14. leht 24-st

Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 19 Dets 2018, 19:36
Postitas Ain
jass72 kirjutas: 19 Dets 2018, 18:31

Leidsin sellise navi-oskab keegi kommenteerida? Hinnalt ju mõistlik.

https://tehnoturg.ee/lisavarustus/gps-s ... idega.html

Mõistlik hind ei pruugi tähendada alati seda, et oleks ka mõistlik toode... Kõige tähtsam on kaart nagu ka enne olen rõhutanud.. Alati on võimalik see, et ostad lõpuks kaks seadet... alguses odava- saad aru et see ei kõlba kuhugi ja seejärel ikkagi korraliku Garmini.
Garmini point täna näiteks Eestis on see et sellele on tehtud mitme Eesti firma poolt detailseid kaarte. Sama loogika on ka mujal riikides. Näiteks Soome- näiteks kelgumeestele väga vajalik topo kaart, kus peal muuhulgas ka saaniteed. Ja seda kaarti saad kasutada ka tavalises Garmini seadmes. Lihtsalt vaade võib erineda eri seadmetel. Montana näitab lhtsalt kõrgusinfot huvipunkte jne. natuke paremini..


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 19 Dets 2018, 20:16
Postitas Erci
stev666 kirjutas: 19 Dets 2018, 15:57

Peale Montana ostu on lausa naljakas jälgida kuidas inimesed jalgratast leiutada..

Ka Montana poolt, kuna kolan ka metsas ja ka jalgsi matkadel või Jahis on see super abimees. Vajadusel ka patarei toide, mis masinat maas olles hädavajalik.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 19 Dets 2018, 22:27
Postitas Macintosh
Spoiler
jass72 kirjutas: 19 Dets 2018, 18:31

Leidsin sellise navi-oskab keegi kommenteerida? Hinnalt ju mõistlik.

https://tehnoturg.ee/lisavarustus/gps-s ... idega.html

Selle seadmega on nii ja naa. See on nn hiinakas, mille tarkvaraks iGO või siis venelaste NAVITEL. Kui natuke otsid, siis leiad üles, mis ma varasemalt hiinakate kohta öelnud olen. Kui hiinakat soovid siis küsitav hind on liialt kõrge. Sa leiad hinnatasemelt 100-120€ Aliexpressist samasuguseid või analoogseid hunnikus (https://goo.gl/Rn8L6J). Selle seadme puhul arvesta, et pead oskama ise karte uuendada ja otsida. Ekraan on päikesepaistes viletsasti nähtav. iGO sobib kasutuseks teele, tal on küll maastikureziim aga ta ei toeta laialt kasutatavat tracki ainuke toetatud teekonna vorm on route. Ühendus BT headsetiga on pooletoobine. Aga muus osas GPS nagu GPS ikka. Ma olen samal tarkvaral baseeruva Becker Mambaga teinud kümneid reise ja matku.
Kokkuvõtteks: toode on OK aga mitte enamat. Ta ajab asja ära ja on vee ning tolmukindel ning kui asjades orienteerud siis suudad ka tarkvara ja kaardid tasemle hoida. Üldiselt on see platvorm ise väga vana ja tänase seisuga julgeks ma seda soovitada vaid juhuks, kui sa taahd seda aasta, äärmisel juhul kaks kasutada.

Kui hiinakat kaaluda siis proovi midagi, mis on Androidi peal, sellele saad teoreetiliselt suvalist navitarkvara lisaks installida.
https://goo.gl/Ezv8es

Ääremärkuseks: tuntud saksa GPS seademte müüja-tootja BECKER on lõpetanud tegevuse ja pankrotistunud.

Pilt


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 19 Dets 2018, 22:36
Postitas ranel

Siinsamas foorumis üks huvitav pakkumine.
viewtopic.php?p=817933#p817933


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 19 Dets 2018, 23:39
Postitas Jesper

Kui juba pakkumiseks läheb, siis ma tegelt tahaks oma Zümo 660 kuidagi konverteerida GPSMAP 64s-ks. Muidu tore seade, aga mõõtmetelt natuke suurevõitu, a vbl kellelegi on suur ekraan just eeliseks, või on muul põhjusel vastupidiseid mõtteid mõlgutanud?

Kuulutust pole veel teinud, sest pole aega leidnud, et peetis kõlar töötava vastu vahetada.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 20 Dets 2018, 12:47
Postitas Macintosh
Spoiler
Macintosh kirjutas: 19 Dets 2018, 22:27

Kui hiinakat kaaluda siis proovi midagi, mis on Androidi peal, sellele saad teoreetiliselt suvalist navitarkvara lisaks installida.
https://goo.gl/Ezv8es
Pilt

Uurisin natuke seda seadet lähemalt (internetis mõistagi). Tundub huvitav. Androidil baseeeruv, seega saab laaadida sinnna ükskõik milliseid naviprogesid. Mälu (1GB RAM) on küll napilt aga monofunktsionaalse seadme jaoks peaks piisama. Ekraani heledus on ka nipilt-napilt - 700cd. 1000 kandelat (cd) oleks hea, päikesepaistes vaatamise heledus aga 700+ sirm (nagu antud seadmel on) peaks ka ilusti sobima.
Keegi ei plaani endale hankida? Ma aitaks üles seada ja tutvuks sellega natuke...


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 20 Dets 2018, 15:33
Postitas argo

https://www.wroomer.ee/kogu-tode-motonavidest/
Vana tekst, aga pmt kirjeldab enamus siinse jutu ära, hiinakas mitte hiinakas, telefon, tahvel jne.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 20 Dets 2018, 17:25
Postitas urmas66
Spoiler
Macintosh kirjutas: 20 Dets 2018, 12:47
Macintosh kirjutas: 19 Dets 2018, 22:27

Kui hiinakat kaaluda siis proovi midagi, mis on Androidi peal, sellele saad teoreetiliselt suvalist navitarkvara lisaks installida.
https://goo.gl/Ezv8es
Pilt

Uurisin natuke seda seadet lähemalt (internetis mõistagi). Tundub huvitav. Androidil baseeeruv, seega saab laaadida sinnna ükskõik milliseid naviprogesid. Mälu (1GB RAM) on küll napilt aga monofunktsionaalse seadme jaoks peaks piisama. Ekraani heledus on ka nipilt-napilt - 700cd - 1000cd oleks selline hea, päikesepaistes vaatamise heledus aga 700+ sirm (nagu antud seadmel on) paks ka ilusti sobima.
Keegi ei plaani endale hankida? Ma aitaks üles seada ja tutvuks sellega natuke...

See seade ei toeta kinnast,kirjutab seal tagasisides üks ostja.Kas näpp või pliiats,mis on kaasas. Muidu tundub jah igati lahe vidin ja soodne ka. paaril tuttaval on autosse mingid androidi põhised asjad sisse pandud ja need on küll päris ägedad.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 20 Dets 2018, 19:22
Postitas Black
argo kirjutas: 20 Dets 2018, 15:33

https://www.wroomer.ee/kogu-tode-motonavidest/
Vana tekst, aga pmt kirjeldab enamus siinse jutu ära, hiinakas mitte hiinakas, telefon, tahvel jne.

Kuidagi tuttava nimega autor.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 20 Dets 2018, 19:24
Postitas argo
Black kirjutas: 20 Dets 2018, 19:22
argo kirjutas: 20 Dets 2018, 15:33

https://www.wroomer.ee/kogu-tode-motonavidest/
Vana tekst, aga pmt kirjeldab enamus siinse jutu ära, hiinakas mitte hiinakas, telefon, tahvel jne.

Kuidagi tuttava nimega autor.

Ma ei pannud tähelegi seda. :mrgreen: :bsmile:


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 02 Jaan 2019, 17:25
Postitas ovaaP

Paluks targemate abi. Tahaks osta moto gps-su. Valikusse jäänud sellised:
https://www.motoin.de/Electronics/Navig ... 47561.html
https://www.noortehnik.ee/garmin-zumo-3 ... tsikli-gps/
Kuna hind praktiliselt sama, siis kumba osta. Metsa ei roni, sõidan ikka teedel ja ka Eestist väljas vahest. Seega arvamused ja soovitused teretulnud mis aitaksid valikut teha.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 02 Jaan 2019, 19:29
Postitas ranel

Garmini saad oma kaarte panna, TomTom saad kaarti vaid sisuliselt pildina panna, mis ei navigeeri. On piisav argument kaalukausi kõigutamiseks?


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 02 Jaan 2019, 19:45
Postitas ovaaP
ranel kirjutas: 02 Jaan 2019, 19:29

Garmini saad oma kaarte panna, TomTom saad kaarti vaid sisuliselt pildina panna, mis ei navigeeri. On piisav argument kaalukausi kõigutamiseks?

Kui seal on uuendatud kaardid juba sees, miks ma peaks sinna veel oma mingeid kaarte panema. Kui väga imelikke radu pidi ei sõida, siis peas ju olemasolevatest kaartidest piisama, või ei piisa(küsimärk kadus ära klaviatuurilt).


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 02 Jaan 2019, 20:17
Postitas urmas66
ovaaP kirjutas: 02 Jaan 2019, 17:25

Paluks targemate abi. Tahaks osta moto gps-su. Valikusse jäänud sellised:
https://www.motoin.de/Electronics/Navig ... 47561.html
https://www.noortehnik.ee/garmin-zumo-3 ... tsikli-gps/
Kuna hind praktiliselt sama, siis kumba osta. Metsa ei roni, sõidan ikka teedel ja ka Eestist väljas vahest. Seega arvamused ja soovitused teretulnud mis aitaksid valikut teha.

Ilmselt pole mingit vahet,kui maanteedel sõita,aga Garmini kaardid mis seadmes, on tõenäoliselt paremad.
Mul on praktiliselt samade võimalustega autoGPS ja peale vanemate Garminite kasutamist oli see minu jaoks täielik pettumus. On üritatud teha mingit nö online infot ja navigeerimist koos pakkuda,aga tulemus on minu arust täielik ämber.
Pole ta enam sama,mis oli endine Garmin ja pole ka mingi korralik online seade,sest online on seal ainult üle sinu telefoni ehk andmeside ja kõik muu üle telefoni. Ehk koguaeg peab olema 2 seadet töös.
Lisaks peab kiiruskaamerate infot ise laadima(vana näitas seda ilma igasugu lisalaadimisteta).

See Smartphone Link on telefonis suht häiriv ja tahab ka ilma navigeerimata pidevalt tööle hakata ning kulutab lampi akut. Töötab ainult andmesidet kasutades. Suutsin seda taluda täpselt 2 päeva ja siis läks maha. Ilmselt mõttetuim app,mis mul kunagi telefonis olnud.
Mu meelest on tahetud parimat,aga välja tuli kehvasti. Olles tänapäeval harjunud korraliku online infoga navigeerimisel,siis pigem kasutan oma 10a vana seadet või siis hoopis midagi muud(tegelikult ikkagi muud).
Kusjuures mu igivana seade näitab tiheliiklust ja kaameraid kogu EU-s. "Smart" Garmin,aga ei näita ilma telefonita mitte midagi.
Lisaks ei lugenud ma sealt välja ka kaartide eluaegset uuendamist,mis on juba ammu nagu standart Garmini puhul?
Kui Garmini kaardi uuendus kestab kiire, kaabliga, ühenduse puhul 1-3 tundi,siis kuidas see üle wifi toimib ,ei oska ette kujutada.
Seal kirjelduses on palju ilusat juttu,mida reaalselt kasutad võibolla mõned korrad,sest on mugavamaid lahendusi samade asjade tegemiseks.

Kui tahad kindlasti navigaatorit, kui eraldi seadet, osta mõni Garmini käsi GPS mis on ka veekindel ja milledele saab ka kinnitusi ja muud lisa soetada. Ntks Montana või muu selle laadne,saad vähemalt selle raha eest ka hea mitmeotstarbelise asja.
Kui nii head ei taha, soovitan pigem mõnd IP68 telefoni kasutada. Sinna on ka erinevaid nii online,kui offlaine rakendusi saada,mis ei jää oma omadustelt kohe millagagi neile seadmetele alla. Telefoni saad neid navi rakendusi lausa mitu erinevat võtta ja ka sinna saab kaarte eraldi SD kaardiga lisada jne.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 02 Jaan 2019, 20:22
Postitas Ain
ovaaP kirjutas: 02 Jaan 2019, 19:45
ranel kirjutas: 02 Jaan 2019, 19:29

Garmini saad oma kaarte panna, TomTom saad kaarti vaid sisuliselt pildina panna, mis ei navigeeri. On piisav argument kaalukausi kõigutamiseks?

Kui seal on uuendatud kaardid juba sees, miks ma peaks sinna veel oma mingeid kaarte panema. Kui väga imelikke radu pidi ei sõida, siis peas ju olemasolevatest kaartidest piisama, või ei piisa(küsimärk kadus ära klaviatuurilt).

lühidalt üteldes kui tahad näha kaarti kus on olemas näiteks Eesti või Läti detailne kaart millel kohanimed, talunimed jne... siis osta Garmin. Garminile võid osta suvalisi kaarte juurde... TomTomil on nagu on.. Tallinn-Tartu joon on olemas aga sõbra talukohta sa sealt ei leia ega hakkagi ilmselt leidma. Sama on ilmselt ka huvipunktidega (a-la väiksemad öömajad, kauplused ja nende telefoninumbrid jne.)


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 02 Jaan 2019, 22:15
Postitas ranel
ovaaP kirjutas: 02 Jaan 2019, 19:45
ranel kirjutas: 02 Jaan 2019, 19:29

Garmini saad oma kaarte panna, TomTom saad kaarti vaid sisuliselt pildina panna, mis ei navigeeri. On piisav argument kaalukausi kõigutamiseks?

Kui seal on uuendatud kaardid juba sees, miks ma peaks sinna veel oma mingeid kaarte panema. Kui väga imelikke radu pidi ei sõida, siis peas ju olemasolevatest kaartidest piisama, või ei piisa(küsimärk kadus ära klaviatuurilt).

Oleneb, kus sõita. Mul endal näiteks Eesti topokaart kõrguste ja asjadega sees ning väga detailne. Väga mugav on. Tomtom sa seda ei saa.

Idas aga näiteks city navigatoriga pole päris palju teid peal ja saaksid sõita mitmesaja kilomeetrisid ringe. Näiteks Ladoga äärest Arhangelski juhatas 600km pikema teekonnaga, kui google maps. Nii et paremate kaartide vajadus võib tekkida kohtades, kus selle peale ei tulekski.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 02 Jaan 2019, 23:31
Postitas ovaaP

No kurram, vägisi ajate Garmini manu, kuigi ise tõmbas TomTomi poole (ei teagi miks).


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 03 Jaan 2019, 11:02
Postitas sepp

Kusjuures mina ei saa ka aru,et milleks garminil see app yldse on, olen nõus Sinuga Urmas,et see on elu kõige mõttetum äpp mobiilis :D
Samas tomtomi äpp on supperhea!


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 03 Jaan 2019, 11:51
Postitas urmas66
sepp kirjutas: 03 Jaan 2019, 11:02

Kusjuures mina ei saa ka aru,et milleks garminil see app yldse on, olen nõus Sinuga Urmas,et see on elu kõige mõttetum äpp mobiilis :D
Samas tomtomi äpp on supperhea!

Milleks,saan ma aru või siis pigem oletan.On, või võiks olla selleks,et navi jagaks ka liiklus ja ummikute ning muud infi ning seda ka online-s. Sama asi oli neil tegelikult enne ka olemas( TA vist oli nimetus ),aga siis võttis sama seade seda ise ka vastu. Tänaseks vist see TA teenus lõpetab või on lõpetamas,kui ajale jalgu jäänud asi. Nüüd siis poogiti telefon sinna külge,et kuidagigi veepeal(turul) püsida.
Kui midagi sellist teha,siis võiks see olla ka mugava ja inimsõbraliku kasutaja liidesega. Aga see seade ise on juba täielik kiviaeg ja ja app on sama puine asi.
Pigem luua siis juba androidi või õuna põhine navi. Milleks mulle üldse navi,kui mul on korralik telefon,kus on kõik navigeerimiseks vajalik olemas. Garmin ,aga arvab,et kui ma nüüd oma korraliku telefoni ühendan nende ainult kaarti sisaldava seadmega ,siis mul on äkki jube hea Garmini navi. Aga pole ju. On endiselt hea telefon ja kehv navi,millele nad ülbelt Smart nimeks panid. (lol)
Garmini käsijaaamad on vähemalt sel teemal kasulikud,et söövad topo kaarte ja neil on ka aku,mis kestab(+veel vahetatavad patareid). Nendel auto-moto navidel on aku kestvus ka heal juhul tund aega ehk ei ole sellest ka abi kui võõras kohas linnapeale(metsast rääkimata) luusima lähed.Ikka ja jälle on telefoni lisaks vaja :D


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 03 Jaan 2019, 17:25
Postitas ovaaP
ranel kirjutas: 02 Jaan 2019, 22:15
ovaaP kirjutas: 02 Jaan 2019, 19:45
ranel kirjutas: 02 Jaan 2019, 19:29

Garmini saad oma kaarte panna, TomTom saad kaarti vaid sisuliselt pildina panna, mis ei navigeeri. On piisav argument kaalukausi kõigutamiseks?

Kui seal on uuendatud kaardid juba sees, miks ma peaks sinna veel oma mingeid kaarte panema. Kui väga imelikke radu pidi ei sõida, siis peas ju olemasolevatest kaartidest piisama, või ei piisa(küsimärk kadus ära klaviatuurilt).

Oleneb, kus sõita. Mul endal näiteks Eesti topokaart kõrguste ja asjadega sees ning väga detailne. Väga mugav on. Tomtom sa seda ei saa.

Idas aga näiteks city navigatoriga pole päris palju teid peal ja saaksid sõita mitmesaja kilomeetrisid ringe. Näiteks Ladoga äärest Arhangelski juhatas 600km pikema teekonnaga, kui google maps. Nii et paremate kaartide vajadus võib tekkida kohtades, kus selle peale ei tulekski.

Kõik räägivad ainult kaartidest, aga kas peale selle ka neil mingeid erinevusi on, et eelistada üht teisele.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 03 Jaan 2019, 18:05
Postitas Snowhite
Spoiler
ovaaP kirjutas: 03 Jaan 2019, 17:25
ranel kirjutas: 02 Jaan 2019, 22:15
ovaaP kirjutas: 02 Jaan 2019, 19:45
ranel kirjutas: 02 Jaan 2019, 19:29

Garmini saad oma kaarte panna, TomTom saad kaarti vaid sisuliselt pildina panna, mis ei navigeeri. On piisav argument kaalukausi kõigutamiseks?

Kui seal on uuendatud kaardid juba sees, miks ma peaks sinna veel oma mingeid kaarte panema. Kui väga imelikke radu pidi ei sõida, siis peas ju olemasolevatest kaartidest piisama, või ei piisa(küsimärk kadus ära klaviatuurilt).

Oleneb, kus sõita. Mul endal näiteks Eesti topokaart kõrguste ja asjadega sees ning väga detailne. Väga mugav on. Tomtom sa seda ei saa.

Idas aga näiteks city navigatoriga pole päris palju teid peal ja saaksid sõita mitmesaja kilomeetrisid ringe. Näiteks Ladoga äärest Arhangelski juhatas 600km pikema teekonnaga, kui google maps. Nii et paremate kaartide vajadus võib tekkida kohtades, kus selle peale ei tulekski.

Kõik räägivad ainult kaartidest, aga kas peale selle ka neil mingeid erinevusi on, et eelistada üht teisele.

Tomtom - tänavakasutajale ja sellisele inimesele, kellele ei meeldi leiutada navi näppides. Pilt on ilusam ja kindlasti selgemini või siis (ühesemalt mõistetav) dumbuserile. Seni on täheldatud ka, et displei on siiski heledam garmini omast. Probleemiks võib lugeda aga tihti esinevat tõrksust vihmaga ja külmaga kasutamisel, kui ekraan kinda vajutusele jonnib.

Garmin - parem kaarditugi ja tagasihoidlikum ja viisakam välimus seadmel. Siis kui otsustad ratast vahetada ja ka mujal sõita, kui ainult teedel, saad edasi kasutada. Sale support on virumaal viisakam. Rohkem tarvikuid on järelturul saada (näiteks touratech kaitsekorpus vms).

Hind on ühtmoodi ülepaisutatud mõlemal. Aga vähemalt toimivad seadmed.
:bsmile:


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 03 Jaan 2019, 22:07
Postitas Macintosh

[mention]Snowhite[/mention] võttis üsna täpselt omadused kokku. Kuna kulud on samad siis mina valiks pigem Garmini.

* TomTom

  • ülilihtne kasutad, õppeaeg sisuliselt puudub
  • vee ja tolmukindel
  • väga ilusa disianiga
  • toetab teekonnaplaneerimiseks ainult route
  • saad kasutada ainult TomTomi kaarti
  • piiratud konfigureerimisvõimalused
  • parim vahend "euroreisile" kus sõit käib "päris" teedel
  • alus tarbib voolu ka siis, kui seal GPS'i peal pole
    - soodsam, kui Garmin aga selgelt ülehinnatud
    - veebipõhine teekonaplanerimistrakvara on väga lihtne ja mugav (https://mydrive.tomtom.com/)
  • kiiremad ja täpsemad kardiuuendused
  • kiire protsessor

* Garmin

  • keerulisem kasutada, seadmega kohanemine võtab aega
  • vee, tolmu-, põrutus-, löögi- ja kurat teab mille kindel veel
  • toetab teekonnaplaneerimiseks route ja tracki
  • saad kasutada erinevaid kaarte: Open Street Map, Regio, Garmin
  • ulatuslikud konfigureerimisvõimlaused
  • suur valik lisaseadmeid ja kinnitusi
  • tunneb end hästi nii maanteel, kui ka võsavahel ja jalgradadel
  • arvutisse instaleeritav teekonnaplaneerija Basecamp on võimalusterohke aga keerukas programm

Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 03 Jaan 2019, 22:34
Postitas urmas66

See mida Mac kirjutab võib väga õigeks pidada va ,et Garminil tuleb eristada neid Smart lahendusega ja ilma selleta seadmeid. Eelpool on kirjeldus ilmselt mitte Smart toega seadmest. Teemaalgatajal valikus ,aga just see nutiseadmega koos töötav Garmin.
Ja sellisel juhul oleks minu valik pigem TomTom, kui valikus need kaks.
Ehk siis Garmin 595 või 390 või 395, aga ma väldiks seda 396
Edit:See Smartphone link ei tööta veel lisaks kõigis riikides ka EU-s mitte.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 04 Jaan 2019, 09:40
Postitas ranel
urmas66 kirjutas: 03 Jaan 2019, 22:34

Ehk siis Garmin 595

Selle näitel paar head asja veel, mis veel pähe tuli.

*Garmin Virb kaamera juhtimine gps-ist.
*Saab mootorrattale panna rehvirõhuandurid.
*käänuliste teede leidja (vähemalt siin Eestis pakkus väga huvitavaid alternatiive)
*aku vahetatav
*võimalus sisestada oma masina kütusekulu ja selle järgi kalkullib, et palju kütet peale tankimist võiks paagis olla.
*urmase palju kirutud smartlink annab ilmateate infot ekraanile (võibolla on mõni, kellele samas meeldib vihmas sõita). Lisaks peaks andma infot ka kiiruskaamerate kohta. Seda viimast pole ise testinud.

Kindlasti tomtom-il on ka mõni hea nüanss, mida reaalselt antud gps-i kasutavad inimesed oskavad välja tuua.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 04 Jaan 2019, 11:48
Postitas urmas66

Ma olen neid Androidi põhiseid Moto GPS-e hiinakaid vaadanud ja ka kasutaja kogemust otsinud. Tundub,et vist pole suurem asi tooted. Kõik on vist kindale sobimatud (samas palju sa ikka sõiduajal seda näpid,ma enda rattal ei ulatagi eriti seda tegema) aga lisaks on neil ka paljude meelest koostekvaliteet kehv ja veekindlus tundub ka kaootiline olevat. Android 4.4.2 ja 1GB RAM on ilmselt tänapäeval suts vana ja vähe ,aga alates 6.0-st ja 3GB RAM-st vist võiks juba isegi väga hästi toimetada. Peaaegu kõigil tundub mingi jama olevat GooglePlay-ga ehk GP ei tunnista neid. Samas müüjad on ostjaid kuidagi sinna ikka juhatanud,aga tundub sirge piraat teema olevat või midagi seal igaljuhul puudulik.

Paaril tuttaval on autosse OEM raadio asemele Anroidi põhised pandud ja need on küll igati ägedad asjad.

Uurisin ka Navitel G550 MOTO kohta ja peale selle,et töötab igivana Windows CE 6.0 peal nagu eriti halba ei suutnudki leida. Ekraani resolutsioon on mitte just suur ja eredas päikeses mitte kõige parem,aga pidavat nähtav olema ja hakkama pidavat saama. Meil Garmin eesti müüs-müüb seda hinnaga 195.- ja 1A.ee müüb praegu 164€ mis on kobedama hiinaka hind.

https://www.1a.ee/autokaubad/gps_video_ ... moto_eu_pl

Vene saitide pealt saab niipalju aru, et lisakaarte saab SD kaardile panna aga topo kaardist juttu polnud või ei leidnud. Kiiruskaamerad on kogu kaardivalikus juba sees ja arendaja uuendab seda ise ehk ei pea nagu Garminil ise veel midagi lisaks laadima.Lisaks on suht väikse hinnaga a´13€ igasugu kaarte lisaks saada. Kaukaasia ja Kesk-aasia või Türgi ja Iraan. Eluaegne uuendus käib kõigi kaartidega kaasa. See jutt siis kahe vene ajakirjaniku tsiklimehe jutust välja nopitud.

On äkki kellelgi siin ka selle seadmega kogemust?


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 04 Jaan 2019, 12:52
Postitas Jesper

Ega jah, me siin kõik ainult seda ootamegi, et millal saaks Garminid käest ära antud ja vene saitide pealt Huiabellatel 3000-d asemele soetatud... :wack:


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 04 Jaan 2019, 13:24
Postitas sepp

Garmingi gpsul on lahe võimalus sisestada aeg ntx ringreisiks ja siis ta teeb sulle huvitava tee.
ntx olen tlnas ja mul on 3tundi aega rattaga kärutamiseks. Sisestad oma ajaliimiidi gpsu ja start.
tlnas suudab see "imeline" garmin teha Sulle sellise ringreisi siis,et sõida napilt soomeni välja oma rattaga,siis tule tagasi ja tee ring ymber vanalinna :D :D


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 04 Jaan 2019, 13:46
Postitas urmas66
Jesper kirjutas: 04 Jaan 2019, 12:52

Ega jah, me siin kõik ainult seda ootamegi, et millal saaks Garminid käest ära antud ja vene saitide pealt Huiabellatel 3000-d asemele soetatud... :wack:

Et,kui pole Gramin,siis on kõlbmatu ? Võibolla sinu jaoks,aga palju neid sinusuguseid on?
Minu jaoks pole seal Garminil juba ammu enam mitte mingit eelist,kui just ei kasuta mõnd Montana või GPSMAP toodet,mis ongi natuke paremad ehk siis pigem spetsiifilised oma kaardi valikute poolest ja veel mõne muu asja poolest. Samas ,kui suures piirdes on tegemist ikkagi asukoha määramise ja liikumisega teedel.
Tavakasutajale pole mingit vahet,mis seal kaardil tee kõrval olemas on. Eestis on metsased alad ka nii väiksd,et natuke eksimist ongi väike seiklus ja kui see navi sulle ka teed ei näita,siis asukoha ja suuna saad ikka kätte. Jutt mingitest topo kaartide järgi orienteerumisest on mõnede üksikute huvi, aga 99% kasutab neid kangeid asju ka ikka ainult tavateedel sõitmiseks. Sama teema nagu maasturitega,isegi heinamaale pole enamus neist kordagi keeranud vaid kruusatee ongi see "julm offroad",mille jaoks siis vaja läbivust :) ja parimat naviseadet,mis maailmas toodetud.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 04 Jaan 2019, 14:26
Postitas Jesper

Mhmh, sa sellepärast ju kirjutadki neid sadu kilomeetripikkuseid postitusi Waze vs Garmin vs misgiganes teemal, et tegelikult on sul ükskõik :) Et "kui navi ei näita, siis ongi väike seiklus".


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 04 Jaan 2019, 15:14
Postitas Jesper

A muidu kui püüda oma kaks senti algsesse teemasse lisada, siis TomTomi pole tsikliga proovinud, küll aga Garmini Zümo 660-t, GPSMAP 64s-i (seda küll ootamatult saabunud talve tõttu ainult krossika peal) ning äppidest OSMAndi, Waze'i, Google Mapsi ja mingi Locust vms oli ka veel, ning sellise ülesandepüstituse (ainult teed, ainult lähi-Euroopa, jne) puhul ma pigem keskenduks sellele, et mis seadet on kõige mugavam kasutada ja üleüldiselt millega on kõige vähem peavalu. Pole nagu väga nutikas soetada ja seadistada endale miljoni featurega ime-GPS koos kõigi maailma kaartidega kuni sipelgaradade detailsuseni välja ning siis viiendas kurvis matsu panna, sest jäid ekraanilt mingit nuppu või noolt hetk liiga kauaks silmadega taga otsima. Pikapeale muidugi harjub kõigega ära, a samas kuna poodi ja tööle ju navigaatoriga ei sõida, siis vähemalt mul on pärast ainult kahenädalast pausi umbes pool tundi ikka selliseid silma ekslemise hetki, vähemalt teoorias võiks need TomTomi suured ja värvilised nooled ju paremad olla?

Samas seal võib jälle mingi täiesti muu peopidur olla, Garmin selles mõttes on motoüldsuse poolt natuke paremini läbi uuritud territoorium, et iga mudeli kohta võid netist 5 kilomeetrit arvustusi ja foorumiteemasid leida, kus iga viimane kui potentsiaalset peavalu tootev vidin on 5 korda lõpuni lahti seletatud ja läbi vaieldud. Teiste puhul kipub olema nii et sõna võtavad isikud, kes on konkeetse mudeli kohta ainult netist lugenud, sõidavad ainult autoga, jne ;)