Milline krossimootorratas valida?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas Möku »

kruusale kirjutas:

hr Möku, Te mainisite wr käigukasti remonti. kas see oli seetõttu, et wr käigukast ongi nõrk või tulenes see sinu sõidustiilist? kas normaalse algaja sõidu korral on ka sellised probleemid?

ma olen lugenud et käigukast ongi/oligi WR-idel nõrk koht. Oma sõidustiiliga ei oska seostada. Tol ajal veel ei võistelnud ja käiku vahetasin alati siduriga. Aga ma ostsin selle ratta kasutatuna ja ei tea kuidas eelmised omanikud käiku vahetasid. Ja eks kui mingi detail järgi annab, siis läheb ümbritsev ka korrast ära ja jamad hakkavad korduma. Üldiselt saab suuri tootjaid kõiki usaldada aga omad "pehmemad kohad" on neist ka ikka igaühel.

Usinus-Kasinus-Cosinus

kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas kruusale »

selge!


sirTafka
Postitusi: 25
Liitunud: 31 Okt 2011, 10:14
Tsikkel: WR250F

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas sirTafka »

Tol ajal veel ei võistelnud ja käiku vahetasin alati siduriga.

ei taha lollina paista aga pean küsima: kas peab käigu vahetamisel sidurit vajutama?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

ei ole siiani kunagi vajutanud ja pole veel ühtegi kasti ka ära lõhkunud. gaasiga väike nõks maha ja läheb sopsti.


kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas kruusale »

pole kursis kaua neid testipäevi on juba korraldatud, aga kas seal on palju rahvast või on normaalne melu?

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Mina arvan, et oskuslikult ilma sidurita käiguvahetus on mootorile tervislikum ja endale mugavam ning kiirem.

sirTafka kirjutas:

Tol ajal veel ei võistelnud ja käiku vahetasin alati siduriga.

ei taha lollina paista aga pean küsima: kas peab käigu vahetamisel sidurit vajutama?

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

MartinH
Postitusi: 98
Liitunud: 13 Juul 2007, 21:00
Tsikkel: KTM 300exc
Asukoht: maardu

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas MartinH »

Loodan,et eelmised murelised on omale rattad leidnud ja ka oma valikuga rahul.Ehk leian isegi omale õige ratta. Peale kuue aastast pausi on hakanud hullult kripeldama enduro/krossika ost.Kuna varasem kokkupuude selliste ratastega puudub siis ei oskagi kohe kuskilt pihta hakata.
Loomulikult asja paneb paika hind,mis oleks kuni 1,5k.
Sellise hinnaga endurosid vist pole mõtet vaadatagi aga üks jäi silma küll:KTM 525sx http://bike.motors24.ee/vehicles/385714 ... &sort=paid
See oleks ka ainuke valik endurode seast.
Krossikatest silma jäid need: Suzuki rmz 250 http://bike.motors24.ee/vehicles/385823 ... &sort=paid kirjas,et arvatavasti tahab saada kolvi vahetust.Tundub veidi kahtlane olevat,arvatavasti pole omanik kolvi vahetusest kuulnud.
yamaha yz 250 http://bike.motors24.ee/vehicles/326374 ... &sort=paid sellest ei oskaks nagu midagi arvata.

Kas endurodel ja krossikatel on hooldusvälp sama? Kui nüüd võtta näiteks suzuki rmz 250 ja yamaha yz 250 siis kumma hooldused kulukamad tulevad.Eeldan,et 2t mootorit lihtsam ja odavam hooldada. Või üleüldse kas saab sellist asja küsida,et kumb parem on 2t või 4t. Isiklikult eelistaksin 4t masinaid kuna absoluutselt ei seedi juba 2t pininat.
Võistlema rattaga ei hakkaks ja penskari kombel poest piima ka ei too.Ehk siis põhilised kohad on põllud ja mets.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mella »

Mina ei võtaks neist kolmest ühtki. Pigem koguks juurde.

see KTM ei ole enduuro. Mida iganes omanik sinna kirjutanud on.
Enduro põhiliseks erinevuseks krossikast on liiklusregistris olek, tulede olemasolu, küljejalg, teise seadega amordid ja pehmema käiguga mootor.
Kui sa ei kavatse enduroga võistelda, pole tulesid-registrit vaja. Sinu eelarve juures ma seda taga ei üritaks ajada ka.
Kui avalikke teid kavatsed kasutama hakata, siis muidugi ei pääse.

Krossikaks on 525 liiga võimas ja raske. kui, siis 120+ kaalus sõitjale.
Suzuki nõuab sult päris uhkelt lisaraha. Tõenäoliselt lisaks kolvivahetusele ka keps.
Yamaha tundub väga eelajalooline. Kui sa sellele juppe leiad, ei tule see ikkagi odav. Plastid on ka kuidagi imelikud.

2T masinaga õpid paremini sõitma, 4T on lihtsam. Hooldust tahavad rahaliselt enamvähem ühepalju. 2T hooldus on odavam ja tuleks teha tihedamini.

Mina soovitan vaadata kas 250-350 4T Kawasaki või KTM poole. Aastatega mitte alla 2005.
Või siis 2T 125-250.
Ja alla 2k eriti midagi ei saa.


sandman1111
Postitusi: 279
Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
Tsikkel: CRF450R13

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas sandman1111 »

Raha on sul vähe. Peale selle kui masina ostad, tahavad nad suht kindlasti siit sealt kopitsemist ja raha läheb veel rohkem. Kui tahad "odavalt" siis mina vb soovitaks 125 2t, aga ma pole kindel, kas sa temaga rahule jääksid. Peaksid kindlasti proovima sõita, aga jah 125 on liikunud vähe odavamalt. 250 2t ja 450 4t on muidugi päris julmad loomad, sõidetud saab ikka jah, aga kui hätta satud ja mõne vale liigutuse teed(mida algajad teevad), siis võib päris valusalt lõppeda.
Ise olen ma suht värske krossika omanik ja mina soovitaks osta võimalikult puhas ja korras ratas. Igasugu väikeste asjade vahetamina läheb väga kalliks ja vaadates kui mustad ja hooldamata näevad paljud odavama otsa masinad, mis müügiss on, siis soovitaksin ma natuke veel raha koguda ja vb. osta mõne klubi või tuntud tegelase ratas.

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas 426f »

õiget juttu räägitakse et ära osta odavat raibet kui sõta ka tahad.need 1500eur mis sul on kuluks ära vana raipe parandamisele ja siis laguneks rattal järgmine jupp ära.ma enam alla 2010a krossikat mingil juhul ei osta.mul oli 2001a yamaha yz426f mitu aastat ja rajale ma sellega ei jõudnud,sest koguaeg miski lagunes ära,asja eest maksin 1350eur ja parandamisele kulus 1500 ja lõpuks tüdinesin uute juppide tellimisest ja müüsin ratta 500euriga lihtsalt maha,ostes tuleb ikka väga hoolega vaadata kui palju tükke vaja välja vahetada,enamus müügis olevaid odavaid krossikaid on täiesti kulunud,sealt pole ühtegi varuosa ka võtta
kasutatud masina ostmisel pole vahet mis marki ratas,vali ainult korralik

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

MartinH
Postitusi: 98
Liitunud: 13 Juul 2007, 21:00
Tsikkel: KTM 300exc
Asukoht: maardu

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas MartinH »

Reaalsus tundub igastahes hirmus olema,minskid ja voshodid ei tahtnud mul ka nii hullu remonti saada :D
Rattaga võistlema ei hakkaks vaid täiesti oma lõbuks.Krossikaid vaatan just nende kaalu pärast,ei eruta mõte 160kg ratast mudast välja nügida ja teda kuskil liiva sees navigeerida.
Jällegist a'la 2,5k maksev krossikas ja iga nädal seal kolbe ja asju vahetada tundub eriline :wack: Kas mootorid siis krossikal kui ka kergendurol ühe puuga löödud?Ma arvasin,et endurodel hooldusvälp ikka tükkmaad pikem kui krossikal.
Kui nüüd krossikad mängust välja jätta endurokaid vaadata siis:
lc4,selle kaal vist jääbki sinna 160kg kanti http://www.mototehnika.ee/used/1244606
http://www.mototehnika.ee/used/1347033 räägitakse,et remonti tahavad eriti palju saada
http://www.mototehnika.ee/used/1026641 sama jutt
http://www.mototehnika.ee/used/1018380
Kuigi vajadustele vastaks krossikas-kerge kaal,pole tulesid ega muid lisavidinaid,tänavale ja maanteele nagunii ei roni.125 pillid ma kohe kindlasti välistaksin. Mehed kes krossikat omavad ja harrastajad on siis võiksid kirjutada kui palju eurosid siis keskeltläbi neil ratta hoolduseks läheb ja kui tihti nad seda ette võtavad.
Tähtis on see kas viiakse ratas kellegile teisele või tehakse ise,mina igastahes kaldun sinna teise variandi poole.Siiani oma kaherattalised ja autod olen vaid ise remontinud/tuuninud 8)

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mella »

Ei ole mingit iga nädal kolvivahetust. Raamat ütleb 100h. Minu kogemus ütleb, et keskpärase aeglase sõitja käes originaaliga võrdne või parem kolb kestab ka 200h. (kogemus 4T erinevate KTM-dega). Loomulikult on 2x kolvi välp kasutaja risk. Mina olen selle riski võtnud ja pole kahetsenud.
Millega koonerdada ei tohi, on korralik õli ja õigeaegsed vahetused koos filtriga.
Siin on ka LC4 (ehk tänavaratta) ja enduroka/krossika vahe - ÕLI välp on tänavarattal 5000km (ehk umbes 60h), krossikal vastavalt koormusele 5/15/20h.
Muud hooldust eriti pole kolvivahetuste vahel, kui õli, vajadusel kett/hammakad ja piduriklotsid. Mõni rattalaager ka aegajalt.
Ja kui vajadus, siis ka amordilaager.

Kui tahad rasket pika õlivälbaga masinat, siis LC4 või suzu DRZ400E. Aga nendega sõidumõnu pole kaugeltki see, mis EXC/F või SX/F-ga.

Nüüd sinu valikutest.
KTM on hea valik, kuid aasta 1996 ei ole. 620 mootor on küll juba enamvähem kindel, kuid neid võib esineda SEM süüteid, mille korrla on ainult aja küsimus katki minemisel.
2002 LC4 on hea valik, kuid raske.

Husqvarna remondi kohta on Loffil siin pikk saaga. Üldiselt mina saemootoreid ei usalda.
Husaberg on väga hea ratas, kui töötab. Selle ajastu mootorid on jõhkra väändega, kuid suhteliselt haprad. Ja nii suure mootoriga ei ole mõnus sõita. eriti algajal.

Veelkord kordan - head tsiklit odavalt ei saa.
Mul on 2008 KTM 250SXF 4T. (Profiilis on link).
Helistatakse kord nädalas, pakutakse mõttetut odavat hinda. Ma ei müü odavalt. Pole raha- ega ruumihädas. Kui vaja, kasutan aeg-ajalt ise, kuna liiga hea masin on kommi raha eest müümiseks. Vahetan õigel ajal õli ning sõidan.
Remontinud ja hooldanud olen ise ja tean täpselt, mis seal sees on.

xenon3 kirjutas:

Jällegist a'la 2,5k maksev krossikas ja iga nädal seal kolbe ja asju vahetada tundub eriline :wack: Kas mootorid siis krossikal kui ka kergendurol ühe puuga löödud?Ma arvasin,et endurodel hooldusvälp ikka tükkmaad pikem kui krossikal.
..
Mehed kes krossikat omavad ja harrastajad on siis võiksid kirjutada kui palju eurosid siis keskeltläbi neil ratta hoolduseks läheb ja kui tihti nad seda ette võtavad.
Tähtis on see kas viiakse ratas kellegile teisele või tehakse ise,mina igastahes kaldun sinna teise variandi poole.Siiani oma kaherattalised ja autod olen vaid ise remontinud/tuuninud 8)


sandman1111
Postitusi: 279
Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
Tsikkel: CRF450R13

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas sandman1111 »

Mella räägib mõistlikku juttu, kuigi tal tundub selline hull KTM´i armastus. Mina sulle väga ei oska kirjutada, et kui palju täpselt kulub, kuna liiga vähe olen veel sõitnud (Odav lõbu igatahes ei ole). Võin ainult öelda, et raha on vaja, et korras pilli osta, kuna need enam vähem pillid on meeletud raharöövlid ja ei tasu kohe kindlasti ostmist. Isiklikult arvan, et kuskil 2300 võiks olla see maagiline number, mille eest saaks sellise mitte väga vana heas korras 250 4t. Samas ma vaatan, et sa tahad hirmsalt suure kubatuuriga pilli poole vaadata. Oled sa üldse proovinud mõnda masinat? Ise ma mõtlesin ka, et mis see ikka võtta 450 esimeseks masinaks ja hetkel olen ma väga rahul, et sai 250 võetud. Nüüdseks olen tuttava neljapoolesega proovinud sõita ja no selle masina jõudu ma küll väga ära ei kasuta, ma satun oma 250 tihti olukordadesse, kus võiks täitsa haiget saada, rääkimata kui oleks võimsam masin. Soovitan sul leida mõni hea inimene, kes lubab sul natuke enda masinaga kulgeda ja siis vaata, kui suurt pilli üldse võtta. Mainin veel ära, et 125 2t on ju tegelikult sama võimas kui 250 4t.

Kasutaja avatar

MartinH
Postitusi: 98
Liitunud: 13 Juul 2007, 21:00
Tsikkel: KTM 300exc
Asukoht: maardu

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas MartinH »

Mella jutt jah täitsa reaalne.See 200h suurem hooldus on täiesti aktsepteeritav. KTM on mulle endalegi kõige pikemalt silma jäänud,võibolla on see värvi pärast :mrgreen:
Absoluutselt ei pea ratas olema kõigist kõige võimsam.250cc 4t oleks küll aga kui kätte juhtuvad 450 ja suuremad siis ei löö ka nende ees risti ette.Tuleb lihtsalt ratast tundma õppida ja sellega peaks ka asi korras olema. Nagu ka eelpool mainisin siis viimane ratas oli ca.6 aastat tagasi milleks oli pegaso 125.Sellest tüdinesin igastahes suht nädalaga ära.Oli ta üpris raske ja jõuetu,kuigi mugavuse kohapealt ei ühtegi halba sõna.Aga mugavust ma praegu taga ei aja.
Kui nüüd KTM ide kuulutusi vaadata siis:
http://www.mototehnika.ee/used/1376693
http://www.mototehnika.ee/used/1086498
Igastahes ei osanud arvata,et see ratta valimine nii keeruliseks osutub.Aga kuskilt peab otsa lahti tegema.

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Harrastaja/algaja peaks esimese otsuse langetama eelkõige nö värvi järgi, kui meeldib ktm siis vaatad ktm e ja kui yamaha siis otsid yamu. Teiseks ja tähtsamaks asjaks kindlasti on ostueelne kontroll mida oleks mõistlik teha koos mõne asjast tönkava inimesega sest odavama otsa rataste puhul kipub olema nii et omanik isegi ei tea õiget aastat ega tegelikku tehnilist seisukorda. Kindlasti tasub vältida oste selliste tegelaste käest kes reklaamivad jutuga, "et ma pole midagi teinud ega vahetanud aint bensu sisse kallanud ja töötab ning on vändapill." Samuti krossiratta puhul igasuguseid tuhande tunniste kolbidega seltsimehi :mrgreen:
Samas on ktm i 525 veel üsna pommikindel mootor ja üks viimaseid sest edasi tuleb s..t ja saepuru :D kuid siin mängib rolli ka rattavanus mis tähendab suhtkoht kindlalt seda, et läbisõit tänaseks üsna suur. samuti kui oled mõistusega sõitja siis saab sõidetud ka suurema kubatuuriga. Samas ise odavat ratast ostes ei ostaks kindlasti 10aastat vana "võrri" kuna tal juba ehituste eripärast sõltuvalt kulumine kiirem kui suurel mootoril. Kui sõidutehnikat õppida tahad siis muidugi on väiksema mootoriga ratas abiks aga niisama törostamiseks kindlasti suurem pill. Kasutatud ratta puhul on suht loogiline et mingi investeering tuleb ikka suht kohe teha (200-500.-) olgu ta 2010 või 2005.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mella »

Miks ma enamjaolt KTM-st kirjutan? Sest see 200h jutt on mul enda kogemustest. Samas ei julge Kawa ja Suzu kohta seda arvata, yamaha kohta veel vähem.
Mul on olnud koos praegusega kokku 3 erievat ratast - LC4'97, 450EXCF'05 ja 250SXF'08. Kõigile olen teinud kolvivahetust ja kahel viimasel tean kolbide sees oleku aega ning mõõtnud need üle. Seega julgen 200h sõita.
Ja mul ei ole olnud nendega ühtki tehnika poolt põhjustatud jama.
Mulle tundub, vaadates tuttavate muude markide rattaid, et KTM teenib kõige lollikindlamalt ning rondistub aeglasemalt. Võibolla on juhtunud lihtsalt korralikud eksemplarid.
Järgmisena vaataks 4T masinatest vast kawa. Ja edasi ei vaataks.

Nüüd kubatuuridest - suurtega pole metsas ja rajal pooltki seda sõidumõnu, mis 250 4T või 2T. Lihtsalt ei ole. Punkt.
Kruusateid või heinamaad/põldu mööda sirgelt sõita on suuremad kubatuurid paremad. Niipea, kui pöörata vaja, on väike kubatuur mõnusam.

Kui ma peaks praegu uuesti nn. metsaratta ostma, oleks see kas 250-350 4T KTM või 2T puhul ka GasGas või Husaberg. Ja tootmisaasta kusagil 2008+.
Ja osta tuleb masina seisukorda või kindlalt teada ajalugu. Kõik tsiklid tahavad hoolt saada ja see ei seisne ainult pesemises.

Nüüd sinu valikutest.
Ilma elektristarterita 525 tundub olema uuem või siis on teine vanem. Kuna mudeliuuendus oligi kusagil 2004-2005 paiku, siis võivad olla mõlemad 2004.
Kui sulle just E-start ja tuli väga oluline pole, siis võtaksin teise. On kergem ka. Aga seda ainult piltide ja mudeli põhjal. Võimalik, et EXC-l on pehmem vedrustus ja kui metsas palki võtad, on see mugavam.
Aga 525 on väga võimas pill. Minu jaoks liiga võimas. Samas on see vanamoodne mootor päris lollikindel, kuigi nõuab aeg-ajalt klappide regulli, mis on lihtne teha.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mella »

Kirjutavad jah, et uuemad pidid nõrgukesed olema, aga kui ma võrdlen vana 450 ja uuemat 250, siis täpselt sama probleemivabad on mõlemad. Uuem isegi probleemivabam, sest klappe pole vaja olnud reguleerida. Vahed lihtsalt on paigas. Vanal mudelil tuli neid umbes 20h tagant natuke timmida.

2stroketaliban kirjutas:

Samas on ktm i 525 veel üsna pommikindel mootor ja üks viimaseid sest edasi tuleb s..t ja saepuru :D

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Rahu, rahu , kui porgand on nii hea siis ei pea ju seda pika jutuga tõestama vaid võta ja keera peale. Mullegi tundus kunagi väga hea kui midagi muud polnud proovinud aga eelkõige teeb ostja oma valiku ise, pole mõtet kedagi hüpnotiseerida ulmejuttudega :mrgreen:

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

MartinH
Postitusi: 98
Liitunud: 13 Juul 2007, 21:00
Tsikkel: KTM 300exc
Asukoht: maardu

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas MartinH »

Minu valikuks osutus 2001a 520exc ja pilliga igati rahul.Metsa ja karjääri sobib väga ilusti,pehmel krossirajal ei ole just hea-aga see ei ole hetkel teemaks.
Nakatasin ka sõbra ning nüüd vaja temale ka miskit välja vaadata.Tegelase mõõtmed on 195cm ja 110kg.Julgen arvata,et 525 peaks igati sobilik ratas olema.Silma on jäänud:
http://www.mototehnika.ee/kasutatud/aut ... _missing=1
http://www.mototehnika.ee/used/1474418
http://www.mototehnika.ee/used/1513164
http://www.mototehnika.ee/used/1523099
Oskate ehk väärt nõu anda,miks pigem vaadata üht või teist.Vaatan,et 2008 aasta rattad on ilma kickstarterita,metsas uputades ei ole see jälle hea variant.Muidugi el-starteri olemasolu on jällegist suureks plussiks.Isiklikult julgeks kohe vaatama/proovima minna 2006a 525sx-i,jutt on vähemalt hea mis kõik seal vahetatud on.

Paksu muda! :bsmile:


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

link number üks jäta pigem vahele, link number kahte tasub kindlasti lähemalt uurida. link number kolm on minul (mitte see ratas, kuid täpselt samasugune) - see on ohtlik, kasutaja võib end tappa või sandistada :lol: aga ei ratas on väga hea. link nelja kohta ei oska eriti miskit arvata, kaks eelmist tunduvad parem valik.

minu ütleks, et see uuema tüübi mootor on igaljuhul kõvem sõna vähemalt jõukõvera poolest kui eelmine ehk siis vanem tüüp. pole kurat unes ka osanud sellist surmarelva näha nagu see 505sxf.

Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas boob »

See suur, et kuna siin enduuro ratastest ka juttu oli, siis kas 250ccm 4 takti, 17kw ja 144kg sobib ainult kruusateel tolmutamiseks? Piilun ka tasakesi väikesemaid enduurokaid. Eesmärk sõita metsas ja kruusal ja ka krossirajal oleks lahe... http://moto.catwees.ee/adventure/1/145/ ... sed-andmed

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mella »

Kui uputama kavatsed hakata, siis vali kindlasti kickstarter. Elekter võib olla, aga kick peab olema. Aku vahel sureb lihtsalt lühikese ajaga ära. Ja kui pidevalt välja suretadvõi külm on, võid hätta jääda.
Tegelikult peaks neile EL starteriga saama kickstarteri juurde panna.

Sõiduomadustelt on need uuemad 525-st kõvasti üle amortide poolest. Hoopis teine süsteem. Samas on 525 mootor suht pommikindel ja pikaajaline. Tahab vaid klappide regulli igal õlivahetusel.

Kui eesmärk on mõnusam sõit, siis võtaks 450sxf. (tegelikult isegi 250sxf, aga sul sõber on pisut kaalukas).
Kui eemärk on vähene hooldusm siis pigem 525.

Ja veel - vanema krossika ja enduuroka amort on erinevas seades. EXC on metsas märksa mõnusam ja pehmem, kuid hüpata jällegi viletsam.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mella »

Kõik sõltub kiirusest- Krossiraja läbid, aga suure vaevaga. Väikeseid hüppekesi teed, aga normaalsest hüppamisest jääb asi kaugele.
See masin on lihtsalt raske.
ja kui see 17kw on reaalne (mitte euronormi jaoks kirjutatud), siis ka ülimalt lahja.

Niiet tundub selline kalal käimise ratas. Kruusal ja lihtsalt metsateedel peaks OK olema.

boob kirjutas:

See suur, et kuna siin enduuro ratastest ka juttu oli, siis kas 250ccm 4 takti, 17kw ja 144kg sobib ainult kruusateel tolmutamiseks? Piilun ka tasakesi väikesemaid enduurokaid. Eesmärk sõita metsas ja kruusal ja ka krossirajal oleks lahe...

Kasutaja avatar

Vulcan500
Postitusi: 150
Liitunud: 15 Aug 2011, 16:57
Tsikkel: Kawasaki Vulcan EN500
Asukoht: Kose & Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas Vulcan500 »

Mul oli just eile sama mõte aga uurisin Kawasaki KLX250 kohta. http://kawasaki.ee/Product/Details/34082A16331
Depoo müüja jutu järgi pidi hea ratas olema aga mootor on lahjaks pigistatud, et miskitele normidele vastaks. Väikse upgradeiga peaks aga saama päris laheda metsavahetee ratta.
Kas kellegil pole sellist ratast siin Eestis?

boob kirjutas:

See suur, et kuna siin enduuro ratastest ka juttu oli, siis kas 250ccm 4 takti, 17kw ja 144kg sobib ainult kruusateel tolmutamiseks? Piilun ka tasakesi väikesemaid enduurokaid. Eesmärk sõita metsas ja kruusal ja ka krossirajal oleks lahe... http://moto.catwees.ee/adventure/1/145/ ... sed-andmed

Rock or Bust!

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

boob kirjutas:

See suur, et kuna siin enduuro ratastest ka juttu oli, siis kas 250ccm 4 takti, 17kw ja 144kg sobib ainult kruusateel tolmutamiseks? Piilun ka tasakesi väikesemaid enduurokaid. Eesmärk sõita metsas ja kruusal ja ka krossirajal oleks lahe... http://moto.catwees.ee/adventure/1/145/ ... sed-andmed

Tegemist ikkagi paraja pommiga. Proovi saja kilose rattaga pool päeva hullata ja siis võta mõni 150kg ratas ja sõida sellega pool päeva mööda metsa. Vahe on ikka mäekõrgune. Aga see on ainult minu arvamus.

Kasutaja avatar

suhkrujuku
Postitusi: 77
Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
Tsikkel: KTM RFR
Tänatud: 6 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas suhkrujuku »

Mulle meenub, ajal kui 525sx veel aktiivselt motokrossis kasutati oli sellel mudelil jamad käigukastidega, endurokal 525exc seda muret polnud. Uuemal 450/505 sxf mudelil ka ei ole kuulnud ,et mingeid erilisi muresid oleks olnud.


MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

boob kirjutas:

See suur, et kuna siin enduuro ratastest ka juttu oli, siis kas 250ccm 4 takti, 17kw ja 144kg sobib ainult kruusateel tolmutamiseks? Piilun ka tasakesi väikesemaid enduurokaid. Eesmärk sõita metsas ja kruusal ja ka krossirajal oleks lahe... http://moto.catwees.ee/adventure/1/145/ ... sed-andmed

Sellega pole kruusateelt kaugemale tõesti eriti asja, krossirajale kindlasti mitte. Mine vaata poes kõrvuti CRF250(R) ja seda ratast. Pole Jaapanis tehtud ja seda on tunda, tegu on lihtsalt endurokujulise säästurattaga.


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

konkreetset ratast ei oska kommenteerida, kuid kuskil 140kg ei ole keskmise või suuremat sorti, piisavalt heas füüsilises vormis täiskasvanud mehe jaoks nüüd küll veel otseselt liiga raske ratas, et võiks öelda "ära tee pealt kõrvale keera". olen ise sellise 140'se masinaga sõitnud põhimõtteliselt igalpool mujal, v.a tõesti päris krossirajal. saab hakkama, kannatab vaikselt hüpata, libistada ning pisut trikke teha küll. iva pigem selles, et 17kw ning 250 kuupi jääb eriti sellise kaalu peal tõesti selgelt lahjaks.

teine iva on see, et ega täielikult street legal, tulede ja viledega masinat põmst alla 130kg ei olegi. need alla 110kg asjad on krossikad ja mõni üksik spetsjomm mudel on siis vahel tulede ja numbriga modifitseeritud hädapärast tänavalegaalseks.

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas Möku »

will111 kirjutas:

teine iva on see, et ega täielikult street legal, tulede ja viledega masinat põmst alla 130kg ei olegi. need alla 110kg asjad on krossikad ja mõni üksik spetsjomm mudel on siis vahel tulede ja numbriga modifitseeritud hädapärast tänavalegaalseks.

no mida juttu? KTM exc seeria, Yamaha WR seeria ning kogu Gas-Gas enduuro seeriad on täiesti tänavalegaalsed ja ja kõik alla 110 kg. Ning väega hea sangas olla :bsmile:

Need koguvõimsuse Kw näitajad on muidugi eksitavad. Need tuuakse välja mingil mootoripoomise pöörete lähedal. Reaalselt sõites kasutad sellest kolmandikku. Ainult kui krossirajal kiirest kurvist kohe hüppele pead minema, siis muutub see maksimumvõimsus kriitiliseks. Või siis kui tõesti krossirajal esikümne koha peale sõidad. Pead ikka ise sadulas proovima ja selle järgi otsustama, kas tsikkel sobib või ei sobi.

Usinus-Kasinus-Cosinus
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”