Räägiks mootorratta navidest

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kaks erinevat sihtgruppi:

  • TomTom pole sel põhjusel eriti uuritud, et seal pole midagi uurida. Paned lenksule ja sõidad. Selle ostad siis, kui sinu tsikli mõlemad veljd on masimaalselt 17" ja/või tootja silmis on kruusateel sõit off-road.
  • Garminiga sõidavad need, keda huvitavad keerukamad konfigureerimisvõimalused ja sõit "lehmaradadel" ning kellel tsikli esivelg on tüüpiliselt suurem, kui tagumine.

TomTomi on raudselt mugvam ja lihstam kasutada.



🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Tallinna ringteel on viimastel aastatel päris palju muudetud ja ilmselt on ka mujal maailmas teid muudetud,aga Garmini jaoks pole veel ikka suurt midagi muutunud. Tegin täna oma mitmele seadmele uuendusi,aga muutusi kaardil justkui polegi,võrreldes 2018 suvel tehtuga.Nüüd on vist juba 3-5 kaardi uuendust igal aastal,aga midagi ei muutu. Kas võib kindel olla,et mujal(teiste maade kaartidel) muutub? Eestis pole mul ei metsas ,ega maanteel navi vaja,aga kuidas saab kindel olla ,et seda kaarti saab reisides usaldada?
Näiteks uus Lagedi Killustiku tn mahasõit ringteel on vist juba üle aasta käigus,kuid Garmini jaoks seda pole olemas. Mitte ammu sai Jüri ristmik kaardile,aga ikka aastapäevad või rohkem peale valmimist.
Tallinnas Peterburi teel näitab mingit Kuuli tänavat,mis läheks justkui Betooni tänavale välja. No pole sellist seal kunagi olnudki,seal on meie firma territoorium,kus on aed ees olnud juba 1980-st aastast vist ja aia tagant läheb jalgrada Sõstramäe tänavani,mis pidi kunagi ka teeks tehtama,aga pole selleks kunagi saanud. Suur-Sõjamäel uue Coopi kesklao ümbruses on justkui mingid tänavad ja igasugu muud mudru,aga need olid seal need Dvigateli aianduskoperatiivide vahelised teed,mis on juba oma 5a tagasi maha võetud ja uus Coopi ladu ka vist üle kahe aasta käigus. Lennuradari teel on ka juba mitu aastat hoopis teine liiklemise skeem jne. Internet saab ilmselt enne otsa, kui ma kõik erinevused tegelikkusega, ainult Tallinna ümber siia kirjutatud saaks.
Põhja-Lätis olen samuti sattunud lausa hulgi teedele,mida Garmini kaart näitab,kuid mida tegelikkuses olemas pole olnudki.Näiteks Salaca jõe ääred oma 100km ulatuses on olematuid teid täis või siis vastupidi,mis on juba aastaid olemas,aga kaart ei näita. Jutt siis just eelkõige nendest nö suurelt teelt maha keeramistest,milles Garmin peaks just kui kõva tegija olema.
Maailm muutub ja ehitatakse kiirelt ning seda mitte ainult meil vaid kogu maailmas. Valmivad uued teed ja uued linnaosad,kuid sellise tempoga kaarte uuendades pole sellel teenusel küll mingit mõtet.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas simp »

kaardi tegijale (regio/eomaps kellelt garmin selle ilmselt sisse ostab) ka kirjutad nendest vigadest?

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

simp kirjutas: 05 Jaan 2019, 02:01

kaardi tegijale (regio/eomaps kellelt garmin selle ilmselt sisse ostab) ka kirjutad nendest vigadest?

Kas ma peaks? Äkki nad ise võiks kas või google mapi-sattelite pealt maha viksida :) ma ju ostan neilt seadme ja kaardid koos eluaegse uuendusega ehk ostan teenuse.
Lagedi ristmik on nüüd ikkagi sees. Basecampi kaart ,mis nö netis avaneb ei näita seda ,aga kui uue kaardi 2019.3 üle GarminExpress-i arvutisse laadisin,siis tuli see nähtavale,aga see on eespool nimetatutest ainuke asi ,mis muutus.

Uuendasin oma seadme ära,et minna Seklusministeeriumi talvekarika II etapile, Lihula kanti. maakoht,eemal suurematest teedest ikkagi :D Eks näeb on tast abi ka.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Rasmusk
Postitusi: 214
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

See ongi põhjus, miks mina eelistan "online" telefoninavisid "offline" seadmetele. Üldjuhul on teedevõrk väga kaasaegne ja näiteks Waze puhul on ka ehietustööd ning ajutised piirangud (eriti veel suvisel ajal) olulised. Seega kui asfaldilt maha ei roni, siis on väga hea. Offroad sõitmiseks on muud rakendused samuti olemas.

Küll aga otsingi endale praegu sobivat riistvaralist telefoni suveks. Seda pole veel leidnud. CAT on tore tootja, aga hinnaklass on ka vastav.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

Nende online asjade kõige suurem häda välismaal. See pilt illustreerib hästi seda. Eriti Euroopas, kus igas uues riigis hakkab jooksma uus päevapilet.

Screenshot_2019-01-05-12-50-12-397_com.android.mms.png
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Sepp1
Postitusi: 117
Liitunud: 25 Sept 2011, 20:28
Tsikkel: Harley-Davidson
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 24 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Sepp1 »

simp kirjutas: 05 Jaan 2019, 02:01

kaardi tegijale (regio/eomaps kellelt garmin selle ilmselt sisse ostab) ka kirjutad nendest vigadest?

Ma kasutasin siis kui võistlesin 4x4 offroad´is Garminit ja Eomap kaarti oli hea nii tänaval kui metsas. Mul olnud häda naabriga kui maale kolisin, et minu külalised tema hoovist läbi sõidavad navi kasutades kahjuks juhtnöörid sealt kuna tee sealt otsem. Tegin teavituse eomap´i ja järgmise uuendusega oli asi parandatud ja see juhtis mööda teed mitte mööda hoovi. Olen teinud teavituse ka googleśe kuid siin on mingi jama, sest on nii ja siis on jälle naa ehk kord juhendab õigesti siis jälle läbi naabri hoovi... ja see on muutuv mis selle tingib mina aru ei saa.. Kuid minul naabriga aegajalt jälle tüli kuna minu külalised kes tulevad esma kordselt ja kasutavad telefoni/google juhendit käseb sõita sealt...
Nii palju siis vigadest rääkimisest... :roll: https://www.google.ee/maps/dir/Sepa,+Ti ... !3e0?hl=et teisel pool on teine naaber kes samuti ei soovi, et tema hoovist läbi sõidetaks saanud asja nii aetud, et sealt ei juhata. Probleemne koht see parempoolne Kolga talu. sealt peaks juhatama mööda kaart aga suunab hoovi :cry:

Kui on vaja sepa abi... siis sõida minu juurest läbi :)
http://www.sepp.ee

Rasmusk
Postitusi: 214
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

ranel kirjutas: 05 Jaan 2019, 12:53

Nende online asjade kõige suurem häda välismaal. See pilt illustreerib hästi seda. Eriti Euroopas, kus igas uues riigis hakkab jooksma uus päevapilet.

Screenshot_2019-01-05-12-50-12-397_com.android.mms.png

Eks see sõltubki sellest, kus riikides liigeldakse. Kui on plaan pikemaajaliselt Venemaale minna, siis ehk on mõistlikum hoopis mõni ettemaksukaart muretseda?

Pealegi offline rakendused on ju ka kasutatavad endiselt.

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas simp »

ranel kirjutas: 05 Jaan 2019, 12:53

Eriti Euroopas, kus igas uues riigis hakkab jooksma uus päevapilet.

mõtlesid ikka väljaspool euroopat? Või vähemalt EL'i.

urmas66 kirjutas: 05 Jaan 2019, 10:46

Kas ma peaks? Äkki nad ise võiks kas või google mapi-sattelite pealt maha viksida :) ma ju ostan neilt seadme ja kaardid koos eluaegse uuendusega ehk ostan teenuse.

Kui mind need kohad häiriksid, siis jah, kirjutaksin kaarditootjale, et need kohad on valesti. Nagu Sepp rääkis, siis eomap'i mehed olla ka palju väiksema asja järgmiseks versiooniks parandanud.
Foorumis irisemine ei vii väga kuhugi :P

Sepp1 kirjutas: 05 Jaan 2019, 15:04

Olen teinud teavituse ka googleśe kuid siin on mingi jama, sest on nii ja siis on jälle naa ehk kord juhendab õigesti siis jälle läbi naabri hoovi... ja see on muutuv mis selle tingib mina aru ei saa.. Kuid minul naabriga aegajalt jälle tüli kuna minu külalised kes tulevad esma kordselt ja kasutavad telefoni/google juhendit käseb sõita sealt...
Nii palju siis vigadest rääkimisest... :roll:

Google ostis mõnda aega tagasi waze'i ära, proovi waze'i online map editorist naabri hoovi juurest tee läbi lõigata või ära blokeerida. Ehk aitab.
https://www.waze.com/editor

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Rasmusk kirjutas: 05 Jaan 2019, 16:33
ranel kirjutas: 05 Jaan 2019, 12:53

Nende online asjade kõige suurem häda välismaal. See pilt illustreerib hästi seda. Eriti Euroopas, kus igas uues riigis hakkab jooksma uus päevapilet.

Screenshot_2019-01-05-12-50-12-397_com.android.mms.png

Eks see sõltubki sellest, kus riikides liigeldakse. Kui on plaan pikemaajaliselt Venemaale minna, siis ehk on mõistlikum hoopis mõni ettemaksukaart muretseda?

Pealegi offline rakendused on ju ka kasutatavad endiselt.

Üks variant on kohalik kaart hankida,mis on Venemaal kindlasti kõige odavam,aga ilmselt on ka Telial ja teistel operaatoritel muid pakette,millega saab soodsamalt asju ajada.
Enne reisile minekut ei ole ju keeruline käia oma operaatori esinduses ja sealt küsida ajutiseks kasutamiseks mõni reisimiseks sobivaim pakett ning koju tagasi jõudes jätkata oma endise paketiga. Olen nii korduvalt teinud ja keegi pole sellest probleemi teinud. Mul on endal Telia telefonis ja Tele2 tahvlis. Peale suvist balkani tiiru ei pidanud midagi lisaks maksma. Andmesidet ei lülitanud kordagi välja. Võimalusel kasutasin hotellide Wifi-t

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Simp,mind need kohad siin eestis ei häiri,ma siin ju ei kasuta navi. Jutu point on selles, et kuidas ma saan välismaal olles olla kindel,et seal sama jama ei ole. Kui sa midagi müüd ja arendad,siis ilmselt võiks ka tehtut kontrollida.

Mis ,aga puutub Lihula kandis külavahe ja metsateid sõita,siis Garminil on seal kaart palju tühjem,kui Googlemap või Waze. Ega mul seal navi rohkem vaja polnud,kui oma asukoha määramiseks ja lihtsalt õige koha pealt ära keeramiseks, sest orienteerumine käis paberkaardi pealt. Neid punkte navisse panna polnud ei aega ega ka vajadust. Kusjuures Bulgaarias Rila mägedes oli suvel täpselt sama kamm.
Käisin praegu naise autoga mööda Pärnu mnt-d linnas ja seal on TomTom tehase navi,mis linnas oli väga asjalik ja ka kõik meie külavahe teed ning hoovid ära näitas. Pole sellega enne nii sõitnudki,aga lähen veel sellega homme linna ja vaatan kuidas Tallinna ringtee välja näeb. Auto on Juulis ostetud ja siis tehti ka uuendused enne üleandmist. Ilmselt peab veel midagi sinna lisama,sest seal oli TomTom Live või olline nupuke,mis polnud aktiivne.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Sul on õigus oma arvamusele sõltumata selle nõmeduset tasemest teiste silmis. Kui sulle meeldib Waze siis sõidad sellega, kui Garmin siis sellega. Ma räägiks printsiibist. Mida kaugemale sa kodunt lähed ja mida pikem on teekond seda kindlamalt töötab low tech (kui keegi teab eestikeelset vastet siis plaun lahkelt lisada). Kodus, Tallinnas või Tagametsa külas on Waze omal kohal (eeldusel, et sind huvitab liiklus) aga Gobi kõrbes või Vallon Des Gres pole sellega midagi peale hakata. Internetiühendust pole. Off-line rakendusega GPS, mis on tuhandeid kordi rasketes oludes järgi proovitud töötab endiselt ka pärast paari tõsisemat mahakukkumist ja jäämist paduvihma või kuuma päikese kätte. Paberkaart ja kompass töötavad jätkuvalt pärast elektri kadumist. Intenetiühendusega moodne nutitelefon on selleks ajaks ammu otsad andnud.

Olgu see mobiiltelefonis olev kaart täpne tahes siis mobiiltelefonid pole loodud oludesse, mis erineb märkimisväärselt inimese mugavustsoonist. Aga mootorrattal sõit toimub suuremal osas ajast oludes, mis on märkimisväärselt väljaspool mugavustsooni. Isegi, kui sa viibid vaid 1% oma ajast oludes, kus lahendus hästi ei tööta siis kas sa oleksid nõus ülesütleva telefoninaviga kesest Gobi kõrbe või Arktikat?

urmas66 kirjutas: 05 Jaan 2019, 20:29

Jutu point on selles, et kuidas ma saan välismaal olles olla kindel,et seal sama jama ei ole. Kui sa midagi müüd ja arendad,siis ilmselt võiks ka tehtut kontrollida.

Sa paned liigse usalduse tehnoloogiale ja selle pakutavatele võimalustele ning võrlded näppu ja m....i. Las näpp jääda näpuks ja ... Ma eelistan kasutada neid eesmärgipäraselt. Nii näppu ja seda teist asja, kui ka monofunktsionaalset navi ja nutitelefoni. See, et sa oled teinud paar reisi mööda Euroopa siledaid asfaldteid enam-vähem hea ilmaga libeläikiv nutitelefon lenksul ei tee sinu telefonist proovitud-testitud reisimehe lahendust. See on jätkuvalt linnamehe mugavusvidin, mis muuhulgas võimaldab ka navigeerida.

Minu jaoks on pigem küsimus, et miks Garmin/TomTom ei loo lahendust, kus ma saaks kasutada mitmest allikast pärit kaarte ja miks mitte ka kaardirakendusi. Miks mitte lubada/võimldada seadmesse lisada SIMi ja pakkuda võimalus kuvada näiteks Google Kaarte ja kaardiotsingut.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Erci »

100% nõus eelmise kirjatükiga. Kas veekindel telefon kannatab ka kenasti vihmas ekraani käsitsemist? Mu mitte veekindel tel hakkab küll segast panema kui kuskil tugevad piisad ekraanil on. Rääkides veel kinda ja tugeva vihma kombost, siis usun et tavatelefonil gepsule vastast pole.

___________________________
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

Spoiler
urmas66 kirjutas: 05 Jaan 2019, 20:15
Rasmusk kirjutas: 05 Jaan 2019, 16:33
ranel kirjutas: 05 Jaan 2019, 12:53

Nende online asjade kõige suurem häda välismaal. See pilt illustreerib hästi seda. Eriti Euroopas, kus igas uues riigis hakkab jooksma uus päevapilet.

Screenshot_2019-01-05-12-50-12-397_com.android.mms.png

Eks see sõltubki sellest, kus riikides liigeldakse. Kui on plaan pikemaajaliselt Venemaale minna, siis ehk on mõistlikum hoopis mõni ettemaksukaart muretseda?

Pealegi offline rakendused on ju ka kasutatavad endiselt.

Üks variant on kohalik kaart hankida,mis on Venemaal kindlasti kõige odavam

Täitsa seda teinud. Sai võetud Tele2. Hind kena, aga mida pole levi :D tihtilugu asulast väljas istus 2g ees, paljudes kohtades pole sedagi. Roaminguga saad vähemalt eri võrkude vahel pendeldada. Ka siis kui alp Venemaal metsade vahel ära lagunes, sain olenemata vene sim kaardist kuluka kõne roamingus teha, sest levi pole.

Kaliningradis ei töötanud internett ka tihti levi olemasolul.

Hetkel vene numbrist loobunud, kuna 15gb netis sain reaalselt ära kasutada suts üle 4gb ja sellest ka 3.8gb oli Moskva kesklinna piirkonnas. Asulast väljas aga tihtilugu ei olnud seda netti nii paljugi et gmapsi ära laadida :D aga eks omad vitsad peksavad, oleks võinud ju offline kaardid ette ära laadida.

Teine asi-Garmin jms kuvavad seadmes olevaid kaarte. Ilmselt ise kasutad City Navigatorit, kui Garmin Expressist pidevalt räägid. Juba nimes peaks ilmselge vihje olema, et mille jaoks see mõeldud on. Vihjeks kogu Lääne-Venemaa kaart City Navigatoril on mahult sama suur kui pisikese Eesti topokaart.

Ega osad mehed, kes päriselt reisivad sellistes piirkondades ilma asjata paberkaardist ei räägi.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Bastard »

ranel kirjutas: 06 Jaan 2019, 17:55

Täitsa seda teinud. Sai võetud Tele2. Hind kena, aga mida pole levi :D tihtilugu asulast väljas istus 2g ees, paljudes kohtades pole sedagi. Roaminguga saad vähemalt eri võrkude vahel pendeldada. Ka siis kui alp Venemaal metsade vahel ära lagunes, sain olenemata vene sim kaardist kuluka kõne roamingus teha, sest levi pole.

Kaliningradis ei töötanud internett ka tihti levi olemasolul.

Hetkel vene numbrist loobunud, kuna 15gb netis sain reaalselt ära kasutada suts üle 4gb ja sellest ka 3.8gb oli Moskva kesklinna piirkonnas. Asulast väljas aga tihtilugu ei olnud seda netti nii paljugi et gmapsi ära laadida :D aga eks omad vitsad peksavad, oleks võinud ju offline kaardid ette ära laadida.

Rongiga kaugpõhja sõites sai mobiili levi tekkimise järgi aru, kui peatus hakkas lähedale jõudma (ehk sai pika sõidu jaoks balloone juurde osta :mrgreen: )

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Macintosh kirjutas: 06 Jaan 2019, 12:00

Minu jaoks on pigem küsimus, et miks Garmin/TomTom ei loo lahendust, kus ma saaks kasutada mitmest allikast pärit kaarte ja miks mitte ka kaardirakendusi. Miks mitte lubada/võimldada seadmesse lisada SIMi ja pakkuda võimalus kuvada näiteks Google Kaarte ja kaardiotsingut.

Teema,maha teha erinevaid kaasaaegseid navigeerimise lahendusi ja raiuda,et ainuke mõistlik asi maailmas on Garmin MOTO navi, on minu meelest ka vägagi naeruväärne kui sa arvad,et mina teen ennast naeruväärseks kellegi silmis. Mul on sellest muidugi sügavalt poogen,kui see ka on nii,sest ma teen valiku selle järgi kuidas asi töötab ja kas mul on seda vaja. Minu valik ei teki selle põhjal,et AdDriveris või Biker.ee-s või hoopis kuskil mujal on sellele lahendusele aastaid hosiannat lauldud :D

Ilmselgelt kaitsevad nii Garmin kui TomTom nad oma turuosa või midagi taolist, aga aru saamata, et see võib üldse ühel hetkel käest libiseda. Kuigi TomTom vist üritab arendada ka uuemaid lahendusi.
Kuna sa oled IT maailmas tegev,siis ilmselt pole ka keeruline uurida,kuidas on tänapäeval nende Garminite ja muude selle laadsete toodete müük kasvanud. Ma ütlen ausalt,et mul pole aimugi. Aga ma arvan,et muid seadmeid kus on navigeerimise võimalus,on väga palju kordi enam müüdud kogu maailmas.
Mul on enda elust ka üks näide. Andsin ühe mitte vana Garmini seadme õele-õemehele kasutada ja ütlesin,et mul pole seda tagasi vaja. Seletasin kuidas uuendada jne. Õemees( IT alal töötav ) helistas mulle millalgi suvel ja küsis,kas ta võib selle Garmini ära visata. Ma küsin,et kas ei tööta või? Ei, töötab, aga lihtsalt kellel seda üldse tänapäeval vaja võiks olla, oli vastus.

Sinu jutu Gobi kõrbes edasiarenduseks, siis Iga GPS navigaator peaks toimima peaaegu igalpool maailmas,kuigi on ka kohti,kus ei toimi ehk seal segatakse signaali militaarsetel eesmärkidel.
Kuna jutt ja teema ikkagi "Räägiks navidest" ,siis paberkaardi teemad jätaks mujale arutamiseks.
Mis puutub suvalise telefoni või siis Garmini seadme toimimisse,siis navigeerimine toimetab neid kõigil täpselt samamoodi Kas GPS või GLONASS sateliitide abil.
Telefonil tuleb valida vastav rakendus(Osmand+,Sygic,Waze,TomTom jne.) ja Garminil pole valida midagi, töötab see mis seal sees on.
Kuna me siin enamuses plaanime reisida-matkata ikkagi tsivilisatsioonis või selle piirimail,siis erinevate teenusepakkujate kaartide täpsus ja detailsus on ju teema.
Tõenäoliselt kui oleks Garminil seade,mis töötab Androidil ning võimaldaks kasutada andmeside jaoks SIM kaarti,oleks see siit enamuse unistus,aga pole ju sellist seadet olemas.
Minu telefon samsung A8 toimib ilma kaitseklaasita märjalt igati normaalselt,aga kaitseklaasiga mitte väga hästi. Mida ,aga seal võiks olla sõiduajal üldse näppida, pole ma siiani aru saanud. Üldjuhul panen oma asjad kohapeal seistes paika ja siis ta seal toimetab. mina ainult vaatan-kuulen.
Kas keegi tõesti tsikliga sõiduajal sisestab oma Garminisse vihmasajus aadressi? Ma ei tee seda isegi autos,tsiklist rääkimata. Ehk jutt kindatundlikusest on täiesti ülereageeritud teema. Umbes sama tase,et,et kui autol pole istmesoojendusi,siis talvel sõita ei tohi.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas: 06 Jaan 2019, 17:55

Teine asi-Garmin jms kuvavad seadmes olevaid kaarte. Ilmselt ise kasutad City Navigatorit, kui Garmin Expressist pidevalt räägid. Juba nimes peaks ilmselge vihje olema, et mille jaoks see mõeldud on. Vihjeks kogu Lääne-Venemaa kaart City Navigatoril on mahult sama suur kui pisikese Eesti topokaart.

Ega osad mehed, kes päriselt reisivad sellistes piirkondades ilma asjata paberkaardist ei räägi.

Ma isiklikult ei kavatse Venemaale ei lähiajal,ega ka tulevikus minna. Ei leia põhjust,sest olen seal päris palju oma elust veetnud. Samas,kui sa sinna kavatsed minna,siis garmin müüb spetsiaalseid venemaa kaarte.Topo ja ka muud. Kas meil on need ka müügil ei tea,aga venemaal on.https://www.garmin.ru/karty/
Mul endal on SD kaardile allalaetud Sygicu eraldi Venemaa kaart kuni kaug-ida regioonini. Kui hea või halb pole uurinud, oli lihtsalt hinnas,kui ostsin.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

[mention]urmas[/mention] sa räägid alati oma kogemuse baasil aga erinevate kogemuste hulk on märkimisväärselt suurem, kui ainult sinu oma. :) Mina olen jõundud reisida oludes, kus õhutemperatuur on alla 0. Mobiiltelefonid kipuvad sellises temperatuuris pildi tasku panema. Ma olen sõitnud terve päeva vihmas, kus saju hulgaks on mõõdetud 48mm. Sellises sajus, kus autod seisavad tee äärs, kuna sadu ei võimalda enam edasi liikuda. Mägedes pole üldse haruldane, kui levi puudub või on parimal juhul EDGE tasemel. Mingist on-line kaardi kasutusest sellisel puhul rääkida ei saa. Ma olen maha pillanu motonavi sõidul, seejärel üles korjanud ja edasi navigeerinud. :)
Mul on need kogemused olemas. Kas sul ka? Kas sa usud jätkuvalt, et mobiiltelefon Samsung A8 oleks sellistes oludes sobib? Mina ei usu, et oleks. Aga kui sulle sobib siis mis võiks minul selle vastu olla. :bsmile:

Ma ei püüagi väita, et Garmini või TomTomi motonavid on maailma parimad asjad pärast viilutatud leiba aga ma eelistan äärmusoludes siiski pooleldi töötavat lahendust mittetöötavale. Ma ei taha olla olukorras, kus mu "navi" on üles öelnud minu kontrollile allumatutel põhjusel. Selles pole kahtluski, et on-line lahendused on täpsemad kui lahendused, milles uuendus toimub ega-ajalt. Ilmselgelt on motonavid jaburalt ülehinnatud.

urmas66 kirjutas: 06 Jaan 2019, 18:32

Minu valik ei teki selle põhjal,et AdDriveris või Biker.ee-s või hoopis kuskil mujal on sellele lahendusele aastaid hosiannat lauldud :D

Mhm. Ma olen aru saanud, et sinu oma tekib sinu enda teadmise ja kogemuse baasil. Mina üritan võimlusel võõrastest vigadest õppida ja mulle sobivad väga hästi teiste inimeste kogemused. Seega mõlemad hosiannad on minu jaoks otsuse vastuvõtmisel olulised. :wink:

urmas66 kirjutas: 06 Jaan 2019, 18:32

...kuidas on tänapäeval nende Garminite ja muude selle laadsete toodete müük kasvanud. Ma ütlen ausalt,et mul pole aimugi.

Turuosa väheneb, jõuliselt. Ühest küljest on põhjuseks hind, teisalt navigatrsioonivahendite kättesaadavus. Iga nutiseade on on potentsiaalne navi. Neid inimesi, kes vihma korral teele ei lähe on enamik. Nemad endale motonavisid ei osta. Ma olen nendega nõus, pole otstarbekas.

urmas66 kirjutas: 06 Jaan 2019, 18:32

Kas keegi tõesti tsikliga sõiduajal sisestab oma Garminisse vihmasajus aadressi? Ma ei tee seda isegi autos,tsiklist rääkimata. Ehk jutt kindatundlikusest on täiesti ülereageeritud teema. Umbes sama tase,et,et kui autol pole istmesoojendusi,siis talvel sõita ei tohi.

Tohoh. Oled sa sõitnud paduvihmas ja seejärel risteel seites kindad ära võtnud, et märjkad köäed taas kinnastesse ajada. Oled proovinud? Ma ütleks, et iga kord navi sättimiseks kinnaste ärakiskumine on paras n**s. Ma ütlen oma kogemusele tuginedes, et pole ülereageeritud on hoopis alahinnatud tegelaste poolt, kellel see vajadus on puudunud. :bsmile:

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

@Mac ma üritan võtta kogemusena ka peale bikeri ja addriveri väikese seltskonna ka muid arvamusi. Kohe kindlasti ei soeta asju oma iseenese tarkusest,nagu tangusoola kunagi osteti,aga kahjuks peale siinse mõne liikme ei teagi,kes seda garminit nii väga kiidab. Tundub,et kõveimateks kiitjateks on need,kes pole muud vist proovinudki. Märja kinda ära võtmist tean hästi ja seda mitme päeva jooksul,kuid navit ei pidanud ristmikel näppima.Vähemalt ei meenu tollest reisist seda.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Erci »

Ma olen üks nendest, kes sõidu ajal navi näpib. Ja eks neid päevi ka matkal küll kus kogu päeva sajabki ja sõita vaja. Telefon väga hea kui on keskkonna tingimused head. Kui kehvad, siis vinget telefoni vaja. Ise eelistan selleks navi aga ongi maitse asi ning linnades kiirelt hotelli v huviväärsuste leidmiseks neti olemasolul kasutan ka telefoni.

___________________________
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Proovisin oma telefoni märjana kasutada. Voolava vee all näpuga üldse ei toimi(kaitseklaas see paksem on peal), aga kui on pritsmetest niiske,siis reageerib kuid mitte eriti hästi. Nuti pulgaga-pliiatsiga toimetab olenemeta niiskuse astmest ja nutinäpuga kindaga on täpselt sama ehk pole vahet,kas vesi voolab või on pritsmetest märg. Kinda kastsin ka kraani all enne läbi märjaks.
Sellise näpuga kinnas siis

Nutinäpp.jpg
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Erci kirjutas: 06 Jaan 2019, 21:26

Ma olen üks nendest, kes sõidu ajal navi näpib. Ja eks neid päevi ka matkal küll kus kogu päeva sajabki ja sõita vaja. Telefon väga hea kui on keskkonna tingimused head. Kui kehvad, siis vinget telefoni vaja. Ise eelistan selleks navi aga ongi maitse asi ning linnades kiirelt hotelli v huviväärsuste leidmiseks neti olemasolul kasutan ka telefoni.

Ainuke probleem on ilmselt ka kõige vingema telefoniga vihmas laadimine. Enda laadijale sain mingi silikoon O-rõnga pistikule otsa ja kui otsest vett pistikusse ei satu,siis laeb probleemideta. Kui satub vaja kuidagi kuivatada. Ise olen kasutanud suruõhu spary-d.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Rasmusk
Postitusi: 214
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

Karmidesse tingimustesse sobiv telefon maksab sama palju, kui sobiv motonavi. Funktsionaalne võimekus on aga suurem. Saab kasutada nii offline kui ka online.

IP sertifikaadid Garminil ja CAT-il samad.

Jah, sellega saab nõus olla, et üks toode on disainitud spetsiaalkasutuseks. Küll aga arvan ka mina endiselt seda, et spetsiaalkasutuseks mõeldud telefonid on sama head või funktsionaalsuse mõistes paremadki veel.

Ei ole see Garmin ega ka alternatiivid midagi nii erilised. Samuti on seal ka tarkvara. Ka seal on vead. Ikka tuleb ette. Jooksevad ka need seadmed kokku. Olen isegi näinud, kuidas kasutajad hädas. Ehk siis mina arvan, et kui on kõva offroadi sõit, siis tuleb lihtsalt vastav telefon soetada ja asi toimib samamoodi.

urmas66 kirjutas: 06 Jaan 2019, 21:34

Ainuke probleem on ilmselt ka kõige vingema telefoniga vihmas laadimine. Enda laadijale sain mingi silikoon O-rõnga pistikule otsa ja kui otsest vett pistikusse ei satu,siis laeb probleemideta. Kui satub vaja kuidagi kuivatada. Ise olen kasutanud suruõhu spary-d.

Magnetlaadija andis paremaid tulemusi. Testisin ja täitsa tore alternatiiv. Laadijapesa kinnitasin silikoniga telefoni külge ja oli okei.


Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Erci »

Tõsi on. Mul mitme Garminiga selline anomaalia et navigeerima pannes ehk vajutades nuppu mine, paneb masin pillid kokku, lülitab välja end. Seda juhtub küll väga väga harva ja ei ole täheldanud seost navigeerimiskauguse või kaardi osas. Ehk seda on juhtunud nii lähedale kui kaugele navigeerides, nii Eesti kui ka muu kaardiga.
Seda on juhtunud no Oregon 300, 450 ja Montana 650 ga.
Ideid?

___________________________

Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Minagi näpin sõidu aeg navi üsna tihti. Seda muidugi üritan vältida, et pilk liiga pikalt teelt ära oleks, ehk et sõidu aeg ei peaks lausa mingit aadressi sisestama, või sihtkohta otsima...aga sõidu käigus siiski ilma/teeolude/misiganes muu tõttu muudan aeg-ajalt esialgset rajavalikut. Näiteks siis üks nupuvajutus, mis lõpetab käimasoleva navigeerimise...ja siis paar nupuvajutust, et kaardivaatest välja, "kuhu" ja siis sealt "hiljutised sihtkohad" vms...sest enda Garminiga tihti ka kuskil pausihetkel, või öömajal olles mängin ikka läbi mingeid variante, otsides kas mõnda huvitavat sihtkohta lähiümbruses või ägedaid teid või mida iganes sõidu ajaks valmis...ja siis need viimati vaadatud jäävad õnneks kenasti tal mällu ja siis vastavalt hetkeoludele tuleb jah tihti sihtkohta muuta. Kes Garminit kasutavad, vast mõistavad.

Spoiler

Aga nüüd tahtsin selle "nutinäpuga" kinda kohta küsida, kas selline "lisa" on ka siis juba paljudele motokinnastele jõudnud? Sest pildil olev tundub pigem tavaline töökinnas olevat...ja poodides aegaajalt ikka uusi motokindaid ostes või kiibitsedes pole veel sellist täheldanud. Sest kui selline näpp on ainult paari eksklusiivse kindamudeli lisa, mis muidu täiesti sobimatud, või lihtsalt üle rublalise valuläve, siis see ka nagu eriti edasi ei aita, kui tahaks ka nagu mingi hetk vb telehvoniga eksperimenteerida.
(Nutikinda arutelu läheb edasi siin: viewtopic.php?p=818929)

Ja siis veel tekkis küs selle lausvee kohta: kas sellega pole pigem nii, et enam ei olegi see oluline, kas või kuhu sa vajutad, vaid see vesi hakkab lõpuks "ise vajutama" juba? Vähemalt mul endal oli üks kogemus, kui ühe (allpool mainitud) väidetavalt veekindla telehvoniga tahtsin ise meres olles pilte teha, siis läks asi ise suhteliselt lolliks ilma vajutamatagi- zuumis ja pildistas täiesti suvaliselt!

PS! Muidugi võin öelda, et ma tegelikult olen telehvoniga siiski ka pisut navigeerimist eksperimenteerinud, aga see oli vist tol hetkel siiski tänu konkreetsele telehvonile pigem negatiivne kogemus. Ehk siis ka kuskil siin saidil teemast läbi käinud Cat S30- navi pilt jäi pidevalt reaalajast maha, autolaadija ei jaksanud nii siva ette laaida, kui navi ära kulutas, autos hakkas lõpuks ka üle kuumenema oma "tuumakindlas" korpuses jne. Kuigi just tänu sellele korpusele arvasingi, et selle telehvoni edasine elu võiks jätkuda modralenksul, siis lõpuks tegin sellega hoopis laadseid katseid, kui mitu korda ja kui kaugele saab seda visata, ennem kui jupid taga. Sest kahjuks oli see üldse kõige sitem telehvon, mis mul on kunagi olnud- kõnekvaliteet alal igasugust arvestust, mingi mikri kamm oli pidevalt, käis 3-4x garantiis, lõpuks selgus, et ma ise ei oska rääkida, et teised kehvasti kuulevad :D lisaks olematu foto/videokvaliteet, enamus lisadega aeglane ja pidevalt kinni kiiluv jnejne...ühesõnaga see firma võiks oma ekskavaatoreid edasi teha, aga see pole vist enam nii väga selle naviteema lugu ka...

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Erci kirjutas: 06 Jaan 2019, 22:09

Tõsi on. Mul mitme Garminiga selline anomaalia et navigeerima pannes ehk vajutades nuppu mine, paneb masin pillid kokku, lülitab välja end. Seda juhtub küll väga väga harva ja ei ole täheldanud seost navigeerimiskauguse või kaardi osas. Ehk seda on juhtunud nii lähedale kui kaugele navigeerides, nii Eesti kui ka muu kaardiga.
Seda on juhtunud no Oregon 300, 450 ja Montana 650 ga.
Ideid?

...ja mul on sama asja juhtunud mõned korrad ka Zümo390ga. Õnneks siiski piisavalt harva (a`la kord aastas/reisi kohta), et mitte häirida.
(pisut rohkem häirvad sellised asjad, kui ükskord veel suht värske seadmena reisi algfaasis kogu oma mälu ära kaotas...või teinekord ekraani puutetundlikus nii nihkesse läks, et edasine kasutamine praktiliselt võimatuks osutus... aga eks ma neid hädasi ole kuskil vanemates postides detailsemalt kurta ja kiruda saanud ka juba :) )

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Loadära kirjutas: 06 Jaan 2019, 22:41
Erci kirjutas: 06 Jaan 2019, 22:09

Tõsi on. Mul mitme Garminiga selline anomaalia et navigeerima pannes ehk vajutades nuppu mine, paneb masin pillid kokku, lülitab välja end. Seda juhtub küll väga väga harva ja ei ole täheldanud seost navigeerimiskauguse või kaardi osas. Ehk seda on juhtunud nii lähedale kui kaugele navigeerides, nii Eesti kui ka muu kaardiga.
Seda on juhtunud no Oregon 300, 450 ja Montana 650 ga.
Ideid?

...ja mul on sama asja juhtunud mõned korrad ka Zümo390ga. Õnneks siiski piisavalt harva (a`la kord aastas/reisi kohta), et mitte häirida.
(pisut rohkem häirvad sellised asjad, kui ükskord veel suht värske seadmena reisi algfaasis kogu oma mälu ära kaotas...või teinekord ekraani puutetundlikus nii nihkesse läks, et edasine kasutamine praktiliselt võimatuks osutus... aga eks ma neid hädasi ole kuskil vanemates postides detailsemalt kurta ja kiruda saanud ka juba :) )

Meil ühe tööautos kasutuses olnud Garminiga oli ka kunagi ammu see pildi tasku panek aegajalt. Viisin remonti,kus väideti,et emaplaadil mingid asjad vist lahti vibratsioonist ja kuna garantiid polnud enam,siis uus emaplaat = umbes uue navi hind. Kasutasin seda ise niisama kontrolliks sõiduautos ja seal ei teinud seda kordagi. Võibolla oligi vibratisoonist tekkinud viga. Me seda enam ei kasutanud vaid läks prügikasti. Rohkem pole ühelgi midagi sarnast olnud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas retro »

Uuemate kohta ei tea, aga mu suht vana Nüvi kohta oli väljalülitumiste fiximiseks Garminil selline juhend:

To help clear out any potentially corrupt data, I would like for you to
do a software update and a master reset on the device. To do the update,
you will need our WebUpdater program. I have provided you with the link
below.

http://www8.garmin.com/support/download ... jsp?id=931

Once you do that, you will need to do a master reset on the device. Just
follow these steps.

  1. Turn off your unit.

  2. Place your finger on the lower right hand corner of the screen.

  3. With your finger on the screen, I need you to power the unit back on.

  4. As it powers up, please keep your finger down on the screen.

  5. A pop up will appear that says, "Do you really want to erase all user
    data?"

  6. Remove your finger from the screen and hit 'Yes'.

Kasutaja avatar

Sepp1
Postitusi: 117
Liitunud: 25 Sept 2011, 20:28
Tsikkel: Harley-Davidson
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 24 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Sepp1 »

Spoiler
simp kirjutas: 05 Jaan 2019, 17:27
ranel kirjutas: 05 Jaan 2019, 12:53

Eriti Euroopas, kus igas uues riigis hakkab jooksma uus päevapilet.

mõtlesid ikka väljaspool euroopat? Või vähemalt EL'i.

urmas66 kirjutas: 05 Jaan 2019, 10:46

Kas ma peaks? Äkki nad ise võiks kas või google mapi-sattelite pealt maha viksida :) ma ju ostan neilt seadme ja kaardid koos eluaegse uuendusega ehk ostan teenuse.

Kui mind need kohad häiriksid, siis jah, kirjutaksin kaarditootjale, et need kohad on valesti. Nagu Sepp rääkis, siis eomap'i mehed olla ka palju väiksema asja järgmiseks versiooniks parandanud.
Foorumis irisemine ei vii väga kuhugi :P

Sepp1 kirjutas: 05 Jaan 2019, 15:04

Olen teinud teavituse ka googleśe kuid siin on mingi jama, sest on nii ja siis on jälle naa ehk kord juhendab õigesti siis jälle läbi naabri hoovi... ja see on muutuv mis selle tingib mina aru ei saa.. Kuid minul naabriga aegajalt jälle tüli kuna minu külalised kes tulevad esma kordselt ja kasutavad telefoni/google juhendit käseb sõita sealt...
Nii palju siis vigadest rääkimisest... :roll:

Google ostis mõnda aega tagasi waze'i ära, proovi waze'i online map editorist naabri hoovi juurest tee läbi lõigata või ära blokeerida. Ehk aitab.
https://www.waze.com/editor

https://photos.app.goo.gl/2LvUJoNMFAeGJGLa9 google versus
https://photos.app.goo.gl/P2phc2s22gwTJjKz9
Waze on teadlik ning seda juba teinud, ma ei tea kelle mahitusel :)

Screenshot_20190108-082100_Waze.jpg
Viimati muutis Sepp1, 08 Jaan 2019, 09:27, muudetud 1 kord kokku.
Kui on vaja sepa abi... siis sõida minu juurest läbi :)
http://www.sepp.ee
Kasutaja avatar

Sepp1
Postitusi: 117
Liitunud: 25 Sept 2011, 20:28
Tsikkel: Harley-Davidson
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 24 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Sepp1 »

Mul olnud 3 tk Garminit nüvi 550, montana 600 viimati oli zümo 660. Olin kõigiga rahul kasuatsin neid kõiki 4x4 offroad võistlemise ajal ja ka eelmisel rattal reiside ajal, toimisid ka mudasena :) Hetkel Rattal peal oma navi, lisana kasutan telot s8 enne oli s7. Kõik on head olen jäänud reisi planeerimiseks kasuatama Garmini MapSource´et mulle meeldib on lihtne mugav ja arusaadav, see et keegi on vastupidisel arvamusel on normaalne:) Võistlemise ajal oli vaja koguaeg näppida muidu ei võitnud :)

Kuid mis puutub siin teemas mainitud sõiduajal ja ristmikel näppimist... siis seda ma hästi ei mõista? Sa osatad endale seadme mis peaks siis sind juhatama ja selleasemel, et seda seadet usaldada kontrollid ristmikul, et kas ta juhatab sind ikka õieti kuna sulle päiksejärgi tundub, et peaksid minema teisele poole... halllooo ostke endale gloobus ja sõitke sellega. Enne teele asumist vaatad teekonna üle mille sisestasid ja siis asud teele! mitte ei kontrolli ristmikul ega sõiduajal !!! ma küll ei ole nii kõva reisisell nagu enamus siin kirjutanud aga olen reisinud ja näinud piisaval nii ees kui taga sõites! Olen näinud kuidas majutus bookiti marssudist 300 km teest kõrvale, kuidas eesõitaja sõitis/juhatas teed läbi euroopa naviga (Garmin) mida polnud uuendatud 8 aastat jne. Olen siiamaani oma planeeritud reisidega rahul olnud, tõrkeid ja eksimisi on ette tulnud haru harva! mida ei sa rääkida aga ühe siin kirjutaja taga sõites, üsna tihti olime valel teel ta ei osanud kasutada oma seadet ehk ta polnud endale selgeks teinud kuidas asi töötab...oli vist mingi Gom-Tarmini vahepealne asi :) minule tagant vaatajna jäi selline mulje:) Ma võin muidugi eksida ja kõik see mis mulle tundus olevat vale oli planeeritud ;) Vanasti said inimesed kuskil kokku ja arutasid asju vahel ka tülitsesid arutluse käigus :) Nüüd tänu interneedusele me enam ei aruta vaid ainult kakleme ja lahmime... igal ühel oma õigus...ehk ongi? :) kallid kaassõltlased ainult rahu, veel 3,5 kuud ja siis on jälle lill :)

Kui on vaja sepa abi... siis sõida minu juurest läbi :)
http://www.sepp.ee
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”