Rumalad või segased küsimused jms
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Hoi!
Kunagi kasutasin SYGIC "kõige lühem tee" varianti, see Susanin viis mind sellistele teedele, et vahepeal mõtlesin, et pean oma mahtuniga 3 km taagasi tagurdama....
Aga Googliga saab ka teistmoodi
Kunagi kasutasin SYGIC "kõige lühem tee" varianti, see Susanin viis mind sellistele teedele, et vahepeal mõtlesin, et pean oma mahtuniga 3 km taagasi tagurdama....
Aga Googliga saab ka teistmoodi

Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Iga navi saab sin karuauku suunata kui välistused on tegemata ehk piiranguid ise ei tee.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 230
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 166 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Rumal küsimus: kas kohtasin masuuti teel?
Paarsada-viissada meetrit enne koju jõudmist õnnestus linnas tavalises stop&go trafficus tagaratas libisema pidurdada. Pole varem minuga juhtunud, vähemalt märganud pole. Aga ehmatas hoopis see, et kodus jahtunud rattale katet venitades vaatas rehvilt vastu must "märg" laik. Ka käega katsudes märg, kuid haisvat ollust käe pealt ei õnnestunud tuvastada.
Kas peaks mingeid "meetmeid" selle laigu suhtes rakendama? Pühitsetud veega pritsima?
Paarsada-viissada meetrit enne koju jõudmist õnnestus linnas tavalises stop&go trafficus tagaratas libisema pidurdada. Pole varem minuga juhtunud, vähemalt märganud pole. Aga ehmatas hoopis see, et kodus jahtunud rattale katet venitades vaatas rehvilt vastu must "märg" laik. Ka käega katsudes märg, kuid haisvat ollust käe pealt ei õnnestunud tuvastada.
Kas peaks mingeid "meetmeid" selle laigu suhtes rakendama? Pühitsetud veega pritsima?
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
-
- Postitusi: 150
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Pakuks kõige töökindlama variandi - lõika laik välja 
Teed on krd basased küll praegu, ootan mõnusat paduvihma.

Teed on krd basased küll praegu, ootan mõnusat paduvihma.
-
- Postitusi: 311
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 540 korda
- Tänatud: 30 korda
-
- Postitusi: 508
- Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
- Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Oleks vaja üks kõrgem väikehaagis üle spreitada. Ei ole üldse tähtis et mingi steriilne ruum oleks, seega küsin ega keegi ei oska soovitada kus seda teha?
Olen teinud ka õues aga seda ligi 0 tuult/soovitavalt mitte päikest/muidugi ilma sademeteta ilma annab oodata.
Olen teinud ka õues aga seda ligi 0 tuult/soovitavalt mitte päikest/muidugi ilma sademeteta ilma annab oodata.
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mis eksperdid arvavad, kas õli värvi järgi saab selle omadusi ja läbisõitu usaldusväärselt hinnata? Õli ilus kuldne ja läbipaistev, aga ei tea kaua see mootoris olnud. Vahetaks ära, et ise teada, et on värske sees, aga samas kui värvi järgi hinnata, siis kuidagi mõttetu tegevus.
-
- Postitusi: 311
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 540 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kunagi ammu olid masinad millel just nimelt õli värvuse või voolavuse järgi kontrolliti kas õli vaja vahetada. Aga see selleks. Kui sul õli näeb välja nagu uus, siis järelikult on uus. Mootorrattal kipub õli ikka mustaks minema.Krl kirjutas: ↑16 Apr 2025, 21:34Mis eksperdid arvavad, kas õli värvi järgi saab selle omadusi ja läbisõitu usaldusväärselt hinnata? Õli ilus kuldne ja läbipaistev, aga ei tea kaua see mootoris olnud. Vahetaks ära, et ise teada, et on värske sees, aga samas kui värvi järgi hinnata, siis kuidagi mõttetu tegevus.

-
- Postitusi: 323
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 94 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Samas, kui ei tea ja kahtled - vaheta ära. Ei ole just hiigelinvesteering ja Hiiobi töö. Ostetud masina puhul on see vähim, mida esimese asjana teha - vahetada õli ja õlifilter.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Tere, soov Bobber teha XVS1100-st. Kas ja kust leida EL-is mootorratta oksjoneid? Tean Copart FI, Ebay, Markplaats. Tänan.
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Just vahetasin rattal õhufiltrit, kuna hondadel see tihtipeale piisavalt aeganõudev tegevus, siis lahti võtta, et kontrollida, pole väga mõistlik. Kui juba lahti kiskuda, siis ikka uus sisse.
Aga vanad ei näinud välja kuigi hullud. Eelmine kord, kui seda sama tegevust tegin, ühel eelmisel rattal, siis oli see filter ikka juba väga must(lausa lubamatult must) ja isegi siis, kui sai uus ja puhas sisse, siis mootori töös ei muutunud midagi. Ei olnud kuidagi tunda, et ta nüüd rahulolevam oleks.
Ehk siis praegu, igakord, kui ma mingi poolmusta filtri välja kisun ja uue sisse panen, siis mõtelan, et nhhui seda nüüd vaja vahetada oli?
Mis see küsimus siin on, ma ei tea..
Aga vanad ei näinud välja kuigi hullud. Eelmine kord, kui seda sama tegevust tegin, ühel eelmisel rattal, siis oli see filter ikka juba väga must(lausa lubamatult must) ja isegi siis, kui sai uus ja puhas sisse, siis mootori töös ei muutunud midagi. Ei olnud kuidagi tunda, et ta nüüd rahulolevam oleks.
Ehk siis praegu, igakord, kui ma mingi poolmusta filtri välja kisun ja uue sisse panen, siis mõtelan, et nhhui seda nüüd vaja vahetada oli?
Mis see küsimus siin on, ma ei tea..
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Õhufiltri määrdumine sõltub ilmselt sellest, kuidas tsiklit kasutada.
Maanteel sõites poleks ilmselt enne 100000 km vaja teha mitmeid teisi hooldusi, näiteks "throttle body cleaning" või hargi laagrite määrimine.
Aga olen märganud, et küünlad kuluvad kiiresti, mistõttu tuleb tsikkel niikunii lahti võtta.
-
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kes oskaks kommenteerida All balls racingu varuosasid karburaatori koostamisel ja veits nõu jagada kuidas mingi algseadistus Keihini FCR 39 teha.
Mul on rumalaid küsimusi veel
Mul on rumalaid küsimusi veel

-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Küsimus on pigem, kui lahti lammutanud oled? All balls rem komplekt kõiki tihendeid ei sisalda. Kiirenduspumba rem komplekti pead lisaks eraldi tellima ja cut-offi ka. Tegin oma drz-il eelmine suvi selle jama läbi. Mid body tihendeid see üldse ei sisalda ja seda ma ka lahti ei võtnud. Tartus erinevad usaldusväärsemad kohad seda karpat üldse ette võtta ei tahtnud. Kel vähem kogemusi, olid jutuga, mis see on kuni ma hakkasin kirjeldama natuke antud karpa ehitust, näost valgeks läksid ja tööst loobusid. Tartus Wildridersis oli tehnik, kellele oli teema tuttav ja teadis tööprotsesse, aga kuna ta juba teadis ette, mida see tähendab, siis väga huvitatud ta karpa lahti võtmisest päris tükkideks polnud, aga kui panuseid teeks, kellele seda tööd pakkuda, oleks see mees. Seadistuse osas drz-e manuaalis on kõik kenasti kirjas. Üldse oled selle probleemiga koledalt hiljaks jäänud. Suvel töökojad teevad pigem korralisi hooldusi ja selliste töödega peaks tegelema talvel.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Tõsi kiirenduspumba tihendeid ja membraani polnud komplektis ja ACV d aga ta toimis eelmisel aastal mul seal peal ja ma neid ei pidanud vajalikuks torkida.
Mu komplekti kood AB26-1466 seal olid kõik düüsid, ujukinõel, segusiibri nõel ja korpuse kõik tihendid va siis eelpool mainitud.
Mulle tundus et põhja läks see pikk kuidagi raskelt… Keerasin välja ja panin vana, mis läks ludinal omale kohale ja siis panin uue tagasi, kuid see läks ikka kuidagi raskelt- visuaalselt nagu tundus keere korras ja kõrvutades vanaga sama
Selle pärast see Kõikide pallide küsimus
Igatahes ma tegin kaks viga: panin siibri nõela kõrgemale (või noh kumba pidi seda vaatad) kui vana ja asendasin külma küünla kuumemaga kui oli. Ma muidu sõitnud cr8e ga aga panin sügisel cr7e millega sõites ta mul talvituma jäi ja nüüd omakorda cr9e
Kuna ma Tartus väga ei käi siis tänud vihje eest, aga ilmselt viimases hädas saab Tln s Speetsteri Hannes sellega hakkama.
Esialgu teen parandused ise ära ja proovin remondimanualist leida mis vaja.
Sa ei mäleta mis suurusega peadüüs sul läks?
Franki lehel pakub ta kaasa kolme kõige suurem 160
https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/1502
Mul oli komplektis kaks 175 (mis oli mul ka vana) ja 170
Panin viimase ja selle tõttu tuli see naabrumehe idee panna nõel “keskele”
Mu komplekti kood AB26-1466 seal olid kõik düüsid, ujukinõel, segusiibri nõel ja korpuse kõik tihendid va siis eelpool mainitud.
Mulle tundus et põhja läks see pikk kuidagi raskelt… Keerasin välja ja panin vana, mis läks ludinal omale kohale ja siis panin uue tagasi, kuid see läks ikka kuidagi raskelt- visuaalselt nagu tundus keere korras ja kõrvutades vanaga sama

Selle pärast see Kõikide pallide küsimus

Igatahes ma tegin kaks viga: panin siibri nõela kõrgemale (või noh kumba pidi seda vaatad) kui vana ja asendasin külma küünla kuumemaga kui oli. Ma muidu sõitnud cr8e ga aga panin sügisel cr7e millega sõites ta mul talvituma jäi ja nüüd omakorda cr9e
Kuna ma Tartus väga ei käi siis tänud vihje eest, aga ilmselt viimases hädas saab Tln s Speetsteri Hannes sellega hakkama.
Esialgu teen parandused ise ära ja proovin remondimanualist leida mis vaja.
Sa ei mäleta mis suurusega peadüüs sul läks?
Franki lehel pakub ta kaasa kolme kõige suurem 160
https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/1502
Mul oli komplektis kaks 175 (mis oli mul ka vana) ja 170
Panin viimase ja selle tõttu tuli see naabrumehe idee panna nõel “keskele”

-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mälu võib petta, aga minuarust mul oli 160. Vanu düüse ma välja ei vahetanudki, vaid puhastasin ära, kuna jah rem komplektis olid teised mõõdud. Mul olid olulised just uued tihendid. Kiirenduspump mul ka ei töötanud ning oli ummistunud ja lisaks membraan kivikõva. (seda saab lahti võttes kenasti testida kas pritsib ja kas juga õigesse suunda lendab). Ujuk sai vist 8mm peale nagu manuaalis oli kirjas. Küünal on mul cr8e ja 3x3 mod tehtud. Küljes originaalsumpa.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Oeh, jah..ranel kirjutas: ↑23 Apr 2025, 22:29Mälu võib petta, aga minuarust mul oli 160. Vanu düüse ma välja ei vahetanudki, vaid puhastasin ära, kuna jah rem komplektis olid teised mõõdud. Mul olid olulised just uued tihendid. Kiirenduspump mul ka ei töötanud ning oli ummistunud ja lisaks membraan kivikõva. (seda saab lahti võttes kenasti testida kas pritsib ja kas juga õigesse suunda lendab). Ujuk sai vist 8mm peale nagu manuaalis oli kirjas. Küünal on mul cr8e ja 3x3 mod tehtud. Küljes originaalsumpa.
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast

-
- Postitusi: 258
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Oeh, jah..
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast
[/quote]
Ise tehes sel juhul suht ainuke täpne variant lambdaga segu paika. Düüsi numbreid pole mõtet vaadata: ilmselt segu lahja ja hakkad o,1 või o,o5 kaupa üle puurima.
Edu, L
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast

[/quote]
Ise tehes sel juhul suht ainuke täpne variant lambdaga segu paika. Düüsi numbreid pole mõtet vaadata: ilmselt segu lahja ja hakkad o,1 või o,o5 kaupa üle puurima.
Edu, L
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ise tehes sel juhul suht ainuke täpne variant lambdaga segu paika. Düüsi numbreid pole mõtet vaadata: ilmselt segu lahja ja hakkad o,1 või o,o5 kaupa üle puurima.
Edu, L
[/quote]
Karpapillidel segu jaoks on olemas seadistamiskomplektid ka, mis tekitavad küünla juurde vaateakna ja selle järgi saad hinnata segu.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 258
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Karpapillidel segu jaoks on olemas seadistamiskomplektid ka, mis tekitavad küünla juurde vaateakna ja selle järgi saad hinnata segu.
[/quote]
Kui Gunson Colortune' silmas pead, siis suht algeline võrreldes lambdaga, järgi proovitud. Ebatäpne ja uuematel 4t istb küünal sageli nii sügaval, et päris raske midagi näha.
Edu, L
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kõik õige. Aga parem kui küünla järgi vaadata. Lambda muidugi jah kõige etem kontrolliks.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Lambdaga ikka ei tea, palju vaja muuta. Düüse tuleb ikkagi füüsiliselt vahetada. Lahja segu katkub madalal pöördel stabiilse gaasiga sõites, kui rpm paigas siis kipub välja surema seisma jäädes ja gaasi maha lastes paugub ja käib tuntavalt kuumalt kolle pealt. Sama sättega või nõks suuremaga kokku ja testima, sellest pole pääsu enivei. Omal nahal õppisin, et vaba väljalase ja firma koonus otse 1 sil karpa otsas ei tähenda 160->190. Vahed on tegelt väiksed.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ühel vanemal autol on jahutusvedeliku kadu tekkinud, välised lekked on oma teada kõrvaldatud ja kusagilt leket ei näe. Väidetavalt võib jahutusvedelik läbi plokikaanetihendi lekkida silindrisse(?). Kuidas see täpsemalt selgitatav on kui jahutussüsteemis on üsna väike rõhk võrreldes silindritega ja samas silindritest surve vist jahutusvedeliku sisse ei lähe, vähemalt ei ole osanud seda kuidagi märgata küll (liigselt kuumaks ei ole läinud, õli hulka ka vist ei ole läinud kui õlitase ei ole tõusnud)?
-
- Postitusi: 526
- Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
- Tsikkel: jah
- Asukoht: siin ja seal
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ega sul katel 24/7 ringi ei käi et rõhud sees koguaeg..
Nii kui seisma jätad hakkab see maagia pihta.. Kuhu lekib oleneb mis kanalid kus on ja kust läbi pressib..
Kui valget suitsu sumpast ei tule, jah.vedelik on tavalist värvi, karteris õli kogus pole muutunud ja pudingit pole kusagile tekkinud siis ma kahtlustaks salongi radikat.. vaata salongis vaipade alla ja tomba millegiga ka esiklaas seest üle. lekked salongi jätavad spetsiifilise kihi ja lõhna.
Veel võimalus on lekkiv EGR küljesolev radikas, tomatikasti jahutus jms..
Ega sa ju ei ütle mis auto on
Nii kui seisma jätad hakkab see maagia pihta.. Kuhu lekib oleneb mis kanalid kus on ja kust läbi pressib..
Kui valget suitsu sumpast ei tule, jah.vedelik on tavalist värvi, karteris õli kogus pole muutunud ja pudingit pole kusagile tekkinud siis ma kahtlustaks salongi radikat.. vaata salongis vaipade alla ja tomba millegiga ka esiklaas seest üle. lekked salongi jätavad spetsiifilise kihi ja lõhna.
Veel võimalus on lekkiv EGR küljesolev radikas, tomatikasti jahutus jms..
Ega sa ju ei ütle mis auto on

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Manuaalkastiga Audi 100 2,3 (1991-1994 mudel).
Salongiradikas on eelmisel aastal vahetatud ja enam pole salongi poolel leket näinud, muidu varem tuli küll põrandale. Varem lekkis ka pragunenud termostaadikopruse ja ühe lõdviku ühenduse vahelt, need on nüüdseks ka kõrvaldatud. Jahutusvedeliku kena punane värv muutus suhteliselt kiiresti pruunikamaks küll kui viimati uus vedelik sai pandud peale salongiradiaatori vahetamist, kusjuures vahetasin 2 korda kuna esimene vedelik jäi ikka üsna kole. 
Eks valget suitsu tuleb ikka külma mootoriga (eriti kui ilmad on ka jahedad), aga raske öelda kust alates see nö tavaline veeaur lõppeb ja algab ülemäärane suitsemine. Arvatavasti plokikaanetihendi kaudu läheb siis ja seda pole ka kunagi (30+ aasta jooksul) vahetatud, aga tekkis jah huvi, et kuidas ta sealtkaudu kaob. Metalli paisumine/kahanemine vast mõjutab küll. Pigem siis niimoodi, et lekib külma mootoriga silindritesse ja sooja mootoriga kaob/väheneb sel määral, et jahutusvedelikku ülemäärast survet ei tule?


Eks valget suitsu tuleb ikka külma mootoriga (eriti kui ilmad on ka jahedad), aga raske öelda kust alates see nö tavaline veeaur lõppeb ja algab ülemäärane suitsemine. Arvatavasti plokikaanetihendi kaudu läheb siis ja seda pole ka kunagi (30+ aasta jooksul) vahetatud, aga tekkis jah huvi, et kuidas ta sealtkaudu kaob. Metalli paisumine/kahanemine vast mõjutab küll. Pigem siis niimoodi, et lekib külma mootoriga silindritesse ja sooja mootoriga kaob/väheneb sel määral, et jahutusvedelikku ülemäärast survet ei tule?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Nt. Automaailmas on müügil jahutusvedeliku testrid, mis tuvastavad, kas heitgaase on ringluses.
https://automaailm.ee/plokikaane-tihend ... s103-02779
edu
https://automaailm.ee/plokikaane-tihend ... s103-02779
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mootori taga lõdvikud ? Aknad uduseks ei kisu ? Matid ikka kuivad ?
-
- Postitusi: 526
- Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
- Tsikkel: jah
- Asukoht: siin ja seal
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Eks plokikaanetihendid ikka väsivad aga enne kui selle suure töö ette võtad lase jahutusvedelik testriga üle ja välista muud võimalused.. Paisupaagis pragu, salongi minevad-tulevad voolikud, veepumba leke, väsinud klambrid jne..
Eks seda lekete protsessi parimat kirjeldust saad vast kusagilt TalTechist
Metalli paisumine on üks asi aga kui mootor töötab siis silindrid pole ainuke koht kus surve sees aga kui seisma jätad siis jahutusvedelikus püsib surve sees veel mõnda aega.. Kui leke on suur siis on hüdroluku oht, esimesel külmalt käivitamisel teeb bensukas vana külma diisli häält ja jahutusvedeliku kadu peaks märgatav olema.
Tihenditel on need lekke kohad tavaliselt näha kah aga noh selleks peab nad ennem ühestükis küljest saama..
Veeauruga aga see teema et selleks et see tekiks peab väljalaske veidi soojenema.. Nina sumpasse päris toppida ei soovita aga jahutusvedelik on veidi rasvane ja kerge lõhnaga.. pane miskit vastu ja veeaur kuivab ära ja kui pind jääb rasvaseks on lekkekoht teada..
Vanasti kogu masina diagnost käiski käsi ja nina sumpa vastu
mitte nagu tänapäeval peen arvuti juhtmega külge ja juppide vahetus kuni veakood kadunud..
Eks seda lekete protsessi parimat kirjeldust saad vast kusagilt TalTechist

Tihenditel on need lekke kohad tavaliselt näha kah aga noh selleks peab nad ennem ühestükis küljest saama..
Veeauruga aga see teema et selleks et see tekiks peab väljalaske veidi soojenema.. Nina sumpasse päris toppida ei soovita aga jahutusvedelik on veidi rasvane ja kerge lõhnaga.. pane miskit vastu ja veeaur kuivab ära ja kui pind jääb rasvaseks on lekkekoht teada..
Vanasti kogu masina diagnost käiski käsi ja nina sumpa vastu

Turist kirjutas: ↑28 Apr 2025, 18:43Manuaalkastiga Audi 100 2,3 (1991-1994 mudel).Salongiradikas on eelmisel aastal vahetatud ja enam pole salongi poolel leket näinud, muidu varem tuli küll põrandale. Varem lekkis ka pragunenud termostaadikopruse ja ühe lõdviku ühenduse vahelt, need on nüüdseks ka kõrvaldatud. Jahutusvedeliku kena punane värv muutus suhteliselt kiiresti pruunikamaks küll kui viimati uus vedelik sai pandud peale salongiradiaatori vahetamist, kusjuures vahetasin 2 korda kuna esimene vedelik jäi ikka üsna kole.
Eks valget suitsu tuleb ikka külma mootoriga (eriti kui ilmad on ka jahedad), aga raske öelda kust alates see nö tavaline veeaur lõppeb ja algab ülemäärane suitsemine. Arvatavasti plokikaanetihendi kaudu läheb siis ja seda pole ka kunagi (30+ aasta jooksul) vahetatud, aga tekkis jah huvi, et kuidas ta sealtkaudu kaob. Metalli paisumine/kahanemine vast mõjutab küll. Pigem siis niimoodi, et lekib külma mootoriga silindritesse ja sooja mootoriga kaob/väheneb sel määral, et jahutusvedelikku ülemäärast survet ei tule?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Nagu mainisin, välja lekkimist ei ole kusagilt näinud. Ükskõik millisest kohast lekkides peaks kas auto all või salongis näha olema, vedelikku on ikka paar liitrit läinud. See tester on hea mõte, ei olnud sellisest asjast üldse teadlik. 

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.