Paadimootor Euroopast
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Paadimootor Euroopast
Kas keegi Euroopast kasutatud paadimootoreid (10 - 30 hj) ka müügiks toob?
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
- Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
- Kontakt:
Re: Paadimootor Euroopast
TecnoMarine AB- Rauno Kurki Suonio- suur valik kasutatud ja garantiiga mootoreid- mees käib Soome-Eesti vahel igakuiselt. aga kui oled ise õlinäpp, siis võid riskida. vähemasti lase tünnis mootor käima panna, ila selleta võib jutt liiga hea olla. ja on olnud ka juhuseid, kus tegu varastatud mootoriga, ehk siis ka registripõhine kontroll.... mulle pakkus kunagi üks aus pätt hea hinnaga mootorit ja mainis kohe, et ära Rootsi selle mootoriga igaks juhuks mine.
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Paadimootor Euroopast
joha123 kirjutas: ↑26 Dets 2020, 19:19Spoiler
TecnoMarine AB- Rauno Kurki Suonio- suur valik kasutatud ja garantiiga mootoreid- mees käib Soome-Eesti vahel igakuiselt. aga kui oled ise õlinäpp, siis võid riskida. vähemasti lase tünnis mootor käima panna, ila selleta võib jutt liiga hea olla. ja on olnud ka juhuseid, kus tegu varastatud mootoriga, ehk siis ka registripõhine kontroll.... mulle pakkus kunagi üks aus pätt hea hinnaga mootorit ja mainis kohe, et ära Rootsi selle mootoriga igaks juhuks mine.
Ma netist selle TecnoMarine lehelt kasutatud mootoreid ei leidnud, võimalik, et neid tuleb eraldi küsida.
Aga meilitsi vastas too tüüp, et neil ei ole pakkuda kasutatud päramootoreid...
Imeodava hinnaga (varastatud) mootorit ei otsi. Lihtsalt Eestis nende valik olematu. Uut mootorit ei taha osta sest siis tuleks veel ka treiler osta aga minul paadikoht olemas, kuhu paraku uut mootorit paadi külge jätta ei julgeks ja iga kord ca 50 kilo 2x tõsta...pole just meeldiv.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Paadimootor Euroopast
On üks Yamaha mootor saada, peaks olema vist 60 hj.
Mingi kala on sees, tünnis käib korralikult, paadi küljes ei taha käia, kui on huvi räägin omanikuga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: Paadimootor Euroopast
Siin on ka midagi pakkumisel
http://www.kalale.ee/turg/veesoidukid/paadimootorid
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Paadimootor Euroopast
30 hj on maksimum, need ei nõua väikelaevajuhi pabereid minu teada.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Paadimootor Euroopast
Ivoonu kirjutas: ↑26 Dets 2020, 19:56Siin on ka midagi pakkumisel
http://www.kalale.ee/turg/veesoidukid/paadimootorid
Jah seal see üks tõesti hetkel on ja hind ka enam-vähem. Soovi; KB ja Okidoki kuulutustega olen ka kursis. Paar tükki on sealgi aga no valik on ikka üliväike seda enam, et otsin lühikese(S) jalaga mootorit, mitmed müügilolevad on aga pika(L) jalaga. Teine teema on see, et otsin distants-, mitte käsijuhtimisega (rumpel) mootorit.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
- Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
- Kontakt:
Re: Paadimootor Euroopast
võib olla õhuteema. kogemus nt uute bensupaakidega, õhuklapp tuleb 100% lahti keerata, muidu sureb sõidu ajal 2-3 min välja. vanade paakidega seda jama polnud. on ka vahetatud bensupump välja ja probleemid kadusid. vana pump tünnis töötas ja veepeal suri välja, ehk õiget kütuse pealeandmist gaasiga sõites ei toimunud.... tünnis töötamine ei näita probleeme 100%.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Paadimootor Euroopast
Nettivenes on eraldi mootori otsing ka. Seal kauplevad ka poed.
Mille jaoks muidu? Viljandi järvele kalale? Tundub täitsa järv kohe, aga minu 30hp on selle jaoks ebavajalik. Seega kui paati nagunii mujale ei liiguta, siis a la 15 on sinna paras. Selle jagu vbla rohkem valikut ja saab uuema. Kui trolli mees, siis parem oleks 4t pritse. Nii räägitakse.
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Paadimootor Euroopast
Tort kirjutas: ↑28 Dets 2020, 22:16Nettivenes on eraldi mootori otsing ka. Seal kauplevad ka poed.
Mille jaoks muidu? Viljandi järvele kalale? Tundub täitsa järv kohe, aga minu 30hp on selle jaoks ebavajalik. Seega kui paati nagunii mujale ei liiguta, siis a la 15 on sinna paras. Selle jagu vbla rohkem valikut ja saab uuema. Kui trolli mees, siis parem oleks 4t pritse. Nii räägitakse.
Hetkel jh paadikohad Viljandi järvel aga sinna piisab ka 4 hj mootoriga plastikpaadist, mis samuti olemas.
Otsingi Progress-2 paadile 10 - 30 hj mootorit, too 30 on lihtsalt ülemine piir, mitte et see tingimata vajalik oleks. Tulevikus küll plaanis too paat alaliselt Narva veehoidlale viia.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Paadimootor Euroopast
No kui mõningasi vahemaid ka vaja võtta tulevikus, siis 30hp annab talle kasulikuks kiiruseks ca 30 kmh. Progressile jääb minu meelest 10hp väheks. Minimaalselt 20hp kuni 30hp oleks vast mõistlik.
Vanematest 2t mootoritest Yamaha autolube, Evinrude/Johnson peetakse headeks. Ainus jama pidi olema, et juppe hakkab väheks jääma. Aga kui pill korralik ja hooldada ka, siis üsna igavesed. Minul on 30hp Evinrude, ei oska kurta.
-
- Postitusi: 505
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 78 korda
Re: Paadimootor Euroopast
Mul on Progress-2 taga 25 hp Mariner, 4 takti. Päris hulka sõltub ka sõukruvist. Peast ma hetkel küljes oleva sõukruvi sammu ei tea, aga kahekesi on gps järgi maksimum ca 36-37 km/h päris põhjagaasiga. Tavaliselt sõidan ca 33 km/h. Eelmine sõukruvi oli numbri järgi kiirem, aga tegelikult oli tippkiirus sama või 1-2 km/h väiksem isegi. Praegune lükkab palju kiiremini glissi. Vb oli eelmine kulunud või sobib praegune lihtsalt paadi/mootori komboga paremini.
Neljakesi läheb ka glissi ja saab 30+ km/h sisse, aga aega glissi minekuks läheb rohkem. Mul paadil sisse ehitatud veel vineerist põrand jms, seega kõige kergem just pole. Kaalujaotus on mõnevõrra oluline. Mul paak ja aku mõlemad taga ning kui neljakesi põhjagaas panna, tahab nina üles tõsta liialt. Aga läheb siis ka. Kütusekulu - ühe päevaga pole üle 15 liitri veel maha sõitnud, kui ikka kala ka püüda vahepeal ja trollida.
Ühel sõbral siin (bikeris esindatud tegelikult) oli 40 hp taga Progress 2M-il ja see liikus ikka väga hästi minu arust. Seega 25-40 peaks suht ideaalne olema sinna.
Mina 2t kindlasti paadile ei taha. Kütusekulu + õliga jamamine + lärm. 4 takti käib trollides nii vaikselt, et ei sega üldse. Üllatavalt vaikne isegi. Hinnavahe muidugi 2t kasuks tugevalt, aga IMHO tasub ära.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Paadimootor Euroopast
Sõltub, palju sõita. 4t on ökonoomsem, aga remontida kasutatud mootori puhul palju kallim. Samuti on ta raskem.
2t samas palju lihtsam ja mis see ikka tsiklimehele segu teha, käkitegu. Autolube teeb üldse ise segu. Võtab tõesti rohkem kütet ja mõned eksemplarid pikalt trollides 5kmh tahmavad küünalt. Samas korralik 2t on samasugune nupupill.
Hääl on maitseasi, mulle meeldib 2t hääl ja et haiseb ka. Kui oleks väga tihe kasutaja, ostaks uue 4t, selge see.
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Paadimootor Euroopast
KB-s on üks 2-taktiline:
https://www.kuldnebors.ee/search/veesoi ... ge_size=25
Vastab muidu minu soovidele küll - lühike jalg ja distantsjuhtimine, hinna poolest samuti, sellist julgeb paadi külge jätta küll. Kui Narva paadigaraaži valmis ehitan siis kaob see mure muidugi ära, võib ka paari-kolme tuhandese mootori külge panna.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Paadimootor Euroopast
Tihti sõidavad ka 40-ste ja 50-stega ringi nii, et 30 kleeps on peal. Mitte et ma nüüd seda soovitaks, kuid asi on lihtne, paadi peal olev numbrimärk sisaldab infot ainult paadi, mitte mootori kohta. Vilunud silm (piirivalve/politse) teeb juba kaugelt kindlaks, et kui suur mootor sul taga on, kuid 40 ja 50-ne mootor ei ole tihti palju suurem, kohati isegi sama suur korpus. Kui on põhjust sügavamalt kontrollida, siis vin koodi tsekates jääd muidugi vahele, kuid nii põhjalikuks kontrolliks oled sa ilmselt ise mingi muu põhjuse andnud. Ning paadilube tasub ikkagi teha, saad teada ka ühtteist meremärkidest ja -reeglitest. Üks totakas fakt ka siia otsa - üle 750kw mootori jaoks on juba sisuliselt merekool läbida.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Paadimootor Euroopast
Üks totakas fakt ka siia otsa - üle 750kw mootori jaoks on juba sisuliselt merekool läbida.
Ei saa mitte vaiki olla - 22 meetrisel Princess V72-l on kaks peamasinat millel mõlemal võimsust 1120 kW. Eestis väljastatud paadilubadega (4 nädalavahetust teooriat + praktikapäev ei kvalifitseeru just erilise merekoolina) on selle riistapuuga navigeerimine täiesti legaalne. Seda on kinnitanud nii Prantsusmaa kui ka Hispaania rannavalve.
Re: Paadimootor Euroopast
Nii on, et Eesti väikelaeva kipperi lubadega on ainsaks piiranguks: kogupikkus 24 meetrit
Tsiteerin selle meresinise platikutüki tagakülge:
"Käesoleva tunnistuse omanik võib juhtida mootoriga ja/või purjedega väikelaeva kogupikkusega kuni 24 meetrit merel ja sisevetel ilma piiranguteta"
Koolitus ja eksam oli pigem informatiivne kui teadmisi proovilepanev. Vähemalt 2015 oli see nii. Aga nüüd on vähemalt teada, mida helli need kaubakad tuututavad, kui sa oma väikese künaga lahe peal kangutamas käid.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6616
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 651 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Paadimootor Euroopast
Hoi!
Väike täpsustus:
Paatidel on HIN.
24m lubade piiranguks on TÖÖ, ehk teenust ei tohi osutada.
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Paadimootor Euroopast
Palun väga, riigiteataja. Ehk oleks pidanud lahti seletama, et kus ja millal see kehtib. Vabadan, et oma totakat postitust enne lahti ei seletanud.
VÄIKELAEVAJUHI KVALIFIKATSIOONIKATEGOORIA ANDMINE
§ 8. Paadijuhi kvalifikatsiooni andmine
(1) Paadijuhi kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 15-aastasele isikule, kes on sooritanud teooriaeksami paadijuhi õppekava ulatuses, omandanud praktilised oskused ja sooritanud praktikaeksami.
(2) Paadijuht (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida paati kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, sõidupiirkonnaga kuni 5 miili kaldast.
(3) Paadijuht (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida paati kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, laevatatavatel järvedel ja jõgedel kuni 9 kilomeetrit kaldast.
(4) Paadijuht võib juhtida vahivanemana kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW ookeanil ja ookeaniga vahetult ühendatud meredel kuni 30 miili kaldast, Läänemerel, Valgel merel, Mustal merel, Punasel merel ja Vahemerel aga piiranguteta.
§ 9. Kaatrijuhi kvalifikatsiooni andmine
(1) Kaatrijuhi kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 18-aastasele isikule, kes on sooritanud teooriaeksami kaatrijuhi õppekava ulatuses, omandanud praktilised oskused ja sooritanud praktikaeksami.
(2) Kaatrijuhi (sõidupiirkond meri) tunnistust võib taotleda ka isik, kellel on vähemalt vahitüürimehe diplom, esitades selleks avalduse ja merediplomi koopia või kaatrijuhi tunnistust (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib taotleda ka isik, kellel on vähemalt sisevete kapten-mehaaniku abi diplom, esitades selleks avalduse ja siseveelaeva laevajuhi diplomi koopia.
(3) Kaatrijuht (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit või kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW ookeanil ja ookeaniga vahetult ühendatud meredel kuni 30 miili kaldast, Läänemerel, Valgel merel, Mustal merel, Punasel merel ja Vahemerel aga piiranguteta.
(4) Kaatrijuht (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit või kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW, laevatatavatel järvedel ja jõgedel aga piiranguteta.
§ 10. Roolimehe kvalifikatsiooni andmine
(1) Roolimehe kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 15-aastasele isikule, kes on purjetanud ühe navigatsioonihooaja jooksul vähemalt 200 meremiili ja sooritanud teooriaeksami roolimehe õppekava ulatuses.
(2) Roolimees (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida jahti (svertpaati) purjepinnaga kuni 75 m2 ja paati kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, sõidupiirkonnaga kuni 5 miili kaldast.
(3) Roolimees (laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida jahti (svertpaati) purjepinnaga kuni 75 m2, paati kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, laevatatavatel järvedel ja jõgedel kuni 9 kilomeetrit kaldast.
(4) Roolimees võib purjetada vahivanemana jahtidel purjepinnaga kuni 150 m2 või juhtida vahivanemana kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW ookeanil ja ookeaniga vahetult ühendatud meredel kuni 30 miili kaldast, Läänemerel, Valgel merel, Mustal merel, Punasel merel ja Vahemerel aga piiranguteta.
§ 11. Kipri kvalifikatsiooni andmine
(1) Kipri kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 18-aastasele isikule, kes on purjetanud vähemalt 2 navigatsioonihooaega roolimehena, sooritanud teooriaeksami kipri õppekava ulatuses, peale teooriaeksami sooritamist purjetanud avamerel 2 või vähema navigatsioonihooaja jooksul vähemalt 600 meremiili, sellest vähemalt 200 meremiili jahtkapteni juhendamisel vahivanemana.
(2) Kipper (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida jahti purjepinnaga kuni 150 m2, paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW ookeanil ja ookeaniga vahetult ühendatud meredel kuni 30 miili kaldast, Läänemerel, Valgel merel, Mustal merel, Punasel merel ja Vahemerel aga piiranguteta.
(3) Kipper (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida jahti purjepinnaga kuni 150 m2, paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW, laevatatavatel järvedel ja jõgedel aga piiranguteta.
(4) Kipper võib purjetada vahivanemana: jahtidel kogupikkusega kuni 24 meetrit, purjepinna piiranguteta ja kaatritel kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW.
§ 12. Jahtkapteni kvalifikatsiooni andmine
(1) Jahtkapteni kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 18-aastasele isikule, kes on purjetanud vähemalt 2 navigatsioonihooaega kiprina, läbinud vähemalt 2 navigatsioonihooaja jooksul 1000 meremiili, sellest vähemalt 300 meremiili jahtkapteni juhendamisel vahivanemana ja sooritanud teooriaeksami jahtkapteni õppekava ulatuses.
(2) Jahtkapteni nimetuse võib anda ka isikule, kellel on vähemalt vahitüürimehe või siseveelaeva laevajuhi diplom ja kes on 2 navigatsioonihooaja jooksul purjetanud vähemalt 500 meremiili (avalduse, mere- või siseveelaeva laevajuhi diplomi koopia ja stažööriraamatu alusel).
(3) Jahtkapten (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida jahti, paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW, purjepinna ja sõidupiirkonna piiranguteta.
(4) Jahtkapten (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida jahti, paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW, purjepinna ja sõidupiirkonna piiranguteta laevatatavatel järvedel ja jõgedel.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Paadimootor Euroopast
Piipz kirjutas: ↑30 Dets 2020, 08:57Palun väga, riigiteataja. Ehk oleks pidanud lahti seletama, et kus ja millal see kehtib. Vabadan, et oma totakat postitust enne lahti ei seletanud.
VÄIKELAEVAJUHI KVALIFIKATSIOONIKATEGOORIA ANDMINE
§ 8. Paadijuhi kvalifikatsiooni andmine
(1) Paadijuhi kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 15-aastasele isikule, kes on sooritanud teooriaeksami paadijuhi õppekava ulatuses, omandanud praktilised oskused ja sooritanud praktikaeksami.
(2) Paadijuht (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida paati kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, sõidupiirkonnaga kuni 5 miili kaldast.
(3) Paadijuht (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida paati kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, laevatatavatel järvedel ja jõgedel kuni 9 kilomeetrit kaldast.
(4) Paadijuht võib juhtida vahivanemana kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW ookeanil ja ookeaniga vahetult ühendatud meredel kuni 30 miili kaldast, Läänemerel, Valgel merel, Mustal merel, Punasel merel ja Vahemerel aga piiranguteta.
§ 9. Kaatrijuhi kvalifikatsiooni andmine
(1) Kaatrijuhi kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 18-aastasele isikule, kes on sooritanud teooriaeksami kaatrijuhi õppekava ulatuses, omandanud praktilised oskused ja sooritanud praktikaeksami.
(2) Kaatrijuhi (sõidupiirkond meri) tunnistust võib taotleda ka isik, kellel on vähemalt vahitüürimehe diplom, esitades selleks avalduse ja merediplomi koopia või kaatrijuhi tunnistust (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib taotleda ka isik, kellel on vähemalt sisevete kapten-mehaaniku abi diplom, esitades selleks avalduse ja siseveelaeva laevajuhi diplomi koopia.
(3) Kaatrijuht (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit või kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW ookeanil ja ookeaniga vahetult ühendatud meredel kuni 30 miili kaldast, Läänemerel, Valgel merel, Mustal merel, Punasel merel ja Vahemerel aga piiranguteta.
(4) Kaatrijuht (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit või kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW, laevatatavatel järvedel ja jõgedel aga piiranguteta.
§ 10. Roolimehe kvalifikatsiooni andmine
(1) Roolimehe kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 15-aastasele isikule, kes on purjetanud ühe navigatsioonihooaja jooksul vähemalt 200 meremiili ja sooritanud teooriaeksami roolimehe õppekava ulatuses.
(2) Roolimees (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida jahti (svertpaati) purjepinnaga kuni 75 m2 ja paati kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, sõidupiirkonnaga kuni 5 miili kaldast.
(3) Roolimees (laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida jahti (svertpaati) purjepinnaga kuni 75 m2, paati kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW, laevatatavatel järvedel ja jõgedel kuni 9 kilomeetrit kaldast.
(4) Roolimees võib purjetada vahivanemana jahtidel purjepinnaga kuni 150 m2 või juhtida vahivanemana kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootorite koguvõimsusega kuni 750 kW ookeanil ja ookeaniga vahetult ühendatud meredel kuni 30 miili kaldast, Läänemerel, Valgel merel, Mustal merel, Punasel merel ja Vahemerel aga piiranguteta.
§ 11. Kipri kvalifikatsiooni andmine
(1) Kipri kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 18-aastasele isikule, kes on purjetanud vähemalt 2 navigatsioonihooaega roolimehena, sooritanud teooriaeksami kipri õppekava ulatuses, peale teooriaeksami sooritamist purjetanud avamerel 2 või vähema navigatsioonihooaja jooksul vähemalt 600 meremiili, sellest vähemalt 200 meremiili jahtkapteni juhendamisel vahivanemana.
(2) Kipper (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida jahti purjepinnaga kuni 150 m2, paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW ookeanil ja ookeaniga vahetult ühendatud meredel kuni 30 miili kaldast, Läänemerel, Valgel merel, Mustal merel, Punasel merel ja Vahemerel aga piiranguteta.
(3) Kipper (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida jahti purjepinnaga kuni 150 m2, paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 12 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW, laevatatavatel järvedel ja jõgedel aga piiranguteta.
(4) Kipper võib purjetada vahivanemana: jahtidel kogupikkusega kuni 24 meetrit, purjepinna piiranguteta ja kaatritel kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW.
§ 12. Jahtkapteni kvalifikatsiooni andmine
(1) Jahtkapteni kvalifikatsiooni võib anda vähemalt 18-aastasele isikule, kes on purjetanud vähemalt 2 navigatsioonihooaega kiprina, läbinud vähemalt 2 navigatsioonihooaja jooksul 1000 meremiili, sellest vähemalt 300 meremiili jahtkapteni juhendamisel vahivanemana ja sooritanud teooriaeksami jahtkapteni õppekava ulatuses.
(2) Jahtkapteni nimetuse võib anda ka isikule, kellel on vähemalt vahitüürimehe või siseveelaeva laevajuhi diplom ja kes on 2 navigatsioonihooaja jooksul purjetanud vähemalt 500 meremiili (avalduse, mere- või siseveelaeva laevajuhi diplomi koopia ja stažööriraamatu alusel).
(3) Jahtkapten (sõidupiirkond meri) võib iseseisvalt juhtida jahti, paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW, purjepinna ja sõidupiirkonna piiranguteta.
(4) Jahtkapten (sõidupiirkond laevatatavad siseveed) võib iseseisvalt juhtida jahti, paati ja kaatrit kogupikkusega kuni 24 meetrit, mootori koguvõimsusega kuni 750 kW, purjepinna ja sõidupiirkonna piiranguteta laevatatavatel järvedel ja jõgedel.
See ei kehti enam, Redaktsiooni kehtivuse lõpp: 18.09.2004
https://veeteedeamet.ee/et/meremehed-va ... -tunnistus (värskem kraam)
Ducati 749S ex, MG California 1400 Custom ex
Re: Paadimootor Euroopast
Üldise harimise mõttes panen siia ühe lingi:
https://laevaselts.ee/web/wp-content/up ... andlus.pdf
Aga mis puutub teemasse, siis kasutatud paadimootorite turg elavneb umbes samal hetkel, kui kasutatud rataste turg.
Ise samamoodi neid kunagi vahtinud, kui sadamas manööverdamise mootorit purjekale jahtisin.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Paadimootor Euroopast
Kas kipper.ee on juba nii alla käinud, et paaditeemad kolivad tsiklifoorumisse? Aga jah, olen ise ka kipri foorumi liige juba üle 10. aasta ja viimasel ajal on seal konstantne vaikelu.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: Paadimootor Euroopast
Ma vaatasin, et mul on seal viimane sisselogimine olnud oktoobris 2016 ja liige augustist 2007 aga mingi hetk tekkis tundmine, et kahte jumalat ei suuda korraga teenida ja nii see purjetamispool ära vajuski.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.