9. leht 24-st

Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 22 Mär 2018, 14:59
Postitas Macintosh
Snowhite kirjutas:

...miks nende gepsu lahutusvõime nii madal peab olema?

Hind. Madal resolutsioon võimaldab odavamaid kesk- ja graafikaprotsessoreid. Mida parem seade tehniliselt on seda väiksem on tootja kasum.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 22 Mär 2018, 15:19
Postitas Snowhite

:D
eks seda ole muidugi igast otsast uskuda, et rahas ka asi. Samuti võib uskuda ka, et ega Garmin (jms) just oma seadmete pealt raha kaota - lihtsalt massiliselt kaotab uusi ostjaid ja kasutajasid vb.
Kahju lihtsalt. Mulle väga meeldib nende motonavide oma spetsiifilisus ja mehhaaniline asjalikkus - aga kiirus ja pildi kvaliteet ja hind tänases päevas kindlasti kokku enam ei sobi.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 25 Apr 2018, 11:53
Postitas Kalts

Mida peate teie parimaks andmesidevabaks (offline junõu...) navigeerimisrakenduseks Android platvormile?


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 25 Apr 2018, 12:11
Postitas smtasku

iGO Primo (tasuline või...)
OsmAnd


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 25 Apr 2018, 12:48
Postitas Macintosh

Sõltub sellest mis sa teha tahad. Kui maanteele siis iGO, kui metsas ja põldudel siis pigem OsmAnd.
Mõlemaga saab edukalt orienteeruda nii teel kui teelt maas. OsmAndi tugevuseks on OpenStreetmap kaardid ja väga head 2D vaated ning erinevate kaardikihtide kuvamise võimalus + ulatuslik häälestamise ulatus. iGo eeliseks tuntud karditootja täiuslikud ja värskeimad kaardid ning viismistletud liides + ülihea turn-by-turn navigeerimiseks sobivus. Mõlemal puhul vali ikka tasuline, kulu on mõistlik. Ntx iGo kõik Euroopa kaardipakett (kõik riigid) maksab 29€. OsmAndi puhul on kulu väiksem (9€) ja see annab sulle võimaluse laadida alla enam, kui 6 kaarti.

Päris arvestatav pretendendid on ka 100% tasuta MAPS.ME ning HERE WeGo (Endine Nokia maps) ja CoPilot. Viimase ekraanikuva on väga selge ja eriti sobiv tsiklisadulasse.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 25 Apr 2018, 20:09
Postitas Kalts

Selge, proovin kõiki. OSM-le olen kunagi kaastööd teinud ja OSM kaarte Zumos kasutanud.
Tasuta ei ole esmane, peaasi, et töötab igast asendist sõltumata kuu faasist ja tuule suunast.
Töötan küll IT alal, aga reisil olles on see küll viimane millest kuulda tahaks, saati siis veel
mingi poolpiduse softiga vägikaigast vedada.

Kuidas lahendate huvipunktid (POI)? Tanklad, peavari ja ATM-id on peamised, teisi olen väga harva kasutanud.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 27 Apr 2018, 15:04
Postitas Kalts

Hmm... prooviks veel korra. Kas küsimus oli liiga labane? Mina Zumo pikaaegse rahuloleva omanikuna ning ainult olude sunnil nutitelefoni kasutajana ei kujuta hästi ette kust POI-de andmed tulema peaksid, eriti just tasuta lahenduste puhul. Võõras keeles oskan lugeda küll, aga ehk viitsib keegi lühidalt valgustada mis ja kuidas. Hetkel on puhkus kulunud käsipidi septikus urgitsemisele: first things first nagu meie mail öeldakse...


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 27 Apr 2018, 15:32
Postitas ranel
Kalts kirjutas:

Hmm... prooviks veel korra. Kas küsimus oli liiga labane? Mina Zumo pikaaegse rahuloleva omanikuna ning ainult olude sunnil nutitelefoni kasutajana ei kujuta hästi ette kust POI-de andmed tulema peaksid, eriti just tasuta lahenduste puhul. Võõras keeles oskan lugeda küll, aga ehk viitsib keegi lühidalt valgustada mis ja kuidas. Hetkel on puhkus kulunud käsipidi septikus urgitsemisele: first things first nagu meie mail öeldakse...

Tavainimesed ise täiendavad faile ja jagavad seda. Nagu ka lahtiseid kaarte ... Edasi vaid kopeerimise vaev.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 27 Apr 2018, 22:43
Postitas urmas66

Käisin äsja Saksamaal ja sõitsin sealt tagasi Franfurt-Putgarden-Odense-Stockholm a´1550km.Sõistin veokaga ja kuna laadija peasaid oli piisavalt,siis oli meil kahe peale kasutusel 3 seadet.
Minu telefonis jooksis WAZE ,Garmini pool aastat vana(just uuendatud), suure ekraaniga auto navi ja tahvlis kaasõitja ees Googlemaps.Telefon ja Garmin olid kõrvuti minu ees ja võrdlus oli koguaeg olemas.Teekonda kalkuleerisid mõlemad täpselt sama numbri täpsusega.Google näitas pidevalt pikemaid vahemaid nii järgmiste pööreteni,kui ka lõppkohta.

Minu lemmikuks jäi jälle WAZE. Näitas ära kõik kaamerad ja muud rahakotile kahjulikult mõjuvad asjad. Garmin kõiki ei näidanud ja Google pani navigeerimisega puusse ikka pidevalt. Google näitas teeremonte täpsemalt(kaugemale ette pigem),kui Waze. Waze kasutajad sealmaal vist suht passiivsed maanteel asju märkima,aga linnades oli igati OK kogu vajalik inf oli saadaval. Samas mulle ei jäänud teele ühtegi staud ja võib olla ka sellest see tunne,et midagi justkui ei olnud saadaval.Mobiilse andmeside kasutus 0,94GB kuu algusest tänaseni ehk ei tekkinud isegi kõige väiksemat muutust minu tavalises andmeside kasutuses. Mul on kuni 5GB välismaal kasutada koduse paketi hinnaga.

Uue Garmini(LMT60 vist oli mark) graafika on väga kena ja navigeerimine ka mugav nagu enne,aga mitu kohta mida vaja oli külastada,sai Waze otsingu abil kiiremini üles leitud.Kui WAZE-st täpne aadress käes,siis leidis ka Garmin lõpuks asja üles.

Minu kokkuvõte asjast on see,et Euroopas liikumiseks piisab korralikust veekindlast(autosse sobib suvaline) telefonist,kus on WAZE ja levipuudulikkuse jaoks ka näiteks OSMAND+ ,mis toimib ka ilma mobiililevita. Kasutasin OSMAND-it Peipsi ääres eelmisel nädalavahetusel ja toimis suht sama hästi ,kui iga muu GPS navigaator.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 28 Apr 2018, 13:59
Postitas TiitX11

Garmini tsikli navi (see odavam variant) ei kannata vihma....kahjuks. Täitsa maha suri ja ilma padukata nii keskmise vihmaga. Garantii vahetas ümber aga saksas oli pool päeva otsimist, et camp üles leida.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 28 Apr 2018, 16:17
Postitas urmas66

Käisin täna tsikliga ÜV tegemas ja tagasiteel koju sain päris kõva padukat + rahet. Tel oli Broditi laadijaga hoidjas ja kõik toimis suurepäraselt. Samsung A5 2017 IP68 mudel on ka päikeses nähtav perfektselt ja nahkkindlaga saab teda ka natuke näppida,et sõidu ajal vajalikud toimingud ära teha. Hoidja ise on ka väga mugav.Pistad tel sisse ja sõida.
Ma ilmselt järgmisele reisile ei hakka Navigaatorit(ükskõik millist ja pole vahet kelle toodetut), eraldi seadmena, üldse kaasa vedamagi.Puudub igasugune vajadus sellise seadme järele,sest suur kobakas teeb ainult ühte asja ja on seega mõttetu kola. Mul isiklikult on alati teine tel ka kaasas(kaks numbrit kasutusel) ja nendega ajan mina igati hästi oma asjad ära juhuks kui ühega peaks midagi juhtuma. Aga miks peaks? Keegi kahte navi ka ju kaasa ei võta.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 01 Mai 2018, 15:18
Postitas Kalts

Ma mõtlesin sihukese suurema ekraaniga tahvli peale mida kasutaks laagris olles paberkaardi värske täiendusena järgmise päeva planeerimiseks. Mitte otseselt navigeerimiseks, kuigi mine tea, OSMand-ga navigeerimine oli vähemalt Eesti suurmaanteedel veatu. Teisalt pole vana Zumo veel otsi andnud ja peaks uue veekindla telefoni ostma praeguse hiinaka asemel.

iGO oli hea soovitus, aga tundub, et nagu kõik teed viisid kord Rooma viivad tänapäeval kõik teed Google sülle.
Põrgutee on heade soovidega sillutatud, teate küll...
/--/

I have a new phone/tablet. How can I use the previously purchased iGO Navigation app on the new device?

Android: Sign in the Google Play Store through the Google account you used with your previous device, ...
/--/


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 01 Mai 2018, 16:03
Postitas Macintosh
Kalts kirjutas:

Hmm... prooviks veel korra. Kas küsimus oli liiga labane? Mina Zumo pikaaegse rahuloleva omanikuna ning ainult olude sunnil nutitelefoni kasutajana ei kujuta hästi ette kust POI-de andmed tulema peaksid, eriti just tasuta lahenduste puhul. Võõras keeles oskan lugeda küll, aga ehk viitsib keegi lühidalt valgustada mis ja kuidas. Hetkel on puhkus kulunud käsipidi septikus urgitsemisele: first things first nagu meie mail öeldakse...

Mis mure sul POI-dega on? Nii tasuta, kui tasulistel tarkvaradel on (väga) korralik valik POI-sid: enam-vähem kõik võimalik, mida reisil vaja võiks minna. Tasuliste lahenduste puhul tulevad need samast kohast, kust Garminil ja TomTomil. Ma ei tea täpselt, mis koht see on aga kui soovid siis me võime seda Poilandiks kutsuda. :roll: Tasuta lahenduste puhul tulevad need vabatahtlike töö tulemusena + Goolge API kaudu + veel ulmbes 10 erinevast andmebaasist (targad inimesed täiendavad mind). Googlesse tulevad need omakorda automatiseeritud andmekogumise + vabatahtlike toimetajate töö tulemusena. Igal juhul on tasuta lahenduste POI andmebaaasid täpselt sama head, kui mitte paremad, kui tasuliste omad.

Mõned kvaliteetse allikad, mida ma lisaks herr Googlele tean:
https://poiplaza.com/
http://openpois.net/
http://openpoimap.org/


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 09 Juun 2018, 16:17
Postitas ovaaP

Kas kellegil on kogemusi Navitel Moto GPS-iga. Näiteks selline: http://www.naviseade.ee/ee/product/navitel-g550-moto/. Hind on võrreldes teistega päris soodne.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 09 Juun 2018, 18:37
Postitas Ain
ovaaP kirjutas:

Kas kellegil on kogemusi Navitel Moto GPS-iga. Näiteks selline: http://www.naviseade.ee/ee/product/navitel-g550-moto/. Hind on võrreldes teistega päris soodne.

Kõik sõltub sellest mis kaarte tootja kasutab. Kas nende pakutavad regioonid ja täpsus vastavad Sinu vajadustele. Kui korralikku kaarti ei pakuta pole isegi 10 eurose naviga suurt midagi teha..
Reaalsuses on võimalik minuarust ainult Garminile saada korralikke kaarte.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 09 Juun 2018, 19:16
Postitas Macintosh
ovaaP kirjutas:

Kas kellegil on kogemusi Navitel Moto GPS-iga. Näiteks selline: http://www.naviseade.ee/ee/product/navitel-g550-moto/. Hind on võrreldes teistega päris soodne.

See on tüüpiline "hiina navi". Müükase seda tuhande tesie nime all. Antud juhul on selleks siis vene kaardifirma Navitel. Jooksutab Naviteli tarkvara. Ma ei tea, kes nende kaartide tarnija on. Maailmas on tänaseks järgi jäänud kolm-neli mastaapsemat firmat kuskohalt kaardid tulevad: Here (Nokia Maps), Teleatlas (ToMTom) ...
Minu silmis selle Naviteli miinus on kaartide uuendamine - pole selge, kuidas see toimub ja kas toimub.

Sama navi, ainult teistsuguse tarkvaraga leiad enamustest suurtest müügikeskondadest pisut parema hinnaga ja teistsuguse tarkvaraga. Tarkvara seal peal on sellisel juhul l iGO, kaardid kas HERE või Teleatlas. https://goo.gl/yULwX6
Mina oma oskuste juures ei ostaks Naviteli seadet, sest samasuguse hiinaka saab kätte 1/2 kuluga.

Kõikide nende "hiina gpside" miinuseks on kaardiuueendused - sa pead enamsti oskama uuendamisega ise hakkama saada. Kui tahad kindla peale minna, et ise kaartide uuendamisega hakkama saada siis sinu valikud on: Garmin, TomTom, Becker Mamba (https://goo.gl/v5tAfZ) ja Balupunkt MOTOPILOT 43 EU LMU (oma olemuselt tegelikult "hiinakas")

Päris tõsiselt tasub kaaluda hetkel mõnd vee-tolmu-põrutsukindlat hiina Android telefoni (hinnad 100-200€). Ostad ühe sellise gpsi asemele, kinnitad RAM Quick-Grip nimelise tootega lenksule ja saad enam-vähem kõik GPS'i võimalused + lõputu arvu erinevaid tarkvarasid. Sinu kõige nõrgemaks kohaks selles setupis jääb vooluühendus.

Kirjutasin siin päris pika jutu sellest, millega tsikli peal navigeerida https://www.wroomer.ee/kogu-tode-motonavidest/


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 09 Juun 2018, 20:05
Postitas ovaaP

Ma selline vana kooli mees ja üks hea GPS peaks ikka kaasas olema. Vaatab siis midagi TomTomilt kuna seni olen kasutanud TomTomi gepsusid autos.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 09:31
Postitas 042083
ovaaP kirjutas:

Kas kellegil on kogemusi Navitel Moto GPS-iga. Näiteks selline: http://www.naviseade.ee/ee/product/navitel-g550-moto/. Hind on võrreldes teistega päris soodne.

Ma ostsin endale just hinna pärast. Just tulin Rootsi ringilt ja muidu kõik ok, aga kiilus kinni nii 5 korda umbes ja just linnades kus oleks teda kõige rohkem
vaja. Samuti probleem Senaga sidumisel. Ma pole eriline navide spets ja ei tea kuidas tuntud tootjate ekraanid on, aga päikse käes ei ole ekraanilt midagi näha, tõenäoliselt ei ole kõige parem ekraan.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 11:14
Postitas Macintosh

Nendel "hiinlastel" on kõikidel viletsad ekraanid. Kinni kiilumine ei ole midagi erakordset. Ainuke korralik alternatiiv tõenäoliselt on mõni Hiina veekindel telefon, neil on ekraanil ka päikese käes loetavad.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 11:36
Postitas Ain
ovaaP kirjutas:

Ma selline vana kooli mees ja üks hea GPS peaks ikka kaasas olema. Vaatab siis midagi TomTomilt kuna seni olen kasutanud TomTomi gepsusid autos.

Selle toote puhul ei pea jah kindlasti paika "üks hea GPS". Tomtom on hea aga seda pigem asfaldil. Lihtsalt loetava kaardipildi ja menüüga aga kui tahad detailsemat kaarti kasutada siis ikka pigem Garmin. Kui uut Garminit ei raatsi osta siis osta kasutatud. Aegajalt neid liigub. Endal on aastast 2008 äkki zümo 550 ja zümo 660. Töötavad ilusti siiani, kaardid on vastavalt vajadusele võimalik soetada täpselt sellised mis vaja..( on olemas korralikud teedekaardid Baltikumi kohta ja erinevate riikide topod kus Eestis talukohad ja metsateed ilusti peal, Soomes saaniteed jne.)
Ehk siis julgen väita ,et korralik Garmin on lõppkokkuvõttes pikk investeering.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 12:54
Postitas ovaaP
Spoiler
Ain kirjutas:
ovaaP kirjutas:

Ma selline vana kooli mees ja üks hea GPS peaks ikka kaasas olema. Vaatab siis midagi TomTomilt kuna seni olen kasutanud TomTomi gepsusid autos.

Selle toote puhul ei pea jah kindlasti paika "üks hea GPS". Tomtom on hea aga seda pigem asfaldil. Lihtsalt loetava kaardipildi ja menüüga aga kui tahad detailsemat kaarti kasutada siis ikka pigem Garmin. Kui uut Garminit ei raatsi osta siis osta kasutatud. Aegajalt neid liigub. Endal on aastast 2008 äkki zümo 550 ja zümo 660. Töötavad ilusti siiani, kaardid on vastavalt vajadusele võimalik soetada täpselt sellised mis vaja..( on olemas korralikud teedekaardid Baltikumi kohta ja erinevate riikide topod kus Eestis talukohad ja metsateed ilusti peal, Soomes saaniteed jne.)
Ehk siis julgen väita ,et korralik Garmin on lõppkokkuvõttes pikk investeering.

Pigem ostaks uue. Minu jaoks nagu vahet pole, on see TomTom või Garmin. Lihtsalt varem olen kasutanud TomTomi ja sellega harjunud. Vaatasin ka netist ja neid müügikohti on suht palju ja hinnad on ka erinevad kümnetes (kui mitte sadades) eurodes. Pigem ostaks Eestist. Kust oleks mõistlik osta, sest Garminit on rohkem müüa kui TomTomi.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 14:17
Postitas Macintosh

Valikuvõimaluse korral ostaks ma Garmini - töötab nii teel, kui teelt maas ja igastugu järelturu vidinaid on saaaval kuhjades.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 14:23
Postitas ovaaP
Macintosh kirjutas:

Valikuvõimaluse korral ostaks ma Garmini - töötab nii teel, kui teelt maas ja igastugu järelturu vidinaid on saaaval kuhjades.

Soovitage head kohta kust osta Garminit. Näiteks selline moto GPS Zümo 396LMT-S, kas tasub ostmist või oleks midagi muud......


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 21:58
Postitas TiitX11

Vanem variant mis on minul 395 LM ei ole veekindel. Vihmaga läheb lootusetult rikki. Ainuke lahendus on lisaks veekindel kate, see aga takistab nii nägemist kui ka sõidu ajal millegi muutmist. Kui osta siis kallim variant, see on veekindel


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 22:11
Postitas Macintosh
TiitX11 kirjutas:

Vanem variant mis on minul 395 LM ei ole veekindel.

Siis on su masin vigane. 395 LM veekindluse ametlik aste on IPX7 mis tähendab, et peab kannatama 1/2 tunniks meetri sügavusele uputamist.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 22:45
Postitas Kalts

Minu esimene kogemus POIlandiga OSMi näitel on järgmine. Enne Nõo alevikku läks tuluke põlema. Sõitsin asulast läbi Tartu mnt. äärde, tirisin kindad käest ja lasin OSMandil tanklaid otsida. Seejärel sõitsin tuldud teed tagasi Voika tn. tankla juurde mis oli suletud.
Täna proovisin huvi pärast mida 2017 suvel uuendatud kaardiga Zumo näitab. Ei näita sellist tanklat.

See võib muidugi juhus olla, et kohe esimesel korral "näkkas". Zumo on alates 2009 aastast ainult ühe korra suletud tankla juurde juhatanud. See juhtus ülemöödunud aastal Rumeenias Doonau ääres, natuke enne Calafat-Vidin silda Cetate asulas. Lugu oli s**t ja lõpuks kulgesin liitri topelt sokist läbi kurnatud vedeliku najal mida lahke külamees minuga jagas :) Ta kasutas seda natuke varem mingite mootorijuppide pesemiseks.

Kui keegi plaanib navigeerimiseks vee- ja põrutuskindlat hiina nutifoni osta, siis soovitan enne kindel olla, et GPS (GPS/Glonass/Galileo/misiganes) vastuvõtt ja esmane asukoha fikseerimise kiirus on võrreldavad teie vana GPS seadmega. Mina igatahes ei tõtta ostma just antud põhjusel. Samuti on raske leida adekvaatseid ning üksteisega võrreldavaid seadmete teste antud vallas.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 10 Juun 2018, 23:40
Postitas Macintosh
Kalts kirjutas:

Kui keegi plaanib navigeerimiseks vee- ja põrutuskindlat hiina nutifoni osta, siis soovitan enne kindel olla, et GPS (GPS/Glonass/Galileo/misiganes) vastuvõtt ja esmane asukoha fikseerimise kiirus on võrreldavad teie vana GPS seadmega.

On sul mingeid konkreetseid teamisi või kogemusi?
Mobiiltelefonide puhul pole aeglast fixi kohanud aga odavate hiina GPS'idega on küll see häda, et kui ööpäevaks välja lülitad siis esimene fix võtab pilvisema ilma puhul isegi kuni 12 min. See on aeg mille jooksul alamanac data alla laetakse.

Spoiler
Kalts kirjutas:

Minu esimene kogemus POIlandiga OSMi näitel on järgmine. Enne Nõo alevikku läks tuluke põlema. Sõitsin asulast läbi Tartu mnt. äärde, tirisin kindad käest ja lasin OSMandil tanklaid otsida. Seejärel sõitsin tuldud teed tagasi Voika tn. tankla juurde mis oli suletud.Täna proovisin huvi pärast mida 2017 suvel uuendatud kaardiga Zumo näitab. Ei näita sellist tanklat.

Min olen Itaalias Garmini juhendusel sõitnud besujaamani, mis ilmselt viimased 5 aasta polnud töötanud.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 11 Juun 2018, 00:02
Postitas Jesper

Almanacist ei saa laiatarbes veel niipea lahti, esimene Block IIIA satelliit, mis almanacita navigeerimist toetab, pole minuarust veel startinudki. Midagi nad häkkisid seal vanema mudeli peal ka tööle, aga see eeldab ka uuele standardile mõeldud vastuvõtjaid, ma olen suht kindel et üheski odavas telefonis sellist veel pole.

Telefoni edumaa navi ees tuleneb puhtalt sellest, et ta tirib oma almanaci võimaluse korral Internetist. Seda luksust navil ei ole, ja seega lähebki 12,5 minutit, ükskõik kas hunpaipang või viimase moeröögatuse garmin. Pilvedega pole seal mingit pistmist, lihtsalt andmevahetuskanali kiirus on selline.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 11 Juun 2018, 01:03
Postitas Bastard

Satelliitide konfiguratsioon taevas loeb ka väga palju. Üldjuhul n.ö. fix saabub siis, kui on saavutatud teatav täpsus. Satelliitide asendist konkreetselt sõltuvad DOP väärtus(ed), ning loomulikult ka see, kui palju satelliite korraga taevas nähtaval on/kui tundlik signaal atmosfääri mõjutustele on. Eestis mu mälu järgi on kõige "kehvem" aeg umbes keskpäeva paiku, kui paljud satelliidid veel "tõusnud" ei ole.
Muidugi selles mõttes on erinevate süsteemide paralleelkasutus hea ja võiks alati olla sisse lülitatud, et ühe süsteemi nõrkus parandatakse teise poolt ja vastupidi. Nt siis kui GPSi satelliite on taevas vähe, kompenseerivad selle Glonassi või Galileo satelliidid jne.
Edit: muidugi kogu see eelnev jamps käib rohkem kõrgtäpsete GNSS seadmete (kõnekeeles GPSid) kohta. Kui käsigeps vigast paneb ja kaua fixib, siis on asi lihtsalt selles, et ta tehnika on kiviaegne. Muidugi ma praegu ei leia kusagilt, kas mu enda GPSMAP 64s uut L2C signaali sööb, aga huvi pärast paneks ta mõne samade näitajatega vanema(või hoopis uuema) käsigepsuga kõrvuti, et võrrelda.


Re: Räägiks mootorratta navidest

Postitatud: 11 Juun 2018, 08:40
Postitas Macintosh
ovaaP kirjutas:
Macintosh kirjutas:

Valikuvõimaluse korral ostaks ma Garmini - töötab nii teel, kui teelt maas ja igastugu järelturu vidinaid on saaaval kuhjades.

Soovitage head kohta kust osta Garminit. Näiteks selline moto GPS Zümo 396LMT-S, kas tasub ostmist või oleks midagi muud......

Zümo 396LMT-S on piisavalt hea valik. Osta võid seda enam-vähem ükskõik kuskohalt, hind on paarikümne Euro piires sama.
Noores on hind natuke soodsam, kui mujal aga võit on marginaalne: https://goo.gl/DQdoHW
Ja loomulikult Garmin Eesti: http://garmin.ee/et/mootorratas/959-zumo-396lmt-s.html