Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
trege
Postitusi: 22
Liitunud: 03 Nov 2014, 01:31
Tsikkel: Yamaha MT-07
Tänatud: 1 kord

Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas trege »

Esimene ratas peab olema valju väljalaskega :D Siis on sind kaugemalt kuulda ja on raskem pimedasse nurka ära kaduda (mida algajal kipub juhtuma), sest sind on kuulda :ner:

Ma endal nimetan seda üheks ohutust lisavaks lisaks, kui keegi kurdab summuti hääle üle :)

Kasutaja avatar

RaulK
Postitusi: 636
Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
Tsikkel: Suzuki RF900r
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 15 korda

Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.

Lugemata postitus Postitas RaulK »

Et siis otsetorud ja kogu ratas roosaks? Siis nii kuulda kui ka näha :roll: ??


kasper
Postitusi: 70
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 5 korda

Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.

Lugemata postitus Postitas kasper »

See, et kuuldavus = nähtavus on ikka helge BS :)
Ainuke koht, kus lärmv toru sind teeb märgatavaks on, kui sa naabri akna alt läbi sõidad või mõne lapsevankri kõrvalt möödud, kus just last magama üritatakse sundida. Muul juhul oled sama märkamatu. Ainus õigustus on, et see hääl on lihtsalt cool :)

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 186 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.

Lugemata postitus Postitas villy »

kasper kirjutas:

See, et kuuldavus = nähtavus on ikka helge BS :)
Ainuke koht, kus lärmv toru sind teeb märgatavaks on, kui sa naabri akna alt läbi sõidad või mõne lapsevankri kõrvalt möödud, kus just last magama üritatakse sundida. Muul juhul oled sama märkamatu. Ainus õigustus on, et see hääl on lihtsalt cool :)

Suht nii ongi.

Inimene, kes reaalselt ise ka autoga sõidab(kus sageli mängib ka muusika) teab, et ise valjuhäälset ratast kuuled sa valjusti ja häirivalt vaid siis kui ta sust kaugeneb(st sumpsiotsad ainut siis su poole suunatud).

Liiklusohutuse koha pealt on selle väärtus 0

Teemasse veel niipalju, et kui nii hirmsasti on beiki vaja siis võta CBR600 F4i F4i seeria on enamvähem talutava asendiga võrreldes omasugustega. RR ja R6 on ainult mõnus sõita kurvis põlv maas või maanteel 150+ ja edasi. Tavasõiduks ja õppimiseks ja arenemiseks on klassikaline asend kordades parem. Kõik see pelgalt mu arvamus.

Kasutaja avatar

Teema algataja
trege
Postitusi: 22
Liitunud: 03 Nov 2014, 01:31
Tsikkel: Yamaha MT-07
Tänatud: 1 kord

Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.

Lugemata postitus Postitas trege »

kasper kirjutas:

See, et kuuldavus = nähtavus on ikka helge BS :)
Ainuke koht, kus lärmv toru sind teeb märgatavaks on, kui sa naabri akna alt läbi sõidad või mõne lapsevankri kõrvalt möödud, kus just last magama üritatakse sundida. Muul juhul oled sama märkamatu. Ainus õigustus on, et see hääl on lihtsalt cool :)

Minu lauses oli mõte, et oled rohkem ( > ) märgatav. Mitte, et kuuldavus võrdub ( = ) nähtavus. :)

Ja minu meelest pole see sugugi BS. Nii mõnigi auto on oma manöövri pooleli jätnud kui tõmban dB veits juurde... pole pidanud pidurdama 8)


koma2
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Mai 2014, 20:51
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.

Lugemata postitus Postitas koma2 »

See vist kuulub pigem rumalate küsimuste juurde aga kas inimesed päriselt hakkavad mingi aja jooksul iseennast uskuma? No et sumpsi modimine on liiklusohutuse pärast jne.

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Minu rattal oli veidi modifitseeritud originaalsumps. Mingi klapp vahelt ära võetud. Suvel sai grupisõitudest osa võetud. Ei kuulnud käike vahetada normaalselt. Alles piiraja lähedal hakkasin häält kuulma. Koguaeg ei taha ju piirajasse lasta. Osa fiilingust läks selle nahka kaduma ka. Tahaks ju ikka kuulda. Selleks aastaks see asi lahendatud. Aga algajale soovitaks seda, mis meeldib. :D


kasper
Postitusi: 70
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 5 korda

Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.

Lugemata postitus Postitas kasper »

trege kirjutas:
kasper kirjutas:

See, et kuuldavus = nähtavus on ikka helge BS :)
Ainuke koht, kus lärmv toru sind teeb märgatavaks on, kui sa naabri akna alt läbi sõidad või mõne lapsevankri kõrvalt möödud, kus just last magama üritatakse sundida. Muul juhul oled sama märkamatu. Ainus õigustus on, et see hääl on lihtsalt cool :)

Minu lauses oli mõte, et oled rohkem ( > ) märgatav. Mitte, et kuuldavus võrdub ( = ) nähtavus. :)

Ja minu meelest pole see sugugi BS. Nii mõnigi auto on oma manöövri pooleli jätnud kui tõmban dB veits juurde... pole pidanud pidurdama 8)

No ei usu. Sinu db peab olema suunatud auto poole, et seda kuulda oleks. Võimalik, et oled keeranud oma toru ette. Ma mitte ei väida, et tsikli müra imeb, aga see elude päästmise lugu on loll õigustus. Kasuta parem signaali, see kostab paremini


Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

Rattaks oli R1, millel ilgelt plärisev ja kärisev LeoVince küljes.Mingitest db-killeritest polnud haisugi.
Läbi linna(ca 3-4 kilomeetrit) liikusin ühe ja ainsa auto taga, aga kui lõpuks otsustasin mööduda ees olnud autost, siis ta keeras mulle lihtsalt ette.Tal ei olnud kindlasti aimugi sellest, et ma taga tal olin.Ja juhiks ei olnud kindlasti rullnokk ja autos lõugava tümaka kraesse seda ajada ei saa :D

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas AzA »

Mõni ei kuule päästeauto sireene ka, mõned kuulevad une pealt kui ämm annab käskluse võileiba teha.
Fakt on see, et ratast on ka eespoolt kuulda, mida lärisevam sumps, seda paremini.
Küsimus on ikkagi selles, kas see mõni üksik juht "miljonist" kui keegi peateele väljasõitu oodates vaatab läbi, aga kuuleb ja muutub valvsaks on plärina kannatamist väärt või mitte.
Minu arvates ei ole.
Aga enne veendumist, et ratta seljas sind pole olemas võibolla tõesti nö. päästab ära.
Tõestada ei saa kumbagi väidet :bsmile:

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Teema algataja
trege
Postitusi: 22
Liitunud: 03 Nov 2014, 01:31
Tsikkel: Yamaha MT-07
Tänatud: 1 kord

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas trege »

Kumb on ohutum, kas hääletult liikuv elektri bike või lärmav kütust põletav bike?

Ma ei väida, et ohutust suureneb häälega suurel määral vaid, et on ohutum (kasvõi 0,001%) :D

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1403
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas tali »

Suht tühi teema, kogu tsiklimehe ellujäämine peitub tema kiivri sees :bsmile:

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas Heikik »

Poolnaljaga võiks teemaalgataja teooriale veel lisada, et räigelt peab tagant leeki viskama! Tõrvikut on ju ka kergem märgata... :mrgreen:

Aga nali naljaks - paaril korral olen liiga lähedale taha trüginud rullnokad distantsi hoidma pannud küll sellega, kui sumpast meelega leegi olen välja lasknud. Toimis. :D

PS. Aga oot...mis selle teema tegemise point muidu oli?

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ma arvan, et see teema tõsteti kuskilt mujalt siia ümber.
Mulle isiklikult meeldivad, kui rattad veidi häält teevad, kuid ma ei oska välja tuua täpset põhjust, et miks.
Selles olen aga täiesti kindel, et see liiklemist ohutumaks ei tee.

Olen päris lärmakate tsiklite ees autoga sõitnud ja kuulen neid tavaliselt siis, kui nad just mööda läksid.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas Cado »

No iseenesest nii ja naa
Mõnes kohas tõstab ohutust
Kuskil vahel läbi sõites annad korra gaasi ja sind märgatakse tehakse ruumi ka hea

Samas väga valju rattaga möödasõitu tehes eriti kui kiirem möödasõit juhtub nii et juht nii ehmatab ,et vaata et sõidab kraavi
eriti kui aken juhtub tal lahti olema
ise väga korduvalt näinud kuidas uto jõnksatab.
Üritan nüüd mitte nii lärmakalt mööduda

Samas mulle sammuti kohe kuidagi ei meeldi need susisevad rattad
ratas peab häält tegema selline mõnus madal bass (eeldab muidugi kubatuuri ka) mitte kriiskamine

Üritan arvestada ka teistega ja kuskil akendeall ei sõelu isegi vaikse rattaga niisama mõtetult

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas Heikik »

Piipz kirjutas:

Ma arvan, et see teema tõsteti kuskilt mujalt siia ümber.
Mulle isiklikult meeldivad, kui rattad veidi häält teevad, kuid ma ei oska välja tuua täpset põhjust, et miks.

Lärmi peab tegema, mootor võimas olema või ratas ilusti läikima täpselt samal põhjusel, miks naisel peavad suured tissid, ilusad juuksed või vormis tuharad olema. :wink: See ei pruugi tingimata õnnelikku kooselu garanteerida, aga ära ju ikka ei ütleks - või mis?

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas kaimex »

https://www.youtube.com/watch?v=URQYr1Y2x48
Kõik kellel selline pole, on mõttetud mehed loudpipede silmis. :wack:

Kasutaja avatar

Zombiegirl
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Apr 2004, 13:03
Asukoht: Tallinn

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas Zombiegirl »

Võõpa oma ratas helkurvärviga üle... ja tegelikult mitte ratas, vaid oma kiiver!

Ainus viis, kuidas sa nähtav oled.

Männiku kandis (Tallinnas) olen korduvalt sellele tõestust saanud: seal sõidab neoonrohelise (v-o on seal ka mingit helkurvärvi sees) kiivriga mootorrattur tihti, ükskord oli tema kõrval politseinik, teinekord jalgrattur- mõlemad jalatallast lõuani helkureid ja kellasid/vilesid täis. Ja keda ma juba kaugelt eemalt nägin, oli mootorrattur tänu oma kiivrile. Sama lugu oli ka tema vs autotuled (päevasel ajal).

Lubasin endale ka sellise kiivri soetada, aga leidsin väga hea musta. Tuleb teine vist lihtsalt üle värvida.

Vastik, aga armas...
Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

See heli, mida salongi kuuled oleneb autost ka. Sigulliga sõites on isegi mopeedi kuulda. Pakettaknatega luksautos ei ole seda sportsumpsi tõesti eriti kuulda kui ta on sinust tagapool.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Zombiegirl kirjutas:

Võõpa oma ratas helkurvärviga üle... ja tegelikult mitte ratas, vaid oma kiiver!

Ainus viis, kuidas sa nähtav oled.

Männiku kandis (Tallinnas) olen korduvalt sellele tõestust saanud: seal sõidab neoonrohelise (v-o on seal ka mingit helkurvärvi sees) kiivriga mootorrattur tihti, ükskord oli tema kõrval politseinik, teinekord jalgrattur- mõlemad jalatallast lõuani helkureid ja kellasid/vilesid täis. Ja keda ma juba kaugelt eemalt nägin, oli mootorrattur tänu oma kiivrile. Sama lugu oli ka tema vs autotuled (päevasel ajal).

Lubasin endale ka sellise kiivri soetada, aga leidsin väga hea musta. Tuleb teine vist lihtsalt üle värvida.

Kleepsuta parem.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

TPB
Mode
Postitusi: 248
Liitunud: 22 Mai 2015, 22:07
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas TPB »

ma just tellisin ühe teksti oma matile kiivrile ja lasin teha helkurkleepsust

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas AzA »

TPB kirjutas:

ma just tellisin ühe teksti oma matile kiivrile ja lasin teha helkurkleepsust

Mul on kuskil lapakas süsimusta helkurkleepsu.
Midagi taolist aga siuke 50cmx50cm jupp. Kellegil huvi jagan prooviks väikse tüki.
http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Scotchlite ... tNdbjjy9QQ

Teemasse:
Võtame natuke teistpidi ka - ratturi ohutus nagu Tali ütles peitub kiivri all, aga äkki tõstab veidi kärarikkam ratas pisut teiste liiklejate ohutust - nende, kes autodes ei istu?
Eks ta isiklikuks kogemuseks jälle läheb, aga mul on kuskil lausa video, kus Pärnu Rannasalongi ees mammi ilmselgelt mind kuulis ja tee ületuse katkestas.
Minu poole ta ei vaadanud, kohe eessõitva maasturi tagant hakkas teed ületama.
Loomulikult on ka jalakäijate ohutus tihti meie kätes, aga ma olen ise nö. mitte sebral teed ületades müra kuuldes veidi rahulikumalt võtnud :bsmile:

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas kaimex »

On olemas ka ju reflector spray-d. Tundub päris hea asi olevat. Ise katsetanud pole, aga kui keegi on, võib arvamust avaldada. :)
Näide ka siis. https://www.youtube.com/watch?v=WKQs09-b_wM

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas Piipz »

kaimex kirjutas:

On olemas ka ju reflector spray-d. Tundub päris hea asi olevat. Ise katsetanud pole, aga kui keegi on, võib arvamust avaldada. :)
Näide ka siis. https://www.youtube.com/watch?v=WKQs09-b_wM

Seda tahaks täitsa oma silmaga näha, tellike keegi :P

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Üritan suvel teha loomkatsed aka video ja korraliku helilindistuse autost, kas ja kuidas tsiklit kuulda on reaalselt juhikohal istudes.. saab selle teema lõpuks puust ette ja punaseks tehtud...

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne

Lugemata postitus Postitas kaimex »

elektromargu kirjutas:

Üritan suvel teha loomkatsed aka video ja korraliku helilindistuse autost, kas ja kuidas tsiklit kuulda on reaalselt juhikohal istudes.. saab selle teema lõpuks puust ette ja punaseks tehtud...

Mina oma autosse ei kuule midagi. Kuna juba 6a sama audi olnud, siis võin seda julgelt väita. Paar korda olen märganud alles siis, kui aknast näen. Muidu üldiselt silmad suht tihti ka tagavaate peeglis. :) Bussiga pole üldse midagi ümbritsevast kuulda. Piisav helisüsteem sees. See helkur aerosooli mingeid varjante on ka Soomes müügis. Olen näinud, aga sellises hiina kauba poes. Sealt korralikku asja kindlasti ei saa.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”