111. leht 264-st

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 19:32
Postitas urmas66
Krl kirjutas: 29 Okt 2019, 19:13

Millega määrida autol "geneka" rihma et see ei viliseks nii krdi kõvasti?
Tean, et võiks ära vahetada, aga see selleks.

Ma "määrimise" asemel pingutaks :mrgreen: ,vilistab ta ju sellest,et libiseb. :ner:


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 19:48
Postitas Krl
urmas66 kirjutas: 29 Okt 2019, 19:32
Krl kirjutas: 29 Okt 2019, 19:13

Millega määrida autol "geneka" rihma et see ei viliseks nii krdi kõvasti?
Tean, et võiks ära vahetada, aga see selleks.

Ma "määrimise" asemel pingutaks :mrgreen: ,vilistab ta ju sellest,et libiseb. :ner:

See ei olegi tegelt geneka rihm, vaid see pikk rihm, mis kõiki neid rulle korraga ringi ajab. Ja on nö vedrupingutiga juba, kuhu midagi enam juurde pole pingutada. Tuleb mingi hetk võtta viitsimine kokku ja poodi minna, ning väljas külmakäes see rihm ära vahetada. Aga kui seniks oleks midagi lihtsat ja käepärast, mida sinna määrida saaks, (ala hapukoor, või kamashokolaad), siis võiks seinkauaks seda kasutada.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 20:09
Postitas claw

Fixuses on selle jaoks näiteks täitsa spets aerosool olemas.
Endale ostsin ja pihustasin ja kasu polnud sittagi. Aga olemas ta seal on, täitsa selleks mingi kleepuv jura. ca 6 euri selle toreda toote eest.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 20:16
Postitas Sciev

Kunagi proovisin, tegi hullemaks.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 20:19
Postitas yeekim

Oleneb ka rihmast.
Kunagi panin OEM asemele tutika Contitech? rihma- vilises kui vile!
Igatsugu sprayde asemel leidsin aga garaagest tavalise pigikamaka, sellega paar korda üle rihma ja rataste ning pikaks ajaks vaikus.

edu


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 20:31
Postitas Madlobster
Krl kirjutas: 29 Okt 2019, 19:13

Millega määrida autol "geneka" rihma et see ei viliseks nii krdi kõvasti?
Tean, et võiks ära vahetada, aga see selleks.

autokaupades, motonetis ja würthis jms on spetsiaalne rihma määre, mis aitab vahetust tiba edasi lükata

kitka spray


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 20:42
Postitas Krl

https://www.youtube.com/watch?v=Fv6zuTT9YOI

Siin tüüp kasutas WD40. Kas see ise mitte suht libe ei ole ja rihma rohkem libisema ei aja?


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 20:48
Postitas urmas66
Krl kirjutas: 29 Okt 2019, 20:42

https://www.youtube.com/watch?v=Fv6zuTT9YOI

Siin tüüp kasutas WD40. Kas see ise mitte suht libe ei ole ja rihma rohkem libisema ei aja?

Ikka ajab rohkem libisema,aga selle eest on vaikne :D


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 21:32
Postitas Madlobster

kõige vaiksem on siis kui rihm ära võtta


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 21:41
Postitas Macintosh
Madlobster kirjutas: 29 Okt 2019, 21:32

kõige vaiksem on siis kui rihm ära võtta

Moodsate autodega on ilmselt kööga aga vanad, 80-ndate masinasd kannatasid täitsa sõita. Ma olen Opel Kadetiga millel rihm pooleks läks Põltsamaalt Oepääle ja sealt Tartusse sõitnud. Sama rihma alt käisisd ringi veepump ja genekas. Keerasime tuled maha ja sõitsime.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 22:02
Postitas will111

kui poolitub mootoririhm, mis ajab ringi klapindust siis vanarahvas räägib, et väga pikalt ikka edasi ei sõideta :D


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 22:28
Postitas Madlobster

kahtlen, et ilma veepumbata sellist ringi ükski oopel kestab.
mõne km pärast oleks tegemist auruveduriga ja veel max paar kolmkümmend km hiljem teeks see tee ääres oma viimase vile


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Okt 2019, 22:53
Postitas Tuuletallaja

Kuskil 90-ndatel sai ka ühest Kadetist olude sunnil auruvedur tehtud. Peab tunnistama, et tõesti peale mõnda kilomeetrit väga head nähtavust läbi esiklaasi polnud, mehed kahelt poolt pea poolest kerest akendest väljas... kapott sai muidugi targu ilgelt s*ttade roostes nõukaaegsete lehtvõtmetega paraja vandumise saatel eemaldatud.
Pikki otsi polnud vaja teha aga Opel kannatas seda retsi visalt välja päris mitu nädalat.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 07:24
Postitas rannamees
Krl kirjutas: 29 Okt 2019, 19:13

Millega määrida autol "geneka" rihma et see ei viliseks nii krdi kõvasti?
Tean, et võiks ära vahetada, aga see selleks.

Spets värk täitsa olemas- Würthi tootenimekirjas näiteks "kitka spray"
https://www.puuilo.fi/Wurth-Kitkaspray-400ml


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 09:02
Postitas wicked

rihma vilina saad ära sel juhul kui tõesti see tingitud rihma venimisest/kulumisest.
üldjuhul seisneb probleem pingutus/vaherullide laagrites.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 09:11
Postitas mx77
wicked kirjutas: 30 Okt 2019, 09:02

rihma vilina saad ära sel juhul kui tõesti see tingitud rihma venimisest/kulumisest.
üldjuhul seisneb probleem pingutus/vaherullide laagrites.

Arvestades, et rihmas sees on mittevenivast materjalist armeering, siis rihm ei tohiks venida. Reeglina on jah probleem vaherullides.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 09:19
Postitas wicked

kuna tänu rihma libisemisele kulub sisediameeter, siis jääbki mulje, et rihm venib


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 09:31
Postitas Krl

Tegin Youtubest leitud veekatse rihmale. Ehk siis pritsisin rihma sisepinnale natuke vett, mille tulemusena vilin korraks kadus. Ehk siis ikkagi rihm, mitte niiväga laagrid.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 09:59
Postitas joel

Soonrihmal (poly V-belt) kuluvad sooned ära, nii et jääb kandma soone põhjale ja ei kiilu rihma soonde kinni. Siis rihm otseselt veninud ei ole, pinguti hoiab endiselt sama pinget, aga rihm libiseb ja vilistab. Kui tutikas rihm ka vilistab, siis on kas vale rihm või tõenäolisemalt rihmarattad kulunud, nii et ka uus rihm jääb soone põhjale kandma.

Ja kui tundub, et õues külma käes vahetamine on jube vaev ja suur ettevõtmine, siis ilmselt pole sa valinud õiget autot, millel vahetus võtab 5 sekundit :bsmile:


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 11:09
Postitas urmas66
Krl kirjutas: 30 Okt 2019, 09:31

Tegin Youtubest leitud veekatse rihmale. Ehk siis pritsisin rihma sisepinnale natuke vett, mille tulemusena vilin korraks kadus. Ehk siis ikkagi rihm, mitte niiväga laagrid.

Sel juhul peaks vaatama ka Voltmeetrit,et kas genekas jääb laadima,aga ilmselt kukub veel rohkem tagant ära,sest libiseb vee abil üle. Või on sul tõesti mõni rulliku laager veits kinni ja siis libiseb sealt üle. Või kui ikkagi rihm kulunud,siis libiseb ta igalt poolt üle ja ei lae ka.
Ehk selle vastu aitab uus rihm ja muude osade, ilma rihmata üle kontrollimine. Või siis Kuusakoski aitab ka vilinast ja autost koos sellega lahti saada :mrgreen:


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 15:13
Postitas Kauri

Esimese asjana võiks veenduda aku ja selle laetuse seisundist, generaatori siduri olemasolul ka selle korrasolekust. Kui generaator peab seda poolkellut seal kogu aja viimase piiri peal laadima, siis pole vahet kui uus rihm sinna peale saab, paari nädala pärast viliseb taas.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 16:30
Postitas kaimex
simp kirjutas: 29 Okt 2019, 10:41

see lähituli on sul ju luubis, mitte reflektoris :)

Näita nüüd seda h3'e reflektorit seina vastas. (kuigi kauge puhul pole ka lõikejoon niivõrd tähtis)

Mul oli reflektoris pm sama nagu pildi. Käisin täna garaazis otsisin mõlemad komplektid välja. Ise arvasin, et ledil üks külg erinev, et sealt see muutus tulebki a tutkit. :wack: Mõlemal komplektil ühesugused kõik küljed. Siis jooksis veidi juhe kokku. Kas reflektoril siis küjed erinevad?


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 17:19
Postitas simp

no kui te suudate reflektoriga kuidagi kena lõikejoone saada, siis go ahead, peaasi et ei pimesta ja päriselt ka kenasti lõikab.

Pilt


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 20:04
Postitas urmas66
kaimex kirjutas: 30 Okt 2019, 16:30
Spoiler
simp kirjutas: 29 Okt 2019, 10:41

see lähituli on sul ju luubis, mitte reflektoris :)

Näita nüüd seda h3'e reflektorit seina vastas. (kuigi kauge puhul pole ka lõikejoon niivõrd tähtis)

Mul oli reflektoris pm sama nagu pildi. Käisin täna garaazis otsisin mõlemad komplektid välja. Ise arvasin, et ledil üks külg erinev, et sealt see muutus tulebki a tutkit. :wack: Mõlemal komplektil ühesugused kõik küljed. Siis jooksis veidi juhe kokku. Kas reflektoril siis küjed erinevad?

Kõik oleneb hõõgniidi asendist ehk valgusallika kaugusest reflektori põhjast. Kui panna vale halogeen kuidagi sinna peasasse siis see näitab ka umbluud. Kui sul on see LED või HID,mis on tehtud just täpselt kas siis H7, H1 või H3 jne asemele ja valgusallikas on õiges kohas ja õiges asendis,siis näitab ta täpselt sama joont,mis seal sees halogeen näitab. Ma olen neid asju nii mitmel erineval sõiduautol,veoautol ja tsiklil teinud ja on sattunud tõesti kehva kvaliteediga lampe,mis ei näita õiget joonist,aga kui leiad õige,siis pole probleemi. HID lampe ja ballaste olen ostnud maroli.ee autodele ja mõned HID ja LED lambid alist tsiklile.Üldiselt olen maroli toodetega väga rahul,sest toimivad 15 veokal väga hästi.Olen sealt oststud ballaste ka OEM volvo ballastide asemele pannud(Kõrgepinge juhtme teen pooleks ja jätkan hiinakaga,et lambi külge jääks OEM hidi pistik.
Üks asi on kindel,et H4 HID lahendused ei toimi,sinna sobib ainult halogeen või hea ja kallis LED.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 20:27
Postitas simp

lisaks on teine võimalik probleem, halogeeni valgustugevus on nõrgem, st isegi kui halogeeniga kuskilt servast "säreleb" ei ole see pimestav ega probleem. Paned xenoni/led'i sisse, valgusvihu kuju on täpselt sama, aga pimestab kuna need alad mis enne olid nõrgad ja ei häirinud on nüüd tugevamad.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 20:41
Postitas urmas66
simp kirjutas: 29 Okt 2019, 10:41

see lähituli on sul ju luubis, mitte reflektoris :)

Näita nüüd seda h3'e reflektorit seina vastas. (kuigi kauge puhul pole ka lõikejoon niivõrd tähtis)

Panen siis nüüd LED lampidega +HID lisatuled.Sama koht mis eelnevatel HID lampidega tehtud ja sein. Senal pole mingit jama selle tule joonisega,sama ka maapinnale näidates. Igati ühtlane ja selge joonis igalpool.
Lähituli H1

Lähituli.jpg

Lähi+Kaug H1+H3

Lähi+kaug.jpg

Lähi+Kaug+Lisa H1+H3+Hella Xenon luup.

Lähi+kaug+lisa.jpg

Lähi

Sein lähi.jpg

Lähi+Kaug

Sein Lähi+kaug.jpg

Lähi+Kaug+Lisa

Sein Lähi+Kaug+Lisa.jpg

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Okt 2019, 20:46
Postitas urmas66
simp kirjutas: 30 Okt 2019, 20:27

lisaks on teine võimalik probleem, halogeeni valgustugevus on nõrgem, st isegi kui halogeeniga kuskilt servast "säreleb" ei ole see pimestav ega probleem. Paned xenoni/led'i sisse, valgusvihu kuju on täpselt sama, aga pimestab kuna need alad mis enne olid nõrgad ja ei häirinud on nüüd tugevamad.

Lähituli minu rattal ja ka autodel,millel on need vahetatud, ei pimesta. Kontrollitud isiklikult. Kaugtuled(eriti lisatuled) pimestavad jõhkralt,sest nad peavadki seda tegema,aga need saab enne vastutulijat väljalülitada :wink:


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 31 Okt 2019, 08:25
Postitas Krl
Kauri kirjutas: 30 Okt 2019, 15:13

Esimese asjana võiks veenduda aku ja selle laetuse seisundist, generaatori siduri olemasolul ka selle korrasolekust. Kui generaator peab seda poolkellut seal kogu aja viimase piiri peal laadima, siis pole vahet kui uus rihm sinna peale saab, paari nädala pärast viliseb taas.

Eks lõppudelõpuks on ka võimalik, et mõni väike mehhiklane on ennast sinna kapoti alla ära peitnud ja vilistab seal kuna muud pole ajaviiteks mnnigi teha.
Aga eks need suuremad võimalikud probleemid jätab siis tegelemiseks, kui rihmavahetus ei aidanud. Rihm ise maksab ca 20-25Eur`i ja eks nädalavahetusel võtab viitsimise kokku ja püüab see 10minutit leida, et see rihm über visata.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 31 Okt 2019, 12:53
Postitas urmas66
Krl kirjutas: 31 Okt 2019, 08:25
Spoiler
Kauri kirjutas: 30 Okt 2019, 15:13

Esimese asjana võiks veenduda aku ja selle laetuse seisundist, generaatori siduri olemasolul ka selle korrasolekust. Kui generaator peab seda poolkellut seal kogu aja viimase piiri peal laadima, siis pole vahet kui uus rihm sinna peale saab, paari nädala pärast viliseb taas.

Eks lõppudelõpuks on ka võimalik, et mõni väike mehhiklane on ennast sinna kapoti alla ära peitnud ja vilistab seal kuna muud pole ajaviiteks mnnigi teha.
Aga eks need suuremad võimalikud probleemid jätab siis tegelemiseks, kui rihmavahetus ei aidanud. Rihm ise maksab ca 20-25Eur`i ja eks nädalavahetusel võtab viitsimise kokku ja püüab see 10minutit leida, et see rihm über visata.

No rihma pead ikka uue panema ja siis saadki teada,et mis ja kus. Mul oli ühel tööautol näiteks geneka otsas olev rihmaseib kulunud ja selle vahetuse järel sai asi korda.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 02 Nov 2019, 19:56
Postitas pühak
Macintosh kirjutas: 29 Okt 2019, 21:41
Spoiler
Madlobster kirjutas: 29 Okt 2019, 21:32

kõige vaiksem on siis kui rihm ära võtta

Moodsate autodega on ilmselt kööga aga vanad, 80-ndate masinasd kannatasid täitsa sõita. Ma olen Opel Kadetiga millel rihm pooleks läks Põltsamaalt Oepääle ja sealt Tartusse sõitnud. Sama rihma alt käisisd ringi veepump ja genekas. Keerasime tuled maha ja sõitsime.

Ma olen Vito kaubikuga, millel treiler sabas ja üks ront selle peal, Märjamaa kandist Tallinna sõitnud nii, et genekat ja veepumpa ringi vedavat rihma polnud peal. Võtmesõnadeks on siin see, et esiteks on mu kaubikul seisusoojendi (kero), millel elektriline veepump, selle lülitasin sisse ja teiseks tagas voolu jätkumise ise leiutatud kahe aku süsteem. Ühe aku lülitasin tagant ära, et vajadusel starteri jaoks voolu jätkuks ja teise pealt sõitsin. Ilgelt pidi ainult meelitama, kui näiteks natukenegi ülesmäge oli, et keema ei läheks, sest see elektripump ikka suht lahja. Ilma treilata oleks vist peaaegu vabalt saanud sõita. Tallinnani igatahes voolu jätkus ja kui telefoniga välja otsitud remondikohani jõudsin, sain seal isegi vahepeal seisma jätta ja pärast jälle starterist käima, kuna teine aku oli täis.