Rumalad või segased küsimused jms
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 164
- Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
- Tsikkel: 790ADV
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Tagasisideks: Kawa 300x jaoks 2mm paksusega 40mm kanalitoru "seib" on tiba paks oma 2 mm-ga, nühkisin omajagu maha. Vast 1,5 peale või vähemaks. Algus ja lõpp tasub panna trossi otstest kaugemale ja lihvida madalamaks. Igatahes tulemus väga bro ja saab ilma parema käe liigsete võimlemisharjutusteta nüüd täitsa harju keskmisel tasemel väänet nautida. Originaalis väänad end suht kringliks pööretevahemiku kasutamiseks ja seda on sellise lahja kone puhul vaja teha. Järgmistele sama mõttega kulibinitele, et kuna kanalitoru sisemõõt on täpselt paras, siis liimimisel arvesta et tuleb täpselt õieti peale sättida, liim võtab kohe kinni ja korrigeerida ei saa, läks õnneks.
R1 rutska paistis natuke suur, et ei mahu vist lenksul oleva karbi sisse, mõõte ei uurinud.
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Jah. Saab lausa kiilaka peal sõita. Küll aga tuleb füüsikaga arvestada, et üle 50km/h on inerts juba nii suur, et kiiremini ise sõita ei tahaks, kui jäidet on.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma siin lugesin mingeid vanu teemasid, kus endudele keerati alla sm velgi. Kas täna kui passis isegi rehvi koormus- ja kiirusindeks enduro rattaga sm velgedest üldse unistada võib või on sel teemal unistamine ka juba kriminaalne?
-
- Postitusi: 3187
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Pole enam mingit rehvi nööki.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kindel? Kas see mingite vanemate pillide privileeg mitte polnud
-
- Postitusi: 3187
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Nõuded sõiduki rehvile ja velgedele ning rehvide kasutamine
Loobutakse piirangust, mille kohaselt võis sõidukil kasutada ainult sõiduki valmistaja ette nähtud rehve, muudetake talverehvide kasutamise tingimusi ja naastrehvide nõudeid.
Rehvi mõõtmed peavad vastama velje mõõtmetele ning ratas peab saama rattakoopas vabalt pöörelda.
Üleminek kütusekulu, CO2 heite ja sõiduki heitgaasides sisalduvate kahjulike saasteainete sisalduse mõõtmise NEDEC (inglise keeles New European Driving Cycle) meetodilt WLTP (inglise keeles Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) meetodile määratakse sõidukite kütusekulu, CO2 heite ja sõiduki heitgaasides sisalduvate kahjulike saasteainete väärtused varasemast täpsemalt ning neid näitajaid mõjutavad ka katsetsükli ajal kasutatavad rehvid. Seega märgivad valmistajad tüübivastavuse tunnistusele rehvid, mida kasutati katsetsükli ajal ning, millega kütusekulu ja CO2näitajad saavutati. Seega võivad kahel pealtnäha ühesugusel autol olla tüübivastavuse tunnistusele märgitud erinevad rehvid, kuna ühe tüübi erinevaid versioone võidi katsetada erinevate rehvidega. Näiteks, et kallima varustuspaketiga autol on valmistaja ette näinud suurema läbimõõduga veljed ja laiemad rehvid, kui samasugusel odavamal sõidukil. Samas kasutades neid samu rattaid teisel samasugusel sõidukil ei muutu selle juhitavus kuidagi ohtlikumaks.
Osad valmistajad märgivad tüübivastavuse tunnistusele ka teisi rehvimõõte, mida tehniliselt on lubatud kasutada, kuid millega sõiduki CO2ja kütusekulu näitajad ei ole täpselt samad, mis tüübivastavuse tunnistusele on märgitud. Seda siiski paljud valmistajad ei tee ning selle tõttu ongi sõidukil kasutatavate rehvide ja velgede kombinatsioon piiratud ainult ühe mõõduga, kuigi valmistaja lubaks kasutada ka teisi velgede ja rehvide kombinatsioone.
Valmistaja lubatust erinevas mõõdus rehvide ja velgede kasutamine võib küll muuta sõiduki juhitavusomadusi, kuid määruse tasandil on sellist piiri väga raske tõmmata, milline rehvi ja velje kombinatsioon konkreetsele sõidukile ei sobi, mistõttu loobutakse sellisest piirangust.
Sarnaselt on see reguleeritud ka näiteks Soomes ja Saksamaal, kus rehvi valimisel ei pea sõiduki omanik lähtuma sõiduki valmistaja soovitusest vaid rehvide, velgede valimisel peab olema tagatud, et need ei käiks kuhugile vastu, porikaitse nõuded oleksid täidetud, kiirusmõõdiku viga ei ületaks lubatut.Seetõttu peab sõiduki omanik edaspidi valmistaja ette nähtust erinevate rehvide ja velgede kasutamisel jälgima, et pärast rehvide paigaldamist oleks sõiduk vastavuses mistahes muude sõidukitele esitatud nõuetega. Näiteks kehtestatakse nõuded kiirusmõõdikule. Kiirusmõõdik ei tohi mingil juhul näidata vähem tegelikust kiirusest. Seega suurema veereümbermõõduga rehvide paigaldamisega võib kaasneda kohustus ümber seadistada kiirusmõõdik.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1760
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 180 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Spoiler
franz125 kirjutas: ↑15 Aug 2020, 16:01Nõuded sõiduki rehvile ja velgedele ning rehvide kasutamine
Loobutakse piirangust, mille kohaselt võis sõidukil kasutada ainult sõiduki valmistaja ette nähtud rehve, muudetake talverehvide kasutamise tingimusi ja naastrehvide nõudeid.
Rehvi mõõtmed peavad vastama velje mõõtmetele ning ratas peab saama rattakoopas vabalt pöörelda.
Üleminek kütusekulu, CO2 heite ja sõiduki heitgaasides sisalduvate kahjulike saasteainete sisalduse mõõtmise NEDEC (inglise keeles New European Driving Cycle) meetodilt WLTP (inglise keeles Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) meetodile määratakse sõidukite kütusekulu, CO2 heite ja sõiduki heitgaasides sisalduvate kahjulike saasteainete väärtused varasemast täpsemalt ning neid näitajaid mõjutavad ka katsetsükli ajal kasutatavad rehvid. Seega märgivad valmistajad tüübivastavuse tunnistusele rehvid, mida kasutati katsetsükli ajal ning, millega kütusekulu ja CO2näitajad saavutati. Seega võivad kahel pealtnäha ühesugusel autol olla tüübivastavuse tunnistusele märgitud erinevad rehvid, kuna ühe tüübi erinevaid versioone võidi katsetada erinevate rehvidega. Näiteks, et kallima varustuspaketiga autol on valmistaja ette näinud suurema läbimõõduga veljed ja laiemad rehvid, kui samasugusel odavamal sõidukil. Samas kasutades neid samu rattaid teisel samasugusel sõidukil ei muutu selle juhitavus kuidagi ohtlikumaks.
Osad valmistajad märgivad tüübivastavuse tunnistusele ka teisi rehvimõõte, mida tehniliselt on lubatud kasutada, kuid millega sõiduki CO2ja kütusekulu näitajad ei ole täpselt samad, mis tüübivastavuse tunnistusele on märgitud. Seda siiski paljud valmistajad ei tee ning selle tõttu ongi sõidukil kasutatavate rehvide ja velgede kombinatsioon piiratud ainult ühe mõõduga, kuigi valmistaja lubaks kasutada ka teisi velgede ja rehvide kombinatsioone.
Valmistaja lubatust erinevas mõõdus rehvide ja velgede kasutamine võib küll muuta sõiduki juhitavusomadusi, kuid määruse tasandil on sellist piiri väga raske tõmmata, milline rehvi ja velje kombinatsioon konkreetsele sõidukile ei sobi, mistõttu loobutakse sellisest piirangust.
Sarnaselt on see reguleeritud ka näiteks Soomes ja Saksamaal, kus rehvi valimisel ei pea sõiduki omanik lähtuma sõiduki valmistaja soovitusest vaid rehvide, velgede valimisel peab olema tagatud, et need ei käiks kuhugile vastu, porikaitse nõuded oleksid täidetud, kiirusmõõdiku viga ei ületaks lubatut.Seetõttu peab sõiduki omanik edaspidi valmistaja ette nähtust erinevate rehvide ja velgede kasutamisel jälgima, et pärast rehvide paigaldamist oleks sõiduk vastavuses mistahes muude sõidukitele esitatud nõuetega. Näiteks kehtestatakse nõuded kiirusmõõdikule. Kiirusmõõdik ei tohi mingil juhul näidata vähem tegelikust kiirusest. Seega suurema veereümbermõõduga rehvide paigaldamisega võib kaasneda kohustus ümber seadistada kiirusmõõdik.
allikas?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Allikaks on tehnonõuete määruse muudatuse seletuskiri
Ega sellel seletuskirjal mingi juriidilist mõju ei ole, lihtsalt põhjendab muudatuste tagamaid. Kõik kehtivad tehnilised nõuded on kehtestatud ikkagi ministri määrusega.
-
- Postitusi: 3187
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Algselt lugesin seda siit.
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=48561
täpsem allikas siin
https://www.tehnoulevaatus.ee/hea-teada/
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kaamerad võimaldavad fikseerida liiklusrikkumisi kõigil sõiduradadel nii sõiduki ees kui tagant vaatest,» rääkis Novikov
Russalka ristmiku kiiruskaamerad pandi tööle
Reide teel, Russalka ristmikul kiirus- ja keelava fooritule rikkumisi fikseerivad automaatsed liiklusjärelevalve kaamerad pandi tööle.
Loe lähemalt: https://www.postimees.ee/7034767/russal ... andi-toole
Meie kaamerad ka selleni jõudnud nüüd?
Ducati 749S ex, MG California 1400 Custom ex
-
- Postitusi: 722
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 110 korda
- Tänatud: 68 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Need Russalka-cundi kaamerad on s-tähega kehvema ilma korral minutitega niivõrd äkased, et ei näed need isegi Korsakovi poole meetri kauguselt (allikas: lähedal seisev isik)
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 1760
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 180 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
EH1 kirjutas: ↑17 Aug 2020, 12:15Kaamerad võimaldavad fikseerida liiklusrikkumisi kõigil sõiduradadel nii sõiduki ees kui tagant vaatest,» rääkis Novikov
Russalka ristmiku kiiruskaamerad pandi tööle
Reide teel, Russalka ristmikul kiirus- ja keelava fooritule rikkumisi fikseerivad automaatsed liiklusjärelevalve kaamerad pandi tööle.
Loe lähemalt: https://www.postimees.ee/7034767/russal ... andi-tooleMeie kaamerad ka selleni jõudnud nüüd?
tehniline võimekus on kõigil kaameratel olemas, samamoodi ka nendel russalka omadel. Juriidilist võimu, aga mitte - st, oht on endiselt ainult eest.
-
- Postitusi: 1696
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kas esimesi piduriklotse müüakse ketta kaupa(2tk), või on 4tk komplektis ikka?
-
- Postitusi: 1010
- Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
- Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
- Asukoht: Veelinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 27 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Trummlijunne ei tea, kuid usaldusväärsemad kohad on kettaklotse siiani paarikaupa pakkunud. Vb alipaaba ja iipei jms pakuvad ka blisterpakis väikehulgi vajadusel. Nondega on ilmselt teravad elamused ning pidurdusjäljed aluspükstel kohe vägagi kindlad!
-
- Postitusi: 722
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 110 korda
- Tänatud: 68 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
No need viimased jäljed olenevad ikkagi nii põhja kui närvide kõwadusest (can't have one without theother).
Klotse olen seni ikka 2 kaupa pakis näinud aga tänapäeval ei tea enam midagi surmkindlalt öelda, kes ja kuidas müütab ehk mine isahane tea!
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 1062
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 183 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kas 50/50 tagarehv dualsport rattal kulub kiiremini 1,5Bar või 2,0Bar rõhuga sõites?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma E09-ga tegin selle katse ja ei suutnud mingit vahet tuvastada.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
teoorias on 1.5ga rehv otse sõites suurema pätsiga vastu maad, seega peaks kulumine olema selle suurema pätsi peale natuke aeglasem. kuivõrd see praktikas pädeb, vot ei ole tõesti võrrelnud ega katsetanud
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma isegi üritasin seda "pätsi" mõõta, modelleerida ja arvutada, aga lahknevus reaalse katse tulemustest oli nii ränk, et ainuke võimalik järeldus on puudulik mudel. Kahtlustan, et maanteekiirustel venitab tsentrifugaaljõud rehvi piisavalt ümmarguseks, et see pool atti ei mängi "pätsi" suuruse osas erilist rolli.
Mul tegelikult ei olnud plaanis katsetada, lihtsalt unustasin uuele rehvile pärast orienteerumist madala rõhu sisse, kühveldasin sinna paartuhat versta asfalti otsa ja alles uue etapi eel rõhke kontrollides tekkis huvi, et äkki ei pumpakski enam täis, vaatame, mis saab Hiljem muidugi selgus, et 1,5 pole ka mingi teabmis madal rõhk, anoh see selleks...
Re: Rumalad või segased küsimused jms
tõsi, tsentjõud mängib seal rolli tõesti. aga kaldun sama arvama, et see pool atti tegelikult ei mängi praktiliselt mitte mingisugust rolli. võibolla "kant" tekib natuke teise koha peale kui hästi palju otse sõita ja millalgi lõpupoole võrrelda
-
- Postitusi: 1062
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 183 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ses suhtes, et see pool atti 690 all, mis suht kerge ratas, mängib olulist rolli offroadis, teeb pehmemaks ja haarduvus ka parem. Aga siis kui vaja teist samapalju TET-lt koju sõita mööda maanteed, tekibki küsimus, et kas mõistlik olla laisk ja sõita koguaeg selle 1,5BAR ga? aga tänud vastuste eest.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Laste 125cc hiina imele on vaja uut ketti ja esihammakat.
Mille järgi neid ostetakse? Poes kõrvutamine? Kindel pauk kõigil üks ja sama ja iga kaupmees teab riiulist õige asja järgi haarata?
Sest üleliia pole tähistega, varuosa nrtega jms vaeva nähtud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Madlobster kirjutas: ↑23 Aug 2020, 13:03Laste 125cc hiina imele on vaja uut ketti ja esihammakat.
Mille järgi neid ostetakse? Poes kõrvutamine? Kindel pauk kõigil üks ja sama ja iga kaupmees teab riiulist õige asja järgi haarata?Sest üleliia pole tähistega, varuosa nrtega jms vaeva nähtud.
Starmoto akadeemia teel on neile vist lausa spetsialiseerunud. Äkki sealt saad kohe õige.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kuidas kogenud motomehed pärast kiivri peast ära võtmist kõrvad sirgeks saavad?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
tõmbavad sibulavõrgu pähe ja lähevad aurusauna
kui aurusauna pole võid vahtida kuda tuhlid keevad
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.