Mootorratta legaalne ümberehitus
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Siin võiks küsida, et milline konkreetne E tähis ja kuidas ta seal peab olema, kas pressitud, graveeritud või needitud sildiga. Aliexpress on muide ka täis E tähisega sumpasid ja tulesid
Reaalsuses võib see E märgi asi enamvähem toimida, sest ülevaatajal ja politseil on üldse väga keeruline tuvastada sõiduki originaalsust või vastavust tehase olukorrale. Siiski mul on hüpotees, et täiesti legaalne sumpsi vahetus eeldab ümberehitusluba.
Lugege näite siit: https://www.tehnoulevaatus.ee/uudised-t ... mentaarid/
"Heitgaaside väljalaskesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Erandina võib mootorsõidukile paigaldada valmistaja poolt ettenähtust erineva heitgaaside väljalaskesüsteemi toru otsa, kui see on paigaldatud pärast valmistaja poolt ettenähtud heitgaaside toksilisuse vähendamise seadmeid ja summutisüsteemi ning sellega ei muutu valmistaja poolt ettenähtud heitgaaside väljalaskesüsteemi omadused"
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
E-tähis ei ole mitte kleepekas summuti peal, vaid sertifitseering - tootja tassib heaks kiidetud katselaborisse vastava margi-mudeli tsikli koos selle summutisüsteemiga, millele ta heakskiitu taotleb ning seal siis kitlites onud-tädid mõõdavad igatpidi, kas asendusosa vastab seaduses ette nähtud nõuetele või mitte. Kui esialgne heakskiit on saadud, siis peab tootja garanteerima ka selle, et kõik liinilt edaspidi tulevad tooted on katsetatuga identsed, selleks on jälle terve posu reegleid ja protseduure. Toodet turustades on sinna peale märgitud konkreetse sertifikaadi number, mille järgi saab siis vajadusel mööda ahelat lõpuni tagasi minna kuni mõõteprotokollideni välja, aga kuna selle protseduuri läbi viimine igal ülevaatusel on täiesti ebareaalselt ajamahukas, siis on mõeldud välja E-tähis, et normaalses elus vähe lihtsamini hakkama saada. Kui see kõik on olemas ja korras, siis järelikult on ühtlasi ka täidetud see seadus, mida sa tsiteerid.
Nüüd kui sina ostad poest toote, siis müüja kinnitab sulle, et kleepeka taga on tõepoolest reaalne sertifikaat, kui hiljem selgub, et ei ole, siis see ei ole enam üldse TÜV teema, vaid minimaalselt Tarbijakaitse, võimalik et ka Tehnilise Järelevalve Ameti ning pahatahtliku võltsingu korral, mille tõttu inimesed kannatada said, ka prokuratuuri teema.
Aliexpressi puhul oled importija sa ise, seega pmst vastutad ka kõige eest ise. Summuti on selline võrdlemisi kosmeetiline vidin, aga kui sinu mingite võlts-E hiina junnide pärast miski maha põleb või kellelegi pähe kukub, siis parimal juhul saad kõvasti rahakotti kergendada ja halvimal juhul ruudulise päikese.
Lihtsalt, kuna iga kord on seda eelnevat juttu tüütu toksida, siis lihtsam on öelda "E-tähisega".
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
kristjankk kirjutas: ↑14 Okt 2021, 17:19Siin võiks küsida, et milline konkreetne E tähis ja kuidas ta seal peab olema, kas pressitud, graveeritud või needitud sildiga. Aliexpress on muide ka täis E tähisega sumpasid ja tulesid
Ära muretse, küll need ülavaatuse mehed teavad, kuids legaalne E-tähis välja näeb.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Kõik see on väga ilus, aga loota, et keskmine ülevaataja sellest ka nii aru saab ning kõike teab, küll ei maksa.
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Ülevaatajate koolitamine ei ole jällegi tarbija mure. Aga pigem ma näen siin mitte muret puudulike seaduste pärast, vaid soovi ühest küljest "äss" olla ja TÜV punkti pöörduks pauguga lahti lüüa ning teisest küljest soovi selle eest mitte Akra vaid Ali hinnakirja järgi maksta.
Viimane soov eraldi on iseenesest täiesti fain, nagu ma juba mainisin, ma olen selle külma duši isiklikult kätte saanud, aga Eestis on sul vähemalt võimalik targu talitades endale meelepärase kompotiga 99,99% tõenäosusega ilma probleemideta liikuda. Ole õnnelik, senikaua kuni veel nii saab, mitte ära nõua mingit saksa tüvi stiilis sumpsi uhamist siia... Sest siis jääb sulle alles AINULT Akra hinnakiri.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
See kes näeb igal pool teiste soovi "äss" olla, peaks äkki hoopis endasse vaatama.
Asi on selles, et ma pole kindel kas Eestis TÜV sertifikaadi asi ikkagi pädeb. Meie määrustes ja tehnonõuetes ning liiklusseaduses pole sellest juttugi. Isiklikult ei tean kahte juhtumit kus TÜV jutu peale saadeti pikalt. Need kaks on otseallikast, kui kuuldused on olnud rohkemgi.
Võib juhtuda hoopis nii, et keegi oma kalli TÜV sumpsiga vahib pika näoga ülevaatuspunkti uksetaga ja on ali mehega ühel pulgal, kuigi papp välja käidud.
Üks oli Simonsi summuti sõiduautol ning teine oli ümberehituse teema, kus ark ütles, et neid ei koti mingi TÜV, vaid peab olema kas tootja või ametliku esinduse heakskiit. Viimast esindus ei väljasta, pole olemas sellist asja, ning kusagilt autotootja peakontoris mingit heakskiidu saamise kohta saate ise aru.
Mul on juba tunne, et peaks kuhugi transpordiameti tehnoosakonda hüpoteetilise päringu tegema, et selgust saada.
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
TÜV-heakskiit on Saksa siseriiklik leiutis, obv ei koti see Eestis kedagi.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Selles kontekstis on TÜV ehk ECE sama asi, ECE sert siis ongi see kuulus E märk, millest sumpade ja muuda komponentide juures räägitakse. Kui custom või tuuning asju otsida, siis ongi sinna tihti märgitud TÜV ECE approved ja minu näidete puhul see meie riigis ei mõjunud, kuigi oli EU heakskiit, aga ei olevat tootja poolt ettenähtud ja kogu lugu...
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Ei ole sama asi, aga noh, las ta jääda, ma olen juba kõik lahti seletanud, mis siin teemas seletada on. Sa lihtsalt tahad viriseda, et "Eestis on kõik halvasti" ja edasised selgitused on puhas aja raiskamine.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6614
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
TÜV on Saksas(ja ka mujal maailmas) tegutsev erafirma! https://en.wikipedia.org/wiki/Technisch ... ungsverein
Ainult teda E-märgisega siduda on.....
Selles suhtes on meil veel suht lõdva, enamasti piisab ausõnast ja E-märgisest
Aga kui hakata jälle "Saksa" juttu ajama siis seal on ABE (allgemeine Betriebserlaubnis), ehk pea iga "tjüüngu"vidin, mida soovid oma mootorsõitukile külge kruvida või asendada, peab omama sert.paberit +sissekandmine teh passi (eingetragen)
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Ma näen, et mõnda meest ei huvita asja sisuline pool vaid terminoloogia kallal norimine ja soov viimane sõna öelda. Mind huvitab rohkem asja sisuline pool ja minu hüpotees on endiselt sama, et E märki summutil ei muuda Eestis ühtegi summutit legaalseks, heal juhul võib see olla ümberehitusloaga võimalik, mille aluseks saab see paljuräägitud E märk olla.
Õnneks on meil võimalik selle E märgi asja kergelt kontrollida. Piisab päringust transpordiametile
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
kristjankk kirjutas: ↑14 Okt 2021, 20:28Ma näen, et mõnda meest ei huvita asja sisuline pool vaid terminoloogia kallal norimine ja soov viimane sõna öelda. Mind huvitab rohkem asja sisuline pool ja minu hüpotees on endiselt sama, et E märki summutil ei muuda Eestis ühtegi summutit legaalseks, heal juhul võib see olla ümberehitusloaga võimalik, mille aluseks saab see paljuräägitud E märk olla.
Õnneks on meil võimalik selle E märgi asja kergelt kontrollida. Piisab päringust transpordiametile
Ise sa tõid selle TÜV sisse, selle asemel, et sisust rääkida. Eks sa tee päring ja anna teada.
Sul küsimust endal ei tekkinud, kuidas ülevaatuse töötaja saab mäletada nende kõikide kümnete mootorrataste tehasesummutite kuju ja väljanägemist? Näiteks isegi minu tänavaratas tuli tehasest kolme erineva sumpsiga.
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Sisuline pool on see, et kui sul on ECE-R92 (nn suur "E") sert olemas, on sul ka sõidukitootja kinnitus nõuetele vastavuse kohta, sest see on üks asi, mille summutitootja peab serdi taotlusele lisama. Mis puudutab 97/24/EC (väike "e") serte, siis ma ausalt pole viitsinud kunagi seda 500-leheküljelist dokumenti läbi lugeda, aga peaks olema nii, et kinnitust asendab põhjalikum kontroll. Samas ma pole vabas looduses veel ühtegi järelturu süsteemi selle serdiga näinud (küll aga OEM omi), sest ÜRO reeglite järgne sertifitseerimine on ilmselt kordades odavam. TÜV on veel täiesti kolmas asi ja selle kohta ma ei tea midagi, ega taha ka kunagi teada.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Ei, ma päriselt tegin selle süsteemi toimimispõhimõtted endale umbes 10a tagasi selgeks, kuna oli mõte, et võiks ise mingeid vidinaid toota. Pärast selle kokku löömist, mis rahasummasid on nende E-de hankimiseks vaja, läks see mõte üsna kiiresti üle Nüüd enam ei imesta selle üle, miks E-ga junn kordades kallim on kui suvaline. Täpsed sertide numbrid pole obv peas, õnneks.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Eks selle E ga junni taga on ka natuke tootearendust ja testimist. Hiinlased viskavad enam vähem silma järgi midagi valmis ja rohkem neid ei huvita.
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Tähelepanelik lugeja saatis selle jutu peale pildi
Nagu selgub, siis on ikka mõlemat varianti liikvel, Triumph pole just kõige massilisem mark ka, seega arvata on, et neid on veel.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
See viimane lause seal on huvitav emissiooninõuetele vastavus.
Eesti kontekstis pole oluline, kuna siin tsiklite heitgaase nagunii ei mõõdeta.
Iseasi on muidugi see, et kas ja kuidas ta heitgaaside koostist saaks päriselt mõjutada, sest siis peaks selle püti sees olema katalüsaator. Mingil põhjusel siiski on tootja pidanud selle info sinna panema.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
yeekim kirjutas: ↑14 Okt 2021, 20:14TÜV on Saksas(ja ka mujal maailmas) tegutsev erafirma! https://en.wikipedia.org/wiki/Technisch ... ungsverein
Ainult teda E-märgisega siduda on.....
Selles suhtes on meil veel suht lõdva, enamasti piisab ausõnast ja E-märgisest
Aga kui hakata jälle "Saksa" juttu ajama siis seal on ABE (allgemeine Betriebserlaubnis), ehk pea iga "tjüüngu"vidin, mida soovid oma mootorsõitukile külge kruvida või asendada, peab omama sert.paberit +sissekandmine teh passi (eingetragen)edu
Isegi valuveljed autole peavad seal omama ülevaatuse läbimiseks vastavusserti. Ostsin firma RIAL veljed(AMG velje sarnansed),mis on saksas toodetud MB jaoks ja nendel on selline number peal. See oli kirjas ka tootetutvustuses.
Mercedes-Benz B-varuosa vastavalt CE1400/02
Paigaldatuna vastavad veljed Saksamaa TÜV ettekirjutustele/nõuetele!
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
väga paljude rataste tehase püttide sees on katalüsaator. näiteks mul oli kunagi ammu sv650, ma arvan midagi 03 või 04. Ja selle tehase sumps sisaldas katti. mõjutada saaks ja mõjutabki täpselt nii, et selle arrow püti sees katalüsaatorit ei ole, nagu seda pole ilmselt peaaegu mitte üheski aftermarket/tuuning pütis...või siis variant 2, et midagi on kuid palju väiksem/kergem kui tehasest.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
will111 kirjutas: ↑15 Okt 2021, 17:17väga paljude rataste tehase püttide sees on katalüsaator. näiteks mul oli kunagi ammu sv650, ma arvan midagi 03 või 04. Ja selle tehase sumps sisaldas katti. mõjutada saaks ja mõjutabki täpselt nii, et selle arrow püti sees katalüsaatorit ei ole, nagu seda pole ilmselt peaaegu mitte üheski aftermarket/tuuning pütis...või siis variant 2, et midagi on kuid palju väiksem/kergem kui tehasest.
Kataka olemasolu on seotud ikka vastavusest EURO normatiiviga. Ma võin eksida, kuid katalüsaator on bensukal vist alates EURO2 normidele vastavatel bensu mootoritel ja EURO4 diiselmootoritel. Enne seda polnud neil vajadust. Sõbra Honda X11 2001 omab igaljuhul katakat ja minu Yamaha TDM 97 on ilma. Autodel on tuuning katalüsaatrorid üldjuhul kergemad ja kallimast materjalist ning ka mõõtmetelt väiksemad,kuid teevad oma töö ära. Lisaks kannatavad need ka tugevamaid lööke ja põrutusi-vibratsioone.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Jah, saastamine on veel eraldi teema. Ülevaatusel see õnneks seni kedagi ei huvita, ARKi angaari ilmselt oleks rektaaltervishoiu mõttes nutikam töökorras katiga minna, samas ega ma hetkeseisu ei tea ka. Ühe fordiraipe suutsin 7 aastat tagasi sealt küll edeva sportsummiga läbi tirida, pühalikult tõotades, et esimese asjana panen originaali tagasi. Tutkit ma panin
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Mootorrataste katalüsaatorid on üldse huvitav teema, mis ei tundu transpordiametit väga huvitavat. Tean mitmeid rattaid, millel on tegelikult katalüsaatorid, aga passis või transpordiameti andmete järgi pole. See on muidugi positiivne, sest siis saab südamerahuga sellega ära võtta
See on taas järjekordne näide sellest, kuidas mingis valdkonnas aetakse juuksekarva lõhki, aga siis teises olukorras ei suudeta isegi tuvastada kas mingil masinal on katalüsaator või mitte.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
kristjankk kirjutas: ↑18 Okt 2021, 10:49Mootorrataste katalüsaatorid on üldse huvitav teema, mis ei tundu transpordiametit väga huvitavat. Tean mitmeid rattaid, millel on tegelikult katalüsaatorid, aga passis või transpordiameti andmete järgi pole. See on muidugi positiivne, sest siis saab südamerahuga sellega ära võtta
See on taas järjekordne näide sellest, kuidas mingis valdkonnas aetakse juuksekarva lõhki, aga siis teises olukorras ei suudeta isegi tuvastada kas mingil masinal on katalüsaator või mitte.
Ma ei oska öelda oma kogemusest, aga uuemate EURO4 ratastega ei tohiks ilma katita küll läbi saada, kui reegleid järgida. EURO6 autodele igaljuhul pannakse täna saba taha ja toimub ühendus OBD kaudu ehk kõik vajalikud vidinad peaks küljes olema. Võibolla ka eelmistele versioonidele, aga mul pole selliseid.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 683
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 67 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Väiksema töömahuga mitte niiväga üleforseeritud rattad ei tooda nii palju heitgaase, et neil seda katti vaja oleks, vähemalt EURO4-ga mitte. EURO5 võib-olla muutis seda, aga ma ei usu.
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta legaalne ümberehitus
Iseküsimus, kuidas tuvastatakse. Mul on Kawasaki w800 kenasti vastavalt nõuetele varustatud katalüsaatoriga aga välisel vaatlusel pole võimalik ühelgi viisil tuvastada, kas see seal olemas on või mitte. Nad on selle leegikasse või sumpasse (tont seda teab, täpsemalt kuhu) ära peinud. Tiigril on küll katalüsaator küll eraldi tuvastatav, kui tead, mida otsid aga seal puuritakse kas sisu läbi või asendatake bolt-on sirge toruga. Visuaalsel vaatlusel pole võimalik aru saada, see eraldi kattega kaetud ja pilgu eest peidetud.joel kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 11:48Kui passis on märgitud, et sõidukil peab olema katalüsaator ja ülevaatusel tuvastatakse, et tegelikult ei ole, siis ülevaatuselt sa kindlasti (legaalselt) läbi ei saa. See, kas või kuidas katalüsaatori puudumist tuvastatakse, on juba eraldi teema. Mul on ka autoga olnud juhus, kus passis oli valesti märgitud, et bensiin-kat, kuigi tegelikult polnud autol kunagi katalüsaatorit olnud. Kui see lõpuks ülevaatusel avastati, siis läbi ei lastud ja saadeti passi vahetama.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.