Talvine mootorrattasõit

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded


Teema algataja
andu
Postitusi: 316
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: sv1000, fjr1300p
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas andu »

Kuna suvel sõitjad ja uued lubade omanikud tihti tunnevad huvi et kuidas talvel sõita mul on praegu kolm hooaega aastaläbi sõitmist olnud igasugustes oludes ja see nädalavahetus peale 1500 sadulas oldud kilomeetrit kogusin enamik mõtteid kokku mis silma jäid:

Sa kukud, mitte kuna ja kus vaid see on täitsa kindel, ära isegi muretse selle pärast, nii kui sa suudad sellest üle olla et sa kukud siis võid edasi lugeda...
nii aga raskem osa on üle elatud ja edasi lugedes minu tekst on tänavarataste kohta ja kõik kellel mõtteid/ideid midagi lisada kirjutage juurde kohe.

  1. varustus:
    laias laastus varustus vali vastavalt enda sõidustiilile, ma kasutan olenevalt temperatuurist termopesu, rajakombe+vihmakombe või saanivarustus ja soojendusega sokid ja kindad.
    Saapad enamasti korralikud talvesaapad normaalseid mootorratta saapaid mis kannataks maanteesõitu miinuskraadidel ei ole veel õnnestunud leida(kui keegi teab mootorratta saapaid talviseks sõiduks siis jagage ka neid linke).
    Kiiver sinu parim sõber tänu kukkumistele, fairy trikk udu vastu toimib päris hästi või kui on pinlock kiiver siis kindlasti kasutada, kui enne ristmiku ohkad endal visiiri uduseks seest siis pole kuigi meeldiv kogemus.
    kindlasti väldi varustuse puhul seda et sul palav hakkaks, nii kui sa hakkad higistama selles siis paari minuti pärast sa külmetad kõik higised kohad ära. rattasõidul on ka süütuna tunduv -5 kraadi 90km/h kõvasti kõvasti külmem
    EDIT///
    üks tüütu asi maanteesõidul on kiivrisse kogunev kondentsvesi, ca tunniajase sõiduga koguneb seda olenevalt kiivrist päris palju ning mõistlik puhkepeatustel silmata et kraevahele ei kalla seda endale kui kiivrit peast võttad, alt lahtistel kiivritel pole see eriti oluline aga lõua all oleva tuuletammiga kiivritel silmas pidada.
    kui on kasutada gaasihoidik siis see annab võimaluse vahel käsi liigutada või ka käsi korraks mootoril soojendada kuid üldjoones peatus on mõistlikum kuna siis saab kogu keha liigutada.
    peatuste korral või ka kohvipausi ajal on sul alati olemas üks soe asi ja see on mootor, kindad ja kiivrisukk sooja puhkepausiks ning elu muutub kohe natukene mugavamaks. NB jälgi et auke sisse ei põletaks kui vastu väljalaset juhtub kukkuma, teinud seda ja vandunud ennast maapõhja :lol:
    kiivriside on hea asi aga kes muusika kuulajad on siis juhtmega kõrvaklapid kotti. bluetooth kiivriside mis tavaliselt kestab päeva suvel peab miinuskraadidega vaid paari tunni jagu
    /// EDIT
  2. Ratas:
    otseselt pole olemas valet või õiget ratast talvesõiduks kõigil omd plussid ja miinused ning nendega saab sõitu nautida, plastikute plussiks on kindlasti tuulekaitse, nakedile piisab tihti ka pisikesest tuule suunajast et teha suur külm kergeks jaheduseks sõites.
    käepideme soojendused ja käte tuulesuunajad ei maksa suurt midagi ja igale rattale peaaegu paigaldatavad, need ei ole koht kus kokku hoida
    rehvid, suvised tänavarehvid ajavad ka asja ära eelistatuim siiski lamellitatud või naelutatud rehv kuna libedaga püsti püsimine on sinus endas kinni
    külma rehviga on pidamine olematu ja rehv jahtub igasuguse peatuse korral minuti/kahega maha ning pead uuesti vaikselt sõitma 10 minutikest kuni rehv uuesti soojaks läheb.
    head mõtlemise kohad on ka kukkumis rauad, sadula soojendus ja lisa tuulesuunajad jalgadele

aga kuidas alustada, selle osaga on lihtne kui sa külma osa oled ära likvideerinud siis kinnistel platsidel ja jääradadel nende rehvidega millega sa plaanid tänaval olla, algul tuleb kukkumisi ette siis on palju lihtsam libiseda lumevalli kui vastu tuleva autode rataste alla.
kindlasti tasub endale sisse kulutada harjumus libedaga kukkudes ennast rattast kaugemale lükata, see raua kolakas teeb kõvasti haiget kui ise libised valli ja ratas sulle külla tuleb. mida harjutada platsidel: kogu arki harjutused alates hädapidurdustest ja möödapõigetest kuni 8 teni välja niikaua kuni sul on tunnetus käes milline pidamine millistes oludes on ning kaua sul läheb aega pidama saamiseks kõige hullemal juhul. esipiduri kasutamisele ära esialgu mõtle suvise tänavarehviga ta viskab sind ninuli kui juba imelikult vaatad piduriheeblit ;) naelikuga on veidi pidamist seal peale väikest harjutamist et hoida plokeerumast saab ilusti hakkama. sõiduraja valikult eelmine talv kulus sisse ära et hulga mugavam on sõita kui sul jääb väliskurvi poole üks rada libisemiseks. kui hakkad parem kurvis libisema väljapoole siis hoia gaasi ühtlasena ja sa libised vaid teise rattajälge ning tavaliselt leiab sealt piisavalt pidamist et sind tee peale jätta. pidev libisemine on talvise sõidu omapära, kui sa suvel lahtise kruusaga püsid sadulas siis saad ka talvel hakkama
tulles linna siis kindlasti ratta peale teip külmakaitseks ja dokumendid;
teip on hea vahend varustusse jäänud pragude lappimiseks ja ka vahel kinnastele jms külmetavatele kohtadele lisalapi panekuks, kui tuul läbi ei tule siis hoiab ka keskpärane varustus keha soojas ja näpud liikumas.

Politsei on talvel mootorratturite peale nagu karud ümber mesipuu ning nad lähevad oma peatumismärguande andmisel ülihasarti sõites sulle ette nii vastassuunast üle topelt pidevate joonte kui kiirendusrajalt süstivad sulle otse nina ette jne hunnik närvikõdi et püsti jääda ja järjekordselt seletada et ei ma ei ole purjus lihtsalt sõiduisu tuli peale. üldjoones tõmba hoog maha ja ole valmis kõigeks mida ette suudad karta neid nähes :) motopolitseinikele tuleb siinkohal au ja kiitus anda nad saavad mootorratta dünaamika eripäradest aru et libedaga on on lisaks pidurdusele vaja suuta ka enda püsti hoida. kaks korda kui motopolitseinikud on kinni pidanud siis mõlemad korrad olid ilma draama ja kõige muuta lihtsalt vilkuritega sappa ning nad pakuvad ka tihti soojenemis võimalust kui tahad autos paar minutit niisama motikatest jutustada müts maha teie ees :)

Sõiduvõtete kohta soovitan kindlasti a.palu mootorrattad läbi lugeda eriti libedasõidu osa, see ei ole midagi müstilist ja üle mõistuse rasket. wheelied talvel ei tee aga sooja rehviga ja hea pidamise korral saab lõbutseda kõvasti ;) eelmised aastad juhtusin igasuguste vahvate sõitjatega kokku ning kindlasti nii mõnigi teist ka siinse foorumi kasutaja ja täiendab listi enda tähelepanekutega

Kindlasti ei ole mõtet vaielda kes, kuna või kui kaua sõidab peaasi et ise sõitu naudid :)

Viimati muutis andu, 23 Okt 2017, 19:35, muudetud 1 kord kokku.


dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125
hetkel südant soojendamas: sv1000, fjr1300p(gen3)


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas will111 »

oot mismoodi, motopolitseinik võttis su maha ja siis läksite autosse juttu ajama ning soojenema? kas politseinik pidas tee pealt suvalise auto selleks kinni või kutsuti spetsiaalselt mingi soojenemissõiduk kohale? :D kõlab igatahes põnevalt, mis nad siis kõigil neil kordadel põhjenduseks ütlevad, et miks nad sulle üle topeltpidevjoonte ette rammivad, teelt välja suruvad ja muul moel jõuga maha võtavad...või iga kord ongi vaja lihtsalt selgest taevast vaja tõestada, et sa ei ole joonud? mind ei ole politsei mitte kunagi 6 vms aasta jooksul ILMA SELGE põhjuseta maha võtnud. Ja see üks selge põhjus oli ka ikka nii selge, et enam selgemaks minna ei olekski vist võimalik


Teema algataja
andu
Postitusi: 316
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: sv1000, fjr1300p
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas andu »

senimaani ongi tegu olnud dokumentide kontroll ja puhumine standardis neil libedaga, motopolitseinikud lihtsalt pakkusid võimalust pärast dokumentide kontrolli kas soovid autos soojeneda enne edasi liikumist. tavapolitseinikud on teisest puust eelmine aasta üritati ka kaks korda selgeks teha talverehvide kohustuslikkus mis peale 10 minutilist vaidlust ja dispetšerilt järelpärimist kadus rehvide teema, põnevamad äkkpidurdused oli Tallinnas linna sees mõlemad korrad- mustad skodad mis mustamäe kandis tiirutavad, esimene kes ette sõitis vastassuunast oli nõmme teel ja teine kes küljepealt ette sõitis vilkuritega oli sõpakal magistraali ees lumesajuga

dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125
hetkel südant soojendamas: sv1000, fjr1300p(gen3)


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma nagu aru saanud, et motopolitseinik sõidab tsikliga ja autoga eraldi saatjat neil kaasas ei ole. aga no võibolla eksin, pole tegelikult vist isiklikult ühtegi näinud...isegi mitte lihtsalt sõitmas.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas ranel »

Politsei talvel pole peatanud. Küll aga vahitakse kael kõveras või sõidetakse tükk aega järgi (ilmselt kontrollivad midagi). Samas ei ütleks, et see siinkandis nii haruldane ka oleks, kuna mitu aastavahetust on rida neli ikka kusagil laulnud.

Motopolitsei kolib talveks ikka neljarattalise peale.

Keegi kusagil mingeid häid sooje motokindad on näinud, et ulatuks üle käiste?

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Teema algataja
andu
Postitusi: 316
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: sv1000, fjr1300p
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas andu »

ranel kirjutas:

Politsei talvel pole peatanud. Küll aga vahitakse kael kõveras või sõidetakse tükk aega järgi (ilmselt kontrollivad midagi). Samas ei ütleks, et see siinkandis nii haruldane ka oleks, kuna mitu aastavahetust on rida neli ikka kusagil laulnud.

Motopolitsei kolib talveks ikka neljarattalise peale.

Keegi kusagil mingeid häid sooje motokindad on näinud, et ulatuks üle käiste?

adv foorumis jäid kunagi sellised silma aga katsetanud ei ole neid

https://www.amazon.com/Motorcycle-Glove ... B00BFWIYFA

perrini.jpg
perrini.jpg (28.68 KiB) Vaadatud 11543 korda

dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125
hetkel südant soojendamas: sv1000, fjr1300p(gen3)

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas ranel »

Tuleb plaani võtta need kindad siis.

Mul endal on selline sall sõitmiseks. Läheb maski peale. Kust seda saab, ma ei tea, kuna sain kingituseks, aga ülihea sall on. Kurk kenasti soojas ja kenasti ümber kaela.

Pilt

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Enn
Postitusi: 188
Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Enn »

will111 kirjutas:

ma nagu aru saanud, et motopolitseinik sõidab tsikliga ja autoga eraldi saatjat neil kaasas ei ole. aga no võibolla eksin, pole tegelikult vist isiklikult ühtegi näinud...isegi mitte lihtsalt sõitmas.

Motopolitseinikud ei sõida ainult tsikliga. Alati on vahetused ka autodel, vastavalt vajadusele. Kui külmaks läheb, on kõik tsiklid kohe garaažis ja sepad kolivad autodesse ümber. Eks nad siis nendega peatavad ja siis tuleb jutuks, et suvel lasevad vahest ka 2 rattal ringi.

n

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mhmh, mind ajas lihtsalt segadusse see, et kui politseinik on moto, siis ta peaks justkui olema kahel rattal, ja kui ta on autos, siis ta ikka nagu iga teine, tavaline politseinik :D Aga eks ta loogiline on muidugi, et kolivad ümber, ma lihtsalt ei osanud pakkuda, et mis ajast või kliimist või millest alates nad seda ümber kolimist teevad. Teemaalgataja jutust jäi ka nagu kohati mulje, et tal need kogemused on sel aastal ja tänase kuupäevani.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

will kas saabuvad talveilmad on sul meele nii mõrudaks teinud ?
Sa mitmes teemas nii nokkiv ja ründav viimasel ajal.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas will111 »

ei tea, äkki hoopis kehvad sügisilmad:D ma väga vabandan, et siin teemas sind ründasin, see oli minust küll üsna mõtlematu! võtan oma ründavad sõnad tagasi ja tunnistan eksimust

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

mis mind?
Ja ne pritsom :)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Teema algataja
andu
Postitusi: 316
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: sv1000, fjr1300p
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas andu »

kui keegi viitsib/tahab mu teksti veidi paremini ja lihtsamini sõnastada siis abikäsi kuluks küll ära, ma pole kirjutades kõige osavam :) praegu kirjutan lihtsalt ülesse mis eile öösel rattaga lõbutsedes meenus
üldjoones käivad need asjad tehnilise osa alla

pidurid- sõites peab veidi aegajalt õrnalt pidureid peal hoidma et lörtsist ja jääst puhtaks saada, erinevalt autost koguvad motika pidurisadulad väga hästi lume ja jää enda peale. tulemuseks on kinni jäätunud sadulad ja vahel ka õrn jääkiht ketastel. pidurdamised enne kurvi pole kõige meeldivamad kui avastad et pidurid kinni jäätunud

tagaamort- teine koht mis paljudel ratastel on katmata ja sinna koguneb lund ja jääd, enda ratastel olen kasutanud kas amordi kotti. pannud kummilapi ette et otse amordile ei koguks sodi. sõiduajal väljendub see ülijäigas tagaotsas ja pideva tagaotsa pidamise kaotamisega.
tagavedrustuse lingisüsteem ja kondid- mitte kõigil ratastel aga millel on lahti võtta, puhastada ja ära määrida, külmaga kinni kiiludes murrab kondid katki või painutab kokku.

esiamort- see on algul puuvanker kuid läheb päris kiiresti phmeks tagasi, vahepeal pesen veidi amorditorud üle ja kerge õlikirme pärast peale neile

karpad/gaasiklapid- need olenevad samuti rattast. eelmine talv gsx-f kippus pikematel sõitudel kinni jäätuma ühte asendisse. mitte ära ehmatada vaid sidur põhja, seisma jääda ja mootor välja lülitada, mootori soojusega sulab paari minutiga lahti tagasi. praegune fazer korra ehmatas sama asjaga kuid lammutades selgus et karpade jahutusvedeliku soojendus kanalid olid ära ummistanud ja peale puhastamist on praeguste ilmadega eeskujulikult käitunud.

kett- igasugu ketimäärded ja spets ketiõlid on suvel head aga talvel on need vaid nuhtluseks, atf ja muud sellised kerged õlid on head. lihtne kontrollida jäta õli millega soovid määrida õue, kui hommikul külmaga on kallatav siis sobib. kellel rattad aastaläbi väljas on ja puudub ketikaitse mis varjaks seda peale langeva lume eest siis peale tuisku jäätub kett õues seisma jäädes väga hästi kinni kui kahtled tõmba ratas keskhargile ja proovi käega keerata ratast ringi muidu oht sidur libisema lasta kui väga hoogu satud. need kellel varju all või sees neil väga muret ei ole sellega

trossid- nende puhul õlisid talvel ei kasuta, pigem olen brake cleaneriga puhtaks lasknud ja kevadel soojaga alles õlitanud uuesti. siin oli hädaks jälle see va külm mis peale väikest sõitu tähendas et peab kaasa aitama et gaas maha tuleks ja sidur lahutaks uuesti....

lukud- elementaarne õlitus ja enne sõitma minekut katsetus et paagi kork lahti tuleks. tanklas seda avastada et kork ei tule lahti ja kaassõitja murrab jõuga süütevõtme ka paagi korki katki on ette tulnud ...

elektroonika- tekitab igasuguseid vahvaid anomaaliaid vahel. ise peale minevad kaugtuled, täielik pimedus tulede poolelt, tühja paagi korral täis paaki näitav kütuseseier, 180km/h näitav spido seisval rattal jne. peale ülessoojenemist on enamik asju uuesti normis. enamik hädasid yamudel ja suzudel on olnud seotud süütelukuga kui see läheb soojaks siis on mured murtud. osade pistikute puhul oli abiks ka tagumiste külgede silikoonitamisest :)

pesemine- aegajalt võiks sooladest ikka puhtaks pesta, see keemia mis teedel on paneb igasugu poldid mutrid pistikud korrodeeruma paari talvega

matkamise poolelt oli hea lisa need atv paagi kotid mis külgedele käisid, kasutasin neid ees paagi peal ja nad varjasid jalgu ja põlvi hästi tuule eest

rekkade ja muude suurte masinate taga sõit ei ole eriti lõbus nad varjavad ette nähtavuse ning loobivad parajalt peenikest lund ülesse mis kohe üritab kiivrile jäätuda

kui natukene püsivam lumi tuleb siis üritan paari tuttavaga platsile jõuda harjutama siis saab tekst sõiduvõtete osas täiendust kuna palju asju toimub enda jaoks automaatselt siis ise ei oska nendele enam tähelepanu pöörata :)

dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125
hetkel südant soojendamas: sv1000, fjr1300p(gen3)

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas ranel »

Igasugu pistikud jne tuleks isoleerpaelaga korralikult kinni teipida. Kui vaja lahti võtta, siis on jah tülikas, aga vähemalt ei lenda soolvett sinna vahele.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas morse »

käekotid lenksule on minu jaoks suht asendamatud.
need, mida ATVdel ja saanidel kasutatakse.

Miinuskraadidega saab sel juhul täitsa tavalisi kindaid kasutada. Boonusena saab sügisel vihmaga pikal reisil kuivade kätega matkata.

Mingis ammuses teemas ksf Kalle andi ülevaate, kui hullult ta Honda enduurokas rooste läks. Tal talveks eraldi ratas.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Piipz »

proovisin üks aasta neid käekotte, ei meeldinud. Esiteks peeglitega oli mingi jebimine, sest polnud originaalis mõeldud koos nendega kasutamiseks, teiseks käsi on kuskil sees kinni, ei ole libedal väga turvaline tunne. soojendusega rutskad + tuulekaitsmed on siiani täiesti piisav olnud.

mis aga muidu talvesõitu puutub, siis soovitan seda kasutada soolakaitseks: https://www.motodepoo.ee/kulu-ja-varuos ... oonikaitse

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ilmselt peale kandmise mõttes mugav asi, samas kuivõrd ta on pihustatav siis ma ei kujuta ette, et see kraam peale pihustamist väga kaua püsiks. Minumeelest, kes tahab tõsist soolakaitset teha, võib ju võtta näiteks mingit korralikku paksu tavotti ja määrida osad sellega sisse. Ikka sellise mehise kihiga. Peaks nagu mõnda aega peal püsima küll, eriti kui valida mingi ekstra mittelahustuv variant

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kuskil siin oli arutelu visiiri katmisest, kuna visiir vajab nagunii vahetamist ja seetõttu ebaõnnestumist ei kartnud, leidsin Fixuse riiulist sellise moodsa joogi nagu Clevercoat: http://fixus24.ee/?st=5;info=autotarvik ... _100g.html . Maksis viieka ja nagu välja tuleb siis puhta kodumaine toode. Nagu kiusuks ei olnud tükk aega vihmaga kuhugi asja, aga täna sai lõpuks ära testitud - töötab täpselt nagu reklaamitud, linnakiirusel vajuvad tilgad pisipisikesteks laiali ja alates u 70km/h on visiir täitsa puhas. Julgen soovitada.

Eks neid määrdeid ole muidugi mustmiljon erinevat, võibolla kõik töötavad sama hästi :)

toote_nano9_pilt.jpg
toote_nano9_pilt.jpg (57.54 KiB) Vaadatud 10158 korda

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas will111 »

väga hea, läheb loosi :bsmile: isegi suhteliselt mõistlik hind asjale külge kleebitud sedapuhku...

kui palju seda muidu sinna kiivriklaasile läks (~% pudelist)? mõtlen, et kui autoklaasi sellega töötlen siis kas kiivrile ka veel midagi jääb

Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 25 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas stev666 »

3g/m2. Umbes 17 klaasi lubatakse

dr800 2x
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Mingi täiesti naeruväärne kogus kulus, stiilis 4 tilka. Pudeli peal on kuluks märgitud 3g/m2, ehk siis 100g pudeliga peaks saama isegi üsna ulatuslikule autopargile ringi peale teha :)


Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Täitsa tänuväärt teema. Lisaks sellele kukkumise jutule lihtsalt sellise mõttetera, et kukud sa iga kord, kui sinu ja tsikli soovid üksteisest liiga palju lahknevad ehk siis, libedal tuleb alla vanduda suht tihti, kui näed ikka, et tee on kaldu, siis ei ole mõtet punnitada oma tahtmist vaid teha pigem kompromiss ja minna sinnapoole, kuhu tee/tsikkel kannab, küll ükshetk see pidamine ka taastub või kalle lõpeb. Mida paremini hindad teekatte seisukorda, seda tõenäolisem on, et saad juba eos võtta mõistlikuma trajektoori ja ei peagi näiteks selle pikivaaluga maadlema, kui sa sinna ei satugi. Kui on võimalik, siis tasuks valida väiksem, kergem ja eelkõige väiksemakubatuurine ratas, on lihtsalt lihtsam kontrolli all hoida, saad jalad maas hoida, jõud peaks tsiklist käima üle ka siis, kui rehv teega üldse ei haaku, aga tsikkel vaja püsti saada jne, superlisa on sellised laibarauad, nagu vanasti veneajal kasutati. Väiksem mootor selleks, et üleliigse võimsusega pole miskit peale hakata ning suurekubatuurisel mootoril on võimatu kasutada käigupidurit, läheb koguaeg suht kohe tühipööreteni ja tulem on enamvähem plokkis tagaratas.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Krl »

Kuidas te oma rattad ette olete valmistanud selle pideva kukkumise jaoks? Või millised need peale ühte talvehooaega välja näevad?
Ise olen muidu 100% selle poolt, et ratas on sõitmseks mitte pesemiseks ja pildistamiseks, aga siiski tundub, et peale ühte korda ratta hoopealt külili keeramist vajaks see juba mitmede detailide asendamist.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas will111 »

oleneb keeramisest ja rattast ikka. olen kukutanud nii, et miski ei vajanud vahetamist ja olen kukutanud nii, et mõni hoob või suunatuli vajab vahetamist.

peale kukkumist on enamasti lühikesed leverid teema :D aga ettevalmistusest rääkides, mina keeran hoovad kohe peale ratta kätte saamist tavaliselt lensku peal maksimaalselt keskele kokku. peeglit kasutan ainult ühel pool. mida seal ikka niiväga ettevalmistada,k kukkumispunn paigas siis üldiselt väga hullud tagajärjed ei ole. kõige parem ettevalmistus on see, et sita peal ei sõida :D


Teema algataja
andu
Postitusi: 316
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: sv1000, fjr1300p
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas andu »

kergitan vana teemat jälle, mis on muutunud aastaga
pealmised vihmakombed on head kui on kõrge kaelusega mis tulevad otse kiivri alla nii et puudub vajadus eraldi windstopperi järgi
põlvekaitsmed ehituspoodide omad hakkasid meeldima eelmine aasta külma ilmaga ja ei ole enam punaseid põlvi sõidust tulles.
tanklate kile/kummikindad on head peale tõmmata suurema külmaga ja kui oht et lumi ja muu selline jama teeb kehvad kindad märjaks, kui rutskasoojendused ei ole liiga kuuma peale keeratud siis käed higistama( ja hiljem külmetama) ei hakka
lisandusid minu varustusse soojendusega sokid, soovitan soojal proovida kõigil kellel jalad hakkavad külmetama, mul küll akutoitel aga ca 4h on mureta ning pikemate sõidupäevade ja reiside jaoks on tagavara akud, akusid paigaldades olen need pannud jala tagaküljele siis kestavad ca tund kauem, kindlasti oleks lahedad ka motalt elektri saav varustus aga need olid piisavalt soodsad et ära proovida.
hetke hilissügise/varakevadise ilmaga raja vihmarehvid on olnud üle kõigist tänavarehvidest pidamise poolest ja kannatavad ka natukene musta jääd tänu enda pehmusele, otseselt lollusi ei kannata erinevalt naastudest ehk kõva pidurdus paneb sind ninuli kähku
ratta ettevalmistusest kukkumisrauad on head asjad kuna reeglina on kiirused väiksemad siis piirduvad enamik kukkumisi uue värvikihi lisamisega kukkumisraudadele, talvel pigem nad libisevad nendel rahulikult lõpuni ja suuri kahjusid ei ole, peeglitel on mul mutrid nõrgemaks lastud ehk vajavad vahel korrigeerimist aga keeravad end kriimude hirmus kukkudes ise kähku eest ära :mrgreen:

dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125
hetkel südant soojendamas: sv1000, fjr1300p(gen3)

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

andu kirjutas:

lisandusid minu varustusse soojendusega sokid, soovitan soojal proovida kõigil kellel jalad hakkavad külmetama, mul küll akutoitel aga ca 4h on mureta ning pikemate sõidupäevade ja reiside jaoks on tagavara akud, akusid paigaldades olen need pannud jala tagaküljele siis kestavad ca tund kauem,

Jaga palun rohkem infot sokkide kohta: intenetiviide, pildid, müügikoht, hind?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
andu
Postitusi: 316
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: sv1000, fjr1300p
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas andu »

sokid on need mul praegu, algul ostsin küll lenz 1.0 aga noid vaevas mingi needus ja akud surid ning vahetati garantiis ümber 3.0 omade vastu
mul tulid nad koos soodustusega 107 eurot, neil pead silmama kui soodustusi on siis nad liiguvad 100 ringis, järelteenindus on neil seni väga hea olnud :)
https://www.fc-moto.de/Lenz-Set-Lithium ... uetooth/en

edit: akupakke ja kõiki osasid saab neile eraldi osta et saad endale sobiva komplekti ise kokku panna
alustuseks võid ka ebay odavad sokid ära proovida, kui meeldib siis kolid kallimatele üle :bsmile:

Lenz-Set-Lithium-Pack-rcB-1200-Heat-Sock-10_ml.jpg

dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125
hetkel südant soojendamas: sv1000, fjr1300p(gen3)


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas will111 »

mitu numbrit suurema saapaga peab siis arvestama?


Teema algataja
andu
Postitusi: 316
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: sv1000, fjr1300p
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas andu »

vana teema aga ilm on vastav jälle, kui paljudel on ratastel suusad küljes ? oleks tänulik nendele linkidele/piltidele kust sobivaid suuski saaks tellida

will soojendusega nr kaks suuremad saapad head kuna siis ei hakka nii kergelt higistama jalad

dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125
hetkel südant soojendamas: sv1000, fjr1300p(gen3)

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Hunnik Lenzi kraami on ka Motokaubas müügil:
https://motokaup.ee/ee/soojendusega-riided

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”