Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Mait.V kirjutas: 24 Apr 2022, 01:30
Liiga palju inimesi on minu käest küsinud (pean silmas meesterahvaid) et kuidas autol ratast alt ära võetakse. Naine ei pea oskama ratast autolt ära võtta minuarust. Nad on teistmoodi targad :)
Ilmselt mul vanaisa kirus sauna taga meie põlvkonda samamoodi, no on pehmod tekkinud, ei oska hobust ette rakendada :mrgreen:


Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Selle lõunaaja pidamisega pole mõtet juuksekarva lõhki ajada.Kes teeb suitsu,kes joob kohvi,kelle keskmiselt viletsam põis.Rekkamehed nt.peavad peale 4,5h pausi tegema.Kes paneb käpa südamele ja väidab et rapsib 8h järjest tööandja heaks ilma korrakski hinge tõmbamata.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas claw »

will111 kirjutas: 23 Apr 2022, 23:29
Kuskohas see ametlik tööaeg 9h on, ja lausa töölepingus nii kirjas ka veel? Tund aega päevas on siis inimene SUNNITUD töölepingu järgi lõunal käima või? :D Mis

Enamus tavatundidega töötajaid, keda ma tean, töötavad justnimelt 8-17 või 8-16.30 vms. Töölepingus on kirjas, mis ajavahemikus sul lõuna on ja kui pikk. See, kui sa ilma lõunata teed, käib ainult kokkuleppel ülemusega.

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas hmm »

Loen ja loen ning ega arvamustel lõppu ju pole - ühist tõede ammugi. Mina olen ka tegija ning pole kuhugi kadunud. Nüüd millises valdkonnas tegija - see pole teemaks.
Kellele ema, kellele tütar - rohkem edasi ei paku ;)

Töötingimused, tasu, asukoht ja tööülesannete selgus on n.ö. baas. Need peavad olema piisavalt tasemel selles piirkonnas, kus tegutsemist pakutakse. Üldjuhul ju on ka. No jah, see +/- paarsada € töötasus - so what, titimiti. Sellega saab püüda n.ö. uusi isikuid tööturule sisenejaid, kes lõpetanud mingi tehnikumi.

Nendest edasi e. "meistreid/tegijad" püüda, jääb baastingimustest väheseks - nemad otsivad väljakutseid.
Ülihead meistrimehed on oma väljakutsed juba rakendanud neile sobivates töökodades ja kindlasti liigub info meistrite vahel teiste töökodades toimuvast - nemad töökuulutusi üldjuhul ei vaata, vaid valivad ise kus võileivale vorsi/singi saavad. Nende enda juurde saamiseks tuleb lihtsalt suhelda ja neis huvi tekitada - not easy job ja pigem töökoja omaniku karismas asi.

Keskmiseks meistrimehed, e. kellel võti käes püsib ning pole veel tugevate meistrite poolehoidu/vaatevälja sattunud - nemad otsivad ikkagi endale mugavat töökohta. On see siis seotud elukohaga, harrastustega jne.

Algajad - loterii, kes kus jne. Võiks öelda, et vaatavad kõrgeima tasuga töökoja ja siis hakkavad järgmist maad kuulama. Kui hea meistri käealla ei satu, siis lõpetab autoremondi töökojas õli ja rehvivahetajana.

Ma tahaks öelda nii, et kui ollakse sisenenud meistrimehe otsingutes juba töökuulutuse rubriigi tasemele, siis ülihäid meistrimehi ei otsita. Tavalise töökuulutusega on võrgu silmus nii suur, et sobilik kala võrku ei jää, või on silmus nii pisike, et korjad adru.

Keskmiste oskustega meistrimeest huvitab pigem töökoja feim ja töökultuur + kuidas tööandja soosib meistri harrastusi, need saavad määravaks, kui baas asjad on juba korras (peavad olema).
Olgem ausad, et kui meistrimehele on vaja rõhutada tema tööaega... (kuigi see on lepingus kirjas), siis on töökojas asjad kehvad (nt usaldsega), või "meistrimees" ei küüni algajast edasi.
Nüüd on ka neid meistrimehi, kes on saanud kahjuks korralikult kõrvetada - oskused on tasemel, kuid eelmiste töökohtadel oldu on murdnud töötahte ning ka usu endasse. Nende suhtes on ülioluline ettevõttesse sisenemise poliitika ja töökultuur + sidumine selle ka harrastusega.

Veelkord - kunagi ei ole "tegijad" kadunud ning noorus on alati hukas, sest nad mõtlevad nii nagu vanemad on neid kujundanud/arendanud.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

"täpselt sellisel ajal on ettevõte avatud ja kliendid võivad tulla. Koju ju ometi ei lähe vahepeal lõuna ajal ja sisuliselt oled ikka nagu tööl"

Turist, näed paistab, et siit saab lahknevus alguse. Ma ei mäleta enam hästi neid aegu kui töötasin sellisel positsioonil, kus "kliendid tulid" ja mulle suurte nukrate silmadega otsa vaatasid, et anna seda või tee toda. Sellest on pea 20a möödas. Ehk et ilmselt oleme teinud/teeme tööd väga erinevat tüüpi positsioonidel ja ettevõtetes. Kuigi - minumeelest mehaanik ei kuulu ka nende ametite hulka, kus sa pead klienti vastu võtma või ise kliendile töid "üle andma" ehk lahti olemine justkui ei puuduta väga otseselt mehaaniku tööaega.
Nendest aegadest, kus sai tööl oldud klientide käimise ajal mäletan samas, et see oli alati nö. graafikuga töö ning mõni päev sai tehtud 12h ja teised päevad nädalas olid jällegi full off. Nädalas kokku tuli ikka 40h tööd, märkisin omale kohale laekumise aja ning leebet tõmbamise aja ning asi ants.

kui tööandja üritab kirjutada sulle töölepingusse sisse mingi tunni ajase fix "lõuna aja" siis mõistlik oleks lasta selline tööleping enne alla kirjutamist ümber teha ja kirjutada sinna, et tööaeg on 8h päevas ja et näiteks lõunal võib soovi korral käia vot sellises ajavahemikus. kui sa seda ei tee siis vabandust aga oled ise loll! sel juhul pead arvestama, et oled lasknud oma tööpäeva ise ja vabatahtlikult tunni võrra pikemaks kirjutada ja peadki tõepoolest edaspidi hakkama iga kord eraldi ja spetsiaalselt ülemusega kokku leppima "varem lahkumist" kui tahad näiteks lõuna ära jätta, et tööpäeva lõpus kuskile minna jne...kuigi tegelikult oled sa ilusti kõik oma 8 töötundi täis teinud ja võiksid sirge seljaga uksest välja astuda.

kui nüüd tööpäeva pikkusest ja töötundidest veel edasi rääkida siis näiteks tallinnas töötajatel lisanduvad igale tööpäevale enamasti veel arvestatavad sõidutunnid ja pole üldse ebatavaline, et neid tuleb päevas oma poolteist tundi kokku. kui oled omale lasknud kirjutada lepingusse 9h tööaja ning lisaks sellele sõidad poolteist tundi kohale/ära ja pool tundi kulub niisama toimetamistele seoses selle kohalesõiduga siis igast oma päevast kulutad reaalselt 11h tööle/tööl - töölesõit ei ole vaba aeg ja ei ole sellena kasutatav. kes natuke arvutada oskab, see saab ilmselt ka suht kiirelt aru, et miks siis inimesed eelistavad igasuguseid teistlaadi ameteid, kus saab näiteks kodust tööd teha või hästi paindlikku graafikut kasutada (et mitte veeta poolteist tundi ummikutes). või et miks on ka sellised asjad nagu töökoha asukoht teinekord väga oluline. mõne teise jaoks muidugi jälle elu ongi nii igav ja tüütu, et ta veedab hea meelega võimalikult suure osa päevast ära tööl, autos kükitades, teeb tasuta ja hea meelega ületunde jne
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Turist »

will111 kirjutas: 24 Apr 2022, 16:27
"täpselt sellisel ajal on ettevõte avatud ja kliendid võivad tulla. Koju ju ometi ei lähe vahepeal lõuna ajal ja sisuliselt oled ikka nagu tööl"

Turist, näed paistab, et siit saab lahknevus alguse. Ma ei mäleta enam hästi neid aegu kui töötasin sellisel positsioonil, kus "kliendid tulid" ja mulle suurte nukrate silmadega otsa vaatasid, et anna seda või tee toda. Sellest on pea 20a möödas. Ehk et ilmselt oleme teinud/teeme tööd väga erinevat tüüpi positsioonidel ja ettevõtetes. Kuigi - minumeelest mehaanik ei kuulu ka nende ametite hulka, kus sa pead klienti vastu võtma või ise kliendile töid "üle andma" ehk lahti olemine justkui ei puuduta väga otseselt mehaaniku tööaega.
Ma isiklikult ei ole kunagi sellisel töökohal töötanud, kus oleks olnud vaja kellast kellani võimalike klientide saabumisega tegeleda, aga lihtsalt rääkisin seda, mida kogemuse põhjal tean ja olen näinud. Kas see just peab nii olema, on teine teema, aga reaalselt olen remonditeenust pakkuvates kohtades vahel ikka näinud, et leti taga istuv teenindaja läheb sõidukit kliendile üle andes mehaaniku juurde midagi täpsustuseks üle küsima vms, igatahes toimub mingi suhtlus, mis ei saaks toimuda kui mehaanik juba läinud oleks.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Seda kindlasti, aga nähtavasti ei pea mehaaniku tööaeg ka just 100% ulatuses kattuma uksele kirjutatud nö. lahtiolekuajaga. Kui just mehaanik ise ei ole ka poole kohaga klienditeenindaja.
Eks kontoritööl ole samamoodi vaja mingite inimestega mingeid asju päeva jooksul arutada, küsida, koosolekutel osaleda. Aga see pole kunagi tähendanud, et kõik peaksid tingimata minutipealt samal hetkel uksest sisse astuma ning samaaegselt uksest välja astuma. See ongi see müstiline paindlikkus, mida suuremal osal tööandjatel on täiesti võimaliku tegelikult pakkuda ja võimaldada...aga nii mõnedki ei taha seda teha lihtsalt põhimõtteliselt. (ei vihja mitte kuidagi siin streetmotole)

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Head meest otsidki kaua, kõik ja igalpool otsivad. Olen töödanud kohas, kus ka hetkel, 12+aastat. Väljaõpe on meil ca 2aastat, kui oled asjalik, kui pole, siis ei saagi asja ja mott. Arvake ära, kas ajas on olnud hetk, kus meeskond on reaalselt komplektne. Palk on läbi aja olnud üle keskmise, sellest pole abi, kuna päev on pikk ja graafikuga töö, siis lihtsalt pole inimesi, kes oskaksid või siis tahaksid öösel tööl olla.
Teinekord on omalgi kopp ees, nagu kaskvõi hetkel. Ajas on olnud paar pakkumist, kuhu minna, umbes sarnased neemegi pakkumisele. MIks ma ei ole reageerinud:
Hirm selle katseaja suhtes, hetkel olen tugeval positsioonil vanas kohas, uues pean end tõestama hakkama nullist jne
Rahaliselt jääks asi heal juhul sarnaseks, kuid pigem kukuks, ka see just ei innusta.
Kollektiiv oleks ilmselt parem (loe sõbralikum ja asjalikum)
Kõik need fäänsi jutud ala promo kehv jne. Kõik me teame, mis streetmoto on, mida siin promoda?
Koopaorava jutt samamoodi ühtki tõsiseltvõetavat mehaanikukandidaati ei hirmuta, sest mõistlik olend saab aru, et see on naljaga pooleks hellitusnimi vms, mitte mõnitus kurjalt ülemuselt ja minusilmis näiteks teenikski pigem plusspunkte, sest ma saan aru, et ülemus ei ole robot, vaid inimene.
Firma laienemise jutt: Päriselt ka, kõik peavad omadega pilvedesse kolima? Mis on viga väikesel asjalikul firmal, millel pikk ajalugu ja kliendipagas. Lisaks tekib küsimus, et kuhu sa laiened, kui hetkelgi on mehitamisega raskusi.

Suures plaanis on vaja mõni asjalik tegelane lihtsalt üle osta nii töötingimuste kui tasuga või leppida lolliga, kelle oma rahaga välja õpetad ja parimat loodad. Tõenäoliselt on viimane variant kõige reaalsem, sest asjalikud tahavadki täna vägagi palju saada igasuguseid hüvesid, sest nad saavad seda omale lubada.

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas joel »

will111 kirjutas: 24 Apr 2022, 16:27
kui nüüd tööpäeva pikkusest ja töötundidest veel edasi rääkida siis näiteks tallinnas töötajatel lisanduvad igale tööpäevale enamasti veel arvestatavad sõidutunnid ja pole üldse ebatavaline, et neid tuleb päevas oma poolteist tundi kokku.
See "ebatavaline" tööaeg, mida paljud ette heidavad, aitab päris efektiivselt vähendada tööle ja koju sõites ummikus istutud aega.
Joel
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Turist »

will111 kirjutas: 25 Apr 2022, 01:13
Eks kontoritööl ole samamoodi vaja mingite inimestega mingeid asju päeva jooksul arutada, küsida, koosolekutel osaleda. Aga see pole kunagi tähendanud, et kõik peaksid tingimata minutipealt samal hetkel uksest sisse astuma ning samaaegselt uksest välja astuma.
Mis siin ikka pikalt arutada, kontoritööl ja kontoritööl on ka vahe. Mõne puhul saab aja suhtes paindlik olla, mõnel ei saa.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Läheb täpselt teemasse:
"Tööjõupuudus nõuab paremaid juhte ja see teadmine saabub ettevõtetele rahakoti kaudu"

https://ari.geenius.ee/eksklusiiv/tooma ... oti-kaudu/
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Tööjõupuuduse loob ühiskond.
Põhja-Koreas ju ei ole tööjõupuudust.
Mida rohkem on juhte, seda vähem on bussijuhte. Juhi headus bussijuhtide hulka ei suurenda ega vähenda.
Nagu börsil on karu- ja pulliturg on tööturul ka kord töövõtja- kord tööandjaturg.
Täna pirtsakalt tööaega, palka, prestiiži, muid hüvesi jne jne otsiv tegelane hakkab olema nõus ilusti 9-18neni (ja ka kindlasti palju kauem) tööl käima alla pooleteise kilo kuus kui va neid "tahan töötan millal tahan" töökohti enam pakkuda pole ja pank kiat ning pesumasinat tagasi tahtma hakkab.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas AzA »

eetarga kirjutas: 22 Apr 2022, 09:30
= vanus ei oma siin mingi tähtsus.
Natuke omab siiski, 50mnesena on naa palju kogemust, et ei viitsi väga rabeleda .... peaasi, et vett soojendab noh .... :mrgreen:
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas piiks »

Ma olen veel avastanud ühe olulise detaili, miks sellised asjad ei taha enam eriti toimida. Pikalt ei hakka kirjutama, aga lühidalt:

a) kui ma tuleks tööle mehhaanikuks, siis ma teeniks oluliselt vähem, kui praegu.
b) kui ma see aasta oma kolmel tehnikaühikul ise kõik hooldused ära tegin, siis ma jätsin omale taskusse oluliselt rohkem, kui ma oleks sama ajaga teenida jõudnud.

Käärid teenitava ja teenuse eest makstava vahel on mega suureks läinud.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

kristjankk
Postitusi: 114
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas kristjankk »

Täna on ilmselgelt töövõtja turg, sellega peab arvestama, isegi kui ei taha. Tööandjad on sunnitud end müüma oma töötajatele sarnaselt sellele, nagu müüakse end oma klientidele.

Tööpakkumist ja tingimusi tuleks teha atraktiivsemaks. Heaks võrdluseks on siinsamas foorumis olevad MRT Tech tööpakkumised. Palka pakuvad suurusjärgus samapalju kui Streetmoto, kuid kuulutuse ülesehitus ja seal olevad fotod loovad hoopis teise mulje.

Korduvalt käis siit arutelust läbi ka tööaeg ning sellega seonduv. Võimaluse korral tasub pakkuda paindlikku tööaega ja seda ka tööpakkumises rõhutada, miks mitte reklaamida ka poole kohaga töötamise võimalust.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Turist »

kristjankk kirjutas: 01 Juun 2022, 15:46
miks mitte reklaamida ka poole kohaga töötamise võimalust.
Teatud juhtudel seda varianti kasutatakse (kui lihtsalt ei ole nii palju tööd, et täiskohta pakkuda), aga võimalusel välditakse kuna see põhjustab tööandjale suuremat kulu. Näiteks 1 täiskohaga töötaja vs. 2 poole kohaga töötajat, siis teisel juhul on kulu suurem.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

...ja tsikliomanikule ütled, et Su masin saab korda XXXX?
Siis kui remondikutt otsustab üle miski aja jälle tulla :?:

Saadetud kettaga lauatelefonist!


kristjankk
Postitusi: 114
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas kristjankk »

yeekim kirjutas: 02 Juun 2022, 09:35
...ja tsikliomanikule ütled, et Su masin saab korda XXXX?
Siis kui remondikutt otsustab üle miski aja jälle tulla :?:
Nagunii on järjekorrad tihti mitu nädalat. Kui on variandid, et pole üldse tehnikut või siis on poole kohaga mees, saab mingi osa tööd ikkagi tehtud. Ajad on sellised, et kompromisse tuleb teha. Või siis jääda oma nõudmistele kindlaks ja leppida sellega, et polegi meest võtta.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas bitter »

demineerija kirjutas: 21 Apr 2022, 00:16
Katseajal vähendatud palk kipub ka pigem ajalukku kuuluv aspekt olema.
Palk (s.h. katseaja palk) peaks olema seotud töötaja panusega. Pidevat järelevalvet vajava tegelase ja iseseisva (oskustega) mehe panused on erinevad. Lisaks - tööandja investeerib uue inimese koolitamisse oma aega. Töötaja saab lisaks palgale koolituse. Selline personaalne koolitus on ka väärtus, mida tuleks hinnata.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

kah õige...aga teisest küljest, kui tööandja kuulutuseski juba on konkreetselt kirjas a'la "kui oled kogenud mehaanik, väga heade oskustega siis tule meile" jne. no sel juhul, oletame, et ma olengi see kogemustega mehaanik siis ma tegelikult ju ei lähe sinna töökohale mingit katseaega tegema, vaid tööd tegema ja väärilist palka teenima! tööandja võib seda nii nimetada ja öelda, et see on katseaeg, palun väga - see ei tähenda, et töötajal ei oleks ega tohiks üldse olla asjast oma arvamust. ma ei mäleta kas või kuidas oli siin konkreetses kuulutuses, vaid räägin üleüldiselt ja laias plaanis. it sektoris töötades näiteks minul ei ole kunagi olnud ühtegi osapalgaga katseaega. peale esimest töökohta, pole isegi mitte paberil enam mingit katseaega märgitud.

kui kuulutuses ongi kirjas, et ole kes sa oled ja olgu su eelnev kogemus, huvid, asjad mis iganes nad on...tule meile katseajale ja vaatame, äkki saab asja. siis on teine jutt. sel juhul on üsna selge, et tööandja otsibki nö. algajat ning ka tulijad tõenäoliselt ongi täiesti uhhuud antud teemal ja tõepoolest vajavad seda suurt koolitamist ning katseaega. sel juhul tõesti on vast ka õigustatud madalam palk mingiks ajaks (kui pikaks ajaks, oleneb siiski ikka täpsetest tööülesannetest ja vastutuse mahust)
kui ma aga tean, et ma oskan ja oskasin tsikleid remontida varem ning mul on näiteks 10+ aastat selle asjaga kogemust, olen ise end harinud nii teoorias kui praktikas, oskan kasutada kõiksugu erinevaid manuaalseid ja el.tööriistu...siis ma ilmselgelt hindan oma oskusi piisavalt kõrgeks, et mind ei pea 4 kuud suunama ja iga asja juures kõrval seisma. sel juhul ma aga loomulikult ei lepi ka mingisugune poole palgaga sest see oleks lihtsalt justkui iseendale pähe laskmine.
igal uuel töökohal, uues firmas on vaja mingisugust juhendamist, võibolla ka mingit koolitamist ja kõrval seismist, kuid kõik see ei ole töötaja mure, ja kindlasti mitte ei pea töötaja seda nö. omast taskust kinni maksma! kui ma lähen kuskile tööle ja veedan seal 8h oma päevast (+ veel sõiduaeg tegelikult) siis minu jaoks on see kellegile müüdud aeg, mida ma muuks kasutada ei saa. kas tööandja kulutab selle aja koolitamisele või millegile muule, see on juba tema otsustada ja tema finantseerida. töötaja asi ei ole see, et tööandjal läks eelmine (välja koolitatud) töötaja minema, mis iganes põhjustel. üürilaandjale vist ei lähe keegi rääkima, et kuule mul on praegu paar kuud katseaeg, ma maksan sulle seni pool üürist ja kommudest? toidupoes ei lähe ega ütle kassas, et teate ma praegu maksan 50% hinnast. tanklas ka allahindlust ei saa katseajal olles.

variant on loomulikult ka teha mõlema poole kokkuleppel lühike katseaeg. a'la 2 nädalat kuni kuu max. eriti sellises väikses kollektiivis on selle ajaga kindlasti selge (kui PÄRISELT on soov selgeks saada) kas töötaja on kompetentne.

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Pikk teema, aga kas oli teemaalgatajal ka kasu, kas leidis mõne tegija või tulevase tegija?
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Ain »

Kõik õige! Aga lisaks tööalastele oskustele on väga tähtis ka inimene ise. Nii töötaja kui tööandja poolt. Ehk siis katseaeg on täiesti loomulik asi. Ma arvan, et heade oskustega töötaja positsioon on täna nii hea küll, et ta ei peaks minema uuele töökohale pooliku palgaga.... Aga samas on inimesed teinekord parajad suslikud... nad valetavad oma oskuste kohta. Eks siis see on nii ja naa. Aga kui tööandja on ise pädev siis see mis oskused töötajal on saab suht kiiresti selgeks. Katseaeg annab lihtsalt mõlemale poolele aega üksteist veidi kombata ja hinnata ning mittesobivuse korral kiirelt leping lõpetada.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Katseaeg kui selline ongi täiesti okei asi...minuteada seal on veel nii mõnedki muud n. tingimused, mis tavaliselt on sellega seotud (eelkõige võimalus mõlemal poolel tööleping väga kiirelt ja valutult lõpetada). Vähendatud palk katseajal aga on see, mille kohti varem avaldati arvamust, et see on pigem ajalukku vajuv nähtus - ja ma olen selle seisukohaga nõus. Eriti kui jutt käib a'la 50% või isegi veel väiksemast osast ning tööandja üritab seda perioodi pushida 4 kuu pikkuseks. Selline asi ei ole tänasel päeval lihtsalt enam ajakohane ega asjakohane.
Kasutaja avatar

Margit
Postitusi: 350
Liitunud: 16 Apr 2011, 12:28
Tsikkel: Honda CB500XA
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Margit »

Mulle on jäänud mulje, et vaja on kahte töötajat, mitte ühte. See kes oskab keerulist ei soovi teha õli- ja rehvivahetust enam. See kes on algaja saab teha lihtsamaid töid ja vb ei peagi alati tegijaks arenema. Või siis kui areneb edasi on jälle vaja kedagi lihtsamaid asju tegema.

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas hmm »

"Palju siis töötasu on?"
"praegu e. katseajal 2000€ ja pärast 3000€"
"No selge, tulen siis pärast..."

Katseaja tingimuste rakendamine uuele töötajale on OK, kuid töötasu alandamine, mitte. Tööandja ju nõuab ikkagi tasemel tööd ja kui töötaja eksib, siis ega need vead saa kõrvaldatud "vähema palga maksmise arvelt". Või siis need ettevõtted, kes vähem maksavad katseajal arvestavad kohe eos, et võtavad kehva töötaja.
Samas, kui "uus" töötaja suudab "katseajal" luua tööandjale juba lisandväärtust e. olla efektiivsem olemas olevatest töötajatest - maksan ikka katseajapalka?
Saan aru ka sellest, et uut töötajat on vaja juhendada kogenenud isiku poolt - tal on see suurem töökoormus ning no jah, siis võiks ju mingi osa uue töötaja töötasust minna juhendatavale hüvitiseks - sellist skeemi pole otseselt veel näinud aga mulle tundub natuke loogilisem. Siis on uuel töötajal ka rohkem motti töötasu endale saada, samas võib tekitada "vanal" töötajal soov jättagi see lisa endale. Sellisel juhul tuleks see vana minema saata või ka talle korralikult maksta, et sellist mõtet ei tekiks.

Uuel töötajale peab arvestama ettevõtte spetsiifilist koolitust, kuid mitte ainult uutele - vaid kõikidele ka vanemad töötajad vajavad värskendust. Baasteadmisi ju ei koolitata, need peavad olema töökohale saabudes juba olemas. njah, kui tõesti püütakse algajat, siis on teine lugu.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Turuga on selline asi, et see on muutuv. Kord on "ostja turg", ja siis tuleb jälle "müüja turg" jne.
Ehk see tähendab seda, et kõik "ma alla 3k neto ei liiguta lillegi ja oma katseaja võid omale sisse istuda" tegelased hakkavad mingi aja pärast 1,3k bruto koha eest võistlema.

Eelmine buum ja järgnenud masu oli selles osas ilmekas.
Buumi lõpp/masu algus toob vastavasisulist pröökamist palju esile (mida rohkem 3k neto abitöölisi turul on, seda lähemal on ka litakas). Põhi pröökajad on liiga noored või siis liiga lühikese mäluga, et eelmisest "litakast" midagi mäletada ja arvavad, et elu tiirlebki keskpärase plaatija ümber, kes nüüd ja ka edaspidi dikteeribki tööde hindasid ning samuti tööaegu/korraldust jms. Ja lipslased, -need võivad oma kuldseid pastakaid nüüd ja edaspidi ainult aina suuremata palkade välja kirjutamiseks kasutada ning vähem "targutada"

Turg aga otsib alati tasakaalu (ostja ja müüja vahel, selle nimi on eluterve konkurents) aga on sündmusi, mis turu tasakaalust välja viivad ning nendel tasakaalust väljas olevatel aegadel ei ole tegemist enam eluterve konkurentsiga. Siis saavad taksojuhtidest "investeerijad" ning ehitusmeestest "peatöövõtjad".
Tavaliselt kipub pikalt tasakaalust väljas olev turg sarnaselt kummipaelale teise äärmusesse lendama. Siis saavad investeerijatest jälle taksojuhid ning peatöövõtjatest ehitusmehed.
Põllul olevad akendeta karbid pakitakse kilekotti (uut buumi ootama), vanemate majad antakse pangale, uus mersu vahetatakse kasutatud kia vastu ja rügamine (kummi paela pingestamine) hakkab jälle algusest. St cvonlinist tööd otsides ei rakendata enam filtrit "peida alla 3k palgaga pakkumised" ning töövestlustel muutub ka toon tööandja suhtest palju "sobilikumaks" :)
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Suht veider jutt Madlobster...isiklikult ei tea nagu kedagi, kes selle eelmise "hirmsa masu" ajal või peale seda oleks pidanud hakkama meeletult meeleheitlikult mingisugust "ükskõik mis hinna eest" töökohta otsima või tööl käimisele peale maksma. Lihtsalt palgatõus peatus aastateks või jäi väga minimaalseks, mõnel juhul tehti mõnel positsioonil a'la ~10% pay cut ja mõned inimesed koondati. Needsamad inimesed valdavas osas (räägin oma tuttavatest, kolleegidest) läksid lihtsalt koheselt mõnda teise firmasse tööle, iroonilisel kombel paljudel juhtudel ka märgatavalt suurema palga peale :lol: Et keegi oleks jäänud pikemaks ajaks töötuks, ei tea ühtegi juhtumit. Ei tea ka ühtegi juhtumit, et keegi spetsialist oleks pidanud võtma vastu a'la 2x väiksema palga ning minema tegema "mis iganes tööd", võtma vastu mis iganes tingimused või muud absurdset.

Loomulikult see on mingil määral tõsi, et kehtib töötaja turg ja tööandja turg, aga see kehtib makro pildis ning kindlasti mitte pole see isegi makros vaadates üldse mitte nii mustvalge. Aga kuskil hästi kitsa ja spetsiifilise valdkonna sees, nagu seda on tsklimehaanik, no seal pole see kohe kindlasti ei mustvalge, ega ka mitte mitmevärviline. Ainuke asi, mida "tööandja turu" saabumine või taassaabumine nagu mõni siin kuulutab, tähendaks, on see kuidas siis saab omale palgata hea raha eest igasuguseid täiesti suvalisi lontruseid. Neid, kes hetkel ei taha selle raha eest tulla, kuna nad saavad nö. kergema vaevaga kuskil matkapoe letis sama raha kätte.

Fox
Postitusi: 153
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Fox »

will111 kirjutas: 03 Juun 2022, 15:44
Suht veider jutt Madlobster...isiklikult ei tea nagu kedagi, kes selle eelmise "hirmsa masu" ajal või peale seda oleks pidanud hakkama meeletult meeleheitlikult mingisugust "ükskõik mis hinna eest" töökohta otsima või tööl käimisele peale maksma.
Sa ei saa oma tutvuskonna näol üldistusi teha terve riigi kohta. See näitab võibolla ainult, et sinu tuttavad on head väljaõppinud spetsialistid, keda ongi alati vaja. Või siis töötavad need inimesed sektoris, mis sel määral pihta ei saanud. Ja noh muidugi siis Tallinn vs muu Eesti töökohad ja palgad.
Eelmise masu ajal mind koondati, olin Lõuna-Eestis nii umbes aastake töötu. Minu eriala töökuulutustele oli harilikult 100+ kandideerimist. Suht lootusetu olukord tundus aga mingi hetk läks ikka õnneks.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Fox kirjutas: 03 Juun 2022, 20:43
will111 kirjutas: 03 Juun 2022, 15:44
Suht veider jutt Madlobster...isiklikult ei tea nagu kedagi, kes selle eelmise "hirmsa masu" ajal või peale seda oleks pidanud hakkama meeletult meeleheitlikult mingisugust "ükskõik mis hinna eest" töökohta otsima või tööl käimisele peale maksma.
Sa ei saa oma tutvuskonna näol üldistusi teha terve riigi kohta. See näitab võibolla ainult, et sinu tuttavad on head väljaõppinud spetsialistid, keda ongi alati vaja. Või siis töötavad need inimesed sektoris, mis sel määral pihta ei saanud. Ja noh muidugi siis Tallinn vs muu Eesti töökohad ja palgad.
Eelmise masu ajal mind koondati, olin Lõuna-Eestis nii umbes aastake töötu. Minu eriala töökuulutustele oli harilikult 100+ kandideerimist. Suht lootusetu olukord tundus aga mingi hetk läks ikka õnneks.
Just nii oligi,eelmises masus sai pihta kogu transpordi sektor ja veel mitmed muud alad samuti. Meile tundus fimas suurte rekkade töö täiesti mõttetu ja see kestis isegi nii pikalt,et 2012 kevadel panime kõik autod ja haagised korraga müüki,koondasime juhid ning selle teenusega lõpetasime. Igale juhi kuulutusele CV keskuses oli sel ajal 30-40 kanditaati, kellest ikka 5-6 olid täiesti pädevad ja head mehed. Koroona ajal oli jälle vastupidi, meie sektoris oli selline rock, et keegi ei jõudnud tööd ära teha ja see veel isegi kestab. Juhte pole ja isegi kasutatud, norm konditsioonis ja läbisõiduga autosid, pole saada või kui mõni müüki tekib,siis hingehinnaga. Samas kogu turismisektor ja turismi bussid on väga valusalt pihta saanud ja alles hakkavad nüüd vaikselt toimetama.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ma saan oma tutvuskonna põhjal teha mingeid üldistusi oma valdkonna kohta ja täpselt seda ma ka tegin. Võibolla tõesti, et mitte lõplikult ja absoluutselt täpseid ja paikapidavaid...aga siiski üpriski asjakohaseid järeldusi saan selle põhjal juba teha. Ega pole väitnudki, et ma räägin oma kogemuse põhjal kõigist ja kõigest. Ütlesin, et isiklikult ei tea kedagi...mitte, et pole olemas mitte kedagi, kes ei oleks jäänud eelmise masu ajal töötuks. Seega ma pole teinud mingeid üldistusi terve riigi kohta, pole vaja üle mõelda ega juurde panna. Samas mäletan, et mingil määral lehte ikka lugesin ja uudiseid kuulasin seal aastal 2008 või mis ta oligi. Ei meenu nagu väga selliseid pealkirju, et nüüd eestis oleks meeletu hulk töötuid järsku tekkinud, keskmine palk mitukümmend % langenud jne. Aga võibolla siis jah mälu petab...

Igasuguste masude ajal loobutakse esmajoones ikkagi nendest töötajatest ja nendest positsioonidest, millest on võimalik ettevõttel loobuda ilma, et palju kaotaks. Seejärel nendest, millest loobumine on kõige valutum või väiksema mõjuga jne. It-spetsialist on ettevõtetes enamasti selline positsioon, millest ei ole tõepoolest niiväga lihtne loobuda. Aga samamoodi on seda mehaanik tsiklitöökojas. Eriti kui sul seal 1,2 sellist meest ainult ongi. Seega, pole mõtet nii suure suuga hõisata, et tuleb aga uus masu ning küll siis neid spetsialiste tuleb üle eesti ukse taha kokku paluma ja anuma, et kasvõi tasutagi tööd teha lastaks.
Kui siis toob see s**t seis majanduses tagasi olukorra, kus ehk tõesti tööandjal on võimalik sundida töötajale peale mingit pikka katseaega osalise palgaga. Aga nii lolli juttu pole siiski mõtet rääkida, et nüüd järsku tekib meeletu hunnik vaba ja kompetentset tööjõudu, kes tulevad järsku hea meelega kopikate eest tööle. Mida inimestel nende kopikatega teha on? Ega kaupade ja teenuste hinnad poes, ega ka kütuste või elamiskulude hinnad odavamaks ei lähe, masu või mitte masu. Kui mis iganes töö x ei suuda pakkuda väärilist töötasu sellesse pandud efforti vastu siis seda tööd lihtsalt tegema ei minda ja kõik! Ja siin ei ole mingit seost, kas sul on sellele kohale parasjagu 100 kandidaati või 1. Mis iganas kohale võib suvalisel ajahetkel olla 100 täiesti ebapädevat ja sobimatut kandidaati ning teisel hetkel olla vaid 1, aga sobiv. Pole keeruline mõista, kumb variant tegelikult tööpakkuja jaoks parem on.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”