam eriti ei kannata PS! ettevaatust sepakätega mehed, ärge minge liiale Laughing )

Siis lased maha jahtuda, täiesti nulli. Kordad protseduuri.

Siis lähed kuskile põristad rahulikult mingi kaks korda viisteist minti, tühjalt ei tuurita. Mõlemad korrad lased mootoril maha jahtuda enne kui uuesti sõitnma lähed.
Ja siis on valmis. Ready to win Smile ( ktm mehed ütlevad ready to race, honda mehed ready to win Smile Teadmiseks Smile )
Suzuki GSX 750 Inazuma

zwanes

Lugemata postitus Postitas zwanes »

Maitea nüüd. Natuke kahtlane teooria minu arust. Eriti seda kolbe võrdlevat "illustreerivat" pilti vaadates. Et siis nii sisse sõites saad sellise puhta kolvi, kui silindri maha krutid? Mina olen nii puhast kolbi ainult õlipaberist välja võttes näinud, aga teisalt, ma ei ole ka ühtegi mootorit nii sisse sõitnud :)

Kõlab nagu teleturu imetabase toote tutvustus: "ja see pole veel kõik! Niimoodi mootorit sisse sõites saad ka blablabla..." :)

Miks peaks tootja soovitama sisse sõitmist sellisel moel, mis mootori p*rse keerab ja tootja maine alla kisub?

eitea, eiusu, andke andeks
Kasutaja avatar

Karupoiss
Postitusi: 301
Liitunud: 12 Apr 2006, 09:30
Tsikkel: Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Karupoiss »

terall kirjutas:
Karupoiss kirjutas:
Tegin samuti nii ja usun, et on hea. Siiski ei andnud kohe esimesel kilomeetril põhjagaasi - võtsin pisut Veldi nõuandeid kuulda...
Äkki valgustad mind kui ka teisi Veldi nõuannetega? :wink:
Velt soovitas mul u 200 km sõita sujuvalt, et liikuvad osad (a la käigukast) ilusasti töösse ja õlitatud saaks, ning seejärel võiks hakata sõitma enam-vähem nii, nagu ka Motoman soovitab - mõned käigud peeneks ja siis mahapidurdus, seejärel uuesti sama süsteem jne. Point on sellel kiirus üles, kiirus maha sõidul see, et tekiks ringraja analoog. Nimelt selline sissesõit ju otse ringrajalt pärinebki.
Kawasaki Z-fighter

Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Lugemata postitus Postitas simp »

errorcode12 kirjutas:
Suht lehe alguses:

Although the examples shown here are motorcycle engines,
these principles apply to all 4 stroke engines:
aga seal ei ole kirjas et 2t-l midagi perse keeraks or smth...
seal lihtsalt pole käsitletud 2t rattaid...
või sain mina millestgi valesti aru?
Kasutaja avatar

karujänes
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Veebr 2004, 19:31
Asukoht: Täna siin, homme seal... ;-)

Lugemata postitus Postitas karujänes »

simp kirjutas:
errorcode12 kirjutas:
Suht lehe alguses:
Although the examples shown here are motorcycle engines,
these principles apply to all 4 stroke engines:
aga seal ei ole kirjas et 2t-l midagi perse keeraks or smth...
seal lihtsalt pole käsitletud 2t rattaid...
või sain mina millestgi valesti aru?
no vot. kui sa nüüd hoolikalt loed seda Motomani teooriat, siis leiad, et üks põhiline asi, mida ta tahab (mootorit sisse sõites) vältida, on 4-taktilise mootori õlis emulgeerunud alumiiniumiosakeste ladestumine silindriseintele.

kui sul on juhtumisi olemas märja karteriga 2-taktiline :wink:, siis selle puhul kehtivad teoreetiliselt täpselt samad põhimõtted... see on siis see osa, mis puudutab õli ja selle vahetamise vajadust sissesõidu perioodil.

samuti kolvirõngaste täpseks soveldamiseks sissesõidul - oleks vaja kasutada nii kiirendamise ajal põlemiskambris tekkivat rõhku, kui mootorpidurdusel sealsamas kolvi peal tekkivat hõrendust... millest esimene on ka 2-taktilisel kindlasti enam kui olemas... kuid 2-taktilise ehituspõhimõttest tulenevalt selles hõrenduse jõus mina isiklikult ei ole sugugi kindel... seega tubli osa (mainit' teooria kohaselt) kolvirõngaste sissetöötamiseks vajalikust jõust on kah justkui olemata...

siit ehk koorusidki välja vastused küsimusele, miks antud teooria looja seda nimelt vaid 4-taktilistel töötavat väidab. parandatagu mind, kui olen valesti aru saanud.


cheers,
KJ 8)
The truth is somewhere out there!

Hanz

sissesõit

Lugemata postitus Postitas Hanz »

Põhimõtteliselt sain aru siis lõpuks nii,et lasen masinal niikaua käija kui mootor kuumaks läheb ning seejärel jahutan mootori maha ning sõidan 100-200km rahulikult ning siiis alles nagu motomees soovitas?


Või mis te arvate kas teha kohe need kiirendused?
Ja seejärel sõita rahulikult.

kr0om
Postitusi: 205
Liitunud: 24 Apr 2006, 16:58

Lugemata postitus Postitas kr0om »

8)
Viimati muutis kr0om, 15 Mär 2007, 22:05, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

sõitsime ka Risto Klauseniga oma rinkatsiklid sama moodi sisse nagu juhendatud ja väga hea sai.
Ning justnimelt see esimene 40-50km on ülitähtis, et võimalikult dünaamiliselt saaks sõidetud. Ning ainus koht kus seda teha turvaliselt, on ringrada.

oma_jope
Postitusi: 177
Liitunud: 27 Mai 2006, 14:59
Asukoht: Here, There And Everywhere

Lugemata postitus Postitas oma_jope »

simp kirjutas:
errorcode12 kirjutas:
Suht lehe alguses:

Although the examples shown here are motorcycle engines,
these principles apply to all 4 stroke engines:
aga seal ei ole kirjas et 2t-l midagi perse keeraks or smth...
seal lihtsalt pole käsitletud 2t rattaid...
või sain mina millestgi valesti aru?
ostsin just uue kettsae, juhtus olema 2-taktiline :) ja juhendis pole poolt sõnagi sellest, et oleks vaja teda kuidagi tasakesi sisse töötada või alguses rohkem seguõli panna vms. Juhend ütleb, et alguses tuleks lasta käia suurtel pööretel ja ilma koormuseta. Vist 1/3 paaki kui õigesti aru sain. Edasi võib valu anda. (See käis nüüd Stihli kohta. 4 a tagasi Partneri juhendis oli küll soovitus alguses vaikselt töriseda lasta ja rohkem õli panna. Aga Partner ongi üks õnnetus mitte asjalik töövahend.)
Kasutaja avatar

aimar12
Postitusi: 183
Liitunud: 25 Apr 2004, 23:18
Asukoht: TLN-RKV
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas aimar12 »

Vana teema küll. Aga küsimus ,et millist autoõli siis peab sisse valama?
Nagu aru saan , ei soovitata tehase õli mitte mingil juhul sissesõiduks.


kana

Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!

Lugemata postitus Postitas kana »

Võsalõikuril peenikene mootor, manuaalist lugesin, et peaks hoidma ja mitte max tuuridel töötama algul. Kus mul sain, vaja oli lõigata. Tegin sellist tempot ja pöördeid nagu vaja oli. Paaritunnise töö tagant sai pausi. Eks hooldus näitab, kuivõrd mootor järgi jõudis.

Viimati muutis kana, 21 Nov 2008, 18:49, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

pyramiid
Postitusi: 1042
Liitunud: 27 Mär 2008, 09:57
Tsikkel: Ducati Multistrada 620
Tänanud: 6 korda

Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!

Lugemata postitus Postitas pyramiid »

:?

Viimati muutis pyramiid, 02 Nov 2008, 12:54, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!

Lugemata postitus Postitas scryth »

yanksel kirjutas:

Sai lihtsalt töötatud sellise tempo ja pööretega, nagu vaja oli, kuna muud varianti ei olnud...

Mulle on 2 erinevat saagide ja lõikurite müüjat rõhutanud, et töötamiseks kasutada ainult täispöördeid, kuna nende mootorite jahutus sõltub otseselt kasutatavatest pööretest. Pooltel pööretel töötades on jahutus oluliselt kehvem ja see on kõige kiirem moodus mootor üle kuumutada.

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!

Lugemata postitus Postitas matti »

Uue ratta omanikule soovitaks isegi RUN IT HARD versiooni, kuid ülekuumeneda ei tohiks lasta pillil, sealhulgas kontrollida kogu sissesõidu vältel seda kas jahutus ikka toimib ja kas õli ikka saab peale, paar korda kolb silindri kinni paisub siis mingist ulmelisest lisaminekust võid näha ainult unenägusi.

Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 356
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!

Lugemata postitus Postitas allan777 »

mul on õnnestunud üks ratas niimoodi kotti peenestada, vist :P
ma küll müüsin ta maha lõpuks(läbisõit 1600 km, 2007 R1), mingi klobin tekkis mootorisse. ju ma siis tegin midagi valesti. järgisin kah soovitust, et "run it hard". no ma siin runnisin hardi, tln-pärnu sujuvalt ja siis rinkale. jne. ja siis mingi hetk tekkisid kummalised hääled mootorisse. kuna hea hinnaga oli käes siis ei hakanud süvenema ja läks hea hinnaga ka müüki. ei teagi mis seal juhtus.

BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.
Kasutaja avatar

Teema algataja
madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!

Lugemata postitus Postitas madone »

Mis ma oskan öelda, tubli oled siis... :roll: uuest omanikust kahju.

Aga üldiselt selle vana teema jätkuks, et ärge nüüd paaniliselt õhinasse sattuge. Sissesõitu teha nii nagu tehas ette näeb ei ole üldse mitte paha - tihtipeale ei tasugi ennast tehase insenärist targemaks pidada :idea:

Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

Küsiks pigem nii, et keegi siin väitis, et rinka masin sai tunduvalt parem kohe peenestama hakates, mingi dünaamiline sissesõit vms.... Et mille alusel see väide tuleneb? Kas kõrval oli normaalse sissesõidu saanud täpselt sama marki masin et oli kohe võrdlusmoment olemas? Suutsid võrreldes normaalse sissesõidu saanud masinaga sõita parema ringiaja?

Kui eesmärk ikka mootorit hoida ning et ta ikka kestaks, siis sissesõit vastavalt tehase juhisele. Minuarust natuke irooniline, et rinkamehed räägivad sissesõidust, nagu seal ühte komplektset mootorit mitu aastat kasutataks...

zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)
Kasutaja avatar

Teema algataja
madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!

Lugemata postitus Postitas madone »

Kule see on liiga vana teema, et siia mingit vastust loota :D Ma siin lihtsalt "aktiveerusin" kevade tulekuga ja sattusin peale kuidas miski miki siin mootori kotti lasi, seega kirjutasin juurde, et ärge nüüd väga rabelema hakake ning kui ei tunne asjas end kindlalt siis tehke nagu manualis.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”