Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
Re: Rumalad küsimused
Igati soovitatav on ikka õlivahetus teha sooja mootoriga. Võib ju vaielda kas ja miks see kasulik on, aga kui mõelda, miks üldse õli vahetada? Peamised põhjused on viskoossuse vähenemine ja metallipuru olemasolu õlis. Külma õli väljalaskmisel ilma mootorit soojaks ajamata jääb kindlasti rohkem metallipuru mootorisse sisse ja see võiks olla natukene argument, lisaks on soe õli oluliselt voolavam ja seega jääb vana sodi vähem mootorisse sisse. Päris hullud loputavad õlivahetuse kestel ka mootori spetsjomm loputusseguga läbi. Kokkuvõttes, rohkem keppi aga kestvam mootor..eks igaüks valib ise.
lisavarustuseks GSR600
Re: Rumalad küsimused
mmm... külma mootoriga küll õli ei soovita vahetada.
külm õli venib välja soe voolab ja kõik muud teaduslikumad põhkendused kah mille trükkimisega praegu ei hakkaks vaeva nägema.
Re: Rumalad küsimused
Hitchiker kirjutas:Igati soovitatav on ikka õlivahetus teha sooja mootoriga. Võib ju vaielda kas ja miks see kasulik on, aga kui mõelda, miks üldse õli vahetada? Peamised põhjused on viskoossuse vähenemine ja metallipuru olemasolu õlis. Külma õli väljalaskmisel ilma mootorit soojaks ajamata jääb kindlasti rohkem metallipuru mootorisse sisse ja see võiks olla natukene argument, lisaks on soe õli oluliselt voolavam ja seega jääb vana sodi vähem mootorisse sisse. Päris hullud loputavad õlivahetuse kestel ka mootori spetsjomm loputusseguga läbi. Kokkuvõttes, rohkem keppi aga kestvam mootor..eks igaüks valib ise.
Minu loogika ei saa aru . Kunagi kui ma viimase sõidu tegin ja ratta garaaši lükkasin, sis oli ka mootor soe ja õli vedel. Niisis vajus õliga koos kõige sodi ja mädaga karterisse. Ja tal oli kaua aega et viimse tilgani alla tulla. Nüüd kui mootori soojaks lasen, siis läheb jälle kõik läbisegi ja suurem võimalus on ju see et kõik ei nõrgu selle 15minutiga alla mil punn maas ja õli jookseb kantkusse. Samas kondents mis tekib lendab ka ringi ja see samuti 15minutiga välja ei jookse. Või saan mina ikka väga valesti aru?
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:Hitchiker kirjutas:Igati soovitatav on ikka õlivahetus teha sooja mootoriga. Võib ju vaielda kas ja miks see kasulik on, aga kui mõelda, miks üldse õli vahetada? Peamised põhjused on viskoossuse vähenemine ja metallipuru olemasolu õlis. Külma õli väljalaskmisel ilma mootorit soojaks ajamata jääb kindlasti rohkem metallipuru mootorisse sisse ja see võiks olla natukene argument, lisaks on soe õli oluliselt voolavam ja seega jääb vana sodi vähem mootorisse sisse. Päris hullud loputavad õlivahetuse kestel ka mootori spetsjomm loputusseguga läbi. Kokkuvõttes, rohkem keppi aga kestvam mootor..eks igaüks valib ise.
Minu loogika ei saa aru . Kunagi kui ma viimase sõidu tegin ja ratta garaaši lükkasin, sis oli ka mootor soe ja õli vedel. Niisis vajus õliga koos kõige sodi ja mädaga karterisse. Ja tal oli kaua aega et viimse tilgani alla tulla. Nüüd kui mootori soojaks lasen, siis läheb jälle kõik läbisegi ja suurem võimalus on ju see et kõik ei nõrgu selle 15minutiga alla mil punn maas ja õli jookseb kantkusse. Samas kondents mis tekib lendab ka ringi ja see samuti 15minutiga välja ei jookse. Või saan mina ikka väga valesti aru?
külma mootoriga õli vahetadas jääb osa sodi karteripõhja külge ja läheb sealt uuesti ringlusesse.
kuigi jah, enamus paska peaks siiski filtrisse jääma niiet vahet pole eriti.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Rumalad küsimused
No kui külm on külm mootor praegu? Tänapäeva õlid on siiski voolavad ka mõne pluss kraadiga!
Mis vanaraua ladu seal karteris olla saab, kui õli on kogu aeg filtrist läbi käinud?
Kui õli välja lastes tuleb kaasa metalli tükke, pole mõtet uut õli enam sisse kallata, vaid veski lahti võtta ja uurida, kuskohast metall pärit ja mootor remontida!
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
koi kirjutas:No kui külm on külm mootor praegu? Tänapäeva õlid on siiski voolavad ka mõne pluss kraadiga!
Mis vanaraua ladu seal karteris olla saab, kui õli on kogu aeg filtrist läbi käinud?
Kui õli välja lastes tuleb kaasa metalli tükke, pole mõtet uut õli enam sisse kallata, vaid veski lahti võtta ja uurida, kuskohast metall pärit ja mootor remontida!
Minul on selline õue temperatuur umbes. Mingi +5 või nii.
Otsustasin ka juba, et lasen sellisena välja nagu ta on, sest ka minu loogika ühineb Mardi omaga
Siis uus õli peale ja esimesed tiirud.
Re: Rumalad küsimused
tnacc kirjutas:külma mootoriga õli vahetadas jääb osa sodi karteripõhja külge ja läheb sealt uuesti ringlusesse.
kuigi jah, enamus paska peaks siiski filtrisse jääma niiet vahet pole eriti.
Aga soe õli on ju vedelam, miks peaks vedelam õli sodi kaugemalt paremini välja tooma kui külm õli(see ka vedel ju)? Surve on ikka sama kui välja voolab.
Mina arvan et alguses peaks õlifiltri ära keerama ja siis sealt kompressoriga sisse uhama paar atti, nii peaks alt kõik survega välja lendama ja karter sees läigib
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:tnacc kirjutas:külma mootoriga õli vahetadas jääb osa sodi karteripõhja külge ja läheb sealt uuesti ringlusesse.
kuigi jah, enamus paska peaks siiski filtrisse jääma niiet vahet pole eriti.Aga soe õli on ju vedelam, miks peaks vedelam õli sodi kaugemalt paremini välja tooma kui külm õli(see ka vedel ju)? Surve on ikka sama kui välja voolab.
Mina arvan et alguses peaks õlifiltri ära keerama ja siis sealt kompressoriga sisse uhama paar atti, nii peaks alt kõik survega välja lendama ja karter sees läigib
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... hetus.aspx
Õlivahetuse 1. reegel: mootor soojaks!
Re: Rumalad küsimused
Shiuke küsimus siis, et eelmine suvi sidur ei libisenud, omaarust vähemalt, nüüd kui tsikliga sõitma läksin siis sidur libiseb päris korralikult, sõita küll kannatab, aga sellegipoolest, küsimus siis, et kas see võib olla õlist tingitud ?
Re: Rumalad küsimused
NS-1 kirjutas:Shiuke küsimus siis, et eelmine suvi sidur ei libisenud, omaarust vähemalt, nüüd kui tsikliga sõitma läksin siis sidur libiseb päris korralikult, sõita küll kannatab, aga sellegipoolest, küsimus siis, et kas see võib olla õlist tingitud ?
Jah, vale õli teeb kettad libedaks ja hakkavad libisema. Seda siin sada korda arutatud ka Mitte moootorrattale mõeldud õli sisaldab määrdeaineid mis jäävad ketastele ja hakkavad libisema. Kui seda kahtlustad, siis tee sidur lahti, vaata kettaid. Kui muidu korralikud, siis lihvi liivapaberiga ära, vaheta õli ning peaks ok olema
Re: Rumalad küsimused
Kuidas ma saan tagumised piduriklotsid kätte? Kas pean selle pulga välja lööma ,mis klotse kinni hoiab ,splindi võtsin ära aga see pulk ei tule välja ?! Ratas on Honda cb500. Ja palun ärge blondiiniga kurjustage!
Re: Rumalad küsimused
Kas sõidukit, millele on seatud käsutuskeeld (võõrandamise keeld) saab heauskselt omandada? Olgu veel öeldud, et sellest keelust teadasaamiseks tuleb ARK töötaja väitel helistada tööajal ARKi infoliinile ja otse küsida, sest enam pole võimalik Internetist ise järele vaadata. St kui raha ja selle omand antakse üle töövälisel ajal ning auto ja selle omand samuti töövälisel ajal, siis kas inimene pole järginud käibes vajalikku hoolsust AÕS § 95 prim lg 3 mõttes, sest ta lihtsalt ei saagi teada, et asjale on õigus kolmandal isikul?
Või kehtib siin reegel, mille kohaselt on heauskne omandamine võimalik vaid tehingulise omandi ülemineku korral, ning täitemenetluses soetatud asja omandamine sinna ei kuulu?
Mitte et ma midagi lähiajal omandada sooviks, kuid hoiatuseks, et "tavaliselt" pole autole peale kirjutatud, et omanik seda üldse võõrandadagi ei tohi ning käsutus tehakse tihti varem, kui omandaja keelust üldse teada saab.
Re: Rumalad küsimused
Oleks üks küsimus, kuhu viia enda piduriketas teadmisega et ta on natukene kõver ? Klaaspinnal ja misiganes muul pinnal ei ole seda näha kuidagimoodi, kuid kui veljele peale monteerida ja sõita siis peab pumpama et pidur ilusti võtaks, teise kettaga veljel seda mure polnud ehk velg on korras. Ehk keegi mõnd virmat Tartus soovitada oskab, ei raatsi 88eur osta ka endale uut ketast ...
Tänud ette ära.
Re: Rumalad küsimused
Svensik kirjutas:Oleks üks küsimus, kuhu viia enda piduriketas teadmisega et ta on natukene kõver ? Klaaspinnal ja misiganes muul pinnal ei ole seda näha kuidagimoodi, kuid kui veljele peale monteerida ja sõita siis peab pumpama et pidur ilusti võtaks, teise kettaga veljel seda mure polnud ehk velg on korras. Ehk keegi mõnd virmat Tartus soovitada oskab, ei raatsi 88eur osta ka endale uut ketast ...
Tänud ette ära.
Kui pidurit peab pumpama, siis on ikka õhk sees, mitte ketas kõver. Kust selline arvamust ei kõver? Kukkunud? Kui sõites ei viska ja klotse ei hõõru ebaühtlaselt, siis on ketas sirge.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Martiga ühel meelel .
Sul viga mujal kui kõveras kettas.
Kõver ketas põhjustab vibratsoone eriti pidurdades.
Eba ühtlane pidurdus jmv.
See ,et pumpama pead tõesti õhk sees mansetid läbi või midagi sellist.
Re: Rumalad küsimused
rannamees kirjutas:mart211 kirjutas:tnacc kirjutas:külma mootoriga õli vahetadas jääb osa sodi karteripõhja külge ja läheb sealt uuesti ringlusesse.
kuigi jah, enamus paska peaks siiski filtrisse jääma niiet vahet pole eriti.Aga soe õli on ju vedelam, miks peaks vedelam õli sodi kaugemalt paremini välja tooma kui külm õli(see ka vedel ju)? Surve on ikka sama kui välja voolab.
Mina arvan et alguses peaks õlifiltri ära keerama ja siis sealt kompressoriga sisse uhama paar atti, nii peaks alt kõik survega välja lendama ja karter sees läigibhttp://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... hetus.aspx
Õlivahetuse 1. reegel: mootor soojaks!
Aga põhjus on ikka see, et õli voolaks. Ega tänapäeva sportratta õlid nii tahkeks ka tõmba, et muidu välja ei tule. Ei ütleks, et Neemet ei usuks, kindlasti teab mees mida räägib, kuid ootangi pigem põhjendust kellegi targa poolt(mitte et Neeme seda ei oleks, lihtsalt põhjendusest jäi väheks). Õli läheb vedelamaks küll, kuid kondents ja sodi paisatakse ikka ringi ning kahtlen, et vedelamat õli niipalju rohkem välja tuleb, et see seda kompentseeriks. Samas usun, et keegi ei oota viimast tilka ära mis tuleb filtri ja karteri august. Nii võiks ju öelda, et parem on punn ja filter maha keerata ja 2 tundi oodata. Nii tuleb kindlasti paar tilka rohkem välja kui sooja mootoriga 15 minutiga.
Või ajan ma ikka täis jama klaviatuurist välja?
Re: Rumalad küsimused
Eiole õhk sees siiski on ketas kõver. Nimelt viskab ketas ja surub ühele klotsile rohkem peale, iga tiiru täitudes viskab klotsid laiali jälle ja ongi see et peab pumpama, ehk oskab keegi siis soovitada kedagi Tartus ?
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Aga põhjus on ikka see, et õli voolaks. Ega tänapäeva sportratta õlid nii tahkeks ka tõmba, et muidu välja ei tule. Ei ütleks, et Neemet ei usuks, kindlasti teab mees mida räägib, kuid ootangi pigem põhjendust kellegi targa poolt(mitte et Neeme seda ei oleks, lihtsalt põhjendusest jäi väheks). Õli läheb vedelamaks küll, kuid kondents ja sodi paisatakse ikka ringi ning kahtlen, et vedelamat õli niipalju rohkem välja tuleb, et see seda kompentseeriks. Samas usun, et keegi ei oota viimast tilka ära mis tuleb filtri ja karteri august. Nii võiks ju öelda, et parem on punn ja filter maha keerata ja 2 tundi oodata. Nii tuleb kindlasti paar tilka rohkem välja kui sooja mootoriga 15 minutiga.
Või ajan ma ikka täis jama klaviatuurist välja? [/quote]
No ütleme nii, et kui ratas on pikalt seisnud siis õlis olev saast põhja settinud ja lihtsalt õli välja lastes ta ka sinna põhja jääb seniks kuni uue õliga pill käima ajada.
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Kas lõunasse sõitev laev võib põhja minna?
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Rumalad küsimused
See termin "pulk" on päris lõbus!
Kui oled eemaldanud splindi, stopperi ... mis iganes, vaata, mis hoiab veel klotsi oma kohal. Kui rohkem stoppereid, splinte, fiksaatoreid...mida iganes pole, hoiab seda"pulka", tappi, sõrme... välja tulemast kogu maanteel ja selle kõrval olnud sodi, pori, rooste. Sellise probleemi puhuks on keemikud välja mõelnud igasuguseid vedelikke, mis aitavad sellise probleemi puhul leotada lahti kinnijäänud detaile.
Kindlasti mõtle ise aktiivselt kaasa, mis jamad kaasnevad, kui jõhkra jõuga tahad klotse välja saada. Leota, puhasta, toksi vaikselt edasi tagasi seda probleemset detaili.
No, kui tahad ise teha, pead tahes tahtmata kasutama aju, et mitte lõhkuda asjatu jõuga mingit eluliselt tähtsat osa...
Saad hakkama küll, kui mõtled rahulikult, mis iga haamrilöök kaasa toob, liigutab, lõhub, painutab.....
Edu!
Re: Rumalad küsimused
Mis valemiga saab jahtusvedeliku radikasse ,kui radikal korki pole ja ülevoolu potsik on radikast madalamal natuke sain valada ja potsik oli täis ,proovisin natuke sõita ,lootes ,et läheb ringlusse aga ei midagi ,autol läks nii aga tsiklil ei!
Re: Rumalad küsimused
rainer300 kirjutas:Mis valemiga saab jahtusvedeliku radikasse ,kui radikal korki pole ja ülevoolu potsik on radikast madalamal natuke sain valada ja potsik oli täis ,proovisin natuke sõita ,lootes ,et läheb ringlusse aga ei midagi ,autol läks nii aga tsiklil ei!
Kui korki pole, siis äkki on õlijahutus?
Re: Rumalad küsimused
Ei aidanud ka külili panek! Tuleb vist minna maanteele ja pöörded piirajasse lasta ehk aitab!
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:rainer300 kirjutas:Mis valemiga saab jahtusvedeliku radikasse ,kui radikal korki pole ja ülevoolu potsik on radikast madalamal natuke sain valada ja potsik oli täis ,proovisin natuke sõita ,lootes ,et läheb ringlusse aga ei midagi ,autol läks nii aga tsiklil ei!
Kui korki pole, siis äkki on õlijahutus?
Ei ole õlijahutus,ma lasin radikast jahutusvedeliku välja(võtsin vooliku lahti).
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
rainer300 kirjutas:mart211 kirjutas:rainer300 kirjutas:Mis valemiga saab jahtusvedeliku radikasse ,kui radikal korki pole ja ülevoolu potsik on radikast madalamal natuke sain valada ja potsik oli täis ,proovisin natuke sõita ,lootes ,et läheb ringlusse aga ei midagi ,autol läks nii aga tsiklil ei!
Kui korki pole, siis äkki on õlijahutus?
Ei ole õlijahutus,ma lasin radikast jahutusvedeliku välja(võtsin vooliku lahti).
Mis ratas see sul on (mark/mudel)? Kindlasti on sul kuskil kork ka olemas, läbi paisupaagi ikka radikat ei täida. Osadel ratastel on kork lõdvikuga kõrgemale viidud ja ilma gondleid [Motobot: õige on "gondleid"]/paaki maha katkumata ei paistagi.
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Rumalad küsimused
Kas kusagil müüakse benakraanidele mingeid paranduskomplekte vms? Nimelt avastasin, et porgandi kraan "On" ja "Res" asendis lekib selle hoova vms vahelt.
Re: Rumalad küsimused
Tänud Sulle davidsoniharald! Radikast läheb paagi alla voolik,see ongi ilmselt "teeviit"!