Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 03 Nov 2014, 01:31
- Tsikkel: Yamaha MT-07
- Tänatud: 1 kord
Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Esimene ratas peab olema valju väljalaskega Siis on sind kaugemalt kuulda ja on raskem pimedasse nurka ära kaduda (mida algajal kipub juhtuma), sest sind on kuulda
Ma endal nimetan seda üheks ohutust lisavaks lisaks, kui keegi kurdab summuti hääle üle
-
- Postitusi: 636
- Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
- Tsikkel: Suzuki RF900r
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 15 korda
Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.
Et siis otsetorud ja kogu ratas roosaks? Siis nii kuulda kui ka näha ??
Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.
See, et kuuldavus = nähtavus on ikka helge BS
Ainuke koht, kus lärmv toru sind teeb märgatavaks on, kui sa naabri akna alt läbi sõidad või mõne lapsevankri kõrvalt möödud, kus just last magama üritatakse sundida. Muul juhul oled sama märkamatu. Ainus õigustus on, et see hääl on lihtsalt cool
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.
kasper kirjutas:See, et kuuldavus = nähtavus on ikka helge BS
Ainuke koht, kus lärmv toru sind teeb märgatavaks on, kui sa naabri akna alt läbi sõidad või mõne lapsevankri kõrvalt möödud, kus just last magama üritatakse sundida. Muul juhul oled sama märkamatu. Ainus õigustus on, et see hääl on lihtsalt cool
Suht nii ongi.
Inimene, kes reaalselt ise ka autoga sõidab(kus sageli mängib ka muusika) teab, et ise valjuhäälset ratast kuuled sa valjusti ja häirivalt vaid siis kui ta sust kaugeneb(st sumpsiotsad ainut siis su poole suunatud).
Liiklusohutuse koha pealt on selle väärtus 0
Teemasse veel niipalju, et kui nii hirmsasti on beiki vaja siis võta CBR600 F4i F4i seeria on enamvähem talutava asendiga võrreldes omasugustega. RR ja R6 on ainult mõnus sõita kurvis põlv maas või maanteel 150+ ja edasi. Tavasõiduks ja õppimiseks ja arenemiseks on klassikaline asend kordades parem. Kõik see pelgalt mu arvamus.
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 03 Nov 2014, 01:31
- Tsikkel: Yamaha MT-07
- Tänatud: 1 kord
Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.
kasper kirjutas:See, et kuuldavus = nähtavus on ikka helge BS
Ainuke koht, kus lärmv toru sind teeb märgatavaks on, kui sa naabri akna alt läbi sõidad või mõne lapsevankri kõrvalt möödud, kus just last magama üritatakse sundida. Muul juhul oled sama märkamatu. Ainus õigustus on, et see hääl on lihtsalt cool
Minu lauses oli mõte, et oled rohkem ( > ) märgatav. Mitte, et kuuldavus võrdub ( = ) nähtavus.
Ja minu meelest pole see sugugi BS. Nii mõnigi auto on oma manöövri pooleli jätnud kui tõmban dB veits juurde... pole pidanud pidurdama
Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.
See vist kuulub pigem rumalate küsimuste juurde aga kas inimesed päriselt hakkavad mingi aja jooksul iseennast uskuma? No et sumpsi modimine on liiklusohutuse pärast jne.
Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.
Minu rattal oli veidi modifitseeritud originaalsumps. Mingi klapp vahelt ära võetud. Suvel sai grupisõitudest osa võetud. Ei kuulnud käike vahetada normaalselt. Alles piiraja lähedal hakkasin häält kuulma. Koguaeg ei taha ju piirajasse lasta. Osa fiilingust läks selle nahka kaduma ka. Tahaks ju ikka kuulda. Selleks aastaks see asi lahendatud. Aga algajale soovitaks seda, mis meeldib.
Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.
trege kirjutas:kasper kirjutas:See, et kuuldavus = nähtavus on ikka helge BS
Ainuke koht, kus lärmv toru sind teeb märgatavaks on, kui sa naabri akna alt läbi sõidad või mõne lapsevankri kõrvalt möödud, kus just last magama üritatakse sundida. Muul juhul oled sama märkamatu. Ainus õigustus on, et see hääl on lihtsalt coolMinu lauses oli mõte, et oled rohkem ( > ) märgatav. Mitte, et kuuldavus võrdub ( = ) nähtavus.
Ja minu meelest pole see sugugi BS. Nii mõnigi auto on oma manöövri pooleli jätnud kui tõmban dB veits juurde... pole pidanud pidurdama
No ei usu. Sinu db peab olema suunatud auto poole, et seda kuulda oleks. Võimalik, et oled keeranud oma toru ette. Ma mitte ei väida, et tsikli müra imeb, aga see elude päästmise lugu on loll õigustus. Kasuta parem signaali, see kostab paremini
-
- Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Rattaks oli R1, millel ilgelt plärisev ja kärisev LeoVince küljes.Mingitest db-killeritest polnud haisugi.
Läbi linna(ca 3-4 kilomeetrit) liikusin ühe ja ainsa auto taga, aga kui lõpuks otsustasin mööduda ees olnud autost, siis ta keeras mulle lihtsalt ette.Tal ei olnud kindlasti aimugi sellest, et ma taga tal olin.Ja juhiks ei olnud kindlasti rullnokk ja autos lõugava tümaka kraesse seda ajada ei saa
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Mõni ei kuule päästeauto sireene ka, mõned kuulevad une pealt kui ämm annab käskluse võileiba teha.
Fakt on see, et ratast on ka eespoolt kuulda, mida lärisevam sumps, seda paremini.
Küsimus on ikkagi selles, kas see mõni üksik juht "miljonist" kui keegi peateele väljasõitu oodates vaatab läbi, aga kuuleb ja muutub valvsaks on plärina kannatamist väärt või mitte.
Minu arvates ei ole.
Aga enne veendumist, et ratta seljas sind pole olemas võibolla tõesti nö. päästab ära.
Tõestada ei saa kumbagi väidet
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 03 Nov 2014, 01:31
- Tsikkel: Yamaha MT-07
- Tänatud: 1 kord
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Kumb on ohutum, kas hääletult liikuv elektri bike või lärmav kütust põletav bike?
Ma ei väida, et ohutust suureneb häälega suurel määral vaid, et on ohutum (kasvõi 0,001%)
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Suht tühi teema, kogu tsiklimehe ellujäämine peitub tema kiivri sees
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Poolnaljaga võiks teemaalgataja teooriale veel lisada, et räigelt peab tagant leeki viskama! Tõrvikut on ju ka kergem märgata...
Aga nali naljaks - paaril korral olen liiga lähedale taha trüginud rullnokad distantsi hoidma pannud küll sellega, kui sumpast meelega leegi olen välja lasknud. Toimis.
PS. Aga oot...mis selle teema tegemise point muidu oli?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Ma arvan, et see teema tõsteti kuskilt mujalt siia ümber.
Mulle isiklikult meeldivad, kui rattad veidi häält teevad, kuid ma ei oska välja tuua täpset põhjust, et miks.
Selles olen aga täiesti kindel, et see liiklemist ohutumaks ei tee.
Olen päris lärmakate tsiklite ees autoga sõitnud ja kuulen neid tavaliselt siis, kui nad just mööda läksid.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
No iseenesest nii ja naa
Mõnes kohas tõstab ohutust
Kuskil vahel läbi sõites annad korra gaasi ja sind märgatakse tehakse ruumi ka hea
Samas väga valju rattaga möödasõitu tehes eriti kui kiirem möödasõit juhtub nii et juht nii ehmatab ,et vaata et sõidab kraavi
eriti kui aken juhtub tal lahti olema
ise väga korduvalt näinud kuidas uto jõnksatab.
Üritan nüüd mitte nii lärmakalt mööduda
Samas mulle sammuti kohe kuidagi ei meeldi need susisevad rattad
ratas peab häält tegema selline mõnus madal bass (eeldab muidugi kubatuuri ka) mitte kriiskamine
Üritan arvestada ka teistega ja kuskil akendeall ei sõelu isegi vaikse rattaga niisama mõtetult
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Piipz kirjutas:Ma arvan, et see teema tõsteti kuskilt mujalt siia ümber.
Mulle isiklikult meeldivad, kui rattad veidi häält teevad, kuid ma ei oska välja tuua täpset põhjust, et miks.
Lärmi peab tegema, mootor võimas olema või ratas ilusti läikima täpselt samal põhjusel, miks naisel peavad suured tissid, ilusad juuksed või vormis tuharad olema. See ei pruugi tingimata õnnelikku kooselu garanteerida, aga ära ju ikka ei ütleks - või mis?
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
https://www.youtube.com/watch?v=URQYr1Y2x48
Kõik kellel selline pole, on mõttetud mehed loudpipede silmis.
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 20 Apr 2004, 13:03
- Asukoht: Tallinn
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Võõpa oma ratas helkurvärviga üle... ja tegelikult mitte ratas, vaid oma kiiver!
Ainus viis, kuidas sa nähtav oled.
Männiku kandis (Tallinnas) olen korduvalt sellele tõestust saanud: seal sõidab neoonrohelise (v-o on seal ka mingit helkurvärvi sees) kiivriga mootorrattur tihti, ükskord oli tema kõrval politseinik, teinekord jalgrattur- mõlemad jalatallast lõuani helkureid ja kellasid/vilesid täis. Ja keda ma juba kaugelt eemalt nägin, oli mootorrattur tänu oma kiivrile. Sama lugu oli ka tema vs autotuled (päevasel ajal).
Lubasin endale ka sellise kiivri soetada, aga leidsin väga hea musta. Tuleb teine vist lihtsalt üle värvida.
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
See heli, mida salongi kuuled oleneb autost ka. Sigulliga sõites on isegi mopeedi kuulda. Pakettaknatega luksautos ei ole seda sportsumpsi tõesti eriti kuulda kui ta on sinust tagapool.
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Zombiegirl kirjutas:Võõpa oma ratas helkurvärviga üle... ja tegelikult mitte ratas, vaid oma kiiver!
Ainus viis, kuidas sa nähtav oled.
Männiku kandis (Tallinnas) olen korduvalt sellele tõestust saanud: seal sõidab neoonrohelise (v-o on seal ka mingit helkurvärvi sees) kiivriga mootorrattur tihti, ükskord oli tema kõrval politseinik, teinekord jalgrattur- mõlemad jalatallast lõuani helkureid ja kellasid/vilesid täis. Ja keda ma juba kaugelt eemalt nägin, oli mootorrattur tänu oma kiivrile. Sama lugu oli ka tema vs autotuled (päevasel ajal).
Lubasin endale ka sellise kiivri soetada, aga leidsin väga hea musta. Tuleb teine vist lihtsalt üle värvida.
Kleepsuta parem.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
ma just tellisin ühe teksti oma matile kiivrile ja lasin teha helkurkleepsust
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
TPB kirjutas:ma just tellisin ühe teksti oma matile kiivrile ja lasin teha helkurkleepsust
Mul on kuskil lapakas süsimusta helkurkleepsu.
Midagi taolist aga siuke 50cmx50cm jupp. Kellegil huvi jagan prooviks väikse tüki.
http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Scotchlite ... tNdbjjy9QQ
Teemasse:
Võtame natuke teistpidi ka - ratturi ohutus nagu Tali ütles peitub kiivri all, aga äkki tõstab veidi kärarikkam ratas pisut teiste liiklejate ohutust - nende, kes autodes ei istu?
Eks ta isiklikuks kogemuseks jälle läheb, aga mul on kuskil lausa video, kus Pärnu Rannasalongi ees mammi ilmselgelt mind kuulis ja tee ületuse katkestas.
Minu poole ta ei vaadanud, kohe eessõitva maasturi tagant hakkas teed ületama.
Loomulikult on ka jalakäijate ohutus tihti meie kätes, aga ma olen ise nö. mitte sebral teed ületades müra kuuldes veidi rahulikumalt võtnud
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
On olemas ka ju reflector spray-d. Tundub päris hea asi olevat. Ise katsetanud pole, aga kui keegi on, võib arvamust avaldada.
Näide ka siis. https://www.youtube.com/watch?v=WKQs09-b_wM
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
kaimex kirjutas:On olemas ka ju reflector spray-d. Tundub päris hea asi olevat. Ise katsetanud pole, aga kui keegi on, võib arvamust avaldada.
Näide ka siis. https://www.youtube.com/watch?v=WKQs09-b_wM
Seda tahaks täitsa oma silmaga näha, tellike keegi
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
Üritan suvel teha loomkatsed aka video ja korraliku helilindistuse autost, kas ja kuidas tsiklit kuulda on reaalselt juhikohal istudes.. saab selle teema lõpuks puust ette ja punaseks tehtud...
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Esimene ratas peab olema roosa ja valjuhäälne
elektromargu kirjutas:Üritan suvel teha loomkatsed aka video ja korraliku helilindistuse autost, kas ja kuidas tsiklit kuulda on reaalselt juhikohal istudes.. saab selle teema lõpuks puust ette ja punaseks tehtud...
Mina oma autosse ei kuule midagi. Kuna juba 6a sama audi olnud, siis võin seda julgelt väita. Paar korda olen märganud alles siis, kui aknast näen. Muidu üldiselt silmad suht tihti ka tagavaate peeglis. Bussiga pole üldse midagi ümbritsevast kuulda. Piisav helisüsteem sees. See helkur aerosooli mingeid varjante on ka Soomes müügis. Olen näinud, aga sellises hiina kauba poes. Sealt korralikku asja kindlasti ei saa.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.