Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas kiilas »

tito kirjutas: 20 Apr 2022, 06:59


On ta jee!
C09CCF59-AB58-4357-A53B-82F7D57361D3.jpeg


Kasutaja avatar

Enn
Postitusi: 188
Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Enn »

Väga nõus mitme eelpool toodud arvamustega, et tänapäeval on ainult hügieenitingimustest vähe, et tagada kvaliteetse tööjõu kättesaadavus. Lihtsalt on töövõtja turg ja ennast tuleb atraktiivseks teha, eriti, kui jutt on tegevusest (käelisest), mis ei ole tänapäeva noorsoo seas enam kõige populaarsem. Samuti, paistab, et tunnihinnaga ca 40.- € kaua kasumlikult ei purjeta. Mitte et ma tarbijana väga tahaks palju maksta, aga ka mootorratta hoolduses ei ole pääsu 60-70 € tunnihindadest. Masinad on järjest keerulisemad ja kallimad, hästi väljaõpetatud mehaanikud ja kvaliteetne töö maksab palju. Me ju ei eelda Streetmotost kehvemat kvaliteeti kui margihooldustest.
Olen kuulnud palju selliseid väiteid, et ei saa hinda tõsta kuna muidu kaovad kliendid ära. Samas on järjekorrad hooldusele 2-4 nädalat. Kui on nii palju tööd ees ootamas, järelikult ongi hind liiga madal. Hind on üks parimaid tööriistu nõudluse ja omaenda võimekuse balansseerimiseks. Neeme mainis eelpool, et neil mingid tööd veel talvest lõpetamata. No selge, siis hind liiga madal ja tööd liiga palju! Äri ei ole heategevus vaid peab tagama omanikule kasumi ja investeerimisvõimekuse.
Kes ei jaksa maksta, see nokitsebki ise oma ratta kallal. Elu on karm ...

Tuues natuke ka strateegilist mõõdet sellesse arutellu, siis ehk on aeg mõelda ka sellele, kui kaua saab veel pakkuda n.ö. universaalteenust, ehk remondid ja hooldad kõiki marke ja teed kõiki töid. Tõenäoliselt see ei ole enam kaua võimalik, juba lihtsalt sel põhjusel, et sa ei leia selleks sobiliku kvalifikatsiooniga tööjõudu, kedagi, kes on suuteline lennult mõistma, mis moodi mingil mudelil mingid plastid ära käivad ilma kinniteid murdmata jne.
Mingil hetkel tuleb fokusseerida mudelitele või töödele, mida oled võimeline kiiremalt ja lihtsamalt õpetama uutele töötajatele. Sest ilmselt on möödas ka ajad, mil töötajad olid sul palgal mitmeid aastaid. Elu kipub minema sinna suunda, et tööjõud vahetubki iga paari aastaga, inimestel on liikumisvabadus, inimesed tüdinevad, tulevad uued ideed jne. Pead olema suuteline iga paari aasta tagant uue mehe mõne nädalaga välja õpetama. Selleks tuleb spetsialiseeruda konkreetsetele markidele või konkreetsetele sõlmedele, kõike ei ole võimalik.
n

Jazzyl
Postitusi: 49
Liitunud: 11 Apr 2014, 11:14
Tsikkel: Kawasaki z750
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Jazzyl »

Ma julgen siinkohal väita, et tänasel päeval IT maastikult inimest otsides 95% tõenäosusega sa kuskilt CV.ee jms kohtadest sa tubli ja kvaliteetset töölist ei leia naljalt.

Asi ei ole mitte isegi palgas miks tööd ei vahetata, vaid mugavuses ning mitte töötaja ei pea end tööandjale maha müüma, vaid tööandja peab end töötajale maha müüma. (vähemalt IT sektoris on nii) On need siis lisahüved, boonused, põnevad projektid jne.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas AzA »

StreetMoto kirjutas: 19 Apr 2022, 09:34
Kuhu on kadunud tehnikahuviga noored või keskealised, kellele pakuks huvi mootorratastega seonduv praktiline töö? Mida nad teevad, millise väljundi nad leiavad jne... Ma ei näe ka seda, et tehtaks omal käel töökodasid, mida tekkis hulgi aastatel 2003-2008. Teate, et Tallinnas oli toona 52 motokauplust+töökada. Mitu teenindust on tänaseks alles jäänud? Kas ei julgeta, ei osata, ei taheta või ei tule majanduslikult välja. Äkki olen mina persoonina liiga nõudlik või kuri või maeiteamis?

Kuhugi pole kadunud, istun siin vanemate majakese oma osakese köögis ja ....
Tehakse töökodasid, aga Tallinnast välja .... sest kulude vahe on üüratu. Ma käin autot 30km eemal Pärnust remomas ... lihtsalt hind on teine, sest mehhaanikute tunnihind on olematu vs. linnas baseeruja.
Tallinn londonistub ... alles butiigid ja lamborghini vendadele valgetes kitlites vennad vahetavad õli, ehk siis maailma parimad matseeted rabavad 200€ tund eksklusiivi teha.

Otsisin eelmisel suvel Tallinna tööd .... tahad võin kirjeldada kuhumaani avastustega jõudsin.
StreetMoto kirjutas: 19 Apr 2022, 09:34
Lõpetuseks - olen nõus välja käima 500 eur puhtalt kätte soovitajale, kes saadab meie juurde töömehe, kes läbib edukalt 3 kuulise prooviperioodi ja peale seda meile tööle asub. Diil?
Tasapisi vabanevad kehvematest firmadest mehhaanikuid, hoia kätt pulsil, 40-50ste jaoks mingi feissari asemel reklaami pigem retrofm-is ja .... pane oma kuulutus paadi, traktorite, igast cnc pinkide jms gruppidesse.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

AzA kirjutas: 20 Apr 2022, 09:47
Otsisin eelmisel suvel Tallinna tööd .... tahad võin kirjeldada kuhumaani avastustega jõudsin.
Aga räägi.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas tito »

kiilas kirjutas: 20 Apr 2022, 08:09
Spoilerdatud arve koopia :mrgreen:
Isegi kui nad peaksid mõnd Jaguar XKR keretöödes remontima, oleks kindlustuse poolt dikteeritult selle töötund ca 30.- eurot :wink:
Muidugi kirjutan alla, et ka diagnostiku tund seal kindlasti üle 100.- euro, aga maja keskmine tiksub ikka seal 50-60 vahel.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Macintosh kirjutas: 20 Apr 2022, 09:59
AzA kirjutas: 20 Apr 2022, 09:47
Otsisin eelmisel suvel Tallinna tööd .... tahad võin kirjeldada kuhumaani avastustega jõudsin.
Aga räägi.
42a eakas. Kommunaalid-üür ca 200€ kuus.
Teenin piltlikult tagaaias pidurivedelikke vahetades jms. suvalist tehes ca 800-1000€ kuus.
Kuidasiganes ma ei otsinud, suuresti alla 1000€ elamiskuludega ma mingit peatumiskohta pealinnas ei leidnud, mis oleks ligilähedanegi oma majakeseosakesele - garaaz, aed ja jutud.
Ilmselt peaksin mingi osa teenitust maksma tegelastele, kes mu majakest remondib, lisaks veel muhedad transpordikulud.
Umbes suurusjärk 3000€ oleks muutunud pealinna liikumine mõtekaks, arvestades aga mis praegu toimub, siis .....
Siin mudatiik linnas saab suvaline matkapoe telgivaiade üle leti ulataja 1200€, Tallinnas?
Niipaljukest siis 1500-2000€ kuus tööle asumisest, nädal tagasi tehti paadimehhaaniku pakkumine, lükkasin tagasi ... rott, oleks 2x rohkem ju teeninud.
Elatustase on liiga kõrge minu arvates, et keegi viitsiks 2k eest päevad otsa mehhaanik olla keskealisena.

Oletame, et oleksin keskealisena Tallinnas oma majakeses-korterikeses .... poole kohaga vast tuleksin tööle, targem siit sealt juhutöid lisaks teha ja oma elamist kõpitseda.

Millega mulle meenus, et heast tuttavast cnc-pingi operaator, kes oskab Haase jms. seadistada võibolla tahab edasi liikuda .... pakun talle Neeme äri.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Boobush »

► Näita Spoilerit
Ten points! Kunagi vaatasin ajaviiteks antud tegelase (video allpool) autoparandamise videosid ning kutt räägib väga hästi ära, miks ta üht või teist marki masinaid ei võta. Ei ole majanduslikult mõistlik iga töö jaoks spets tööriistu osta ning samuti ei jõua sa endale riiulisse mingeid kõige rohkem minevaid varuosi soetada. Rääkimata töövõtete omandamisest, et tööd kiiremini teha. Tsiklite puhul asi veidi lihtsam, tõmmitsaid, rakiseid jms vidinaid vähem tarvis. Aga siiski, omajagu know-howd ja aega kulub, et teatud pidurisupportitest õhk kätte saada. Palju sa sellest kliendile töötunde arvele saad kirjutada, kui kulunud asja parandamiseks kulubki rohkem töötunde kui klient eeldab.

Nii palju kui ma margiesindustest aru olen saanud, siis nende kasum tuleb ikkagi uute autode müügist ja liisingu lepingute müümisest? (okei, need võivad käia ka läbi panga). Ei imestaks kui hooldus/remont ongi tegevus, millele tuleb esindustel peale maksta.

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Teemaväline
kiilas kirjutas: 20 Apr 2022, 07:44
► Näita Spoilerit
3K kätte on kulu tööandjale ~5100€ x2 +20%
Mul peastarvutamisega keeruline, https://www.kalkulaator.ee/et/palgakalkulaator arvab, et 3000€ neto palgaga kuus on tööandja kuluks 5204.87€ (~5205€). Teenust müües tuleks käibekas otsa liita = 6246€ .
Ühes kuus keskmiselt 21 tööpäeva =168h Seega 1-e tunni välja müügi hind peaks olema >=37,2€ (eeldusel, et suudetakse kõik tunnid välja müüa).
Nüüd kui töömees peab välja teenima veel ka müügimehe palga (näiteks 2000€ neto), siis on tööandja kulu juba ~8675€+km ja 1-e müügitunni hind peaks olema >=61,97€
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas ranel »

Remonditöökojad ei teeni vaid töötunni pealt. Varuosadel ka kate peal. Mõnes töökojas rohkem, teises vähem.

Autoteeninduse näitel kate 150-200% pole üldse mitte haruldane.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Maaks kirjutas: 20 Apr 2022, 10:32
Teemaväline
kiilas kirjutas: 20 Apr 2022, 07:44
► Näita Spoilerit
3K kätte on kulu tööandjale ~5100€ x2 +20%
Mul peastarvutamisega keeruline, https://www.kalkulaator.ee/et/palgakalkulaator arvab, et 3000€ neto palgaga kuus on tööandja kuluks 5204.87€ (~5205€). Teenust müües tuleks käibekas otsa liita = 6246€ .
Ühes kuus keskmiselt 21 tööpäeva =168h Seega 1-e tunni välja müügi hind peaks olema >=37,2€ (eeldusel, et suudetakse kõik tunnid välja müüa).
Nüüd kui töömees peab välja teenima veel ka müügimehe palga (näiteks 2000€ neto), siis on tööandja kulu juba ~8675€+km ja 1-e müügitunni hind peaks olema >=61,97€
No näed, suutsid mehe tunnihinna välja arvutada, siis minu algne jutt oli see, et mees saab tunnihinnast 50%, ehk, et firma brutos sama raha(6246) saaks peaks sinu arvutuse järgi tund 74,4€ maksma, täpsed numbrid kõiguvad kuna kes maksab pensionifonde kes mitta, aga laias laastus on see nii. Mida tööandja sellega oma osast teeb mis tööjõul maksudeks kulub on juba tema asi, ostab mõne uhke tõmmitsa, võtmekomplekti või mis iganes, samas lähevad sellest osast ja varuosade kasumist kõik muud väljaminekud ja suuremate ninade ja meistrite(kui sellised tööl on) palgad.

jyrx
Postitusi: 26
Liitunud: 10 Mai 2021, 23:53
Tsikkel: Beta RR 350 Racing
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas jyrx »

Toetan, et tööaeg 9:30-18:00 pole ahvatlev.

Olen töötanud nõrkvoolutehnikuna tööajaga 09:00-17:30. 17:30 lõppes töö objektil, sealt edasi kojusõidule kuluv aeg. Pooled objektid olid mööda Eestit laiali, mõned kliendid isegi Lätis. Kõik see tähendas, et õhtust aega, et abikaasaga kinno minna või teatrisse või kuhugi rühmatrenni vms oli keeruline leida. Tuligi vahepeal varem tööpäeva lõpp endale küsida, mida tööandja ka võimaldas. Hommikud seevastu olid vabad, sai soovi korral 08:15 magada :)

Ehk aeg 9:30-18:00 võiks sobida hommikuinimesele, kes kodused nokitsemised/trennid teeb kohe hommikul. Juhul kui lapsi pole.

Hetkel käin tööl 8:00-16:30, aga toetan Kesk-Euroopa (Tšehhi, Slovakkia, Poola) varianti, kus palju kasutatakse 7:00-15:30. Nii jääb pool päeva isiklikuks eluks.

EDIT: lisan huvitegevuse. Ise osalen 2x nädalas tööpäeva õhtuti 18 algavatel isetegevus-puhkpilliorkestri proovides.
Viimati muutis jyrx, 20 Apr 2022, 20:09, muudetud 1 kord kokku.

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Tort »

2715 kirjutas: 19 Apr 2022, 21:39
Antud juhul aga on üks probleem soovitud ebatavaline tööaeg sest kui pereinimesel peavad lapsed saama kooli ja siis saad kaks korda liigelda ning kui laps lasteaias siis sinna jõuda on võimatu õhtul ja seega pereinimesed jäävad kohe valikust välja.
Mõtlev inimene suudab oma tööaja läbi rääkida, aga siin on siiski see probleem, et pereinimene ei saa pealinnas lubada 1500 neto eest töötamist, kui vähegi käed küljes ja alternatiive jagub. Vt ka Aza postitus.

Lasteaed maksab näiteks 73 eur kuus. Minimaalsed kulud mingile sõidukile 200 eur, üür min 500, kommunaalid talvel 200, toit 300. Mis siit üle jääb? Ei puhkusi, ei hobisid mis maksavad. Kui pesumasin pekki läheb, siis kas poole aasta säästud või liising ehk vaesuseori.

Voib ju oodata seda tegelast, kellel naine ka teenib ja kes päranduseks maja on saanud, unistamine pole keelatud.

Eriti jäi silma see, et võiks ju rohkem maksta, aga peab raha sisse tooma. See on ikka ettevõtja mure. Kui kogu taaka peab palgatöötaja kandma aga omanikutulu ei jagata, siis milleks?

Kui maksta ei taha, siis head meest ei saa. Kui maksad, siis saad ka sitad mehed.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Vint »

Boobush kirjutas: 20 Apr 2022, 10:23
Ei imestaks kui hooldus/remont ongi tegevus, millele tuleb esindustel peale maksta.
Veho Herttoniemi, Helsingis- käin seal mõnikord rahakotti tühjendamas, nende varuosade poolelt mida ainult margi esindusest saab.
Ainult üks varuosade müügi laud, kõrval viis lauda, hooldusega seonduva teenindamiseks + uute müük eraldi.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas romulus »

Olen kahe (auto) margiesinduse tööd kõrvalt suht lähedalt näinud - sõiduki müügi pealt ei teenita eriti midagi. Võibolla BMW stiilis premium brändil on kate müügil parem, aga lihtinimese margil oli väikestel linnakatel kate reaalsel 500-1000 euro kandis. Põhiline teenistus tuleb nende müüdud masinate hoolduselt.

See info ei aita küll Neemel kahjuks töötajat leida :)
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Boobush kirjutas: 20 Apr 2022, 10:23


Nii palju kui ma margiesindustest aru olen saanud, siis nende kasum tuleb ikkagi uute autode müügist ja liisingu lepingute müümisest? (okei, need võivad käia ka läbi panga). Ei imestaks kui hooldus/remont ongi tegevus, millele tuleb esindustel peale maksta.
Uute autode müügimarginaal on kõvasti all 5%. Juhul kui veel tekib suur konkureerivate kampaaniate uputus siis isegi alla 2%. Väga tihti juhtub, et uus auto müüakes liisinglepingusse lausa miinusega, kuna arvestatatakse, et kui liisinleping lõpeb, siis teenitakse jääkväärtuse ja turuväärtuse vahe pealt. Liisinglepingute preemia on naeruväärne tegelikult. Seega tegelikult teenivad autoesindused suurema osa kasumist hoolduste pealt.

kalleu
Postitusi: 480
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Veel mõtteid:
Tunnihinda, kuupalka ja käivet arvutades arvestage, et töötaja peab tagasi teenima ka oma puhkusetasu. Kui puhkus on tavapärane 1 kuu aastas siis iga töökuu maksumus tööandjale on tegelikult 9% rohkem kui lihtsalt igakuine palgakulu.
8h tööd järjest sama efektiivselt teha ei suuda mitte keegi, efektiivset st tasulist tööaega on ehk 6-7h. Eesti inimene ostab kahjuks tunnihinda ja allahindlust, mitte kogumaksumust.
Nõus eelkirjutajatega, et remondimehe korral ei näe vajadust, miks peaks olema tööl samal ajal kui pood/kontor? Tal on oma tööjärg ees, teeb selle alusel. Tuleb hommikul varem siis ka lahkub varem.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

1. Kui vanasti oli oskustööline au sees olev kodanik, siis täna on ta "õli" või "koopaorav". Kumbki neist ei ole ihaldusväärne tiitel.
Seetõttu lähevad noored pigem sportlandi müüjaks või suunamudijaks. Suutlikumad toimetavad ühtteist omal käel (ei pea koopavalvurile aru andma)
2. Tööandjaid kipub varsti rohkem olema kui töötajaid. Igaüks toob midagi maale, küpsetab midagi, programmeerib midagi jne jne. Mõne aja möödudes hakkab talle tunduma, et turul on nõudlus suurem kui ta pakkuda suudab. "Doltsimärgid" silmis säramas asutakse "koopaoravat" otsima, kes kõik ära teeb ja tegemata asjade eest norus ninaga üle küüru saab. Aga turu nõudlus just sellepärast ongi suur, sest tegijaid on vähe ja ühe ise hakanud "ülemuse" turule lisandumine eemaldas sealt ühe tegija.
3. Noored ei taha teha, keskealistel on ajaga kaasas püsimisega raskusi. Sinna alla kuuluvad peenema tehnika tundmine ning samuti töövõtted (kriim siin seal ei mõjuta ju sõidukiirust, elik mis sa ulud siin oma täpi pärast, mine ja sõida vastab omal ajal vaz klubis tegusi teinud meistrimees kliendi nurinale)
See ei ole kindlasti kõigi kohta!!! See lihtsalt on ka üks teguritest, mis esineb.

Ega siin muud ei olegi. Elu on karm. Samuti kui koopaoravatele nii ka omanik/bossidele "kui oled ludru, siis kahjuks pikka pidu ei ole". Elik on igal butiigil oma aeg, mis ükskord lõppeb, uksel vahetub silt chopsticki vms vastu ja elu läheb edasi. Ei ole see esimene ega ka viimane säärane sündmus.
Ja täitsa lõppu, et butiigi lõpp on enamasti omaniku oskustes butiiki pidada kinni, mitte selles, et keegi ei taha tulla ja taadile hõlpsamat vanaduspõlve pakkuda.
Noh on ka paratamatud lõpud nagu videoplanet ja fotofilmi ilmutus, lada service jms, ehk vajadus selle teenuse järgi või selle teenuse järgi selles kohas lõppeb lihtsalt otsa, olenemata omaniku võimekusest.
Mõned kopkad minu poolt ;)
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Ei miadgi uut siin päikese all
278731274_10159669120254651_3414962545883729360_n.jpeg
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

demineerija
Postitusi: 362
Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
Asukoht: Talsinki
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas demineerija »

Vaadake siinses foorumis mõnda töökuulutust, mis enne teie oma postitati.
Kuulutused kiired, konkreetsed ega kuma läbi “suhtumist/huumorit/slängi/meeleolu”.

Võõral tänavalt võib sellisest kuulutusest mulje jääda, kus eelmine töötaja on “süüdi”.
Uus töötaja on juba eos lahterdatud juhist mitu astet madalamasse “kasti” ning lisaks peaks tänulik olema, kui üldse võimalus antakse.

Peale sellist potensiaalset muljet ei viitsigi enam enda aega raisata ja töökohaga lähemalt tutvuda.

Võiks konkreetselt välja tuua, keda otsitakse, mida eeldatakse, mida pakutakse (palk/koolitused/puhkus jne hüved)
Kuulutus võiks vastata kõikidele küsimustele, mis töövestluse esimese 10 min jooksul nagunii lauale tuleks.

Katseajal vähendatud palk kipub ka pigem ajalukku kuuluv aspekt olema.
Ei tasu unustada, et katseaeg töötaja vaatest ka tööandjal.

Eks oma rolli mängib ka potensiaalse töötaja kliendikogemus teie juures.
Lisaks kindlasti ka asukoht, mis tipptunnil magalarajoonidest tulles kiiresti tüütuks muutub.


Pika ja lohiseva jutu lõpuks küsiksin hoopis ise teise nurga alt paar hüpoteetilist küsimust.

Kujutagem ette, et olen töökas ja korralik mehhaanik, kes vastab kõigile teie ootustele ning vaatan parajasti tööturul ringi.

Miks ma peaksin just teile tööle tulema, kui lihtsalt palga number täiesti kõrvale jätta?
Millega te tööandjana eristute konkurentidest?
Mis on see präänik millega te mind ahvatlete?


P.S

Palk/palgatõus motiveerib töötajat vaid lühiajaliselt.
Ma pigem saan kehvemat palka ja lepin ajas väiksema tõusuga, kui töökeskkond on muhe.
Kolleegium äge ning tööandjat päriselt huvitab, kuidas mul inimesena läheb.

Kuna te olete suhteliselt väike ettevõte siis pigem lööge sellega, et otsite “sõpra” ja tõelist kambajõmmi ning ei löö risti ette, kui töötajal on vaja hiljem tulla/varem minna või keset päeva tund paar kadunud olla.
Tulete töötajale vastu, tuleb töötaja ka teile vastu.

Tilganäppijatele tuleb alati kirsaga anda, kuid seda ei peaks reklaamima.
:bsmile:
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Vint kirjutas: 20 Apr 2022, 17:33
Boobush kirjutas: 20 Apr 2022, 10:23
Ei imestaks kui hooldus/remont ongi tegevus, millele tuleb esindustel peale maksta.
Veho Herttoniemi, Helsingis- käin seal mõnikord rahakotti tühjendamas, nende varuosade poolelt mida ainult margi esindusest saab.
Ainult üks varuosade müügi laud, kõrval viis lauda, hooldusega seonduva teenindamiseks + uute müük eraldi.
Margiesindused vist väga varuosi ei müügi? Töökojad ju esinduselt reeglina miskit ei võta? Eraisik, kes ise nokitseb ka ilmselt A varuosi ostma ei lähe. B varuosasid täna terve turg täis, internetipoed ja mis kõik veel. Kui esindus varuosi müüb, siis pigem hooldus/remondiga koos.

Mõtlen, et mitu (hooldus/remondi) tehnikut töökoja poolel peab olema, et neid kuute lauda eespool üleval hoida.

Meenub üks omamoodi lugu margiesinduses käimisest
Kuniks mu tihenditele Info Autos tootekoodi ja tarnet otsiti käis kõrval naiskliendi ja teenindaja vahel dialoog.
"Teie auto mootor lekib õli, me ei suuda leket tuvastada ilma puhastamata."
-"ahah no mis see puhastamine ja lekke likvideerimine siis maksab?"
"500 eurot mootoriruumi õlist puhastamine ja lekkekoha tuvastamine"
-"uhh, nii palju, teeme seda vist mingi teine kord"

midagi seletati veel, kuid ma ei kujuta ette, mis raha see esindus küsib selle eest, et auto tõsteti üles ja klient loobus pärast esmast kirjeldust edasistest tegevusest.

Küla peal räägitakse, et see Volvo lekib siiani õli :D

Teine seik
Jällegi ootasin Info Autos järjekorras ning vanematel kodanikel oli vanemal Volvol mingi veakood ees. Leti taga räägiti pikalt-laialt tühja juttu, et mis see probleem on ning kuidas see avaldub. Teenindaja ütles, et diagnostika maksab ~50 (ma peast ei mäleta, kas oli 40 või 60) eurot. Selle peale võttis kliendil kohe hinge kinni ning kambakesi marsiti esinduse uksest välja. Hakkas veidi kahju neist, sest endal ka Vida (diagnostikavahend) pagansikus olemas. Kuna kiire oli, siis andsin esinduse parklas neile oma tuttava kontakti, kellel ka diagnostika aparatuur olemas ning ütlesin, et helistage talle, ta küsib ehk 10-15 eurot.

Ei ole see esinduste elu eraisikutega kerge.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Vint »

Boobush, on teatud asjad mida saab ainult maaletoojalt. Mul oli näiteks antenni võimendile vajadus, sest keskluku signaali võinmendatakse samast kohast.
Autoks 2001 C220/ W203 mersu. Välja näeb selline https://www.picclickimg.com/d/l400/pict ... ntenna.jpg Ja liimitakse tagumisele klaasile, tumendatud osa taha.
Käigukasti ja tagumise ülekande õlid samuti sealt.

Piduriklotsid / kettad, puksid ja muud jubinad saab muidugi B osana.

Teenindus oli super. Anti näpunäiteid kuidas teha ja isegi pilt kaasa, paigaldamiseks/ lahti võtmiseks. Plus 2 aastat garantiid ja kui veab alt siis auto nende töökotta uuritavaks.

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Tort »

Demineerijalt väga asjalik postitus, aga:
demineerija kirjutas: 21 Apr 2022, 00:16
P.S
Palk/palgatõus motiveerib töötajat vaid lühiajaliselt.
Ma pigem saan kehvemat palka ja lepin ajas väiksema tõusuga, kui töökeskkond on muhe.
Kolleegium äge ning tööandjat päriselt huvitab, kuidas mul inimesena läheb.
Tuleb meeles pidada, et see käib olemasoleva töötaja kohta, mitte uue töötaja kohta. Lahkujat rahaga pikalt kinni ei hoia, rahulolevat aga raha esimesena ei huvita.

Kui plaan on maksta 1500-2000 eur neto (mille alumine ots on täna ellujäämispiir), siis võiks kohe ära öelda, et palk on 2500 bruto ja kogu lugu. Mingi ähmane tundepõhine skaala ei tööta. Samuti pole mõtet mainida, et sitad mehed saadetakse katseajalt minema - see ongi ju katseaja mõte.

Olen olnud värbamise juures, kus esimene raund ebaõnnestus, sest personalifirma sõnul tuleb pakkuda lausa ca 50% esialgsest rohkem, et ka tegijad reageerima saada. Nii ka läks. Võid ju oodata seda albiino-elevanti pikisilmi, aga omal äri kannatab.

Pealkirjas mainitud tegijad on olemas, aga ei istu käed rüpes ja mingit tormijooksu loota on naiivne. Head töötajat tulebki otsida ja hoida.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Tort kirjutas: 20 Apr 2022, 14:08
Mõtlev inimene suudab oma tööaja läbi rääkida, aga siin on siiski see probleem, et pereinimene ei saa pealinnas lubada 1500 neto eest töötamist, kui vähegi käed küljes ja alternatiive jagub. Vt ka Aza postitus.
Täpselt nii ongi, kas peab elu ikka päris pekki minema ja olema täiesti ükskõik, kas surra pealinna ühetoalises või väikelinna roheluses.
Enamjaolt keskeaks on nn. skille ja tutvusi omandatud piisavalt, et juhutöökestega rahumeeli ära elatuda (ja tulenevalt mitte eriti pereksksest ühiskonnamudelist on nn. meestetöödele turgu pääääris palju) ... elustiil ei nõua ka enam paari igaaastast joomareisi Antalayasse, reede õhtuti on kuidagi mõnsam koduaias grillida, et kell 22 magama minna ja laupa hommikul vaikuses koeraga ilma rämeda peavaluta jalutada .... ma olen opel corsaga sama mõttetu nerd kui 2020 viiese bmw-ga ....seeeest on mul isetehtud mööbel täispuidust, selle ajal tegin, kui oleks pidanud tuhandeid teenima, et tislerile ja united-ile maksta ..... ei mäletagi, millal ise poest kohvi ostsin, miski üksikema ostab, sest tal pole nurgasaagi, lööktrelli ega taha mõeldagi sellele.
Umbes nagu nõuka ajal, natukegi keevitada oskav ise viina ei ostnud (lol)

Neid 40mnendates ikka siin infarkitidega läheb .... vaatan juba paar aastat ümberringi, kuidas mõtlemavad rabamisega tagasi tõmbavad ... bmw-d tasapisi nissanite ja tojotside vastu vahetuvad :mrgreen:

Kokkuvõtvalt, keskealine läheneb pensioka elustiilile .... ja meil on ikka nii lihtne elu, et eluspüsimiseks ning elementaarseks meelelahutuseks ei ole vaja miljoone teenida .... umbes sama pilt nagu kodanik 2710-l.
Üks sõber jättis itimehe töö kus seda ja teist ning peab mingites koolides lihtsalt erialaseid loenguid ... ülejäänud aja püüab kala.

Ma püüaks hästi vaba graafikut ja nö. alates 1/3 täiskohast pakkuda.
Aga mulle meeldib.

martinkark
Postitusi: 28
Liitunud: 11 Mär 2015, 21:59
Tsikkel: Iz
Tänatud: 15 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas martinkark »

Mis ma su asemel teeks:

- Saaks lahti igasugusest kibestunud keskealise väikeettevõtja mentaliteedist või sheeri seda pigem oma sõpradega õlleklaasi taga. Ära eelda et sul tuleb mingi visiooniga mehaanik kes peaks panustama hingega sinu firma arengusse, ära kuku elutarkusi jagama ja riiki ja noorust jms. kiruma, ära kommenteeri mis keegi oma rahaga teeb, autoga sõidab ja ära kommenteeri, et 1200€-ga on kuus ka täitsa võimalik ära elada. (Enamus 45+a väikeettevõtjad just sellise suhtumisega on)

- Siin läbi käinud ka paar korda: Ära uduta palgaga ja ürita oma ettevõtlusriske mehaanikuga jagada. Tulusid sa vaevalt jagad. Mehaaniku asi pole tööd ette otsida. Tema tuleb ja müüb sulle üksnes oma töötundi. Sina vaata ise, et leiaks talle maksimaalse väärtusega tööd vastavalt tema oskustele. Üldjoontes sedatüüpi väikeettevõtjad sageli kasutavad mudelit, kus kui äri kehv on, siis jagatakse seda töömehega aga kui äri õitseb, siis töömees unustatakse ära.

- Eelmise punkti jätkuks veidi- fikseeri ära konkreetne kuupalk- nt panegi 2000€ (vms) neto kätte ja vsjo. Ja kui keegi sul sellega tuleb, siis sinu asi veenduda, et ta on asjalik. Kui pole, ja sulle väärtust ei loo, siis minge sõbralikult laiali. Ehk on mehel kutsumus kuskil mujal ja pole mõtet tema aega raisata. Mehaanikul ka arved maksta ja selline udutamine, et näe, see kuu sa tegid kehva tööd ja kliente ka väga polnd, et saad 1000€....järgmine kuu vaatame jälle kuidas on...sky is the limit. Ma ise kunagi nooruses käisin ühe sõukse mehe juures vestluse. Vend oli igasugu jura guugeldades mingeid esindusõigusid välja kaubelnud. Ütles, et ma loogu kliendibaas ja müügu kõike seda ja kui leian veel netist midagi mida esindada, siis võime tootevalikut suurendada ja et palka saan müügi pealt... ärimudel missugune.

- Lisaks fikseeritud kuupalgale paku võimalust neil raha teenida. Et inimene nt kui sul mingi hetk on palju tööd, siis paku neile võimalust ka lisaraha teenida. (ala et norm on päevas 20 rehvi vahetada, aga kõik mis üle selle läheb, et sealt saab mees mingi koefitsendi lisaks)

- Noortele töötab veits ka äkki see väline sära- tee töökoda ilusamaks, tee mõni instafotoshuut, palka mõni suunamudija

- Mõista, et töömehega tuleb tegeleda, et kui sul mees vigu teeb, on see sama palju sinu süü kui tema. Sinu asi on teha töökeskkond selliseks et ta ei saaks vigu teha, et tal oleks manualid ja riistad olemas, et ta oleks korralikult koolitatud ja sa oled selgitanud kõiki põhimõtteid. Kui tuleb viga, siis tuleb organiseeritult

- Läheks töötukassasse ja sealt küsiks auto/tehnilise taustaga töötute meeste kontaktid, kutsuks nad (tasulistele) proovitöödele ja vaataks mis meestega tegu. Ma ise töötukassa kaudu päris häid mehi saanud. Aga sageli on nad algul olnud teise ala poisid, ise pigem tagasihoidlikud või ka juba veidi küünilise suhtumisega. Aga kui nendega tegeleda, neile eeldused luua, et nad saaks tööd teha- võibolla pead natuke oma tööprotsesse muutma (vb mõni ei oska arvutit, siis manuaalid paberil välja printida vms.)

Et kokkuvõttes- võta ise suurem initsatiiv mehe otsimises (kuulutus pole initsiatiiv), panusta tugevalt ta õpetamisse, paku talle mõnusat kohta kus töötada, võimalda tal normaalselt raha teenida, ära nussi ta ajusid- ja ma usun et olekski olemas.

StreetMoto kirjutas: 19 Apr 2022, 09:34
Alustan teemat, mis suure tõenäosusega tõmbab kiirelt fleimiks ja targutamiseks,...

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas morse »

martinkark kirjutas: 21 Apr 2022, 11:33
Mis ma su asemel teeks:
- Noortele töötab veits ka äkki see väline sära- tee töökoda ilusamaks, tee mõni instafotoshuut, palka mõni suunamudija
Ilma naljata. Kommunikatsioon turgutab värbamist päris kenasti. Meil palju eksportimist ja kodupublikule reklaami ei teinud. Aga mõned aastad tagasi hakkasime tegelema selliste pehmete asjadega nagu uus CVI (sealjuures isegi värskendatud brändi nimi ja ettevõtte nimi), uued logod hoonetel ja autodel, värskem veeb, intervjuud saadetele.

Värbamine läks kõvasti kvaliteetsemaks. Huvitatute ring laienes sinnani, kuhu oli vaja.

Konkreetne hea näide on üks kolleeg, kes just selle peale tuligi meile tööle, et nägi mind mingis uudisklipis ettevõtte töödest/tegemistest rääkimas. Vanus, tehniline taip ja palk just sarnased, mis klapivad Streetmotos täitmata positsiooniga.

Olles pikaajaline Streetmoto klient, siis tean, et majas on know-how, millele tihti konkurentidel midagi vastu panna pole. Neeme sõnavõtte leiab siit-sealt internetist. Hoone on kena (ja nende oma). Brändi nimi on okei. Kõik eeldused on justkui täidetud.

Kindlasti saab öelda, et Streetmoto on ühes ja teises asjas kõige-kõigem (mina usun seda). Aga seda peab kommunikeerima. Võiks rohkem ja paremini kommunikeerida. Ja selle kommunikatsiooni voodriks võiks ideaalis olla värske veeb, värske logo, tegelikult võiks ka juriidilise nime ära muuta (näiteks Streetmoto OÜks). Ettevõte, kes selle uuenduse ellu viib, saab kindlasti aidata ka igapäevaste kommunikaktsioonitegevustega (nagu töökuulutuste tekst jmt). See kõik maksab nelja nulliga summasid, kuid minu kogemuses selline investeering toetab nii müüki, värbamist, kui enesetunnet.

Peab muidugi hoiatama, et tegijaid selles vallas on vapsee seinast-seina.

Ja loomulikult on oma osa ka erinevatel muudel asjadel, mis välja toodi (mainida palk veel konkreetsemalt vmt).

Igaljuhul kiidan, et Streetmoto vabatahtlikult sellise luubi alla tuli. Põnev teema.

Edit: peale kirjutamist mõtlesin, et Streetmoto suurus võibolla ei eeldaks ultramoodsat kommunikatsioonitegevust. Et võibolla see antud juhul ei ole põhiline, mis meeskonda täiendada aitaks. Kuid ega ta mööda külgi maha ka ei jookseks…

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

hea teema on sellest kujunenud. pole vist juba aastaid siin foorumis näinud arutelu, kus praktiliselt kõigega, mis postitatud saab igakülgselt nõustuda ja jätkuvalt tuleb veel kulda peale ka :D

puhtalt enda vaatenurgast veel, millised asjad oleks minule isiklikult olulised ja väga suured plussid tööandja puhul: kindlasti nii paindlik tööaeg kui ka paindlik töö alustamise/lõpetamise aeg. ma olen seda kõike kogeda ja proovida saanud nii üht kui teist pidi ning selgemast selgem on see, et igasugune "tuleme kõik koos kell 8 kohale ja hakkame aga tööle" - selline nõuka aegne kella järgi istumine, astumine ja toksimine on ajalugu! ei sobi ja ei näe mitte ainsatki head põhjust miks peaks üldse see töötegemine nii käima. kui mulle meeldib töötada 10st 18ni ning tööandja jaoks ei tähenda selle võimaldamine mingisugust müstilist eriakrobaatikat siis nii peab ka olema võimalik. samamoodi nendega, kes tahavad teha 7st 15ni jne.
üsna sarnaselt ka töötundide jagamisega (näiteks nädala peale), kui mul mingi päev on vaja kuskile tööpäeva alguses/lõpus minna siis peab see olema võimalik, teine päev teen lihtsalt need tunnid tasa ja kogu lugu. see ei saa muidugi tähendada mingi jooksva ja tähtajaga töö tuimalt poolelijätmist, ikka mõistlikkuse piires.
"bossi panemise" mentaliteet tasuks tööandjal koheselt ära unustada ja kohe väga sügavale maha matta. need ajad on möödas, kus alluvatega oli okei mingisuguste lambi asjade pärast õiendada või ennast välja elada kui keegi mingi pisiasjaga eksis. või mis veel hullem, kui keegi teine ei tee absoluutselt igat viimast kui liigutust täpselt nii nagu sina enda peas seda ette kujutad. igaüks eksib vahel, vigadest õpitakse. aga selleks tuleb ka õpetada, seletada ja selgitada ning teha seda rahulikult ja mõistlikult. kui sa ise õpetada ei oska/taha või ei ole selleks aega ega viitsimist siis vaata aga peeglisse ja otsi viga sealt! muidugi kui samu vigasid muudkui uuesti korratakse siis on alati võimalik töösuhe ära lõpetada...aga isegi sel juhul tuleks tööandjal mõelda hästi järele, et kas ta ikka ise ka tegi kõik õigesti. ma ei usu, et on väga palju inimesi, kes (paha)tahtlikult ja järjepidevalt lihtsalt asju valesti tahaks teha...eriti kui sellest sõltub nende enda sissetulek.
kindlasti väga nõus ka juba eelnevalt mainitud "edu jagamise" teemaga. töötaja ei ole loll (või noh, kui on siis on see vist tööandja enda viga ka, et ta lolli palkas :lol: ) - ehk kui firmal läheb mingil hetkel väga hästi siis üldiselt töötaja saab sellest ka väga hästi aru. eriti kui tegu on väikse firmaga, ERITI kui tegu on mõnemehe firmaga. kui firmajuht seda edu töötajaga mitte kuidagi ei jaga siis see jääb inimestele meelde...ja mitte positiivse mälestusena! "aitäh, et olemas oled" ei ole edu jagamine :D pastaka kinkimine ei ole edu jagamine. isegi mitte kruusi või salli kinkimine ei ole edu jagamine - nii uskumatu kui see ka pole. kõiki selliseid "preemiaid" on omal ajal erinevatest firmadest saadud ja no ütleme nii, et muigama ajas juba siis, praegu ajab lihtsalt laginal naerma.
mõni ühisüritus on juba natuke parem motivatsioon aga no olgem ausad, edu tähendab firma jaoks suurt tulu, või suuremat tulu kui võis varem prognoosida. kõige mõistlikum oleks seda tulu otse ja ausalt töötajatega jagada. ja isegi kui see oli peamiselt a'la ühe konkreetse töötaja või kasvõi bossi enda hea performance'i tulemus siis mõistlik oleks ikkagi jagada seda mingil määral kõigi töötajatega. sa ei pea maksma preemiat kõigile võrdselt, oluline on, et sa ei unusta osasid tüüpe lihtsalt ära.
töötaja jaoks polegi tihtipeale mitte niiväga oluline see kui palju tööandja talle konkreetselt preemiat maksab. olulisem on see zest ise.

kommunikatsioon ja "presence" sotsiaalmeedias and whatnot on ka kindlasti oluline ja nagu morse ütles siis mööda külgi maha ei jookse. ma küll kahtlen, et siin konkreetsel juhul lõppkokkuvõttes jällegi väga suurt rolli mängib sobiva inimese palkamisel. küll aga võib lihtsalt meelitada kohale rohkem huvilisi...milline nend huviliste kvaliteet täpselt on, see on jällegi küsitav

eetarga
Postitusi: 773
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Viitina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas eetarga »

Küll on mul tahtmist siin terve raamat kirjutada.

Põhiline vastus, kuhu on kadunud tegijad - seda vastus on lihtne leida - demogaafia mängib siin oma (suur) tähtsus - neid tegijad ei ole lihtsalt enam olemas. Veidi vanem põlvkond ei viitsi või ei suuda aga oma töökoht vahetada (kinnisvara struktuur mängib siin oma roll). Noored oskustöölised puuduvad nii kui nii igas valdkonnas. Nii Eestis kui ka välismaalt. Noored, kes alustavad oma karjäär/töötajad ei ole enam nii palju kui 20 aastat tagasi.

Paar sõnad veel. Palgatõstmine ei aita kindlasti, kõrgema palga ees leiad sa tööandjana küll siis kandidaatid, aga seda ei vii sind kuidagi edasi.
Lisaks puudub Eestis kvalifitseeritud "duaalne"-väljaõppesüsteem.

Edasi - mingi kuradi sittatorm peab nüüd ikka minu vastu lendama - olen ma 101 %iga nõus sellega, et suur osa Eesti töölised ei suuda kriitika taluda.
Keegi soovib / Europa liidu keskmist palka /palk peab õigeaegselt 100 % i ulatusest makstud olema, preemia kauba peale, ametiauto, mobiil, muidugi on jaaninädal vaba (mis siis et me müüme jäätis), esimest september nii kui nii - kallis laps läheb ikka koolis, ja koolitusreis Kanaari saartele on kohustuslik, jne.

Aga siis palun väga, olen kõigedega nõus. Aga mina nagu tööandja tahan ka 100 % pühendus ja veadeta töötulemused selle vastu - Europaa liidu kesmisest tases!. Aga kahjuks, seda ei tule.


"Notes of a dirty old men" - kes ronib nüüd oma verivärske ehitatud tsikliremondikoopast maailma lõppus tagasi, keerab muusikakeskus põhjas, naudib enda järvevaade sealt ja on suht õnnelik, et ta ei pea kellegi näppud peale vaadata mis või kes kuidagi keerab oma ülekõrge nõuetega tsiklipoltid tuksis.
Ei ole asi väljaõppes ja järelvalves!

Neeme, ausalt, minu iskilik kaastunne olukorrast, tule minu juures, vaatame koos üle järv, kuulame muusika, räägime tsiklijutt ja naudime elu - nii saab ka elatud olema. Pealinnas on seda kindlasti tunduvalt raskem.

Lisaks veel üks viimane "statement" - palun vaatame lahtise silmadega kui "suur" on Eestimaa. Keegi puhus siin tark jutt umbes nii: - ettevõtja on piisav loll, et ei suutnud oma firma laiendada.

Puhas bullshit - toon hea näide enda valdkonnas: ma toon spets.-pumbad sisse, müük, hooldus, remont, jne. - ma julgen õelda, et turuosa on mul 70 % või isegi veel kõrgem. Aga seda ei täida mitte kuidagi terve töökoht ära. Aga Eesti turg on nii jumala väike, kuhu ma müün veel neid pumbad ja nende varuosad?
...ja me tegutseme nende peale ka juba Lätis, natukene Leedus, jne. - siin Eestis on küll mitu näided nii, et sa ei saa kuidagi üle oma varju hüppata, sest turg on nii nagu ta on = väike!
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Tort »

Sellise vanaisa suhtumisega, et kõik noored on lollid ja tahavad liiga palju, võid ise Euroopa tasemel oma mutreid keerata. Lõpuks keeradki, mingi vanatarga juures keegi pikalt ei tööta niikuinii. Võiks ikka esiteks palki oma silmast otsida. Kui ei suuda kohaneda, siis pole midagi parata. Järve vaatamine ei aita.

Või tema tahab lapse aktusele minna, kujutad sa pilti :D

eetarga
Postitusi: 773
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Viitina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas eetarga »

Tort - sa pannid ikka täiega mõõda.

Toon näide:
Viimased "oskustöölised" paigaldasid mulle elektroboiler. Vanus tublisti üle 40 - mõlemad sellid.
Tulemus - punkti skaalas - kaks pallid kümmest. Vähemalt veet ta soojendab, kõik ülejäänud - puhas praaktöö.

Vanus ei mängi siin mingi tähtsus. Aga isegi kehv tegija soovib antud hetkel "Europa Liidu keskmist" - aga ei suuda kuidagi nende töönõuetega hakkama saada.

Jutt oleks siis mingi määral teine kui sellised vennad teenivad tunduvalt vähem, siis sa suudad nagu tööandja sellest leppida, aga praegune palgatase nõuab rohkem (ja minu kogemus näitab, et seda kahjuks ei tule).

Vastupidi - viimased noored kes ehitasid mulle/firmale midagi olid noored - ja töötulemus oli super!

= vanus ei oma siin mingi tähtsus.
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”