Pardaarvuti
Moderaator: Moded
Pardaarvuti
Pärast oma viimast tsikliõnnetust olen hakanud tõsisemalt mõtlema kunagisele plaanile ehitada oma rattale väike pardaarvuti. Antud teema mõte on uurida, kas kellelgi Bikerist näeks samuti sarnase asja jaoks vajadus või äkki teab, kas selline asi on juba teenusena olemas. Sisuliselt on tegemist osalt turu-uuringuga, et näha, kas sellise asja teenusena turule toomine omaks väärtust või ehitan selle komplekti endale privaatseks tarbimiseks.
Ehitatav seade täidab nelja funktsiooni, kirjeldan igat-üht neist lähemalt:
Õnnetuse tuvastamine
Tuleb ette, et sõidan üksi mööda kitsamaid ja hõreda liiklusega teedel. Samas on sellistes kohtades metsloomaga kohtumine kohati isegi tõsisem oht kui mujal. Kuna möödasõitjaid, kes mind kraavis lebamas leida võiks ilmselt liiga palju ei ole, oleks hea kui see teadmine kellelegi teisi kanaleid pidi jõuaks.
Seade tuvastaks õnnetuse (äkk-pidurduse, liigse tsikli kalde jms õnnetust kirjeldava dünaamika abil), saadaks serverisse teate võimalikust õnnetusest ning kui sõitja ei ole alarmi seadme/telefoni abil annuleerinud, läheb teade õnnetusest varem määratud kontaktisikule. Kontaktisik saab sõnumi/e-maili/teate telefoni koos viimaste teadaolevate koordinaatidega ning saab edasi uurida, kas ratturiga on kõik korras.
Ratta turvalisus
Seadmele saaks määrata nn "piirid" koos kellaaegadega, kus ratas peaks painkema. A'la seadistad ära, et öösiti seisab ratas maja ees (või juhi asukohast n meetri kaugusel). Kui keegi ratast ilma süüteta liiga kaugele liigutab, saadetakse selle kohta juhile teade ning hakatakse ratta teekonda salvestama. Reegleid saaks teha erinevaid, kõiki kirjeldada ei ole siin mõtet, aga mõte on selles, et kui keegi võõras peaks ratast liigutama, saab omanik selle kohta indikatsiooni ka kuuldekaugusest eemal olles.
Infopäringud
Plaanisin ehitada juurde ka infopäringute võimaluse a'la "ilmajaam". Mõte oleks sõidusuuna järgi tuvastada lähim (lähenev) ilmajaam ning kuvada rattal ekraanile informatsiooni saabuvast ilmast (sademed, tuulekiirus, temperatuur). Annaks võimaluse aegsasti vihmakombe selga tõmmata või tunda rõõmu saabuvast soojast. See aitaks kindlasti sõidumarsruuti paremini planeerida
Ratta statistika
Lisaks mu isiklik huvi on igasugune statistiline analüüs ja ratta näitajate võrdlus (mis ilma, temperatuuri ja koormusega oli kütusekulu/kiirus suurem/väiksem jms). Sisuliselt on plaan koguda rattalt erinevat informatsiooni (RPM, kiirus, kütusehulk, temperatuurid jms) ning saata see koos koordinaatidega serverisse. See annab võimaluse salvestada oma sõidetud teekondi (et neid kas teistega jagada a'la "väga äge lõik sõitmiseks") ning hilisemalt analüüsida, kus ja kui palju tankima pidi/tulevikus peaks (või nt kust tankides oluliselt rohkem kilomeetreid läbida sai jne). Igasugune statistika arvutamine toimuks serveris automaatselt.
See ei ole lõplik nimekiri tehtavast funktsionaalsusest vaid lihtsalt esialgsed mõtted, mis paberile said. Ootaks teiepoolseid kommentaare peamiselt järgmistele küsimustele:
a) Kas midagi sellist on juba kusagil seadme või teenusena saadaval?
b) Kas Sina kasutaksid rattal mõnda kirjeldatud funktsionaalsusest?
c) Kui selline teenus oleks olemas, siis kui palju oleksid sa hinnanguliselt nõus sellise seadme eest maksma (kas korraga seadme välja ostma, seadet rentima või kuutasuliselt teenuseid tellima)
d) Kas on veel mingit funktsionaalsust, millest rattal puudust tunned?
Hinna ja funktsionaalsuse küsimise eesmärk ei ole mitte tuvastada maksimaalset maksevõimet, vaid aru saada, kas sellist seadet oleks võimalik ehitada sellise raha eest, mida selle teenuse eest oleks inimesed nõus maksma. Endale ehitan ma ta valmis nii ehk naa (hetkel ei tea isegi komponentide lõplikku hinda), seega pigem on see indikatsioon selle kohta, mis oleks selle teenuse väärtus tarbijale.
-
- Postitusi: 152
- Liitunud: 25 Juul 2008, 16:53
- Tsikkel: 300 EXC Six Days 2022, TRS One
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Pardaarvuti
Kunagi mõlgutasin samu mõtteid aga ei tundunud lõpuks väga otstarbekas.
Õnnetust saad tuvastada ka nutitelefoniga, kui toimub väga suur kiirendus, siis see tähendabki õnnetust. Pole tõenäoliselt väga keeruline valmis ehitada.
Statistika oleks huvitav aga probleemiks on ühtse standardi puudumine. OBD porti pole.
Kui riistvara valmis teed ja softi vabavarana, siis ostan ühe
Re: Pardaarvuti
Ainult kiirendusega paraku õnnetust ei püüa. Kiirendusega leiad laup-kokkupõrke ja puusse sõidu, samas äkk-pidurdus võib anda sama palju G'sid. Teelt väljasõit jääb aga märkamata. Seal tuleb pisut tarkust juurde kirjutada ja pisut keerulisemaks asja teha, mida taskus oleva nutitelefoniga väga teha ei saa (nt. ratta asendi ja selle muutuse arvutamine horisondi suhtes jms).
Kuna mul on BMW, mis ei taha ka OBD pordist suurt midagi teada (Vanad Sakslased on ju targemad kui mainstream ja teevad oma proprietary kama) siis üritan asja lahendada ilma OBD'ta (toimiks ka vanemate rataste peal). Kui ma õigesti mäletan, siis kas ratastel üldse ametlikult nõutakse seda porti? Autodel on vist alates 200x aastast see kohustuslik, aga ratastel (kindlati mitte vanematel) ei pea seda vist standardi järgi üldse olema..
Re: Pardaarvuti
Selline seade on ju sisuliselt GPS träkker ja seda ei ole enam vaja leiutada. Avarii registreerimine, kiirused, marsruudid, nn. "turvaalad", tankimised, kütusekulu, temperatuurid jne. Pole kohanud ühtegi mis ilma ennustaks aga ülejäänud funktsioonid peaks neil küll olemas olema.
Re: Pardaarvuti
Jap, osa kirjeldatud funktsionaalsusest lahendab ära kindlat tüüpi tracker, millele otsustasingi juurde ehitada andureid ja ekraani (+ lenksult juhtimiseks nupud/asjad).
-
- Postitusi: 709
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 31 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Pardaarvuti
Sellist asja mis selle kõik kombineeriks ei ole sattunud kuulma.
Õnnetuse registreerimiseks, küll mitte tuttavale helistamise, vaid päästekeskusesse teatamisega, on teenus ecall juba (või varsti?) uuematel sõidukitel kohustuslik. Mootorratastele on selle lisamine aga keerukam (tugev löök mootorrattale ei pruugi veel tähendada, et juht ka kannatada sai), arutatud on kiivrite vms riietuse külge seadme liitmist.
Ratta turvalisust puudutavaid seadmeid on ka olemas, nagu siin mainitud.
Need kaks asja huvitaksid mind ilmselt ka, vähemalt olen mõelnud nutitelefonist loobumisele, kuna see ei peaks avariid vastu ja kiirabi kutsumine oleks päris keeruline
GPS jälgimist olen mõelnud ise teha odava telefoniga, aga ei ole veel selleni jõudnud, et ratta külge midagi proovida.
Aga, oluliseks saaks kindlasti hind...
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Pardaarvuti
Mõte iseenesest hea aga siin on ideid kolme (vähemalt) seadme jagu.
- Õnnetuse tuvastamine.
- Träkkimine/geofencing
- Tehiliste andmete analüüs
Tõsi on, et esimese kahe jaoks on olemas nii seadmeid, ja pisut ka teenuseid. Siiski ma päris maha neid ei mataks, sest midagi põhjapanevat selles vallas seni saadaval pole. Lisaks puudub nende asjade jaoks hea, lihtsalt kasutatav ja universaalne tarkavara ning olgem ausad, enamuse seadmete kasutuselevõtt eeldab ka tehnilisi teadmisi. Ma arvan, et siin on arenguruumi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Pardaarvuti
Kui osta seda GPS(träkkimise) teenust,siis see on kindla kuumaksuga ja ei kuidagi teisiti.Koos seadme rendiga on meil ettevõtte autodel peal süsteem,mis jälgib hooldusi,kütust ja liikumisi,mahamängimist,statistikat jne.Vist kohe saab valmis ka lisa süsteem,mis saadab SMS-i kui näiteks midagi ei ole nii,nagu peaks olema(liikumine ilma süütetta või käivitamine teatud alas-ajal?,kütuse nivoo langus ja veel üht teist).Kuumakse sinna 20+ kanti kuus.Kindlasti saab sinna ka veel igatsugu telemeetiat juurde aretada,aga mis see kõik maksaks?
Ilmateadet ei ole ja ilmselt ka ei tule.Ma arvan,et nii operatiivset ilmainfot,mis oleks vajalik vihmariiete selga tõmbamiseks,ei ole kuskil maailmas olemas(peaks ilmselt olema füüsiliselt andurid tee sees või ääres).F1-s oleks see siis juba ammu kasutusel ja keegi ei ootaks rehvivahetusega liiga kaua.
Kui ise teha mingi süsteem,siis ka see peab kuidagi andmesidet edastama ja seda ka kuskil hoidma(server).Ainult endale ,ühe tsikli tarbeks läheks see ilmselt liiga kulukaks,kui just ei ole omal mingil muul põhjusel seadmeid olemas.
teepeal juhtunu analüüsimiseks ilmselt vajalik mingi kaamera,aga seda pole ka ilmselt võimalik koos analüütilise seadmega on-line kasutada.Ikka peale sõitu saad maha laadida või viitega laadimine serverisse korraliku andmeside olemasolul.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 709
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 31 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Pardaarvuti
XL1000 kirjutas:F1-s oleks see siis juba ammu kasutusel
Parimad tulemused F1's on alla 5 min täpsusega vihma ette ennustada. Ei ole üldse paha, arvan mina
Ja miks GPS trackimine kuumaksuga ja veel sellisega? Neid seadmeid mis mobiilse internetiga infot edastavad on küll. Maksab seade + mobiilse sidepaketi kuutasu, mis küll nii suure kuumaksuga ei tohiks olla
-
- Postitusi: 152
- Liitunud: 25 Juul 2008, 16:53
- Tsikkel: 300 EXC Six Days 2022, TRS One
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Pardaarvuti
Muide, autodele on varsti saadaval üpris lihtne lulla mida kasutaks isegi: http://www.automatic.com
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Pardaarvuti
See hind sisaldab ka seadmete renti ja serveri teenust.See on ka rahvusvaheline ehk kogu euroopa ja venemaa,ning vist veel kuskil.
F1-s on ilmaennustus ilmselt jah maailma tipp ,aga see on ikka ainult ühe kindla ja mitte eriti suure territooriumi piires.Proovi ennustada liikuvale tsiklile ,mis maanteel liigub näiteks 100km/h. 5 min on liiga aeglane,isegi üli aeglane.5 min F1-s ongi umbes see,et kuskil lähi piirkonnas ümber raja pane konkreetsed isikud või andurid jälgima ja ongi teada,aga liikuvale objektile peab see info ikka mitu korda kiiremini kohale jõudma ja enne seda ka analüüsitud olema.Muidu pole sellel lihtsalt mõtet.Kui ma juba näen ,et ees sajab, jõuan ka üldjuhul riided selga tõmmata,enne kui läbimärjaks saan.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Pardaarvuti
Ilma kohta: ma ei ajagi taga täppisteadust ning lähtuks olemasolevast informatsioonist, mida ilmajaamad välja annavad. Hetkeilm EMHI mõõtepunktidest ja ilm.ee jaamad (Eestis) või 1h prognoos võiks anna piisava ülevaate suurematest kohtadest. Ega sisuliselt võib Tartusse sõites ka Mäos kohvi juues vaadata, et kas sadama hakkab alles Põltsamaal või Laeval, aga säästaks lihtsalt ühe lisategevuse kui ratas seda minu eest kontrolliks
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Pardaarvuti
rzz kirjutas:Ilma kohta: ma ei ajagi taga täppisteadust ning lähtuks olemasolevast informatsioonist, mida ilmajaamad välja annavad. Hetkeilm EMHI mõõtepunktidest ja ilm.ee jaamad (Eestis) või 1h prognoos võiks anna piisava ülevaate suurematest kohtadest. Ega sisuliselt võib Tartusse sõites ka Mäos kohvi juues vaadata, et kas sadama hakkab alles Põltsamaal või Laeval, aga säästaks lihtsalt ühe lisategevuse kui ratas seda minu eest kontrolliks
Kui on jahedam ilm ja seljas paksemad riided,siis pole vahet millal see vihma riie selga tõmmata,aga kui on +28 ja sa pead ennetama seda tegvust 30min või rohkem,siis minu jaoks on see mõttetu info.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Pardaarvuti
Enda kogemus Nordkappist tagasi tulekuga oli küll selline, et ca 100km tagant sai peatuses järgneva lõigu ilma vaadatud ning selle järgi voodreid liigutatud. Täitsa abiks oli. Aga tänan tagasiside eest, ilmselt ei ole see teenus sellise täpsusega ilmselt tõesti kõige vajalikum kogu nimistust
-
- Postitusi: 12
- Liitunud: 05 Juun 2008, 22:48
- Tsikkel: Honda Hornet 900
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
Re: Pardaarvuti
On selline vidin, mis käib kiivri külge ja siis kiirendust ja kallet arvestades, uskudes, et on avarii toimunud, helistab kuhugi dispetšerteenistusse teatades su asukoha. Dispetšer helistab ise sulle kiivrisse ja küsib, kas abi on tarvis. http://www.riderecall.com/function.php?language=en
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Pardaarvuti
Üldiselt, isegi kui sellise julla rattale peale saad, ei usu ma, et kaua peale esimest hurraad sellega jännata viitsid. Elu kipub näitama.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.