Poolast mootorratta toomine

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Onukoll
Postitusi: 6
Liitunud: 11 Mär 2020, 08:57

Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Onukoll » 11 Mär 2020, 09:35

Tere.
Kas keegi tegeleb ka Poolast mootorrataste toomisega? Pikemat aega painab mõte Yamaha XV 1900 Raiderist.
Eestis müügil pole,Saksas algavad hinnad põhimõtteliselt sealt kus Poolas lõppevad. On selge,et ei ole päris võrreldavad turud,kuid eranditult kõik seal Poolas ka vast prügi ei ole.
Kas leidub keegi kes tunneb seda valdkonda ja tegeleb?

Lugupidamisega



Kasutaja avatar

Andrea
Postitusi: 710
Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
Tsikkel: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Andrea » 11 Mär 2020, 09:46

Sekundeerin, tahaks ka Poolast ratast.

Suzuki SV650 S 2001 -> Yamaha YZF750R 1995 -> Aprilia RSV 1000 Tuono 2003 -> Ducati 999 Biposto 2005 -> Ducati 1098 Streetfighter S 2009 -> Ducati Diavel Carbon 2011 -> Aprilia Tuono V4R APRC 2012 -> KTM SuperDuke 1290 R 2015 -> Kawasaki KX250F 2008 -> Aprilia Tuono V4R APRC ABS 2014 -> Aprilia Tuono V4 1100 RR 2017


eetarga
Postitusi: 461
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas eetarga » 11 Mär 2020, 10:43

Kiire otsing andis tulemus, et mainitud Yamaha eelarve algab laias laastus 10.000,- E ´ga.
Probleem ei ole sellest mõttest transpordi alane, pigem on teil keegi vaja, kes ajab Poolast äri ja tunneb 101% Poola paberite majandus - ja oskab osturahadega ümberkäia.

Lisaks soovin mainida, et tsiklite toomine "business" ei tasu ära, kui ei ole vähemalt 4 tsiklid tellitud. Ja siis mina näen näiteks ka seda risk, kui rattad on suht kallis ja haagise peale, et hommikul Poolast ärkadest puudub minu haagis kahte tsiklitega või haagis on lihtsalt tühi. :wack:

Sellepärast minu tulen tavaliselt laevaga tagasi - (Lübeck/Travemünde - Liepaja) - lihtsalt kindel värk. :D

Mehed, käite siis ise koos Poolast ära toimetate neid tsiklid koju. Otseselt ma ei usu, et Eestist pakkub teile keegi seda täisteenus nagu tellimustöö.

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1136
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 67 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Black » 11 Mär 2020, 12:45

Poola ju siinsamas. Kiiver ja rahapakk seljakotti ja bussi peale.

Kasutaja avatar

mc-Duc
Postitusi: 36
Liitunud: 31 Mär 2008, 11:00
Tsikkel: Monster 600; S4; Raider XV1900

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas mc-Duc » 11 Mär 2020, 14:13

Teretus!

Sai ka eelmisel aastal seda isendit otsitud - igast kandist. Lõpuks sai nö "kirikus küünal põlema pandud" ja panustasin palju kirutud ja kardetud Leedu peale. Valisin aprillis-mais kolm tsiklit välja, kaks eramüüjat ja üks mingi Vilniuse "dealer'i" oma. Kauplemismaad andsid kõik. Suhtlesin meilitsi, telefonitsi ja hoidsin silma peal. Tahtsin kindlasti sellist mis oleks arvel ja kohalik nö ülevaatus olemas ja võimalik USA ajalugu (kuna USA turu tsikkel esialgselt). Korra käisin kohal - katsusin, proovisin jne. Ootasin ja vaatasin veel siit-sealt. Eestis minu mäletamist mööda müüdi ühte sinist a see oli ka vbl eksin - Leedust pärit, kuna oli nagu enne seal müügis üleval (https://www.kuldnebors.ee/search/soiduk ... t_id=11359) Igatahes kogu saaga lõppes sellega, et tõin Leedust ühe eramüüja käest, kelle käes see oli sõitnud, musta värvi nii nagu esialgne soov oli. Saksa hindadega jah - mõned head tuhanded vahet. AGA - siin tuleb sellisel juhul teha tüübikinnitus (Saksa registri puhul mitte) ja muu Maanteeameti trill-trall. Võtab veits aega kui paberid korda ja arvele saab. Ostuhind jäi midagi üle kuue aga kohaliku "paberi-ja tehnomajanduse" virr-varriga ca 800-900 juurde). Kui USA'st mõnel tuttaval konteiner tulemas siis seal hakkavad nende hinnad vist juba 5000-6000$. Mõned sajad sõitnud - veel pole põhjust kurtmiseks olnud. Eks seda "riskibisnes(h)it" võib igaltpoolt leida - lõpuks kiruda võib ikka iseennast :)


Teema algataja
Onukoll
Postitusi: 6
Liitunud: 11 Mär 2020, 08:57

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Onukoll » 11 Mär 2020, 22:10

eetarga kirjutas:
11 Mär 2020, 10:43

Probleem ei ole sellest mõttest transpordi alane, pigem on teil keegi vaja, kes ajab Poolast äri ja tunneb 101% Poola paberite majandus - ja oskab osturahadega ümberkäia.

Täpselt! Kehva keeleoskusega, kohalikke olusid ja sealse äri eripärasid tundmata võib asi kujuneda Kreisiraadioks.
Kas leidub siis keegi kes tunneb seal seda ala ja näiteks kavatseb minna omale millalgi midagi tooma ,võtaks siit mõned saamatud huvilised vaevatasu eest kampa,kui neid juhtub veel tekkima?

Millistelt lehtedelt USAs rattaid vaadata? Mis suurusjärku sealt toomine jääda võiks? Maa on kauge ja tunne on selline,et transpordi,tüübikinnituse jne ebameeldivuste hind kujuneb lõpuks Saksamaa taoliseks. Info ja kogemus puudub,lihtsalt oletan.


will111
Postitusi: 3764
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Mär 2020, 01:59

Midagi erilisemat seal ei ole kui mõnes teises "uhkes" euroopa riigis, kus selle elanikud arvavad kõik, et just nemad on maailma jumalad ja just nende keel on see, mida kõik peaksid rääkima. Muus osas on äri nagu äri ikka.
Seda võin öelda, et ega poolakad inglise keelt väga rääkida ei taha ja sinu kontakti otsimisele ka väga vastata ei taha kui sa ei tee seda nende keeles. Kui aga ratas ostetud siis sõidad lihtsalt sellega otse eestisse, või veel lihtsam paned käru peale ja ongi kõik. Mingit paberi majandust ei ole. Ostumüügi lepingu teed nagu ikka ja eks võimalusel lähed vast müüjage kohalikust omavalitsusest läbi ka, et seal asi ära fikseerida.


Tort
Postitusi: 1697
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Tort » 12 Mär 2020, 08:15

will111 kirjutas:
12 Mär 2020, 01:59

Ostumüügi lepingu teed nagu ikka ja eks võimalusel lähed vast müüjage kohalikust omavalitsusest läbi ka, et seal asi ära fikseerida.

Lähed siis või ei lähe?


eetarga
Postitusi: 461
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas eetarga » 12 Mär 2020, 08:21

Midagi erilisemat seal ei ole kui mõnes teises "uhkes" euroopa riigis, kus selle elanikud arvavad kõik, et just nemad on maailma jumalad ja just nende keel on see, mida kõik peaksid rääkima. Muus osas on äri nagu äri ikka.
Seda võin öelda, et ega poolakad inglise keelt väga rääkida ei taha ja sinu kontakti otsimisele ka väga vastata ei taha kui sa ei tee seda nende keeles. Kui aga ratas ostetud siis sõidad lihtsalt sellega otse eestisse, või veel lihtsam paned käru peale ja ongi kõik. Mingit paberi majandust ei ole. Ostumüügi lepingu teed nagu ikka ja eks võimalusel lähed vast müüjage kohalikust omavalitsusest läbi ka, et seal asi ära fikseerida.

Kena - aga kahjuks tühi jutt! Ma ei käi hea meelega sellepärast Saksamaale, et olen Sakslane ja valdan Saksa keel. Minu jaoks on veenduv argument ikka kohalik paberite majandus ja juridilised õigused. Sinu - käru peale ja minek - on lihtsalt mitte oskustöötliste tegevusviis. Punkt! :oops:
Kui oled Saksast tsikel või sõiduauto ostnud peab ilmtingimata tihti mainitud "Brief" = Zulassungsbeschinigung 2 sinu näppude vahel olema.

Toon näide - ostad tsikel emaili teel. Kannad raha üle. Kihutad kohapeal, õhtul on juba käes, suhtled müüjaga ja otsustate koos et järgmine hommikul on üleandmine. Kui müüja sureb nüüd, ja sul on "Brief" näppude vahel (müüja andis sulle seda juba eelnevad ööst), siis on kõik lahendatud = korras. Lesk, poeg, advokaat, kohalik politseinik, kes igatahes annab sulle tsikel välja, sest sinu valdusest on "Brief" - out and over and juttu lõpp.

Kui aga "Brief" jäi kohapeal, isegi tsikli kohvrist peidutud - siis sinu osturetk lõppeb otsekohe. Kindlasti saad sa oma õigused mingi hetk, aga kohene ülevõtmine on välistatud.

Samad tingimused on näiteks ka pandi puhul, saad tsikel kätte, aga müüja naerab sulle otsa ja ütleb et "Brief" on panditud, Siis panne tsikkel põlema, sest omanik sinust vist ei saa, isegi siis kui ta on sul treileri peale.

Ma ei ole üldse Poola paberitemajandusdega kursis - ja ausalt õeldes ma ka ei viitsi ennast kursis viia - aga ma tahan riskid vältida.

Ja sinu poolt mainitud "ostu-müügi-leping" , seda toppi endale kuhugi tagumikusest - vähemalt Saksast ei ole seda isegi vetsupaberi väärtusest - aga nagu mainitud - olen valmis uskuda, et Poolast on asjad hoopis teistmoodi - miks ka mitte?

Iga maa on oma reeglid. Aga mina soovin ainult sealt mängida, kus ma tunnen neid ja suudan nendega toime tulla. .

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!

Tort
Postitusi: 1697
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Tort » 12 Mär 2020, 08:29

Eestis saad teoorias samamoodi üle. Tsüsi järgi on võrdselt vajalik nii tehing kui üleandmine. Seega riske vähendab, kui om lepingusse panna kohe kirja, et sõiduk on üle antud. Siis võid teoorias oma tsikli minema vedada, kui ligipääs olemas. Ajalised augud ja füüsilise ligipääsu risk on siingi. Emaili teel tsikli kogu mahus ostmine on niikuinii juriidiliselt loll tegu.


will111
Postitusi: 3764
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Mär 2020, 09:27

Tort, kui on tööpäev, vastav asutus on avatud ja/või müüja tahab sinna sinuga minna siis ilmselt lähed...kui ei, siis ilmselt mitte. Ma ütleks, et see käik on rohkem müüja kui ostja huvi. Eks see numbrite ära andmie samamoodi.
Samahästi võid ju tegelikult sõita ostetud rattaga lihtsalt koju ja siis teoorias saata numbrid neile sinna poola tagasi näiteks.

eetarga, sinu jutust ma aru ei saa. mina ei räägi saksast, vaid ma räägin poolast - LOE TEEMA PEALKIRJA!!! mis on sinu meelest "oskustöölise" teguviis ja mis mitte...noh ütlen ausalt, et mul on sellest täiesti tuimalt pohhui :D kui ma lähen omale sealt ratast tooma siis mind huvitab ainult see, et ratas saaks toodud ja mul oleks olemas vajalik dokumentatsioon siin arki minekuks. Muu mind ei koti PUNKT, ja sinu arvamus sellest, mis peab olema saksas mind samuti ei koti...mis see siia puutub?

"Ma ei ole üldse Poola paberitemajandusdega kursis - ja ausalt õeldes ma ka ei viitsi ennast kursis viia - aga ma tahan riskid vältida" kui sellise asja kirja paned siis tegelikult võiks küsida, et miks üldse kommenteerida? teema pealkirja oskad ju lugeda?
mingeid ilgelt imelikke "mis siis kui" case võib alati välja tuua...omanik sureb üle andmise hetkel ja mida veel. no tore, et viitsid muinasjuttu vesta aga mis need remuse jutud siia teemasse reaalselt puutuvad?


Tort
Postitusi: 1697
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Tort » 12 Mär 2020, 10:32

Su vastus ei ole ammendav, nagu ikka. Kui osta Poolas poolaka käest Poolas registreeritud mootorratas, siis millistel tingimustel võib sellega ise mööda maanteed koju sõita? Kellele jäävad numbrid? Kelle kindlustus kehtib? Kas on vaja vormistada transiit? Kui ei suuda kõikehõlmavalt vastata, siis ei ole vaja sõna võtta.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 134 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Krl » 12 Mär 2020, 11:06

A kuidas selle teooriaga on et Poola tassitakse kõige odavamad Saksa rattad, kallimalt mahamüümise eesmärgil? Või oli see Leedu??
Igatahes et kas need rattad seal ikka on soodsamad?

Või on Poola piisavalt suur turg, et neil endil jääb piisavalt üle ja müüakse Poolast uuena ostetud rattaid?


will111
Postitusi: 3764
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Mär 2020, 11:40

Aga mis sa ise arvad, kas Poola on piisavalt suur turg või mitte? Isegi eestis these days müüakse eestis uuena ostetud rattaid...duh

Üldiselt on peaaegu kõigi poola kuulutuste juures (vähemalt minu vaadatutel) kirjas, kas ratas on ostetud sealt või on kuskilt sisse toodud. Mõnelgi juhul on veel küljes välismaa numbrid. Loomulikult sinna tuuakse rattaid mujalt, näiteks prantsusmaalt, uk'st. So? saksamaale ei tooda? Saksamaal ei ole neid kohti, kus müüakse kasutatud sõidukeid "kallimalt maha müümise eesmärgil"? Peab ikka kena naiivitar olema, et midagi sellist arvata või uskuda :D

Tort, kui sa tahad ammendavat ja viimase täpse detailini ülitäpselt määratletud vastust siis ole meheks, võta ja uuri aga ise välja. Ja kui oled selle teadustöö ära teinud omal käel siis tule õpeta meid, ja eriti muidugi mind viimast lolli, et kuidas siis TÄPSELT on.
Seniks ütleks, et kui sul pole teemasse midagi lisada siis ei ole nagu ka vaja sõna võtta!


Sverre
Postitusi: 335
Liitunud: 19 Mär 2004, 11:49
Tänatud: 15 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Sverre » 12 Mär 2020, 13:14

Mina olen Poolast enda jaoks eraisikuna mootorratta toonud. Isiklik kogemus on selline:

  1. Panin otsingusse motoscout24.de, määrasin otsingukriteeriumiks Deutschlandi asemel Europa.
  2. Leidsin hulga huvipakkuvaid rattaid Itaaliast Poolani.
  3. Valisin välja 5 ratast, millega hakkasin tegelema.
  4. Valik jäi Poolas asuvale, mille omanik saatis fotod rattast, kõigist kriipsudest-kraapsudest ja kõigist ratta paberitest ja VIN koodi.
  5. Suhtlesime telefoni teel inglise keeles. Inimene andis oma täisnime ja firma, kus töötab, sain ka tema tausta kontrollida. Tal endal oli tonnine CBR, 600cc müüs ära. Otsustasin osta.
  6. Võtsin Pärnust käru sappa ja sõitsin õhtuks Olsztyni, kus ratas füüsiliselt asus.
  7. Vaatasin ratta üle, tegin proovisõidu, täitsime ostu-müügi lepingu, mis on Poolas samasugune nagu Eesti ARKi poolt pakutav. Andsin sulas raha, kirjutasime lepingule, et tasutud sularahas, mida mõlemad allkirjaga kinnitavad.
  8. Poolakas koos sõbraga aitas ratta väga korralikult kärusse kinnitada, andis oma poolt veel lisaks kaks tutikat koormarihma.
  9. Ööbisin Poolas hotellis, mille aed pandi ööseks lukku + videovalve.
  10. Sõisin Eestisse, võtsin paberid ja ratta, regasin ratta Pärnu ARKis. Tegin kindlustuse. Saatsin naise üksi autoga ees koju.
  11. Panin kombe selga ja sõitsin terve päeva suurest rõõmust rattaga Eestis ringi. Kurat, hea et lubasid ära ei võetud, ikkagi käre rinkapill...
  12. Kirjutas hiljem ja uuris, kas kõik sai Eestis korda. Jõulude ajal vahetasime veel tervitusi. Väga meeldiv ja aus poolakas.

Minu kogemuse järgi saab näiteks sedasi endale väga korraliku tsikli Poolast osta.
Toredat sõitmist kõigile, kevad kohe käes.
Sverre

Viimati muutis Sverre, 12 Mär 2020, 14:16, muudetud 1 kord kokku.

will111
Postitusi: 3764
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Mär 2020, 13:35

Täpselt nii ongi :) Aga muidugi saab vajadusel ajada asja ka OLULISELT keerulisemaks, kui väga tahta ja soovida :D

Sul muidugi korralikult vedas konkreetse müüjaga. Ma olen sealt suhelnud või üritanud suhelda umbes 25 erineva kuulutuse/müüjaga. Üleüldse vastuse või mingit konkakti nendest olen saanud vähem kui 10'ga. Inglise keelt rääkida on tahtnud vast 5 tükki jne...

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5478
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1177 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 12 Mär 2020, 13:49

Ei tea küll sõiduki ostmisest sealt midagi,aga nii palju kui poolas käinud,siis räägitakse seal inglise keelt piisavalt ja mingit vastumeelsust ei ole kohanud. Saksa keelt küll võib olla lääne pool rohkem, aga müügi inimesed saavad isegi vene keelega hakkama,sest ka sinna poole müüakse ja keeleoskus vajalik. Aga pole küll mingit keele probleemi kohanud. Tsiklitega sõidetakse seal palju ja kuna riik on suur ning kliima palju soodsam kui meil ,siis on neid seal ka ilmselgelt palju liikvel.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

motikamees
Postitusi: 151
Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
Tsikkel: Seven Fifty
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas motikamees » 12 Mär 2020, 14:57

Krl kirjutas:
12 Mär 2020, 11:06

A kuidas selle teooriaga on et Poola tassitakse kõige odavamad Saksa rattad, kallimalt mahamüümise eesmärgil? Või oli see Leedu??
Igatahes et kas need rattad seal ikka on soodsamad?

Üks tuttav poolakas rääkis, et oli nooremana tegelenud avariiliste sõidukite Saksast toomisega. Poolas tehti remont ja pandi pärast Saksas müüki.

Kuidas see asi juriidiliselt vormistati ma ei uurinud.

Hetkel: Honda Seven Fifty
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5462
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 298 korda
Tänatud: 196 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas yeekim » 12 Mär 2020, 17:59

Kui hädasti vaja, võin poolakate käest küsida, kuda protsess välja näeb..

edu

Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 684
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 172 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas rannamees » 12 Mär 2020, 19:46

will111 kirjutas:
12 Mär 2020, 01:59

Midagi erilisemat seal ei ole kui mõnes teises "uhkes" euroopa riigis, kus selle elanikud arvavad kõik, et just nemad on maailma jumalad ja just nende keel on see, mida kõik peaksid rääkima. Muus osas on äri nagu äri ikka.
Seda võin öelda, et ega poolakad inglise keelt väga rääkida ei taha ja sinu kontakti otsimisele ka väga vastata ei taha kui sa ei tee seda nende keeles. Kui aga ratas ostetud siis sõidad lihtsalt sellega otse eestisse, või veel lihtsam paned käru peale ja ongi kõik. Mingit paberi majandust ei ole. Ostumüügi lepingu teed nagu ikka ja eks võimalusel lähed vast müüjage kohalikust omavalitsusest läbi ka, et seal asi ära fikseerida.

No ei ole see asi nii lihtne, et istud peale ja tuld kodupoole.
Transiitnumbrid ja uus kindlustus on teema kohe kindlasti.

Pilt
Kasutaja avatar

jaanipoiss
Postitusi: 64
Liitunud: 25 Nov 2008, 12:55
Tsikkel: Buell CityX
Asukoht: Tallinn, Tondi

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas jaanipoiss » 13 Mär 2020, 00:29

2011 ostsin oma buelli poolast otomoto.pl ...ja siiani rahul.

Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 439
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: Z1000 2011'
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Junzu » 13 Mär 2020, 02:18

Spekuleerijad võiks oma arvamuse omale jätta ja kommenteerida seal kus on kogemusi. Olen paar ratast ja autot Poolast ostnud. Kõik on väga lihtne. Teed ostu-müügi lepingu, saad dokumendid ja tuled tulema. Pole vaja transiitnumbreid (võid ju teha kindluse mõttes, mina pole teinud). Autodega sõitsin omal jalal Eestisse. Tsiklid käru peal. Müüjad rääkisid saksa või ingliskeelt. Üks rääkis prantsuse keelt aga temaga sai kokkulepe tehtud, et võtab tütre kõrvale, kes ingliskeelt räägib.
Saksast/Belgiast/Itaaliast jms auto toomine on jah veidi teine. Poola/Leedu/Läti on lihtsam.

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 684
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 172 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas rannamees » 14 Mär 2020, 14:17

Junzu kirjutas:
13 Mär 2020, 02:18

Spekuleerijad võiks oma arvamuse omale jätta ja kommenteerida seal kus on kogemusi. Olen paar ratast ja autot Poolast ostnud. Kõik on väga lihtne. Teed ostu-müügi lepingu, saad dokumendid ja tuled tulema. Pole vaja transiitnumbreid (võid ju teha kindluse mõttes, mina pole teinud). Autodega sõitsin omal jalal Eestisse. Tsiklid käru peal. Müüjad rääkisid saksa või ingliskeelt. Üks rääkis prantsuse keelt aga temaga sai kokkulepe tehtud, et võtab tütre kõrvale, kes ingliskeelt räägib.
Saksast/Belgiast/Itaaliast jms auto toomine on jah veidi teine. Poola/Leedu/Läti on lihtsam.

Kuidas kindlustuse lahendasid?
Mulle võitis mnt büroo asjamees, et nende ajalugu on juhuseid täis, kus heauskne ostja kargab sadulasse ja samal hetkel tühistab müüja kindlustuse.
Pärast ei jõua jama lahendada, kui midagi peaks juhtuma.
Ma võtsin seepärast transiit nr ja tegin transiidikindlustuse. Plussiks veel see, et kehtis 30 päeva.

Pilt

will111
Postitusi: 3764
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Mär 2020, 15:16

"Pole vaja transiitnumbreid (võid ju teha kindluse mõttes, mina pole teinud). Autodega sõitsin omal jalal Eestisse. Tsiklid käru peal."

Mis osa välja lugemine siit siis nüüd ikkagi segaseks jäi??? kas peab selgitama, mida tähendab kindluse mõttes? või peab selgitama, et käru peal oleval tsiklil ei ole kindlustust tarvis?

Kui sa lähed ja ostad ratta ja lepid müüjaga kokku, et sõidad sellega samal päeval eestisse tagasi näiteks ning et ta kindlustuks näiteks varem kui 2p pärast veel ei peataks. Esiteks tüüp peab siis ikka eriline M olema kui ta läheb ja seda ikkagi teeb. Teiseks, isegi kui ta läheb seda tühistama siis minu teada samal päeval kehtinud kindlustuks samaks päevaks enam ei tühistata. Kõige varem ikkagi järgmisest alates saab selle ära lõpetada.
Anyway, jutt käiski siin sellest, et mismoodi SAAB sealt tsiklit tuua. Mitte sellest, et mis on kõigekõige hullemad asjad, mis äkki kuidagi hästi väikse tõenäosusega võivad kõik juhtuda.
Nagu juba mitu inimest nüüd on kirjutanud siis mitte midagi keerulist ei ole, protseduur on täpselt samasugune nagu eestis tegelikult. Lihtsalt ratas asub kaugemal ja müüjad räägivad teist keelt


eetarga
Postitusi: 461
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas eetarga » 14 Mär 2020, 16:10

Nagu juba mitu inimest nüüd on kirjutanud siis mitte midagi keerulist ei ole, protseduur on täpselt samasugune nagu eestis tegelikult.

Ei! Punkt! :evil:

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 25 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas Henn » 14 Mär 2020, 19:38

eetarga kirjutas:
14 Mär 2020, 16:10

Nagu juba mitu inimest nüüd on kirjutanud siis mitte midagi keerulist ei ole, protseduur on täpselt samasugune nagu eestis tegelikult.

Ei! Punkt! :evil:

Kas EU liikmesriikides saab olla kardinaalselt erinevaid reegleid? Annan müüjale rahapaki, saan mootorratta koos võtmetega ja registreerimisdokumendid (tehn pass). Krutin transiitnumbrid külge, teen kindlustuse (lasen teha kui vaja) ja sõidan koju. Plaan B, tsikkel kaubikusse või treila peale ja koju.
Samamoodi ma müün oma tsikli poolakale - võtan raha, annan tsikli koos võtmete ja tehn passiga ning soovin head reisi? Mis Saksamaa suunal teistmoodi on?
Ilmselt keegi ei räägi enam sellest, et kannan lihtsalt raha mingi Suva Jors-i kontole ja siis sõidan alles vaatama, mis üllatus mind ootab. Kaup ja raha vahetavad omanikku kohapeal, on siis ostja ise kohal või tema usaldusisik (Hr. Nõel, Etarga).

https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... dex_en.htm


eetarga
Postitusi: 461
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas eetarga » 14 Mär 2020, 20:35

Ma ei ole nüüd eriti Europaa üldvärgidega kursis. Aga vähemalt Saksa toimetamised, Itaalia müügiprotsessidega ja Eesti asjadega olen teadlik.
Ja kõik kolm on erinevad.

Sportlik huvi tekkis nüüd ka Poola vastu - ja uurisin, puurisin - ja sealt on jälle samuti erinevused. Ise ennast paistab seda Poola värk suht arusaadav olema, aga kas ta on 100 % vettpidav? Kui sa sõidad näiteks "vana" Poola numbriga - mis on lubatud! - Eestisse koju, seda 100 % vettpidavus ma ei suutnud aru saada! Puuduvad näiteks vastused millal ja kuidas sa tõendad transiitmaadest oma juridilist õigus, kui masin on veel Poola registris, näiteks Leedukad või Lätlased ei näe registris mingi toiming ja sina " ei leia, kaotasid, hävis - ostu-müügi leping", uurimiste puhul Poolakas eitab tehing, jne" - siis asi ei ole enam võibolla nii lihtne.

Näiteks Itaaliast saad sa mingi litsenseeritud "maakleri-tüübist" üks ametlik dokument, et sina oled nüüd omanik (ja sõidad värske ostetud tsikliga koju).

Üks üldine asi paistab küll silm, kui Eestis läheb midagi registrisse, siis nii Saksa, Itaalia kui ka Poola riiklik andmebaas võttab seda teade omaks ja võttab enda registreering maha.

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

confident
Postitusi: 86
Liitunud: 18 Aug 2007, 14:32
Tsikkel: Suzuki GSX-R 750 K8
Asukoht: Saaremaa & Tallinn

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas confident » 03 Mai 2020, 03:52

Hetke olukord küll ei luba minna, aga kui piirid lahti, läheks isegi Poolast tsiklit tooma!
Kui keegi läheb võtaks ehk kampa 🤔

Viimati muutis confident, 03 Mai 2020, 11:52, muudetud 1 kord kokku.
Suzuki GSX-R 750 K8
Jawa 634 1981.a

will111
Postitusi: 3764
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas will111 » 03 Mai 2020, 04:33

vabalt, kuigi endale eriti pole hetkel tarvis...aga võin siis kellegile teisele siit tuua kui vaja :D

mis puudutab eelnevat eetarga juttu - päris kõigest ei saanud ausalt öeldes aru aga paberitega on üldsiselt suht lihtne. sul on sõiduki kõik dokumendid ja ostumüügi leping (ilmselt ikka inglise keeles). kui sul on ka kehtiv kindlustus rattal olemas siis reaalselt ei teki küll mitte kuskil mitte mingisugust probleemi. see ei ole oletus, vaid politsei on reaalselt kontrollinud, erinevate sõidukitega erinevates riikides mis siis siia poola ja eesti vahele jäävad.
mis toiminguid need leedukad või lätlased nägema peavad ja millises "registris"? nad kontrollivad su pabereid, ilmselt vaatavad ka, et vin kood ratta raami peal on sama, mis on sul igalpool dokumentides ja ilmselt kontrollivad, et vastav ratas ei ole poolas varastatuks kuulutatud.
miks peaks ostu-müügi leping teel poolast eestisse ära kaduma või hävima??? see tundub mulle täiesti absurdse jutuna ja ei näe põhjust süvenema hakata.

poolas ei ole riiklikku andmebaasi, niipalju kui mina sealsest asjast tean ja olen suutnud välja uurida. seal on sõidukite andmebaasid maakondade kaupa. või mis iganes moodi poolakad neid oma valdasid seal nimetavad...iga maakonna magistraat peab oma sõidukite andmebaasi


eetarga
Postitusi: 461
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Poolast mootorratta toomine

Lugemata postitus Postitas eetarga » 03 Mai 2020, 07:23

Poolast on riiglik sõidukite andmebaas täitsa olemas!
Nimi on ta "Cepik".
Andmete kätte saamine tuleb kirjalik avaldus saatma ja peale 30 Zloty maksmist avaldab register näiteks
omanik, vin kood ja endiste omanikute arv.
Register baaserub numbriplaadite info alusel, mitte näiteks vin koodi peale.

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!



Vasta

Mine “Teenused ja abi”