Mootorratta legaalne ümberehitus

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
slev
Postitusi: 26
Liitunud: 14 Apr 2021, 02:45
Tänatud: 1 kord

Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas slev »

Küsiksin seda, et kas mootorratta ümberehitus on legaalne ja läheb tehnilisel ülevaatusel läbi:

  • saba asendamine (fender eliminator kit)
  • led suunatuled
  • led esituli
  • summuti asendamine, kui tootja väidab, et konkreetne summuti on tänavalegaalne
  • kui panna juurde mõned lisatuled
  • numbrimärgi kinnitamine poltidega nurkadest
  • bensiinipaagil on selgelt näha värvikahjustused, sest mootorratas vajus külili
  • jalatugi on keevitatud

Juhul kui sõita sellise mootorrattaga Euroopa riikides ringi, kas politsei võib trahvi teha kohalike seaduste järgi või mitte?

Võib-olla peaks see küsimus olema rumalate küsimuste rubriigis :oops:

Aga tänud!




c
Postitusi: 88
Liitunud: 13 Aug 2006, 14:05
Asukoht: keila-tln
Tänatud: 1 kord

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas c »

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... _lisa1.pdf#

1.eeldusel, et numbrimärk on õige kohapeal tee mis tahad seal sabas

  1. kui on e-märgistusega ja õiges kohas ei ole probleemi
  2. e-märgis
  3. tootja võib väita, aga e-tähist vist otsitakse ikka
  4. loe aktist kuipalju ja mis laternaid võib lisada
  5. ei tohiks olla legaalne, samas pole kunagi nagu probleemiks osutunud
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Lisatuled peavad olema E tähisega ja ka õigesti ühendatud. See kõik leitav LS lisadest.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

  • saba asendamine (fender eliminator kit)
    Jah
  • summuti asendamine, kui tootja väidab, et konkreetne summuti on tänavalegaalne
    Jah, peab vastama e-reeglile ja omama tüübikinnitust ja vastavat märgentit summutil. Tõendamise kohustus, et see vastab reeglitele lasub sinul.
  • kui panna juurde mõned lisatuled
    Vaata seadust, milliseid tulesid tohid panna. Lubatud on töötuled ja/või udutuled vastavate lülitite ja signaallampidega.
  • numbrimärgi kinnitamine poltidega nurkadest
    Jah.
  • bensiinipaagil on selgelt näha värvikahjustused, sest mootorratas vajus külili
    Keda kotib
  • jalatugi on keevitatud
    Kas küljejalg või jalatugi? Ma keevitatud jalatoega ringi ei sõidaks, need ei maksa niiplaju, et siinkohal tasuks koonerdada ja riskida. Isegi hiinlaste toodetud noname on parem, kui keevitatud variant.
  • Juhul kui sõita sellise mootorrattaga Euroopa riikides ringi, kas politsei võib trahvi teha kohalike seaduste järgi või mitte?
    Ikka, trahvi saad rikkumiskoha järgi.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 »

LED esituli on vist kõige suurem komistuskivi, sest ma ei ole veel legaalseid kitte või terveid tulesid näinud.


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas oil »

mx77 kirjutas: 11 Okt 2021, 09:46

LED esituli on vist kõige suurem komistuskivi, sest ma ei ole veel legaalseid kitte või terveid tulesid näinud.

Motonetis on riiulites E-tähistega LED-esitulesid küllaga. Vähemasti pakendil kirjas ja tulel ka, et EU-heakskiiduga. Hinnavahe mittelegaalsetega on muidugi röögatu, eriti just lisatulede puhul.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 »

oil kirjutas: 11 Okt 2021, 09:54
mx77 kirjutas: 11 Okt 2021, 09:46

LED esituli on vist kõige suurem komistuskivi, sest ma ei ole veel legaalseid kitte või terveid tulesid näinud.

Motonetis on riiulites E-tähistega LED-esitulesid küllaga. Vähemasti pakendil kirjas ja tulel ka, et EU-heakskiiduga. Hinnavahe mittelegaalsetega on muidugi röögatu, eriti just lisatulede puhul.

:shock: no ega ikka ei ole küll https://www.motonet.fi/fi/kategoria/124 ... tarvikkeet

Rahvakeeli öeldes: ega ikka ei ole sittagi

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jesper kirjutas: 11 Okt 2021, 10:33

Jep, neid ma tean, aga hinnad on sellised, et kogu tegevuse mõttekus muutub väga küsitavaks

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Eks mõttekus on igaühe enda otsustada, aga "ei ole veel legaalseid kitte või terveid tulesid näinud" justkui väidaks sellele, nagu neid poleks üldse olemas. Igasugune sertifitseerimine ongi kallis lõbu, ma konkreetselt tulede kohta ei tea, aga üldplaanis alla 100k ei lenda seal maailmas vares ka mitte.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas will111 »

alla 100k ei saa üksikule esitulele eu sertifikaati või millistest varestest jutt?

mis küsimusi puudutab siis jah kõik on legal kui on needsamad e märgid olemas. aga nagu teisedki on öelnud siis esituld ilmselt majanduslikult täiesti mõttetu vahetama hakata

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jesper kirjutas: 11 Okt 2021, 10:46

Eks mõttekus on igaühe enda otsustada, aga "ei ole veel legaalseid kitte või terveid tulesid näinud" justkui väidaks sellele, nagu neid poleks üldse olemas. Igasugune sertifitseerimine ongi kallis lõbu, ma konkreetselt tulede kohta ei tea, aga üldplaanis alla 100k ei lenda seal maailmas vares ka mitte.

Ma arvan, et kes sellise hinnaga tulede eest selle raha välja käib ei esitaks neid küsimusi siin vaid juba ehitaks või oleks ratas valmis

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Jah, aga siis kirjutagi nii, mitte "ma pole e-heakskiiduga led tulesid näinud". Või siis tunnista ausalt, et sa tegelikult ei teadnud ja elu läheb edasi, mis seal ikka, me kõik eksime. Aga tsiba nõme on konkreetse lingi peale edasi jaurata, et "a jah, tegelikult on led tuled kallid, seega mõttetud, mina tean kõike".

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jesper kirjutas: 11 Okt 2021, 12:40

Jah, aga siis kirjutagi nii, mitte "ma pole e-heakskiiduga led tulesid näinud". Või siis tunnista ausalt, et sa tegelikult ei teadnud ja elu läheb edasi, mis seal ikka, me kõik eksime. Aga tsiba nõme on konkreetse lingi peale edasi jaurata, et "a jah, tegelikult on led tuled kallid, seega mõttetud, mina tean kõike".

Said oma väikese rahulduse kätte? Tore, kui nii pisikese asjaga saab inimestele rõõmu teha - väikesed inimesed, väikesed rõõmud

Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Väidetavalt E-tähis ja legaalne kuid kui lugeda nõudeid esitulele, siis kipun arvama, et ega ikka ei sobi küll, samas usa-ka Dot on ka peal mis peaks nagu olema lubatud. Selliseid tuleelemente on täis nii ali kui euroopa e-poed, euroopas hind muidugi sama asja eest X4

image.png
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper »

No lisaks E tähele kui sellisele on seal terve tähestik märgiseid igasugu eriotstarbeliste tulede jaoks. Kui tuli on näiteks sertifitseeritud päevasõidutulena, siis kirjade järgi on kõik korrektne, "E-tähisega", aga reaalselt ta esituleks ei kõlba. Anoh kui inimesel on ümberehitussoov olemas, siis vast leiab ka selle õhtu, et endale nüansid selgeks teha, vt näiteks alustuseks: https://www.danielsternlighting.com/tec ... codes.html

Ahjaa, ja tüübikinnituse kood peab ka kuskil olema, et hiinlane suvalisele ehituspoe prožele E-d peale ei lajataks.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas yeekim »

kiilas kirjutas: 11 Okt 2021, 12:52

Väidetavalt E-tähis ja legaalne kuid kui lugeda nõudeid esitulele, siis kipun arvama, et ega ikka ei sobi küll, samas usa-ka Dot on ka peal mis peaks nagu olema lubatud. Selliseid tuleelemente on täis nii ali kui euroopa e-poed, euroopas hind muidugi sama asja eest X4
image.png

No mina tean vähemalt ühte(XVS1100) tsiklit, mis legaalselt sellise tulega ringi liiguvad...

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kiilas »

yeekim kirjutas: 11 Okt 2021, 20:17
kiilas kirjutas: 11 Okt 2021, 12:52

Väidetavalt E-tähis ja legaalne kuid kui lugeda nõudeid esitulele, siis kipun arvama, et ega ikka ei sobi küll, samas usa-ka Dot on ka peal mis peaks nagu olema lubatud. Selliseid tuleelemente on täis nii ali kui euroopa e-poed, euroopas hind muidugi sama asja eest X4
image.png

No mina tean vähemalt ühte(XVS1100) tsiklit, mis legaalselt sellise tulega ringi liiguvad...

Siis on hea teada. Pole ülevaatuse omadelt veel küsimas käinud, aga siiani kahtlustasin, et kukuvad seda muud mudru ka sealt E juurest taga ajama

image.png
image.png

red buell
Postitusi: 195
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas red buell »

Paljud TÜV punktid ei lase enam E9 DOT tähisega tuld läbi, sest seal puuduvad muud kirjad, näiteks valgusjõud, millise liikluse jaoks jne. Kahjuks on maanteeametil inimese elust suht poogen - parem liikluses surra k_sekollase legaalse laternaga kui "illegaalse" LEDiga märgatud olla.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
Kasutaja avatar

and
Postitusi: 127
Liitunud: 14 Okt 2016, 15:37
Tsikkel: Warrior
Asukoht: Tallinn-Viimsi
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas and »

ma keeran korra aastas selle originaal k.sekollase laterna ette ja näitan ette. pärast jälle mittelegaalne, aga seeeest valgustav, tuli jälle aastaks tagasi. ma usun, et ma pole ainuke selline 😁

Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kiilas »

red buell kirjutas: 12 Okt 2021, 17:42

Paljud TÜV punktid ei lase enam E9 DOT tähisega tuld läbi, sest seal puuduvad muud kirjad, näiteks valgusjõud, millise liikluse jaoks jne. Kahjuks on maanteeametil inimese elust suht poogen - parem liikluses surra k_sekollase legaalse laternaga kui "illegaalse" LEDiga märgatud olla.

No tegelikult on ka legaalne LED saadaval, aga ei taha ju maksta kui hiinaka saad 5X odavamalt, aga õnneks pole ka päris kullahinnaga, nii, et odavam ja turvalisem on ilmselt ost ära teha.

image.png
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Eks mingid piirangud peavad olema, sest ilmselt keegi ei taha, et vastusõitev kolonn omaks tulesid mis pimestavad valimatult. Samas need illegaalsed ei ole ka alati kõige parema valgusega.
Mul rattal luuptules(lähi) LED pirn H1 asemel ja see pole kedagi ÜV seganud (enne oli HID ja ka sobis) Reflektor tulesse need vast eriti ei sobi, sest näitavad küll heledalt, aga ei valgusta üldjuhul teed.
Ja kui peamine tuli ei ole hea, siis täna on väga suur valik legalseid lisatulesid saadaval vägagi normaalse hinnaga. Ise ostsin LED lisakaugtule ,mis maksis vast 60-70€. On selline ledbar tüüpi ja valgustab väga hästi. ÜV keegi ei kobisenud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

kristjankk
Postitusi: 114
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk »

Elu on õpetanud, et kõiksugustest ümberehitustest tasub mõelda selles võtmes, et kuidas saab ülevaatuse või transpordiameti (endise maanteeameti) ära trikitada, sest normaalse inimese kombel nendega enamasti rääkida ei saa, kui on vaja mitteoriginaalseid lahendusi päriselt legaliseerida. Ehk siis ülevaatuse ajaks mingi asi maha või vahetada teise vastu. Mingi tule korpusesse mingi muu sisu, et poleks aru saada jne. Ülevaatuspunkti töötajate suunas ei soovi asjatut kriitikat teha, sest seal on ka väga normaalseid inimesi, kuid nende käed on soetud, sest keelatud, kuid häid lahendusi läbi lastes võidakse neid endid kottima hakata. Siiski on palju positiivseid, kus ei hakata juuksekarva lõhki ajama.

Sellise käitumise vajaduse on transpordiamet (endine maanteeamet ja ark) ise tekitanud.
Selle asemel, et inimene saaks kasutada ohutumaid ja paremaid lahendusi, sunnitakse kasutama tehase ettenähtud jama, mis omas ajas võis omal kohal olla, aga enam mitte. Eriti kurioosne fakt on see, et meil siinsamas ülelahe on riik, kus pole mootorrattaga üldse vaja ülevaatusel käia. Ja näete, ei ole selle riigi toimimine seetõttu ära lõppenud :D Mingeid asju tahetakse sealt ülelahe hirmsasti siia üle kanda, aga vat selline asi ei tule kõne allagi...

Seda nad ka aru ei saa, et kui lubada ümberehitusi ja muudatusi kergesti vormistada või legaliseerida, siis on võimalik ka nende reaalset toimivust kontrollida. Kuna on teada, et nagunii kokkuleppele ei saada, siis tehaksegi althõlma asju. Pannakse 100W pirne ja ksenoone reflektoriga tulede sisse, LEDe samamoodi. Igaüks ei tule selle peale, et lisaks endale hea nähtavuse tagamisele peab vaatama ka seda, et teisi ei pimestaks.

Kui nüüd küsida, et kas teel olles võib ka politsei käest trahvi või kordusülevaatuse saada, kui masin pole päris originaal, siis minu arusaamist mööda on Eestis selle asjaga suht hästi. Kui masin on vähegi normaalne ja endaga ka kõik korras, siis pole probleemi. Ei hakka keegi kontrollima kas esitulel on õiged E tähed peal. Enamasti ei korjata isegi tühjade torudega paarutajaid maha, kuigi võiks.

Kokkuvõteks
Ma ei küsiks, et mis on legaalne ja mida tohib teha. Küsiks hoopis, et mida on vaja teha rattaga või mida talle lisada ja mõtleks, et kuidas seda teha viisil, et saaks ülevaatuselt läbi ja teel olles ka liigselt kontrollijatele silma ei jääks. Ja kui jäädki teel millegagi silma, siis saab kas kordusülevaatuse või tõelise "lotovõidu" korral liikumiskeelu, aga ma ei kujuta hästi ette kui halvasti peaks asjad olema, et seda viimast saada.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Nojah, Soome on selles suhtes erand, et nad isegi vaidlevad EL-iga sel teemal, kas pisteline tehnokontroll asendab direktiivi täitmise mõttes ülevaatust. Teisest küljest võid võtta jälle Saksamaa, Austria jne, kus kahtluse korral on soolas sõidukeeld kuni asjaolude täpsustamiseni, vt näiteks https://www.instagram.com/p/Bxickx3nxtW/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Ma arvan, et Eesti on üsna hästi kuldsel keskteel, kõik mõistlikud tuuningud on lubatud, politsei tegeleb tähtsamate asjadega, samas mingeid täielikke hernehirmutisi väga näha ei ole. Ei taha teemaalgataja entusiasmi tapma hakata, aga kui LED esitulega tuunimine on tähtsam kui lömmis paak, siis sry, vbl on nendel ülevaatuse nõuetel asjade suures plaanis ikka mingi mõte ka?


kristjankk
Postitusi: 114
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk »

Me ei tea miks teemaalgataja soovib tuunida. See soov võib olla pelgalt seotud sooviga ägedat LED tulda panna, aga paljudel ratastel on tehase tuled sellised, et nendega lihtsalt ei saa pimedas sõita (eriti veel vihmaga). Minu ratastel on ka iluvigu või muid kohti, mille kallal tegutseda, kuid praktilistel kaalutlustel olen enne neid siiski paremad tuled või lisatuled pannud. Vana ratas on natuke nagu vana inimene, seal võivad tulla omad vead ja kortsud (mõlgid) millega saab edasi elada ja mida ei pruugi enam kunagi remontida. Nägemine on siiski tähtsam kui kortsud näos, seega prillid ette.

Isiklikult ei ole veel Saksamaal mootorrattaga sõitnud, aga on väike hirm selle ees küll. Kardan, et üks keskmine adventure bike oma tulede ja viledega võib seal küll politseile silma jääda. Esitule ees oleva kaitsevõre võib-olla korjaks ära enne sinna minekut ja äkki oleks targem ka aliexpressi tuled maha keerata, kellel on :D

Aga niipalju kui Saksamaa kohta tean, siis on seal reaalselt võimalik omale osta näiteks sportsummuti, millel on vastav sertifikaat olemas, et teda saab kasutada konkreetse mootorratta juures. See siis kas pannakse passi kirja või tuleb serti kaasas kanda. Meil ma ei tea, et sellist võimalust oleks. Olen küll näinud ümberehitusi, kus ümberehitusloaga pannakse autole legaalselt teine mootor, kuid sellist asja, et legaalselt oleks sportsummuti pandud, minu silmad Eestis näinud pole.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kui sinu tsikli jaoks toodetud summutil on E-tähis peal, siis ta ongi legaalne. See, kuidas tähis sinna sai, on juba tootja-maaletooja-jaemüüja probleem, mitte sinu oma. Ma ei saa aru, miks sa ühel hetkel kiidad Soome süsteemi ja nüüd järsku seda mõttetut Saksa bürokraatiat ihaldad? Lihtsalt põhimõtte pärast, et "Eestis on kõik viletsam"?

Ma muidugi igaks juhuks nii möödaminnes mainin, et enduroka igatpidi roostes ja lagunenud sisuga tagapütis villa vahetades tekkis mul ka mõte, et äkki oleks selle jeblunni asemel mõistlik mingi edevam järelturu summ vaadata, samas ülevaatuse jaoks E-tähisest loobumata. Pärast kiiret hindadega tutvumist tuli uus mõte, et ah käib see vana veel küll... :wack: YMMV.

Viimati muutis Jesper, 14 Okt 2021, 15:31, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Ain »

Jesper kirjutas: 14 Okt 2021, 14:23

Nojah, Soome on selles suhtes erand, et nad isegi vaidlevad EL-iga sel teemal, kas pisteline tehnokontroll asendab direktiivi täitmise mõttes ülevaatust. Teisest küljest võid võtta jälle Saksamaa, Austria jne, kus kahtluse korral on soolas sõidukeeld kuni asjaolude täpsustamiseni, vt näiteks https://www.instagram.com/p/Bxickx3nxtW/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Ma arvan, et Eesti on üsna hästi kuldsel keskteel, kõik mõistlikud tuuningud on lubatud, politsei tegeleb tähtsamate asjadega, samas mingeid täielikke hernehirmutisi väga näha ei ole. Ei taha teemaalgataja entusiasmi tapma hakata, aga kui LED esitulega tuunimine on tähtsam kui lömmis paak, siis sry, vbl on nendel ülevaatuse nõuetel asjade suures plaanis ikka mingi mõte ka?

See ülevaatuse jutt... Üks tuttav kurtis, et käis autoga ülevaatusel ja sai kordusülevaatuse

üv.jpg

nii, et vahepeal sõita ei tohi. Mootori alt olid mõned tilgad õli näha... Käisin paar päeva tagasi tööasjus ühes ÜV punktis ja ajasin ülevaatajaga juttu uksetaga.. ja pilk jäi uksetagusele ootealale... See pilt minuarust näitab üsna selgelt miks meil on ülevaatust vaja!

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Nojah, eks see läbikukkunute jutt on alati selline, et "ainult paar tilka õli", seal tõenäoliselt oli ikka muid vigu veel. Mu ees oli hiljuti üks roostes Kia Carnival, millel konkreetselt pooled tagatuled ei töötanud, kusjuures mitte üks tuleblokk, vaid juhuslikult olid jaotunud vasakule-paremale. Djuudile polnud nagu pähegi tulnud, et kasvõi enne ülevaatust ring peale teha ja pirnid välja vahetada, eriti kui auto üldmulje on nagunii selline, et kokkuostus on juba selle jaoks punane vaip lahti rullitud. Tsiklite osas on keskmine pilt ikka väga palju parem, ei tea, kas tänu ülevaatusele või selle kiuste, aga ma eelistaks praeguse status quo jätkumist järskudele pööretele nii Saksa kui Soome suunas.

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Ain »

Jesper kirjutas: 14 Okt 2021, 15:22

Nojah, eks see läbikukkunute jutt on alati selline, et "ainult paar tilka õli", seal tõenäoliselt oli ikka muid vigu veel. Mu ees oli hiljuti üks roostes Kia Carnival, millel konkreetselt pooled tagatuled ei töötanud, kusjuures mitte üks tuleblokk, vaid juhuslikult olid jaotunud vasakule-paremale. Djuudile polnud nagu pähegi tulnud, et kasvõi enne ülevaatust ring peale teha ja pirnid välja vahetada, eriti kui auto üldmulje on nagunii selline, et kokkuostus on juba selle jaoks punane vaip lahti rullitud. Tsiklite osas on keskmine pilt ikka väga palju parem, ei tea, kas tänu ülevaatusele või selle kiuste, aga ma eelistaks praeguse status quo jätkumist järskudele pööretele nii Saksa kui Soome suunas.

Eks keskmine tsikkel on ka üksjagu odavam ja lihtsam sellepärast pilt ka parem.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 »

kristjankk kirjutas: 14 Okt 2021, 14:48

Aga niipalju kui Saksamaa kohta tean, siis on seal reaalselt võimalik omale osta näiteks sportsummuti, millel on vastav sertifikaat olemas, et teda saab kasutada konkreetse mootorratta juures. See siis kas pannakse passi kirja või tuleb serti kaasas kanda. Meil ma ei tea, et sellist võimalust oleks. Olen küll näinud ümberehitusi, kus ümberehitusloaga pannakse autole legaalselt teine mootor, kuid sellist asja, et legaalselt oleks sportsummuti pandud, minu silmad Eestis näinud pole.

Kui sellel "sportsummutil" on E-tähis peal siis võid seda ka Eestis rahulikult kasutada ja ei pea isegi tehnopassi mingit märget sisse kandma. Ma ei tea, mis mõttega sa selle Saksa näite siia tõid sest seal ilma E-tähiseta asja ei saa sa garaazhist väljagi ajada

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”