Kawasaki GPZ 1100 97a.

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
jaanus31
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Jaan 2014, 11:29
Tsikkel: Kawasaki GPZ 1100
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 1 kord

Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas jaanus31 »

Mida sellisest rattast arvate? http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1766502
Sai täna vaatamas käidud.Ratas on mitu head aastat seisnud,käivitus normaalselt,aga kui soojaks läks siis kui järsult gaasi anda ei läinud kohe pöördesse nagu.Suurematel pööretel käis paremini,ja pöörded ei langened ka eriti nagu kiiresti,gaas nagu jäi peale ja ei läinud nii kiiresti tühikäigule nagu peaks.
Muus osas nagu mootor käis normaalse häälega,ei olnud kolinaid ega kilinaid.Rehvid suht uued mõlemad,ka piduriklotsid uued ja kett ja hammakad samuti uued peal.
Tutikas aku ka isegi kaasas.Kas viga võib olla karpades,kuna nii pikalt seisnud?Et vajavad puhastust ja sünkroniseerimist või regulli?Midagi muud ma ei oskaks kahtlustada eriti.




kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Kui ratas kaua seisnud, siis tuleks karpad puhastada, vahetada nõelapesade O-rõngad ja võibolla ka pesa-nõela komplekt (kindla mudeli karpade spetsiifikaga pole kursis). Tuleks kontrollida ujuki kõrgust ning kui karpad peal tagasi ja asi toimib, võib ka sünkrooni üle kontrollida.

Kuigi seda sünkroonimist jutustatakse söögi alla ja söögi peale, pole see tegelikult üldse nii esmane asi...

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas 426f »

karpades on membraanid 4 tk ja üks maksab 130eur,kui mõrad sees siis gaasi keerates siiber ei avane

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

Teema algataja
jaanus31
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Jaan 2014, 11:29
Tsikkel: Kawasaki GPZ 1100
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 1 kord

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas jaanus31 »

Seismisest vast ei tule need mõrad kuhugi,kui ratas kaua seisnud,suht vana bensuga sai käivitatud ka,hiljem panin tilga 98-t juurde.Omaniku sõnul käis ratas enne seismajäämist korralikult.

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas Black »

jaanus31 kirjutas:

Seismisest vast ei tule need mõrad kuhugi,kui ratas kaua seisnud

Sul on poolenisti õigus: seistes muutub materjal lihtsalt rabedaks, pärast seda liigutades tulevad mõrad.


Teema algataja
jaanus31
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Jaan 2014, 11:29
Tsikkel: Kawasaki GPZ 1100
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 1 kord

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas jaanus31 »

No selge,niiet pole odav seda viga remontida siis,nagu aru saan... aga mine tea,võibolla piisab ka arpade puhastusest ja reguleerimisest,risk on alai olemas et on midagi hullemat viga.Hetkel mõtlengi et kas osta seda ratast.


Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

karpades on membraanid 4 tk ja üks maksab 130eur,

Mis asja 130 eur.tk?
Hästi lihtne otsing Sakas ebayst andis sellise tulemuse, et 130 euri eest saad täpselt 4 tk. neid membraane.
http://www.ebay.de/itm/Kawasaki-GPZ-110 ... 19d9b027e7

Mina soovitaks sul kõik kummitihendid ja nõelad seal ära vahetada.
Ja Saksast neid asju ostes pole nad sugugi sellise hullu hinnaga nagu Eestis.

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

biker'is on mingi paanika: Iga ratas, mis natukene "lonkab" või läheb halvasti käima, või natuke klõbiseb võimisiganes, on automaatselt selline ront, mis kohe-kohe oma töölepingu lõpetab ja suure pauguga kokku jookseb :wack: :wack:
Enamasti on viga lihtne/elementaarne, mille kõrvaldamiseks läheb max 100€, kui endal käed küljes on ja koht, kus neid käsi rakendada!
Nt. nukaketi vahetusel on kõige "raskem" element neetija, mida lihtsalt kodus ei hoia ja ega töökojad seda vist eriti välja ei laena :roll:

edu ostul, see on üks vääga hea ratas oma loomu poolest ja muuseas- see on piiratud :!:
Piiraja ei lase diafragmat täiskõrgusele tõsta ja selle eemaldamine ,,,,,
Ahh, kui tahad, võta ühendust

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Sinu jutu ja diagnooside järgi... tundub, et asi ainult sisselaskes. No palju sa sinna ikka sisse laod veel raha?
Max 200 juurot / juhul kui ise ei viitsi käsa määrida/ . Kokkuvõttes 1,5 kiloga tonnine matkakas. Mis sa põed osta ära.
Tavaliselt sellist ratast sellise hinnaga ei müüda... kevadel näiteks.

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

jaanus31 kirjutas:

Seismisest vast ei tule need mõrad kuhugi,kui ratas kaua seisnud,suht vana bensuga sai käivitatud ka,hiljem panin tilga 98-t juurde.Omaniku sõnul käis ratas enne seismajäämist korralikult.

Usu jah hülge juttu...

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas KIBU »

tere
seisnud ratta seisukord oleneb peamiselt sellest kui niiskes keskkonnas ratas seisis ja kas ratas jäi seisma puhastatult või nö otse rajalt.
karpa imeb lisaõhku ilmselt. regull kruvide O ringid jne.vaja puhastada- vahetada. kumm läheb seistes kõvaks ja ei toimeta nii nagu vaja. infrapuna tembipüssiga leegikaid mõõtes saad teada milline karpa nu..ib. (leegikas oluliselt kuumem). samas peale seismist tahavad karpamootorid enamasti nö sissekäimist ehk mõned tunnid sõitu erinevatel koormustel ja mitte ühtlase gaasiasendiga. vahest sellest isegi piisab.
kõige õigem on siiski karpad laiali võtta ja põhjalikult puhastada (see ei tähenda lihtsalt suruõhuga läbipuhumist) peale pikemat seismist. küünalde ja õhufiltri vahetus käib kah asja juurde.
vanematest ratastest saab kindlasti asja kuna kõik väsinud või kulunud osad on ju asendatavad kuid enamasti on nende ideaalkorda seadmine rahaliselt väga kulukas. tee endale nimekiri asjadest mida vaja teha kas kindlalt või siis igaks juhuks. näiteks vahetada kõik vedelikud, rattalaagrid, tolmukaitsed. traaversi ja õõtsalaagrid vaja määrida. arvesta et kõik kummist jubinad võivad olla surnud ja neid on tsiklil omajagu. pane hinnad taha ja saadki oluliselt suurema summa kui ainult ostuhind. a kui see raha lõpuks makstud ja töö tehtud, tead et sul tehniliselt korras ratas mis teenib veel kaua ja millega saab muretu südamega sõita ja ise tehes saad lisaks olulise lisaväärtuse nimega "tunne oma ratast"

5248653
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas KIBU »

tahaks veel mainida vanade karpadega seisnud rataste käivitajatele, et enne käivitamist kontrollige ega mootori õli pole pensiini lisandiga. nimelt võib lekkivast ujukinõelast jõuda pena läbi silindri karterisse ja käima pannes lasete saaled ringi! seepärast tasub õlivarrast nuusutada. või kõige kindlam on alustada õli vahetusest.

5248653
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas KIBU »

jaanus31 kirjutas:

Seismisest vast ei tule need mõrad kuhugi,kui ratas kaua seisnud,suht vana bensuga sai käivitatud ka,hiljem panin tilga 98-t juurde.Omaniku sõnul käis ratas enne seismajäämist korralikult.

seistes just tulevad mõrad hindele 5! kuna kummist osad on enamasti loomulikus olekus pinge all siis sellest samast pingest mõranemiseks piisab. kuigi vaakummembraanidele mina ei panustaks praegu. aasta aega seisnud penaga olen kord ühe plokikaane kõveraks kõrvetanud kuna oktaaniarv oli nii madalaks langenud ja lolli peaga sai veel startgaasi kah puterdavale mootorile lisaks lastud et välja ei sureks kuni lõpuks punased leegikad reetsid milles viga a siis oli juba hilja :mrgreen:

Viimati muutis KIBU, 09 Nov 2014, 20:44, muudetud 1 kord kokku.
5248653

ramli
Postitusi: 32
Liitunud: 21 Aug 2006, 21:23
Tsikkel: 1200NTX
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas ramli »

Omaniku poolt ka siis sõnake, enne kui keegi aeruga tuleb ...
Nägin juba hommikul et minu rattast teema tehtud, aga polnud aega kommenteerida - viljandi kandis maru ilus ilm, käisin sõitmas.

Ratas on seisnud alates 2012 suve algusest, samast ajast siis ka see bensiinitilk sees oli. Enne 2012 hooaega talvetööna seadistasin karpade ujukid (üks karpa ujutas üle) ära ja tegin ka sünkroniseerimise. Mootor töötas siis ilusti, ühtegi nõela, tihendit ega muud jubinat tookord vahetada polnud vaja. Sõita jõudsin nii vast mõne tuhande kildi, enne kui teine tsikkel majja tuli. Jään oma sõnade juurde, et asi töötas enne seisma jätmist väga hästi. Peale seda on ainult kevaditi korra mootor soojaks lastud ja platsil väike ring tehtud.

Jaanuse kirjeldus probleemist on paraku täiesti täpne - ei lähe piisavalt erksalt pöördesse ja veel kauem võtab aega pöörete maha tulek. Lisaks veel, et ka tühikäik regullkruvile eriti ei reageerinud (pigem ilmselt oli selle reageerimine nii pikaldane, et ei saanud aru).

Membraanidele ligi pääsemine on suhteliselt lihtne, võin seda esmaspäeval huvi pärast teha ja nad läbi mudida. Kui on ära rahkunud, siis arvan, et Hr.Nõela viidatud lihtsad kummist membraanid on sellele vanale rattale parajad panna, pole sinna seda viiesajaeurost kuldmembraanide komplekti vaja.

Mina täpsemat kui siin öeldud diagnoosi panna ei oska, pole spetsialist, õnneks aga siin asjalikke arvamusi on juba.
Usun, et juba pakutud põhjalik karpade hooldus lahendaks probleemi, aga pädevate inimeste arvamusi loeksin veelgi hea meelega.

Viimati muutis ramli, 09 Nov 2014, 17:25, muudetud 1 kord kokku.

timoriik
Postitusi: 275
Liitunud: 17 Dets 2004, 18:40
Tsikkel: mõned on
Asukoht: Pärnu

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas timoriik »

Kui pöörded maha ei tule, tuleks õhu lekkeid otsida. Karpade ja silkude vahelised kummijublakad äkki valmis saanud.

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas KIBU »

timoriik kirjutas:

Kui pöörded maha ei tule, tuleks õhu lekkeid otsida. Karpade ja silkude vahelised kummijublakad äkki valmis saanud.

ühenduslõdvikute lekkeid saab suht edukalt startgaasi või veepritsiga kontrollida. pritsid lõdvikule peale ja kui mootori pöörded muutuvad on kuskil auk kust lisa imeb.

5248653

ramli
Postitusi: 32
Liitunud: 21 Aug 2006, 21:23
Tsikkel: 1200NTX
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas ramli »

vahekokkuvõte kah sest asjast.

Membraanidest kaks välimist olid ideaalses seisukorras, sisemiste karpadeni ei hakanud kaevuma - tõenäosus nende oluliselt halvemaks seisukorraks on väga väike.
Stardiabiga õhulekkeid ei tuvastanud.

Positiivne boonus on see, et kogu selle mängimise ja käitamise peale hakkasid pöörded päris ilusti käituma juba. Loota võib, et KIBU mainitud seista lastud karpamootorite iha sõitmist saada on täkkesse pandud. Algselt jäi veel tühikäigult järsku peale keerates mingi kõhkluskoht sisse, aga uus omanik oli täna natuke sõitu teinud ja teatas, et ka see jama on ära kadunud.

Tänane tagasiside oli veel see, et sidur nagu ei lahuta täielikult, aga selles osas jõudsime arvamusele, et anname hinnangu peale õlivahetust (5l õli + filter olid minu poolt kaubas sees juba, sai kunagi valmis varutud :D)

Ahjaa, jeekimi vihjatud piirajaid ei näinud sees, või vähemalt mingi eraldi detailina mitte. Peale vaadates paistis, et nõela/tagastusvedru hoidja lühemaks tegemisega saaks siibri käiku pikemaks, aga kas see oli nüüd see mida jeekim silmas pidas, ei tea. Samas tundus, et nagu mind nii ka Jaanust köitis selle mootori juures just laias pööretevahemikus saada olev tummine väändemoment ning tipppöörete võimsuselisa jättis suht külmaks.

Noh, nagu aru saate, ei ole see ratas enam minu oma - pikki kilomeetreid Jaanusele :bsmile: .

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Siis jääb loota, et see "töö" on juba kellegi poolt tehtud :D
Muidu peaks olema nii 94 kW

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
jaanus31
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Jaan 2014, 11:29
Tsikkel: Kawasaki GPZ 1100
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 1 kord

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas jaanus31 »

Sai täna kontrollitud õlitaset rattal ja kui täiesti sirgelt seisis,siis oli silmini täis õliaken,kui kallutasin veidi teisele poole siis oli juba näha õlitaseme aknast et seal ikka suht palju sees,ja kui õlikorgi maha keerasin oli ka kütte haisu tunda,ilmselt ongi pika seismisega küte kuidagi karterisse valgunud...,ma ei tea kas see on nüüd suur mure...,et kui õli ära vahetan,kas juhtub uuesti nii,või miks see kütus sinna õli sisse on sattunud.
Sellest võib ka sidur kehvasti lahutada..ma arvan,kuna siduri lingi käik suht väike ja põhimõtteliselt kui käik sees ja natuke juba lahti pöösta hakkab kohe vedama.
Muidugi siduri õli topsikus lenksu küljes tundus ka suht vähe sees olevat,kui rohkem aega ,hakkan sellega tegelema.

Kasutaja avatar

Hurt
Postitusi: 735
Liitunud: 18 Okt 2006, 16:22
Asukoht: Tartu

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas Hurt »

Kütus voolas sul karburaatoritest sisselaske kaudu õli sisse ja ainult õlivahtusest ilmselt ei piisa. Kui sul bensiin juba õli sees on, siis pole ka ilmselt tark tegu tsiklit enam käivitada, et proovida kuidas sidur võtab jne.
Manual ette ja karpad lauale lahti, puhasta ja vaheta kulunud detailid, lisaks vaheta õli ja filter. Ei teagi kuidas sellises olukorras õli vahetada kui bensiin õli sees. Eks targemad oskavad rääkida aga sellega kui sa alt õlipunni lahti keerad, siis kõike õli sa mootorist kätte ei saa aja mingi osa bensiinist õli jääb sul ikka mootori. Võib olla õli vahetus ja mingi aja pärast (mis on ilmselt lühem kui õlivahtusvälp) uuesti.

Riga - Paus - XJ600S - XJ600S - Honda CBR600FS - GSXR 750 M
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas Black »

Kuna kork on kõige madalama koha peal, siis voolab tegelikult pea kõik välja. See tilk, mis detailide seintele ja õlipumpa jms jääb, ei tee hullu. Bensiin aurustub hea meelega kuuma õli seest jälle ära ja lahkub karterituulutuse kaudu, kui enam mitte peale anda. Karpade ujukinõelad ja kraan tuleks muidugi tihedaks teha. Ladestunud vaikudest ja oksiidist puhtaks.


tuhajuhan
Postitusi: 48
Liitunud: 04 Sept 2011, 21:31
Tänanud: 5 korda

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas tuhajuhan »

Minu rattal, teist marki küll, oli ka sarnane jama,et bensiin õli sees. Viga oli selles kütusekraanis, noh et vaakumiga laseb kütet karpasse kui vaja, säärane kummimembraan ja vedru. Mul polnud seal vedru sees, ei kujuta ette, kuidas vana omanik üldse sellega sõitis.


Teema algataja
jaanus31
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Jaan 2014, 11:29
Tsikkel: Kawasaki GPZ 1100
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 1 kord

Re: Kawasaki GPZ 1100 97a.

Lugemata postitus Postitas jaanus31 »

Vahepeal sis niipalju uut,et sai rattal õli ära vahetatud ja see vana bensuga segamini õli välja lastud,kotrollisin üle ka kraani et kas peab ja peab väga hästi.
Peale õlivahetust ka siduri probleem kadunud,lahutab ilusti nüüd ja ei ole sellist probleemi nagu varem.Pöörded langevad vägagi hästi kui gaasi anda.
Sai ka täna 25 km pikkune tiir tehtud,aga ilmselgelt vajavad karpad vist ikkagi puhastust ja häälestamist,sest mingi tühi koht on ikka sees ja mõtlemismoment.
Aga peagi viin tsikli kuhugi töökotta ja lasen ka selle vea kõrvaldada.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”